Työnohella pääsykokeisiin valmistautuminen

Työnohellako

Moikka,

kaipailisin neuvoja/mielipiteitä niiltä jotka ovat päässeet sisään työnohella pääsykokeisiin valmistautuen. Onko tämä ihan mahdotonta? Ne jotka ovat päässeet sisään, arvostaisin todella paljon jos joku viitsisi vähän avata miten se onnistui? Itse hain tänä keväänä ja en jäänyt kovin moneen pisteen päähän. Tilanteeni ensi vuonna on eri, koska olen kokopäivätyössä. Arvostaisin todella niitä jotka vastaavat, kaikki mielipiteet ovat arvokkaita. :) Kiitos.

5

200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yritäkerran

Toisaalta on niitä, jotka eivät pääse sisään kolmannellakaan yrityksellä, vaikka käyvät valmennuskurssin joka vuosi ja sen lisäksi lukevat kaiken aikaa pääsykoekirjojen tultua julkistetuksi.
      Sitten toisaalta on niitä, jotka lukaisevat pääsykoekirjat kerran tai kaksi kokopäivätyön ohessa iltalukemisikseen ja pääsevät kerrasta sisään.
      Mihin juuri sinä tällä akselilla sijoitut, sitä on mahdoton ihan sivullisen tietää.

Itse olin kokopäivätyössä, luin illat ja lopulta pidin vuosilomasta viikon lukuloman johon sisältyi myös pääsykoepäivä. Vuosiloma jatkui pääsykoepäivän jälkeen vielä pari viikkoa. Pääsin sisään hyvällä marginaalilla, mutta minulla oli jo ennestään maisterin tutkinto.

Siis lyhyesti: Toisilla kokopäivätyön ohella valmistautuminen tuottaa toivotun tuloksen eli mahdollista on.

• Työnohellako

Itselläni on alempi korkeakoulututkinto jo alla, joten pisteitä en tule saamaan sillä sijoitun koepistekiintiöön. Viimeksi luin noin 5h päivässä ja jotenkin koen kyllä että ei vähempi määrä ainakaan riitä omalla kohdallani. Henkilökohtaisesti en usko, että joku pääsee sisään kerran kirjojen lukemisella, se ei vaan ole mahdollista. Nyt siis puhun nimenomaan oikeustieteellisestä.

Saanko tiedustella "yritäkerran", että kuinka paljon luit työpäivien jälkeen ja lisäksi milaista työtä teit? Mielestäni on eri asia lukea päivän kaupankassalla olon jälkeen vai vaativan työn ohella joka kuormittaa aivoja jo alkupäivän.

• yritäkerran
        Työnohellako kirjoitti:

Itselläni on alempi korkeakoulututkinto jo alla, joten pisteitä en tule saamaan sillä sijoitun koepistekiintiöön. Viimeksi luin noin 5h päivässä ja jotenkin koen kyllä että ei vähempi määrä ainakaan riitä omalla kohdallani. Henkilökohtaisesti en usko, että joku pääsee sisään kerran kirjojen lukemisella, se ei vaan ole mahdollista. Nyt siis puhun nimenomaan oikeustieteellisestä.

Saanko tiedustella "yritäkerran", että kuinka paljon luit työpäivien jälkeen ja lisäksi milaista työtä teit? Mielestäni on eri asia lukea päivän kaupankassalla olon jälkeen vai vaativan työn ohella joka kuormittaa aivoja jo alkupäivän.

Luin työpäivien jälkeen 3-4 h, viikonloppuisin luin myös saman verran. Työni oli kevyttä toimistotyötä taloushallinnon tehtävissä klo 8-16. Ensimmäinen tutkinto KTM ja sitten oikikseen, sillä olin kyllästynyt perin pohjin tylsään numerotyöhön.

• Työnohellako
        yritäkerran kirjoitti:

Luin työpäivien jälkeen 3-4 h, viikonloppuisin luin myös saman verran. Työni oli kevyttä toimistotyötä taloushallinnon tehtävissä klo 8-16. Ensimmäinen tutkinto KTM ja sitten oikikseen, sillä olin kyllästynyt perin pohjin tylsään numerotyöhön.

Joo no tuohan kuulostaa ihan fiksulta miten valmistauduit kokeeseen. Itselläni on sinällään tilanne eri kun teen vaativaa asiantuntijatyötä, jossa joudun päivittäin lukemaan erilaisia lakeja ja sitä kautta kuormittumaan aivan valtavasti. No täytyy koittaa saada hieman palkatonta sitten.

• Ekonomiktm

Mihin haet ? Onko vaikea päästä ? Onko hyvät todistuspisteet ? Eli pitääkö sinun saada pääsykokeista keskinkertaiset vai lähes täydet? Minä kävin töissä ja iltaisin luin kauppakorkean pääsykokeisiin. Kirjat oli minun ja kahden kaverin yhteiset ja vaihdettiin välillä. Vain minä pääsin sisälle. Mutta oli meistä parhaat lähtöpisteetkin. Ja pääsyraja oli korkea.
      Minusta tuo työn ohella ja lopussa lukuloma kuullostaa hyvältä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      319
      7544
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1843
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1171
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe