Tasapainoinen naisten välinen parisuhde?

Surkupusero

Onko ylipäänsä mahdollista?

Kertokaahan mielellään rohkaisevia tarinoita - todella toivon.. koska toivo alkaa itsellä rakoilla. Onko jollakulla lesbolla tai lesbonmielisellä oikeasti tasapainoinen ja hyvä suhde kumppaninsa kanssa? Hyvin menee, seksi sujuu, toisen rinnalla kuljetaan ilman psykoraivareita ja vääntämistä, arki sujuu ja elämä on pääosin ihanaa?

Onko todistettavasti tälläistä olemassa?

74

3950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naisystävät

      kyllä, niin kauan kun yksi osapuoli ei halua olla omistaja sitten se voi toimia.
      selvästikin , hyvä seksi on tärkeää ja ei voi elää ilman.

    • Jaa, naisethan nyt tahtoo olla vähän epävakaita muutenkin riippumatta seksuaalisesta suuntautumisesta. En silti halua uskoa, että naisparien liitot eroavat heteroliitoista sen kummemmin. Mustasukkaisuutta, epävarmuutta ja omistushalua voi olla enemmän mut sekin johtuu koko yhteiskunnan tavasta arvottaa naista mm. ulkonäön ja naisellisten ominaisuuksien perusteella. Harva nainen on koko ajan niin vahva ja hyvä itsetuntoinen etteikö elämään kuuluvat jännitteet ja pettymykset näkyisi parisuhteessa ja puolisoon kohdistuvassa toiminnassa.
      Samaa sukupuolta olevien liitot on kuitenkin tosi lyhyen aikaa ollut ns. julkisesti hyväksyttyjä. Aiemmin kaikki on pitänyt tehdä salassa ja kiinnijäämisen riski on ollut suuri ja pelottava. Osa tämän nykyisen nuoren sukupolven traumoista on periytettyjä ja tavallisissa arjen ristiriita tilanteissa vanhat kivut nousee yllättäin pintaan. Psykoraivarit on yksi ja aika yleinen kipujen ilmenemismuoto. Henkilö joka ei osaa sanoittaa tunteitaan reagoi järjenvastaisesti. Se kumppani yritetään kahlita vaikka väkisin tajuamatta, että mitä enemmän kahlitsee, sen etäämmäksi toinen henkisesti ajatuu.

      Minä taidan kuulua tähän naisryhmään joka tulee elämään yksin. Kun lukee näitä tekstejä joissa kerrotaan, että minkälaisista naisista ei pidä ja/tai mitä ominaisuuksia ei halua kumppanissa, taidan löytyä hermoheikkona, epävarmana ja melankoliaan taipuvaisena jokaisen lesbon NOT-listalta. ;)

      • Höpsööntynyt__

        Toi sun viimeinen kappale on niiiiiiiiin 💕💕💕

        Vain heterosuhteissa eläneenä mun on pakko todeta, että vain kaikkein naiiveimmat ja kypsymättömimmät heterot pyörittelee edes omassa päässään saati ilmaisee toisille yhtä pitkiä ja mahdottomia kriteerilistoja kuin täällä lesbokeskustelussa näkee alvariinsa. Olen meinannut niin monesti tiputtaa silmät päästäni, kun olen täältä lukenut, että ihannenaisen täytyisi olla poikamainen, rock-lookin omaava humanistisesti ajatteleva, eläinrakas, tatuoitu ja ruoanlaittoa diggaava yli 170cm pitkä sekä löytyä vieläpä Turun seudulta. Olen yrittänyt miettiä, kuinka monta kuvauksen kaltaista naista edes löytyy koko Suomesta...

        Sitä toivoisi ihmisille enemmän suvaitsevaisuutta ja uteliaisuutta erilaisia ihmisiä kohtaan. Olisi mukavaa, että pareja syntyisi enemmän ja nykyistä useammilla suomalaissohvilla köllittäisiin sylikkäin pusutellen ja halitellen.


      • Bister
        Höpsööntynyt__ kirjoitti:

        Toi sun viimeinen kappale on niiiiiiiiin 💕💕💕

        Vain heterosuhteissa eläneenä mun on pakko todeta, että vain kaikkein naiiveimmat ja kypsymättömimmät heterot pyörittelee edes omassa päässään saati ilmaisee toisille yhtä pitkiä ja mahdottomia kriteerilistoja kuin täällä lesbokeskustelussa näkee alvariinsa. Olen meinannut niin monesti tiputtaa silmät päästäni, kun olen täältä lukenut, että ihannenaisen täytyisi olla poikamainen, rock-lookin omaava humanistisesti ajatteleva, eläinrakas, tatuoitu ja ruoanlaittoa diggaava yli 170cm pitkä sekä löytyä vieläpä Turun seudulta. Olen yrittänyt miettiä, kuinka monta kuvauksen kaltaista naista edes löytyy koko Suomesta...

        Sitä toivoisi ihmisille enemmän suvaitsevaisuutta ja uteliaisuutta erilaisia ihmisiä kohtaan. Olisi mukavaa, että pareja syntyisi enemmän ja nykyistä useammilla suomalaissohvilla köllittäisiin sylikkäin pusutellen ja halitellen.

        Mäkin olen entinen lesbo, nykyinen bi, miehen kanssa suhteessa. Ja kyllä ihan häkellytti tää kaiken helppous kun ei miehellä ollutkaan sen sataa vaatimusta joiden saavuttamista olis otsa kurtussa vahtinut niin kuin mun naissuhteissa on tupannut käymään...


      • JärkynLapsellinen
        Höpsööntynyt__ kirjoitti:

        Toi sun viimeinen kappale on niiiiiiiiin 💕💕💕

        Vain heterosuhteissa eläneenä mun on pakko todeta, että vain kaikkein naiiveimmat ja kypsymättömimmät heterot pyörittelee edes omassa päässään saati ilmaisee toisille yhtä pitkiä ja mahdottomia kriteerilistoja kuin täällä lesbokeskustelussa näkee alvariinsa. Olen meinannut niin monesti tiputtaa silmät päästäni, kun olen täältä lukenut, että ihannenaisen täytyisi olla poikamainen, rock-lookin omaava humanistisesti ajatteleva, eläinrakas, tatuoitu ja ruoanlaittoa diggaava yli 170cm pitkä sekä löytyä vieläpä Turun seudulta. Olen yrittänyt miettiä, kuinka monta kuvauksen kaltaista naista edes löytyy koko Suomesta...

        Sitä toivoisi ihmisille enemmän suvaitsevaisuutta ja uteliaisuutta erilaisia ihmisiä kohtaan. Olisi mukavaa, että pareja syntyisi enemmän ja nykyistä useammilla suomalaissohvilla köllittäisiin sylikkäin pusutellen ja halitellen.

        Aika naiiveja ja lapsellisia nämä mukabiin (oikeasti hetero) kirjoitukset noin niin kuin aikuiseksi ihmiseksi.


      • MikäSitOnTärkeetä

        Jokaisella on omat vahvuudet sekä heikkoudet. Mut se hyvä itsetunto avaa taas niitä ovia helpommin. Ja sen löytämiseksi kannattaa oikeasti tehdä töitä!
        Silloin jopa onnistuu olemaan olematta mm. itsekäs, ehdoton, ylimielinen, kilahtelevä, näsäviisas=ärsyttävä, epävarma=kuka mä oon ja mitä mä haluun, miltä mä näytän, kelpaanko, pettääkö se mua, mies vai nainen, uskallanko olla jotain mieltä tai suustaan sammakoita päästelevä toisia arvosteleva tai vähättelevä hölömö. Joku voi halutessaan listaa jatkaa:)

        Ja jopa valmis siihen ap:n tiedustelemaan tasapainoa, hymyä-hyvää oloa, toisen huomioimista ja kunnioittamista e. rakkautta ja tietenkin vastavuoroista & tajunnan räjäyttävää seksiä sisältävään sekä kestoltaan pitkä ikäiseen(kin) 2. lesbon tai lesbomielisen parisuhteeseen. Avaimet on paremmin käden ulottuvilla tehdä myös niitä kompromisseja ja peilata omaa käyttäytymistään ja kehittymään ihmisenä itsekin.


      • Tiedähäntä
        MikäSitOnTärkeetä kirjoitti:

        Jokaisella on omat vahvuudet sekä heikkoudet. Mut se hyvä itsetunto avaa taas niitä ovia helpommin. Ja sen löytämiseksi kannattaa oikeasti tehdä töitä!
        Silloin jopa onnistuu olemaan olematta mm. itsekäs, ehdoton, ylimielinen, kilahtelevä, näsäviisas=ärsyttävä, epävarma=kuka mä oon ja mitä mä haluun, miltä mä näytän, kelpaanko, pettääkö se mua, mies vai nainen, uskallanko olla jotain mieltä tai suustaan sammakoita päästelevä toisia arvosteleva tai vähättelevä hölömö. Joku voi halutessaan listaa jatkaa:)

        Ja jopa valmis siihen ap:n tiedustelemaan tasapainoa, hymyä-hyvää oloa, toisen huomioimista ja kunnioittamista e. rakkautta ja tietenkin vastavuoroista & tajunnan räjäyttävää seksiä sisältävään sekä kestoltaan pitkä ikäiseen(kin) 2. lesbon tai lesbomielisen parisuhteeseen. Avaimet on paremmin käden ulottuvilla tehdä myös niitä kompromisseja ja peilata omaa käyttäytymistään ja kehittymään ihmisenä itsekin.

        Juurikin näin ystävä hyvä. Eli kun on itsensä kanssa sinut, niin uskaltaa olla oma itsensä ja ennen kaikkea on tietoinen siitä mitä haluaa ja mitä ei.

        Ei hyppää kukasta kukkaan ja testaa itseään toisilla rikkoen suhteita oman kehittymättömyytensä vuoksi. Mä uskon koko ajan enemmän siihen, että mitä paremmin tuntee itsensä ja tapansa toimia, sitä paremmalla rohkeudella ja luvalla voi aloittaa tutustumisen ihanaan naiseen. Pitää välillä olla yksinkin, että kerkiää analysoimaan ajatuksiaan ja kasvamaan. Enkä tarkoita vatsan seudun kasvutarinaa.
        Kyllähän sitä niin mielellään jonkun kivan aikuisen neidin kanssa vielä suunnittelisi jotain, jotain pientä, ei mitään ihmeellistä. Joskus, eikä niin joskuskaan tuntuu siltä, ettei saman ajatusmaailman omaavaa terveen tavallista keski-ikäistä naista vapaalla jalalla enää tapaakaan . Tiedä häntä.


      • Höpsööntynyt__
        Tiedähäntä kirjoitti:

        Juurikin näin ystävä hyvä. Eli kun on itsensä kanssa sinut, niin uskaltaa olla oma itsensä ja ennen kaikkea on tietoinen siitä mitä haluaa ja mitä ei.

        Ei hyppää kukasta kukkaan ja testaa itseään toisilla rikkoen suhteita oman kehittymättömyytensä vuoksi. Mä uskon koko ajan enemmän siihen, että mitä paremmin tuntee itsensä ja tapansa toimia, sitä paremmalla rohkeudella ja luvalla voi aloittaa tutustumisen ihanaan naiseen. Pitää välillä olla yksinkin, että kerkiää analysoimaan ajatuksiaan ja kasvamaan. Enkä tarkoita vatsan seudun kasvutarinaa.
        Kyllähän sitä niin mielellään jonkun kivan aikuisen neidin kanssa vielä suunnittelisi jotain, jotain pientä, ei mitään ihmeellistä. Joskus, eikä niin joskuskaan tuntuu siltä, ettei saman ajatusmaailman omaavaa terveen tavallista keski-ikäistä naista vapaalla jalalla enää tapaakaan . Tiedä häntä.

        Hyviä kommentteja tässä rimpsussa. Itsetunto on tosiaan tärkeä juttu. Nostaisin esiin myös vastavuoroisuuden. Jos suhteessa haluaa elää, täytyy olla halu tarjota toiselle asioita, tinkiä omasta mukavuudestaan toisen hyväksi ja myös ottaa vastaan toisen tarjotessa itselle asioita. Toista täytyy myös tiettyyn rajaan asti sietää, kun ei toista voi kokonaan muunlaiseksi muuttaakaa. Toki on olemassa marttyyreitä ja muita, jotka haluavat paapoa itsekkäitä alkoholisteja yms. Kahden aikuisen tasapainoisessa suhteessa täytyy olla molemmille tilaa omina itsenään elää, olla, hengittää ja muuttuakin.


      • TasavertainenToimii
        Höpsööntynyt__ kirjoitti:

        Hyviä kommentteja tässä rimpsussa. Itsetunto on tosiaan tärkeä juttu. Nostaisin esiin myös vastavuoroisuuden. Jos suhteessa haluaa elää, täytyy olla halu tarjota toiselle asioita, tinkiä omasta mukavuudestaan toisen hyväksi ja myös ottaa vastaan toisen tarjotessa itselle asioita. Toista täytyy myös tiettyyn rajaan asti sietää, kun ei toista voi kokonaan muunlaiseksi muuttaakaa. Toki on olemassa marttyyreitä ja muita, jotka haluavat paapoa itsekkäitä alkoholisteja yms. Kahden aikuisen tasapainoisessa suhteessa täytyy olla molemmille tilaa omina itsenään elää, olla, hengittää ja muuttuakin.

        Eikös vastavuoroisuus oo vähän niinkuin kompromissi?
        Ja silloin oot ihan väärässä seurassa ja tosi syvällä jos tuntuu yhtään siltä, et kumppania täytyy sietää tai hänet muuksi muuttaa. Itse näkisin tasavertaisuuden hyvinkin tärkeänä kun tasapainoista parisuhdetta elämäänsä haluaa.


      • Anonyymi
        MikäSitOnTärkeetä kirjoitti:

        Jokaisella on omat vahvuudet sekä heikkoudet. Mut se hyvä itsetunto avaa taas niitä ovia helpommin. Ja sen löytämiseksi kannattaa oikeasti tehdä töitä!
        Silloin jopa onnistuu olemaan olematta mm. itsekäs, ehdoton, ylimielinen, kilahtelevä, näsäviisas=ärsyttävä, epävarma=kuka mä oon ja mitä mä haluun, miltä mä näytän, kelpaanko, pettääkö se mua, mies vai nainen, uskallanko olla jotain mieltä tai suustaan sammakoita päästelevä toisia arvosteleva tai vähättelevä hölömö. Joku voi halutessaan listaa jatkaa:)

        Ja jopa valmis siihen ap:n tiedustelemaan tasapainoa, hymyä-hyvää oloa, toisen huomioimista ja kunnioittamista e. rakkautta ja tietenkin vastavuoroista & tajunnan räjäyttävää seksiä sisältävään sekä kestoltaan pitkä ikäiseen(kin) 2. lesbon tai lesbomielisen parisuhteeseen. Avaimet on paremmin käden ulottuvilla tehdä myös niitä kompromisseja ja peilata omaa käyttäytymistään ja kehittymään ihmisenä itsekin.

        Hyviä kirjoituksia!

        Tw


    • tutkiskelija_

      Kokemusta ei hirveästi ole, mutta tilastojen mukaan lesboparit jostain syystä eroavat eniten. (googlaa esim. [Lesbian Relationships are the Most Unstable- Why? thehomoarchy])
      Ei se kuitenkaan sitä tarkoita, että jokainen lesbosuhde on tuhoontuomittu tai uhatumpi kuin homo- tai heterosuhde. Yksilöitähän tässä kuitenkin ollaan. Tietysti on myös hyvä että näitä tutkitaan niin ongelmakohdat voidaan löytää ja tukea eri seksuaalisen suuntauksen omaavia pareja kohdennetummin heille tyypillisissä ongelmissa.

      • MiehetPahiksia

        Heteromiehet pettävät eniten ja varatut heteromiehet käyvät eniten huorissa. Heteromiehet myös raiskaavat ja pahoinpitelevät eniten.

        Vankilat koostuvat suurimmaksi osaksi miehistä, on raiskaajaa, murhaajaa, pedofiiliä, vaimon hakkaajaa, huumekauppiasta, talousrikollista.

        Lyhyesti: miehet tekevät eniten rikoksia, hakkaavat eniten, raiskaavat eniten, tappavat eniten, juopottelevat eniten, käyttävät huumeita eniten, pettävät eniten.

        Kaiken kaikkiaan miehet ovat vaarallista seuraa, voit joutua huumatuksi, raiskatuksi, pahoinpidellyksi, kynityksi, murhatuksi, paritetuksi, siepatuksi, myydyksi.

        En suosittele miesten seuraa!


      • MiehetPahiksia
        MiehetPahiksia kirjoitti:

        Heteromiehet pettävät eniten ja varatut heteromiehet käyvät eniten huorissa. Heteromiehet myös raiskaavat ja pahoinpitelevät eniten.

        Vankilat koostuvat suurimmaksi osaksi miehistä, on raiskaajaa, murhaajaa, pedofiiliä, vaimon hakkaajaa, huumekauppiasta, talousrikollista.

        Lyhyesti: miehet tekevät eniten rikoksia, hakkaavat eniten, raiskaavat eniten, tappavat eniten, juopottelevat eniten, käyttävät huumeita eniten, pettävät eniten.

        Kaiken kaikkiaan miehet ovat vaarallista seuraa, voit joutua huumatuksi, raiskatuksi, pahoinpidellyksi, kynityksi, murhatuksi, paritetuksi, siepatuksi, myydyksi.

        En suosittele miesten seuraa!

        Näiden lisäksi myös todennäköisesti saat sukupuolitartunnan helpommin ja todennäköisemmin miehiltä kuin naisilta. Lisäksi voit tulla tahtomattasi raskaaksi ja toisaalta voit kuolla raskauden aikaiseen myrkytykseen tai itse synnytysprosessiin. Moni mies on myös kova kehuskelemaan panoillaan, kourimaan ja ahdistelemaan luvatta, salakuvaamaan panoja tyyliin Axel ja toisaalta taas sairaalloisen mustasukkaisia ja omistuksenhaluisia. Useimmat miehet eivät ole kiinnostuneita kuin pillusta eikä koko ihmisestä, jos annat helposti saat tyhmän valkoroskahuora/spermaviemärin maineen ja jos et anna ollenkaan olet silti huora, läski ja tyhmä heidän puheissaan. Moni mies myös alkaa puhumaan paskaa, että tuolta saa helposti ja kehottavat kavereitakin ottamaan sinuun yhteyttä ja paneskelemaan. Lestadiolaismiehille nainen on pelkkä synnytyskone. Lisäksi nainen ei saa meikata, pitää housuja, seurata muotia, katsoa tv:tä, kuunnella muuta musiikkia kuin hengellistä jne. Nainen joutuu alistumaan miehen tahtoon ja monesti raiskatuksi omassa liitossaan.

        Jos et halua tulla:
        - huumatuksi
        - raiskatuksi
        - hakatuksi
        - kourituksi
        - paritetuksi
        - siepatuksi
        - murhatuksi
        - myydyksi
        - raskaaksi
        - saada hiviä, herpestä, klamydiaa tms.

        niin vältä miehiä ja seurustele naisten kanssa, mieluiten sellaisten naisten, joilla ei ole miestä eivätkä tunge sitä miestänsä sinulle ja yritä parittaa teitä. Älä suostu kolmen kimppaan tai polysuhteisiin. Älä suostu olemaan petetty. Älä suostu aivopesuun tai hyväksikäytön uhriksi. Älä lähde vieraiden matkaan etenkään miesten tai mies/naisparien matkaan. Älä ota kyytiä keneltäkään etenkään vieraalta mieheltä. Vahdi aina tiukasti juomaasi. Hae aina apua ja tee rikosilmoitus.

        Näin säästyt paljolta pahalta. Toki naisissakin voi olla rikollisia, hakkaajia, narkkeja, mutta suhteessa paljon vähemmän kuin miehissä.


      • tutkiskelija_

        Tulihan tuossa perusteellinen, kaikki miehet kattava kuvaus! En ymmärrä miten miehet edes liittyvät kommenttiini. Totesin vain, että tällä hetkellä lesboparit näyttävät päätyvän eroon useimmiten. Syitä on kai monia.


      • Höpsööntynyt__

        Tutkiskelija_

        Kiitos mielenkiintoisesta kommentistasi. Minäkin olen törmännyt näihin tutkimuksiin, joiden mukaan homoseksuaaliset parit eroavat heteropareja useammin ja myös usein lyhyemmän suhteen jälkeen. En ole tiennyt, eroavatko vielä miesparit naispareista, mutta saattaahan näin tosiaan olla. Olisi todella mielenkiintoista saada tutkimuksellista tietoa erojen syistä. Samoin olisi hyvä, jos tutkittaisiin pitkäikäisten naisparien suhteita siltä kannalta, että mitkä asiat ovat vaikuttaneet suhteen koossa pysymiseen. Ilman tietoa, en oikein osaa tätä asiaa mitenkään spekuloida.


      • MitkähänNeAsiat
        Höpsööntynyt__ kirjoitti:

        Tutkiskelija_

        Kiitos mielenkiintoisesta kommentistasi. Minäkin olen törmännyt näihin tutkimuksiin, joiden mukaan homoseksuaaliset parit eroavat heteropareja useammin ja myös usein lyhyemmän suhteen jälkeen. En ole tiennyt, eroavatko vielä miesparit naispareista, mutta saattaahan näin tosiaan olla. Olisi todella mielenkiintoista saada tutkimuksellista tietoa erojen syistä. Samoin olisi hyvä, jos tutkittaisiin pitkäikäisten naisparien suhteita siltä kannalta, että mitkä asiat ovat vaikuttaneet suhteen koossa pysymiseen. Ilman tietoa, en oikein osaa tätä asiaa mitenkään spekuloida.

        No, mites teillä heteroilla, mitkäs asiat saa pysymään yhdessä ja mitkäs asiat eroamaan? Kerro toki, täytyyhän sitä tutkimuksellista tietoa olla, jotta pystyy kohdentamaan mainoksia, poliittisia mainoksia ja pystyy manipuloimaan mielensä mukaan ihmisiä helpommin:D

        Ai kauheeta kun en millään tiedä mitkä asiat saa heteropareilla pysymään vuosikausia yhdessä ja mitkä asiat eroamaan helpommin. Minulle kun pitää selittää näitä asioita tarkemmin kun en millään heteroliitoista ymmärrä. Kai ne asiat heteroilla on liitoissa jokaisella siis samat? Elikä luulisin, että kaikki heterot pysyvät samoista, universaaleista asioista yhdessä ja toisaalta eroavat samoista asioista? Kai niistä jotain tutkimustuloksia on, mutta en oikein ole niitä katsellut... Kertoisitko sinä mitkä asiat saa heterot pysymään yhdessä?


      • EhkäPunainenLanka

        Anteeksi kun tähän väliin änkeen, mut mulla on tosi iso tarve saada sanottua jollekin jotain.

        Olin varmaan 5 tai 6 vuotias kun ensimmäisen kerran koin olevani jotenkin erilainen. Leikin pääasiassa poikien kanssa koska samanikäisiä tyttöjä ei siinä lähistöllä muita asunut. Myöhemmin toki leikin tyttöjenkin kanssa. No mulla on liki 40 vuotta aika ajoin mielessä vieraillut tunne tästä erilaisuudesta. En tosin koskaan antanut sille valtaa, mut sellanen ihmeellinen, ehkä syvällisempi mielenkiinto toista naista kohtaan on kolmekymppisten jälkeen vuosi vuodelta jotenki voimistunut.
        Nyt toinenkin kultamussukka jälkikasvusta vkl:na lensi pestä. Meillä on siis mieheni kanssa ollut kaverillinen suhde en ees muista kuinka kauan. Oonhan mä joskus kännissä, lämmintä pussikaljaa tai jotain chileläistä punkkua juodessani hänelle jotain aiheeseen liittyvää sössöttänyt, mut ei siitä sen enempää. Ajattelin nyt kuitenkin ottaa härkää sarvista ja ees pukea nää omat tuntemukset sanoiksi tällä palstalla. Kun joitakin vuosia sitten oo ottanut osaa johonkin keskustelufoorumiin. Tais olla muistaakseni kuviokellunta-harrastukseen
        liittyvä juttu ja ihan asiallista apua sieltä silloiseen ongelmaani sain.

        Jotenkin haluaisin vaan riehua ja vähän kiukutella ja samalla nauraa kun on niin helpottunut
        olo. Ihan kreisiä. Mulla siis ei oo minkäänlaista mielikuvaa kahden naisen parisuhteesta. Ei
        ihastumisesta ei suutelemisesta. Tykkään kuitenkin kilteistä ja mukavista ihmisistä. Olen sitä itsekin. Herkkä olen toki myös. Voi olla et jo tällä viikolla tapahtuu. Ainaki se, et juttelen tulevan ex-aviomieheni kanssa ihan selvinpäin asiasta. Ostan varmuudella uuden sängyn ja kenties vaihdan siinä samalla järjestystä. Ja mistähän paikasta sais muuten ostettu kaikki mööpelit kerralla? En nimittäin aio ottaa yhtikäs mitään mukaani kun viimeisen kerran tään oven perässäni suljen. Kyllähän mua pelottaa älyttömän paljon ajatus yksin elämisestä. Pakko myöntää. Mut haluaisin kuitenkin kokea noin ½-vuoden kuluttua naisen kosketuksen. No tuskinpa mä ees kenellekään naiselle kelpaan. Kunhan sais jutella, ehkä kokea jotain pientä flirttiä. Tykkään muuten erityisen paljon kun joku toinen harjaa hiuksia ja hieroo hellästi päänahkaa.

        Päällimmäinen ajatus tähän sekalaiseen raapustukseen on se, et jos jollain on konkreettista kokemusta vastaavanlaisesta niin oispa tosi kiva kuulla. Esim. miten elämä on muuttunut vai onko, kannattiko täysremppa, oliko vaikeeta löytää nainen, joka ymmärsi sua ja tilannetta sekä myöskin seurusteletko nyt kenties l -tai bi-naisen kanssa vai palasitko tuttuun ja turvalliseen?
        Ps. Jos joku kiltti jaksaa nähdä vaivaa kokemuksistaan avautua niin kirjoitathan selkeästi ja mahdollisimman yksinkertaisesti, miel. englannin kielen sanoja välttäen, kiitos jo etukäteen.
        Pss. Haluaisin niin käyttää kaikenlaisia hymiöitä, mut kun en tiedä varmuudella mitä ne oikein tarkoittaa. Ihanaa ma-päivän jatkoa kuitenkin tasapuolisesti kaikille. Hymynaama.


      • Live_A_Little_You_Know
        Höpsööntynyt__ kirjoitti:

        Tutkiskelija_

        Kiitos mielenkiintoisesta kommentistasi. Minäkin olen törmännyt näihin tutkimuksiin, joiden mukaan homoseksuaaliset parit eroavat heteropareja useammin ja myös usein lyhyemmän suhteen jälkeen. En ole tiennyt, eroavatko vielä miesparit naispareista, mutta saattaahan näin tosiaan olla. Olisi todella mielenkiintoista saada tutkimuksellista tietoa erojen syistä. Samoin olisi hyvä, jos tutkittaisiin pitkäikäisten naisparien suhteita siltä kannalta, että mitkä asiat ovat vaikuttaneet suhteen koossa pysymiseen. Ilman tietoa, en oikein osaa tätä asiaa mitenkään spekuloida.

        Miks haluat spekuloida? Paras tutkimustieto tule niistä omista kokemuksista kuitenkin.
        Aioitko sä tilastojen kautta ja jonkun muun parisuhdetta utelemalla peilata omaa mahdollista onnistumistasi vai mistä on kyse? Eikös sulla kuitenkin ollu suhteita miesten kanssa. Sieltä vaan poimit syitä miks joku suhde toimi sen ajan ku toimi ja vastaavasti mikä meni pieleen. Ei kahden naisen parisuhde vaadi yhtään sen kummempia poppakonsteja.


    • onkokivaa

      Onko hyvä mieli?

    • TarkkaOllaPittää

      Ennenkuin osallistun niin voisitko ystävällisesti avata käsitteen lesbomielinen?

      • Anonyymi

        Vanha kommentti, mut voisi listata ehdoton ei -listaan. Naiset jotka kuvaa seksuaalisuuttaan vastaavilla epämääräisillä termeillä. Lesbomielinen ei ole sen parempi vaihtoehto kuin bihenkinen, kuulostaa huonolta diililtä lesbolle. :P


    • No huh, mitä miesvihaa tuolla. Kannattais muistaa, että suurimman osan maailman heteromiehistä ja myös niistä väkivaltaisista raiskaajista kasvattaa äidit eli naiset.

      Palatakseni vielä tuohon naisten toisilleen laatimiin vaatimuksiin. Kyllähän ne järjettömät mittasuhteet saa. Ulkonäkö, luonne, tausta, harrastukset yms. mikä vaan voi olla se syy, miksi toiselle ei anneta mitään siimaa tai mahdollisuutta. Olen pohtinut sitäkin, että onko tuo joillekin keino pedata itselleen ns.epäonnistuminen ja vierittää syy sekä vastuu toiselle. Ei tarvitse luoda kohtaamispintaa, ei kohdata toista aidosti vaan paistatella omassa erinomaisuudessaan vaikka sitten koko loppuelämä. Samat henkilöt vaikuttaa tuolla Suomi24treffit palstallakin olevan. Miksi he eivät löydä sopivaa vai ovatko he kaikki perhosia joille ei vaan riitä mikään eikä kukaan?

      • TotuusOnToinen

        Miesvihaa ei ole se, että toteaa totuudellisia asioita. Totuutta on se, että miehillä on penis haarojen välissä. Tämän toteaminen ei ole miesvihaa. Lähinnä totuuden myöntämistä, tottapuhumista tai totuudesta keskustelua. Viha on aivan eri asia kuin totuuden toteaminen. Miesvihaa ei ole se, että toteaa miesten olevan huomattavasti väkivaltaisempia ja johtavan kaikkia rikollistilastoja ja suurin osa vsnkiloiden vangeistakin on miehiä. Useimmilla vangeilla on taustallaan oppimishäiriöitä, ADHD ja huumeita sekä muita päihteitä. Tämän toteaminen ei ole miesvihaa vaan se on totisinta todellisuutta.

        Naisvihaa sen sijaan on se, että esiintyy eri nettipalstoilla naisena eikä miehenä, vaikka oikeasti on mies ja levittää valheellista tietoa, että lesbolle kelpaa mies, haukkuu ja kiusaa lesboja. Ei kelpaa! Tai ehkä se onkin kateutta? Huomion hakemista? Ehkä mies kokee, että esiintymällä naisena saa itselleen huomiota? Tai ehkä se onkin omaa alemmuudentunnetta, sairaalloista huomionhakemista ja suoranaista mielisairautta siis tältä mieheltä? Tai ehkä kyseessä on palkattu trolli, jonka tehtävänä on levittää vääristynyttä, valheellista kuvaa vahvoista, itsevarmoista, älykkäistä naisista ja samalla heikentää ihmisoikeuksia? Tai ehkäpä takana onkin jokin poliittinen, rikollinen liiga?


      • IRLKatoavaLuonnonvarako

        Jos luet yleensä l ja bi-palstalla näitä keskusteluja niin monikin haluaisi seurustella. Ja tästä foorumista on tullut jotenkin 2. treffipalsta. Tuntuu, et harvempi sinkku ettii aidosti uusia tuttavuuksia tai vertaistukea kenties samassa tilanteessa olevilta. Ja ne kriteerit pomppaavat vähän joka keskusteluun. Ainahan yks tai kaks provoa mahtuu aihe ku aihe:D


      • TotuusOnToinen
        IRLKatoavaLuonnonvarako kirjoitti:

        Jos luet yleensä l ja bi-palstalla näitä keskusteluja niin monikin haluaisi seurustella. Ja tästä foorumista on tullut jotenkin 2. treffipalsta. Tuntuu, et harvempi sinkku ettii aidosti uusia tuttavuuksia tai vertaistukea kenties samassa tilanteessa olevilta. Ja ne kriteerit pomppaavat vähän joka keskusteluun. Ainahan yks tai kaks provoa mahtuu aihe ku aihe:D

        Miehiä katsos harmittaa kun eivät saa pokattua naisia livenä. Moni mies (ja osa naisistakin) olettaa jos nainen on naamastaan nätti, viehättävä tai jollakin tapaa karismaattinen, on sitten lupa ahdistella heitä joka kadunkulmassa, kaduilla ja kaupoissa. Miehillä ei riitä enää rahaa notkua hetskuravintoloissa siideriä tarjoillen. Rahaa ei riitä enää maksullisinkaan. Netistäkin saa naisilta pakit. Somepalstoilla miehet ja naiset ovat aivan eri maailmoista. Tottakai sitä kokee sitten vihaa ja katkeruutta naisia kohtaan. Miehillä myös kuuluu vahvasti seksifantasioihin kaksi naista joten miehet eivät haluaisi päästää irti tästä heidän fantasiastaan. Osa miehistä ei ymmärrä fantasioiden, pornon ja todellisuuden eroa millään tavalla. Jos nainen on nätti, jopa kaunis se ei todellakaan tarkoita, että nainen olisi automaattisesti prostituoitu tai pornotähti. Nainen voi olla myös viehättävä, naisellinen tai jopa kaunis vaikkei olisikaan malli tai missi tai ei edes kelpaisi mitoiltaan sellaiseksi. Kauneus ja viehättävyys ei tarkoita olemista vapaasti ahdisteltavana, vainottuna ja häirittynä ilman mitään seuraamuksia.

        Vielä enemmän miehiä harmittaa jos saa pakit nätiltä naiselta. Sitäkin enemmän jopa raivostuttaa ja vihastuttaa jos nätti, nuorekas, naisellinen nainen paljastuukin pesunkestäväksi lesboksi. (Kaikkien lesbojen piti olla rumia, siilitukkatukkiäijiä rekkakuskeineen). Jos lesbo on nätti niin miesten mielestä ja täällä joidenkin naisten mielestä se oikeuttaa ahdisteluun ja jopa vainoamiseen. Vaikka nainen pukeutuisi pitkiin housuihin ja ei-paljastaviin vaatteisiin, kevyeeseen meikkiin niin jotkut oikeuttavat ahdistelun silti jos on nätti tai jopa kaunis. Joidenkin ämmienkin mielestä jos lesbo on nätti ja naisellinen niin se tarkoittaa, että kuka tahansa mies kelpaa (lesboille ei kelpaa mies!!!). Ja jos on nätti, jopa kaunis niin automaattisesti nainen harrastaa paljon suojaamatonta seksiä ja kantaa paljon sukupuolitauteja. Rasisti vielä tunkisi tähän aatteen, että kaunis valkoihoinen nainen antaa aina paljon pillua mustille miehille (vaikka kuinka olisi lesbo). Ei tarvitse edes olla missi tai mallin mitoissa saadakseen hirveästi huomiota ja ahdistelua.

        Ja ei. Suurin osa naisista olkoon lesboja, bissejä tai heteroita eivät halua millään tavoin minkäänlaista häiritsevää ahdistelua tai erikoishuomiota itselleen tuntemattomilta ihmisiltä kävellessään esim. kadulla. Ei, se ei ole naisille mitenkään imartelevaa vaan hyvin ahdistavaa ja jopa pelottavaa. Osa naisista jopa inhoaa yli kaikenlaista ylimääräistä huomiota ja julkisuutta. Ja ei, kaikki eivät suinkaan halua olla julkisuuden henkilöitä, Hollywood-tähtösiä tms. Ja ei, se ylimääräinen huomio, lähinnä siis vainoaminen ei millään tavalla imartele etenkään sellaista ihmistä, joka ei halua huomiota.

        Omasta kokemuksesta voin sanoa, että minua on ahdisteltu ihan pienestä pitäen alaikäisestä aikuisuuteen asti aivan reippaasti ennen mitenkään maahanmuuttajien tulojen tulvaa. Ahdistelijoina ovat olleet kantasuomalaiset äijät ja pojat iältään nuoresta keski-ikäiseen ja ihan vanhempaan pappaan. Kaikista ilkeimpiä ovat olleet suunnilleen samanikäiset kantasuomalaiset pojat. Ja ei, useimmiten en pukeudu millään tavalla paljastavasti ja pyrin välttelemään katsekontaktiakin viimeiseen tippaan asti.

        Soluttautuneitakin etsiviä harmittaa kun eivät pääse feikkipoika-tai tyttöystäviksi a la suposeppo tai supomaija.

        Millon ihmiset ymmärtäisivät, että kaikilla ei ole eikä tarvitse olla seuraa 24/7 joka ikinen päivä ja joka ikinen viikko, vuosi jne.

        Fiksuilla ihmisillä on omia kriteereitä. Kaikki eivät kelpaa ja hyvä niin. Ei tarvitsekaan kelvata. On hyvä pitää terveet rajat! Hullujen, epämääräisten seuraan ei pidäkään lähteä! Se vasta hälyyttävää olisikin jos ihan kaikki kelpaisivat!

        Kaikilla sinkuilla ei ole aina haku päällä. Ihan seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. On hyvä myös osata olla joskus yksinkin ja itsenäinen. Jokaisella on myös oikeus olla ihan rauhasaa ilman ahdistelua ja häirintää! Eivät kaikki hyppää suhteesta toiseen. Eivät kaikki ole riippuvaisia sillä tavoin. Jokaisella on oikeus olla niin valikoiva ja nirso kuin parhaaksi näkee. Mitäs se muille kuuluu! Eikö ihmisillä ole enää mitään muuta elämää kuin muiden ihmisten vainoaminen vai mikä on? Mitä se muille kuuluu onko löytänyt seuraa vai ei?! Ihan jokaisen oma asia.

        Ihmisellä on oikeus myös olla etsimättäkin seuraa sukupuolesta ja seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. On myös oikeus sanoa EI. Lesbon EI miehille todellakin tarkoittaa miehille EI.
        Lesbo voi myös sanoa toiselle lesbolle, että ei.

        Minulta ei ole mitenkään pois jos joku hakee seuraa keskustelupalstoilta. Sen sijaan sivuston säännöt lähinnä kieltävät treffi-ilmoitukset keskustelupalstoilla ja ihan ymmärrettävästi. Suomi24-palstalla on omakin treffipalsta ja samat ihmiset lueskelevat ja kirjoittelevat täälläkin. Todellisen hölmöyden merkki sen sijaan jos ei osaa treffipalstalta seuraa etsiä.


    • TotuusOnToinen

      Näilläkin palstoilla on alkanut esiintyä sellainen trendi, että yritetään mielikuvamuokata homoseksuaalinaisista biseksuaaleja, kerrotaan valheellisia juttuja, että lesbot ovat bissejä, suvakkihuoria, antavat pillua tummaihoisillle maahanmuuttajille, sairastavat paljon sukupuolitauteja ja sitten usutetaan kaikki vihaiset, katkerat elämäntapaluuserirasistit heidän kimppuun.

      Tälläkin palstalla on alkanut esiintyä sellaista vihamielistä, valhemediatyyppistä propagandaa, joissa ei tehdä eikä tiedetä mitään eroa homoseksuaalin ja biseksuaalin välillä. Käytännössä yritettään aivopestä rumasti ihmisten mieliä niin, että luulevat, että homoseksuaalinaisia ei ole olemassa vaan kaikki ovat biseksuaaleja. Tästä taas seuraa lisää ahdistelua homoseksuaalinaisia ja ylipäätänsä kaikkia naisia kohtaan kun tyhmiä miehiä (ja naisia) aivopestään luulemaan naisista jotain täysin perättömiä juttuja.

      Kas kun tämä aivopesu ei yhtään ulotu miehiin. Mitähän homomiehet olisivat mieltä jos heistä leviteltäisiin huhuja, että he ovat bimiehiä ja lähetettäisiin naisia ahdistelemaan näitä homomiehiä joka kadun kulmassa ja leviteltäisiin mediassa juttua, että oikesti kaikki homomiehet ovat bi-tai heteromiehiä?

      • Pitäiskös sun käydä juttelemassa tästä jonkun terveydenalan ammattilaisen kanssa? Sinä olet tainnut jäädä jumiin omiin traumatttiisiin kokemuksiisi ja reflektoit niitä muihin.


      • TotuusOnToinen
        lawofattraction kirjoitti:

        Pitäiskös sun käydä juttelemassa tästä jonkun terveydenalan ammattilaisen kanssa? Sinä olet tainnut jäädä jumiin omiin traumatttiisiin kokemuksiisi ja reflektoit niitä muihin.

        No niin, sieltähän se tuli. Kun lauon totuuksia tai teikäläisen poliittisen suuntautumisen (persu, kokoomus ja naisviha) vastaisesti niin minut aletaan lavastaa mielenterveysongelmaiseksi ja hulluksi, vaikka sitä en ole.

        No, toisaalta sen ymmärtää kun miettii, että etsiviltä ei edellytetä mitään koulutusta, toimittajaksikin voi kuka tahansa tituleerata itseänsä ja poliisiksikin useimmiten valikoituu niitä äärioikeistolaisia naisvihamielisiä mulqvisteja ja psykopaatteja, joiden mukaan kaikki homot sais raiskata ja tappaa ja kaikki vika on aina vaan naisissa (joku trauma omasta äidistä jäänyt?).

        Hyvin ikävää, että poliiseissa ja etsivissä on niin paljon naisviha&homovihamielisiä sovinistitaulapäitä.

        Sellainen naisviha teikäläisen omista kirjoituksista paistaa, että suosittelen teikäläiselle mielenterveyspalveluihin menemistä, vaikka sitten sinne Myllypuron terveysasemalle!

        Mitä jos julkisuudessakin alettaisiin yhtäkkiä puhumaan Jari Sillanpäästä biseksuaalina, vaikka koko ikänsä on ollut homoseksuaali? Freddie Mercurikin varmasti olikin yhtäkkiä biseksuaali.


      • TotuusOnToinen
        lawofattraction kirjoitti:

        Pitäiskös sun käydä juttelemassa tästä jonkun terveydenalan ammattilaisen kanssa? Sinä olet tainnut jäädä jumiin omiin traumatttiisiin kokemuksiisi ja reflektoit niitä muihin.

        Kun katsoo eduskunnassa olevien puolueiden rikostilastoja niin kovin on ”yllättävää” kun rikostilastoja johtavat persut ja kokoomus. Sieltähän yleensä näitä traumatisoituneita, naisille katkeria ja kateellisia sekä hyvin itsekkäitä hillotolppa ja kyynärpäätekniikkamiehiä oikein löytykin ja yllätys, yllätys rikoksia tehneissä persuissa ja kokkareissa johtavat tilastoissa miehet niin kuin kaikissa muissakin tilastoissa (itsemurhat, murhat, tapot, pahoinpitelyt, varkaudet, raiskaukset, huumeet jne.)


      • neiti_b

        Jaa täälläkin jatkuu tämä lesbojen vaino :D Kyllähän se jotain muuta on kuin homofobiaa, jos bisse ei voi edes kysyä mitään asiaa lesbopalstalla, tai heti väitetään, että lesboa ollaan muuttamassa bisseksi. Itse asiassa se on juuri toisin päin, että bisset katoaa homo- ja heteroseksuaalien joukkoon parisuhteestaan (tai viimeisimmästä parisuhteestaan) riippuen, eikä heitä nähdä omana itsenään. Suoranaista bifobiaa ilmenee, esimerkiksi pelko että homoseksuaaleja pyritään muuttamaan biseksuaaleiksi(?) tai että biseksuaalisuus olisi tarttuvaa. Biseksuaalisuutta pidetään heikompana suuntauksena kuin homo- tai heteroseksuaalisuutta. Bisset kuulemma "hyppivät" hetero- tai homoseksuaalisuuden välillä (vaikka taipumus ihastua miehiin ja naisiin säilyy senhetkisen kumppanin sukupuolesta - tai seksuaalisesta suuntauksesta - riippumatta).


    • fsege

      Todellisuudessa naiset ovat paljon laskelmoivempia, ja häikäilemättömimpiä kuin miehet. Lisäksi naiset ovat äärimmäisen pinnallisia, luotaisesti narsistisesti käyttäytyviä ja äärimmäisen itsekkäitä. Ei ole mikään ihme että lesboparien liitot eivät kestä sillä lesbous ei muuta näitä naisten ominaispiirteitä paremmiksi.

    • butterkuppi

      Suhteisiin kuuluu ylä- ja alamäkiä, oli niissä mitä sukupuolia tahansa, eikä ne ikinä voi olla pelkkää tasaista vaaleanpunaisten sydänlinssien läpi olevaa ihanuutta.

      Tasapaino tulee siitäkin että riidatkin osataan selvittää pois niin kauan ettei samasta asiasta tarvitse vääntää lyhyen ajan sisällä uudestaan. Sovintoseksi plussaa niille ketkä harrastaa.

      Muista että joillakin voi yhtenä PMS vaivana n. viikkoa ennen olla isoja mielialanvaihteluita ja se tarkoittaa joidenkin kohdalla yhtäkkisiä raivareita, joillakin selittämätöntä itkua. Näistä ovat monet heteronaisetkin voivotelleet jos tulilinjalla on miehensä ja lapsensa vaikka se ei ole henkilökohtaista.

      Jos kyse mt-häiriöistä, hoito voi olla vaativaa ja siinä saa olla suhteen toinen osapuoli kärsivällisenä tukena.

      Jos muuten vaan kiukuttaa niin siihen on yleensä syy taustalla ja voi kysyä että mikä nyt on. Tai yksinkertaisesti raivoajan on vain tehtävä asennemuutos.

      Mutta kyllä, on mahdollista naistenkin olla keskenään suhteessa mukavasti ja pitkään. Se ei katso sukupuolia.

    • tasapainosta en tiedä, mutta pitkä hyvä liitto, kyllä niitä löytyy. Täällä oltu yhdessä parikymmentä vuotta. Pitkällä aikavälillä tarkasteltuna voisi sanoa tasapainoiseksikin. Ala- ja ylämäkiä on ollut, muutama hankalampi kriisi, välillä todella tylsää, puhumattomuutta, pitkiä seksittömiä jaksoja. Mutta aina on noustu, uutta virtaa on löytynyt ja nyt sanoisin, että asiat on paremmin kuin koskaan. Keskustelu ja myös seksi on nyt parempaa kuin koskaan. Mitä se on vaatinut? Kärsivällisyyttä, viitseliäisyyttä, armollisuutta itseä ja kumppania kohtaan. Tärkeänä pidän sitä, että molemmilla on oma elämä ja annetaan toiselle tilaa ja vapautta. Ei välttämättä niin, että olisi pakko olla kauheasti omia menoja ja kavereita, vaan että osaa olla myös itsekseen eikä odota kumppanin täyttävän kaikkia tarpeita. Omistushalu ja yhteen käpertyminen tappaa suhteen taatusti jossain vaiheessa. Omassa suhteessani ratkaisevana pidän sitä, että olemme riittävän samanlaisia elämäntavoiltamme ja -arvoiltamme (ei tule turhia riitoja rahasta ym. arkisesta), mutta hyvikin erilaisia luonteeltamme. Pitkän yhteiselon jälkeenkin kumppani on vielä erilaisuudessaan kiehtova.

      • Höpsööntynyt__

        Kiva että kirjoitit suhteestasi. Minua kiinnostaisi tietää, miten selvisitte hankalimmista kriiseistä. Entä miten kuvailisit luonteitanne? Millainen ikäero teillä on? Onko teillä yhteisiä harrastuksia tai mielenkiinnon kohteita? Mikä mahtaa olla vahvin teitä yhdessä pitävä asia?


      • Jassååh

        Teillä se yksinkertaisesti pitää pinnalla rakkaus.


      • Anonyymi
        Jassååh kirjoitti:

        Teillä se yksinkertaisesti pitää pinnalla rakkaus.

        Olen ollut parisuhteessa miehen kanssa 24 vuotta,joka oli aivan ihana ihminen. Sen jälkeen 5 vuotta kestänyt avioliitto joka päättyi eroon syksyllä 2020. Nyt olen alkanut miettiä suhteen luomista naiseen. Avioliittoni oli naista huonompana pitämistä myös puolisoni aikuisten lasten taholta. Henkisesti ihan rikki. Onko kahden naisen suhde hellempää ja toista arvostavampaaa. Vai onko se vain haave,jota ei ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut parisuhteessa miehen kanssa 24 vuotta,joka oli aivan ihana ihminen. Sen jälkeen 5 vuotta kestänyt avioliitto joka päättyi eroon syksyllä 2020. Nyt olen alkanut miettiä suhteen luomista naiseen. Avioliittoni oli naista huonompana pitämistä myös puolisoni aikuisten lasten taholta. Henkisesti ihan rikki. Onko kahden naisen suhde hellempää ja toista arvostavampaaa. Vai onko se vain haave,jota ei ole?

        No hohhoijaa
        Ei kyse ole naisesta tai miehestä. Vaan ihan yksilöstä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut parisuhteessa miehen kanssa 24 vuotta,joka oli aivan ihana ihminen. Sen jälkeen 5 vuotta kestänyt avioliitto joka päättyi eroon syksyllä 2020. Nyt olen alkanut miettiä suhteen luomista naiseen. Avioliittoni oli naista huonompana pitämistä myös puolisoni aikuisten lasten taholta. Henkisesti ihan rikki. Onko kahden naisen suhde hellempää ja toista arvostavampaaa. Vai onko se vain haave,jota ei ole?

        Ehdottomasti hellempää, enemmän läheisyyttä, enemmän puhumista, enemmän toisen kehuja, arvostamista, enemmän nautintoa sängyssä. Tämä siis oma kokemus. Yhteys on valtava kahden naisen välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut parisuhteessa miehen kanssa 24 vuotta,joka oli aivan ihana ihminen. Sen jälkeen 5 vuotta kestänyt avioliitto joka päättyi eroon syksyllä 2020. Nyt olen alkanut miettiä suhteen luomista naiseen. Avioliittoni oli naista huonompana pitämistä myös puolisoni aikuisten lasten taholta. Henkisesti ihan rikki. Onko kahden naisen suhde hellempää ja toista arvostavampaaa. Vai onko se vain haave,jota ei ole?

        Kuulostaa haavekuvalta, ei suhde naisen kanssa ole sen ihmeellisempää kuin miehen kun naisia on kaikkiin lähtöihin kuten miehiäkin. Kannattaa etsiä se arvostus omasta sisimmästä ensin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hohhoijaa
        Ei kyse ole naisesta tai miehestä. Vaan ihan yksilöstä

        Siinä kyllä on ero. On hyvin erilaista olla naisen kanssa. Ei kai se väärin ole? Dynamiikka ja kaikki poikkeaa merkittävästi. Alkaa kyllästyttämään kun missään ei enää saa olla eroavaisuutta. Miehet ovat erilaisia kuin naiset. Jos ei olisi, niin tuskin olisi eri seksuaalisia suuntauksia. Sukupuolilla on omat ominaisuudet jo lähtien käyttäytymisestä. Ja tässä en tarkoita opittuja raameja, vaan hormoneita ja aivojen reagoinnin ohjaamaa sukupuoliominaiskäytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti hellempää, enemmän läheisyyttä, enemmän puhumista, enemmän toisen kehuja, arvostamista, enemmän nautintoa sängyssä. Tämä siis oma kokemus. Yhteys on valtava kahden naisen välillä.

        Ihanaa ❤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä kyllä on ero. On hyvin erilaista olla naisen kanssa. Ei kai se väärin ole? Dynamiikka ja kaikki poikkeaa merkittävästi. Alkaa kyllästyttämään kun missään ei enää saa olla eroavaisuutta. Miehet ovat erilaisia kuin naiset. Jos ei olisi, niin tuskin olisi eri seksuaalisia suuntauksia. Sukupuolilla on omat ominaisuudet jo lähtien käyttäytymisestä. Ja tässä en tarkoita opittuja raameja, vaan hormoneita ja aivojen reagoinnin ohjaamaa sukupuoliominaiskäytöstä.

        Mitä tämä sukupuoliominaiskäytös mahtaa olla? Miehillä on keskimäärin naisia enemmän taipumusta promiskuiteettiin testosteronin määrän, seksuaalisen valikoivuuden heikkouden sekä syttymisen nopeuden ja herkkyyden johdosta. Onko muuta eroa mikä ei olisi opittua, enpä usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tämä sukupuoliominaiskäytös mahtaa olla? Miehillä on keskimäärin naisia enemmän taipumusta promiskuiteettiin testosteronin määrän, seksuaalisen valikoivuuden heikkouden sekä syttymisen nopeuden ja herkkyyden johdosta. Onko muuta eroa mikä ei olisi opittua, enpä usko.

        Naisten ja miesten aivoja on tutkittu iät ja ajat. On selvinnyt esimerkiksi, että aivojen kohta joka reagoi empatian tunteessa ei aktivoidu lähellekään yhtä paljon kun naisilla. Näitä eroja on pilvin pimein. Moni eroista näkyi juuri kohdissa jotka säätelevät tunteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisten ja miesten aivoja on tutkittu iät ja ajat. On selvinnyt esimerkiksi, että aivojen kohta joka reagoi empatian tunteessa ei aktivoidu lähellekään yhtä paljon kun naisilla. Näitä eroja on pilvin pimein. Moni eroista näkyi juuri kohdissa jotka säätelevät tunteita.

        Jaa en lähde väittelemään asiasta, johon en ole tutustunut tarkemmin. Eipä noita asioita missään esitellä suurelle yleisölle. Yleensä kun jotain tutkittua tietoa nostetaan esiin, se pönkittää miesten asemaa. Kuten testosteronin vaikutus suorituskykyyn.

        Lisäksi vielä nykyäänkin näkee usein väitteitä opittujen asioiden biologisuudesta erityisesti sukupuolikysymyksissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa en lähde väittelemään asiasta, johon en ole tutustunut tarkemmin. Eipä noita asioita missään esitellä suurelle yleisölle. Yleensä kun jotain tutkittua tietoa nostetaan esiin, se pönkittää miesten asemaa. Kuten testosteronin vaikutus suorituskykyyn.

        Lisäksi vielä nykyäänkin näkee usein väitteitä opittujen asioiden biologisuudesta erityisesti sukupuolikysymyksissä.

        miesten kanssa eläminen on ihan eri maailmasta. en pystyisi siihen enää taipumaan. naiset ja miehet ovat erilaisia on se sitten opittua käytöstä tai ei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miesten kanssa eläminen on ihan eri maailmasta. en pystyisi siihen enää taipumaan. naiset ja miehet ovat erilaisia on se sitten opittua käytöstä tai ei

        Jassoo, tuohon on paha lähteä kommentoimaan, kun itse en ole miehen kanssa elänyt koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa en lähde väittelemään asiasta, johon en ole tutustunut tarkemmin. Eipä noita asioita missään esitellä suurelle yleisölle. Yleensä kun jotain tutkittua tietoa nostetaan esiin, se pönkittää miesten asemaa. Kuten testosteronin vaikutus suorituskykyyn.

        Lisäksi vielä nykyäänkin näkee usein väitteitä opittujen asioiden biologisuudesta erityisesti sukupuolikysymyksissä.

        Sosiaalisesta konstruktivismista jo kauan kiinnostuneena en tuohon biologismiin helpolla taivu. Kuitenkin on jokin mikä vetää minua seksuaalis-romanttisesti enemmän naisiin, mikä sitten sen selittäjä onkaan. Onko omat lapsuuden kokemukset vai mikä.. Mutta sitä tosiasiaahan mikään ei muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaalisesta konstruktivismista jo kauan kiinnostuneena en tuohon biologismiin helpolla taivu. Kuitenkin on jokin mikä vetää minua seksuaalis-romanttisesti enemmän naisiin, mikä sitten sen selittäjä onkaan. Onko omat lapsuuden kokemukset vai mikä.. Mutta sitä tosiasiaahan mikään ei muuta.

        Biologian puolelta koen taas jotain sellaista yhteistä väistämättömyyttä myös, että ehkä me ihmiset vaan olemme tällaisia. En osaa sanoa sen enempää. Olen mikä olen. Syystä mistä en vielä tiedä. Kertooko joku lisää? Ehkä olemme molempia ja kaikkia aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Biologian puolelta koen taas jotain sellaista yhteistä väistämättömyyttä myös, että ehkä me ihmiset vaan olemme tällaisia. En osaa sanoa sen enempää. Olen mikä olen. Syystä mistä en vielä tiedä. Kertooko joku lisää? Ehkä olemme molempia ja kaikkia aina.

        Että ihminen vain on näin monimuotoinen ja sen voi vain hyväksyä. Ei nainen eikä mies, vaan jotain muuta, enemmän...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että ihminen vain on näin monimuotoinen ja sen voi vain hyväksyä. Ei nainen eikä mies, vaan jotain muuta, enemmän...

        En tiedä mut ihastunut oon lapsuuden jälkeen vain naisiin. Syytä en osaa tarkemmin sanoa.
        Sen vain tuntee niin vahvasti, ei pysty järjellä selittämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että ihminen vain on näin monimuotoinen ja sen voi vain hyväksyä. Ei nainen eikä mies, vaan jotain muuta, enemmän...

        Jotain sellaista olen millä ei ole mitään tekemistä kehoni kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain sellaista olen millä ei ole mitään tekemistä kehoni kanssa.

        Se on minulle mitä haluan tutkia lisää. Onko muilla samaa kokemusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miesten kanssa eläminen on ihan eri maailmasta. en pystyisi siihen enää taipumaan. naiset ja miehet ovat erilaisia on se sitten opittua käytöstä tai ei

        Minulla arki on ollut hyvää miehen kanssa. Hän on aina osallistunut arjen kotitöihin paljon, ja muutenkin välillämme on ollut hyvä keskusteluyhteys ja yhteisiä kiinnostuksen kohteita, vaikka emme kaikkia näkökulmia asioihin jaakaan. En koe häntä erityisesti "miehenä", vaan ihan ihmisenä. Ehkä asiaan vaikuttaa että hän ei mikään "perinteinen mies" ole halunnut koskaan ollakaan, vaan ollut oman tiensä kulkija, vähän "pehmeämpi "mies. En koe näitä ominaisuuksia ainakaan kokonaan suoraan itsessä tai toisessa biologiasta tulleena, vaan jostain muusta opitusta. Toisaalta on jotain.. Väliltämme on kuitenkin puuttunut se, mikä minulta puuttuu suhteessa muihinkin miehiin, emotionaalisen, romanttisen ja seksuaalisen puolen yhteys. En jaksa elää enää ilman mahdollisuutta löytää sellainen vuorovaikutussuhde naisen kanssa. Tai oikean henkilön kanssa. Jokin suurempi. Sielun yhteys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaalisesta konstruktivismista jo kauan kiinnostuneena en tuohon biologismiin helpolla taivu. Kuitenkin on jokin mikä vetää minua seksuaalis-romanttisesti enemmän naisiin, mikä sitten sen selittäjä onkaan. Onko omat lapsuuden kokemukset vai mikä.. Mutta sitä tosiasiaahan mikään ei muuta.

        Naisten ja miesten aivot ovat erilaiset, rakenteeltaan ja toiminnaltaan. En ymmärrä miten voi väittää muuta, kun se on todistettu niin moneen kertaan. Naisilla on eri puolisko suurempi kun miehillä. Ja nämä puoliskot ohjaavat käytöstä ja ajattelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mut ihastunut oon lapsuuden jälkeen vain naisiin. Syytä en osaa tarkemmin sanoa.
        Sen vain tuntee niin vahvasti, ei pysty järjellä selittämään.

        No minulla on sama kokemus, että ihastumiset ovat naisiin, kaverikiinnostus miehiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla arki on ollut hyvää miehen kanssa. Hän on aina osallistunut arjen kotitöihin paljon, ja muutenkin välillämme on ollut hyvä keskusteluyhteys ja yhteisiä kiinnostuksen kohteita, vaikka emme kaikkia näkökulmia asioihin jaakaan. En koe häntä erityisesti "miehenä", vaan ihan ihmisenä. Ehkä asiaan vaikuttaa että hän ei mikään "perinteinen mies" ole halunnut koskaan ollakaan, vaan ollut oman tiensä kulkija, vähän "pehmeämpi "mies. En koe näitä ominaisuuksia ainakaan kokonaan suoraan itsessä tai toisessa biologiasta tulleena, vaan jostain muusta opitusta. Toisaalta on jotain.. Väliltämme on kuitenkin puuttunut se, mikä minulta puuttuu suhteessa muihinkin miehiin, emotionaalisen, romanttisen ja seksuaalisen puolen yhteys. En jaksa elää enää ilman mahdollisuutta löytää sellainen vuorovaikutussuhde naisen kanssa. Tai oikean henkilön kanssa. Jokin suurempi. Sielun yhteys.

        Oot sä homomiehen menny ottamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot sä homomiehen menny ottamaan?

        Mistäs minä sen tiedän, kun ei hän itse halua tai osaa siihen vastata. Minä tiedän että lesbo oon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot sä homomiehen menny ottamaan?

        Mistä tietäisin jos hän on sitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tietäisin jos hän on sitä?

        Nyt kuulostaa siltä, että ei ole kyllä hyvällä pohjalla teidän suhde. Pitäisi tuntea ensin toinen ennen kuin aloittaa mitään vakavampaa. Edes se seksuaalinen suuntautuminen, jos ei muuta ehdi selvittää.
        Kysyt siltä suoraan, että onko koskaan ihastunut mieheen.
        Kerrot samalla omista lesbotaipumuksistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kuulostaa siltä, että ei ole kyllä hyvällä pohjalla teidän suhde. Pitäisi tuntea ensin toinen ennen kuin aloittaa mitään vakavampaa. Edes se seksuaalinen suuntautuminen, jos ei muuta ehdi selvittää.
        Kysyt siltä suoraan, että onko koskaan ihastunut mieheen.
        Kerrot samalla omista lesbotaipumuksistasi.

        Heh, heh, hauska vastaus. Olen siis myöhäänherännyt lesbo ja mietin ettei vaan minun kohta entiseksi jäävällä miehelläkin ole seksuaalisuudessaan jotain löydettävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla arki on ollut hyvää miehen kanssa. Hän on aina osallistunut arjen kotitöihin paljon, ja muutenkin välillämme on ollut hyvä keskusteluyhteys ja yhteisiä kiinnostuksen kohteita, vaikka emme kaikkia näkökulmia asioihin jaakaan. En koe häntä erityisesti "miehenä", vaan ihan ihmisenä. Ehkä asiaan vaikuttaa että hän ei mikään "perinteinen mies" ole halunnut koskaan ollakaan, vaan ollut oman tiensä kulkija, vähän "pehmeämpi "mies. En koe näitä ominaisuuksia ainakaan kokonaan suoraan itsessä tai toisessa biologiasta tulleena, vaan jostain muusta opitusta. Toisaalta on jotain.. Väliltämme on kuitenkin puuttunut se, mikä minulta puuttuu suhteessa muihinkin miehiin, emotionaalisen, romanttisen ja seksuaalisen puolen yhteys. En jaksa elää enää ilman mahdollisuutta löytää sellainen vuorovaikutussuhde naisen kanssa. Tai oikean henkilön kanssa. Jokin suurempi. Sielun yhteys.

        eli et tiedä kuinka erilaista on olla naisen kanssa suhteessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli et tiedä kuinka erilaista on olla naisen kanssa suhteessa

        En ole niin väittänytkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli et tiedä kuinka erilaista on olla naisen kanssa suhteessa

        totta. Anteeksi


    • Anonyymi

      Fiilis on aika hyvä näin kesän alkuun. Oon tajunnut että itse asiassa oon kivannäköinen, fiksu, hyvät vuorovaikutustaidot omaava, empaattinen ja henkisesti omilla jaloillani seisova nainen, enkä aio juosta kenenkään perässä jolta ei voi odottaa samaa. Tulee mitä tulee. Yksinkin on tosi okei.

      • Anonyymi

        Kun ns tarjonta on mitä on omassa vähemmistössä, en näe mielekkyyttä olla sitoutuneessa naissuhteessa. Ei ole mikään itseisarvo. Kiinnostavat naiset on usein parisuhteessa tai ei hae sitotutunutta suhdetta silloin kun itse haet, tai heihin ei vain törmää omas elämässä. Lesboissa on niin paljon naisia jotka ei ota mitään vastuuta omasta käytöksestään tai elämästään muuten. Kuitenkin ollaan vaatimassa tai odottamassa vaikka mitä toiselta. Mutta mitä itse tuodaan pöytään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ns tarjonta on mitä on omassa vähemmistössä, en näe mielekkyyttä olla sitoutuneessa naissuhteessa. Ei ole mikään itseisarvo. Kiinnostavat naiset on usein parisuhteessa tai ei hae sitotutunutta suhdetta silloin kun itse haet, tai heihin ei vain törmää omas elämässä. Lesboissa on niin paljon naisia jotka ei ota mitään vastuuta omasta käytöksestään tai elämästään muuten. Kuitenkin ollaan vaatimassa tai odottamassa vaikka mitä toiselta. Mutta mitä itse tuodaan pöytään?

        Deittailumaailma on raaka ja raskas, koska oman tasoista seuraa on harvakseltaan tarjolla. Erityisen vaikeaa tietysti lesbojen ja homojen ympyröissä.Itse kunkin kannattaisi tsekkaa realiteetit ja katsoo peiliin (henkisessä ja fyysisessä mielessä)

        -Jos olet ylipainoinen tai muuten jo tätiytynyt, onko realistista odottaa solakkaa ja muutenki hyvännäköistä kumppania?

        -Jos olet vähän kouluttautunut, mitä esim akateemisen taustan omaava saaa irti seurastasi ja toisin päin?

        -Jos teillä on ei ole mitään yhteistä aluksi, onko realistista odottaa viihtyvänsä toisen seurassa jatkossa kunnon suhteessa?

        -Jos haluat lapsia, miksi sitoutua kumppaniin joka niitä ei halua kun oma biologinen kello tikittää reippaasti? Samoin on väärin yrittää painostaa joku ei-lisääntymään haluava suhteeseen kanssasi niin että odotat että voit muuttaa hänen mieltään asiasta. Realismia.

        -Jos toinen elää ikuista nuoruutta rellestäen joka viikko baareissa tai juo muuten jatkuvasti hälyttävän paljon, miksi terveempää elämäntapaa kannattava haluaisi sitoutua tämmöseen tyyppiin?

        -Viihdytkö ja osaatko olla myös yksin etkä näännytä kumppania vaatimalla huomiota kuin koiranpentu jokaiseen elämäsi oikkuun? Osaatko ottaa vastuuta itsestäsi etkä odota toisen olevan viihdytyskoneisto omassa elämässäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Deittailumaailma on raaka ja raskas, koska oman tasoista seuraa on harvakseltaan tarjolla. Erityisen vaikeaa tietysti lesbojen ja homojen ympyröissä.Itse kunkin kannattaisi tsekkaa realiteetit ja katsoo peiliin (henkisessä ja fyysisessä mielessä)

        -Jos olet ylipainoinen tai muuten jo tätiytynyt, onko realistista odottaa solakkaa ja muutenki hyvännäköistä kumppania?

        -Jos olet vähän kouluttautunut, mitä esim akateemisen taustan omaava saaa irti seurastasi ja toisin päin?

        -Jos teillä on ei ole mitään yhteistä aluksi, onko realistista odottaa viihtyvänsä toisen seurassa jatkossa kunnon suhteessa?

        -Jos haluat lapsia, miksi sitoutua kumppaniin joka niitä ei halua kun oma biologinen kello tikittää reippaasti? Samoin on väärin yrittää painostaa joku ei-lisääntymään haluava suhteeseen kanssasi niin että odotat että voit muuttaa hänen mieltään asiasta. Realismia.

        -Jos toinen elää ikuista nuoruutta rellestäen joka viikko baareissa tai juo muuten jatkuvasti hälyttävän paljon, miksi terveempää elämäntapaa kannattava haluaisi sitoutua tämmöseen tyyppiin?

        -Viihdytkö ja osaatko olla myös yksin etkä näännytä kumppania vaatimalla huomiota kuin koiranpentu jokaiseen elämäsi oikkuun? Osaatko ottaa vastuuta itsestäsi etkä odota toisen olevan viihdytyskoneisto omassa elämässäsi?

        Samoin jos on kovin uskonnollinen tai yliluonnollisesta kiinnostunut, miksi joku ateistinen/agnostikko/tätä oikeaa ja maallista elämää elämä ihminen jaksaisi liian hörhöjä juttujasi? Aika yksinkertaista. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Deittailumaailma on raaka ja raskas, koska oman tasoista seuraa on harvakseltaan tarjolla. Erityisen vaikeaa tietysti lesbojen ja homojen ympyröissä.Itse kunkin kannattaisi tsekkaa realiteetit ja katsoo peiliin (henkisessä ja fyysisessä mielessä)

        -Jos olet ylipainoinen tai muuten jo tätiytynyt, onko realistista odottaa solakkaa ja muutenki hyvännäköistä kumppania?

        -Jos olet vähän kouluttautunut, mitä esim akateemisen taustan omaava saaa irti seurastasi ja toisin päin?

        -Jos teillä on ei ole mitään yhteistä aluksi, onko realistista odottaa viihtyvänsä toisen seurassa jatkossa kunnon suhteessa?

        -Jos haluat lapsia, miksi sitoutua kumppaniin joka niitä ei halua kun oma biologinen kello tikittää reippaasti? Samoin on väärin yrittää painostaa joku ei-lisääntymään haluava suhteeseen kanssasi niin että odotat että voit muuttaa hänen mieltään asiasta. Realismia.

        -Jos toinen elää ikuista nuoruutta rellestäen joka viikko baareissa tai juo muuten jatkuvasti hälyttävän paljon, miksi terveempää elämäntapaa kannattava haluaisi sitoutua tämmöseen tyyppiin?

        -Viihdytkö ja osaatko olla myös yksin etkä näännytä kumppania vaatimalla huomiota kuin koiranpentu jokaiseen elämäsi oikkuun? Osaatko ottaa vastuuta itsestäsi etkä odota toisen olevan viihdytyskoneisto omassa elämässäsi?

        Lyhyt tutkimus ja kun vaatimukse ovat tyyliin kommunkointi kykyinen, talous niin ettei ole maksuhäiriöitä, vastuunkantokykyisen, hellyydestä ja naisellisita muodoista pitävän naisen. Mulle ulkonäkö on sivuseikka jos pystyy liikkuumaan ja jaksaa nauraa. Taidan siirtyä erakoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lyhyt tutkimus ja kun vaatimukse ovat tyyliin kommunkointi kykyinen, talous niin ettei ole maksuhäiriöitä, vastuunkantokykyisen, hellyydestä ja naisellisita muodoista pitävän naisen. Mulle ulkonäkö on sivuseikka jos pystyy liikkuumaan ja jaksaa nauraa. Taidan siirtyä erakoksi.

        Ja mä aion perustaa koiratarhan jos en saa hellää ja fiksua kumppania josta tykkäisin myös fyysisesti. Kämppäkaverisuhteella taas en tee yhtään mitään.


    • Anonyymi

      Olisi useammalle mahdollista jos porukka a) suostuisi käymään terapiassa ja b) ei käyttäisi kumppania likasankona kaikille huonoille fiiliksille ja vääryksille mitä omassa elämässä on käynyt ja suhteissaan.

      Lisäisin vielä ett ymmärtäisi kehittää ihmissuhdetaitojaan ja päätään sen sijaan että miettisi tyyli/imago/ jäykkiä sukupuolirooliajatuksia kohtuuttomasti.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1412
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe