Kiinnostaisi tietää paljonko mahtaa maksaa jos asuntoon teettää keittiön jossa katuu väliseinä jotta asuntoon tulisi tupakeittiö tyylinen tila (seinä ei ole kantava). Kylpyhuoneen ja saunan purku uusiminen sisältäen lattialämmitykset. Koko asunnon lattian tasoitus heittoa parhaillaan 2-3 senttiä ja eteisen ja WCn laatoitus ja lattialämmityksen laitto (eteinen noin 4m2 ja WC 2m2.
Keittiöstä sen verran että seinän tilalle tulisi sellainen aamupala tyylinen taso.
Kylpyhuoneessa 6m2 todennäköisesti 2 laattakerrosta ja vanhat lattialämmitysputket.
Saunaan 3,6m2 laatoitus, kiuas ja seinäpanelonnit ja lauteet uusittaisiin ainakin ja kiukaan taakse mahdollisesti tehoste seinä
80m2 rivitalo asunnon kokonaisvaltainen remontti
9
6408
Vastaukset
- remonttimiehet
45 492 e (sis. alv. 24 %). Koska lähtötiedot on hieman puutteelliset niin hinnassa on ±1,5 % heittoa.
- Eiaikaaremontoinnille
Tottakai karkeaa arviota tässä haetaan, hankala sitä on arvioida ennen kuin on nähnyt kohteen ja materiaali valinnat vaikuttavat varmasti kaikkein eniten. Lähinnä mietitään että kannattaako remontoida tämä vanha asunto vai muuttaa uuteen, kun pidämme alueesta ja pihat on valtavat ja lisäksi naapurit on mukavia.
Ja tarkoituksena on että itse voisin purkaa lattiat, listat, vanhan keittiön ja saunan lauteet yms eli siis kaiken muun paitsi laatoitetut osat, myös vesikalusteet voin purkaa itse, kun sulkee vain asuntokohtaiset sulut ja WCn kalusteet ovat uudet joten niitä ei välttämättä uusita. - 70_tonnia
Tuskin riittää. Minulla on työn alla reilun 50 m² kerrostalokaksion keittiöremppa kaikkien seinien maalaus muuta pientä. Kylppärille ja lattialle ei tehdä mitään ja eikä (avo)keittiössäkään paljoa kalusteita ole (ei ole saareketta tms.), silti rahaa palaa noin 23 tonnia. Noh, ei ole kaikki halvimman mukaan, muttei myöskään mallia tasot kiveä ja ovet täyspuuta. Hintaa saisi ilman kummempia ponnistuksia vielä kympin ylemmäs.
Tuttu joutui kyselemään rivariinsa KHP sauna erillisWC remppaa. Olikosenyt 25 tonttua mikä oli tarjousten taso.
Hyvin äkkiä on pelkät keittiö pesutilat 50 tonttua ja kaikkien lattioiden tasoittelut ja uudet pinnat siihen päälle. Plus seinän kaatohan taitaa tarkoittaa, että maalataan seinät ja katot, ettei jää näkyviin se puretun seinän paikka. Eli hyvin laajasta remontista puhutaan.
Ei taida 45 tonnia riittää edes verottomana hintana. Lisäksi pitää varautua ylläreihin; löytyykin kosteusvaurio tai jotain ihme virityksiä rakentajien/teeseitse -miesten jäljiltä. Eli burjetiksi enemminkin 70 k€. - remonttimiehet
Eiaikaaremontoinnille kirjoitti:
Tottakai karkeaa arviota tässä haetaan, hankala sitä on arvioida ennen kuin on nähnyt kohteen ja materiaali valinnat vaikuttavat varmasti kaikkein eniten. Lähinnä mietitään että kannattaako remontoida tämä vanha asunto vai muuttaa uuteen, kun pidämme alueesta ja pihat on valtavat ja lisäksi naapurit on mukavia.
Ja tarkoituksena on että itse voisin purkaa lattiat, listat, vanhan keittiön ja saunan lauteet yms eli siis kaiken muun paitsi laatoitetut osat, myös vesikalusteet voin purkaa itse, kun sulkee vain asuntokohtaiset sulut ja WCn kalusteet ovat uudet joten niitä ei välttämättä uusita.Oukei. Listasit tuossa sellaisia asumiseen liittyviä arvoja, että kannattaa ehdottomasti pitää asunnosta kiinni.
Ihmisillä on ihmeellinen käsitys remontoinnista. Että se sisältää aina tietyt toimenpiteet ja maksaa tietyn verran rahaa. Näihän se toki usein onkin. Kaikki vanha puretaan kokonaan pois, sitten rakennetaan nykyrakentamistavalla uutta.
Annan ilmaisen vinkin. Remontoinnin ei tarvitse mennä noin. Ajattele asiaa enemmänkin korjaamisena. Ehjää ei kannata korjata, joten kustannukset vähintäänkin puolittuu kun kun hyödynnät sen mikä ei ole rikki.
Kevyen väliseinän purku ei maksa mitään, kun teet sen itse. Tai no jonkun kympin voit joutua maksamaan jätemaksuja, jos viet lajittelemattomana kaatopaikalle. Kierrättämällä säästät senkin.
Käyttämällä hyödyksi vanhan keittiön rungot, säästät jopa tuhansia euroja.
Sanoit, että koko asunnon lattia täytyy tasoittaa, koska heittoa on pari senttiä? Onko tuo oikeasti sellainen asia, joka haittaa elämistä? Itse asun vanhassa puutalossa, jossa heittoa on joka suuntaan reilusti enemmänkin, mutta eipä se paljon elämään vaikuta. Säästät tuossakin useamman tonnin.
Märkätilat on kalliita ja lähes aina suosittelisin tekemään ne uudestaan, mikäli vanhat on tehty ennen 2000-lukua. Siihen uppoaa helposti 15-20 000 euroa, teki mitä tahansa. Jos lattialämmitys on pelkästään kylpyhuoneessa, laittaisin tilalle sähköllä toimivan älykkäällä termostaatilla varustetun järjestelmän. Sähkö kuivattaa paremmin lattian, koska lämpötila on korkampi ja reagointiaika huomattavasti nopeampi.
Jos teet pintatyöt itse, etkä uusi turhaan ehjiä asioita, voit selvitä remontista halvemmallakin kuin tuo 45 000.
Jos taas saneeraat täysin koko asunnon ulkopuolisella, niin tuo 70 000 on varmasti lähempänä totuutta. - Eiaikaaremontoinnille
remonttimiehet kirjoitti:
Oukei. Listasit tuossa sellaisia asumiseen liittyviä arvoja, että kannattaa ehdottomasti pitää asunnosta kiinni.
Ihmisillä on ihmeellinen käsitys remontoinnista. Että se sisältää aina tietyt toimenpiteet ja maksaa tietyn verran rahaa. Näihän se toki usein onkin. Kaikki vanha puretaan kokonaan pois, sitten rakennetaan nykyrakentamistavalla uutta.
Annan ilmaisen vinkin. Remontoinnin ei tarvitse mennä noin. Ajattele asiaa enemmänkin korjaamisena. Ehjää ei kannata korjata, joten kustannukset vähintäänkin puolittuu kun kun hyödynnät sen mikä ei ole rikki.
Kevyen väliseinän purku ei maksa mitään, kun teet sen itse. Tai no jonkun kympin voit joutua maksamaan jätemaksuja, jos viet lajittelemattomana kaatopaikalle. Kierrättämällä säästät senkin.
Käyttämällä hyödyksi vanhan keittiön rungot, säästät jopa tuhansia euroja.
Sanoit, että koko asunnon lattia täytyy tasoittaa, koska heittoa on pari senttiä? Onko tuo oikeasti sellainen asia, joka haittaa elämistä? Itse asun vanhassa puutalossa, jossa heittoa on joka suuntaan reilusti enemmänkin, mutta eipä se paljon elämään vaikuta. Säästät tuossakin useamman tonnin.
Märkätilat on kalliita ja lähes aina suosittelisin tekemään ne uudestaan, mikäli vanhat on tehty ennen 2000-lukua. Siihen uppoaa helposti 15-20 000 euroa, teki mitä tahansa. Jos lattialämmitys on pelkästään kylpyhuoneessa, laittaisin tilalle sähköllä toimivan älykkäällä termostaatilla varustetun järjestelmän. Sähkö kuivattaa paremmin lattian, koska lämpötila on korkampi ja reagointiaika huomattavasti nopeampi.
Jos teet pintatyöt itse, etkä uusi turhaan ehjiä asioita, voit selvitä remontista halvemmallakin kuin tuo 45 000.
Jos taas saneeraat täysin koko asunnon ulkopuolisella, niin tuo 70 000 on varmasti lähempänä totuutta.Tarkoituksena oli juurikin tuo sähköinen lattialämmitys eteinen/WC/kph, kohteesta tarkoitus tehdä täydellinen ei pelkästään hyvä. Enkä halua että sitten remontin jälkeen harmittaa ettei tullut sitä lattiaa tasoitettua vaan uusi vinyylilattia on kumpareilla ja haluamme samalla eroon noista ovien kynnyksistä. Tiedossa on että varmasti rahaa menee kiinnostaa vaan että onko enää järkeä tätä remontoida vai muuttaisiko uuteen. Talonyhtiössä tehty kuitenkin jo mittavat remontit katto, käyttövesi yms
- 70_tonnia
Kyllä tämä yleensä menee niin, että on halvempaa ostaa uusi kuin korjata vanhaa. Vanhat ovat melkein poikkeuksetta ylihintaisia suhteessa uusiin ts. hinta nousee jopa uutta korkeammaksi, jos vanha yritetään korjata uutta vastaavaksi. Korjaaminen (työ) on niin hemmetin kallista, että vanha (missä kaikki remontit rästissä) pitäisi saada 1/3-osalla uuden hinnasta.
Näin siis pelkästään rahan kautta tarkasteltuna & sillä oletuksella, että työt teetetään "avaimet käteen".
Vaan tässä ilmeisesti painaa muutkin arvot; nyk. sijainti, pohjaratkaisu tms. miellyttää (vaihto uuteen voi tarkoittaa muuttoa pitemmän matkan taa tms.) hintaa tosiaan saa alas, kun tekee töitä itse. Purkutyöt omin kätösin ei ole huono idea. Siinähän sitä samalla pääsee jo kartalle siitä, onko rakenteiden sisällä jotain ylläriä -> tulee vähemmän aikataulun & budjetin venymisiä sen jälkeen, kun on nimet jonkin urakoitsijan papereissa. Lisäksi saa otettua käyttökelpoiset tavarat, kaapistojen rungot ym. talteen. Urakkana kun purkua tehdään, niin siinä ei enää paljoa lajitella...
Siitä olen samaa mieltä, että ne korjaukset, mitä tehdään, tehdään kunnolla. Voi kokemuksesta kertoa, että niksit tai halvat materiaalit, millä tekovaiheessa säästettiin tonni tai pari, saattaa 5 vuoden päästä ruveta veetuttamaan ihan tosissaan. Vaan kerran korjatun teko uusiksi maksaa sitten 10x enemmän ao. säästö.
- mekkk
Hinta riippuu teetkö mitään itse ja keittiönkoko mutta karkeasti 20-40 tonnin välillä riippuen sähkö ja putkimuutoksista.
- Eiaikaaremontoinnille
Sähkömuutoksia ainakin keittiössä ja olohuoneessa valaistuksen vuoksi joka on tarkoituksena hoitaa uppovalaisimin, mutta viemäripaikat pysyy ennallaan tottakai kun vanha keittiö puretaan kokonaan niin myös putket joutuu uusimaan vesipisteelle mutta se ei ole merkittävän hintainen ja edelleen purkutyön hoidan itse kylpyhuonetta lukuunottamatta.
Mahdollisesti myös katon paneloinnin/koolaamisen ja uuden lattian asennuksen hoidan itse riippuen onko aikaa siihen.
- Älämaksaliikoja
Meillä kodissa 75 m2. Tehtiin vastaava remontti kahden virolaistimpurin voimin. Koko homma töineen 14 729,63€. Todella hyvä työnjälki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733