Onko nikkisi sinulle tärkeä?

New-age

Minä ainakin haluan kirjoittaa yhdella ja samalla nimimerkillä, vaikka se ei olekaan rekattu.

220

1547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rekkaamattomana olet osa roska-kasaa.
      Hätäisesti rekkaamalla vie sinulta pitkän aikaa ennen-kuin alat tuntumaan luotettavalta.


      H.

      • New-age

        Tämä ei nyt ole sen tasoista, että tulen koskaan rekkautumaan. Tämä on nyt nähty. Älä unta näe.
        Joku toisaalla kirjoitti, että mielistelen sinua. En mielistele, mutten myöskään lähde sakinhivutuksiin tai pelkkään mollaamiseen.
        Mutta ehkä joku on tullutkin mustasukkaiseksi tai peräti kateelliseksi.

        Joku reppana vanhus.

        Se, ainut oikea.


      • pylykerö

        Sinähän olet rekkautunut hunksz, mutta teet silti tasapainottoman ja epäluotettavan ihmisen vaikutelman. Sinulla ei todellakaan ole oikeutta nimitellä muita ihmisiä roskakasoiksi. Sellainen on todella alatyyliä, ei odottaisi ikäihmiseltä.


      • New-age kirjoitti:

        Tämä ei nyt ole sen tasoista, että tulen koskaan rekkautumaan. Tämä on nyt nähty. Älä unta näe.
        Joku toisaalla kirjoitti, että mielistelen sinua. En mielistele, mutten myöskään lähde sakinhivutuksiin tai pelkkään mollaamiseen.
        Mutta ehkä joku on tullutkin mustasukkaiseksi tai peräti kateelliseksi.

        Joku reppana vanhus.

        Se, ainut oikea.

        Kun on rekattu ja kirjoittaa rekatullaan, ei tarvitse jatkuvasti vinkua ja valittaa, että nimmari on viety, kuka kiusaa. Sitten vähän ilkeilyä ja luulottelua heittää mukaan.
        En keksi ensimmäistäkään syytä olla esim. sinulle kateellinen tai mustasukkainen.


      • New-age

        No sittenhän olisit voinut ohittaa.
        Teitkö aloituksen, kun tunnustit jo?


        Se ainoa oikea


      • New-age kirjoitti:

        No sittenhän olisit voinut ohittaa.
        Teitkö aloituksen, kun tunnustit jo?


        Se ainoa oikea

        Kenelle sinä vastasit?


      • New-age

        Joko sekosit. Ancelinalle vastasin.

        Se ainoa oikea


      • New-age kirjoitti:

        Joko sekosit. Ancelinalle vastasin.

        Se ainoa oikea

        Tämä on keskustelupalsta, täällä voi osallistua haluamaansa keskusteluun ja kertoa mielipiteensä.
        Häiritsinkö taas sinua?

        En tee aloituksia, en tehnyt tätäkään, en tunnustanut mitään.

        Loppu!


      • tyhmätKyykkyyn

        Rekkautuminen Suomi 24 palstalla ei ole mikään tae hyville jutuille, lähinnä merkki tyhmyydestä! Monet rekatut ovat saaneet niin paljon kuraa niskaan ja osa ihan omat stalkkeritkin että ovat hätää kärsimässä siviili elämässään!


      • New-age

        Noinko on? Mielenkiintoinen, mutta pelottavakin tieto.
        Eipä kukaan ole tuollaisesta kertaakaan kertonut.
        Koko ajan samaa hoosiannaa sinisestä nimestä ja motiivina olen päätellyt olevan silkka uteliaisuus.

        Se ainoa oikea


      • pylykerö kirjoitti:

        Sinähän olet rekkautunut hunksz, mutta teet silti tasapainottoman ja epäluotettavan ihmisen vaikutelman. Sinulla ei todellakaan ole oikeutta nimitellä muita ihmisiä roskakasoiksi. Sellainen on todella alatyyliä, ei odottaisi ikäihmiseltä.

        "pylykerö"

        Totta.
        Olen luotettavasti moni-puolinen kirjoittaja.
        Jos joskus huojahtelenkin, pysyn aina ladulla.

        H.


      • Mitä ihmeen roskakasaa, kuka täällä tuollalailla luokittelee?........TYPERÄÄÄÄÄÄ


      • pirremiinapa
        tyhmätKyykkyyn kirjoitti:

        Rekkautuminen Suomi 24 palstalla ei ole mikään tae hyville jutuille, lähinnä merkki tyhmyydestä! Monet rekatut ovat saaneet niin paljon kuraa niskaan ja osa ihan omat stalkkeritkin että ovat hätää kärsimässä siviili elämässään!

        Siis mitä, että mitäpä tuli sanottua?

        Oliko tuo uhkaus vai tunnustus?


      • mimmimum-..mi

        Rikkana rokassa on ihan kiva olla....Roskaa ...roskaa roska ei lopu koskaan....


      • OisMyyntinAstiNikkejä
        pylykerö kirjoitti:

        Sinähän olet rekkautunut hunksz, mutta teet silti tasapainottoman ja epäluotettavan ihmisen vaikutelman. Sinulla ei todellakaan ole oikeutta nimitellä muita ihmisiä roskakasoiksi. Sellainen on todella alatyyliä, ei odottaisi ikäihmiseltä.

        No, siltähän nyt voi odotta ihan vaikka mitä,
        koska on ent .sossu. Ja nehän nyt jo tunnettan


      • tyhmätKyykkyyn kirjoitti:

        Rekkautuminen Suomi 24 palstalla ei ole mikään tae hyville jutuille, lähinnä merkki tyhmyydestä! Monet rekatut ovat saaneet niin paljon kuraa niskaan ja osa ihan omat stalkkeritkin että ovat hätää kärsimässä siviili elämässään!

        Kuulostaa jonkun pennun kirjoitukselta, miksi tuollainen uho?


    • mimmimum-..mi

      Sanotaan niin että siitä on tullut itselle melkein kuin oma nimi....kun on kauan käyttänyt.... Kirjaimia on kyllä riittävästi....että ei kenenkään tarvi sen vuoksi alkaa toisen nimmaria käyttää...pelkkää kiusaa se on.

    • Minun eppu, oli alkuun musta, jota kerran sitten eräs käytti mielestäni törkeästi (luulen, että sama, kun sinunkin).
      Sitten käytin jonkin aikaa rekattuani sinistä, joka oli koko ajan päällä. Kunnes sitten erään kerran kaikki oli hävinnyt, enkä muistanut salasanaani, en ollut laittanut mihinkään ylös.
      Niinpä sitten rekkasin epun siniseksi.
      Se on hyvä senkin takia, ettei tarvitse noitten kuvien kanssa pelata, ennenkuin voi lähettää.
      Tottahan mustaa voi käyttää kuka vaan, mutta jos joku on jotain käyttänyt pitkään tietyllä palstalla, on ihan silkkaa pahansuopaisuutta sitä toisen käyttää.
      Itse en tekisi niin.

      • New-age

        En ole tehnyt tätä aloitusta.

        Mutta täytyy olla helvetin hyvä nimmari, kun se pitää varastaa.

        Dorka, mikä dorka kiusaaja.

        Kiitos Eppu. Näköjään tiedät, mistä on kyse ja ehkä kenestäkin.


      • kylmätotuus

        Muistanpa ajan mokoman, kun "expimot" ja "koti-kiusattu" kirjoittivat nimimerkillä "kylmätotuus". Molemmat tunnustivat tekosensa jälkeenpäin.
        He puolustelivat toimintaansa sillä, että halusivat näyttää miten helppoa on käyttää rekkaamatonta nimimerkkiä.

        Minusta nuo testaamiset ja niiden perustelut olivat aika lapsellista puuhastelua, koska jokainen tietää, että musta nikki on suojaton. Jos joku piruuttaan haluaa sitä käyttää, niin mitään estettä siihen ei ole.

        Jatkossakin kirjoitan käyttämälläni nimimerkillä, eikä minulla ole aikomustakaan siitä luopua.

        Mikä mahtaa olla kirjoittajan motiivi, joka on nyt ottanut silmätikukseen nimimerkin "New-age" ja alkanut kirjoitella "hänen nimissään"?
        Joka tapauksessa hänen käyttäytymisensä on mielestäni täysin ala-arvoista ja jopa sairasta.

        Oikea "New-age".
        Ei kannata liiemmin noteerata valekaimasi tuotoksia.
        Joukkoon eksyy joskus henkilöitä, jotka saavat mielihyvänsä mitä omituisimmista asioista ja sillehän emme mitään voi.


      • New-age

        Kiitos. Kylmätotuus. Hyvä tietää tuokin kenkku kokemus, ettei tämä ollut ainutkertaista. Luulen, että sen, mitä vuoden aikana olen kirjoittanut, tunnistaa.
        Hyvä, että uskalsit!
        Tahdoin tehdä selväksi muille, mitä mieltä olen.
        No, onhan täällä järkeviäkin kirjoittajia - ei kaikkia voi tietenkään moittia.
        Mutta uskotko, että tämä tyyppi edes tunnustaa?


      • kylmätotuus
        New-age kirjoitti:

        Kiitos. Kylmätotuus. Hyvä tietää tuokin kenkku kokemus, ettei tämä ollut ainutkertaista. Luulen, että sen, mitä vuoden aikana olen kirjoittanut, tunnistaa.
        Hyvä, että uskalsit!
        Tahdoin tehdä selväksi muille, mitä mieltä olen.
        No, onhan täällä järkeviäkin kirjoittajia - ei kaikkia voi tietenkään moittia.
        Mutta uskotko, että tämä tyyppi edes tunnustaa?

        Tavallaan hän on sen jo epähuomiossa tehnytkin. Siis paljastanut itsensä.
        Katsastelen, mikä on hänen seuraava virheliikkeensä.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Tavallaan hän on sen jo epähuomiossa tehnytkin. Siis paljastanut itsensä.
        Katsastelen, mikä on hänen seuraava virheliikkeensä.

        Tiedätkös mitä.
        Vain nikinlainaaja(t) itse tietää varmaksi, kuka se on.
        Jokainen, joka sanoo sen tietävänsä, on minun silmissäni epäilyksen alainen.


      • kylmätotuus
        Tellukka kirjoitti:

        Tiedätkös mitä.
        Vain nikinlainaaja(t) itse tietää varmaksi, kuka se on.
        Jokainen, joka sanoo sen tietävänsä, on minun silmissäni epäilyksen alainen.

        Noinhan asia varmaankin lienee, kuten totesit. En voi siitäkään olla varma, koska en ole kenenkään nikkiä lainannut.

        Minä vain havainnoin erinäisiä asioita kirjoituksista. Kun niitä havaintoja on riittävästi, niin vasta sitten on aika tehdä johtopäätöksiä.
        Arvelut ja oletukset eivät minua kiinnosta.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Noinhan asia varmaankin lienee, kuten totesit. En voi siitäkään olla varma, koska en ole kenenkään nikkiä lainannut.

        Minä vain havainnoin erinäisiä asioita kirjoituksista. Kun niitä havaintoja on riittävästi, niin vasta sitten on aika tehdä johtopäätöksiä.
        Arvelut ja oletukset eivät minua kiinnosta.

        Minä en edes viitsi yrittää tehdä mitään johtopäätöksiä tuon nikinlainaamishomman tiimoilta muuten kuin että se on joku, joka käy aina silloin tällöin hämmentämässä täällä ja uskoisin, että muuallakin palstoilla, milloin missäkin Suomi24 palstoilla.

        Aikansa hämmentää oikein intensiivisesti, lainailee yhden ja toisen nikkiä ja häipyy hämmentelemään muualle.
        En osaa kuvitella sen olevan kukaan vakituinen palstalainen.


      • näkyjä
        Tellukka kirjoitti:

        Tiedätkös mitä.
        Vain nikinlainaaja(t) itse tietää varmaksi, kuka se on.
        Jokainen, joka sanoo sen tietävänsä, on minun silmissäni epäilyksen alainen.

        ``Ken toista syyttää, se ite on``.Oletkos nikkivaras?


      • näkyjä kirjoitti:

        ``Ken toista syyttää, se ite on``.Oletkos nikkivaras?

        Onneksi en ole taipuvainen syyttämään ketään mistään muutenkaan.


      • näkyjä kirjoitti:

        ``Ken toista syyttää, se ite on``.Oletkos nikkivaras?

        Mutta miksi venytät tätä ketjua?
        Tuotahan "surullista luettavaa" meidän piti venyttää viiteensataan.


      • New-age
        kylmätotuus kirjoitti:

        Tavallaan hän on sen jo epähuomiossa tehnytkin. Siis paljastanut itsensä.
        Katsastelen, mikä on hänen seuraava virheliikkeensä.

        Mietin samoin.

        Tuolla alempana Tellukka yrittää hämätä, sumentaa, viedä huomion muualle, että askeleet peittyvät. Hmmmm. Muka joku passer-by.


      • Sivustaseurannut
        New-age kirjoitti:

        Mietin samoin.

        Tuolla alempana Tellukka yrittää hämätä, sumentaa, viedä huomion muualle, että askeleet peittyvät. Hmmmm. Muka joku passer-by.

        Et sinä mikään nokkela ole, aivovammasi pahenee koko ajan. Tulet viettämään surullisen lopun elämääsi.


      • New-age

        Jokin sisällössä ärsyttää sinua suunnattomasti, kun vetäisit noin ala-arvoisen kommentin. Tiedät, että moni luistelee ohuella jäällä ja yrittää pysyä pystyssä.
        Onhan se elämää, se sivustakatsojan elämäkin?

        Ikäväksesi kerron, että olen niin helvetin terve!


    • niinhänseon

      On on on mä rakastan nikkiäni.

      • nikki.nakkinen.ei.rek

        Niin mää kin.


    • Ei erityisemmin.

      =DW=

      • New-age

        Nyt on kyse periaatteesta: teetkö jotain toisen nimiin.
        Väärentäisitkö jonkun signeerauksen? Tilaisitko toisen nimiin tuotteita?
        Lainaisitko toisen pankkikorttia. Varastaisitko postin.
        Ottaisitko toisen salasanan. Turvakoodit.
        Joka toimii vilpillisesti yhdessä asiassa, tekee sen muussakin.

        Se ainoa oikea.


      • ö-Öö
        New-age kirjoitti:

        Nyt on kyse periaatteesta: teetkö jotain toisen nimiin.
        Väärentäisitkö jonkun signeerauksen? Tilaisitko toisen nimiin tuotteita?
        Lainaisitko toisen pankkikorttia. Varastaisitko postin.
        Ottaisitko toisen salasanan. Turvakoodit.
        Joka toimii vilpillisesti yhdessä asiassa, tekee sen muussakin.

        Se ainoa oikea.

        Eri asioita.

        Netin keskustelujen ydin on anonyymiteetti. Noin tavallisessa elämässä käytännössä kaikki henkilöityy. Jonkun persoona sotkee sisältöä. Kun ei ne asiat useinkaan riitele, ihmiset useimmin. Mahollisimman anonnyymi keskustelu hedelmällisintä. Nimimerkki sinällään tietysti on tunniste, mutta kun siihen ei liikaa kiinnitä huomiota, ei se rasitakkaan liikaa.

        Noi jutut, mistä kirjoitit, ne on kylläkin rikoksia. Ei kiinnosta rikollisuus.

        =DW=


      • New-age

        Kiitos tuesta.
        Tuolla lailla, mitä kirjoitit lähdin aikoinaan kirjoittamaan ja tietenkin lukemaan myös, mitä ihmiset ajattelevat ja touhuavat tässä iässä.
        Nimim. en sen koommin ole miettinyt aiemmin. Mitä sinä tykkäisit, jos ikään kuin suuhusi laitettaisiin sanoja, mitkä eivät ole omiasi, ihan vain piruuksissaan? Jokainen voi miettiä tätä.

        Se ainoa oikea.


      • New-age kirjoitti:

        Nyt on kyse periaatteesta: teetkö jotain toisen nimiin.
        Väärentäisitkö jonkun signeerauksen? Tilaisitko toisen nimiin tuotteita?
        Lainaisitko toisen pankkikorttia. Varastaisitko postin.
        Ottaisitko toisen salasanan. Turvakoodit.
        Joka toimii vilpillisesti yhdessä asiassa, tekee sen muussakin.

        Se ainoa oikea.

        Tuo nikkisi ei ole sinun yksityisomaisuuttasi. En usko sen olevan sinun nimesikään, tai sitten vanhemmillasi on ollut vähän outo huumorintaju.

        https://sv.wikipedia.org/wiki/New_Age


      • New-age kirjoitti:

        Nyt on kyse periaatteesta: teetkö jotain toisen nimiin.
        Väärentäisitkö jonkun signeerauksen? Tilaisitko toisen nimiin tuotteita?
        Lainaisitko toisen pankkikorttia. Varastaisitko postin.
        Ottaisitko toisen salasanan. Turvakoodit.
        Joka toimii vilpillisesti yhdessä asiassa, tekee sen muussakin.

        Se ainoa oikea.

        Jos näet tehdyn rikoksen sinua kohtaan, niin teepä poliisi-ilmoitus siitä, että joku on lainannut rekisteröimätöntä nikkiä, jota sinäkin olet käyttänyt.
        Jotain hauskaahan heilläkin pitää olla ...


      • New-age

        No kovastipa paljon se sinua kiehtoo. Kohta vuorokauden olet siitä vääntänyt ja kääntänyt. Olen päättänyt kirjoittaa tästä hamaan tappiin asti. Ja niin kauan kuin joku kirjoittaa "nimissäni" jotain.

        Jotkut ymmärtävät, jotkut ymmärtävät hitaasti ja jotkut ei ollenkaan.
        Sinulle pakkomielle, minulle periaate.

        Se ainoa oikea.


      • vaet
        Tellukka kirjoitti:

        Tuo nikkisi ei ole sinun yksityisomaisuuttasi. En usko sen olevan sinun nimesikään, tai sitten vanhemmillasi on ollut vähän outo huumorintaju.

        https://sv.wikipedia.org/wiki/New_Age

        Sä olet pyyhkinyt sillä persettäsi.


      • voroo
        Tellukka kirjoitti:

        Jos näet tehdyn rikoksen sinua kohtaan, niin teepä poliisi-ilmoitus siitä, että joku on lainannut rekisteröimätöntä nikkiä, jota sinäkin olet käyttänyt.
        Jotain hauskaahan heilläkin pitää olla ...

        Syyllinen sinä :)))


      • New-age kirjoitti:

        No kovastipa paljon se sinua kiehtoo. Kohta vuorokauden olet siitä vääntänyt ja kääntänyt. Olen päättänyt kirjoittaa tästä hamaan tappiin asti. Ja niin kauan kuin joku kirjoittaa "nimissäni" jotain.

        Jotkut ymmärtävät, jotkut ymmärtävät hitaasti ja jotkut ei ollenkaan.
        Sinulle pakkomielle, minulle periaate.

        Se ainoa oikea.

        No yksinkö suunnittelit asiasta keskustella "hamaan tappiin asti"?

        Kommentin lopussa ei merkitse mitään tuo: "Se ainoa oikea."
        Sen osaa jokainen tuon nikin lainaaja kopioida kommentin loppuun.


      • New-age

        Huomasin ja taas kantelin valvomoon.

        Ja jatkuu?


    • Juu, tykkään tästä :)

      • New-age

        Älä vielä nuolaise.

        Se ainoa oikea


      • New-age kirjoitti:

        Älä vielä nuolaise.

        Se ainoa oikea

        Tämä on rekattu nimimerkki, et edes sinä voi tätä pölliä.


      • New-age
        Ancelina kirjoitti:

        Tämä on rekattu nimimerkki, et edes sinä voi tätä pölliä.

        Sekoiletko taas. Ei tulisi mieleenikään käyttää toisten nimimerkkejä.
        Senkin kirjoitin jo muualla.

        Ketä varasta pelkäät? Minua ei tarvitse? Olen liian rehellinen.

        Se ainoa oikea.


      • New-age kirjoitti:

        Sekoiletko taas. Ei tulisi mieleenikään käyttää toisten nimimerkkejä.
        Senkin kirjoitin jo muualla.

        Ketä varasta pelkäät? Minua ei tarvitse? Olen liian rehellinen.

        Se ainoa oikea.

        Just, sekoillaan taas toisen kerran, ei viitsi jankuttaa samasta asiasta.


      • Anccelina
        Ancelina kirjoitti:

        Tämä on rekattu nimimerkki, et edes sinä voi tätä pölliä.

        Olen niin ihana impi!


      • Anccelina kirjoitti:

        Olen niin ihana impi!

        Olet varmaan, impeys on kyllä tosi harvinaista näillä kymmenillä.
        Hyvin olet linjasi pitänyt.


    • kysynpä

      Luotuja ja tehtyjäkin kaikki nikit kuin tunnuksetkin
      - oliko kentis erehdys luulla, että vain asiat, mistä ihmiset kohisevat, ovat keskustelun arvoisia asioita - meinaan vaan kun on immeisten elossa niin paljon hyökkäyksiä ja kimppuunkäymisiä normaaliyhteisknnissa ja yhteisöissä? Joka iikka silti elää omaa elämäänsä.

    • hehehehee

      Ei ole tämä nikki tärkeä. Eikä tämä palsta ole tärkeä. Ei tämä palsta ole miulle mikkään yhteisö, johon kuuluisin, kuten joku nikki kirjoitti täs lähiaikoina olevan itselleen ja luulotteli muillekin olevan.
      Mikään ei oo niin tärkeää, kun puutarhan hoito. Eikä sekään ole kovin tärkeää.
      Jos joku ottaa tämän nikin käyttöönsä, niin mä otan uuden kirjainjonon nikikseni. Voin ottaa ihan muuten vaan huvikseni uuden nikin.
      Joku käytti tätä nikkiä täs ihan vastikään, mutta joku muu kuin minä poistatti sen kommentin, jossa luki jotensakin näin: Hehehhehehhee

      • Tuo on ihan oikea asenne.


      • koröy
        Tellukka kirjoitti:

        Tuo on ihan oikea asenne.

        Positiivinen kommentti.


      • kylmätotuus
        Tellukka kirjoitti:

        Tuo on ihan oikea asenne.

        Mitenkäs tuo kommenttisi pitäisi ymmärtää?

        Sinähän aloit käyttää rekisteröityä nimimerkkiäsi "Tellukka" välittömästi, kun joku käytti mustaa nikkiäsi "ent.siivoojaparka".
        Et varmasti olisi tuota siirtoa tehnyt, jos musta nimimerkkisi olisi ollut sinulle yhdentekevä.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Mitenkäs tuo kommenttisi pitäisi ymmärtää?

        Sinähän aloit käyttää rekisteröityä nimimerkkiäsi "Tellukka" välittömästi, kun joku käytti mustaa nikkiäsi "ent.siivoojaparka".
        Et varmasti olisi tuota siirtoa tehnyt, jos musta nimimerkkisi olisi ollut sinulle yhdentekevä.

        Niin, no eikös ollut ihan oikea asenne minulla, etten jäänyt itsepäisesti pitämään kynsin hampain kiinni siitä nikistäni. Nikinlainaajalla niinkuin karkasi paisti suusta, eikä hänelle sitten se nikki maistunutkaan sen jälkeen, kun huomasi mitä kaikkea paskaa hän olisi joutunut ottamaan kontolleen, mitä sillä oli kirjoiteltu.

        Jos se nikki olisi ollut minulle tärkeä, niin olisin sen rekisteröinyt jo heti alkuunsa. Nyt olen ollut jo yli kolme vuotta eläkkeellä ja se siivoojaparkana oleminen alkaa olla jotain niin kaukaista, ettei se enää vastaa nykyistä lekoisaa olotilaani.


      • aavemaista
        Tellukka kirjoitti:

        Niin, no eikös ollut ihan oikea asenne minulla, etten jäänyt itsepäisesti pitämään kynsin hampain kiinni siitä nikistäni. Nikinlainaajalla niinkuin karkasi paisti suusta, eikä hänelle sitten se nikki maistunutkaan sen jälkeen, kun huomasi mitä kaikkea paskaa hän olisi joutunut ottamaan kontolleen, mitä sillä oli kirjoiteltu.

        Jos se nikki olisi ollut minulle tärkeä, niin olisin sen rekisteröinyt jo heti alkuunsa. Nyt olen ollut jo yli kolme vuotta eläkkeellä ja se siivoojaparkana oleminen alkaa olla jotain niin kaukaista, ettei se enää vastaa nykyistä lekoisaa olotilaani.

        Ihan itse esiinnyi mukamas nikkisi vieneenä. Olit uhonnut sinisiä vastaan, että pidit teatteriesityksen. Niin "säilytit" kasvosi.


      • aavemaista kirjoitti:

        Ihan itse esiinnyi mukamas nikkisi vieneenä. Olit uhonnut sinisiä vastaan, että pidit teatteriesityksen. Niin "säilytit" kasvosi.

        Olisit vain kirjoittanut omalla vakinikilläsi tuon, sillä muistan sinun silloinkin supatelleen tuollaista omassa päässäsi kehräämää sairasta pikku teoriaasi.

        Minulla oli tämä rekattu nikki ollut jo vaikka kuinka kauan (noin vuoden) vaikka kirjoittelinkin vielä mustana ent.siivoojaparkana, enkä sitä koskaan salannutkaan.
        Kirjoitinhan jo silloin, että milläs minä muuten peukuttaisin ent.siivoojaparkaa, ellei minulla olisi rekattua nikkiä.
        Mitä olin kirjoittanut rekkautumista vastaan niin se oli, että jos ent.siivoojaparka näkyy joskus rekattuna, niin se ei ole minun rekkaamani. Sitä nikkiä siis en koskaan edes aikonut rekisteröidä ja siksi oli yks hailee vaikka sen joku toinen niin mielellään halusikin.
        Aloin käyttämään pelkästään tätä rekattuani jatkossa.


      • kylmätotuus
        aavemaista kirjoitti:

        Ihan itse esiinnyi mukamas nikkisi vieneenä. Olit uhonnut sinisiä vastaan, että pidit teatteriesityksen. Niin "säilytit" kasvosi.

        Mm. "koti-kiusattu" kirjoitti nimmarilla "ent.siivoojaparka".

        Olivatko "koti-kiusattu" ja "ent.siivoojaparka" sama henkilö onkin sitten asia erikseen.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Mm. "koti-kiusattu" kirjoitti nimmarilla "ent.siivoojaparka".

        Olivatko "koti-kiusattu" ja "ent.siivoojaparka" sama henkilö onkin sitten asia erikseen.

        Hän kirjoitti kerran sillä, mutta se asia on sovittu hänen kanssaan jo aikoja sitten, koska hän selitti miksi ... ja ymmärsin asian.


      • Tellukka kirjoitti:

        Hän kirjoitti kerran sillä, mutta se asia on sovittu hänen kanssaan jo aikoja sitten, koska hän selitti miksi ... ja ymmärsin asian.

        Taitaa olla kaksi vuotta aikaa siitä ja vielä märehdit minun ja koti-kiusatun välistä nokkapokkaa siitä asiasta.


      • kylmätotuus
        Tellukka kirjoitti:

        Taitaa olla kaksi vuotta aikaa siitä ja vielä märehdit minun ja koti-kiusatun välistä nokkapokkaa siitä asiasta.

        Koska tässä ketjussa on kirjoiteltu "nikkivarkauksista", niin otin tuonkin tapauksen esille aivan samoin kuin oman juttunikin.

        Jos se on mielestäsi märehtimistä. niin pidä vaan näkemyksesi. Minusta ne ovat vain esimerkkejä siitä, että on näitä "varkaita" ennenkin täällä ollut, eikä tämän ketjun aloittaja ole mikään ainutkertainen tapaus.

        Hieman ihmettelen reagointiasi, mutta onhan täällä joskus paljonkin hämmästeltävää.


      • tod.näk
        Tellukka kirjoitti:

        Taitaa olla kaksi vuotta aikaa siitä ja vielä märehdit minun ja koti-kiusatun välistä nokkapokkaa siitä asiasta.

        No miksi märehdit? Kirjoititko vahingossa turun murteella ja ent.siivoojaparan nikillä? Sekö harmitus pistää märehtimään?


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Koska tässä ketjussa on kirjoiteltu "nikkivarkauksista", niin otin tuonkin tapauksen esille aivan samoin kuin oman juttunikin.

        Jos se on mielestäsi märehtimistä. niin pidä vaan näkemyksesi. Minusta ne ovat vain esimerkkejä siitä, että on näitä "varkaita" ennenkin täällä ollut, eikä tämän ketjun aloittaja ole mikään ainutkertainen tapaus.

        Hieman ihmettelen reagointiasi, mutta onhan täällä joskus paljonkin hämmästeltävää.

        Miten sellaista voi varastaa, mikä ei ole kenenkään omaa?
        Rekkaamaton nikki ei ole kenenkään.


      • tod.näk kirjoitti:

        No miksi märehdit? Kirjoititko vahingossa turun murteella ja ent.siivoojaparan nikillä? Sekö harmitus pistää märehtimään?

        En varmaan osaisi kirjoittaa Turun murteella lähellekään uskottavasti vaikka monta kouluvuotta nuoruudessani sielläpäin vietinkin. Ymmärrän sitä sujuvasti, mutta en osaa puhua sitä saatikka sitten kirjoittaa, valitettavasti.

        En osaa puhtaasti mitään murretta. Kotona puhuttiin karjalaa (isäni karjalan ja savon sekoitusta) ja naapuristossa puhuttiin keski-suomalaisittain. Mikään niistä ei tarttunut minuun puhtaana murteena.

        Itse olin jo painanut villaisella tuon koti-kiusatun käyttämäni nikin lainaamisen kerran kaukana menneisyydessä. Kylmätotuudella näkyy olevan sellaisissa asioissa parempi muisti.


      • Minullakin on hyvä muisti ja olen Tellukan linjoilla tässä nikkivarkausrumbassa.

        Aikoinaan 50 palstalla nimimerkki HTZA:n rekkaamatonta nikkiä lainattiin useasti ja hän joutui selittämään "tuo en ole minä", "tuota en ole kirjoittanut", hän rekkasi nikkinsä enkä ole selityksiä enää nähnyt.

        Jos pelkäätte teiltä nikin varastettavan rekatkaa se jos se on niin tärkeä.
        Näköjään eilen tätä minun vaatimatonta rekattuani väännettiin hiukan toiseen muotoon, sitä on esiintynyt ennenkin.
        Halvat on huvit, mutta silti täysin luvalliset.


      • kylmätotuus
        Ancelina kirjoitti:

        Minullakin on hyvä muisti ja olen Tellukan linjoilla tässä nikkivarkausrumbassa.

        Aikoinaan 50 palstalla nimimerkki HTZA:n rekkaamatonta nikkiä lainattiin useasti ja hän joutui selittämään "tuo en ole minä", "tuota en ole kirjoittanut", hän rekkasi nikkinsä enkä ole selityksiä enää nähnyt.

        Jos pelkäätte teiltä nikin varastettavan rekatkaa se jos se on niin tärkeä.
        Näköjään eilen tätä minun vaatimatonta rekattuani väännettiin hiukan toiseen muotoon, sitä on esiintynyt ennenkin.
        Halvat on huvit, mutta silti täysin luvalliset.

        Minulla ei ole aavistustakaan, mitä 50 palstalla tapahtui, koska silloin ei ollut aikaa, eikä kiinnostustakaan kirjoitella nettipalstoille.

        Viimeistä lausettasi ajattelin kommentoida hiukan.
        Nimimerkkien vääntely ja lainailu ovat mielestäni halpamaisia ja moraalisesti kyseenalaisia "huveja", vaikka olisivat kuinka luvallisia tahansa. Niitä voisi verrata vaikkapa veronkiertoon.

        Ymmärrän täysin, että puolustelet "koti-kiusatun " harrastamia "nikkivarkauksia".
        Puolustatko häntä myös siinä, että kun hänen sinistä nikkiään muunneltiin, hän oitis syytti minua teosta?
        Minä en ymmärtänyt sitä silloin, enkä ymmärrä vieläkään.

        Hänenkin olisi kannattanut lukea kommenttinsa useamman kerran, ennenkuin painoi lähetänappia.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Minulla ei ole aavistustakaan, mitä 50 palstalla tapahtui, koska silloin ei ollut aikaa, eikä kiinnostustakaan kirjoitella nettipalstoille.

        Viimeistä lausettasi ajattelin kommentoida hiukan.
        Nimimerkkien vääntely ja lainailu ovat mielestäni halpamaisia ja moraalisesti kyseenalaisia "huveja", vaikka olisivat kuinka luvallisia tahansa. Niitä voisi verrata vaikkapa veronkiertoon.

        Ymmärrän täysin, että puolustelet "koti-kiusatun " harrastamia "nikkivarkauksia".
        Puolustatko häntä myös siinä, että kun hänen sinistä nikkiään muunneltiin, hän oitis syytti minua teosta?
        Minä en ymmärtänyt sitä silloin, enkä ymmärrä vieläkään.

        Hänenkin olisi kannattanut lukea kommenttinsa useamman kerran, ennenkuin painoi lähetänappia.

        Kylmätotuus, kun en puolustele ketään, jokainen vastaa kirjoituksistaan ja teoistaan ihan itse.
        Esimerkkinä vain tuo minkä kirjoitin, että on nikkiryöstöjä tehty niin kauan kuin muistan.
        Moni on ratkennut, kun nimimerkin on itselleen rekannut.


      • New-age

        Tellukka ja Ancelina. Te nyt jäkätätte yhtä asiaa. Mutta yrittäkää ymmärtää asian sisällöllinen puoli.
        Huono ohjelma, sanon minä, jos antaa mahdollisuuden vilpistelyyn!


      • New-age kirjoitti:

        Tellukka ja Ancelina. Te nyt jäkätätte yhtä asiaa. Mutta yrittäkää ymmärtää asian sisällöllinen puoli.
        Huono ohjelma, sanon minä, jos antaa mahdollisuuden vilpistelyyn!

        "New-age"

        Rekkautumaton antaa mahdollisuudet.

        H.


      • hehehehee
        hunksz kirjoitti:

        "New-age"

        Rekkautumaton antaa mahdollisuudet.

        H.

        @hunksz

        Touché !


      • New-age

        No, luepa Sinäkin muistin virkistämiseksi suomi24, ohjeet, säännöt, tarkennus ja lue tekijänoikeuslaista. Toisena henkilönä esiintyminen.

        Palataan sitten taas "keskustelemaan" aiheesta.

        Minähän tätä aloitusta en ole tehnyt. Sen on tehnyt joku muu.


      • New-age kirjoitti:

        No, luepa Sinäkin muistin virkistämiseksi suomi24, ohjeet, säännöt, tarkennus ja lue tekijänoikeuslaista. Toisena henkilönä esiintyminen.

        Palataan sitten taas "keskustelemaan" aiheesta.

        Minähän tätä aloitusta en ole tehnyt. Sen on tehnyt joku muu.

        "New-age"

        Minä olen lukenut.
        Hyvinkin tarkkaan tässä vuosien varrella.
        Edelleen:
        Rekkautumaton antaa mahdollisuudet.
        -
        Oikeitakin lakeja kirjoitetaan.
        Jopa koulutetut kirjoittavat niitä.
        Porsaan-rei'ät sitten vain lukevat.
        -

        H.


      • New-age

        Sanonpa tästä kokemuksesta, että huono it-ohjelma.

        Ihmettelen, että Suomi24:n yhteystietoja ei löydy mistään.

        Ja lukekaapa Sanna Ukkolan testi näillä palstoilla 3/2017/ Yle, mr. Google auttaa.
        Tästä tekstistä ilmenee sama, mikä 1/2 vuotta myöhemmin: valvomo ei ole tehtäviensä tasalla eli ei noudata kirjaamiaan sääntöjä.


      • New-age kirjoitti:

        Tellukka ja Ancelina. Te nyt jäkätätte yhtä asiaa. Mutta yrittäkää ymmärtää asian sisällöllinen puoli.
        Huono ohjelma, sanon minä, jos antaa mahdollisuuden vilpistelyyn!

        Nee-age, itse kukakin jäkättää mitäkin, ymmärrän oikein hyvin ongelmasi ja sen sisällöllisen puolen, vaan kun en voi sen ratkaisemisessa sinua auttaa.

        Asiasta voi kyllä keskustella ja esittää oman kantansa, olkoon sitten jäkätystä, jos niin sen katsot.


      • Ancelina kirjoitti:

        Nee-age, itse kukakin jäkättää mitäkin, ymmärrän oikein hyvin ongelmasi ja sen sisällöllisen puolen, vaan kun en voi sen ratkaisemisessa sinua auttaa.

        Asiasta voi kyllä keskustella ja esittää oman kantansa, olkoon sitten jäkätystä, jos niin sen katsot.

        Jäkätän vielä vähän; new-age tietenkin.


      • New-age
        kylmätotuus kirjoitti:

        Mitenkäs tuo kommenttisi pitäisi ymmärtää?

        Sinähän aloit käyttää rekisteröityä nimimerkkiäsi "Tellukka" välittömästi, kun joku käytti mustaa nikkiäsi "ent.siivoojaparka".
        Et varmasti olisi tuota siirtoa tehnyt, jos musta nimimerkkisi olisi ollut sinulle yhdentekevä.

        Tämäkin on mielenkiintoinen uutinen.

        Jos nyt lukee, mitä Tellukka on kirjoittanut, niin. Hmmm,.


      • New-age
        Ancelina kirjoitti:

        Nee-age, itse kukakin jäkättää mitäkin, ymmärrän oikein hyvin ongelmasi ja sen sisällöllisen puolen, vaan kun en voi sen ratkaisemisessa sinua auttaa.

        Asiasta voi kyllä keskustella ja esittää oman kantansa, olkoon sitten jäkätystä, jos niin sen katsot.

        Peräänkin mielipidettä. Jotkut sen ovat selkeästi kertoneet. Miksi sen ilmaiseminen on vaikeaa? Meneekö kasvot?
        Ei voi mennä kaikissa oikeissa, tärkeissä asioissa tämän taakse:
        "rekkautumaton antaa mahdollisuuden"

        Pitäisi sanoa, että
        ohjelma antaa mahdollisuuden!
        Voi olla, että it-puolesta ei moni ymmärrä, saati turvamääräyksistä ja että laki voi tulla jossain vastaan kuin seinä.


      • New-age kirjoitti:

        Peräänkin mielipidettä. Jotkut sen ovat selkeästi kertoneet. Miksi sen ilmaiseminen on vaikeaa? Meneekö kasvot?
        Ei voi mennä kaikissa oikeissa, tärkeissä asioissa tämän taakse:
        "rekkautumaton antaa mahdollisuuden"

        Pitäisi sanoa, että
        ohjelma antaa mahdollisuuden!
        Voi olla, että it-puolesta ei moni ymmärrä, saati turvamääräyksistä ja että laki voi tulla jossain vastaan kuin seinä.

        Mielipiteeni on:

        - Toisen käyttämän nimimerkin omaan käyttöönsä on väärin, myös sen rekkaaminen itselleen, ihan kiusaa tehdäkseen.

        - Rekisteröimätöntä nimimerkkiä ei omista kukaan, sitä voi käyttää kuka tahansa, jos viitsii ja omatuntokin on myönteisellä kannalla.
        Se ei ole henkilö, vaan palstakirjoituksissa käytettävä nimimerkki.

        -Säännöt ja niiden noudattaminen on ylläpidon valvonnan alla, kirjoittajat eivät sääntöjä laadi, toivottavasti kuitenkin noudattavat.

        Jäikö jotain epäselväksi?


      • New-age

        Jep. Oikein hyvä.
        Vaikken tykkää joustovarasta, minkä jätät.....


      • New-age kirjoitti:

        Jep. Oikein hyvä.
        Vaikken tykkää joustovarasta, minkä jätät.....

        Kiitos, vaikka yksi sana jäi pois; "ottaminen", joustoa on, sillä en ole putkinäköinen.


      • New-age

        Tein ilmoituksen tästä valvomoon.

        En nimittelisi muita lehmiksi!

        Mutta nimivaras on dorka!


      • kylmätotuus
        Ancelina kirjoitti:

        Mielipiteeni on:

        - Toisen käyttämän nimimerkin omaan käyttöönsä on väärin, myös sen rekkaaminen itselleen, ihan kiusaa tehdäkseen.

        - Rekisteröimätöntä nimimerkkiä ei omista kukaan, sitä voi käyttää kuka tahansa, jos viitsii ja omatuntokin on myönteisellä kannalla.
        Se ei ole henkilö, vaan palstakirjoituksissa käytettävä nimimerkki.

        -Säännöt ja niiden noudattaminen on ylläpidon valvonnan alla, kirjoittajat eivät sääntöjä laadi, toivottavasti kuitenkin noudattavat.

        Jäikö jotain epäselväksi?

        Minun näkemykseni on, ettei henkilöllä, joka käyttää tietoisesti toisen vakiintunutta nimimerkkiä, ole omatuntoa laisinkaan.


    • Osaatko-sinä-kirjoittaa

      Sivitys ja tietämättömyys ilmenevät kaikilla palstoilla. Tällaisilla keskustelupalstoilla useammin kuin omalla nimellä kirjoitettaessa.
      En tosin ihmettele keskustelun tasoa täällä, kun kaikki eivät hallitse kirjoittamista edes äidinkielellään.

      • tukehu-limaas

        jos hyä skrivvooki isien suulla, oot niit persesilmien idioottei joita palsta ei kaipaa. työnnä äitin kieles perseesees.


    • kurp

      Ei mitään väliä nikilläni. Se on aina eri. Tämä nyt on taas tällaista rekisteröinti propagandaa :)

    • New-age

      Kuten arvasin, tähänkin ketjuun osallistuu vain palstan tyhmimmät.

      Se ainoa oikea.

      • New-age

        Ilmoitin tästä valvomoon.

        Todella joku yrittää oikein tosissaan.



      • Tsampoo-tsempaloo

      • New-age

        Yhtä vakava aihe kuin tervashampoo.

        Tiedän jotain taustoja, mihin sanapari viittaa.
        Omalta osalta niin tavanomainen valinta oli kuin eläkkeellä olo, sillä elämme uutta ikää, uutta aikaa, mahdollisimman pitkään, jos terveyttä riittää.


      • New-age kirjoitti:

        Yhtä vakava aihe kuin tervashampoo.

        Tiedän jotain taustoja, mihin sanapari viittaa.
        Omalta osalta niin tavanomainen valinta oli kuin eläkkeellä olo, sillä elämme uutta ikää, uutta aikaa, mahdollisimman pitkään, jos terveyttä riittää.

        Pensionable age eikö siinä tapauksessa olisi sopivampaa kuin joku uskonnollinen liike, josta kuitenkin jauhetaan paskaa sen omalla palstalla "sinuna", sinun "identiteetilläsi".


    • Lastenleikkiä

      No, ei tietenkään. Tämähän on keskustelu- ja mielipidepalsta. Ei ole tarvetta pönkittää millään nikillä tai luoda itsestä piilominää. Tämä täällä on täysin pelleilyelämää ja teeskentelyä, jollain ehkä elämänsisältöä oman nimimerkin takaa huutelua.

    • maissiiii

      Jos se ei olisi jossain mielessä, niin miksi ihmeessä sillä aina kirjoitan. Muuten kait huutelisin sillä sun tällä ja kirjoittaisin asiani, vai onko se nyt leikki vai mikä, mitä tänne raapustetaan ja nimimerkiksi aina lauseen alun merkitsisin, tai jotain muuta mikä pyörii kielen päällä. Ei kiinnosta, on helppoa yhdellä ja samalla, sininekin olen, jos sille päälle satun...

      En ymmärrä mitä ihmettä sillä pönkitetään, sehän on pelin henki täällä, voit valita, arvostan toki sinua, jos olet valinnut juuri tuon lihjan, itselläni on toinen ajatus.

      Tuo piilominäkin on omituinen asia, samanlaisia piilomininää ja pelleilyä ja teeskentelyä, jos haluaa pelleillen ja teeskennellen ilmaista asiansa, oli sitten sininen tai musta, ei täällä kukaan omalla nimellään kirjoita.

      JOteenkin harhakuvitelmaa oikeastaan suoranaista potaskaa nikittömiltä tai sanoisinko vapaan nimimerkin takaa kirjoittelijoilta, että vakinikeillä tänne kirjoittelu olisi ainoaa elämänsisältöä.

      Jokaisella oli sitten musta tai sininen , jokaisella on oma arvokas elämä kaiken tämän ulkopuolella. Huono aseen valinta!

      • New-age

        En oikein saanut tuosta tekstistäsi tolkkua, mutta mä näen asian jotenkin niin, että hahmotan myös kirjoittajaa, vaikkei hän tietenkään ole nimimerkkinsä kanssa todellisuudessa täysin yhtä. En sillä vaivaa päätäni kuitenkaan enempää. Vertaisin jonkin romaanin hahmoihin. Kun luen, myös kuvitan mielessäni. Onhan täällä kirjoitettu monista asioista ihan fiksustikin. Jokin poliittinen suuntaus välittyy, arvot, pinnallisuus, syvällisyys, jotkin tekemiset,
        uskonnollisuus.
        Vaikka olen ollut vuorokaude kiukkuinen sille tyypille/niille tyypeille halveksittavasta teosta, en vihaa ketään. Täytyy sanoa, etten ikinä olisi kuvitellut, että joku ryhtyy moiseen ja olen hyvin pettynyt.


      • New-age kirjoitti:

        En oikein saanut tuosta tekstistäsi tolkkua, mutta mä näen asian jotenkin niin, että hahmotan myös kirjoittajaa, vaikkei hän tietenkään ole nimimerkkinsä kanssa todellisuudessa täysin yhtä. En sillä vaivaa päätäni kuitenkaan enempää. Vertaisin jonkin romaanin hahmoihin. Kun luen, myös kuvitan mielessäni. Onhan täällä kirjoitettu monista asioista ihan fiksustikin. Jokin poliittinen suuntaus välittyy, arvot, pinnallisuus, syvällisyys, jotkin tekemiset,
        uskonnollisuus.
        Vaikka olen ollut vuorokaude kiukkuinen sille tyypille/niille tyypeille halveksittavasta teosta, en vihaa ketään. Täytyy sanoa, etten ikinä olisi kuvitellut, että joku ryhtyy moiseen ja olen hyvin pettynyt.

        On täällä joskus nähty kummallisempiakin kuin toisten mustan nikin pelkkä lainaaminen.


      • maissiiii
        New-age kirjoitti:

        En oikein saanut tuosta tekstistäsi tolkkua, mutta mä näen asian jotenkin niin, että hahmotan myös kirjoittajaa, vaikkei hän tietenkään ole nimimerkkinsä kanssa todellisuudessa täysin yhtä. En sillä vaivaa päätäni kuitenkaan enempää. Vertaisin jonkin romaanin hahmoihin. Kun luen, myös kuvitan mielessäni. Onhan täällä kirjoitettu monista asioista ihan fiksustikin. Jokin poliittinen suuntaus välittyy, arvot, pinnallisuus, syvällisyys, jotkin tekemiset,
        uskonnollisuus.
        Vaikka olen ollut vuorokaude kiukkuinen sille tyypille/niille tyypeille halveksittavasta teosta, en vihaa ketään. Täytyy sanoa, etten ikinä olisi kuvitellut, että joku ryhtyy moiseen ja olen hyvin pettynyt.

        Eipä haittaa jos et tolkkua saanut, kait oli päällimmäisenä tuon edellisen kirjoituksen sanat kun omiani sekaan solkkasin.

        Täällä saa monenmoiseen tottua, ymmärrän hyvin jos olet ko.asiasta pettynyt.
        Väärinkäsityksiä saa sillai helposti ja tahallaan aikaiseksi. Mikä on vahinko. Koska tuskin koskaan nimimerkin lainaaja syyllistyy hyvään ja rakentavaan vaan useinmiten mustamaalaamiseen ja loukkauksiin.

        Joskus voi lohduttautua sillä, että useille on tullut tuttu kynänjälki ja tosi rimanalitukset tunnistaa. ja jättää kommentin omaan arvoonsa.


    • se-ainoa-väärä

      yhdyn kaikkiin

      se ainoa väärä

      • Pahoittelut

        Arvaa vaan saatko yhtään kommenttia.
        Et!
        Sinun pitäisi olla se ainoa oikea väärä.


      • HalloHalooHalloo

        Arvaa vaan saatko yhtään kommenttia.
        Et!
        Sinä annoit itse sen "ainoan oikean väärään".

        Jotta hallootaa vaan voi sanoa tuohon.


    • Beavis_i_Butthead

      Jee jee. Mee too. hö hö hö hö hö

    • töööttt

      - ei varsinaisesti - minähän kirjoitin työvuosistakin, jolloin ja vain työaikana oli sallittua erilaisten työohjelmien käyttö - muu varsinainen netin käyttö jäi ópettelun asteelle -alkeita myöten - toki seniorkansaa patistettiin opiskelemaan asiaa - turvallisuusasioista tosin hiiskahtamasta hitustakaan. Siinähän oli myös semmoinen asia että kun tunnukset, ihan pankkitunnuksia ja avainlistojakin myöten joskus kaikk viety muun roinan ohessa - vitsit kävi vähintään vähiksi - ihmisenä lakkasi olemasta minään persoonana -on vain syvästi vihattu ja halveksittu hyypiö jossain maailman laidalla - näin olen asian henkilökohtaisesti elänyt ja kokenut. Hyvää yötä!

    • hmpff

      Kyllä se tunnistettavuus on mulle tärkeää. Yleensä on ollut rekattu nikki, nyt en vaan viitsisi/jaksaisi enää. Tuntuu että jos vielä rekkaudun, se on uusi sitoutuminen jatkaa täällä.

      Aika ajoin täällä yritetään pakottaa ihmisiä rekisteröitymään lainaamalla toisen jo käytössä olevaa nikkiä. Tyhmää puuhaa. Sitä paitsi, säännöissä lukee:

      Suomi24-palveluissa ei saa
      • Esiintyä toisena käyttäjänä

      Täällä on esitetty että kuka tahansa voi ottaa toisen käyttämää nimmaria. Tottakai VOI, mutta onko se sääntöjen mukaista, onko se fiksun ihmisen merkki? Noup.

      Ja kun nyt vastasin, asetan itseäni alttiiksi kopioitavaksi. Ei ole mun murheeni, tiedän kyllä mitä olen kirjoittanut mihinkin, ja luotan siihen että koska käytän tätä yhtä nikkiä, kanssakirjoittajat tietävät sen myös. Jos ei, ei ole minun häpeäni. Joka tapauksessa täällä epäillään puskailijaksi ihan kaikkia, joten ei kovin suuri väli....

      Sitäpaitsi kirjoitan niin pitkää tekstiä, että harvemmin kukaan osaa niin pitkään feikata :))

      Mutta, New-age, jos uhoo ettei aio rekisteröityä, ja samalla käy sotaa nikki-lainausta vastaan, niin se on tuhoon tuomittu sun osalta. Et voi asialle paljonkaan, ja uhoamalla annat pirulle pikkusormen.

      Tämä sille Ainoalle Oikealle New-agelle.

      • New-age

        Kiitos kirjoituksessta. Viimeinen kappale vain jotenkin on kuitenkin epäjohdonmukainen johdonmukaisuudessaan verrattuna muihin kappaleisiin mielestäni.

        Mutta tärkeää oli tuo, että ei saa esiintyä toisena käyttäjänä!


        Jään odottamaan sitä tietoa vielä, kuka ilmoittautuu tai rohkenee ilmoittaa tämän. Toki näkemys on olemassa.


      • hmpff
        New-age kirjoitti:

        Kiitos kirjoituksessta. Viimeinen kappale vain jotenkin on kuitenkin epäjohdonmukainen johdonmukaisuudessaan verrattuna muihin kappaleisiin mielestäni.

        Mutta tärkeää oli tuo, että ei saa esiintyä toisena käyttäjänä!


        Jään odottamaan sitä tietoa vielä, kuka ilmoittautuu tai rohkenee ilmoittaa tämän. Toki näkemys on olemassa.

        Millä tavalla epäjohdonmukainen? Johdonmukaisuudessaan? En ymmärrä.

        Suomi24 on keksinyt sääntöjä joita ne ei voi millään tavalla valvoa, se on se ongelma. Jos joku haluaa tehdä tästä valtataistelun, käyttämällä sun nikkiä, niin hän voittaa. Enkä usko että Suomi24 haluaa ratkaista tätä ongelmaa, kun sen voi itse hoitaa rekkautumalla. Ei ne oikeasti välitä meistä, ne välittää vain siitä että vedämme lisää mainoslukijoita tänne. Sehän toteutuu silläkin, että jotkut tyypit riitelee. Ihmiset rakastaa draamaa.


      • New-age

        Ei h ä n mitään voita. Jos hän on mies, ei tule prinsessaa ja puolta valtakuntaa.

        Epäjohdonmukaisuudesta: 6 ensimmäistä kappaletta kirjoitat hyvin ethoksesta. Sitten vetäiset kuin maton kirjoitukseltasi. Se iso mutta.
        Minä perään edelleen fair play:tä ja kuten kirjoitit, ei saa esiintyä muuna.

        Ohjelmallisesti ei ole vaikeaa tsekata tuota. Isohoo tietää varmasti.
        Olenhan antanut yhteystietoni. Jos minä yritän keksiä nimimerkkiä, ohjelmani herjaa, että ko. nimi on käytössä. Johonkinhan herja perustuu!
        Jos siis antamani yhteystiedon ja nimivarkaan vastaavat tiedot poikkeavat,
        niin käyttömahdollisuutta ei pitäisi olla.
        Muistan työelämästä, että eräs henkilö uusintatilasi tunnuksillani olevan raportin ym. IT-johtajalta asiaa kysyttyäni antoi raikasta lakiin perustuvaa palautetta! Ehkä musta nimimerkinkin pitäisi "lukkiutua" 1. käyttökerran jälkeen.
        Edelleen korostan sitä, että eihän se pelkkä lainaaminen, vaan mihin sitä käyttää ja miten. Nimissäni voisi kirjoittaa vihapuheen tai tehdä jonkin rangaistavan somerikoksen. No se olisi kuitenkin it-puolen tarkistettavissa nopeastikin.
        Valepoliisina esiintyminen on rikollista vaikkei saisi huijattua latin latia.


      • hmpff
        New-age kirjoitti:

        Ei h ä n mitään voita. Jos hän on mies, ei tule prinsessaa ja puolta valtakuntaa.

        Epäjohdonmukaisuudesta: 6 ensimmäistä kappaletta kirjoitat hyvin ethoksesta. Sitten vetäiset kuin maton kirjoitukseltasi. Se iso mutta.
        Minä perään edelleen fair play:tä ja kuten kirjoitit, ei saa esiintyä muuna.

        Ohjelmallisesti ei ole vaikeaa tsekata tuota. Isohoo tietää varmasti.
        Olenhan antanut yhteystietoni. Jos minä yritän keksiä nimimerkkiä, ohjelmani herjaa, että ko. nimi on käytössä. Johonkinhan herja perustuu!
        Jos siis antamani yhteystiedon ja nimivarkaan vastaavat tiedot poikkeavat,
        niin käyttömahdollisuutta ei pitäisi olla.
        Muistan työelämästä, että eräs henkilö uusintatilasi tunnuksillani olevan raportin ym. IT-johtajalta asiaa kysyttyäni antoi raikasta lakiin perustuvaa palautetta! Ehkä musta nimimerkinkin pitäisi "lukkiutua" 1. käyttökerran jälkeen.
        Edelleen korostan sitä, että eihän se pelkkä lainaaminen, vaan mihin sitä käyttää ja miten. Nimissäni voisi kirjoittaa vihapuheen tai tehdä jonkin rangaistavan somerikoksen. No se olisi kuitenkin it-puolen tarkistettavissa nopeastikin.
        Valepoliisina esiintyminen on rikollista vaikkei saisi huijattua latin latia.

        Olen edelleen sun kannalla, toisen nimimerkkiä EI saa käyttää, se lukee säännöissäkin. Jos se kerta on väärin, sitä ei pidä tehdä vain siksi koska siihen pystyy. Se joka varastaa lukitsemattoman auton on varas.

        Mutta, joku näköjään jo toimii noin. On toiminut jo vuosia. Olen ollut todistamassa näitä taisteluja vuosi vuodelta, tuo nykyinen nikki-varas näyttää olevan vähän säysempää mallia, mutta olen nähnyt todella ilkeitä taisteluja. Voitto ei suinkaan toiselle ole prinsessaa ja puoli valtakuntaa, vaan saada vastapuolen mielipidettä asiasta muuttumaan. Poistumaan tai rekisteröitymään. Jos toitotat että suahan ei saa rekkautumaan, se on toiselle valtataistelu-kutsu. Joku saa kiksit tuollaisesta leikistä. Miksi antaa hänelle sitä valtaa, kiksejä väärästä toiminnasta? Sä et nähtävästi pysty hänen toimintaa muuttamaan, joten miksi mennä sotaan?

        Nimissäsi voi kirjoittaa vihapuheen. Voi tehdä mitä vain. Rekattua nikkiäkin voi kaapata. Olen toisella palstalla nähnyt senkin, kuinka joku kaappaa toisen kuvan ja perustaa samantapaisen nikin, ja kirjoittaa toisen nimissä. Koska kuva on sama, ihmiset olettaa että ihminenkin on sama, kun vilppi vihdoin paljastuu, kuka ei muista enää missä vaiheessa se alkoi, mitä on totta ja mikä ei.

        "Ehkä musta nimimerkinkin pitäisi "lukkiutua" 1. käyttökerran jälkeen."
        Niinkin voi tehdä. Se kutsutaan rekkautumiseksi :))


      • New-age

        Kiitos vastauksestasi. Ja mielenkiintoista lukea tuosta historiasta.
        Täynee olla joku vanha konkari, joka huvittelee arveluttavasti.
        En minä uhoa mitään. Painostaminen ei kannata. Mietin, mitä on sitten painostajan korvien välissä? Onko oikein mitään. Epäasiallista.
        Voiko kirjoittaja olla valvomosta ja miten valvomo on niin puskissa?
        Voisinhan sanoa, että ohjelma on huono eli ei täytä laatuvaatimuksia asiakkaan kannalta.


      • nimimerkkivapaa
        hmpff kirjoitti:

        Olen edelleen sun kannalla, toisen nimimerkkiä EI saa käyttää, se lukee säännöissäkin. Jos se kerta on väärin, sitä ei pidä tehdä vain siksi koska siihen pystyy. Se joka varastaa lukitsemattoman auton on varas.

        Mutta, joku näköjään jo toimii noin. On toiminut jo vuosia. Olen ollut todistamassa näitä taisteluja vuosi vuodelta, tuo nykyinen nikki-varas näyttää olevan vähän säysempää mallia, mutta olen nähnyt todella ilkeitä taisteluja. Voitto ei suinkaan toiselle ole prinsessaa ja puoli valtakuntaa, vaan saada vastapuolen mielipidettä asiasta muuttumaan. Poistumaan tai rekisteröitymään. Jos toitotat että suahan ei saa rekkautumaan, se on toiselle valtataistelu-kutsu. Joku saa kiksit tuollaisesta leikistä. Miksi antaa hänelle sitä valtaa, kiksejä väärästä toiminnasta? Sä et nähtävästi pysty hänen toimintaa muuttamaan, joten miksi mennä sotaan?

        Nimissäsi voi kirjoittaa vihapuheen. Voi tehdä mitä vain. Rekattua nikkiäkin voi kaapata. Olen toisella palstalla nähnyt senkin, kuinka joku kaappaa toisen kuvan ja perustaa samantapaisen nikin, ja kirjoittaa toisen nimissä. Koska kuva on sama, ihmiset olettaa että ihminenkin on sama, kun vilppi vihdoin paljastuu, kuka ei muista enää missä vaiheessa se alkoi, mitä on totta ja mikä ei.

        "Ehkä musta nimimerkinkin pitäisi "lukkiutua" 1. käyttökerran jälkeen."
        Niinkin voi tehdä. Se kutsutaan rekkautumiseksi :))

        Suomi24-palveluissa ei saa
        • Esiintyä toisena käyttäjänä

        VÄÄRIN.

        Oletetaan, että en ole käynyt tällä palstalla koskaan. Menen ihan minne vaan muulle palstalle ja kirjoittelen rekkaamattomana, kuten teen aina, ja käyn monillakin palstoilla.
        Kuinka ollakaan heitän yhdeksi nimimerkiksi hmpff. Syyllistyisin siis rikkeeseen tietämättäni.

        Kuinkahan paljon suomi24 sadoista ketjuista löytyy samanlaisia nimmareita, eikä niillä ole mitään johdannaisyhteyttä toisiinsa.


      • New-age

        Eikö herjaa, että nimimerkki on käytössä?

        Ohjelmanhan pitäisi kysyä näin,
        jos hmpff olisi vaikkapa M. Vuori@jokusähköposti.fi
        jos sinä olisit vaikkapa V. Mäki@jokumuusähköposti.fi

        jos ristiriita ts. Ei-identtiset, et voisi kirjoittaa tuon tunnuksen nimissä.
        Tarkistuskriteeriksi email.

        Nythän valvomokin automaattisesti osaa plokata sähköpostitunnukseni nikkini mukaan, jos viestitän virheellisestä käytöstä.


      • Ymmärräjo
        New-age kirjoitti:

        Eikö herjaa, että nimimerkki on käytössä?

        Ohjelmanhan pitäisi kysyä näin,
        jos hmpff olisi vaikkapa M. Vuori@jokusähköposti.fi
        jos sinä olisit vaikkapa V. Mäki@jokumuusähköposti.fi

        jos ristiriita ts. Ei-identtiset, et voisi kirjoittaa tuon tunnuksen nimissä.
        Tarkistuskriteeriksi email.

        Nythän valvomokin automaattisesti osaa plokata sähköpostitunnukseni nikkini mukaan, jos viestitän virheellisestä käytöstä.

        Rekisteröidystä tulee ilmoitus ettei voi käyttää, ei puskanikeistä.


      • Tuo sääntö
        " Suomi24-palveluissa ei saa
        • Esiintyä toisena käyttäjänä"
        tarkoittaa sitä, jota vastaan sinäkin olet rikkonut, että nimimerkkiä ei saa rekata jonkun toisen (tai olemattomilla) henkilötiedoilla.


      • New-age kirjoitti:

        Ei h ä n mitään voita. Jos hän on mies, ei tule prinsessaa ja puolta valtakuntaa.

        Epäjohdonmukaisuudesta: 6 ensimmäistä kappaletta kirjoitat hyvin ethoksesta. Sitten vetäiset kuin maton kirjoitukseltasi. Se iso mutta.
        Minä perään edelleen fair play:tä ja kuten kirjoitit, ei saa esiintyä muuna.

        Ohjelmallisesti ei ole vaikeaa tsekata tuota. Isohoo tietää varmasti.
        Olenhan antanut yhteystietoni. Jos minä yritän keksiä nimimerkkiä, ohjelmani herjaa, että ko. nimi on käytössä. Johonkinhan herja perustuu!
        Jos siis antamani yhteystiedon ja nimivarkaan vastaavat tiedot poikkeavat,
        niin käyttömahdollisuutta ei pitäisi olla.
        Muistan työelämästä, että eräs henkilö uusintatilasi tunnuksillani olevan raportin ym. IT-johtajalta asiaa kysyttyäni antoi raikasta lakiin perustuvaa palautetta! Ehkä musta nimimerkinkin pitäisi "lukkiutua" 1. käyttökerran jälkeen.
        Edelleen korostan sitä, että eihän se pelkkä lainaaminen, vaan mihin sitä käyttää ja miten. Nimissäni voisi kirjoittaa vihapuheen tai tehdä jonkin rangaistavan somerikoksen. No se olisi kuitenkin it-puolen tarkistettavissa nopeastikin.
        Valepoliisina esiintyminen on rikollista vaikkei saisi huijattua latin latia.

        Missä vaiheessa ja minne sinä olet antanut yhteystietosi, jos et ole rekkautunut?
        Vai oletko, mutta et vain käytä rekattua nikkiäsi?

        Mikä on valvomo, josta välillä höpiset?
        Ei voi olla ylläpito, koska toisaalta valitat, ettei niihin saa yhteyttä.


      • hmpff kirjoitti:

        Olen edelleen sun kannalla, toisen nimimerkkiä EI saa käyttää, se lukee säännöissäkin. Jos se kerta on väärin, sitä ei pidä tehdä vain siksi koska siihen pystyy. Se joka varastaa lukitsemattoman auton on varas.

        Mutta, joku näköjään jo toimii noin. On toiminut jo vuosia. Olen ollut todistamassa näitä taisteluja vuosi vuodelta, tuo nykyinen nikki-varas näyttää olevan vähän säysempää mallia, mutta olen nähnyt todella ilkeitä taisteluja. Voitto ei suinkaan toiselle ole prinsessaa ja puoli valtakuntaa, vaan saada vastapuolen mielipidettä asiasta muuttumaan. Poistumaan tai rekisteröitymään. Jos toitotat että suahan ei saa rekkautumaan, se on toiselle valtataistelu-kutsu. Joku saa kiksit tuollaisesta leikistä. Miksi antaa hänelle sitä valtaa, kiksejä väärästä toiminnasta? Sä et nähtävästi pysty hänen toimintaa muuttamaan, joten miksi mennä sotaan?

        Nimissäsi voi kirjoittaa vihapuheen. Voi tehdä mitä vain. Rekattua nikkiäkin voi kaapata. Olen toisella palstalla nähnyt senkin, kuinka joku kaappaa toisen kuvan ja perustaa samantapaisen nikin, ja kirjoittaa toisen nimissä. Koska kuva on sama, ihmiset olettaa että ihminenkin on sama, kun vilppi vihdoin paljastuu, kuka ei muista enää missä vaiheessa se alkoi, mitä on totta ja mikä ei.

        "Ehkä musta nimimerkinkin pitäisi "lukkiutua" 1. käyttökerran jälkeen."
        Niinkin voi tehdä. Se kutsutaan rekkautumiseksi :))

        """Olen edelleen sun kannalla, toisen nimimerkkiä EI saa käyttää, se lukee säännöissäkin."""

        Mikä teitä sumentaa?
        Rekisteröimätön nikki EI ole toisen nimimerkki, koska sitä ei ole rekisteröity kenellekään. Se ei ole kenenkään oma, vieläkään.

        Toisen nimimerkkiä ei edes pysty käyttämään. Jos joku nyt rekkaisi samantapaisen nikin itselleen kuin minulla on, niin ei sekään ole kiellettyä, kun se ei kuitenkaan ole sama nikki.
        Jos joku taas lukee huolimattomasti saman tapaisen nikin ja luulee minun nikikseni, niin se on lukijan omalla vastuulla, jos on niin lukutaidoton.


      • Pulp-fictio
        Tellukka kirjoitti:

        Missä vaiheessa ja minne sinä olet antanut yhteystietosi, jos et ole rekkautunut?
        Vai oletko, mutta et vain käytä rekattua nikkiäsi?

        Mikä on valvomo, josta välillä höpiset?
        Ei voi olla ylläpito, koska toisaalta valitat, ettei niihin saa yhteyttä.

        Yrityksen yhteystiedot on eri asia kuin ylläpito. Ylläpitohan voi olla yrityksen ulkopuolelta ostettu palvelu tai oma osastonsa/yksikkönsä.
        Etkö tällaista tiedä?

        Joku omi sitten merkkini. New-Ageen ihastunut. Sillä lailla.
        .


      • hmpff
        Tellukka kirjoitti:

        Tuo sääntö
        " Suomi24-palveluissa ei saa
        • Esiintyä toisena käyttäjänä"
        tarkoittaa sitä, jota vastaan sinäkin olet rikkonut, että nimimerkkiä ei saa rekata jonkun toisen (tai olemattomilla) henkilötiedoilla.

        Tellukka, pitäisikö sun lukea ne säännöt?
        https://www.suomi24.fi/opastus/saannot

        Niissä lukee:
        Suomi24-palveluissa ei saa:
        • Esiintyä toisena käyttäjänä
        • Antaa vääriä tietoja käyttäjätunnuksen tietoihin
        Kaksi eri asiaa.

        Jos kirjoittaa palstalla New-agena, ja joku toinenkin tekee sen vaikka näkee ja lukee että se on jo käytössä NIIN HÄN ESIINTYY TOISENA KÄYTTÄJÄNÄ TIETOISESTI. Jos New-age ilmoittaa että se häirtsee häntä, niin olisi kohteliasta lopettaa. Ja häiritseehän se toisiakin lukijoita, hämmentää, kuka on kuka.

        Jos rekisteröidyn Herran Jestas nimellä, niin kyllä, teen sen vastoin sääntöjä, mutta EN ESIINNY TOISENA KÄYTTÄJÄNÄ. Mulla on todella vaikeaa uskoa että sen nimistä ihmistä on. Eikä haittaa ketään. Toisin kuin toisen nikin "lainaaminen".


      • hmpff kirjoitti:

        Tellukka, pitäisikö sun lukea ne säännöt?
        https://www.suomi24.fi/opastus/saannot

        Niissä lukee:
        Suomi24-palveluissa ei saa:
        • Esiintyä toisena käyttäjänä
        • Antaa vääriä tietoja käyttäjätunnuksen tietoihin
        Kaksi eri asiaa.

        Jos kirjoittaa palstalla New-agena, ja joku toinenkin tekee sen vaikka näkee ja lukee että se on jo käytössä NIIN HÄN ESIINTYY TOISENA KÄYTTÄJÄNÄ TIETOISESTI. Jos New-age ilmoittaa että se häirtsee häntä, niin olisi kohteliasta lopettaa. Ja häiritseehän se toisiakin lukijoita, hämmentää, kuka on kuka.

        Jos rekisteröidyn Herran Jestas nimellä, niin kyllä, teen sen vastoin sääntöjä, mutta EN ESIINNY TOISENA KÄYTTÄJÄNÄ. Mulla on todella vaikeaa uskoa että sen nimistä ihmistä on. Eikä haittaa ketään. Toisin kuin toisen nikin "lainaaminen".

        Siinä tapauksessa olen esiintynyt toisena käyttäjänä itse sitä tietämättäni ennenkuin vasta jälkeenpäin. Milläs todistat, onko se tehty tietoisesti vai ei.
        Kaikki uudet esim. eivät ole lukeneet kaikkia ketjuja, eivätkä tiedä kuinka monta mustaa nikkiä joku tavuviiva, taikaviitta ... on jo ehtinyt tuntea omaksi nikikseen.

        Itse aloin käyttämään siivoojaparkaa. Kerran sitten laitoin sen nikin hakuun nähdäkseni kuinka kauan olen ollut palstalla. Kas kummaa, niin löytyi toinenkin siivoojaparka, joka sitä nikkiä oli käyttänyt jo ennen minuakin ja siivouspalstalla, missä en ollut koskaan käynytkään.

        Rekisteröin Tellukan tietämättäni, että joku olikin käyttänyt sitä mustana nikkinä laihdutuspalstalla, missä niinikään en ollut koskaan käynytkään.

        Olishan se mielenkiintoista laittaa hakuun oma musta nikkinsä ja löytää sen alla kirjoitettua oikein härskiä tekstiä ihan tältä päivältä jostain seksinovellipalstalta. Tai tuskinpa sinä sitä hätkähtäisit, sillä vaikutathan olevan hyväkin sen alan kirjailijana. Vai kenen kirjoittama se loppujen lopuksi oli siinä yksilesken ketjussa? Eihan sitä voi tietää, kun mustalla nikillä ...

        New-age nikkiä voi hyvinkin löytyä paljonkin uskonnot, uskomukset, rajatieto ... palstoilta. Kuka päättää silloin, onko ollut tarkoitus esiintyä toisena kirjoittajana? Ja mikä on rangaistus sellaisesta?


    • Siinä mielessä on että kun olen rekisteröitynyt, näen tuolta sivun oikean yläkulman kellosta, jos joku on minulle jotain kommentoinut. Ei tarvitse lukea kaikkia ketjuja läpi. Muutoin siilenämää ei ole mitenkään tärkeä.

    • huomioitu.on

      Jos täällä kirjoittaa vaihtuvalla puskanikillä jotain palstan vakkareita sininikkejä arvostelevaa ns. epäedullista, niin kyllä se vaihtuva puskanikkikin on kaapattu.

      Pidän näitä kaappauksia junttauksena rekisteröimiseen, sekä se, että olet astunut vastaajan reviirille (kommentoit tietyn kirjoittajan kommentteihin ja osallistut hänen aloituksiinsa).

      • huomioitu.on

        vastaajan tietenkin on varastajan


      • New-age

        Neuvoisin kaikkia lukemaan uudestaan Suomi24 ohjeet -> säännöt -> tarkennukset. Hmpff kirjoitti aivan oikein, että toisen nimissä ei saa esiintyä. Säännöissä ei kirjoiteta, onko kyse virallisesta nimestä vai nimimerkistä ( vakio). Kuinka moni on lukenut nämä sanatarkasti. Kannattaa!

        Sääntö perustuu tekijänoikeuslakiin.
        Laissahan ei kirjoiteta väreistä, vaan laki pyrkii olemaan yleispätevä.

        Ohjelma on silloin huono, jos se mahdollistaa vilpillisen toiminnan.


      • New-age kirjoitti:

        Neuvoisin kaikkia lukemaan uudestaan Suomi24 ohjeet -> säännöt -> tarkennukset. Hmpff kirjoitti aivan oikein, että toisen nimissä ei saa esiintyä. Säännöissä ei kirjoiteta, onko kyse virallisesta nimestä vai nimimerkistä ( vakio). Kuinka moni on lukenut nämä sanatarkasti. Kannattaa!

        Sääntö perustuu tekijänoikeuslakiin.
        Laissahan ei kirjoiteta väreistä, vaan laki pyrkii olemaan yleispätevä.

        Ohjelma on silloin huono, jos se mahdollistaa vilpillisen toiminnan.

        "New-age"

        Rekkautumaton antaa mahdollisuudet.

        H.


      • New-age

        Laitoin Sinulle neuvon tuonne ylemmäs. Luepa suomi24 ohjeet uudestaan!

        Tomua muistissa.


      • New-age kirjoitti:

        Laitoin Sinulle neuvon tuonne ylemmäs. Luepa suomi24 ohjeet uudestaan!

        Tomua muistissa.

        Minulle nimimerkkini on tärkeä. Omistan tekijänoikeudet korppis ja korpikirjailija nimimerkkeihin.

        Milloin sinä New -age ymmärrät, että Suomi24 säännöt ovat kontrolloimattomat. Kontrolli toimii vapaaehtoistyövoimaa käyttäen ilmiantoina eikä nekään ilmiannot noudata mitään linjaa.

        Ihmettelen lapsen uskoasi kuviteltuihin etuoikeuksiisi omistaa ostos, jota et ole maksanut.


      • New-age kirjoitti:

        Laitoin Sinulle neuvon tuonne ylemmäs. Luepa suomi24 ohjeet uudestaan!

        Tomua muistissa.

        "New-age"

        Minä olen lukenut.
        Hyvinkin tarkkaan tässä vuosien varrella.
        Edelleen:
        Rekkautumaton antaa mahdollisuudet.
        -
        Oikeitakin lakeja kirjoitetaan.
        Jopa koulutetut kirjoittavat niitä.
        Porsaan-rei'ät sitten vain lukevat.
        -

        H.


      • New-age

        En minä edes halua ymmärtää, ymmärrätkö. Luetun tekstin toki ymmärrän

        Mehän voimme vaatia kontrollia nimenomaan niin, että kirjoitettuja sääntöjä noudatetaan. Miksi sellaiset on kirjattu, jos ne ohjelman ylläpitäjää eivät kiinnosta pätkääkään.

        Minunko pitäisi ikään kuin regressio oikeuteen perustuen maksaa kaikenlaiset mainokset.

        Tuossa olet kerrankin oikeassa: lapsen usko: Puna-Hilkkana, kunnes Sepe-Susi puraisee. En tarkastele porsaanreiällä, kosken ole porsas.

        Täällä siniset käyttäytyvät kuin jotkut hihhulit, sori vaan.


      • hiekkalaatikolla
        New-age kirjoitti:

        En minä edes halua ymmärtää, ymmärrätkö. Luetun tekstin toki ymmärrän

        Mehän voimme vaatia kontrollia nimenomaan niin, että kirjoitettuja sääntöjä noudatetaan. Miksi sellaiset on kirjattu, jos ne ohjelman ylläpitäjää eivät kiinnosta pätkääkään.

        Minunko pitäisi ikään kuin regressio oikeuteen perustuen maksaa kaikenlaiset mainokset.

        Tuossa olet kerrankin oikeassa: lapsen usko: Puna-Hilkkana, kunnes Sepe-Susi puraisee. En tarkastele porsaanreiällä, kosken ole porsas.

        Täällä siniset käyttäytyvät kuin jotkut hihhulit, sori vaan.

        Alat kovasti muistuttamaan "ankeisentiinuskaa" tuolla inttämiselläsi. Laske huviksesi punaiset ja vihreät peukut.


      • New-age

        Peukalot. Passee.
        Et sitten ole ymmärtänyt ollenkaan sisällöstä mitään.
        Sanooko periaate sinulle mitään?
        Mielenkiintoista on lukea kommentit: kommenttien motiivit.
        Luepa sinäkin Ukkolan teksti.


      • New-age kirjoitti:

        En minä edes halua ymmärtää, ymmärrätkö. Luetun tekstin toki ymmärrän

        Mehän voimme vaatia kontrollia nimenomaan niin, että kirjoitettuja sääntöjä noudatetaan. Miksi sellaiset on kirjattu, jos ne ohjelman ylläpitäjää eivät kiinnosta pätkääkään.

        Minunko pitäisi ikään kuin regressio oikeuteen perustuen maksaa kaikenlaiset mainokset.

        Tuossa olet kerrankin oikeassa: lapsen usko: Puna-Hilkkana, kunnes Sepe-Susi puraisee. En tarkastele porsaanreiällä, kosken ole porsas.

        Täällä siniset käyttäytyvät kuin jotkut hihhulit, sori vaan.

        Kirjoitit.

        "Tuossa olet kerrankin oikeassa: lapsen usko: Puna-Hilkkana, kunnes Sepe-Susi puraisee."

        "Täällä siniset käyttäytyvät kuin jotkut hihhulit, sori vaan." 😊

        Mieti oletko lapsen uskossa elävä (hihhuuli) vai mekö nimimerkkimme vakuuttaneet.


      • se.oikea.ukko.ei.la

        Ei tänne kaivata ukkoloita kun vänkääviä akkaloita on palstalla.................liian paljon.


      • New-age
        korppis kirjoitti:

        Kirjoitit.

        "Tuossa olet kerrankin oikeassa: lapsen usko: Puna-Hilkkana, kunnes Sepe-Susi puraisee."

        "Täällä siniset käyttäytyvät kuin jotkut hihhulit, sori vaan." 😊

        Mieti oletko lapsen uskossa elävä (hihhuuli) vai mekö nimimerkkimme vakuuttaneet.

        Ei vaan sinisyyttä korostavat, kuten ihan varmasti ymmärsitkin.


      • hiekkalaatikolla
        New-age kirjoitti:

        Peukalot. Passee.
        Et sitten ole ymmärtänyt ollenkaan sisällöstä mitään.
        Sanooko periaate sinulle mitään?
        Mielenkiintoista on lukea kommentit: kommenttien motiivit.
        Luepa sinäkin Ukkolan teksti.

        "Et sitten ole ymmärtänyt ollenkaan sisällöstä mitään."

        Oletko todellakin tuotamieltä? Minä olen ehdottomasti erimieltä, kuten useimmat näyttävät olevan kanssani, ainakin tässä "nikki" asiassa ja peukuista päätellen.

        Jotenkin ounastelen vielä, että menetit paljon luottamustasi järkevästä kirjoittajasta, koska intät turhaa asiaa, kuten lapset hiekkalaatikolla.

        Olitko muuten "se ainoa oikea", joka rekkasi nikin?


    • tööttt

      - maailma myrskyää alati silti - olipa viestittelyjen sisällöt kiimaa tai viimaa
      - hintansa silti ihankaikella asialinjoista ja asioidensisällöista riippuen
      - sekin hyväksyttävä ettei ihmisenä ja persoonana ole edes kärpäsenpaskan arvoinen pläntti miekään heidän bsneksissään - jos enemmistö sitä mieltä että naisten ja lastenkaan asiat yhteiskunnassa koskaan ole keskustelun arvoisia asioita.
      Oma elonsa silti kaikilla.

    • liika.on.liikaa

      Sun täytyy nyt vain New-age tehdä se päätös. Jätät asian sikseen ja jatkat kirjoittamista omana itsenäsi tai rekisteröidyt. Turha tätä on jankuttaa. Kyllä me ymmärrämme mitä sinä ajat takaa, mutta ei se jakkaamalla muuksi muutu.

      • New-age

        Olen eri mieltä. Niin kauan, kun joku kirjoittaa tunnuksellani, vien asiaa eteenpäin.

        Jos et pidä tästä, ei kandee avata ketjua.
        Ja ketkä me: keiltä kaikilta olet saanut valtakirjan?

        Tai jos tämä itse ilmoittautuu.


      • New-age

        Lisäys vielä: ihan turhaa käännytystyötä.
        Menepä leipomaan piirait ja pyöröi.


      • New-age kirjoitti:

        Olen eri mieltä. Niin kauan, kun joku kirjoittaa tunnuksellani, vien asiaa eteenpäin.

        Jos et pidä tästä, ei kandee avata ketjua.
        Ja ketkä me: keiltä kaikilta olet saanut valtakirjan?

        Tai jos tämä itse ilmoittautuu.

        Ymmärrä jo. Tunnuksesi ei ole sinun niin kauan kun se on rekisteröimätön.
        Vapaata riistaa.
        Oma valintasi, annatko vapauden käyttää sitä kenen vain vai omitko sen itsellesi rekisteröimällä ennenkuin joku toinen ehtii sen rekisteröimään itselleen, sillä sellaistakin on tapahtunut, ja silloin se on hänen omansa, etkä pysty käyttämään sitä enää mustanakaan.


      • Hyviä-leipomishetkiä

        "Olen eri mieltä. Niin kauan, kun joku kirjoittaa tunnuksellani, vien asiaa eteenpäin."

        ???

        Maistraatti? Välimiesoikeus? Raastupa? Korkein hallinto-oikeus?

        Nauraisihan asialle naurismaan pelättimetkin, puhumattakaan suomi24 ylläpidosta.
        Et tule löytämään vedenpitävää agrumenttia, jolla voisit perätä rekisteröimättömän new-age nimen itsellesi. Sitä paitsi nimi on jo tavaramerkki! Hommaa voisi katsoa käänteisenä joka osoittaisi sinut "nimivarkaaksi".

        Eli asia ei etenisi, ei aiheuttaisi toimenpiteitä.
        Paitsi palstan turpakäräjät jatkuu.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ymmärrä jo. Tunnuksesi ei ole sinun niin kauan kun se on rekisteröimätön.
        Vapaata riistaa.
        Oma valintasi, annatko vapauden käyttää sitä kenen vain vai omitko sen itsellesi rekisteröimällä ennenkuin joku toinen ehtii sen rekisteröimään itselleen, sillä sellaistakin on tapahtunut, ja silloin se on hänen omansa, etkä pysty käyttämään sitä enää mustanakaan.

        No niin, rekisteröin nimen, loppuu tämä polemiikki.

        Kiitos vinkistä.


      • New-age kirjoitti:

        No niin, rekisteröin nimen, loppuu tämä polemiikki.

        Kiitos vinkistä.

        Joo, nyt sitten tukkanuottasille siitä kummalle teistä se oikeasti kuuluu.


      • liika.on.liikaa
        New-age kirjoitti:

        Olen eri mieltä. Niin kauan, kun joku kirjoittaa tunnuksellani, vien asiaa eteenpäin.

        Jos et pidä tästä, ei kandee avata ketjua.
        Ja ketkä me: keiltä kaikilta olet saanut valtakirjan?

        Tai jos tämä itse ilmoittautuu.

        Me olen minä monella nikilläni.

        Asia alkaa olla ylläpidon ja sinun välinen. En usko, että saat Tellukkamaisella käytökselläsi ketään astumaan esiin ja tunnustamaan.


      • liika.on.liikaa kirjoitti:

        Me olen minä monella nikilläni.

        Asia alkaa olla ylläpidon ja sinun välinen. En usko, että saat Tellukkamaisella käytökselläsi ketään astumaan esiin ja tunnustamaan.

        Ja mitähän sitten tapahtuisi, jos vaikka sinä puskasta ilmoittautuisit ja jo seuraavassa kommentissasi olist eri nikillä?


      • epäselvää
        New-age kirjoitti:

        No niin, rekisteröin nimen, loppuu tämä polemiikki.

        Kiitos vinkistä.

        oletko se ainoa oikea vai väärennös?


      • epäselvää kirjoitti:

        oletko se ainoa oikea vai väärennös?

        Nyt hän ainakin on se oikea (olipa kuka vaan), koska nikki on hänen.


      • New-age kirjoitti:

        No niin, rekisteröin nimen, loppuu tämä polemiikki.

        Kiitos vinkistä.

        "New-age"

        Kuka sinä niistä olet?
        Pilasit hommasi kirjoittelemalla ensin mitä sattuu.
        Nyt nimmariisi ei usko kukaan vuosi-kausiin.
        Minä oletan sinun olevan yksi siilin-leskistä.
        Niin monesta.

        H.


      • New-agentti

        Kiitos kannustuksesta.

        Olen aina ollut nimesi salainen ihailija.

        Nyt se ainoa oikea.


      • Pulp-fictio
        Hyviä-leipomishetkiä kirjoitti:

        "Olen eri mieltä. Niin kauan, kun joku kirjoittaa tunnuksellani, vien asiaa eteenpäin."

        ???

        Maistraatti? Välimiesoikeus? Raastupa? Korkein hallinto-oikeus?

        Nauraisihan asialle naurismaan pelättimetkin, puhumattakaan suomi24 ylläpidosta.
        Et tule löytämään vedenpitävää agrumenttia, jolla voisit perätä rekisteröimättömän new-age nimen itsellesi. Sitä paitsi nimi on jo tavaramerkki! Hommaa voisi katsoa käänteisenä joka osoittaisi sinut "nimivarkaaksi".

        Eli asia ei etenisi, ei aiheuttaisi toimenpiteitä.
        Paitsi palstan turpakäräjät jatkuu.

        On olemassa sellainen kuin aikajärjestys, kronologinen järjestys. Kirjoituksista voi poimia taustatiedoilla kirjoitukseni, siis kirjoitushistoriani..
        Nyt en sillä kirjoita. Joku rekisteröi sen itselleen.
        No mehän tiedämme, että kuka sen teki.
        Täytyy olla todella, todella, todella ihastunut. Moiskis. Pusipusipusipusi.
        Nyt voitaisiin yhtyä, jos sulla on millä yhtyä?
        Onko nyt kliffaa. Onko nyt hyvä olla? Pusipusi. Mumsimum.
        Polemiikki loppuu. Erehdyt pahan kerran. Mutta saahan sitä uneksia.
        Roskakasa, porsaanreikä, Aiai, aivovammainen. leski, siili. Hahhah.
        Tosi mielikuvituksetonta.
        Laittakaa muistiin päiväys 9.10.2017 ja kello 15.08. Mitä tuolla merkillä jatkossa joku kirjoittaa, ei ole minun. Nimiäiset pidän nyt. Käytän jatkossa Pulp-Fictiotaa.
        Isohoo. En piittaa mielipiteistäsi tuon taivaallista.
        Tiedät, että ohjelma on h u o n o.
        Mitenkähän tämä menee yrityspuolella. Vuotaakos sielläkin?


      • Pulp-fictio
        hunksz kirjoitti:

        "New-age"

        Kuka sinä niistä olet?
        Pilasit hommasi kirjoittelemalla ensin mitä sattuu.
        Nyt nimmariisi ei usko kukaan vuosi-kausiin.
        Minä oletan sinun olevan yksi siilin-leskistä.
        Niin monesta.

        H.

        Sinä et kestä sitä, että ohjelmaa ja sen heikkouksia arvioidaan.
        Monet asiat tulivat melko selviksi. Ja nuomtarinat, mitä muut kirjoittivat, miten heitä on kohdeltu.
        Tulee mieleen teinikaste tällaisesta pelleilystä.

        Ja sinisyyden korostamisesta tuli mieleen myös kuin joku yrittäisi kosia persuihin.

        En muuten pilannut yhtään mitään. En ole mieliksi. En ole kiltti tyttö.


      • tuollaista-tekstiä

        """ Tämä ei nyt ole sen tasoista, että tulen koskaan rekkautumaan. Tämä on nyt nähty. Älä unta näe.
        Joku toisaalla kirjoitti, että mielistelen sinua. En mielistele, mutten myöskään lähde sakinhivutuksiin tai pelkkään mollaamiseen.
        Mutta ehkä joku on tullutkin mustasukkaiseksi tai peräti kateelliseksi.

        Joku reppana vanhus.

        Se, ainut oikea."""


      • tuskanikki
        Tellukka kirjoitti:

        Ja mitähän sitten tapahtuisi, jos vaikka sinä puskasta ilmoittautuisit ja jo seuraavassa kommentissasi olist eri nikillä?

        Ilmoittaudun mihin? Kysymysten tekoon ja jankuttamisen jatkamiseen?


      • Taikuritässä
        New-age kirjoitti:

        No niin, rekisteröin nimen, loppuu tämä polemiikki.

        Kiitos vinkistä.

        Pusipusi. Mumutsimummum.


      • Taikuritässä
        New-agentti kirjoitti:

        Kiitos kannustuksesta.

        Olen aina ollut nimesi salainen ihailija.

        Nyt se ainoa oikea.

        Pusipusi. Mumtsimummummum.


      • Taikuritässä
        New-age kirjoitti:

        No niin, rekisteröin nimen, loppuu tämä polemiikki.

        Kiitos vinkistä.

        Pusipusi. Mumumtsimummum.


    • Jos haluaa kirjoittaa aina samalla nimimerkillä, se kannattaisi rekata - varmuuden vuoksi, ettei joku muu rekkaa samaa nimimerkkiä joko sattumalta tai kiusaa tehdäkseen.

      Itse aloitin aikoinani joskus kauan, kauan sitten nimimerkillä Mörkö, ja siitä koitui yhtä sun toista hauskaakin. Muistan, miten jossain palstatapaamisessa jotkut ihmettelivät, etten ollutkaan yhtään pahan näköinen. - Monenlaisia asioita tuli tehdyksi ja kokeilluksi, kun Suomi24 ja erilaisia muitakin keskustelupalstoja alkoi ilmestyä nettiin.

      Optimisti-Orvokin joitain lyhennettyjä nimimerkkejä joku tai jotkut rekkasivat aikoinaan, joten jouduin luopumaan niiden käytöstä, kun poikkeilin täällä joskus välillä vain pikaisesti rekkautumattomana lueskelemassa ja kirjoitin joitain kommentteja kuitenkin.

      Onko nikkini minulle tärkeä? On ja ei. ;). Oikeastaan taidan kirjoittaa enemmän omalla nimelläni sekä satunnaisilla, tuulesta temmatuilla, kulloiseenkin kommentointiin sopivalla nikillä.

      .
      .

      • TRKeäOnSe

        Onhan se tärkeä, jos kuvaa kirjoittajaa ja antaa oikean mielikuvan.
        Voi pelkistää eikä tarvitse satuilla.


    • Mikä_milloinkin

      Ei ole mitään mieltä kirjoittaa aina samalla nimimerkillä. Ihmisten huomio kiinnittyy sinuun eikä siihen, mitä sanot. Aletaan arvella, millainen on perheesi, paljonko painat, mikä on ammattisi ja mistä koiravainaasi kumminkaima on kotoisin.

      Toisaalta taas jotkut valikoivat, kenen kommentteja lukevat. Minusta se on kummallista. Vissiin se keskusteltava asia ei olekaan olennainen. No, kyllähän keskustella voidaan muistakin kuin tärkeistä asioista, mutta silti ihmettelen tuota valikointia.

      Aivan sama kuin se, että on monia suomalaisia, jotka karttavat puhumista vieraille ihmisille. Menevät mykäksi, jos heille sanoo jotain arkipäiväistä.

      • Voi hemmetti, miksi rekisteröidyinkään. Olen kuin podiumilla.


      • "Mikä_milloinkin"

        Totta.
        Rekkautuminen ei ole pakollista.
        Aikuista vain.

        H.


      • Taikuritässä

        Voi olla taktisesti ok.menetellä noin.
        Toisaalta, jos joku tekee muistiinpanoja silkasta ylikorostuneesta uteliaisuudesta, ei mielestäni sille kannata antaa liian suurta painoarvoa.
        On ollut tosi ikäviä piikkejä menneisyyteen, mistä ei ole haisuakaan.
        Mielestäni nimenomaan keskusteltava asia on minustakin olennainen.
        Sisältö.

        EN tiedä, onko tässä viidakossa ihan maksettuja kommentaattoreita,
        mitkä antaa palstoille ja ketjuille tekohengitystä aika ajoin.
        Luulen niin.

        Kyllä näitä riittää. Älä pelkää


      • Taikuritässä
        Pulp-fictio kirjoitti:

        Voi hemmetti, miksi rekisteröidyinkään. Olen kuin podiumilla.

        Laittakaa muistiin 9.19.2017 klo 16.29


      • Taikuritässä

        Korjaan 9.10.2017 klo 16.29.

        Taidan paistaa maksapihvit tässä välillä. Katselen välillä, miten hommat "kehittyy". Hahhah


      • Taikuritässä
        Pulp-fictio kirjoitti:

        Voi hemmetti, miksi rekisteröidyinkään. Olen kuin podiumilla.

        Pusipusi. Mutsimumummum. Pusi.


      • hunksz kirjoitti:

        "Mikä_milloinkin"

        Totta.
        Rekkautuminen ei ole pakollista.
        Aikuista vain.

        H.

        Mikä siitä rekkautumisesta tekee aikuista.
        Höpö-höpö.
        Eikö keskustelupalstan pääasia pitäisi olla asiat, eikä se miten täällä kukin on.
        Tuo mustanikki-sininennikki höpötys on lapsellista jankutusta.
        Samoin on lapsellista, jos joku on pitkään käyttänyt samaa mustaa ja sen sitten joku ottaa sen vaan ilkeilläkseen.


      • Minusta tuo tässäkin ketjunpätkässä esille noussut ajatus, että suomalaiset mykistyvät, jos joku vieras puhuttelee heitä, on enemmänkin joku mystinen myytti kuin totuus tänä päivänä.

        Edes lapset eivät enää ujostele vieraita ihmisia ja vastaavat tai reagoivat jollain muulla tapaa, jos heitä puhuttelee tai virittelee leikkimielisen ilmehtimiskontaktin jossain julkisessa kulkuneuvossa tai katseiden kohdatessa, kun jonotetaan johonkin kohteeseen tms.

        En muista, että kukaan olisi jättänyt vastaamatta, jos olen kysynyt jotain tai käynnistänyt keskustelun vieraan ihmisen kanssa vaikkapa julkisessa kulkuneuvossa tai jossain muualla. Välillä on syntynyt ihan mielenkiintoinen keskusteluhetki ja olen voinut saada hyvinkin kiinnostavaa tietoa jostain kiinnostavasta aiheesta.

        Suomalaiset kertovat usein monenlaisia paikkansa pitämättömiä faktoja suomalaisista. Suomalaiset ovat sellaisia, mutta ulkomaalaiset ovat paljon fiksumpia ja ihan toisenlaisia. Ulkomailla kaikki on hyvin, mutta Suomessa on asiat ihan toisin. Missä ulkomailla? Miten niin?

        Itse olen tavannut pääsääntöisesti ihastuttavia suomalaisia sekä Suomessa että ulkomaillakin. On kiva jutella hetki vieraan kanssa ja jatkaa matkaa piristyneenä.

        Keskustelupalstoilla vuorovaikutusta voi syntyä tai olla syntymättäkin. Aina voi ihmetellä, miten monimuotoisia keskusteluja voi syntyä ja miten eri lailla ihmiset reagoivat erilaisiin asioihin. Yhtä heterogeenistä joukkoa tuskin kohtaa missään muualla kuin keskustelupalstoilla. Kun keskustellaan anonyymeina eikä edes nähdä toisiamme, voi jokainen sanoa ihan mitä haluaa, eikä edes joudu vastaamaan sanoistaan. Täälläkin voi kirjoittaa rekkaantuneena tai rekkaantumatta - ja päättää joka kerran asiasta sen hetkisen mielentilan mukaan.

        ..


    • kylmätotuus

      Onpas täällä menossa oikein hevosten leikit.
      Leikkikää vaan niin kauan kuin jaksatte. Minä tässä vaan seurailen kisailuanne. Muistakaa kuitenkin sanonta: "Lyhyeen on leikki lystiä" Erityisesti sinisen "New-agen" toivon muistavan ko. sanonnan.

      Nimim. "hmpff" kirjoitti mielenkiintoisen kommentin kl.10:51.
      Lainaan vapaamuotoisesti hänen kirjoituksensa toista kappaletta. Lainaukseni voi olla liiankin vapaamuotoinen ja pyydän häneltä anteeksi jo etukäteen.

      " Joillakin sinisyyttä korostavilla on halu saada rekisteröintiä vastustavan mielipide muuttumaan. Näiden sinisten tavoite on saada tulokas rekisteröitymään tai poistumaan palstalta. Jos rekkaamaton ei suostu, se on valtataistelukutsu siniselle."

      Tuossa kommentissaan "hmpff" osui asian ytimeen.

      Tämänkin aloituksen tavoite oli sama.

      Taas on palattava ajassa taaksepäin valaistakseni kirjoitukseni syytä ja sen taustaa.
      Tulin palstalle 3 vuotta sitten ja kirjoitin silloinkin tällä mustalla nikilläni, kuten nytkin.
      Sain osakseni kovaa ryöpytystä nimimerkiltä, joka oli sinisyyden kuuluvin äänitorvi.
      Hänen käännytysyrityksensä minun kohdallani ei kuitenkaan onnistunut kaikista suoltamistaan herjoista huolimatta. Toinen syy epäonnistumiseen oli, ettei hän saanut tuekseen juuri ketään muuta nimimerkkiä.
      Silloinhan esim. "Tellukka", joka tässä aloituksessa hyökkäsi hyvin kärkkäästi ja useasti (ex-) "New-agea" vastaan oli itsekin musta "ent.siivoojaparka", pysyi tietysti aivan hiljaa.

      Laittakaapa mietintämyssy päähän te kaikki, jotka olitte vuonna 2014 tällä palstalla ja miettikää, ketä nimimerkkiä tarkoitan.

      Eräs nimimerkki yritti uskotella, että tämän aloituksen tekijä olisi joku ohikulkija. Minä olen täysin erimieltä.

      Jatkossa näemme, mikäli sininen "New-age" enää kirjoittaa, onko hän ohikulkija vai palstakonkari.

      PS. Sinä, mielestäni ainoa ja aito "New-age" jatka omalla linjallasi välittämättä siitä, miten toiset sinuun suhtautuvat. Niin teen minäkin.

      • En satavarmasti muista olenko ollut jotain nelisen vuotta, voi heittääkin vähän.
        Mutta, kun tulin palstalle, en edes tiennyt mitä tarkoitti, kun puhuttiin nikeistä. Ajan myötä se sitten valkeni, nämä mustat ja siniset.
        Mielestäni on toisarvoista tämmöinen nikittely.
        Annettaisiin vaan olla toisten nikkien rauhassa, on ne sitten mustia tai sinisiä.


      • Kylmätotuus

        Kirjoitit.

        "Leikkikää vaan niin kauan kuin jaksatte. Minä tässä vaan seurailen kisailuanne. "

        Sinä seuraat kisailuamme, et siis kuulu plus 60 yhteisöön kuten ei hekottelijakaan. Olette yhteisömme ulkopuolella kuitenkin leikitte meidän kanssamme?


      • Taikuritässä

        Kiitos. Muistan nämä. Ihan mukavalta tuki tuntuu.
        Oli, kuten kirjoitin, iso yllätys se, että monia on kohdeltu yhtä huonosti.
        Toivottavasti ette saa kuraa niskaan.


      • """" Näiden sinisten tavoite on saada tulokas rekisteröitymään tai poistumaan palstalta. Jos rekkaamaton ei suostu, se on valtataistelukutsu siniselle.""""

        Sanopa sitten, mikä voisi olla motiivina sinisillä tuohon väittämääsi/kuvitteluusi. Mitä siniset siinä voittaisivat itselleen?
        Minusta se on pelkkää hyvällä tarkoitettua kehoittaa uusia rekkautumaan, jos aikovat käyttää samaa vakinikkiä kuitenkin. Ihan siltä varalta, kun ovat nähneet aikaisemminkin tapahtuneen tätä samaa viimeaikaista myllerrystä.

        Toinen kysymys (niistä kun jo tunnetuksi nävyn tulleen).
        Mitä te mustilla vakinikeillä kirjoittelevat tunnette menettävänne siinä, jos rekkaatte sen jatkuvassa käytössänne olevan kaikkien yhteisen nikin omaksenne?

        Sen ymmärrän, että puskassa piileksivät ja joka kommenttiin eri nikin vaihtavat haluavat arkana pysyä piilossa olematta ketään tai mitään. Mutta te, jotka rohkenette kuitenkin aina käyttää samaa tunnistettavaa nikkiä, niin mikä siinä rekkaamisessa vastustaa? Teille itsellennehän siitä olisi vain hyötyä, kun ei kukaan pääsisi käyttämään samaa nikkiä teidän kanssanne.


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Kylmätotuus

        Kirjoitit.

        "Leikkikää vaan niin kauan kuin jaksatte. Minä tässä vaan seurailen kisailuanne. "

        Sinä seuraat kisailuamme, et siis kuulu plus 60 yhteisöön kuten ei hekottelijakaan. Olette yhteisömme ulkopuolella kuitenkin leikitte meidän kanssamme?

        Kuulun 60 keskuselupalstalle.
        Aika epämääräinen käsite 60 on, koska toinen yhteenlaskettava puuttuu. Sehän voi tarkoittaa esim. 61 30, joten ikähaitari olisi suuri.

        Mitä plus 60 yhteisö tarkoittaa, siitä minulla ei ole mitään tietoa. Voisitko ystävällisesti paikata aukon tiedossani?
        Kertoisitko myös, miten ulkopuolisena voisin päästä yhteisönne sisäpuolelle.

        Heta ole kiltti ja vastaa kysymyksiini, muuten en saa unta ensi yönä.
        On väärin, jos minua kiusataan kotona tai sen ulkopuolella.
        Jos et vastaa, niin olet syypää suureen traumaani, jonka varmasti tulen saamaan kiusaamisesta.


      • Tellukka kirjoitti:

        """" Näiden sinisten tavoite on saada tulokas rekisteröitymään tai poistumaan palstalta. Jos rekkaamaton ei suostu, se on valtataistelukutsu siniselle.""""

        Sanopa sitten, mikä voisi olla motiivina sinisillä tuohon väittämääsi/kuvitteluusi. Mitä siniset siinä voittaisivat itselleen?
        Minusta se on pelkkää hyvällä tarkoitettua kehoittaa uusia rekkautumaan, jos aikovat käyttää samaa vakinikkiä kuitenkin. Ihan siltä varalta, kun ovat nähneet aikaisemminkin tapahtuneen tätä samaa viimeaikaista myllerrystä.

        Toinen kysymys (niistä kun jo tunnetuksi nävyn tulleen).
        Mitä te mustilla vakinikeillä kirjoittelevat tunnette menettävänne siinä, jos rekkaatte sen jatkuvassa käytössänne olevan kaikkien yhteisen nikin omaksenne?

        Sen ymmärrän, että puskassa piileksivät ja joka kommenttiin eri nikin vaihtavat haluavat arkana pysyä piilossa olematta ketään tai mitään. Mutta te, jotka rohkenette kuitenkin aina käyttää samaa tunnistettavaa nikkiä, niin mikä siinä rekkaamisessa vastustaa? Teille itsellennehän siitä olisi vain hyötyä, kun ei kukaan pääsisi käyttämään samaa nikkiä teidän kanssanne.

        Noh, noh lopetappas nyt ent, siivoojaparka tuo moralisointi.
        Ennen oli sellainen sananlasku, että ´´vanha lehmä ei muista vasikkana oloonsa.´´
        Olet tainnut unohtaa jotain, jota mustalla nikilläsi teit.
        Monessakin kommentissasi on niin suuren suuri tekopyhyys paistanut.
        Voihan se olla, että joitakuita hämäät, minua et.


      • eppu2 kirjoitti:

        Noh, noh lopetappas nyt ent, siivoojaparka tuo moralisointi.
        Ennen oli sellainen sananlasku, että ´´vanha lehmä ei muista vasikkana oloonsa.´´
        Olet tainnut unohtaa jotain, jota mustalla nikilläsi teit.
        Monessakin kommentissasi on niin suuren suuri tekopyhyys paistanut.
        Voihan se olla, että joitakuita hämäät, minua et.

        Ent. siivoojaparka oli aikoinaan nikki, jolla kirjoitin mustana vaikka minulla oli tämä rekattu, jota nyt käytän.
        Aivan verrattavissa siihen, että sinulla oli eppu mustana ja kissamummi rekattuna.

        Kerrotko sitten vielä, mitä muuta sillä mustalla nikilläni tein muuta kuin kirjoittelin. Minulla kun tuo muisti meinaa heittää.
        Muistan kyllä, kun joku toinenkin alkoi käyttämään ent.siivoojaparkaa juuri sinun aloittamassasi ketjussa ja aloin vastaamaan hänelle tällä rekatullani, niin syytit minua ketjusi pilaamisesta, että aloin muka itseni kanssa väittelemään ja aloin rekatullani syyttämään itseäni ent.siivoojaparka nikin lainaamisesta.

        Sen muistan hyvin, että sellaista vainoharhaisuutta kehräsit silloin päässäsi ja jopa toitotit ilmoillekin sen. Ja ettetkö vain eilen illallakin puskasta kuiskaillut (aavemaisesti) sitä samaa?
        No itepähän tiijät. Ja oma on pääsi. Kehittele siellä ihan mitä haluat, mutta mielellään ihan vain siellä omassa päässäsi

        Ja ssankos tehdä sinulle kysymyksen, että oletkos sinä tuntenut itsellesi olevan haittaa rekattuna olemisesta? Minulle siitä ei ole ollut mitään haittaa täällä eikä livessäkään.


      • eppu2 kirjoitti:

        Noh, noh lopetappas nyt ent, siivoojaparka tuo moralisointi.
        Ennen oli sellainen sananlasku, että ´´vanha lehmä ei muista vasikkana oloonsa.´´
        Olet tainnut unohtaa jotain, jota mustalla nikilläsi teit.
        Monessakin kommentissasi on niin suuren suuri tekopyhyys paistanut.
        Voihan se olla, että joitakuita hämäät, minua et.

        Muistaakos se "vanha lehmä" tämän ketjunsa, jossa minun monta vuotta käyttämäni nikki kaapattiin ja nähtävästi hänen omansakin ja syytit minua siitä?
        Jokunen niistä vainoharhaisista kommenteistasi:


        """eppu2
        16.2.2017 16:36
        suvenelli1 kirjoitti:
        Onks tämä nyt sitä itsensä kanssa keskustelua?
        Sitähän se, tarkoituksena pilata aloitukseni."""

        """"kissamummu
        16.2.2017 17:43
        Jaahas, täällä on joku siivooja jo ruvennut käyttämään minunkin nikkiäni.
        eppu2""""

        """kissamummu
        16.2.2017 18:22
        Tellukka kirjoitti:
        Onko joku siis ihastunut sinunkin mielipiteisiisi ja haluaa samaistua sinuun?
        Joku, joka etsii omaa identiteettiä vielä tässä iässä.

        Sinulla se identiteetti näyttää olevan hukassa, kun monilla nikeillä touhuat ja vielä toistenkin.
        Kyllä viitsit olla lapsellinen.
        eppu2"""

        """kissamummu
        16.2.2017 22:59
        Eipä tuon monikin hepulikohtaus yllätyksenä tullut, olihan siitä jo merkkejä aiemmin ainakin yhdessä ketjussa.
        eppu2"""

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14729354/mita-on-sisainen-kauneus#comment-88811196



        Näkyy tuo "aikuisuus" olleen sinulla verissä jo silloin ja tuo toisten lapsellisiksi sanominen, jota on esiintynyt kommenteissasi nytkin (parhaissa kaksi).

        Joo, että sillee, että nii, "vanha lehmä".


      • hmpff

        Kylmätotuus, kyllä sä aika lailla muutit mun sanomaa, mä puhuin yleisesti "vastapuolesta", sinä vaihdoit sen "sinisten" kiusaamismuodoksi.

        Mä en tykkää tällaisesta sinisten-mustien vastakkain asettelusta. Se on ihan se ja sama kun täällä kirjoittaa tunnistettavana, onko musta vai ei.


      • hmpff
        Tellukka kirjoitti:

        """" Näiden sinisten tavoite on saada tulokas rekisteröitymään tai poistumaan palstalta. Jos rekkaamaton ei suostu, se on valtataistelukutsu siniselle.""""

        Sanopa sitten, mikä voisi olla motiivina sinisillä tuohon väittämääsi/kuvitteluusi. Mitä siniset siinä voittaisivat itselleen?
        Minusta se on pelkkää hyvällä tarkoitettua kehoittaa uusia rekkautumaan, jos aikovat käyttää samaa vakinikkiä kuitenkin. Ihan siltä varalta, kun ovat nähneet aikaisemminkin tapahtuneen tätä samaa viimeaikaista myllerrystä.

        Toinen kysymys (niistä kun jo tunnetuksi nävyn tulleen).
        Mitä te mustilla vakinikeillä kirjoittelevat tunnette menettävänne siinä, jos rekkaatte sen jatkuvassa käytössänne olevan kaikkien yhteisen nikin omaksenne?

        Sen ymmärrän, että puskassa piileksivät ja joka kommenttiin eri nikin vaihtavat haluavat arkana pysyä piilossa olematta ketään tai mitään. Mutta te, jotka rohkenette kuitenkin aina käyttää samaa tunnistettavaa nikkiä, niin mikä siinä rekkaamisessa vastustaa? Teille itsellennehän siitä olisi vain hyötyä, kun ei kukaan pääsisi käyttämään samaa nikkiä teidän kanssanne.

        Tellukka kyseli:
        "Mitä te mustilla vakinikeillä kirjoittelevat tunnette menettävänne siinä, jos rekkaatte sen jatkuvassa käytössänne olevan kaikkien yhteisen nikin omaksenne?"

        Tunnollisia kirjoittajia? Säännöissä lukee että ei saa antaa vääriä tietoja käyttäjätunnuksen tietoihin. Olen muutaman päivityksen saitilla nähnyt, kaikki ei mene kuin Strömsössä. Mm. yksi tapahtui niin, että yhtäkkiä profiilista näki mistä paikkakunnasta olit, ja olitko mies vai nainen. Siihen aikaan profiilit toimi vähän eri tavalla kuin nyt. Ihan mielenkiintoista oli nähdä että silloin palstasheriffi olikin mies vaikka esiintyi naisena, mutta se ei nyt ollut pointtini. Jos tämä saitti päättää taas päivittää jotain, voi mitä vaan tapahtua.

        Noh, nyt alkaa taas varmaan uusi rumba sinulta, että miksi pitää olla niin vainoharhainen. Näin kävi viimeksi kun asiasta keskustelimme. Mutta ainakin sait yhden syyn olla rekisteröitymättä. Kelpaako Tellukalle? :))


      • hmpff
        hmpff kirjoitti:

        Tellukka kyseli:
        "Mitä te mustilla vakinikeillä kirjoittelevat tunnette menettävänne siinä, jos rekkaatte sen jatkuvassa käytössänne olevan kaikkien yhteisen nikin omaksenne?"

        Tunnollisia kirjoittajia? Säännöissä lukee että ei saa antaa vääriä tietoja käyttäjätunnuksen tietoihin. Olen muutaman päivityksen saitilla nähnyt, kaikki ei mene kuin Strömsössä. Mm. yksi tapahtui niin, että yhtäkkiä profiilista näki mistä paikkakunnasta olit, ja olitko mies vai nainen. Siihen aikaan profiilit toimi vähän eri tavalla kuin nyt. Ihan mielenkiintoista oli nähdä että silloin palstasheriffi olikin mies vaikka esiintyi naisena, mutta se ei nyt ollut pointtini. Jos tämä saitti päättää taas päivittää jotain, voi mitä vaan tapahtua.

        Noh, nyt alkaa taas varmaan uusi rumba sinulta, että miksi pitää olla niin vainoharhainen. Näin kävi viimeksi kun asiasta keskustelimme. Mutta ainakin sait yhden syyn olla rekisteröitymättä. Kelpaako Tellukalle? :))

        Ja samallahan voisi Tellukalta kysyä, että miksi itse kirjoitit mustana vuosikaudet?


      • Taikuritässä
        Tellukka kirjoitti:

        Muistaakos se "vanha lehmä" tämän ketjunsa, jossa minun monta vuotta käyttämäni nikki kaapattiin ja nähtävästi hänen omansakin ja syytit minua siitä?
        Jokunen niistä vainoharhaisista kommenteistasi:


        """eppu2
        16.2.2017 16:36
        suvenelli1 kirjoitti:
        Onks tämä nyt sitä itsensä kanssa keskustelua?
        Sitähän se, tarkoituksena pilata aloitukseni."""

        """"kissamummu
        16.2.2017 17:43
        Jaahas, täällä on joku siivooja jo ruvennut käyttämään minunkin nikkiäni.
        eppu2""""

        """kissamummu
        16.2.2017 18:22
        Tellukka kirjoitti:
        Onko joku siis ihastunut sinunkin mielipiteisiisi ja haluaa samaistua sinuun?
        Joku, joka etsii omaa identiteettiä vielä tässä iässä.

        Sinulla se identiteetti näyttää olevan hukassa, kun monilla nikeillä touhuat ja vielä toistenkin.
        Kyllä viitsit olla lapsellinen.
        eppu2"""

        """kissamummu
        16.2.2017 22:59
        Eipä tuon monikin hepulikohtaus yllätyksenä tullut, olihan siitä jo merkkejä aiemmin ainakin yhdessä ketjussa.
        eppu2"""

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14729354/mita-on-sisainen-kauneus#comment-88811196



        Näkyy tuo "aikuisuus" olleen sinulla verissä jo silloin ja tuo toisten lapsellisiksi sanominen, jota on esiintynyt kommenteissasi nytkin (parhaissa kaksi).

        Joo, että sillee, että nii, "vanha lehmä".

        Kuulepa sinä.
        Painaisitko mieleesi sellaisen sanan kuin vapaus.
        Vapaus on arvokas asia.
        Jos olet käännynnäinen rekisteröityminesi, eivät toiset välttämättä halua.
        Sinun pitää se sietää.
        Pakkomiellehän tästä sinulle on tullut ja yllyttäjä ja joku dorka teki temput.
        Mutta kuten huomasit, en rekisteröitynyt, vaikka yrititte jotkut joukolla
        puristaa ilmat pihalle. En alistunut. Isohoon mielestä pilasin uskottavuuteni.
        Päinvastoin. Jos olisin joitakin mielistelläkseni rekisteröitynyt, eikös se olisi vienyt uskottavuuden.
        Se henkilö, joka ne nappasi 60 on täällä joukossamme, hänhän nolo tyyppi on.
        Sitten olen tuonut tällaisen keskusteluohjelman heikkouksia esille.
        Kummallista kyllä, niitä ei kommentoitu. Pari ymmärsi ihan asoitakin.
        Edes Isohoo, joka mainostaa it-osaamisellaan, oli tuppisuuna ja jankutti yhtä ja samaa. Onko keskustelussa pelko, että sahaa oman tuolin jalkaa.
        Edelleen olen arvellut, että jotkut olisivat palkallisia ja katsovat oikeudekseen
        Huutaa yhtä ja samaa.
        Onko taustalla kuse rahasta?


      • kaaoksen.keskellä
        Taikuritässä kirjoitti:

        Kuulepa sinä.
        Painaisitko mieleesi sellaisen sanan kuin vapaus.
        Vapaus on arvokas asia.
        Jos olet käännynnäinen rekisteröityminesi, eivät toiset välttämättä halua.
        Sinun pitää se sietää.
        Pakkomiellehän tästä sinulle on tullut ja yllyttäjä ja joku dorka teki temput.
        Mutta kuten huomasit, en rekisteröitynyt, vaikka yrititte jotkut joukolla
        puristaa ilmat pihalle. En alistunut. Isohoon mielestä pilasin uskottavuuteni.
        Päinvastoin. Jos olisin joitakin mielistelläkseni rekisteröitynyt, eikös se olisi vienyt uskottavuuden.
        Se henkilö, joka ne nappasi 60 on täällä joukossamme, hänhän nolo tyyppi on.
        Sitten olen tuonut tällaisen keskusteluohjelman heikkouksia esille.
        Kummallista kyllä, niitä ei kommentoitu. Pari ymmärsi ihan asoitakin.
        Edes Isohoo, joka mainostaa it-osaamisellaan, oli tuppisuuna ja jankutti yhtä ja samaa. Onko keskustelussa pelko, että sahaa oman tuolin jalkaa.
        Edelleen olen arvellut, että jotkut olisivat palkallisia ja katsovat oikeudekseen
        Huutaa yhtä ja samaa.
        Onko taustalla kuse rahasta?

        Hienoa ettet alistunut paineen alla. Kun luin tätä ketjua ja palstan muitakin ketjuja en ollut ihan varma. Olen itse aikoinani kysynyt mm. hunkszilta, että saako hän provikaa.

        Muistelen, että Suomi24:n sähköpostitiedot olisivat vuotaneet.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ent. siivoojaparka oli aikoinaan nikki, jolla kirjoitin mustana vaikka minulla oli tämä rekattu, jota nyt käytän.
        Aivan verrattavissa siihen, että sinulla oli eppu mustana ja kissamummi rekattuna.

        Kerrotko sitten vielä, mitä muuta sillä mustalla nikilläni tein muuta kuin kirjoittelin. Minulla kun tuo muisti meinaa heittää.
        Muistan kyllä, kun joku toinenkin alkoi käyttämään ent.siivoojaparkaa juuri sinun aloittamassasi ketjussa ja aloin vastaamaan hänelle tällä rekatullani, niin syytit minua ketjusi pilaamisesta, että aloin muka itseni kanssa väittelemään ja aloin rekatullani syyttämään itseäni ent.siivoojaparka nikin lainaamisesta.

        Sen muistan hyvin, että sellaista vainoharhaisuutta kehräsit silloin päässäsi ja jopa toitotit ilmoillekin sen. Ja ettetkö vain eilen illallakin puskasta kuiskaillut (aavemaisesti) sitä samaa?
        No itepähän tiijät. Ja oma on pääsi. Kehittele siellä ihan mitä haluat, mutta mielellään ihan vain siellä omassa päässäsi

        Ja ssankos tehdä sinulle kysymyksen, että oletkos sinä tuntenut itsellesi olevan haittaa rekattuna olemisesta? Minulle siitä ei ole ollut mitään haittaa täällä eikä livessäkään.

        ´´Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.´´


      • Tellukka kirjoitti:

        Muistaakos se "vanha lehmä" tämän ketjunsa, jossa minun monta vuotta käyttämäni nikki kaapattiin ja nähtävästi hänen omansakin ja syytit minua siitä?
        Jokunen niistä vainoharhaisista kommenteistasi:


        """eppu2
        16.2.2017 16:36
        suvenelli1 kirjoitti:
        Onks tämä nyt sitä itsensä kanssa keskustelua?
        Sitähän se, tarkoituksena pilata aloitukseni."""

        """"kissamummu
        16.2.2017 17:43
        Jaahas, täällä on joku siivooja jo ruvennut käyttämään minunkin nikkiäni.
        eppu2""""

        """kissamummu
        16.2.2017 18:22
        Tellukka kirjoitti:
        Onko joku siis ihastunut sinunkin mielipiteisiisi ja haluaa samaistua sinuun?
        Joku, joka etsii omaa identiteettiä vielä tässä iässä.

        Sinulla se identiteetti näyttää olevan hukassa, kun monilla nikeillä touhuat ja vielä toistenkin.
        Kyllä viitsit olla lapsellinen.
        eppu2"""

        """kissamummu
        16.2.2017 22:59
        Eipä tuon monikin hepulikohtaus yllätyksenä tullut, olihan siitä jo merkkejä aiemmin ainakin yhdessä ketjussa.
        eppu2"""

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14729354/mita-on-sisainen-kauneus#comment-88811196



        Näkyy tuo "aikuisuus" olleen sinulla verissä jo silloin ja tuo toisten lapsellisiksi sanominen, jota on esiintynyt kommenteissasi nytkin (parhaissa kaksi).

        Joo, että sillee, että nii, "vanha lehmä".

        Näköjään kalahti, kun älähti.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Kuulepa sinä.
        Painaisitko mieleesi sellaisen sanan kuin vapaus.
        Vapaus on arvokas asia.
        Jos olet käännynnäinen rekisteröityminesi, eivät toiset välttämättä halua.
        Sinun pitää se sietää.
        Pakkomiellehän tästä sinulle on tullut ja yllyttäjä ja joku dorka teki temput.
        Mutta kuten huomasit, en rekisteröitynyt, vaikka yrititte jotkut joukolla
        puristaa ilmat pihalle. En alistunut. Isohoon mielestä pilasin uskottavuuteni.
        Päinvastoin. Jos olisin joitakin mielistelläkseni rekisteröitynyt, eikös se olisi vienyt uskottavuuden.
        Se henkilö, joka ne nappasi 60 on täällä joukossamme, hänhän nolo tyyppi on.
        Sitten olen tuonut tällaisen keskusteluohjelman heikkouksia esille.
        Kummallista kyllä, niitä ei kommentoitu. Pari ymmärsi ihan asoitakin.
        Edes Isohoo, joka mainostaa it-osaamisellaan, oli tuppisuuna ja jankutti yhtä ja samaa. Onko keskustelussa pelko, että sahaa oman tuolin jalkaa.
        Edelleen olen arvellut, että jotkut olisivat palkallisia ja katsovat oikeudekseen
        Huutaa yhtä ja samaa.
        Onko taustalla kuse rahasta?

        Saat olla onnellinen kuitenkin, ettei kukaan vainoharhainen "vanha lehmä" saanut päähänsä, että yksinään keskustelet ja itsekin lainailet toisten nikkejä.

        Kirjoitin mustana, mutta kirjoitin välillä myös rekattuna (niinkuin eppukin ja moni muu ...)
        Kun käyttämäni musta nikki kaapattiin, niin aloin käyttämään vain tätä rekattuani.

        Olin yhtä sinisilmäinen ja luottavainen niinkuin sinä (ja moni muu...), että kuvittelin, ettei kukaan niin töntti ole, että alkaa käyttämään samaa nikkiä, jota näkee toisen käyttävän. Olin hölmö.
        Koti-kiusattu (ja moni muu) oli oikeassa ja näytti kuinka helposti se pystyy tapahtumaan. Oli oikeassa siinä, kun tyrkytti minua käyttämään rekattua eikä mustaa.

        Kun lukee näitä kommentteja, niin moni on juuri siksi rekattuna (ja yllyttävät toisiakin rekkaantumaan), että ovat aikojen saatossa joutuneet samaan rumbaan kuin sinä, minä, eppu (ja moni muu ...). Ancelina kertoi sitä tapahtuneen jo heidän ollessaan 50 palstalla. Ja en todellakaan ollut minä silloinkaan toisten nikkien lainaajana.

        Itse en ole niin valonarka että pelkäisin sellaista, jos nimeni ja asuinpaikkani pääsisi vuotamaan. Pysyn kaiken tänne kirjoittamani takana livessäkin.
        Oletko sinä valonarka?
        Jokainen, joka minut tuntee livessä, pystyy tunnistamaan minut täältäkin, eikä se minua haittaa. Minua tuntemattomille sillä taas ei ole mitään merkitystä, mikä nimeni ja asuinpaikkani on. Niitä tietojahan ihmisistä on siellä sun täällä muutenkin, facessakin. Ovessanikin lukee nimeni.


      • hmpff kirjoitti:

        Ja samallahan voisi Tellukalta kysyä, että miksi itse kirjoitit mustana vuosikaudet?

        Vastaus kysymykseesi löytyy tuolta kommentistani "taikuritässä"lle.


      • Taikuritässä
        Tellukka kirjoitti:

        Saat olla onnellinen kuitenkin, ettei kukaan vainoharhainen "vanha lehmä" saanut päähänsä, että yksinään keskustelet ja itsekin lainailet toisten nikkejä.

        Kirjoitin mustana, mutta kirjoitin välillä myös rekattuna (niinkuin eppukin ja moni muu ...)
        Kun käyttämäni musta nikki kaapattiin, niin aloin käyttämään vain tätä rekattuani.

        Olin yhtä sinisilmäinen ja luottavainen niinkuin sinä (ja moni muu...), että kuvittelin, ettei kukaan niin töntti ole, että alkaa käyttämään samaa nikkiä, jota näkee toisen käyttävän. Olin hölmö.
        Koti-kiusattu (ja moni muu) oli oikeassa ja näytti kuinka helposti se pystyy tapahtumaan. Oli oikeassa siinä, kun tyrkytti minua käyttämään rekattua eikä mustaa.

        Kun lukee näitä kommentteja, niin moni on juuri siksi rekattuna (ja yllyttävät toisiakin rekkaantumaan), että ovat aikojen saatossa joutuneet samaan rumbaan kuin sinä, minä, eppu (ja moni muu ...). Ancelina kertoi sitä tapahtuneen jo heidän ollessaan 50 palstalla. Ja en todellakaan ollut minä silloinkaan toisten nikkien lainaajana.

        Itse en ole niin valonarka että pelkäisin sellaista, jos nimeni ja asuinpaikkani pääsisi vuotamaan. Pysyn kaiken tänne kirjoittamani takana livessäkin.
        Oletko sinä valonarka?
        Jokainen, joka minut tuntee livessä, pystyy tunnistamaan minut täältäkin, eikä se minua haittaa. Minua tuntemattomille sillä taas ei ole mitään merkitystä, mikä nimeni ja asuinpaikkani on. Niitä tietojahan ihmisistä on siellä sun täällä muutenkin, facessakin. Ovessanikin lukee nimeni.

        Vanhan toistoa.
        Et ota kantaa ohjelmaan.
        Sulla on toinen vaihe meneillään. Miten verhoaisin uteliaisuuteni.

        Sinulla on omat tapasi.
        Ja minulla omat tapani. (Luojan kiitos). Toimin, miten itse parhaaksi näen.

        Vain todelliset ystäväni tietävät nuo lisätiedot minusta.
        Et kuulu heihin.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Vanhan toistoa.
        Et ota kantaa ohjelmaan.
        Sulla on toinen vaihe meneillään. Miten verhoaisin uteliaisuuteni.

        Sinulla on omat tapasi.
        Ja minulla omat tapani. (Luojan kiitos). Toimin, miten itse parhaaksi näen.

        Vain todelliset ystäväni tietävät nuo lisätiedot minusta.
        Et kuulu heihin.

        Jos todella näet toimintasi vieläkin hyväksi, niin siitä vaan. Jatka noin, mutta ei ole kanttia enää valittaa, jos itse asetat nikkisi epäluotettavaksi, ettei koskaan tiedä mikä kirjoittaja sen kyseisen nikin takana on, oletko se sinä sama kirjoittaja vai joku muu.
        Mutta ehkä sillä ei ole sinulle mitään väliäkään?


      • aavemaista
        Tellukka kirjoitti:

        Ent. siivoojaparka oli aikoinaan nikki, jolla kirjoitin mustana vaikka minulla oli tämä rekattu, jota nyt käytän.
        Aivan verrattavissa siihen, että sinulla oli eppu mustana ja kissamummi rekattuna.

        Kerrotko sitten vielä, mitä muuta sillä mustalla nikilläni tein muuta kuin kirjoittelin. Minulla kun tuo muisti meinaa heittää.
        Muistan kyllä, kun joku toinenkin alkoi käyttämään ent.siivoojaparkaa juuri sinun aloittamassasi ketjussa ja aloin vastaamaan hänelle tällä rekatullani, niin syytit minua ketjusi pilaamisesta, että aloin muka itseni kanssa väittelemään ja aloin rekatullani syyttämään itseäni ent.siivoojaparka nikin lainaamisesta.

        Sen muistan hyvin, että sellaista vainoharhaisuutta kehräsit silloin päässäsi ja jopa toitotit ilmoillekin sen. Ja ettetkö vain eilen illallakin puskasta kuiskaillut (aavemaisesti) sitä samaa?
        No itepähän tiijät. Ja oma on pääsi. Kehittele siellä ihan mitä haluat, mutta mielellään ihan vain siellä omassa päässäsi

        Ja ssankos tehdä sinulle kysymyksen, että oletkos sinä tuntenut itsellesi olevan haittaa rekattuna olemisesta? Minulle siitä ei ole ollut mitään haittaa täällä eikä livessäkään.

        Ehei, ei eppu aavemaisesti kuiskaillut. Minä se olin.


      • aavemaista kirjoitti:

        Ehei, ei eppu aavemaisesti kuiskaillut. Minä se olin.

        Mitennii? Kuka sinä?
        Tuonkin kommentin on voinut kirjoittaa ihan kuka vaan. Ei sinua ole täällä olemassakaan.


      • Taikuritässä
        Tellukka kirjoitti:

        Jos todella näet toimintasi vieläkin hyväksi, niin siitä vaan. Jatka noin, mutta ei ole kanttia enää valittaa, jos itse asetat nikkisi epäluotettavaksi, ettei koskaan tiedä mikä kirjoittaja sen kyseisen nikin takana on, oletko se sinä sama kirjoittaja vai joku muu.
        Mutta ehkä sillä ei ole sinulle mitään väliäkään?

        Eikö sulla Tellukka ole mitään uusia ajatuksia antaa tänne ketjuihin.
        Kirjoittaisit jonkin aloituksen, missä käsitellään jotain ennen kuulumatonta.

        Voisit kirjoittaa, millaista 60 elämä on Ruotsissa, jos nyt siellä olet.
        Oletko integroitunut hyvin? Onko sulla kasvava Suomi-kaipuu?
        Mitäs jos kirjoittaisit elämästä siellä.


      • Taikuritässä
        Tellukka kirjoitti:

        Jos todella näet toimintasi vieläkin hyväksi, niin siitä vaan. Jatka noin, mutta ei ole kanttia enää valittaa, jos itse asetat nikkisi epäluotettavaksi, ettei koskaan tiedä mikä kirjoittaja sen kyseisen nikin takana on, oletko se sinä sama kirjoittaja vai joku muu.
        Mutta ehkä sillä ei ole sinulle mitään väliäkään?

        Miksi sä kopioit Isohoota? Voisitte olla identtiset kaksoset.
        Hmmmm.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Eikö sulla Tellukka ole mitään uusia ajatuksia antaa tänne ketjuihin.
        Kirjoittaisit jonkin aloituksen, missä käsitellään jotain ennen kuulumatonta.

        Voisit kirjoittaa, millaista 60 elämä on Ruotsissa, jos nyt siellä olet.
        Oletko integroitunut hyvin? Onko sulla kasvava Suomi-kaipuu?
        Mitäs jos kirjoittaisit elämästä siellä.

        Kukahan siellä nyt lie käyttämässä Taikuritässän nikkiä?

        Ei voi olla ainakaan sama tyyppi, joka joskus kirjoitteli New-agena, koska sille tyypille olen vastannut jo useitakin kertoja noista aloitusteni tekemättä jättämisistä (mitkä ovat myös kaikkien luettavissa), joista hän jatkuvasti natkutti.

        No, olkoon kuka vaan. Taitaa olle taas joku ensikertalainen? Tiedä noista.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Miksi sä kopioit Isohoota? Voisitte olla identtiset kaksoset.
        Hmmmm.

        Laitatko vielä esiin sen alkuperäisen tekstin, josta kommenttini on kopio (tai valehtelet).


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Miksi sä kopioit Isohoota? Voisitte olla identtiset kaksoset.
        Hmmmm.

        Tässä nyt odottelen vieläkin sitä alkuperäistekstiä, josta kommenttini olisi kopio.
        Tuleekos sitä?


      • Taikuritässä

        Hmmmm. Odottavan aika käy piiiitkäksi.
        Kannattaa nukkua välillä.
        Niin. Oletko identtinen Isohoon kanssa?


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Hmmmm. Odottavan aika käy piiiitkäksi.
        Kannattaa nukkua välillä.
        Niin. Oletko identtinen Isohoon kanssa?

        En tietääkseni ole identtinen kenenkään kanssa.

        Alkaa vähitellen kiinnostamaan, että mikä ihmeen päähänpinttymä/pakkomielle jollakin (joillakin? montako teitä nykyisin on saman nikin takana?) on tuosta Isohoosta, joka vedetään jatkuvasti yhteyteen ja toiseen ilman mitään ymmärrettävää syytä.


      • aavemaista
        Tellukka kirjoitti:

        Mitennii? Kuka sinä?
        Tuonkin kommentin on voinut kirjoittaa ihan kuka vaan. Ei sinua ole täällä olemassakaan.

        Niin, minähän olen sinä. Sinähän tiedät pelin säännöt. Puskista heittelet kommentteja ja sitten syyttelet toisia, jopa toisia sinisiä ;D


      • aavemaista kirjoitti:

        Niin, minähän olen sinä. Sinähän tiedät pelin säännöt. Puskista heittelet kommentteja ja sitten syyttelet toisia, jopa toisia sinisiä ;D

        Miksi minä puskista heittelisin?
        Mitä minulla on sanottavaa, niin uskallan sen kirjoittaa ihan omana itsenäni tällä nikilläni.

        Jos kirjoittaisin puskasta, niin minuahan voitaisiin luulla vaikka sinuksi, jota ei ole olemassakaan palstalla muuten kuin näkymättömänä aaveena, harmaana haamuna, jonka läpi voi kulkea huomaamatta, tuntematta mitään.


    • On tärkeä, ihan yhtä lailla kuin kenen tahansa muunkin kirjoittajan nikki. Keskustelussa ei ole mitään mieltä, jollei tiedä kuka milloinkin on äänessä, täälläkään, netin keskustelupalstalla. On tietysti vain minun mielipiteeni.
      Nikin värillä ei sinänsä väliä, jos mustaa ei kukaan kiusahenkinen väärinkäytä.

      • Olen samaa mieltä kanssasi, nikin värillä ei väliä, mutta keskustelun sujumisen kannalta olisi hyvä, jos samassa ketjussa käyttäisi samaa nikkiä.
        Jos kaikki käyttäytyvät aikuisesti, ongelmia ei olisi.
        En ole tosikko, mutta ´´persuuksilleni lensin´´ kun parin viikon tauon jälkeen kerkesin palstalle ja näin tämän kaaoksen.


      • kukahan-mä-olin

        Tämähän on kuin halkopino väärin kipattuna, sikin sokin, kaaosmaisesti avauksia, vielä kaaosmaisempia vastauksia, vähän kuin levinnyt rukkasiin.


      • Huojuu

        Itse olet kuin huolimattoman halkopino liiterissä.


      • kaaoksen.keskellä

        Varmasti meistä puskanikeistä suurin osa onkin samalla nikillä jos vastaa useamman kerran samaan ketjuun. Eihän sitä keskustelua muuten synny. Sikäli mikäli palstalla on enää mahdollista syntyä asiallisia ketjuja.


      • kaaoksen.keskellä kirjoitti:

        Varmasti meistä puskanikeistä suurin osa onkin samalla nikillä jos vastaa useamman kerran samaan ketjuun. Eihän sitä keskustelua muuten synny. Sikäli mikäli palstalla on enää mahdollista syntyä asiallisia ketjuja.

        Viikon lopulla muutan taas talvikotiini. Saatan aloituksiakin ruveta tekemään, koska ehdin sitten täällä notkumaan taas puoli vuotta.
        Toivon, että asiallista mukavaa keskusteluakin syntyisi, vaikka tiedänkin, että nämä jäkätykset toisista kirjoittajista ja nikeistä näyttävät vetävän väkeä ( usein samoja, monta kertaa).
        Mutta tällaisia aloituksia ei minulta nähdä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Viikon lopulla muutan taas talvikotiini. Saatan aloituksiakin ruveta tekemään, koska ehdin sitten täällä notkumaan taas puoli vuotta.
        Toivon, että asiallista mukavaa keskusteluakin syntyisi, vaikka tiedänkin, että nämä jäkätykset toisista kirjoittajista ja nikeistä näyttävät vetävän väkeä ( usein samoja, monta kertaa).
        Mutta tällaisia aloituksia ei minulta nähdä.

        Kuules, se on se itsensä toisten yläpuolelle kehumisketju tuo "surullista luettavaa" ketju.

        Se ketju, missä aloittaja kimpassa lyttäsi koko palstan (=keskustelijat) ja missä sitten jokaisen vuorollaan piti kehua olevansa itse tämän paskasakin yläpuolellea tyyliin; en minä, mutta nuo muut, tuo ja tuo ja tuo ...


      • Tellukka kirjoitti:

        Kuules, se on se itsensä toisten yläpuolelle kehumisketju tuo "surullista luettavaa" ketju.

        Se ketju, missä aloittaja kimpassa lyttäsi koko palstan (=keskustelijat) ja missä sitten jokaisen vuorollaan piti kehua olevansa itse tämän paskasakin yläpuolellea tyyliin; en minä, mutta nuo muut, tuo ja tuo ja tuo ...

        Jaa-a vielä kun olen täällä mökilllä en niin kovin ole perehtynyt mitä täällä on meneillään.
        Vaan oottakaas, kun talvielämääni muutan, täällähän minä olen, kuin tauti.
        Sitten minä taas ajattelin ottaa ison kauhan ja hämmentää. (joutavia höpötän)


      • eppu2 kirjoitti:

        Jaa-a vielä kun olen täällä mökilllä en niin kovin ole perehtynyt mitä täällä on meneillään.
        Vaan oottakaas, kun talvielämääni muutan, täällähän minä olen, kuin tauti.
        Sitten minä taas ajattelin ottaa ison kauhan ja hämmentää. (joutavia höpötän)

        Njaa. Et ole perehtynyt mitä täällä on meneillään, mutta silti:

        """" ´´persuuksilleni lensin´´ kun parin viikon tauon jälkeen kerkesin palstalle ja näin tämän kaaoksen.""""


    • ahmmeetatat

      Suomen haluan jättää pois mutta kirjoittaa haluan.

    • ö-Öö

      Henkilörekistereistä, muustakin.

      Kun rekisteröityy jonnekin, pääsee sitten asiakastietokantoihin. Tiedot rahanarvoista tavaraa. Niitä voi käyttää mainosten myymiseen ja tarkempaan kohdemainontaan. Myös roskapostin kohdentamiseen. Mainiten, suolen tietokannat oli joskus aikanaan hakkeroitukin. Kyseessä kuitenkin henkilörekistereistä, niissä aina riskinsä.
      .
      Nykyisin yritetään kaikkialla urkkia myös puhelinnumeroita.

      Mä pyrin usein käyttämään kertakäyttönimimerkkejä. Ihan laiskuuttanikin, rekisteröityminen vie lisäksi hetken aikaa. Aika paljon foorumeita, missä rekisteröityminen pakollista, muutamiin mulla on olemassa rekisteröityminenkin, jää niitten käyttäminen sittten vähiin, toisekseen olen hyvä unohtelemaan salasanoja. hah, muutama puoluelehti ei julkaise mun kirjoituksia. Kerran kirjoitin yhteeen lehteen pikaisesti tekemälläni nimmarilla, kehno puoli, sattui epähuomiossa yhen poliitikon nimi, iso älämölö. Se oli vanhan lain aikaan, silloin tollasta lipsahdusta ei laskettu identiteettivarkaudeksi :D Että mielipidesensuuria.

      Suolessa hämmennetty pari kertaa nimmarirekistereitä. Eka oli kai eniron aikaan, silloin periaatteessa piti rekisteröidä kiireesti oma nimmari uusiksi, muuten sen ois joku keikannut. Jokin aika sitten oli myös joku härdelli, joku huumoriveikko rekisteröi kai kaikki mahdolliset Ö-yhdistemät, sitä mukaa kun niitä käytin. Enpä tiedä, jollain on hirmuinen määrä feikkinimmareita jemmassa rekattuna :D

      Ja aikoja sitten oli melkein sama nimmari, kuin mulla rekattuna, pieni ero kirjoitusasussa. Siitä oli pikkusen hupia chatin meilissä, tahtoi tulla jonkun nuoren kollin yksityisviestejä mulle. No se loppui siinä eniron uudistuksessa. Se meni muuten kiintoisasti. Asiasta ei oikein tiedotettu mitenkään, että uudistus tulossa, tieto kulki vakkareilla keskenään ja suunnaleen kaikki kerkis rekisteröidä omat nikkinsä uusiksi.

      Siis tiivistetysti, en pidä rekisteröitymistä mitenkään hyvänä asiana, asiat alkaa kuitenkin henkilöitymään liikaa. Tagia voi feikata, mitäpä siitä "tutut tuntee jne".

      =DW=

      • K-kauppis maksaa syksyisin 2kk Aamulehdet asiakkailleen, jos haluaa.
        Olen sen ottanut.
        Tänä vuonna Aamulehti pyysi sähköpostiosoitteen, kertoen, että lähettää sähköpostiin tiedot, millä pääsee katsomaan sähköistä versiota.
        Kuukausi on kulunut, eikä ole postia tullut.
        Johonkin muuhun tarkoitukseen se ilmeisesti haluttiin.


      • luottamus-nolla

        niimpä, kerran lävähti ruudulle nikkien nimet ja sähköpostiosoitteet, eipä ole sen jälkeen tullut mieleen käyttää tällä saitilla omaa nimeä


      • luottamus-nolla kirjoitti:

        niimpä, kerran lävähti ruudulle nikkien nimet ja sähköpostiosoitteet, eipä ole sen jälkeen tullut mieleen käyttää tällä saitilla omaa nimeä

        Jokaisen rekatun Suomi24 sähköpostiosoitteenhan tietää muutenkin, kun näkee nikin. Nikin mukaanhan se osoite menee.
        Privaattia sähköpostiosoitettaanhan ei tarvitse rekkautuessa antaa, ellei halua.

        No montako nimeä jäi mieleesi? Tarvitsitko niitä mihin? Minulle ei sanoisi mitään vaikka näkisin kaikkien nimet. Minulle ne vain olisivat tuntemattomien nimiä nimien joukossa. En minä alkaisi kaikille joulukortteja lähettelemään.

        Onko sinulla suojattu identiteetti, vai miksi nimesi on niin valonarka?

        Tai no, olisihan se aika noloa varmaan, jos olisit kehunut täällä menestykselläsi, kauneudellasi ja rikkauksillasi ja sitten naapurisi saisi tietää, että tuohan se siinä meidän vanha lihava ryppynaama, joka kulkee röntystelee keräilemässä palautuspurkkeja, että saa leivänkannikkaa suuhunsa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Jokaisen rekatun Suomi24 sähköpostiosoitteenhan tietää muutenkin, kun näkee nikin. Nikin mukaanhan se osoite menee.
        Privaattia sähköpostiosoitettaanhan ei tarvitse rekkautuessa antaa, ellei halua.

        No montako nimeä jäi mieleesi? Tarvitsitko niitä mihin? Minulle ei sanoisi mitään vaikka näkisin kaikkien nimet. Minulle ne vain olisivat tuntemattomien nimiä nimien joukossa. En minä alkaisi kaikille joulukortteja lähettelemään.

        Onko sinulla suojattu identiteetti, vai miksi nimesi on niin valonarka?

        Tai no, olisihan se aika noloa varmaan, jos olisit kehunut täällä menestykselläsi, kauneudellasi ja rikkauksillasi ja sitten naapurisi saisi tietää, että tuohan se siinä meidän vanha lihava ryppynaama, joka kulkee röntystelee keräilemässä palautuspurkkeja, että saa leivänkannikkaa suuhunsa.

        S24 sähköpostiosoitteeksi voi rekata jonkin muunkin kuin oman sinisen nikkinsä. Ainakin aikaisemmin se meni niin. Voihan tietysti olla että ohjelmaa on siltä osin muutettu.


      • saimaantaka kirjoitti:

        S24 sähköpostiosoitteeksi voi rekata jonkin muunkin kuin oman sinisen nikkinsä. Ainakin aikaisemmin se meni niin. Voihan tietysti olla että ohjelmaa on siltä osin muutettu.

        Aha.
        No minä en rekannut mitään sähköpostiosoitteeksi. Se nikkini mukainen Suomi24 sähköpostiosoite näkyy tulleen kylkiäisinä ihan pyytämättäni kun rekkaannuin.

        Kuitenkin minulla on erikseen oma hotmail osoite, joka minulla on ollut jo kauan ennen tänne tuloa ja jota käytän privaatisti ja jonka annan silloin, kun johonkin sähköpostiosoitetta tarvitaan.

        Tuo Suomi24 osoite yleensä vain on. Joskus siihen on tullut jotain ... Ehkä kerran joka toinen kuukausi sitä vilkaisenkaan.


    • """"Nykyisin yritetään kaikkialla urkkia myös puhelinnumeroita.""""

      Nykyisin?
      Niin, no. Ennenvanhaan niitä ei tarvinnut yrittää urkkia.
      Kai muistat ne entivanhaiset paksut puhelinluettelot, joissa oli nimi, osoite ja puhelinnumero?

      Ne oli hyviä ja paksuja sängyn päätyjalkojen alle, kun lapsilla oli yskää.

      • ö-Öö

        En jakele salaista numeroani.

        Eihän se muuten pysyisi salaisena. Kandeis edes vähän perehtyä ja koittaa keskittyä luetun ymmärtämiseen. Mainiten, kenenkään ei ole pakko omistaa puhelinta. Nimeroa vaaditaan aika usein, osana rekisteröitymisiä, se niistä saiteista.

        Tää urkkiminen nimenomaan liittyy yksityisyyden suojaan ja henkilörekistereihin. Niitä käytetään moniin tarkoituksiin, myös ei toivottuihin.

        Mä olen touhunnut netin kanssa muutaman kymmenen vuotta, en ole sinisilmäinen ja pyrin pitämään tietojani rajattuina. Turhan usein nähnyt ihmisten saavan kuraa, kun jaelleet tietojaan pitkin nettiä. Siis kuraa livessäkin.

        Aika hyväpuhelinmyyntiesto on muuten Sherlok.

        "Tutut tuntee jne"

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        En jakele salaista numeroani.

        Eihän se muuten pysyisi salaisena. Kandeis edes vähän perehtyä ja koittaa keskittyä luetun ymmärtämiseen. Mainiten, kenenkään ei ole pakko omistaa puhelinta. Nimeroa vaaditaan aika usein, osana rekisteröitymisiä, se niistä saiteista.

        Tää urkkiminen nimenomaan liittyy yksityisyyden suojaan ja henkilörekistereihin. Niitä käytetään moniin tarkoituksiin, myös ei toivottuihin.

        Mä olen touhunnut netin kanssa muutaman kymmenen vuotta, en ole sinisilmäinen ja pyrin pitämään tietojani rajattuina. Turhan usein nähnyt ihmisten saavan kuraa, kun jaelleet tietojaan pitkin nettiä. Siis kuraa livessäkin.

        Aika hyväpuhelinmyyntiesto on muuten Sherlok.

        "Tutut tuntee jne"

        =DW=

        Mulla on Robinson-esto. Hyvin on toiminut.


      • ö-Öö kirjoitti:

        En jakele salaista numeroani.

        Eihän se muuten pysyisi salaisena. Kandeis edes vähän perehtyä ja koittaa keskittyä luetun ymmärtämiseen. Mainiten, kenenkään ei ole pakko omistaa puhelinta. Nimeroa vaaditaan aika usein, osana rekisteröitymisiä, se niistä saiteista.

        Tää urkkiminen nimenomaan liittyy yksityisyyden suojaan ja henkilörekistereihin. Niitä käytetään moniin tarkoituksiin, myös ei toivottuihin.

        Mä olen touhunnut netin kanssa muutaman kymmenen vuotta, en ole sinisilmäinen ja pyrin pitämään tietojani rajattuina. Turhan usein nähnyt ihmisten saavan kuraa, kun jaelleet tietojaan pitkin nettiä. Siis kuraa livessäkin.

        Aika hyväpuhelinmyyntiesto on muuten Sherlok.

        "Tutut tuntee jne"

        =DW=

        No eihän tietenkään salaista numeroa tarvitse antaa, mutta ei sitä numeroa ole väärin kysyäkään.
        Minun numeroistani on vain yksi salainen. Kolme ihan julkisia.
        En ole huomannut mitään väärinkäyttöä vaikka kaikki kolme numeroani näkyvät netillä, kun nimeni tietää. Ja senhän tietävä kaikki facekäyttäjät ainakin.

        Ehkä olen vain sellainen ihminen, ettei kenelläkään ole aihetta heittää kuraa päälleni?

        Se salainen numeroni on sellaiseen "hengissä ollaan" puhelimeen, jota pidän mukanani silloin, kun en välitä vastailla moniin soittoihin enkä viesteihin. Sen numeron tietävät vain lapseni, etteivät hätäile, onko mutsi hengissä, kun ei vastaa puhelimeen.


      • ö-Öö
        eppu2 kirjoitti:

        Mulla on Robinson-esto. Hyvin on toiminut.

        Taisin muistaa väärin

        Toi sherlock oli kai sitten aikanaan mac-koneiden hakutoiminto. Tarkoitin just Robinsonia. Hyvä, kun oikaisit.

        =DW=


    • Ei nikki ole tärkeä. Olen vaihtanutkin nikkiä.
      Kerran jouduin vaihtamaan kun kyllästyin erään kirjoittajan ilkeilyyn ja poistin nikin. Samaa ei saa uudelleen.
      Sitten vaihdoin Mielikki.neidon mummoksi kun kuusikymppinen neito ei tuntunut omalta enää :)

    • farfarttt

      Olen samaa mieltä mutta kun esille että poistu tavallaan niin kuka sen tekee??? Olenko yksin asiassa?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe