On tarvirenkaiden vaihdon aika.
Millä perusteella valitset renkaat autoosi?
1) turvallisuus
2) hinta
3) samat kuin kavereilla
4) testivoittajat
Kuinka paljon tuttavien mielipide vaikuttaa?
1) ei lainkaan
2) jonkin verran
3) valtsen renkaat joista muilla on hyvät kokemukset
Kuinka luotettavia rengastestit ovat?
1) täyttä fuulaa, markkinointi kikkailua
2) rengastestit ovat testaajien subjektiivista arvostelua
3) rengastestitulokset ovat ostettuja
4) testirenkaat eivät ole samat kuin myytävät renkaat
4) testitulokset poikkeavat vain vähän toistaan, käytännössä merkitys on vähäinen
Mitä mieltä olet kitkarenkaista?
1) mukavat
2) turvalliset
3) sopii joka keliin
4) ovat vaaralliset joka kelillä
Muuttuvatko talvirenkaat vaarallisiksi kesällä, jos kyllä mihin vuodenaikaan muutos tapahtuu?
1) Kyllä
2) Ei, nastattomilla pärjää kesälläkin
Kuinka valitset renkaat?
42
342
Vastaukset
- cruzeideri
4 (lähes sama kuin 1)
2
4b. Ei oikein selvää testit hyväksyvää vastausta ollutkaan.
3. Mutta nastat talvella ja kesäkumit kesällä ovat silti turvallisemmat.
1. 1.4. alkaen talvirenkaat ovat hengenvaarallisia, kuten laki ja asiantunteilijatkin sanovat. - Ohjausratas
Jos renkaat ovat samat kuin kaverilla tai testien parhaat valitsen ne.
Kitkarenkaat ovat aina vaaralliset. - 180kgrattarikuolematon
1. 2&1
2. 2.
3. 1-4.
4. 4.
5. 1 heti kun talvikelit loppuu keväällä. - idiocruizeri
Valitsen ne millä on mukavaa ajaa humalassa. Pidolla ja muulla ei ole väliä kun vain sovitan kännini ja renkaiden ominaisuudet valitsemalleni nopeudelle. Sen verran pitoa kuitenkin tarvitaan että pääsen Puijon mäen ylös pippelipoikien kokoontumisajoihin.
- Vapaast_ajattelija
Autoilija valitsee renkaat seuraavasti
1)Kaverit
2)Suomi24
3)Testit
4)TV
5)TM
6)Mainokset
7)Naapurit
8)Kaverit
9)Mainokset
10)Testit
11)TV
12)Nettimainokset
13 )some
14) autobild
15) huulilasi
16)TM
.
.
.
.
998) Oma harkinta - JärjenÄäniKertoo
Renkaat valitsen testitulosten perusteella siten, että lasken pisteet omien painotusten ja mieltymysten mukaan. Eli lehtien loppupisteet ei merkitse mitään.
Nyt käytössä on kitkarenkaat joihin päädyin ihan auton rengasäänien takia, en parhaan pidon takia.
Millään talvirenkaat ei kannata ajaa ympäri vuoden turvallisuuden ja ajo-ominaisuuksien takia. - nämä.riittää
Tunnetusti brändi-merkki, nastarenkaat oman ja muitten turvallisuuden vuoksi, tavallisesta rengasliikkkeestä. Ei muita kriteeritä.
- juha_2468
1) 1 ja 2 joskin molemmissa keskinkertaiset
2) 2
3) 4 Testitulokset ja käytäntö ei ehkä kohtaa ensimmäisen käyttövuoden jälkeen
4) 1 ja 2 periaatteessa kyllä, mutta painotan keskinkertaisuutta = ei missään loistava :)
5) 2, oli niin viileä kesä ettei lämpötila pakottanut vaihtamaan (ja lyhyttä ajoa sillä autolla)
Eli haen tänään talveksi keskinkertaisuuden testivoittaja, sellaiset jotka ei kai päässy testeissä missään kärkeen tai häntään. Vanhat Nokian 5 muuten olisi kelvannu, mutta märkäpito _vanhoissa_ oli jo viime talvena kadonnut. Urasyvyyttä ja nastoja kuitenkin oli (vähän ajetut). Nyt toinen merkki. - Kohti_Hybridiä
Parhaat kitkat testituloksien mukaan. Nyt valitettavasti nastat alla, kun ostin vanteet renkaineen käytettynä.
- otanastat
pois.Niissä on kyllä kiitettävästi lamelleja.
Aloittajalle:Paras vaihtoehto on kitkarenkaat,kohtahan myös meillä niinkuin pohjoismaissa rajoitetaan nastojen käyttöä.- Äläpälässytä
Unen näit tai trollaat, ei rajoiteta. Trafin ja VTT:n tekemän tutkimuksen mukaan nastoista saatava turvallisuushyöty ja sen tuoma taloudellinen säästö ylittää niiden haitat ja tienpidon kustannukset, ja lähiaikoina ei ole tulossa valtakunnallisia rajoituksia.
Voit perustaa oman ketjusi nasta-kitkajankutuksellesi. - cruzeideri
Äläpälässytä kirjoitti:
Unen näit tai trollaat, ei rajoiteta. Trafin ja VTT:n tekemän tutkimuksen mukaan nastoista saatava turvallisuushyöty ja sen tuoma taloudellinen säästö ylittää niiden haitat ja tienpidon kustannukset, ja lähiaikoina ei ole tulossa valtakunnallisia rajoituksia.
Voit perustaa oman ketjusi nasta-kitkajankutuksellesi.Muistaakseni kyllä nastarenkaiden aiheuttamaan pölyyn kuolee enemmän ihmisiä kuin niiden paremmalla liikenneturvallisuudella pelastetaan.
Itse autoilijalle nastat siis ovat turvallisempi vaihtoehto, mutta yhteiskunnalle tappavampi. - KorttiPoisTuollaisilta
cruzeideri kirjoitti:
Muistaakseni kyllä nastarenkaiden aiheuttamaan pölyyn kuolee enemmän ihmisiä kuin niiden paremmalla liikenneturvallisuudella pelastetaan.
Itse autoilijalle nastat siis ovat turvallisempi vaihtoehto, mutta yhteiskunnalle tappavampi.Humalassa ajelevalla ei pitäisi olla mitään varaa sössöttää että mikä tappaa eniten liikenteessä "muistaaksensa". Juo vähemmän -muista enemmän.
- Sekärpäsen
cruzeideri kirjoitti:
Muistaakseni kyllä nastarenkaiden aiheuttamaan pölyyn kuolee enemmän ihmisiä kuin niiden paremmalla liikenneturvallisuudella pelastetaan.
Itse autoilijalle nastat siis ovat turvallisempi vaihtoehto, mutta yhteiskunnalle tappavampi.Kaltaisesi rattijuopot tappaa enemmän kuin nastapöly. 0 promillea rajaksi. Autot ja kortit pois loppuiäksi rattijuopoilta. Myös alkoholi, tupakka ja huumausaineet. Nastapöly on kärpäsen paska em. Aineiden joukossa.
- Cruzeideri
KorttiPoisTuollaisilta kirjoitti:
Humalassa ajelevalla ei pitäisi olla mitään varaa sössöttää että mikä tappaa eniten liikenteessä "muistaaksensa". Juo vähemmän -muista enemmän.
Muistaakseni humalassa ajaminen on turvallisempaa kuin vesilinjalla.
- KädetPoisTuollaisilta
Cruzeideri kirjoitti:
Muistaakseni humalassa ajaminen on turvallisempaa kuin vesilinjalla.
Ja siksi ammattiautoilijat, poliisit ja palomiehet ajelevat enimmäkseen humalassa, ja siksi mm. liikenneturva sitä suositteleekin, eikös? Rengastesteistäkin tulisi varmaan parempia jos ne ajeltaisiin humalassa niin kaltaisesi humalikko saisi suoraan vertailukelpoista tietoa siitä millä renkaalla on mukavinta kiemurrella liikenteessä?
Hengenheimolaisesi haastattelu, hengetön tosin nykyään:
https://www.youtube.com/watch?v=rvC8eiFCvC4 - nastapelle
Äläpälässytä kirjoitti:
Unen näit tai trollaat, ei rajoiteta. Trafin ja VTT:n tekemän tutkimuksen mukaan nastoista saatava turvallisuushyöty ja sen tuoma taloudellinen säästö ylittää niiden haitat ja tienpidon kustannukset, ja lähiaikoina ei ole tulossa valtakunnallisia rajoituksia.
Voit perustaa oman ketjusi nasta-kitkajankutuksellesi.v....mainen ajaa niissä nasta-urissa,myös vaarallista.
- Cruzeideri
KädetPoisTuollaisilta kirjoitti:
Ja siksi ammattiautoilijat, poliisit ja palomiehet ajelevat enimmäkseen humalassa, ja siksi mm. liikenneturva sitä suositteleekin, eikös? Rengastesteistäkin tulisi varmaan parempia jos ne ajeltaisiin humalassa niin kaltaisesi humalikko saisi suoraan vertailukelpoista tietoa siitä millä renkaalla on mukavinta kiemurrella liikenteessä?
Hengenheimolaisesi haastattelu, hengetön tosin nykyään:
https://www.youtube.com/watch?v=rvC8eiFCvC4Riskihän on siinä, jos ei ymmärrä lopettaa vielä ensimmäisen 6-packin jälkeen. Moni känniraivogeeninen ei ymmärrä. Mutta älä nyt oman geeniperimäsi ja patoutuneen raivosi vuoksi syyttele meitä maltillisen sixerin tai punkkupullon ottaneita eurooppalaisia. Yhden voi aina ottaa näin sivistyspiireissä.
- LuuletVain
Cruzeideri kirjoitti:
Riskihän on siinä, jos ei ymmärrä lopettaa vielä ensimmäisen 6-packin jälkeen. Moni känniraivogeeninen ei ymmärrä. Mutta älä nyt oman geeniperimäsi ja patoutuneen raivosi vuoksi syyttele meitä maltillisen sixerin tai punkkupullon ottaneita eurooppalaisia. Yhden voi aina ottaa näin sivistyspiireissä.
Ja selittelyä löytyy kuin Karpon videossa, tyypillistä rattareille.
Onneksi nollaraja on tulossa niin kaltaisesi "sivistyneet" kiemurtelijat saadaan pois liikenteestä. - cruzeideri
LuuletVain kirjoitti:
Ja selittelyä löytyy kuin Karpon videossa, tyypillistä rattareille.
Onneksi nollaraja on tulossa niin kaltaisesi "sivistyneet" kiemurtelijat saadaan pois liikenteestä.Eikös siinä videollasi todettu, ettei mikään raja ajamista estä, edes korttia ei tarvita?
- rattaritpakkohoitoon
cruzeideri kirjoitti:
Eikös siinä videollasi todettu, ettei mikään raja ajamista estä, edes korttia ei tarvita?
Niinpä Karpon videolla todettiin, humalassa ajamistasi ei estä mikään jos oma järkesi ei sitä tee, ainakaan nykyisellä tekniikalla, lähitulevaisuudessa tilanne voi toki ja toivottavasti olla toinen.
- NoEiNytIhanNoin
cruzeideri kirjoitti:
Muistaakseni kyllä nastarenkaiden aiheuttamaan pölyyn kuolee enemmän ihmisiä kuin niiden paremmalla liikenneturvallisuudella pelastetaan.
Itse autoilijalle nastat siis ovat turvallisempi vaihtoehto, mutta yhteiskunnalle tappavampi.Miten nastapölyn erottaa liikenteen muusta pölystä? Ja miksi vain se tappaa ihmisiä?
Ennenkaikkea kitkoja ja muita ei-nastallisia varten tehty suolaus ja hiekotus tuottaa enemmän pölyä kuin nastat. Suolaus rikkoo asfalttia murentamalla murusiksi, joka jauhautuu pölyksi siinä kun hiekoitushiekkakin. Suolaus hiekotus vastaa noin 6% liikennepölystä ja nastarenkaiden osuus noin 2%, jos vuosia sitten julkaistu VTT:n tutkimukseen on luottamista. Ja tuon jälkeenhän nastojen teitä kuluttava vaikutus on kutistunut valtavasti kehitystyön tuloksena.
Ja liikenne kokonaisuudessaan muistaakseni vain noin 15% koko ilassa olevasta pölymäärästä.
Kukaan ei silti varmaan kiellä nastojenkaan aiheuttaman pölyn haitallisuutta.
Sekin, että tuon suolauksen vuoksi nastat kuluttaa asfalttia enemmän ja siten lisää pölyäkin, ei oikein voida pistää yksinomaan nastojen syyksi. Kyllähän nastoilla pärjäisi ilman suolausta ja hiekotustakin.
Ja noista kuolemisista. Kuinkahan paljon enemmän liikenteessä kuolisikaan ja invalidisoituisi, jos kaikki siirtyisivät pois nastoista. Nythän on laskettu vain ilmeisen 'mekaanisen suoraviivaisesti' kuolemien lisääntyvän noin 9henk/vuosi ja päälle huomat määrät loukkaantumisia ja invalisoitumiset, mutta siinä ei ole huomioitu sitä, että valtava määrä kokemattomia ja talviliikenteessä epävarmoja siirtyisi kitkoihin, jolloin tietysti riski onnettomuuksiin kasvaisikin enemmän kuin 'mekaanisen suoraviivaisesti' vain lukumäärät huomioiden.
Johan jo pelkästään taannoisessa kuuluisassa nastatutkimuksessa, jossa tavoite oli löytää vain nastojen haittoja, arvioitiin kuitenkin muistaakseni että nastojen kiellon yhteydessä esim suojatieonnettomuudet yksinään kasvaisivat noin viidenneksen, 20%. - tottapaturiset
NoEiNytIhanNoin kirjoitti:
Miten nastapölyn erottaa liikenteen muusta pölystä? Ja miksi vain se tappaa ihmisiä?
Ennenkaikkea kitkoja ja muita ei-nastallisia varten tehty suolaus ja hiekotus tuottaa enemmän pölyä kuin nastat. Suolaus rikkoo asfalttia murentamalla murusiksi, joka jauhautuu pölyksi siinä kun hiekoitushiekkakin. Suolaus hiekotus vastaa noin 6% liikennepölystä ja nastarenkaiden osuus noin 2%, jos vuosia sitten julkaistu VTT:n tutkimukseen on luottamista. Ja tuon jälkeenhän nastojen teitä kuluttava vaikutus on kutistunut valtavasti kehitystyön tuloksena.
Ja liikenne kokonaisuudessaan muistaakseni vain noin 15% koko ilassa olevasta pölymäärästä.
Kukaan ei silti varmaan kiellä nastojenkaan aiheuttaman pölyn haitallisuutta.
Sekin, että tuon suolauksen vuoksi nastat kuluttaa asfalttia enemmän ja siten lisää pölyäkin, ei oikein voida pistää yksinomaan nastojen syyksi. Kyllähän nastoilla pärjäisi ilman suolausta ja hiekotustakin.
Ja noista kuolemisista. Kuinkahan paljon enemmän liikenteessä kuolisikaan ja invalidisoituisi, jos kaikki siirtyisivät pois nastoista. Nythän on laskettu vain ilmeisen 'mekaanisen suoraviivaisesti' kuolemien lisääntyvän noin 9henk/vuosi ja päälle huomat määrät loukkaantumisia ja invalisoitumiset, mutta siinä ei ole huomioitu sitä, että valtava määrä kokemattomia ja talviliikenteessä epävarmoja siirtyisi kitkoihin, jolloin tietysti riski onnettomuuksiin kasvaisikin enemmän kuin 'mekaanisen suoraviivaisesti' vain lukumäärät huomioiden.
Johan jo pelkästään taannoisessa kuuluisassa nastatutkimuksessa, jossa tavoite oli löytää vain nastojen haittoja, arvioitiin kuitenkin muistaakseni että nastojen kiellon yhteydessä esim suojatieonnettomuudet yksinään kasvaisivat noin viidenneksen, 20%.VTT:n tutkimuksissa on todettu myös että kitkarenkaiden käyttökelpoisuuden yksi edellytys on nastarenkaiden osaltaan karhentamat tiet, sekä jää että asfaltti ja näiden erilaiset yhdistelmät kelien mukaan. Paras suhdelukukin taisi olla arvioitu suuren enemmistön ollessa nastoja, mutta tarkkaa lukua en nyt muista.
VTT:n mukaan myös pelkkiä kitkarenkaita (oikeampi nimitys on tietenkin nastaton talvirengas) käytettäessä suolaamista ja hiekoittamista jouduttaisiin lisäämään niin paljon että pölyongelmat sekä hiekka- ja suolavesieroosion aiheuttamat ongelmat kasvaisivat hallitsemattomiksi.
Humalassa ajamisen väitettyyn "turvallisuuteen" en ota sen enempää kantaa, kuin että sellaisen juttelijan täytyy olla totaalisen älytön tai trolli. Tai molempia joka on suhteellisen mutta ikävän yleistä sekin. - Cruzeideri
NoEiNytIhanNoin kirjoitti:
Miten nastapölyn erottaa liikenteen muusta pölystä? Ja miksi vain se tappaa ihmisiä?
Ennenkaikkea kitkoja ja muita ei-nastallisia varten tehty suolaus ja hiekotus tuottaa enemmän pölyä kuin nastat. Suolaus rikkoo asfalttia murentamalla murusiksi, joka jauhautuu pölyksi siinä kun hiekoitushiekkakin. Suolaus hiekotus vastaa noin 6% liikennepölystä ja nastarenkaiden osuus noin 2%, jos vuosia sitten julkaistu VTT:n tutkimukseen on luottamista. Ja tuon jälkeenhän nastojen teitä kuluttava vaikutus on kutistunut valtavasti kehitystyön tuloksena.
Ja liikenne kokonaisuudessaan muistaakseni vain noin 15% koko ilassa olevasta pölymäärästä.
Kukaan ei silti varmaan kiellä nastojenkaan aiheuttaman pölyn haitallisuutta.
Sekin, että tuon suolauksen vuoksi nastat kuluttaa asfalttia enemmän ja siten lisää pölyäkin, ei oikein voida pistää yksinomaan nastojen syyksi. Kyllähän nastoilla pärjäisi ilman suolausta ja hiekotustakin.
Ja noista kuolemisista. Kuinkahan paljon enemmän liikenteessä kuolisikaan ja invalidisoituisi, jos kaikki siirtyisivät pois nastoista. Nythän on laskettu vain ilmeisen 'mekaanisen suoraviivaisesti' kuolemien lisääntyvän noin 9henk/vuosi ja päälle huomat määrät loukkaantumisia ja invalisoitumiset, mutta siinä ei ole huomioitu sitä, että valtava määrä kokemattomia ja talviliikenteessä epävarmoja siirtyisi kitkoihin, jolloin tietysti riski onnettomuuksiin kasvaisikin enemmän kuin 'mekaanisen suoraviivaisesti' vain lukumäärät huomioiden.
Johan jo pelkästään taannoisessa kuuluisassa nastatutkimuksessa, jossa tavoite oli löytää vain nastojen haittoja, arvioitiin kuitenkin muistaakseni että nastojen kiellon yhteydessä esim suojatieonnettomuudet yksinään kasvaisivat noin viidenneksen, 20%.Ei eroakaan varmaan, eikä vain nastapöly tapa. Se muu pöly ei nyt kuitenkaan liity tähän yhtälöön, jossa kyse nimenomaan nastapölystä. Muun pölyn tappavuus ei vähennä nastapölyn tappavuutta. Paitsi jos se on vaihtoehtoista nastapölylle, kuten kitkarenkaiden mahdollisesti välillisesti aiheuttama.
Sinänsä ihan mahdollista voisi olla tuokin, että kitkojen takia syntyy jopa enemmän pölyä, vaan en ole moista tutkimusta nähnyt. Mutta sen tutkimuksessa esitetyn väitteen olen nähnyt, että nastapöly tappaa enemmän kuin kitkapöly, joten siihen uskon, kunnes toisin todistetaan.
Noh, sinulla oli sentään mielikuva tutkimuksesta aiheesta. Tosin paljonko hiekoitusta ja suolausta sitten vähennettäisiin, jos kaikilla olisi nastat? Tuskinpa kokonaan lopetettaisiin, joten ei voi verrata noita 2% vs 6%. Ja hiekoituksen ja suolauksen vähentäminen taas lisää onnettomuuksia, vaikka kaikilla olisikin nastat alla. Pärjäähän sitä kesärenkaillakin, mutta tilastollisesti onnettomuudet lisääntyvät.
Viime tiedon mukaan uusimmat nastarenkaat ovat kuluttaneet teitä jopa vanhoja enemmän. Väitteet niiden kehittymisestä tällä saralla osoittautuivat markkinointihölynpölyksi, ellen aivan väärin muista. Toisaalta nastarenkaiden pitokin on viime vuosina parantunut kitkoja nopeammin.
Mielenkiintoista kyllä, että meillä on nyt päinvastaisia mielikuvia tutkimuksista. Pitäisi ehkä kaivaa nuo paperit esiin ja perehtyä tosissaan.
Humalalla tarkoitin nyt alle laillisen rajan ”kännejä” ja Wikipedian mukaan 0,1-0,4 promillessa ihmiset ajavat parinkin tutkimuksen mukaan turvallisemmin kuin vesiselvinä. En nyt vakavissaan ketään silti kehoita ottamaan ryyppyä nimenomaan turvallisuuden nimissä, kyseessä vain vastaus kahjoille huutajille, joiden mielestä ruokajuomankin jälkeen on rattijuoppo. - HoitoonSeKuuluisi
Cruzeideri kirjoitti:
Ei eroakaan varmaan, eikä vain nastapöly tapa. Se muu pöly ei nyt kuitenkaan liity tähän yhtälöön, jossa kyse nimenomaan nastapölystä. Muun pölyn tappavuus ei vähennä nastapölyn tappavuutta. Paitsi jos se on vaihtoehtoista nastapölylle, kuten kitkarenkaiden mahdollisesti välillisesti aiheuttama.
Sinänsä ihan mahdollista voisi olla tuokin, että kitkojen takia syntyy jopa enemmän pölyä, vaan en ole moista tutkimusta nähnyt. Mutta sen tutkimuksessa esitetyn väitteen olen nähnyt, että nastapöly tappaa enemmän kuin kitkapöly, joten siihen uskon, kunnes toisin todistetaan.
Noh, sinulla oli sentään mielikuva tutkimuksesta aiheesta. Tosin paljonko hiekoitusta ja suolausta sitten vähennettäisiin, jos kaikilla olisi nastat? Tuskinpa kokonaan lopetettaisiin, joten ei voi verrata noita 2% vs 6%. Ja hiekoituksen ja suolauksen vähentäminen taas lisää onnettomuuksia, vaikka kaikilla olisikin nastat alla. Pärjäähän sitä kesärenkaillakin, mutta tilastollisesti onnettomuudet lisääntyvät.
Viime tiedon mukaan uusimmat nastarenkaat ovat kuluttaneet teitä jopa vanhoja enemmän. Väitteet niiden kehittymisestä tällä saralla osoittautuivat markkinointihölynpölyksi, ellen aivan väärin muista. Toisaalta nastarenkaiden pitokin on viime vuosina parantunut kitkoja nopeammin.
Mielenkiintoista kyllä, että meillä on nyt päinvastaisia mielikuvia tutkimuksista. Pitäisi ehkä kaivaa nuo paperit esiin ja perehtyä tosissaan.
Humalalla tarkoitin nyt alle laillisen rajan ”kännejä” ja Wikipedian mukaan 0,1-0,4 promillessa ihmiset ajavat parinkin tutkimuksen mukaan turvallisemmin kuin vesiselvinä. En nyt vakavissaan ketään silti kehoita ottamaan ryyppyä nimenomaan turvallisuuden nimissä, kyseessä vain vastaus kahjoille huutajille, joiden mielestä ruokajuomankin jälkeen on rattijuoppo."Olen minä useinkin ajanut 0,4:ssä tai niillä nurkin. Entisenä ammattilaisena, kokeneena ja parhaassa iässä olevana sekä rauhallisesti ajaen pienessä sievässä olen kuitenkin parempi kuski kuin valtaosa tienkäyttäjistä. Vielä parissa promillessakin ajaisin paremmin kuin perus 18v reikäpää tai 70v seniili."
"Usein olen ajellut ryypättyäni isomman seurueenkin kuskina, kyyti on yleensä kelvannut ihan hyvin. Että ei tätä perversiotani ole tarvinnut mitenkään piilotella tai hävetä."
"Suurimmalla osalla kerroista lienee tosin ollut kyse siitä, että on tullut juotua vain joku 6-packki, mistä nyt ei vielä ole päästy edes 0,4:ään, tai ruokaviini"
Suurimmalla osalla kerroista? Ja "vain joku 6-packi"?
Ja rattijuopolle omaisensa menettäneelle:
"Älä anna tunteidesi sumentaa tutkittua tietoa. Tuskin sekään omaisesi liiskannut ajeli siivosti illallisviinin jälkeen, että älähän sotke juomataitoisia hulluihin juoppoihin."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15020544/talvirenkaiden-katselmus
- 47575745
Millä perusteella valitset renkaat autoosi?
Ajettavuus, kulumiskesto, melu ja vierintävastus. Talvirenkaissa tietty myös jää/lumipito. Selaan testeja ja luen arvosteluja ja valitsen parhaan kokonaisuuden. Saa olla kalliskin kunhan kulumiskesto on kunnossa. Testien loppusijoituksia en katso vaan vertaan tuloksia testien yksittäisissä mittauksissa.
Kuinka paljon tuttavien mielipide vaikuttaa?
1) ei lainkaan
Kuinka luotettavia rengastestit ovat?
Suuntaa antavia, ei mitään absoluuttisia totuuksia. Tärkeintä katsoa monen eri testin tuloksia samasta renkaasta.
Mitä mieltä olet kitkarenkaista?
Ok vaihtoehto jos autossa ABS, ESP, sutimisenesto jne. Harvoin täälläpäin enää talvisin pakkasia joten kitkojen hiljaisuus voittaa nastojen paremman jääpidon. Nastatkin kuluu kun 90% ajasta hakkaa paljasta asvalttia. Varovasti vain jäällä sitten kitkoilla.
Muuttuvatko talvirenkaat vaarallisiksi kesällä, jos kyllä mihin vuodenaikaan muutos tapahtuu?
Ei ne vaaralliseksi muutu mutta ajettavuuden takia käytän kesärenkaita. - AinaPöpelikössä
Itse valitsen talvirenkaani aina Suoli24 asiantuntijoiden mielipiteen perusteella. En koskaan oman pääni mukaan. Sen takia onkin talvet tuntuneet, kuin kesällä olisi ajellut....
- fghgfhgfh
Uuteen merkkirenkaat sen kaksi kierrosta.Sen jälkeen keskihintaista Korealaista yms.Kun ikää jo lähes toistakymmnetä niin pinnoitetut Virolaiset.
- Yön_Rattari
Vain joka neljäs onnettomuus sattuu rattijuopolle.
Toisin sanoen valtaosa onnettomuuksista sattuu selville kuskeille.
Tästä seuraa että on paljon paljon pienempi riski joutua onnettomuuteen juovuksissa.
Renkaista viis.- Linnaankaikkirattarit
Olisikohan niitä rattareitakin aika vähän, tietysti kuopion 180kg pirkka rellu kuski puijolle kiipeämässä.
- KuinkaTyhmäSaaOlla
Ja kun otetaan huomioon kuinka pieni osuus kuskeista on juovuksissa, niin saadaan melko karu lukema. Kuinka päin persettä voi asioita käännellä ja käsitellä?
- kaasujalkavaltiolle
KuinkaTyhmäSaaOlla kirjoitti:
Ja kun otetaan huomioon kuinka pieni osuus kuskeista on juovuksissa, niin saadaan melko karu lukema. Kuinka päin persettä voi asioita käännellä ja käsitellä?
Asia pitäisi todellakin katsoa niin että kuinka suurelle osalle juopuneista kuskeista sattuu onnettomuuksia vs. kuinka suurelle osalle selviä kuskeja sattuu onnettomuuksia, niin ollaan vertailtavien suhdelukujen äärellä.
Mutta kuten tunnettua, rattijuoppojen selityskokoelma on ehtymätön. - PAHUUSZ
kaasujalkavaltiolle kirjoitti:
Asia pitäisi todellakin katsoa niin että kuinka suurelle osalle juopuneista kuskeista sattuu onnettomuuksia vs. kuinka suurelle osalle selviä kuskeja sattuu onnettomuuksia, niin ollaan vertailtavien suhdelukujen äärellä.
Mutta kuten tunnettua, rattijuoppojen selityskokoelma on ehtymätön.Niinhän se tietenkin on katsottukin noissa 0,1-0,4 promillea koskevissa tutkimuksissa, vaan ei mene perille ei umpiluuhun.
- Yön_Rattari
Kokemuksesta voin sanoa etten ole koskaan juovuksissa jounut onnettomuuteen, selvinpäin kylläkin.
Täällä maalla saa ajaa juovuksissa kunhan ajaa hiekkateillä. Juhannuksena voi ajella pieniä matkoja pienillä asfalttiteillä. - hghghfghgfh
Lähinnä kaikki jo hankkivat rittävän hyvät budjettirenkaat kun nykyiset autojen rengaskoot jo kovin hintavia ja enään mitään kunnon talveakaan enään ollut vuosiin .
- afdsfadsadfs
Ei ne mitään hintavia enää ole, edes merkkirenkaat. Tietty jos auton arvo on 200€ niin 300-400€ renkaista voi hirvittää.
- 2255017
Ostan kitkarenkaat netistä tilaan, saksasta tulee, puolta halvemmalla kuin nämä kultaketjuilman kuittiajobbarit tampereen "kilpaillulla" bisnesalueella eli 800 euron kontit tuli pihaa 440eurolla .
- eitoimikortti
onhan niillä kaulassa kultaa ja asuntoja vuokralla että kate on otettu meidän tyhmien lompsasta ja tietty viron villut , sergeit ja igorit ihan oikeaa palkkaa tarvi kunhan herra saa eurot suoraan käteen-
- nokaskai
Kitkat säästän tietä nastapelleille ajaa ne huonoiksi citymaastureilla.
- Senidiootinen
Omana valinta valitsen, enkä idiootti pentin fetissi, orgasmi, kliimaksi misukoita.
- Ongx
Tykkäättekö leveistä vai kapeista renkaista? https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/kapea-rengas-on-tulevaisuutta-alhaisen-vierintavastuksen-takia/
- Tuntumaparempi
Leveistä, ajettavuuden takia. Tunnokas ja tarkkaohjaus, ei myöskään rengas tee sortoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661546eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1421526En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311262Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä611204- 421055
- 172948
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik100870Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60719Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42657Mikä siinä on, että kun Kokoomus on hallituksessa...
... niin talous menee ihan päin helvettiä? 1980-luku Holkeri, 1990-luku Viinanen, 2008 finansssikriisi Katainen ja nyt O94624