Raskaana ja suhteessa kaikki vialla

Newsomenow

Hei. Nyt tarkotus purkaa tänne omaa päätä etten ihan tukahdu tähän ihan ku joku juuri pisti pussin päähäni!
Eli mun ja miehen suhde on mennyt kamalaksi lisäksi olen 12vk raskaana.
Mies flirtailee jatkuvasti muille naisille lisäksi puhuu että menee omassa kotimaassaan naimisiin piankoin(afrikkalainen). Oma tukiverkosto ei tiedä tilannetta kunnolla kun yksi hyvä ystävä ja ystävä tietää että mies käyttää minua hyväksi ja valehtelee. Ja miehen pari kaveria on painostanut minua auttamaan miestä suomessa. (minähän tarvin apua että pääsen tästä ilman uhkailuja)
Mies selvästi pakenee vastuutaan mitä virheitä on tehnyt ja odottaa minun viihdyttävän itseään.
Ajauduin huomaamatta tähän alisteiseen asemaan ja jotenki itse meni "hukkaan".
Sitten tämä varmaan omannaiseuden puolia kun ymmärrän/näen miehen epävarman puolen ja se tekee lähtemisestä vaikeaa ja hänellä on ollut vaikea sopeutua suomeen(hyvä jos itse selviää omista paperi asioista) Mies on minua nuorempi ja takertuu välillä kuin pikkulapsi ja moni lennokas ajatus menee yli realiteetteja.
(kulttuurin vaihdos?)
Miten voin suojata itseni näiltä loukkauksilta/kontrolloimiselta/henkseltä väkivallalta kun tukiverkko olematon?
Lisäksi en ole ainut nainen jota mies halveksii vaan myös puhuu rumasti muista naisista,suomalaisista ja muista jotka ei suostu auttamaan häntä.
Mies on muslimi mutta ei rukoile(??) mutta tajuan et se on kyllä kulttuuri tai joku sairaus mikä saa miehen noin pahaksi ja ei halua että pääsen irrottautumaan kunnialla tai ongelmitta vaan täytyy lytätä.(harvoin suoraa haukkumista mutta paljon epäsuoraa)
Miten voin hyväksyä omantilanteen ja estää itseä vajoamasta? Itsessä paha vika on se "paha ylpeys" että haluan itse aina ratkoa ja selvitä yksin vaikeista tilanteista ilman apua ja en voi uskoa millään että olen joutunut tähän mihin moni muukin suomalaisnainen.
Miehessäni kunnioitan ja arvostan kuitenkin hänen henkilökohtaisiajalojaperiaatteitaan (jotka oppinut uskonnosta) ja rakastaa lapsia. Minua mies kuitenkin pitää uhkana kun pidän omia asioitani ominani enkä ole niin avoin puhumaan?
Tuli pitkä litania.. itsessäki tunteiden osilta paljon kehitettävää kun en ole henkisesti vielä mikään menestyvä ihminen..

2

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mamma1234

      Eniten mua ihmetyttää miksi olet semmoisessa suhteessa missä on pahaolla? Miksi annat toisen kohdella itseäsi noin? Jos tämä jatkuu niin ajaudut huonoon jamaan ja itsetuntosi murskantuu. Sun pitää ajatella myös tulevaa lastasi joka kasvaa mahasassi ei ole hyvä että äitillä on pahaolla. Se voi myös vaikuttaa lapseen.

    • Handeli2

      Hankala tilanne! Mutta pääset kyllä eteenpäin! Et ole miehelle mitään velkaa ja vaikka hän tarvitsisikin sinun apuasi selviytyäkseen, hän on aikuinen. Kulttuurierot varmasti ovat suuret, mutta se ei ole sinun vastuullasi. Jos miehellä olisi yhtään kapasiteettia ja halua, hän sopeutuisi ja opettelisi itselleen uutta kulttuuria ja tapoja. Ottaisi vastuuta ja välittäisi. Voi olla, että hän on hukassa tai masentunut, mutta sekään ei ole sinun kannettavaksesi tarkoitettu asia. Olen nähnyt läheltä hyvin eri kulttuureista tulleita miehiä, heillä on ollut myös hyvin eri koulutustausta, ja osa on tehnyt töitä ja pärjännyt, saanut toki apuakin uudessa kulttuurissa. Osa on mennyt eteenpäin naisen kannatellessa häntä aikansa, mutta sopeutuminen vaatii myös omaa panosta ja vastavuoroisuutta. Jos miehesi haluaisi aidosti olla kanssasi, arvostaisi sinua ja yrittäisi parhaansa, olisi tilanne toinen.

      Arvosta itseäsi. Oli mies sitten kantasuomalainen tai ulkomaalainen, pitää hänen osoittaa arvostustaan ja välittämistään. Puhu asiasta neuvolassa. Olisiko jokin monikulttuuristen perheiden ryhmä, josta saisit tukea? Tai joku neuvolapsykologi/perhetyöntekijä/tukihenkilö, joka auttaisi sinua irtaantumaan miehestä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      234
      16730
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      Kaksisuuntainen mielialahäiriö
      26
      2133
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      190
      1712
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe