Oletteko huomanneet riitaisuuden hengen vaikutuksen lapsikastetta puolustavissa? Se henkivaikutus solvaa Raamatun opetuksia, joita helluntaiseurakunnissa kunnioitetaan.
Vesikasteesta eivät riitele muut kuin sellaiset, jotka eivät siinä asiassa kunnioita Jeesuksen opetuksia ja esimerkkiä. Matt. 3. Apt. 2:38,41.
Raamatun opetusten esillä pitäminen, mm. kasteelle menemisen välttämättömyydestä, on Jumalan sovinnon käden tarjoamista eksyneille.
Sovinto Jumalan kanssa merkitsee sovinnossa olemista Raamatun opetusten kanssa.
Oikea kastetotuus helluntailaisuudessa
50
356
Vastaukset
- Todellisuus.on
Sehän on selvää asiaa.
Hengellistä on mennä kasteelle. Lihallista on jäädä lapsikasteen harhaisuuteen.Sehän on tiedossa, että Helluntalaisten kastekäsitys poikkeaa Evankelisluterilaisen kirkon opista ja samalla myös Lutherin opetuksesta. Tämä on Helluntalaisten tapa pitää joukkojaan ruodussa pyrkimällä osoittamaan oma erinomaisuutensa julistamalla muut harhaoppisiksi.
Helluntalaisuudessa kaste on ihmisteko ja Luterilaisuudessa Jumalan antama lahja.- Sepeliittus
Sakari2000 kirjoitti:
Sehän on tiedossa, että Helluntalaisten kastekäsitys poikkeaa Evankelisluterilaisen kirkon opista ja samalla myös Lutherin opetuksesta. Tämä on Helluntalaisten tapa pitää joukkojaan ruodussa pyrkimällä osoittamaan oma erinomaisuutensa julistamalla muut harhaoppisiksi.
Helluntalaisuudessa kaste on ihmisteko ja Luterilaisuudessa Jumalan antama lahja.Ns. vapaissa suunnissa ei kasteoppia olekaan. Toisin sanoen, kasteelle ei ole tarkoitusta eli merkitystä.
On moniakin yrityksiä selittää, mutta on mahdotonta yhdistää Uuden Testamentin kertomaa kasteen teologiaa sellaiseen käytäntöön, että ensin uudestisynnytään ja joskus myöhemmin kastetaan, vaikka vuosikymmentenkin kuluttua.
Sekin on parempi kun ei yritä kehitellä mitään tarkoitusta, niin on rehellisempää, jos nimittäin aikoo kastattaa itsensä.
Vähänkö sitä uskonnollisen elämän ja uskonelämän varrella tulee räpeltäneeksi. Tulee vaikka pakkomielteeksi rukoilla yksi tunti polvillaan ennen nukkumaan menoa ja sängyssä vielä puoli tuntia. Onhan noita, mutta usko antaa vapautuksen orjuuttavista tavoista.
Apostoleilla kasteen tarkoitus on ollut uudestisyntymä ja kasteen paikka oli sanan kohdanneen ja uskoneen kastaminen uskovaiseksi. Joka on uudestisyntynyt, hänen kohdallaan tarkoitus on jo toteutunut ja uskonvaellus alkanut.
Sitä on ' kaste syntien anteeksi saamiseksi' ' hyvän omantunnon pyytäminen eli hyvän omantunnon liitto eli syyllisyydestä vapautuminen', joskus käytetty sanonta 'matkaliitto'.
Uskovainen on haudattu Kristuksen kanssa kuolemaan ja yhtäläiseen ylösnousemiseen. Joka on uskossa, saa lukea seuraavat tekstit itsellensä omistetuksi ja toteutuneeksi tarvitsematta suoda ajatustakaan onko vettä käytetty.
"Kol. 2:12. ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
"Room. 6:4. Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman".
"Kol. 2: 6-7 Niin kuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran,
niin vaeltakaa hänessä, juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen"
"Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,"
- PääkonttoriMies
Parin vuoden aikana Helluntaikirkossa on kastettu satoja maahamme tulleita pakolaisia, jotka ovat kääntyneet Jeesuksen puoleen. Upeaa kehitystä, Helluntaikirkolla on herätystä kun muut elää lamassa.
- valehtelijat
Ja kuinkahan moni käy kasteella saadakseen kastetodistuksen että voi saada oleskeluluvan.Uskovia on helppo höynäyttää kun uskovat kaiken.Minä en usko yhdenkään pakolaisen oikeaan uskoontuloon.Tässä kohtaa on minulla usko nollilla.
- markku.lievonen
Kertokaapa miten näette kasteen.
Raamatussa on oikein painotettu käsitettä yksi;
4. yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
5. yksi Herra, yksi usko, YKSI KASTE;
6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
Miksi tässä ajassa kuitenkin painottamalla painotetaan kahta kastetta eli myös vedellä kastamista, jolloin olisi jo kaksi kastetta. Hengellä kastaminen,- joka tulee Jeesuksen lupaamasta kasteesta. Niin, jonka Johannes kastaja opetti;
33. Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, JOKA KASTAA PYHÄLLÄ HENGELLÄ '.
Johanneshan kastoi parannuksen kasteen todella vedellä,- ei Hengellä.
Siis miksi painotuksesta huolimatta on kaksi täysin eri kastetta? Hengellä ja vedellä.- obh123
"Siis miksi painotuksesta huolimatta on kaksi täysin eri kastetta? Hengellä ja vedellä."
Oma näkemykseni äkkiseltään on se että Pyhän Hengen kaste on Pyhällä Hengellä täyttymistä ja vesikaste on sitä hyvän omantunnon pyytämistä.
8. Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin. -Ap. t. 18:8
Kyllä alkuseurakunta kastoi vedellä.. - obh123
2. Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan."
3. Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
4. Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen."
5. Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
6. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat. -Ap. t. 19:2-6
- Opettaja.sanan.mukaan
Markku on joutunut vieraan henkivallan opetukseen.
Oikea Pyhä Henki johdattaa kaikkeen totuuteen.
Raamatun opetus, jonka Pyhä Henki on antanut, on se, että
henkikaste ja vesikaste kuuluvat kaikille uskoon tulleille.
Efes. 4 luvun "yksi kaste" on nimenomaan vesikaste, koska siinä yhteydessä mainitaan lisäksi myös "yksi Henki", joka on Pyhä Henki. Tämän Efes. 4. luvun opetuksen taustalla on efesolaisten uskoontulokertomus Apt. 19. luvusta, jossa kerrotaan heidän uskoontulostaan, vesikasteesta sekä henkikasteesta. Tutki ja näe, että näin se on. Ei ole kahta kastetta, vaan ainoastaan YKSI vesikaste. Ja henkikaste on myös yksi. Sen jälkeen voi täyttyä Hengellä yhä uudestaa. Efes. 5:18,19. - Ihanaa.totuutta
Eihän kukaan tosissaan väitä, että apostolit olivat väärässä kastaessaan uskoon tulleet upotuskasteella vedessä?
Ja totta on, mitä kirjoitit, että Pyhän Hengen kaste myöskin kuuluu kaikille.- markku.lievonen
Kysäisin tuolla aiemmin. Miksi Raamatussa on painotus käsitteellä; yksi.
Kuten näemme, niin tuo matematiikka on lopputulokseltaan aivan erilainen uskonnollisella ihmisellä. On kolme persoonainen JUMALA ja kasteita repullinen,- vaikka Raamattu opettaa käsitettä YKSI.
Mutta, onko aivan varma asia,- ettei kääntämistyössä ole Hengellä kastamista tietoisesti muunneltu vesikasteeksi. Todellisuudessahan Raamattua on viännelty kieroon vuosisatojen / tuhensien saatossa. Esim. jos vertaa vaikka viimeisintä käännöstä 92, niin siinäkin on piirun verran poikettu aiemmista käännöksistä.
Mutta, joka tapauksessa Jeesuksen lupaama Hengellä kastaminen on merkityksellisin,- koska se liittää ihmisen seurakuntaan / Kristuksen ruumiiseen. Ja vesikaste olisi sitten matemaattisesti toinen.
Niin, ei ole synti eikä häppee etsiä totuutta salatuimpaan saakka.
- Jeesuksessa
Eivät kaikki helluntailaiset kasta Jeesuksen nimeen. Siksi on monia, jotka menevät uusimaan kasteensa oikeaksi.
- sanojen.lausuntaa
Tämä "Jeesuksen nimeen", on sitä kompastusta, jolla ikäänkuin Isä ja Poika, sekä Pyhä Henki voidaan muka katsoa vääräksi, jos se lausutaan kasteen hetkellä.
Ei se mielestäni ole väärin lausua: "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Mietitään asiaa.
Jo aikain alussa, mitä meille raamatussa opetetaan, ennen luomista.
Jo silloin meidät päätettiin pelastustoimista eli tämä Sana lausuttiin - Luojan Sana.
Siinä tuotiin esiin, että Hän tulee pelastamaan sijaisena meidät. Sijaisena johon uskotaan raamatun opetuksen mukaisesti.
Tämä sijainen, joka kuoli Hänen tehtävä oli meille kirkastaa Isä - tämä Isän rakkaus, että Hän Pojassaan tuli meille nähtävällä tavalla ja meille "kirkastuu" Isän rakkaus.
Rakkaus ja armo - Eli nyt meille pelastuskäsityksessä on Isä ja Poika.
Entä Pyhä Henki?
Hengen tehtävä on kirkastaa meille Poika. Eli se sanoma - sen opetus, neuvot ja ohjeet elämään. SE tehtävä ja jatkuvaa ja eteenpäin vievää, eli kohdistaa mielemme Jeesuksen jalanjälkiin.
Siksi yhtälö Isä- Poika ja Pyhä Henki, lausuttuna on tälle saviastialle viestinä, jossa lausuuntuu siihen vanhan aadamin kasteessa, eli hautaamisessa veteen.
Ja kun siitä noustaan, se kuvastuu, että Uuden Adamin, eli Kristuksen seuraajia olemme Hänen opetuslapsia Sanan, siis kirjoitusten kautta, jota Pyhä Henki kirkastaa, neuvoo ja ohjaa meitä.
Sitten on muistettava se, että vaikka ikäänkuin tulee esiin kolminaisuus, se on kuitenkin YKSI - ei ole muita Jumala, kuin Herra.
Mutta tuo Jumalan tehtäväkentän laajuus avautuu ymmärrykseen tänne saviastialle, kun Jumala Sanassa jyvittää itsensä nähtäväksi, millainen Hän on.
Ja tämä aika, jossa tietomme on vajavaista - Henki avaa ymmärrystä ottamaan Jumalan Elämänpuusta elämänleipää, Kristusta - jossa meille on lahjoitettu armolahjana iankaikkinen elämä.
Meiltä odotetaan opetuslapsina, siis onhan matka vapaehtoista, että me seuraisimme uskollisuudessa ja Hengen voimasta Jeesusta.
Siis Jeesus pelastaa. Jeesuksen nimeen jne. Edustaa meille kuuliaisuutta Isän tahdolle.
Olemme kuin Eedenissä aikoinaan, mutta sen langenneessa osassa, jossa olemme riippuvaisia Elämänantajalle. Jumalalla on Elämä itsessään. Hän antoi sen Pojalle, ja Poika, kelle Hän sen haluaa.
Eli kuljemme matkaa ja halumme mukaan, siitä näkyy, ketä me rakastamme.
Rakkaus Kristukseen syö Elämänpuusta, eli ravitsee itsensä Kristusta katsellen ja siten Pyhä Henki saa meitä muuttaa Hänen kaltaisekseen.
Eli olemme Uuden Adamin jälkeläisiä, siksi kumarramme Häntä, eli Hän on Herramme, siten se lepo - sapatin Herra. Ai, muistutan, tänään on sapatti.
Sitten jos edenneissämme, tässä langenneessa syömme hyvän ja pahantiedon puusta.
Emme muista, että siitä ei ole lupa syödä, mutta se käärme on puun luona tuomassa viestinä epäuskoa ja kehotusta elämään - minä itse - valtaa.
Meillä ei ole eväitä hallita tuon puun hedelmää. Siksi se on väärän herran kumartumista, jos siitä syödään. Rakkautemme kohde on väärä.
Epäusko johtaa kuolemaan, sillä synti on laittomuutta, eli hylkäämme Jumalan käskyn ja syömme, sekä vääränpuun äärellä julistaudumme itse jumaliksi, oman mitan eläjiksi.
Synnin ota on se laki- joka ottaa kiinni vääränpuun äärellä olevat. He eivät sydämestään rakasta Herraa.
Eli valinta ja tahto on vapaa. Sentähden puhutaan rakkaudesta, mihin me rakastutaan.
Maailmaan ja sen menoon, missä ihminen päättää, ja se päätös on elämälle tuhoisa.
Tai rakkaus Herraan, syödään elämänpuustamme, eli Herran kuoleman muisto-ateria muistuttaa meille, että meidän parannuksessa vaellettava tie on Jeesuksen seurassa, ja Hänen askeleissaan. *Siellä on iankaikkisen elämän sanat. Iankaikkisen elämän armolahja ja joka johtaa ikuiseen lepoon, eli sapattiin. Herran paluussa I- ylösotossa.
Autuaat he, jotka tuon osan saavat. Heitä ei toinen kuolema tule tavoittamaan.
Elämänantaja, antaa elämän. KM
- hengenhappiloppu
On se somaa kun Tuksukin on helluntailainen ja kastettu.Nyt henkikasteen saatuaan turkissa puhuu kielillä pikku siidereissä ja yrittää voidella ruokaöljyllä pöytäkavereita.Raadollista on jos luulee olevansa oikeassa opissa ja kuvittelee sen ratkaisevan kristityn syvimmän totuuden.
- Jeesuksen.nimeen
Kaikissa ihmisryhmissä on aina ollut ja tulee aina olemaan niitä häpeäpilkkuja, vanhoja sekä nuoria.
On vanhoja helluntailaisia, jotka eivät ole suostuneet käyttämään kastaessaan Jeesuksen nimeä. Siten he ovat ajaneet monien uskonelämän ristiriitoihin. Monet ovat lisäksi menneet uusimaan kasteensa epämääräisissä yhteyksissä.
Mutta jos minun kasteessani ei olisi käytetty Pelastajani nimeä, menisin välittömästi korjaamaan kasteeni. - Älä.kirkkoile
Monet helluntailaissaarnaajat opettavat , ettei kaste ole välttämätön. Kirkon henki on tarttunut, kun sen kanssa on ilveilty..
- Sepeliittus
Kirkon 'henki' on, että seurakunnan jäsenet ovat kastetut.
Uskovalla on armosta uskon kautta pääsy ja oikeus olla Jumalan lapsi. Uskonvanhurskautus. Siihen ei ole eikä mahdu mitään muuta, ei tarvita mitään muuta, ja muut toimenpiteet vieraannuttavat uskosta, eli ovat synti.
Kuten tässäkin ketjussa on todettu: uskovat on kastettu Pyhällä Hengellä. Kaikilla uskovilla on tuo Jumalan lapseuden henki. Jaikal91 kirjoitti:
Raamatussa ei ole kerrottu yhtään turhaa kastetta.
Siis uskot sittenkin olevan useampia kasteita, vaikka opetus on; YKSI kaste.
Ajatellen meitä pakanoita, niin itse uskon tänä päivänä, miten tuo opetus yhdestä kasteesta on juuri Jeesuksen kaste Pyhällä Hengellä.
Tuon kasteen saaminen / uskon saaminen muuttaa ihmisen eli on totaalinen vaikutus,- ilman fiktiivistä mielikuvitusta.
30. Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä'.
31. Ja minä en tuntenut häntä; MUTTA.. SITÄ ..VARTEN.., ETTÄ... TULISI... JULKI... I.S.R.A.E.L.I.L.L.E, .....MINÄ...... OLEN...... TULLUT..... VEDELLÄ .......KASTAMAAN."
32. Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
33. Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka LÄHETTI MINUT VEDELLÄ KASTAMAAN, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka ..KASTAA.. PYHÄLLÄ ..HENGELLÄ'.
Koko vedellä kastaminen liittyi Israelilaisiin,- ei pakanoihin, eli Jeesuksen julkitulemiseen. Huomaappa, miten taas vesikaste liittyy tänä aikana puolueeseen liittämiseen. Taas kokonaan on poissa opetus, miten Jeesuksen Hengellä kastaminen liittää juuri ihmisen todelliseen seurakuntaan. Siis todellisesti KAIKKI uudestisyntyneet ihmiset ovat Hengellä kasteut.
Yksi kaste.
Huomioi, miten JUMALA toimii viimeisinä päivinä pakanoiden kanssa,- pelastaessaan ihmisen ja siksi pakanat tulevat Hengellä kastetuiksi.- teeniin
markkulievonen kirjoitti:
Siis uskot sittenkin olevan useampia kasteita, vaikka opetus on; YKSI kaste.
Ajatellen meitä pakanoita, niin itse uskon tänä päivänä, miten tuo opetus yhdestä kasteesta on juuri Jeesuksen kaste Pyhällä Hengellä.
Tuon kasteen saaminen / uskon saaminen muuttaa ihmisen eli on totaalinen vaikutus,- ilman fiktiivistä mielikuvitusta.
30. Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä'.
31. Ja minä en tuntenut häntä; MUTTA.. SITÄ ..VARTEN.., ETTÄ... TULISI... JULKI... I.S.R.A.E.L.I.L.L.E, .....MINÄ...... OLEN...... TULLUT..... VEDELLÄ .......KASTAMAAN."
32. Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
33. Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka LÄHETTI MINUT VEDELLÄ KASTAMAAN, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka ..KASTAA.. PYHÄLLÄ ..HENGELLÄ'.
Koko vedellä kastaminen liittyi Israelilaisiin,- ei pakanoihin, eli Jeesuksen julkitulemiseen. Huomaappa, miten taas vesikaste liittyy tänä aikana puolueeseen liittämiseen. Taas kokonaan on poissa opetus, miten Jeesuksen Hengellä kastaminen liittää juuri ihmisen todelliseen seurakuntaan. Siis todellisesti KAIKKI uudestisyntyneet ihmiset ovat Hengellä kasteut.
Yksi kaste.
Huomioi, miten JUMALA toimii viimeisinä päivinä pakanoiden kanssa,- pelastaessaan ihmisen ja siksi pakanat tulevat Hengellä kastetuiksi.älä hyvä ihminen sekota enempää, tule uskoon ensin ja sitten ala selittää asioita muille.
- markku.lievonen
Jaikal91 kirjoitti:
Raamatussa ei ole kerrottu yhtään turhaa kastetta.
Asia jotenkin jäi pyörimään, niin kerroppa näkemyksesi. Miksi Raamattu opettaa yhdestä kasteesta ja mikä se mielestäsi on.
Siis on huomioitava myös, miten me olemme pakanoita ja Raamatussa on laajempi opetus mitä pakanoihin tulee kohdistaa. Muistat kohdan(?).
Senkin tiedämme , miten Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä. Helluntaipuolue tosin muuttaa piirun verran tätäkin asiaa, mutta silti jokainen uudestisyntynyt ihminen on kastettu Pyhällä Hengellä. Tämä on selviö ja tulee esille muidenkin puolueiden opetuksessa.
Niin, kansakoulu pohjalta matemaattisesti laskien tänä aikana on kaksi kastetta ja ihmeekseni juuri tätä vesikastetta pidetään paljon paljon merkityksellisempänä kuin Hengellä kasteen saamista.
Lähes kaikissa kasteopetuksissa viitataan tähän ilmoitukseen, miten uskova vain ottaa vesikasteen jne....;
38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI, niin TE SAATTE Pyhän Hengen LAHJAN.
39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
Tuohon ajatykseenhan kirkkokin perustaa kasteenarmo oppinsa. No, jokainen päättäköön ja havainnoikoon onko kirkon vesikaste toimiva ja samoin muidenkin puolueiden parissa. Antaako vesikaste synnit anteeksi ja erikoisesti ihminen saisi vesikasteessa Pyhän Hengen lahjan. Itse en ole koskaan uskonut tuohon, mitä vesikasteeseen on liitetty.
Tänä päivänä ymmärrän ja uskon, miten tuossa kuvataan ehdottomasti Jeesuken Hengellä kastamista ja sen vaikutusta Jeesukseen uskovassa ihmisessä. Sen ymmärrän, miten aikoinaan katolilaisen kirkon on ollut aivan välttämätöntä muutella ilmoituksia hallintaansa sopivaksi.
Mutta,- lupaan repullisen euroja, jos ihmisessä ei näy millään tavalla ja millään sektorilla Jeesuksen Hengellä kastamisen vaikutus,- myös tänä päivänä. Uudestisyntymä ihnmisessä on erittäin laaja-alainen vaikutuksiltaan ja juuri punbaisena lankana tässä kasteessa on synnin käsitteen muuttuminen / anteeksi saaminen. - herääunestasijo
markku.lievonen kirjoitti:
Asia jotenkin jäi pyörimään, niin kerroppa näkemyksesi. Miksi Raamattu opettaa yhdestä kasteesta ja mikä se mielestäsi on.
Siis on huomioitava myös, miten me olemme pakanoita ja Raamatussa on laajempi opetus mitä pakanoihin tulee kohdistaa. Muistat kohdan(?).
Senkin tiedämme , miten Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä. Helluntaipuolue tosin muuttaa piirun verran tätäkin asiaa, mutta silti jokainen uudestisyntynyt ihminen on kastettu Pyhällä Hengellä. Tämä on selviö ja tulee esille muidenkin puolueiden opetuksessa.
Niin, kansakoulu pohjalta matemaattisesti laskien tänä aikana on kaksi kastetta ja ihmeekseni juuri tätä vesikastetta pidetään paljon paljon merkityksellisempänä kuin Hengellä kasteen saamista.
Lähes kaikissa kasteopetuksissa viitataan tähän ilmoitukseen, miten uskova vain ottaa vesikasteen jne....;
38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI, niin TE SAATTE Pyhän Hengen LAHJAN.
39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
Tuohon ajatykseenhan kirkkokin perustaa kasteenarmo oppinsa. No, jokainen päättäköön ja havainnoikoon onko kirkon vesikaste toimiva ja samoin muidenkin puolueiden parissa. Antaako vesikaste synnit anteeksi ja erikoisesti ihminen saisi vesikasteessa Pyhän Hengen lahjan. Itse en ole koskaan uskonut tuohon, mitä vesikasteeseen on liitetty.
Tänä päivänä ymmärrän ja uskon, miten tuossa kuvataan ehdottomasti Jeesuken Hengellä kastamista ja sen vaikutusta Jeesukseen uskovassa ihmisessä. Sen ymmärrän, miten aikoinaan katolilaisen kirkon on ollut aivan välttämätöntä muutella ilmoituksia hallintaansa sopivaksi.
Mutta,- lupaan repullisen euroja, jos ihmisessä ei näy millään tavalla ja millään sektorilla Jeesuksen Hengellä kastamisen vaikutus,- myös tänä päivänä. Uudestisyntymä ihnmisessä on erittäin laaja-alainen vaikutuksiltaan ja juuri punbaisena lankana tässä kasteessa on synnin käsitteen muuttuminen / anteeksi saaminen.kasva aikuiseksi ja lopet atuo lapsellinen puolueista höpöttäminen kun samaan aikaan kehotat omaan puolueeseesi jokaista vastaantulijaa!
- Kirjakääröt
1Moos.2:6 Biblia. Vaan sumu nousi maasta, ja kasti kaiken maan.
- Kunnioitan.Mark.16.16
Apostolien tekojen 19. luvussa kerrotaan turhasta kasteesta. Se oli Johanneksen kaste, joka ei enää lähetyskäskyn antamisen jälkeen ollut voimassa. Kuitenkin Efeson uskoon tulleet olivat vielä kastetut Johanneksen kasteella. Mutta Pyhä Henki selvitti siellä Jumalan tahhdon mukaisen kasteen, ja heidät kastettiin toistamiseen, JEESUKSEN NIMEEN.
Lue Apt. 19:1-6.
On suurta typeryyttä väittää, ettei kaste veteen upottamalla kuuluisi kristinuskon keskeiseen olemukseen. Uusi testamentti opettaa, että joka ainoa uskoon tullut kastettiin vedessä Jeesuksen Kristuksen nimeen. Apt. 10:46-48.
Ja tiedämmehän, mitä sanoo Kol. 3:17. - Totta.on
Tosi on näin.
- 1234567---
Aikuiskastekaan ei ole tae siitä, että kastettu vaeltaisi totuudessa.
- valoasokeille
mitään aikuiskastetta ei ole olemassakaan, voisitko jo oppia sen asiasta!
katsos kun ihminen voi oppia ihan niinkauan kuin elinpäiviä piisaa.
Raamatussa kastetaan VAIN ja ainoastaan uskoontulleet kaiken ikäiset.
- psppspppspsp
Kuitenkin katoliset toivat kristinuskon suomeen. ja koko maailmaan. Ne oli lapsena kastettuja. Silti usko ja pyhähenki toimi heissä.Tuksu näyttää mallia helluntailaisuudesta , niinkö.tosihellarit ei näitä sivuja lue.
- uuttahorinaa
Amen!
- valoasokeille
Katoliset toivat suomeen OMAN versionsa Kristiuskosta, se on hyvä pitää mielessä.
heillä ion edelleen OMA versionsa kristinuskosta, ja s eon varsin toisenlainen kuin Raamatun malli siitä!
Pyhä henki ei koskaan lähde sotimaan ketään vastaan eikä lähetyötä ole alussa maillinnettu miekkalähetyksen kaltaiseksi.
Tuksu myös näyttää OMAA versiotaan Kristillisestä uskosta ja senkin ymmärtää s ejoka jotakin yleensä ymmärtää aiheesta.
- Oikaistu.historian.tieto
Linkistä löytyy muun muassa tällainen kommentti, mikä on vastaansanomatonta tietoa. Sen on kirjoittanut nimimerkki
"Todellisuutta.etsien
22.12.2016 20:06
Asia on jokseenkin selvä.
Mutta ajattelisin vielä kristinuskon leviämistä Raamatun ja lähetyskäskyn pohjalta. Kristitythän saivat tehtäväksi viedä evankeliumi Jeesuksesta "kaikkeen maailmaan". Markus 16:15, 16. Alkuajan kristityt toteuttivatkin Mestarinsa käskyä voimakkaasti evankelioiden lähes koko silloisen maailman muutamassa vuosikymmenessä. Mikä olisi pysäyttänyt heidän lähetysintonsa niin, ettei se olisi yltänyt tänne maailman ääriin asti?
Raamatun kertomusten perusteella uskon, että evankeliumi oli julistettu Suomessa jo ennen vuotta 200 jKr., siis paljon ennen ensimmäisen kirkon perustamista ( 300 luivulla jKr.).
Kristinusko oli siis Suomessakin ensin puhtaassa muodossaan. Sitten tuli kirkkouskonto, joka sekoitti aidon kristinuskon." - Tämähän.on.totta
Vesikasteesta eivät riitele muut kuin sellaiset, jotka eivät siinä asiassa kunnioita Jeesuksen opetuksia ja esimerkkiä. Matt. 3. Apt. 2:38,41.
- kardaaniakseli
Vai alat sinä riitelemään tulkintoinesi !
Kunpa kukaan ei ottaisi vesikastetta puheeksi ollenkaan ja koskaan, ei asiasta syntyisi mitään väittelyä saati riitaa.
- Kirkkouskonto.on.pahasta
Hyvä kommentti linkissä:
"Ajattelisin kristinuskon leviämistä Raamatun ja lähetyskäskyn pohjalta. Kristitythän saivat tehtäväksi viedä evankeliumi Jeesuksesta "kaikkeen maailmaan". Markus 16:15, 16. Alkuajan kristityt toteuttivatkin Mestarinsa käskyä voimakkaasti evankelioiden lähes koko silloisen maailman muutamassa vuosikymmenessä. Mikä olisi pysäyttänyt heidän lähetysintonsa niin, ettei se olisi yltänyt tänne maailman ääriin asti?
Raamatun kertomusten perusteella uskon, että evankeliumi oli julistettu Suomessa jo ennen vuotta 200 jKr., siis paljon ennen ensimmäisen kirkon perustamista ( 300 luivulla jKr.).
Kristinusko oli siis Suomessakin ensin puhtaassa muodossaan. Sitten tuli kirkkouskonto, joka sekoitti aidon kristinuskon." - Mikä.lähde
Kasteelle kaikki tai muuten Kupittaan lähteelle.
- Retu33
Aikuiskaste vähän sama asia kuin raamatussa varoitus siitä, että miksi sallit itsellesi käskyjä, älä maista, älä haista, älä koske jne. Ne ovat käskyjä joilla ihminen vangitaan tekojen henkeen pois armon omistamisesta ja näkemisestä. Teoista toteutetussa uskossa on väkisellä paremmuuden henki toisiin vaeltajiin nähden ja armon tarpeen henki häipyy näköpiiristä , eikä tekojen toteuttaja näe, että itse tarvitsee armoa ja anteeksiantamusta kaikista eniten. Sellaiset sanat toiselle kuin " tee hyvä ihminen parannus" ja kaikki toisen uskon halveksiminen ja oma oikeassa oleminen paljastavat sen, että sanojan usko tulee teoista , eikä armosta. Alkuseurakunnan ihmisiä ei oltu vielä kastettu ollenkaan Jeesuksen aloittaessa niin nämä tietenkin kastettiin perhekunnittain ja yksittäin mikä tilanne milloinkin oli. Tästä jos aletaan tekemään jotain kaavaa, että näin se pitää tapahtua ennenkuin se oikein on niin silloin ollaan menty tekojen tielle vangitsemaan sieluja jotka Jeesus vapauttanut ja sovittanut on. Vapauteen Jeesus vapautti meidät. Teoista uskoon tullutta ihmistä ei ole koskaan upotettu Jeesukseen Kristukseen ja hänen sovitus työhönsä.
- nukupaljon
Olet siis planeetan ensimmäinen nukkuessasi uskoon tullut.
siinäkin on vaarana että jotain pienen pientä tekoa ilmenee aamulla armouskon haittana. - jotaintotuudesta
Raamatusta näemme, että ne, jotka kastettiin uskoivat. Missään kohti ei puhuta 0 vuotiaista, joita olisi kastettu. Usko edeltää kastetta. Samoin käsketään tekemään parannus. Eli ottamaan Jeesus vastaan henkilökohtaisesti Vapahtajana ja Herrana ja lähtemään seuraamaan ja tottelemaan Häntä. Uudestisyntyneellä uskovalla nimittäin on valinta seuraako itseään vai Herraansa. Ihminen voi kieltää Herransa myös jatkamalla lihassa elämistä. Jumala varoittaa kuinka armo väännetään irstaudeksi.
- Hyvin.sanoit
Totuus on niin.
Kiitos sulle "jotaintotuudesta".- kardaaniakseli
Eikä ole totuus noin. Yksioikoinen tulkinta. Eikö kellot soittele.
Mihin uskovainen enää kastatamista tarvitsee. Sitä ei kukaan ole kertonut, koska ei siihen pysty, eikä kykene selittämään koskaan eikä milloinkaan.
- Kastamaton
Tulkaa nyt kasteelle jokainen muukin.
- askelmerkki1
Jos te hellarit ootte niin kauhian hyviä ja totuudessa, miksi teitä on niin mahottoman vähän.Kai ne ihmisetkin tajuaa että ootta mariginaalista porukkaa, joka meuskaa ääriasioilla ja korostaa sivuasioita.Maailma on muuttunut mutta myös katoliset ja kotikirkkomme.Ytimessä on aina todellisia uskovia, niitä mahtaa olla myös muutamia teillä helluntai ihmisillä.Opin korostaminen rakkauden sijaan on alkeistasolle jäämistä ainakin sellaisen kirjoittajan mukaan... sitä sanottiin Paavaliksi.
- heiherätys
Mutta kun Paavali oli juurikin se joka mainosti rakkautta verrattoman ja parhaana tienä, ja samlla ilmoitti, että jos joku jotain muuta oppia julistaa olkoot kirottu, vaika olisi enkeli taivaasta.
siis onko se aivan mahdotonta käsittää että Jeesuksen oppi ei ole rakkaudesta pois vaan sen alku vasta.
kerrotko missä ne kirkkonne ytimessä olevat ovat jotka seuraavat Raamattua opissa ja rakkaudessa?
sekö on rakkautta että kaikenlaiset kierotumat saavat kirkolta, jonak pitöiti olla totuuden pylväs, siunauksen, niinkö se menee?
- Suhteellisuudentajuinen
Tiesitkö, että helluntailaisia on runsaasti enemmän kuin esimerkiksi lutertilaisia?
Helluntailaisia on maailmassa yli 500 miljoonaa. Se on ylivoimaisesti suurin protestanttinen liike maailmassa.
Luterilaisia on maailmassa vain noin 60 miljoonaa. - päär_saukko
Ei ns. uskovien kaste (aikuiskaste) ei ole pelkästään helluntailaisten vaan käytäntö on lähestulkoon kaikissa ns. vapaissa suunnissa riippumatta ovatko juurikaan tekemisissä helluntailaisten kanssa.
- heppulihai
Näyttää olevan suomessa järkevämpiä ihmisiä.Pysyy asiat oikeissa suhteissa.Jospa minäkin oppisin , taidan pyytää tuksun opastamaan , kun on kastettu ja henkikastettu.
- heppulihai2
Ensimmäiset lesbot jotka nuorena tapasin olivat adventistejä.Seuraavat helluntailaisia sairaanhoitajia.Silloin nuoruuteni esti ymmärtämästä.Nyt tajuan ja annan kaikkien elää.
- Teetkö.parannuksen
Kaikissa uskovien seurakunnissa on käytössä raamatullinen upotuskaste vedessä niille, jotka ovat tulleet uskoon ja tehneet parannuksen.
- Eronnut.lahkosta
Olikin uusi tieto, että helluntailaisia on yli 500 miljoonaa, kun taas luterilaisia on vain noin 60 miljoonaa. Tarkistin tiedon, ja se pitää paikkansa. Luterilaisuus on pieni lahko kristittyjen joukossa.
- niinsemenee3
Nythän helluntainimen allekin syntyy maata kattava kirkko.Se on hyvä ja vääjäämätön historiallisesti välttämätön kehitys.Kirkon työntekijöiden koulutus ja taso saadaan aikaa vaativalle tasolle.Ei seurakuntia johdeta mustatuntuu periaatteella.Loppujen lopuksi on sama kuka rakennukset omistaa kun toiminta on oikeaa.Siltihän kaikki voi tapahtua vain lahjoituksen turvin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593295Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472931Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242769Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541847- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101101Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971030- 45859
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26850Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103845