Käyttäytyminen ympäristöä kohtaan

YhteisöKITSOFRENIA

Itseäni suuresti ihmetyttää yhteiskunnassa, kuten Suomessa vallitseva järjenvastainen, peruusteeton, haitallinen yleinen käytäntö/käytös ympäristöä/luontoa kohtaan. Kun katson maisemia, ihmisten pihoja jne. en voi olla ihmettelemättä käytöstä, miten nämä lajitoverit ympäristöön, elinpiiriinsä suhtautuu.
Mitä tarkoitan tällä? Tarkoitan, että on kuin jokin pakko, velvollisuus muuttaa elinpiirinsä mahdollisimman luonoltaan köyhäksi, yksinkertaiseksi, ns. hoitamalla paikkoja, joka tarkoittaa nurmikenttien tekemistä, ylläpitoa, lehtien haravointia, oksien keruuta, puiden harvomista, riipimistä, vieraslajien istutusta, muuta järjenvastaista, peruusteetonta, haitallista toimintaa, värkkäämistä, joka koetaan, että näin kuuluu tehdä, toimia ja elää. Oman järkeni mukaan tämä yleinen elintapa on suuri järjettömyys, olen pokkeus, en edusta tätä yleistä suhtautumismallia ympäristöä khtaan.
Perusteluita, miksi mielestäni hullua yleistä toimintaa; 1. Orgaaninen kasviaines kuuluu maaperään, jossa sillä tarkoituksensa. Syksyisin näkee ihmisten sullovan puunlehtiä ynm. muovipusseihin ja kulettavan ne roskalavoille, pönttöihin, josta ne jätekuljetuksena jatkaa matkaansa. Käsittämätöntä hulluutta mielestäni. 2. Maaperän köyhdyttäminen. Kun tämä viisas apinalaji, toisia matkien on sullonut orgaanisen aineen pusseihin tai tehnyt niistä kekoja tai muuta älyttömyyttä, niin ei tässä vielä kaikki, pitää olla nurmikenttää, se on siistiä, tälläistä kuuluu olla, naapurilla ja toisillakin on. Sinne jokin kukka sitten istutetaan, tarhalta haettu, ei saa olla luonnonvarainen, horsmat, siankärsämöt, sun muut "rikkaruohot" kitketään pois tai jopa myrkytetään. Seurauksena on elämästä köyhä maapala, tarkoitan luonnon kasveista/eläimistä lajistollisesti köyhä. Tälläistä omastamielestäni outoa, yleistä yhteisökäyttäytymistä ihmettelen siis suuresti, että mikä saa aikaiseksi tässä lajissa tälläistä toimintaa elinpiiriään kohtaan. Olen pohtinut asiaa ja pohdinta jatkuu, vastauksia olen myös löytänyt tähän ihmisen ihmeellisyyteen, joka ainakin länsimaista kulttuuria koskee. 3. Yleinen kulutus, syöminen, jne. aineen palautus kiertoon. Merkit sairaasta elintavasta näkyvät kauempana asumattomilla alueilla, metsissä, meressä, vain raaka-aine varastoja, joita riistetään mielin määrin muita elollisia hävittäen kokonaan tai määrällisesti vähentäen.
Suuria asioita on ratkaistavana ihmiskunnalla nyt, hölmöltä vaikuttaa viisaus.

0

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
        Ikävä
        86
        1580
      2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
        Ikävä
        72
        1207
      3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
        Maailman menoa
        174
        1105
      4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
        Ikävä
        52
        902
      5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
        Ikävä
        46
        881
      6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
        Ikävä
        47
        868
      7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
        Ikävä
        38
        868
      8. On ikävä sua

Rakas ❤️.
        Ikävä
        46
        802
      9. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
        Suomussalmi
        9
        783
      10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
        Sanaristikot
        35
        769
      Aihe