Miksi se on myönnetty ?
Onko siinä turvallisuusriski olemassa ?
Olavi Mäenpään aseenkantolupa
22
876
Vastaukset
- keihäsleppä
Tämäkö syy, ettei Mäenpäällä enää ole aseenkantolupaa
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/371913/Maenpaasta rikosilmoitus Kiistaa Soinin tappouhkauksen- TimoSoinin
Timo Soini ei halunnut, että asiassa tehdään mitään.
Lukijan kommentti vuodelta 2012
"Outo menettely
Outoa, että tutkinnan lopettamisen päätös on salattu 25 vuodeksi.
Tähän olisi syytä kyllä puuttua voimakkaasti lehdistönkin!
Laihisella on varmasti ollut omat motiivinsa ilmoituksen tehdessään, mutta myös tästä syystä asia olisi pitänyt tutkia perinpohjin.
Monille turkulaisille jää vaivaamaan miten tällainen asia voidaan jättää tutkimatta?
Varsinkin kun Mäenpää on tunnettu uhkaavasta käytöksestään."
- veteraanipainija
Pari jaksoa olen katsonut Mäenpään Pitkä Marssia juttuja.
Hän vaikuttaa tällä hetkellä kovin tasapainottomalta.
Syynä varmaan takaiskut politiikassa ja henkilökohtaisessa elämässä - kylmämies
Olavilla on ollut raskas vuosi.
Alkuvuodesta tuli ehdonalainen vankeustuomio ja sitten rupesi kummipoika häiriköimään, jonka "paljastukset" johtivat äänikatoon ja Mäenpään 25-vuotinen politiikon ura päättyi raumalaisklopin verkkohäiriköintiin. - Spiikin
Oliko Turun Poliisihallinto-osaston johtaja Maylis Spiik aikoinaan päättämässä Olavi Mäenpään aseenkantoluvasta??
Mistä tätä voisi kysellä? - Hirvipassista
Varmaan Spiik sen myönsi, kuten meille metsästäjillekin.
Spiik oli eläinsuojeluihmisiä kuten tämä Olavikin. - Hannikaiselta
Olavihan oli Tinatuopin ovimies, siinä oli kai perusteet Mäenpään luvalle.
- Hannikaiselta
Onneksi tästä onnettomasta aseenkantoluvasta, joka myönnettiin tälle kuumakallelle, jolla oli lisäksi pitkä rikosrekisteri, ei aiheutunut ongelmia.
Nyt mahdollisuus on poissa, kun häneltä otettiin lupa pois ja jäljellä on enää vanhan miehen nyrkit.- koou
jaa.. kyllä se aseenkantolupa vielä Olavilla plakkarissa on.
Mistä ihmeestä sen olisi menettänyt?
- kelvä
Onko se mahdollista, että miehellä joka uhkasi mennä ampumaan Timo Soinin on aseenkantolupa.
Herätys Turun poliisi !
Spiik on jo eläkkeellä.- Ollikuinen
Uhkasiko Mäjenpää todistetusti ampua Timo Soinin ei pystytty näyttämään toteen ja kun vielä ottaa huomioon väitteen esittäjän silloisen Turun perussuomalaisten puheenjohtajan Timo Laihisen uskottavuuden tai paremminkin sanottuna sen puutteen, niin ei edes Olavia saa sen perusteella tuomita, eikä myöskään tuomittu. Outo päätös kuitenkin salata tutkinnan keskeytyksen perustelut 25 vuodeksi ja oliko tällainen päätös edes lainmukainen?
Onko politiikoilla joitakin erikoisoikeuksia, mitä taviksilla ei ole?
- koou
Älkää nyt kukkoilko siiinä! Spiik on eläkeellä, mutta ei kaikki Olavin kaverit.
- keihäsleppä
Laihinen ja Mäenpää olivat samantapaisia hiukkasen kylähulluja, valtuustolla oli hauskaa kun pottuilivat toisilleen maksamattomista terveyskeskusmaksuista.
Laihinen loikkasi ja kelpasi Kokoomukselle, Mäenpääkin sitä yritti, ajatellen kai jatkomahdollisuuksia, ei kelvannut, vaikka rupesi nuoleskelemaan Orpoa. - spekulantti
Kokoomuksen tyly suhtautuminen Olaviin aiheutti, sen että, Mäenpää nyt joutuu öyhöttämään katkerana netissä.
- Tomnpiteitä
Viimeinen huhu kertoo Mäenpäälle myönnetyn luvan puoliautomaattisesti toimivaan rynkkyyn. Hankiinut sen sqmaa kautta kuin maakuntajoukotkin aseensa hankkivat. Herätys viranomaiset!
- kivenheittäjä
Ihan linjassa.
Vaasan horinoissa Mäenpää kertoi aikovansa pyrkiä maakuntavaltuustoon, perustelunaan, että siellä liikkuu paljon suuremmat rahat kuin Turun valtuustossa.
Kuvaavaa Mäenpäälle, oma etu ykkös- asia, vähän täytyy uhota ulkomaalaisista, että tulee valituksi. - terosu
Turkulaisten turvallisuuden vuoksi toivon että poliisi ottaa käsiaseen pois Olavi Mäenpäältä.
Miksi tällä hetkellä hyvin tasapainottomassa tilassa olevalla henkilöllä on ase ? - suhteellisesti
Kaikesta huomaa kommentoijia risovan, kun Mäenpää pelaa mitä vaan ja koska vaan rautaisilla suhteillaan. Aseenkantolupien järjestäminen on käsittääkseni ollut Mäenpäälle pikku juttu. Erittäin hyviin kaljakavereihinsa tiedetään kuuluvan myös Varsinais-Suomen poliisipäälliköö Tapio Huttunenkin. Suhteilla on ihmeellinen voima. Eikö vain.
- katsomossa
Olavi vaan usein uhkailee vihamiehiään (Soini, Halla-aho ym.) ampumisella ja kuohimisella.
Siksi tuntuu pelottavalta, että tälläisellä henkilöllä on laillinen aseenkantolupa.
Jokainen huomaa katsottuaan Pitkä marssia, että valtuustosta putoaminen on aiheuttanut hallitsematonta vihantunnetta Mäenpäässä. - muistaava
Tietääkseni Olavi Mäenpäältä peruutettiin aseenkantolupa sen jälkeen, kun eräs Kokoomuksen kaupunginvaltuutettu teki rikosilmoituksen Mäenpään uhkauksesta ampua ulkoministeri Timo Soini.
- rsthxrxhuh
Lapuan liikkeen Vihtori Kosolan viimeiset vuodet leimasi alkoholismi ja katkeruus epäonnistumisesta. Tuleeko Sinivalkoiset kokemaan saman kohtalon?
- ilmajokinen
Vihtori ei sentään tietääkseni rakennellut polttopulloja eläkepäivinään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559