Paljonko säästätte?

kysyvänainen

Tienaan n. 3000e/kk bruttona. Säästän 170e kuukaudessa ja rahat menevät pienikuluisiin sijoitusrahastoihin. Tämän lisäksi minulla on pientä rahaa pankkitilillä säästössä, lähinnä matkustelua ja joitain yllättäviä menoja varten, kuten pesukoneen rikkoutuminen.

Kuinka paljon sinä tienaat ja säästät kuukaudessa? Ja mitä summaa suosittelet säästettäväksi minulle? Asun yksin melko suuressa kaupungissa omistusasunnossa, joka osittain vielä pankin.

11

3369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahat

      mieti elämääsi ja pystyt itse päättämään paljonko haluat säästää.

    • aäö382

      360 € netto kk, omaishoitajana. Oma huone ,ilmainen.

      Pääomatuloja jonkin verran. Velaton. Ei lapsia.

    • plus.osaketuotot

      En ole katsonut tarkemmin. Ilmeisesti tuhlattavaksi jää 5000 - 6000 euroa kuussa, mutta koska olen säästäväinen ihminen, en tuhlaa, vaan annan rahojen kertyä minne ne sitten menevätkin. Kun rahaa tulee enemmän kuin sitä ehtii tuhlata, eivät kaikki detaljit jaksa kiinnostaa.

    • Aikuisenlogiikka

      Minä säästän noin 8000,00e kuukaudessa. Kun minun netto tulo on noin 10000,00e kuukaudessa, en säästä pankkiin kun ei siellä pankissa ole rahat turvassa, eikä siellä ole tuottavia kohteita. On niin mukava seurustella niitten rahojen kanssa kotona ja saan lähes organismin kun joskus käytän viidenkymmenen euron seteliä VC paperina. En minä ahne ole! Joskus minä oon maksanu Suomen verottajalle yhden euron avustuksen köyhän apua.

    • KrPennonen

      Älä säästä yhtään vaan kuluta VAIN niihin kohteisiin joita TODELLA TARVITSET!
      Loppu jää säästämättä säästöön.
      Säästäminen on kiusallista tinkimistä.

    • kaarlokuuskuus

      Jatka ja vaurastu. Älä kuuntele niitä, joita ei tavoitteellinen säästäminen kiinnosta.

    • SäästämisestäOngelma

      Eläke 918 €/kk netto. Asumistuki 306 €/kk. Lisäksi on tuloja sienestyksestä ja käsitöistä noin 2000 €/vuosi. Säästöön jää vaihtelevasti 4000-4500 €/vuosi. Nyt säästöt alkavat muodostua ongelmaksi, koska tuolla 16000 euron tienoilla ne alkavat vaikuttaa asumistukea vähentävästi. Jotakin pitäisi keksiä. Pöytälaatikkoonkaan ei oikein uskalla jättää. Kaverini osti jostakin huutokaupasta kassakaapin, mutta minusta se on lähinnä vitsi.

    • Buenas.dias

      1700 egee handuun, josta säästän 700 -800 joka kuukausi ja kulutan ne matkailemalla ulkomailla 2 kertaa vuodessa.

    • poor.SOB

      Käteen jää n. 1500-1600e/kk josta vuokraan 670e, päälle netti, puhelin ja auton kulut. Ruokaakin joutuu ostamaan kaupasta. Säästöön laitan säännöllisesti 15e/kk kahteen S-pankin rahastoon, lisäksi satunnaisesti ostelen osakkeita Nordnetissä jos mielestäni joku osake on edullisen hintainen, yleensä olen kyllä ollut väärässä.
      Lisäksi olen yrittänyt saada lisätuloa esim. kaupallistamalla youtube-kanavani mutta sekään ei ole lähtenyt liitoon ja nyt kun säännöt muuttuvat niin menetän kaupallistamisen kun on aivan liian vähän tilaajia ja katsonta-aikaa.
      Osakkeitakaan ei ole niin paljoa ollut varaa ostaa että osinkotulosta olisi mitään merkittävää apua, jäi viime vuonnakin alle sataan euroon.
      Jos on köyhänä syntynyt niin köyhänä myös pysyy vaikka mitä tekisi, tämä on totuus!

    • KrPennonen

      Minun "säästämisfilosofiani" ei saa vastakaikua muuallakaan.
      Ihmiset tuntuvat toimivan siten, että kaikki käytettävissä oleva raha kulutetaan ja säästöä muodostuu ainoastaan siten, että laitetaan sivuun, pois välittömästä käytöstä joku summa.
      Olkoon se sitten asuntovelan maksamista tai rahallista säästämistä ja sekin johonkin nimenomaiseen tarkoitukseen.

      Onko täysin mahdotonta ajatella, että, esimerkiksi asuntovelkojen tultua maksetuiksi, jatkaisi samaa elämäntapaa jolloin aikaisemmin velan hoitamiseen mennyt raha jää kuluttamatta = säästyy säästämättä?

    • specter11

      Minä en varsinaisesti säästä rahaa ollenkaan. Kun tili tulee, ostan osalla palkasta osakkeita. Tavallaan vaihdan osan palkastani pörssiosakkeisiin, viimeksi ostin UPM-Kymmeneä.

      Säästöä tästä voisi olla ehkä n. "1000eur/kk", jos tämä vaihtokauppa lasketaan säästämiseksi.

      Nettotulot olleet 3800eur/kk.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe