Olen googlannut ja surfannut netissä, mutta suut ja silmät saa täyteen ammattikuvaajien mainoksia.
Tarvitsisin pienimuotoiseen kuvaukseen kuvaajan. Hyvä harrastelija on paljon parempi vaihtoehto kuin huono ammattilainen! ;-)
Minulla oli aiemmin ammattilainen, joka teki kerran pari vuodessa näitä tarvitsemiani kuvauksia minulle ja hinta oli enemmän kuin kohdillaan. Nyt hän sairastui ja joutui lopettamaan kokonaan kuvaamisen. Olen tiedustellut monelta ammattilaiselta ja heillä on hinnat ihan pilvissä! Joten ei kiitos.
Eli, voisitteko ystävällisesti ja asiallisesti, kiitos, neuvoa, mitä tällaisen harrastelijan pääkaupunkiseudulla löytäisin!
Mistä löytää hyvän harrastelijavalokuvaajan?
14
206
Vastaukset
- kerholainen
Kysy kamerakerhoilta, kerhot saattavat tehdä joitain kuvausjuttuja edulliseen hintaan.
- hikkor
Mistäpäin Suomea olet ja mitä pitäisi kuvata?
Tuossa on ainakin yksi harrastaja, joka voisi olla suht hyvä:
winner.mbnet.fi - Mikäonkallis
Tilaatko myös harrastaja putkarin jos tulee vesivuoto?
Älä tue harmaatataloutta.- suomionPmaa
Harrastajaputkarirunkkari taidat olla itse? Ei se yksityisen henkilön vika ole, että suomessa on työn tekeminen tehty niin vaikeaksi muuten kuin pitäisi olla jonkun palkkalistoilla tai olla yrittäjä.
https://www.talouselama.fi/uutiset/kevytyrittajyys-vaihtui-kertaheitolla-tyottomyyteen-tai-pimeisiin-toihin/409dc9a8-3133-37b8-afcb-7af2342aefe6 - totuudenääni
Niin no. Miksi valokuvaajilla pitäisi olla erityisetuja? Miksei sitten voi mennä "vähän" tiskariksi satunnaisesti ja nostaa työttömyyskorvauksia?
Kyllä kaikkien tulee sitten olla samalla viivalla. Omasta mielestäni voisi sallia vaikka, että mitä tahansa keikkaa voi tehdä alle 500 eurolla, ilman että lasketaan työlliseksi.
Yksi vaihtoehto, mutta eihän se niin voi olla, että jotkut saavat tehdä sivubisneksiä, mutta toiset eivät. - soriivaan
Työtön saa tienata 300€ ettei se vaikuta tukiin.
- älätueharmaatataloutta
Lähes poikkeuksetta valokuvaustoimintaa harrastavalla henkilöllä ei ole tarvittavia asioita hoidettu, jotta valtiolliset velvoitteet tulisi suorittaa asianmukaisesti.
http://www.mustatulevaisuus.fi/fi/yleista
Harmaata taloutta on muun muassa
pimeä työnteko
sosiaalietuuksien väärinkäytökset
piraattituotteiden ostaminen ja myyminen
oman pankkitilin antaminen ulkopuoliseen käyttöön rahan alkuperän hävittämiseksi
yritystoiminta, jossa jätetään maksamatta verot ja muut lakisääteiset maksut- äläsönkötä
Valokuvauksen harrastajat ovat kärpäsen paska valtameressä jos puhutaan harmaasta taloudesta. Pahinpia ovat rikkaat, herrat, jotka piilottavat rahat veroparatiiseihin ja kiertävät veroja oikein kunnolla, ihan lakimiehet ovat auttamassa heitä siinä asiassa? Nämä herranketkut sitten ilkeävätkin kieltää asian ja itse ovat muka olevinaan kovasti harmaata taloutta vastaan, sä ilmeisesti kuulut heihin? Ulkomaiset työntekijät mm. rakennus ja siivousalalla jne ovat myös pahimmasta päästä. Joten jos valokuvauksen harrastaja käy jollekin ottamassa jonkun kuvan ja ottaa siitä vaikka sen mitä tulee itselle kuluja, niin on oikein kunnon pilkun nussimista puhua harmaasta taloudesta.
Onko suomi paska maa? Siellä ei saa kohta enää edes harrastaa kun se jo katsotaan työn teoksi? https://yle.fi/uutiset/3-9592502 äläsönkötä kirjoitti:
Valokuvauksen harrastajat ovat kärpäsen paska valtameressä jos puhutaan harmaasta taloudesta. Pahinpia ovat rikkaat, herrat, jotka piilottavat rahat veroparatiiseihin ja kiertävät veroja oikein kunnolla, ihan lakimiehet ovat auttamassa heitä siinä asiassa? Nämä herranketkut sitten ilkeävätkin kieltää asian ja itse ovat muka olevinaan kovasti harmaata taloutta vastaan, sä ilmeisesti kuulut heihin? Ulkomaiset työntekijät mm. rakennus ja siivousalalla jne ovat myös pahimmasta päästä. Joten jos valokuvauksen harrastaja käy jollekin ottamassa jonkun kuvan ja ottaa siitä vaikka sen mitä tulee itselle kuluja, niin on oikein kunnon pilkun nussimista puhua harmaasta taloudesta.
Onko suomi paska maa? Siellä ei saa kohta enää edes harrastaa kun se jo katsotaan työn teoksi? https://yle.fi/uutiset/3-9592502Ay mafia on tietojen/uutisten mukaan siirtänyt suuria määriä vuokratukina saamaansa rahaa noihin veroparatiiseihin. Miksi liikemiehet olisivat sen pahempia? Ay mafia vielä väittää olevansa yleishyödyllinen vaikka onkin ollut yleisvahingollinen jo vuosikymmeniä!
- napin_painelua
Osta kamera ja kuvaa itse.
Ei se niin vaikeaa ole.
Ammattivalokuvaajat ja "huippuharrastajat" vain turhaan mystifioivat napin painelemista.
Säästät huomattavia summia. - Outojuttu
Jos olet jo aiemmin maksanut ammattilaiselle korvauksen työstä ja olet ollut tyytyväinen niin miksi et jatkaisi?
- outoakysellä
Etkö osaa lukea, sehän on jo sanottu miksi? Valokuvauksen ammattilaisillekin kun on käynyt niin, että on iskenyt ihmisen perisynti, ahneus?
- Yhteistyö
Vanilli123, miten sinuun saa yhteyden?
Olen pääkaupunkiseudulla asuva valokuvauksen harrastaja, jolla on ammattitason laitteet, myös studiokuvaukseen. - Halpuushoukutta
Ladan hinnalla ei edelleenkään saa Mersua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758