Ilman vaatteita ja vaatteet päällä?

Oletteko te Raamatun taruihin uskovat koskaan pysähtyneet ajattelemaan sitä, että mistä syystä Raamatun tarinoiden mukaan ihminen alkoi käyttämään vaatteita ja peittämään sukukalleuksiaan?

Nyt vain herää kysymys, että miksi siellä taivaassa ei olla perse paljaana, vai ollaanko?
Jos ollaan ilman vaatteita häpeilemättä, niin miksi kuitenkin kerrotaan, että taivaassa kaikilla on kerran valkeat vaatteet ja mm. Ellen White näki harhoissaan kuinka vanhurskaat oli puettu hohtaviin valkoisiin vaatteisiin. Miksi ylipäätään pitää olla taivaassa puettu mihinkään? Eikös perse paljaan olisi paljon helpompaa ja aidompaa?

18

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjakääröt

      Ilm.3:18 Biblia. Minä neuvon minulta ostamaan kultaa tulella selitettyä, ettäs rikastuisit, ja valkiat vaatteet, jolla sinut pukisin, ettei sinun alastomuus häpy näkyisi, ja voitele silmäs voiteella, ettäs näkisit.

    • mee.juttuamaan.maailm

      Siinäpä aloittaja sitten pähkäilee pää pehmenänä ja pian bushmanni juoksee paidan avuksi persuuksiisi. Siinä paita ja persuus pähkäilee alastomuutta. Ja voi kuinka otsa punaisena siinä yritätte olla viisaan näköisiä.
      Jos noin typeriä haastat, kannattaa mennä aivan ateistiseen maailmaan. Siinä ei ole yritystäkään, että mielenmuutos olisi mahdollinen. Siksi alastomuutesi häpeä näkyy palstalla päivittäin.

      • Tyhmien.käytöstä

        Ala-arvoista vuodatusta uskovaiseksi itseään nimittävältä. Olet tyhjän jauhaja "mee.juttuamaan.maailm" ja sinun vuodatuksesi ei ole paskankaan arvoinen. Se on lapsellista ja naurettavaa typeryyttä. Aikuistu!


      • mietihän.tarkkaan
        Tyhmien.käytöstä kirjoitti:

        Ala-arvoista vuodatusta uskovaiseksi itseään nimittävältä. Olet tyhjän jauhaja "mee.juttuamaan.maailm" ja sinun vuodatuksesi ei ole paskankaan arvoinen. Se on lapsellista ja naurettavaa typeryyttä. Aikuistu!

        Ala-arvoinen on aloittajan teksti, jossa näkyy tarkoitushakuinen pilkka. SE on typeryyttä jo, terveellä mielellä vaeltavia ateisteja kohtaan. Eli nämä palstan pahkapäät eivät korota yhtään ateistienkaan arvomaailmaa, päinvastoin.
        Pahkapäisien ateistien kirjoituksiin pitää vastata ja siksi vastaus ei ole ala-arvoinen.
        Se kertoo perinpohjin tuon typerän aloituksen syyn.


      • Näin.se.on
        mietihän.tarkkaan kirjoitti:

        Ala-arvoinen on aloittajan teksti, jossa näkyy tarkoitushakuinen pilkka. SE on typeryyttä jo, terveellä mielellä vaeltavia ateisteja kohtaan. Eli nämä palstan pahkapäät eivät korota yhtään ateistienkaan arvomaailmaa, päinvastoin.
        Pahkapäisien ateistien kirjoituksiin pitää vastata ja siksi vastaus ei ole ala-arvoinen.
        Se kertoo perinpohjin tuon typerän aloituksen syyn.

        Ja siinä yksi tollo lisää.
        Uskovaisiksi itseään nimittävien keskuudessa tolloja on ihan yli oman tarpeen.
        Tämä palstakin osaltaan todistaa selvästi uskonlahkoihin kusetettujen narsismin ja typeryyden.

        Uskovainen kun ei kykene selkeään ajatteluun, koska lahko, johon hänet on kusetettu, on riistänyt ajattelun vapauden ja uskovan on vain apinoitava lahkonsa typeryyksiä.


      • pyhpyh2245
        Näin.se.on kirjoitti:

        Ja siinä yksi tollo lisää.
        Uskovaisiksi itseään nimittävien keskuudessa tolloja on ihan yli oman tarpeen.
        Tämä palstakin osaltaan todistaa selvästi uskonlahkoihin kusetettujen narsismin ja typeryyden.

        Uskovainen kun ei kykene selkeään ajatteluun, koska lahko, johon hänet on kusetettu, on riistänyt ajattelun vapauden ja uskovan on vain apinoitava lahkonsa typeryyksiä.

        Te jumalattomat olette aivottomia räyhääjiä. SE on täällä nähty miljoona kertaa.


    • Hyvä-aloitus

      Aloitus on hyvin osuva ja pistää todella ajattelemaan.
      Raamatun tarinat ovat alkukantaisia ja taikauskoon sekä ikivanhoihin perinteisiin vahvasti sidoksissa. Raamattu sisältää valtavasti ristiriitaisuuksia ja silkkaa pötyä.
      On tietysti ihmisiä, jotka haluavat elää harhoissa, joita Raamattu on täynnä.

      • pyhpyh2245

        Valheesi ei hetkauta.


    • pyhpyh2245

      Aloittaja osoittaa taas kerran, ettei tiedä yhtään mitään. Pukuna oli ja tulee olemaan valoverho. Mutta ettehän te jumalattomat höyrypäät mitään tiedä ettekä haluakaan. Tervemenoa kadotukseen vaan teille kaikille.

    • adventisti

      Olen pohtinut joskus samaa. Uskon, että olemme uudessa maassa jälleen alastomia.

      Mutta vastakysymys:

      Kun Raamattu sanoo, että taivasten valtakunnassa ei oteta vaimoja, niin otetaanko niitä sitten uudessa maassa? Jos otetaan, niin lisäännytäänkö siellä? Jos ei oteta, niin miten lisäännytään jos ei ole vaimoja? Olen ymmärtänyt, että taivaassa on kuitenkin lapsia. Olisi hassua jos ei lisäännyttäisi... mutta kaikki on mahdollista.

      • LisääntyminenOnTurhaa

        Mihin uudessa mailmassa tarvitsee lisääntymistä, jos kaikki menneet ja tulevat ihmiset saavat elää siellä ikuisesti kuolemattomina onnellisessa autuudessa vailla murheita ja sairauksia? Maailman väkilukuhan kymmenkertaistuisi nykyisestä 7 miljoonasta 70 miljoonaan kerta hujauksessa.


      • ukko-mies
        LisääntyminenOnTurhaa kirjoitti:

        Mihin uudessa mailmassa tarvitsee lisääntymistä, jos kaikki menneet ja tulevat ihmiset saavat elää siellä ikuisesti kuolemattomina onnellisessa autuudessa vailla murheita ja sairauksia? Maailman väkilukuhan kymmenkertaistuisi nykyisestä 7 miljoonasta 70 miljoonaan kerta hujauksessa.

        Tietysti seksiä voisi harrastaa ilman lisääntymistäkin.

        Ja Jumalako on kyvytön luomaan uusia maailmoita uusille kansalaisille? Pitääks mun kaikki keksiä?


      • pyhpyh2245

        Taivaassa ei lisäännytä. Piste.


    • RaamatunSatuja

      Raamatun mukaan ihminen alkoi peittelemään alastomuuttaan ymmärtäessään olevansa alasti. Tämä tapahtui siis sen jälkeen kun kielletty hedelmä oli avannut ihmiskunnan silmät ymmärtämään hyvän ja pahan eron, tullen näin jumalansa kaltaiseksi. Raamattu siis opettaa että synnillä on ihmisen luojansa kaltaiseksi tekevä vaikutus.

      • Kysynpä.nyt.vain

        Miksi sitten taivaassa ollaan valkoiset mekot päällä, jos kerran siellä ei ole syntiä, eikä tarvitse hävetä alastomuutta?
        Ellen White harhoissaan näki, että taivaassa kaikilla oli valkoisesta pellavakankaasta tehty puhtaanvalkoinen puku, kulta kruunut ja kultaharput.


      • pyhpyh2245
        Kysynpä.nyt.vain kirjoitti:

        Miksi sitten taivaassa ollaan valkoiset mekot päällä, jos kerran siellä ei ole syntiä, eikä tarvitse hävetä alastomuutta?
        Ellen White harhoissaan näki, että taivaassa kaikilla oli valkoisesta pellavakankaasta tehty puhtaanvalkoinen puku, kulta kruunut ja kultaharput.

        Itse olet harhainen.

        RAAMATTU sanoo näin:

        "Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään VALKEAT VAATTEET ja kädessään palmunoksa ja huusivat kovalla äänellä: - Pelastuksen tuo meidän Jumalamme, hän, joka istuu valtaistuimella, hän ja Karitsa!" (Ilm. 7:9-10)

        Oikein on, että jumalattomat hävitetään tyystin.


      • adventisti
        pyhpyh2245 kirjoitti:

        Itse olet harhainen.

        RAAMATTU sanoo näin:

        "Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään VALKEAT VAATTEET ja kädessään palmunoksa ja huusivat kovalla äänellä: - Pelastuksen tuo meidän Jumalamme, hän, joka istuu valtaistuimella, hän ja Karitsa!" (Ilm. 7:9-10)

        Oikein on, että jumalattomat hävitetään tyystin.

        Ei saa sekoittaa symbolismia ja todellisuutta toisiinsa. Ilmestyskirja on täynnä symboliikkaa. Valkeat vaatteet kuvaavat uskovien tarhattomuutta, ei vaatetusta.


    • Tämä on hyvä avaus, mutta toki on ymmärrettävää, että uskovaisilta ei tähän saa yhtään selväpäistä vastausta.

      Tokihan siellä taivaassa pitäisi olla ihan munasillaan ja pimppi paljaana, mutta eihän uskovainen tietenkään halua näin ajatella, vaan siellä ollaan kuten Aatami ja Eeva sen jälkeen kun he ymmärsivät hyvän ja pahan, eli häveliäästi vaatteet päällä. Miehillä puku ja kravatti sekä naisilla mekko, joka peittää nilkat, koska kyllähän taivaassa pitää olla nuhteeton ja seksuaalisesti neutraali ja ketään kiihottamaton vaatetus päällä.

      Toisaalta ihan sama se kai on, koska ne sinne taivaaseen joutuvat ressukat eivät tee siellä mitään muuta kuin palvovat erästä huomionkipeää jumalaa 24/7 koko seuraavan ikuisuuden, niin jos keskijalka jollain vilahtaa, eipä sitä siinä kukaan ehdi palvonnaltaan huomata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      99
      987
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      591
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    Aihe