Olen sairastanut moninivelrikkoa jo yli 20 vuotta ja tauti on pahentunut vuosi vuodelta. Olen jo yli 60-vuotias ja kroppa oireilee joka paikasta, pahiten käsissä, sormissa ja selässä. Ranka on luhistunut muutamia senttejä ja kiputilat ovat päivittäisiä. Normi päivästä selviytyminen on usein hankalaa, koska käsien tarttuma- ja puristusote on huono. Pudottelen tavaroita yms. ja tuntopuutoksia ja halvausoireita on ollut myös jaloissa.
Olen hakenut työkyvyttömyyseläkettä jo kaksi kertaa lääkärini suosituksesta, mutta molemmilla kerroilla niin Kela kuin työeläkeyhtiökin on hylännyt hakemuksen. Syy tähän on ollut oudon ylimielinen näkökulma koko sairauteen, jonka oireita on vähätelty ja minua/lääkäriäkin on pidetty kai huijareina :) Olen vienyt asian jopa muutoksenhakulautakuntiin, mutta sielläkin tule-sairauden ymmärrys on ollut varsin heikkoa.
Onko tämä käytäntö tuttua muillekin? Eläkkeelle ei päästetä ennen kuin on pää kainalossa?
Onko jostain syystä reuma-/tuki- ja liikuntaelinsairaudet nykyisin vain vähättelyn arvoisia? Ennenkuulumatonta! Jokainen potilas kyllä tietää miten kamalaa on menettää liikuntakykyä päivä päivältä.
Tules-asiantuntijuutta tarvitaan myös Kelaan ja ainakin potilasjärjestön kannanottoja asian puolesta.
työkyvyttömyyseläkeelle
ei.naurata
0
77
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 275364
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu333593Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka533502Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu263397Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232990Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod322717Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint212409Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1202380MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142205- 412112