Kuinka valmistautua pääsykokeisiin jo nyt?

aaapuuvaa

Oikeustieteellisen pääsykoekirjojen julkaisuun tuntuu olevan vielä pieni ikuisuus, etenkin, jos uudistuksen myötä se lykkääntyy vielä viikkoja myöhemmäksi. Siksipä haluaisin jonkinlaisia vinkkejä, mitä tässä vaiheessa voisi jo mahdollisesti tehdä sisäänpääsemisen eteen?

Omistan viimevuoden pääsykoemateriaalit, mutta olen vähän kahden vaiheilla, että kannattaisiko niitä enää alkaa kertaamaan, kun on paljon peloteltu ns. "turhan tiedon tankkaamisesta" ja sen vaikutuksesta varsinaisessa koetilanteessa. Toisaalta, ei lainopillisen tekstin lukemisesta varmaan rutiinia ajatellen olisi mitään haittakaan?

Hjälpa mig!

3

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e5h88

      No ainakin sen voi tehdä, että jos ylioppilastodistuksessa on puutteita, ilmoittautuu kevään kirjoituksiin. Jos on jo kaikki mahdollinen laudaturissa, itse lukisin eri oikeudenalojen perusteoksia. Ne saattavat muodostaa vähän taustaa, johon pääsykoekirjojen tiedot uppoavat sitten paremmin kuin tyhjään tauluun. Ainakaan jo kertaalleen pääsykoetta varten ulkoa opeteltujen erityiskymysten tahkoamisesta uudelleen ei varmaan juuri hyötyä ole.

    • avoimeen

      Kannattaa suorittaa avoimessa yliopistossa ihan oikeita oikeustieteellisten kursseja. Vastaustekniikka kehittyy tenteissä ja jos hyvin käy pääsykokeisiin tulee kirja asiasta, jota olet jo opiskellut.

    • oikkari

      Hei!

      Käy lukemassa blogiani osoitteessa www.oikkarinkasikirja.blogspot.fi

      Blogi on tarkoitettu oikkareille ja oikikseen hakeville :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe