Hyundai IONIQ hybridi

Timba-66

Onko kokemusta moisesta. TM ihan hyvät arvostelut mutta mikä on käyttäjien kokemus ? Eli löytyykä täältä koeajajia tai niitä jo joilla kyseinen auto jo on ?

71

25030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aliupseerioppilas

      Youtubessa näkyy olevan sähkövikoja jo 2 pv vanhoissa. Hae ioniq ja problem. Jos vikoja ei korjata ämpyilemättä edes valloissa, Suomessa tuskin senkään vertaa. Kaksoiskytkinlaatikko on riski Suomen ilmastossa. Hundain harjoitushybridi. Kävi samalla tavalla kuin Subarun ensimmäiselle dieselille joka oli susi.

    • RuosteenToyotaOsaa

      ToyotaTeron mustamaalausta, noloa toimintaa.

    • Unettomia_öitä

      En tiedä minkä merkkisen auton omistaja edellinen on, mutta ei eduksi millekään automerkille.
      Youtubessahan noita videoita on katsottavaksi, kuten aliupseerioppilas mainitsi.

      Ei muuta kuin Hyuindain ostaoon, niin elämänlaatu paranee jännityksen osalta. Paitsi niillä, joilla on valmiiksi VW jännitystä tuottamaan.

      • Toyotan_ylivoimaa

        Volkkarin jälkeen Hyundainkin omistajan hermo todella lepää.


      • Rema62

        4500 km ajoa takana. Kesällä kulutus oli 2,5 litran luokkaa, kun tuli ajettua välillä pitempiäkin matkoja ilman latauksia. Nyt syksyllä matkat rajoittui lyhyisiin työajoihin ja 90 km mökkireissuihin, niin kulutus laski 1,5 litraan satasella. Lämmitys kylmänä käyttää konetta tyhjäkäynnillä, joten talvi nostaa varmaan kulutusta. Moottoritietä ajaessa akku riittää tuollaiseen 40 km:n matkalle. Jos sinulla on iso osa lyhyitä matkoja suosittelen hankintaa. Maantieajossa pidemmilläkin matkoilla pelkällä hybridi ajolla en ole saanut kulutusta nousemaan yli 3,5 litran.


      • Tarmo_Tauno

        Ostin juuri Ioniqin kokemuksia ei paljon ole mutta testiajoissa on päästy pieniin lukemiin kulutuksen osalta.


      • Kiinnostunut87

        Saitko minkälaista alennusta? Vuoden alusta heinäkuun loppuun kauppivat -18 malleja 2500 e alennuksella.


      • Ionig

        30000km takana ei huolia, ruokahalu pieni


      • Kiinnostunut87

        En ole vielä koeajanut, mutta keväällä hankin joko Ioniqin tai uuden corollan sedan hybridinä. Hinnoista po. Hundain pyyntihinnasta pitää saada pari tonnia alennusta, jotta valinta voisi kallistua siihen. Hyundaissa on kaksi kuluvaa kytkintä, joiden vaihtaminen maksaa setelirahaa. Toyotassa ei ole vaihdettavaa kytkintä. Tietenkään en maksa Toyotastakaan mitään 30k, vaan hinnan pitää olla kilpailukykyinen. Ellei ole, harkitsen vielä Kiaa. Hyundai kiihtyy selvästi paremmin kuin uusi Corolla. Kulutuksen suhteen ovat samaa tasoa. Toyotan tekniikan noteeraan muutoin hieman korkeammalle, mutta NiMH-akkuteknologia Toyotalla on 30 vuoden takaa.


      • Unto48
        Rema62 kirjoitti:

        4500 km ajoa takana. Kesällä kulutus oli 2,5 litran luokkaa, kun tuli ajettua välillä pitempiäkin matkoja ilman latauksia. Nyt syksyllä matkat rajoittui lyhyisiin työajoihin ja 90 km mökkireissuihin, niin kulutus laski 1,5 litraan satasella. Lämmitys kylmänä käyttää konetta tyhjäkäynnillä, joten talvi nostaa varmaan kulutusta. Moottoritietä ajaessa akku riittää tuollaiseen 40 km:n matkalle. Jos sinulla on iso osa lyhyitä matkoja suosittelen hankintaa. Maantieajossa pidemmilläkin matkoilla pelkällä hybridi ajolla en ole saanut kulutusta nousemaan yli 3,5 litran.

        Ostin Hyundai Ioniq. Ajettu samoin n.4500km. Hyvältä tuntuu.Tehdas lupaa tosiaankin 3,5 litraa
        sadalle. Myyjäkin piti tyypillistä mainos puhetta. Ajelin tosi säästäväisesti mittariston mukaan.
        No paras alin kulutus oli 4,8. Kysyin huollosta, onko normaalia. Kaveri sanoi, että käytäntö on
        toista kuin ohje ym. kerrotut. Nyt talvella 6,1. tietty talvilisää. Ajot eteläsuomessa.
        Kokemusta eri merkeistä


      • Anonyymi
        Tarmo_Tauno kirjoitti:

        Ostin juuri Ioniqin kokemuksia ei paljon ole mutta testiajoissa on päästy pieniin lukemiin kulutuksen osalta.

        Toyota 2.0 hybrid touring täyshybridi ja nyt kesällä keskikulutukset n. 4,5 l / 100 km ja siitä n. 30 maantieajoa. Moottoritieosuus tästä 5 %


      • Anonyymi
        Kiinnostunut87 kirjoitti:

        En ole vielä koeajanut, mutta keväällä hankin joko Ioniqin tai uuden corollan sedan hybridinä. Hinnoista po. Hundain pyyntihinnasta pitää saada pari tonnia alennusta, jotta valinta voisi kallistua siihen. Hyundaissa on kaksi kuluvaa kytkintä, joiden vaihtaminen maksaa setelirahaa. Toyotassa ei ole vaihdettavaa kytkintä. Tietenkään en maksa Toyotastakaan mitään 30k, vaan hinnan pitää olla kilpailukykyinen. Ellei ole, harkitsen vielä Kiaa. Hyundai kiihtyy selvästi paremmin kuin uusi Corolla. Kulutuksen suhteen ovat samaa tasoa. Toyotan tekniikan noteeraan muutoin hieman korkeammalle, mutta NiMH-akkuteknologia Toyotalla on 30 vuoden takaa.

        Osta Toyota 2.0 hybrid. Ohituskiihtyvyyskin kiitettävää luokkaa


      • Anonyymi
        Unto48 kirjoitti:

        Ostin Hyundai Ioniq. Ajettu samoin n.4500km. Hyvältä tuntuu.Tehdas lupaa tosiaankin 3,5 litraa
        sadalle. Myyjäkin piti tyypillistä mainos puhetta. Ajelin tosi säästäväisesti mittariston mukaan.
        No paras alin kulutus oli 4,8. Kysyin huollosta, onko normaalia. Kaveri sanoi, että käytäntö on
        toista kuin ohje ym. kerrotut. Nyt talvella 6,1. tietty talvilisää. Ajot eteläsuomessa.
        Kokemusta eri merkeistä

        Itse ajelen Toyota Corolla Hybrid 2.0 touring 184hv ja keskikulutus pyörii kesäkautena 4,5 ja talvella 5,5-6 ja auto ulkona. Ja ei tarvitse kaapeleitten kanssa pelleilyä


    • onSeNiinViatonRuostuja

      ToyotaPrius problem haulla 440 000 tulosta.

      • onSeNiinViatonLaukeaja

        DSG Failure haulla noin 431 000 tulosta. Eli VW-konserni selvästi Toyotaa luotettavampi.


    • Niinpä_

      Ikävä kyllä ei näytä olevan kenelläkään sellaisella vielä kokemuksia, joka viitsisi tänne kirjoitella.

      • aliupseerioppilas

        Aikoinaan volkkarin ketjuvikojen ja varsinkin DSG-vikojen mediaräjähdystä onnistuttiin salaamaan useiden vuosein ajan. Vielä vuonna 2012 eräs hyundailiike väitti allekirjoittaneelle, että heillä nopeimmin kiertävä vaihtoauto on Octavia nimenomaan DSG-laatikolla. Kauhistelin ihmisten tietämättömyyttä. DSG-ongelman laajuutta kuvaa aika hyvin se että kiinalaiset ilmoittivat että joko VW korjaa kaikki kiinaan myymänsä DSG-laatikot toimiviksi, tai VW-myynti loppuu Kiinassa. VW teetätti sitten peristeiset automaatit ja asentaa veloituksetta DSG:n tilalle kaikille halukkaille. Ford on kusessa PowerShiftiensä kanssa. Ilmoilla on tervettä epäluuloa kaksoiskytkin-laatikoiden kestävyyttä kohtaan.


    • liikuja

      IONIQ käytössäni vuoden ei mitään ongelmia paitsi edulisia kilometrejä oman kokemukseni prusteella suosittelen

    • Aauuttooiilleenn

      Euroopan läpi ajettu ja enemmänkin. Ongelmia nolla, paitsi tankkausväli turhan harvaan.

    • HybridiToyota

      Tuommonen meni tilaukseen juuri tänään. Toyotalle näkemiin...

    • SaksalainenParasKaikessa

      Kannattaa ostaa AINA Saksalainen. Niistä ei ole ainakaan you tubeen laitettu minkäänlaisia ongelmia.....

    • Eivaankannata

      Kaikkia hybridejä koskee sama ongelma: maksat jopa kymppitonnin erikoisesta hybridiominaisuudesta. Vaikka pörräiset kaupungissa 300t km, et oikein koskaan tienaa sitä takaisin, et vaikka valmistajan hypetyslukemat pitäisivät paikka sa. Etkä varsinkaan jos lasket oikeilla testeissä tietyillä kulutuksilla.

      Hybridi eibikävä kyllä ole myöskään ympäristöystävällinen.

      Mutta joo, ihan hieno peli ja joka tapauksessa parempi kuin Toyotan vähän vanhahtavat hybridit.

      • TiedostasiKiitollinen

        Sinä kun omaat selvästikin kokemusta tuosta vähäpäästöisyydestä, niin voisitko valaista meitä "tyhmempiä" siitä, että mikä auto on TODELLISUUDESSA se vähäpäästöinen.


      • AndyKing

        ei ole mikään auto ympäristöystävällinen. Sähköauto se pahin on. ongelmajätettä täynnä


      • Hyundai

        Älä osta ainakaan mitään natsi paskaa, huijaavat kaikessa ja kalliimpia joka suhteessa, yliarvostettuja Lapin polttajien ja Hitlerin koston kulkuvälineitä👎


    • Timbaaa

      Rapiat 5 t olen kyseisellä autolla ajanut. Ei kyllä ole vastaan tullut ainakaan vielä vikoja *kop* *kop*
      Erittäin tyytyväinen ole ollut autoo ja TM 3/17 testi puhukoon puolestaan (Y)

    • Neonrider

      Hitsi kun ei ole tilaaja niin ei pääse kiinni noihin testeihin. Pitäisi siis olla :-)

      No, reilun vuorokauden oli tuommoinen käytössä, ajoin matkaa 150km, kaupunkia 50km.
      Keskikulutus 5,5l/100 km, ajelin normaalivarovaisesti ja talvirajoitusten mukaisesti, eli tuohon 3,5l keskikulutukseen en usko.

      Kaikenkaikkiaan auto oli hyvä ajaa, miellyttävä laitos jota nyt harkitsen, pitäiskö nykyinen bensasyöppö (15l/100km) vaihtaa tuohon....

      • Tarmo_Tauno

        Vaihdoin Volvo S60 Ionikiin kun Volvolla ei päässyt pensamakkien ohi.


    • Trallalla

      Ioniqin vero aleni vuoden vaihduttua, myyntihinta pysyi entisellään. Veroetu katosi myyjän ja maahantuojan taskuun. Eipä Ioniqiä paljoa näy liikenteessä. Hyvä jos näkee yhden kahdessa viikossa. Samanlainen menestys kuin i40.

    • Ionicilla ajettu nyt 30 tonnia ja käytössä ollut vajaan vuoden. Tosi tyytyväisiä on oltu. Huollon sijaisautona oli Volvo V40 enkä vaihtais ainakaan siihen - mitään parempaa ei ollut. Ionicin hallintalaitteet on tosi mukavat käyttää ja peruutustutka on huippuhyvä. Polttoaineen kulutus pysyy alhaisena, kun oppii ajamaan taloudellisesti. Lisäksi auton takuu! Suosittelen.

    • eihänkaksoiskytkin

      Minkälainen vaihteisto noissa on?

    • dssqqq

      Ihmetellä vaan täytyy suomalaista menoa kun Skodaa ostetaan sikana, mutta hyvät autot jää liikkeeseen kuten Hyundai.

      • Anonyymi

        Hyundai = hyvä auto :DDD


    • Kokemustämäkin

      No nyt on ajelu 15000 km ilman vikoja, kaksoiskytkin automaatti toimii loistavasti ja laskennallinen kulutus tuolla matkalla on nyt 4.63 l/100 km kesällä mentiin melko tasan neljällä litralta. Ei moitteen sanaa sanottavansa vaikka alkuun oli omat epäilyt. Diesel auton jälkeen mukavasti vääntävä mutten olisi jäänyt ostamatta, mutta kaiken pitää kokeilla. Seuraavaksi sitten pistoke hybridi.

      • UFFA

        Itsellä käytössä 5.7.18 alkaen ionq hybridi plug in ja ajettu non 1700 kilometriä ja bensiiniä on kulunut mittarin mukaan noin 3 litraa kaiken kaikkiaan. Mitään vikoja autossa en ole havainnut ja vaihteistokin toimii erittäin hienosti vaihtaen lähes huomaamattomasti. Autoa esiteltäessä myyjä lupasi että täydellä latauksella ajaisi 63 kilometriä pelkällä sähköllä,joten sehän piti kokeilla heti ja kyllähän se paikkansa piti ja meni vähän ylikin sillä mitarissa oli kilometrejä 70 kun bensiinikone käynnistyi.


    • väinö11

      Todella tyytyväinen ei huolia käytössäni pulitoista vuotta kulutus alhainen varustetaso todella kattava seuraava on varmaan ladattava versio suosittelen

    • tikkari69

      plug-in pitäisi saapua meille kesäkuussa, sitten nähdään.

      • tikkari69

        saapuikin jo huhtikuussa, nyt ajettu 12 000, normaalit arkiajot meillä pelkällä sähköllä, käytiimpä tuolla kesällä etelä saksassa ja autobahnalla 700 km päivässä nopeutta noin 140-170 km/h keskikulutus 5.5, ei paha.


    • Ekomiäs

      Ioniq on valintani ja parin viikon päästä saan alle.Uusinta tekniikkaa ja muotoilua kohtuu hintaan.
      Pelkkä polttomoottori on vanhanaikaista ja sähköautot tulevat vielä kehittymään ja halpenemaan tulevaisuudessa niin olkoon tämä sen aikaa alla.Plugarista en viitsinyt maksaa 5000€ extraa kun sitä ei omalla ajamisella olisi saanut todellisuudessa säästettyä takaisin.

      • Empivä

        Myivätkö jo 2019 mallia? Saitko tingattua alennusta?


    • KiitosLaskutaidottomille

      Hienoa kun jotkut suostuvat maksamaan kalliit kehityskulut muiden puolesta niitten keskeneräisten tuotteitten järjettömän kalliissa hinnassa.

      • Vw_mokasi_hybridissäkin

        Älä sinä Pentti huolehdi muiden laskutaidosta, anna ihmisten päättää omista asioistaan. Ainoa josta huolestuisin, on se että hybridien tultua kaikki valmistajat paitsi Toyota, joutuivat "pieraisemaan" hybridimallinsa liian nopeassa aikataulussa. Ongelmat tulevat jossain vaiheessa ja muutamalla valmistajalla jo ennenkuin autoja oli edes ehditty myydä, esin Vw:n hybridit eivät osanneet ladata akkuja silloin kun ilmaista liike-energiaa olisi ollut käytettävissä jarrutuksissa ja rullatessa tasaisella sekä alamäessä. Joku saattaisi sanoa että juosten kustu.


    • Nappejahuuleen

      Ammatti apua löytyy, kysele rohkeasti herra terveysasemalta

      • Avut

        Mitäs apuja sieltä saa?
        - Ai, niin niitä nappeja!


    • sähkömies

      Hyndai Ioniq pluc in ,ajettu n.30000 ,ei mitään ongelmia. Kulutus kesällä ja syksyllä 3,2 litraa,talvella
      yli 20 pakkasilla 4 litraa. Kesällä pelkällä sähköllä menee noin 56 km ,ajotyylistä riippuen,jopa 60 km.
      Jos on paljon jarrutuksia ja alamäkiä ,niin hybriidi lisää sähkön määrää melkoisesti.
      Ts. ladattava, moottorilla oleva hybriidi Hyndai Ionic on turvallisin hankinta ,mikäli asuu haja-asutusalueella, eli ei tarvitse miettiä riittääkö se sähkö.
      Pakkasella tosin ilmoittelee ,että joutuu käyttämään moottoria aina välillä lämmityslaitteen vuoksi,kuitenkin silloin akun varaus pysyy ennallaan, eli tosi hyviä oivalluksia.

    • Jallu555

      Itse harkitsen ioniq hybriidiä, mutta koeajossa ihmettelin takalasin pyyhkimen puutosta. Onko kokemuksia minkälaista ongelmaa lasinpyyhkimen puute aiheuttaa. Itsellä aina ollut noita coupe malleja, ja tottunut että lasinpyyhintä tarttee käyttää lähes aina.

      • Pekka-54

        Takaikkunan alaosa (spoilelin) alla likaan tuu, yläosa ei. En ole kaivannut lasinpyyhintä. Peruutuskamera kyllä likaantuu näissä Etelä-Suomen säissä. Juotuu putsaamaan aika-ajoin.


      • Jaketin

        Peruutuskamera / näyttö auttaa takalasinpyyhkimen puuttuessa, takanäkymät on huonot ilman kameraa, joka onneksi on vakiovaruste halvemmassakin varustetasossa. Talvella huomasin, että ilmankierto tms ei ioniqissä ole kovin tehokas ja sivulasit ja takalasi tuppasi höyryyntymään - ja takalasi jäätymään sitten parkissa. Edellisissä autoissani ei ole ollut juurikaan tuollaista ongelmaa.


    • gagasdfdfd

      Kertokaahan Ioniqin omistajat minkälaiset huoltohinnat Ioniqissä on? Huoltovälihän tiettävästi on 15 000 tai vuosi

      • Anonyymi

        viidenkymmenen kilometrin huolto maksoi 672 euroa vuosimallin 2019 auto sanoisin aika rasvainen hinta. miten muilla?


    • Alekoki

      Talvikauden ajellut Ioniq plukarilla ja olen erittäin tyytyväinen. Kulutus loka-maaliskuu ajalla 2,9l/100km bensaa ja 7,8kwh/100km yhdistetty noin 60km päivässä matkalla. Ja lämpöä löytyy, kun pitää roikassa lohkolämmittimen sekä sisätilanlämmittimellä. Ajoakuissa riittää virtaa mukavasti kaupunkiajoon. Tosi vääntävä voimalinja on helppo ja huomaamaton normaaliajossa. Ohitukset sujuu rivakasti. Hyvä varustelutaso jo perusmallissa.

      Hyviä puolia -> tilava peräkontti, riittävän hiljainen, turvallinen, pieni kulutuksinen, tyylikäs.
      Huonoja puolia -> pieni maavara

    • Anonyymi

      Hyundai Ioniq Hybridi on ollut jo 10 kk. Ajettu 23000 km. Huolto on todella edullista. Keski -kulutus on tällä hetkellä 4,2 l/100 km. Vakuutukset edullisia ja käyttövero vain 140 euroa.
      Suosittelen tätä autoa kaikille, jotka arvostavat autossa hyvää ergonomiaa, istuinmukavuutta ja hyviä ajo-ominaisuuksia. Nämä asiat oli kohdallaan myös Saabeissa. Muissa automerkeistä minä on vain negatiivisiä kokemuksia.

    • Anonyymi

      Hyundai ioniq hybrid ollut tammikuun alusta 2019 ajettu 31000km. Uutena ostettu ja nyt lähtee vaihtoon. Todella paljon sähkö ongelmia. Ei uskalla enään ajaa työ matkoja koska takuu koskee vain liikkeeseen korjaukseen tuotuja autoja. Hinaukset, Hyundai tiepalvelu ei kuulu takuuseen elikkä itse maksat tai pistät vakuutukseen. En suosittele Hyundaita!

    • Anonyymi

      Ionig hybrid stylen keskikulutus vuoden ajalta 4,95l/100km. Auton oma kulutusnäyttö tarkin
      tähän astisista autoistani. Autoon olen ollut tyytyväinen, edelliset autot olleet Golf 2.0 tdi
      dsg:tä. Tehoissa tullut takapakkia ja ajo-ominaisuudet hieman heikommat Ionigissa.
      Positiivinen kokemus Korealaisesta autosta
      toistaiseksi. Ladattavat autot johtoineen eivät kiinnosta.

      • Anonyymi

        Sama täällä. Todella tyytyväinen olen ollut Ioniq hybridiin. Ajettavuus ja mukavuus todella hyvällä tasolla ajatellen auton lähtöhintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä. Todella tyytyväinen olen ollut Ioniq hybridiin. Ajettavuus ja mukavuus todella hyvällä tasolla ajatellen auton lähtöhintoja.

        Huikea peli🤘


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä. Todella tyytyväinen olen ollut Ioniq hybridiin. Ajettavuus ja mukavuus todella hyvällä tasolla ajatellen auton lähtöhintoja.

        Naapurilla ioniq hybridi. Aamulla pihasta peruutaessa herättää koko korttelin käkikello mölyllään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naapurilla ioniq hybridi. Aamulla pihasta peruutaessa herättää koko korttelin käkikello mölyllään.

        "käkikello mölyllään"
        Tarkoitatko sitä peruutuspiippausta. Ei kai se noin kovaääninen ole? Vai onko herkkä naapurusto?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ollut nyt reilu 1/2 vuotta, -15 asteen pakkasessa kuin jääkaappi.
      Kannattaa miettiä, kone lämpenee hitaasti, sisällä kylmä, ikkunat sisältä jäässä ym ....

    • Anonyymi

      Plug-in hybridikokemuksia n. 50tkm/3v ajalta:
      Kesällä lähiajot sähköllä
      Keskipitkät (n. 200km suuntaansa) ajot hyvällä sähkön osuudella, bensan kulutus jotain 1-2l/100km. (Sähkön hinta omakotitalossa tällä hetkellä muistaakseni n. 13c/kWh kokonaisuudessaan korkean siirtohinnan alueella, joten sähkö vaikuttaa mukavasti matkakuluja alentavasti)
      Pidemmät ajot (n. 1000km suuntaansa) kulutus n. 3.5l/100km, kevättalvella n. 4l/100km. Tämä ulkomuistista, en ole pitänyt kirjaa. Talvikuluksesta pidemmillä matkoilla ei ole kovin hyvää käsitystä, mutta voisi olla 4.5-5l/100km
      Hyvä auto ajaa, hyvä sisätila, hyvä varustus (mm. mukautuva nopeudensäädin)
      Luotettava auto tähän mennessä, ei ongelmia (edellä mainintoja sähköongelmista, itsellä mitään ei ole ollut)
      S-moodi päällä sähäkkä auto esim. matkanopeusohituksissa

      - Kabiinin lämmitys moottorilla, tämä on syksy- ja talviajon (lähiajot) suurin ongelma
      - Kabiini lämpeää hitaasti, jos ei ole HEV-moodi päällä. Jos todella nopeaa lämmitystä haluaa, niin silloin pitää laittaa S-moodi päälle, jolloin moottori lämpenee nopeammin ja bensaa kuluu. Tästä syystä pihalta (ei autotallista) lähtiessä sisätilan lämmityslaite on ihan välttämätön.
      - Tavaratila on pienin näistä kolmesta (electric, hybrid ja tämä)
      - Ei ole sähköauto.

      Seuraava on luultavasti Hyundain tai Kian sähköauto, ellei joku muu merkki yllätä. Uskon Hyundai/Kian laatu/hintasuhteen olevan paras sähköautopuolella.

      • Anonyymi

        - Auto (Plug-in) ei mitenkään huomioi kokonaan sähköllä ajettuja matkoja keskikulutuksen ilmoittamisessa, mistä johtuen keskikulutus näyttää paljon korkeammalta kuin se todellisuudessa on, etenkin kesäaikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        - Auto (Plug-in) ei mitenkään huomioi kokonaan sähköllä ajettuja matkoja keskikulutuksen ilmoittamisessa, mistä johtuen keskikulutus näyttää paljon korkeammalta kuin se todellisuudessa on, etenkin kesäaikaan.

        Hyundai ioniq ilta-sanomien koeajossa halki Euroopan ja Baltian Tanskassa mitattu 2,7 l per 100km. Itselläni Hyundai ioniq asses töpseli malli. Kulutus on pieni olen päässyt maantie ja kaupunkiajo yhdistelmällä 3,9 l/100 km. Dead mittarissa 23000 km. Ja tehdastakuuta yli 4 vuotta jäljellä. Hinta-laatusuhde erinomainen. 45 vuoden aikana on tullut ajettua melko monella autolla. Toyota Corolla oli vaihtoehtona mutta se oli hinnoiteltu kalliimmaksi. Lisäksi Hyundai tarjosi pidemmän takuun, varmistaa huolettomat ajokilometrit. Ostaisin edelleen samaisen auton ehkä ladattavana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        - Auto (Plug-in) ei mitenkään huomioi kokonaan sähköllä ajettuja matkoja keskikulutuksen ilmoittamisessa, mistä johtuen keskikulutus näyttää paljon korkeammalta kuin se todellisuudessa on, etenkin kesäaikaan.

        ioniq pluginilla 3l satasella kesällä ajoipa kuinka pitkiä matkoja tahansa ja 4,5 talvella on ihan ok, kun pluginia lataa vai omassa tallissa tarvittaessa 1-3 kertaa viikossa.
        mutta
        kertokaas hurjat, kuinkia saan takatilasta akun irti vaihtoa varten. Siellä on akun kiinnikkeen keskiraudassa vain yksi pultti, mutta se kiinnikerauta ei liiku mihinkään vaika pultin poistaa. Mikä kiikastaa?
        Pitäs laittaa joukkokanne korealaista käynnistysakkutehdasta vastaan. Lähes kaikilla särkyy akku 2-3 vuoden kuluttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ioniq pluginilla 3l satasella kesällä ajoipa kuinka pitkiä matkoja tahansa ja 4,5 talvella on ihan ok, kun pluginia lataa vai omassa tallissa tarvittaessa 1-3 kertaa viikossa.
        mutta
        kertokaas hurjat, kuinkia saan takatilasta akun irti vaihtoa varten. Siellä on akun kiinnikkeen keskiraudassa vain yksi pultti, mutta se kiinnikerauta ei liiku mihinkään vaika pultin poistaa. Mikä kiikastaa?
        Pitäs laittaa joukkokanne korealaista käynnistysakkutehdasta vastaan. Lähes kaikilla särkyy akku 2-3 vuoden kuluttua.

        Onko näitä käynnistys akun huolia muillakin, auttaako jos laittaa isomman akun kun oma on 40 ah ,olen kuullut vaihdettava isompaan 60 ah,n akkuun ,onko akku huolet sitten poistuneet,harkitsen ioniq plukarin ostoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko näitä käynnistys akun huolia muillakin, auttaako jos laittaa isomman akun kun oma on 40 ah ,olen kuullut vaihdettava isompaan 60 ah,n akkuun ,onko akku huolet sitten poistuneet,harkitsen ioniq plukarin ostoa

        Tuohon on aika hankala löytää isompaa akkua, koska ensinnäkin akku on ulkomitoiltaan normaalia pienempi, ja toiseksi vielä navat toisinpäin kuin useimmiten.
        Halusin omaani vaihtaa akun kun joku oli tuohon käytettynä ostamaani asennuttanut Webaston, eikä tuo akku tahdo millään riittää sen käyttämiseen. Eipä sitten onnistunut kun tehokkaampaa mopoauton akkua ei löytynyt, ainakaan tuolloin.


    • Anonyymi

      Viisi vuotta ja n 100tkm takana plug-in hybridillä. Talvikäytössä syytä olla sisätilan lämmitin jos haluaa sähköllä ajaa lähiajot. Silloinkin ikkunat saattaa huurtua ja moottori on käynnistettävä, jotta kabiini saa lämpöä. 10 asteen pakkasessa olen sähköllä kuitenkin ajanut. Joku sähkökäyttöinen lämmitin USB tai tupakansytytin pistokkeeseen olisi hyvä. Johtuen akusta sisällä ei ole niin paljon tilaa kuin hybridissä tai sähköversiossa. Tyytyväinen olen ollut.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1255
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1195
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe