Meillä on nuori, 4kk ikäinen urospentu ja huomattavasti vanhempi (kohta 9v.) uros. Ongelmana ollut että sisätiloissa vanhempi koira ei komenna pentua lähes lainkaan. Muutaman kerran ärähtänyt mutta ei komenna vaikka pentu menisi syömään vanhemman koiran kupista, antaa pennun hyppiä vasten ja näykkiä naamaa. Vanhempi koira västää siis kovasti, pyrkii paljon pihalle ja vaikka ulkona tulevat hyvin toimeen (leikkivät hiukan) niin sisätiloissa tuo epävarmuus(?) korostuu hurjasti. Olen koittanut olla puuttumatta koiran käytökseen enkä ole esimerkiksi vahvistanut sen käytösä tilanteissa, jotain varmasti silti mennyt mönkään kun vanhempi koira käyttäytyy näin. Onko kellään ollut samaa tilannetta tai antaa neuvoja miten täsä pitäisi toimia?
Aikuisen käyttäytyminen pentua kohtaan
Aikuinenjapentu
1
202
Vastaukset
- Mammanajadi
Vastaus tulee myöhään mutta kuitenkin...
Vanhalla koirallasi hyvät käytöstavat ole iloinen siitä. Juuri noin uroskoiran tuleekin käyttäytyä pentua kohtaan. Kyllä se siitä muuttuu kun pentu vanhenee. N. 6 - 10 kk iässä pentu on niin iso että vanhempi alkaa opettaa sille kuka on pomokoira. Silloinkaan siihen ei kannata puuttua ellei vanhempi ole liian raju komentamisessaan.
Näin lienee jo käynytkin vai?...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184401Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5032390Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421941Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.161570- 771525
- 1591493
- 10931
- 87835
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34798- 106777