Suomessa Taksipalvelu loppuu 1.7.2018

Kyytikiito

Taksialan vapautus tulee olemaan katastrofi maankattavalle ympärivuorokautisesti toimivalle taksijärjestelmälle.
Taksipalvelujen saatavuus loppuu haja-asutusalueilla kokonaan tai ainakin hiljaisina aikoina taksipalvelua ei kannata kenenkään ylläpitää,l eikä sitä enää päivystys, asemapaikka ja liikennelupaehtojen sekä hintojen vapauduttua ketään pakoteta järjestämäänkään.
Jos jonkun taksin saat hiljaisina aikoina tilattua, on hinta sen mukainen.
Tämä on muissa taksiliikenteen vaputuksen maissa toteutunut, ainoastaan Suomessa (Bernerin) päättäjien mukaan ei toteudu...
Liikenneministerin mukaan hän USKOO ja TOIVOO että palvelu ja saatavuus paranee, sekä hinnat laskevat.
USKO JA TOIVO ei näissä asioissa ole ennenkään riittänyt muuttamaan käytännön tosifaktoja muuksi, kuin muualla on jo käytännössä todettu.
Suomessa päättäjät tekevät monessa muussakin asiassa päättömiä ja tutkimatta seurauksia olevia päätöksiä.
Nyt rikotaan ehjää ja toimivaa, jota on enää vaikea korjata !!!!

Sanontakin sanoo, "kerralla liian pitkät askeleet, vie taaksepäin...
Keskustaa /hallituspuolueita tuskin enää kukaan kannattaa, kun huomataan tehdyt suuret virheet.

84

2776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veeeeee8

      Miksi haja-asutus alueilla pitäisi olla Taksipalveluja?...Faari se vaan jaksaa länkyttää tuota samaa....Palvelut on siellä missä on asiakkaatkin.

      • PeräkammarinPoikaOlet

        Haja-asutusalueella tarvitaan myös taksia jotta sinä pääsisit lääkäriin ja ihmisten ilmoille.


      • KepulaisuusLoputtava
        PeräkammarinPoikaOlet kirjoitti:

        Haja-asutusalueella tarvitaan myös taksia jotta sinä pääsisit lääkäriin ja ihmisten ilmoille.

        Sieltä voi myös muuttaa pois, niin pääsee lääkäriin jne.


      • sivusta
        PeräkammarinPoikaOlet kirjoitti:

        Haja-asutusalueella tarvitaan myös taksia jotta sinä pääsisit lääkäriin ja ihmisten ilmoille.

        Haja asutus alueille voi tulla montaki taksia sivu toimisina kun monopoli kartelli poistuu ,eli palvelu halpenee ja paranee taksi alalla .


      • Elämänlaatuu
        KepulaisuusLoputtava kirjoitti:

        Sieltä voi myös muuttaa pois, niin pääsee lääkäriin jne.

        Jaa muuttaa pois, semmoiseen betonilaatikkoon joita on ladottu päällekkäin ja riviin ja minkä ikkunasta näkyy betoniseinä. Älä unta näe että muuttaisin semmoiseen!


      • AutammeNaapureita
        KepulaisuusLoputtava kirjoitti:

        Sieltä voi myös muuttaa pois, niin pääsee lääkäriin jne.

        Minä en taksipalvelujen perään maalta minnekkään lähde. Naapuriapu toimii täällä, eli auttelemme toinen toisiamme kuskailemalla asioille, lääkäriin jne. Jos taksit täältä katoaa, pimeä toiminta alkaa kukoistamaan, se on o varmaa. Jää nekin kyydit takseilta pois. Ei silti, on me toisiamme auteltu kaiken aikaa ja sama jatkuu.


      • taksit_vapaaksi2
        sivusta kirjoitti:

        Haja asutus alueille voi tulla montaki taksia sivu toimisina kun monopoli kartelli poistuu ,eli palvelu halpenee ja paranee taksi alalla .

        juuri näin tulee käymään


      • taksit_vapaaksi
        PeräkammarinPoikaOlet kirjoitti:

        Haja-asutusalueella tarvitaan myös taksia jotta sinä pääsisit lääkäriin ja ihmisten ilmoille.

        takseja on jatkossa siellä missä on kysyntää


    • Kyytikiito

      Kannattaisi joskus käydä sieltä kehäkolmosen sisältä myös sen ulkopuolella...

      • pokarally

        Suur Helsinki leviää tuppukylään asti, huomenna.


    • kaikpas2

      Mitä sitten. Ei se meidän hienoja kaikkitietäviä vapaan markkinatalouden kätyripäättäjiä kiinnosta pätkän vertaa. Pääasia oli alistaa taksiala markkinoiden armoille koska markkinat hoitaa mahdolliset epäkohdat.. jos hoitaa.

    • 3434343434

      Hinta kysynnän mukaan. Niin sen pitää mennäkin.

    • ootimissti

      Ei se varmaankaan lopu. Ei se ole Ruotisisakaan loppunut syrjäkyliltä. Hinnat ovat toki Suomea hieman korkeammat, ja auto ehkä pitää tilata aikaisemmin, mutta toisaalta niinhän se on kaikkien muittenkin palvelujen kanssa. Eikä joka paikassa ainakaa päiväsaikaan nytkään saa autoa ian sormia napsauttamalla, kun kaikki kylän autot on tilaus/kela kyydeissä kiinni tuntikausia.

      • näinnnnnonnnnnn

        Oma vika jos asuu syrjäseuduilla.Pitääkö palveluja tuottaa vieläpä yhteiskunnan varoilla muutaman ihmisen takia.Jos Haluat asua landella niin maksat myös etäisyydestä johtuvat kustannukset itse.Muussa tapauksessa hilaa perseesi lähemmäksi palveluita jotka nekin on ilmaisia ilman että syntyy veronmaksajille ylimääräisiä kuluja.


      • Hyubbz
        näinnnnnonnnnnn kirjoitti:

        Oma vika jos asuu syrjäseuduilla.Pitääkö palveluja tuottaa vieläpä yhteiskunnan varoilla muutaman ihmisen takia.Jos Haluat asua landella niin maksat myös etäisyydestä johtuvat kustannukset itse.Muussa tapauksessa hilaa perseesi lähemmäksi palveluita jotka nekin on ilmaisia ilman että syntyy veronmaksajille ylimääräisiä kuluja.

        Olipas typerä kommentti.


      • Mulkeroinen

        Luulet varmaan muka-fiksuna, että kaupungistuminen on sinun etusi mukaista toimintaa. Ei tarvitse kuin katsoa Helsingin nykytilannetta, kun sitä täytetään maakunnista tulevilla joutenolijoilla ja kehitysmaiden asukkailla, niin kyllä tervejärkiselle valkenee tämän kaupungistamispolitiikan järkevyys (järjettömyys). Tuskin kukaan kaupunkikeskuksissa asuva on eri mieltä siitä, että "muuttovoitto" nykyisessä muodossaan nostaa asumis- ja elinkustannuksia kaupungissa ja heikentää siinä ohessa elämänlaatua.


      • näinoooonnnn
        Hyubbz kirjoitti:

        Olipas typerä kommentti.

        On typerää päivystää jossain porokylässä missä ei ole kyytejä Juntti.


      • Kyytikiito
        näinoooonnnn kirjoitti:

        On typerää päivystää jossain porokylässä missä ei ole kyytejä Juntti.

        Säännellyssä taksijärjestelmässä siellä porokylässäkin taksi elää ja palvelee taksintarvitsijoita asemapaikkakuntansa alueella.
        Kun taksiluvat ja hinnat, päivystysvelvoite, kalustomääräykset poistuu ja alalle voi alkaa kuka tahansa millä vempaimella tahansa, aloittaa alkuun moni suuren leivän toivossa vuolla kultaa, jota ei sitten löydykään, kun yrittäjiä on alalla liikaa ei parin vuoden kuluttua ole enää yrittäjiä jotka taksielinkeinolla elättäisi itsensä, käy niin kuin monessa muuallakin vapautetuissa maissa ettei taksipalveluita ole enää maankattavasti.
        Taksielinkeino on siitä erikoinen ala muihin yrityksiin verrattuna, että asiakkaille ei voi antaa aikoja kuten esim. parturiin koko viikoksi klo. 8.00- 17.00, vaan taksin on palveltava asiakkaan aikataulujen mukaan, siinä se ero jolla taksielinkeinon kannattavuus ei ole verrannollinen useimpiin muihin aloihin.
        Esim.tilasin uudet ikkunat talooni, toimitusaika 3 kk, asennus 4 kk päähän, ja pellitykset käytiin tekemään sitten kun yrittäjälle sopi aikatauluun, eli 10 kuukauden kuluttua.
        Vaadinkin lisää ikkuna myyjiä, asentajia, ja viimeistelyn tekijöitä.
        Putkimiehen tilasin asentamaan maalämpöasennusta, siinä meni myös puolivuotta ennenkuin sain teetettyä työn valmiiksi, enkä tinkinyt hinnasta.
        Minkä muun palvelun kuin taksin saa kotipihaan arkena hintaan 5.90€ ja pyhänä tai yöllä 9.00€ hintaan kaikkina vuoden päivinä...vielä toistaiseksi...


    • Kyytikiito

      Kyllä kaikki landella"kin asuvat maksavat veroja, jopa suuremman veroäyriprosentin mukaan kuin isoissa kaupungeissa.
      Kaupungeissa julkinen liikenne maksetaan yhteiskunnan verovaroista, siellähän julkista liikennettä kulkee joilla pääsee jos vain haluaa, toisin kuin usealla maaseutukunnissa julkinen liikenne on loppunut.
      Maaseudulla on vielä paljon työpaikkoja ja sellaisia yrityksiä joita ei voi kaupungeissa harjoittaa, joten maasuduilla asuu työikäistä väestöä jotka varmasti maksavat veroja enemmän kuin kaupungeissa asuvat.
      Oma auto on maaseudulla välttämätön jokaisella työssä käyvällä , suurissa keskuksissa pääsee julkisilla verovaroin tuetuilla liikennevälineillä.
      Taksialan vapautusta vaativat ovat ne muutamat suurkaupunkien "yön riekkujat" jotka eivät ole saaneet taksia heti sillä sekunnilla kun kapakasta kotiutuvat, ääntä asiasta on pidetty niin paljon että päättäjätkin luulevat ettei suomessa ole tarpeeksi takseja, vaan vauttivat alan sääntelystä.
      Suomessa on pohjoismaiden halvin taksihinnasto, lisäksi takseja on enemmän asukaslukuun suhteutettuna kuin muissa pohjoismaissa, muihin halvan elintason maihin ei kannata Suomen taksipalveluita alkaa vertailemaan.
      Vertaillaan samalla kaikkien muidenkin alojen hintatasoa ja palkkoja.
      Nykyään ympärivuorokautisesti toimiva koko maan kattava taksijärjestelmä takaa taksipalveluiden saatavuuden pohjoismaiden edullisimpaan hintaan.
      Taksalalan vapautuksella romutetaan toimiva ja elintasoon suhteutettuna edullinen taksijärjestelmä.
      Vapaututetuissa maissa on pyritty takaisin säänneltyyn taksijärjestelmään, heikoin tuloksin.
      1.7.2018 jälkeen saatte nähdä ettei sellaista enää ole, nyt rikotaan ehjä jota on jälkeenpäin mahdoton enää korjata...

      • Päivävuoromies

        Eikös ole maaseututaksarin etu, ettei tarvitse päivystää sitä (ehkä) ainoata yön kyytiä, josta saattaa saada jopa viisikymppiä?

        Ollaan ajossa silloin, kun on kyytiä, eikä tarvitse enää palkata kuskia päivystelemään. Nukkumaan omaan petiin ja puhelin pois päältä. Veeittuako me välitämme tästä, päivystysvelvoitetta EI OLE 1.7.2018 jälkeen. Ilmaiset työtunnit jää historiaan. Itse en tule valvomaan tuon päivämäärän jälkeen yhtäkään yötä juoppokuskina, en siis yhtäkään yötä!


    • Kyytikiito

      Maaseututaksarilla ei ole varaa palkata sitä työntekijää, vaan kaikki on päivystettävä/ ajettava itse jos meinaa taksielinkeinolla toimeentulla.
      Myönnettävä toki on että päivystysvelvoitteen poistuttua en itsekään aio kytätä "yön riekkujien kyytejä vaan nukun vapautuksen jälkeen yöni varmasti aamuun saakka.
      Ongelmana onkin aluksi kun vapautuksen riemuissa tulee uusia innokkaita yrittäjiä alalle varmasti jokaisella suomen paikkakunnalla "kultaa vuolemaan", matalan alalletulokynnyksen vuoksi aluksi taksiyrittäjiä on jokapaikassa liikaa, uudet huomaavat ettei kannata, myös entiset joutuvat lopettamaan veikkaisin parinvuoden kuluessa.
      Tässä ollaankin tilanteessa josta otsikossa mainitsen, taksipalvelut loppuvat haja-asutusalueilta, kuin myös isommissa kaupungeissa alkuryntäyksen jälkeen jäljellejääneiden määrä on pienempi kuin ennen vapautusta...

      • Sinä päivystät joka yö.Ajat joka ainoan riekkujan.Sen määrää ajovälitys kaikkine sanktioineen.Elämäsi tulee olemaan entistäkin vaikeampaa ja säännellympää.<sorry.


      • Kyytikiito
        Taksiyrittäjä kirjoitti:

        Sinä päivystät joka yö.Ajat joka ainoan riekkujan.Sen määrää ajovälitys kaikkine sanktioineen.Elämäsi tulee olemaan entistäkin vaikeampaa ja säännellympää.<sorry.

        Täällä maalla yön riekkujat tilaa taksin suoraan autoilijoilta /taksiaseman puhelimesta.
        Ajovälitykeskuksesta tulee kela ja sotemaksamat kyydit.
        Jokaisen oma asia päivystääkö vai ei 1.7.2018 jälkeen...


      • sinisilmäisyyttä
        Kyytikiito kirjoitti:

        Täällä maalla yön riekkujat tilaa taksin suoraan autoilijoilta /taksiaseman puhelimesta.
        Ajovälitykeskuksesta tulee kela ja sotemaksamat kyydit.
        Jokaisen oma asia päivystääkö vai ei 1.7.2018 jälkeen...

        Ajovälitys ilmoittaa sulle ajovuorolistat ja päivystysajat.Jos et päivystä,sulle ilmoitetaan haluatko yhä kuulua ajovälitykseen,jos et ,eroat,etkä saa enää kela- ja sotetekyytejä.Simmpeliä,eikö vain.


    • Päivävuoromies

      ” Tässä ollaankin tilanteessa josta otsikossa mainitsen, taksipalvelut loppuvat haja-asutusalueilta, kuin myös isommissa kaupungeissa alkuryntäyksen jälkeen jäljellejääneiden määrä on pienempi kuin ennen vapautusta... ”

      Tähän on tyytyminen. Päivänselvää on, että ”mahdollisen alkuryntäyksen” jälkeen jyvät erotellaan akanoista. Vain ja ainoastaan terveet yrittäjät voivat jatkaa, velkayrittäjät putoavat taatusti pois. Tietysti voi kyseenalaistaa, tuleeko alalle tunkua, koska vapaita jaettavia lupia on ollut paljon tyrkyllä, ei ole vaan kiinnostanut. Joka alaa tuntee, ei halua koskaan yrittäjäksi, turvallista on olla mieluummin hyvänä renkinä. Helsingissä on paljon kuskeja, jotka eivät edes halua omia lupia, ajavat mieluummin palkollisina.

      Jokaisen kannattaa miettiä, kannattaako enää jatkaa vapautuksen jälkeen, vai laittaako pillit pussin. Jos on velkaa, lopettaminen voi olla vaikeaa. Viimeistään nyt, on laitettava yrityksen talous tasapainoon, muuten ei kunnian kukko laula. Itse katson jokusen viikon, mihin ala menee ja lopetan heti, jos homma on poskellaan. Helppo lopettaa, ei ole sentin senttiä velkaa..... Eläkeikäinenkin jo olen, itseasiassa jo eläkkeellä.

      Ei ole taksimiesten murhe enää kopilla valvominen ja yöllisten kulkijoitten päivystäminen, velvoitetta ei tuolloin ole, menköön millä tykkäävät. Tyhjän saa pyytämättäkin, mieluummin nukkuu omassa sängyssään.

      Yöuni on poikaa...

      • jasdherf

        Kävisikö tässä nyt kummikin niin, että taksipalvelusta saatava korvaus nousee markkinoiden logiikalla sille tasolle, jolla se on kannattavaa. Joku syyhän siihen on ollut, että taksaa on pitänyt keinotekoisesti säännöstellä, ja nimenoman säännöstellä sitä yläpäätä.m
        Tai sitten käy niin, että taksi palveluna huononee, jolloin sitä voi tietenkin tarjota halvemmalla.Jos nyt itseäni ajattelen, voisin aivan hyvin ajaa 30% halvemmalla jos asiakkaita olisi jonossa koko päivän katkeattomana nauhana..


      • Päivävuoromies
        jasdherf kirjoitti:

        Kävisikö tässä nyt kummikin niin, että taksipalvelusta saatava korvaus nousee markkinoiden logiikalla sille tasolle, jolla se on kannattavaa. Joku syyhän siihen on ollut, että taksaa on pitänyt keinotekoisesti säännöstellä, ja nimenoman säännöstellä sitä yläpäätä.m
        Tai sitten käy niin, että taksi palveluna huononee, jolloin sitä voi tietenkin tarjota halvemmalla.Jos nyt itseäni ajattelen, voisin aivan hyvin ajaa 30% halvemmalla jos asiakkaita olisi jonossa koko päivän katkeattomana nauhana..

        Juu. Tai sitten käy niin..... Tai sitten käy noin.... Tai sitten ajan halvemmalla....Tai sitten ajan kalliimmalla.... Tai sitten mikään ei muutu.... Tai sitten muuttuu....

        Käy niin, täi näin, tai noin, on yrityksen laskut kuitenkin hoidettava. Laskuihin rahat tulee kyytejä ajamalla. Kyytejä on oltava, jotta kaikista velvotteista selviää. Sitten on myös elettävä, saada rahat jostakin elämiseen ja toimeentuloon.

        Jossittelijoille miettimistä. Yrityksen on toimittava varmalla pohjalla, jossittelulle eo ole sijaa.


      • kdidh

        Joka tapauksessa taksiala voittaa tässä uudistuksessa kun yhteiskunta ei voi enää pakottaa yrittäjää pitämään kauppaa auki kannattamattomana aikana eikä määrää , mitä palvelu saa maksaa.
        Rakkaassa naapurimaassamme taksit eivät missään nimessä halua sääntelyä takaisin, se kertoo jotain.


      • kysynnäntasaaja
        Päivävuoromies kirjoitti:

        Juu. Tai sitten käy niin..... Tai sitten käy noin.... Tai sitten ajan halvemmalla....Tai sitten ajan kalliimmalla.... Tai sitten mikään ei muutu.... Tai sitten muuttuu....

        Käy niin, täi näin, tai noin, on yrityksen laskut kuitenkin hoidettava. Laskuihin rahat tulee kyytejä ajamalla. Kyytejä on oltava, jotta kaikista velvotteista selviää. Sitten on myös elettävä, saada rahat jostakin elämiseen ja toimeentuloon.

        Jossittelijoille miettimistä. Yrityksen on toimittava varmalla pohjalla, jossittelulle eo ole sijaa.

        "Jossittelijoille miettimistä. Yrityksen on toimittava varmalla pohjalla, jossittelulle eo ole sijaa."

        Jossitellaan silti hieman. Me toisella alalla toimivat yrittäjät voimme myös alkaa ajamaan taksia sivutoimisesti. Auto on jo valmiina ja yritys pystyssä, voimme ajella silloin, kun ajoja on esim. viikonloput ja pyhäpäivät ja muulloin keskittyä oman alan toimintaan.
        Meidän toiminta ei ole taksin ajosta kiinni, mutta tarvittaessa sillä voi hankkia lisätienestejä, jos viitsii tinkiä vapaa ajastaan. Auton vakuutusmaksut nousevat ja taksamittarin yms. taksivarusteet joutuu hankkimaan ja hommaamaan taksiluvan, mutta kulut eivät pitkässä juoksussa ole silti kovinkaan suuret . Saapas nähdä, kuinka käy?


      • Päivävuoromies
        kysynnäntasaaja kirjoitti:

        "Jossittelijoille miettimistä. Yrityksen on toimittava varmalla pohjalla, jossittelulle eo ole sijaa."

        Jossitellaan silti hieman. Me toisella alalla toimivat yrittäjät voimme myös alkaa ajamaan taksia sivutoimisesti. Auto on jo valmiina ja yritys pystyssä, voimme ajella silloin, kun ajoja on esim. viikonloput ja pyhäpäivät ja muulloin keskittyä oman alan toimintaan.
        Meidän toiminta ei ole taksin ajosta kiinni, mutta tarvittaessa sillä voi hankkia lisätienestejä, jos viitsii tinkiä vapaa ajastaan. Auton vakuutusmaksut nousevat ja taksamittarin yms. taksivarusteet joutuu hankkimaan ja hommaamaan taksiluvan, mutta kulut eivät pitkässä juoksussa ole silti kovinkaan suuret . Saapas nähdä, kuinka käy?

        Aivan. Saapas nähdä, kuinka käy. Nämä sivutoimisuudesta haavelevat pitäkööt mielessään, että taksiala pitää sisällään kiinteät kulut ja muuttuvat kulut.

        Kiinteät kulut ovat melkoiset ja sivutoimenaan ajavan autoilijan on saatava nämä kulut sivutoimellaan kuitatuksi. Vielä, kun saat sen verran tuloja, että saat jopa taloudellista hyötyä ajoistasi, on hyvä juttu. Tunteja kertyykin sitten niin paljon, että et olekkaan enää sivutoiminen, vaan päätoiminen taksiautoilija. Tämä lisäksi muuttuvat kulut nousevat sitä mukaa, mitä enemmän ajat. Miksi et tekisi taksinajoa sivutoimisena toisen palveluksessa, saat palkkasi suoraan itsellesi ilman minkäänlaisia yrittäjän riskejä?

        Tilanne on sinällään erikoinen, vakituiset aikovat lopetella koko hommaa, tilapäiset ”isännät” haaveilevat lisätienesteistä. Miksi ihmeessä pitää olla itsenäinen yrittäjä, kun sivutointa on helpompikin tapa harjoittaa?

        Ruotsissa ala vapautui 1990. Alkuhässäkän jälkeen tuli muutama firma tilauskeskuksineen, jotka kilpailevat keskenään, eikä yhden auton ”villejä” yrittäjiä ainakaan suuremmissa kaupungeissa ole, vaan ovat näiden keskusten yhteenliittymissä. Kilpailu on pitänyt taksat suhtkoht kohtuullisina, eikä parhaiten pärjäävien firmojen keskinäisissä taksoissa ole suuria eroja. Toki on olemassa ryöstöfirmoja, jotka saattavat rahastaa Arlandan lentokenttäkeikasta jopa 1000 euroa. Nämä ovat poikkeustapauksia, jotka toki riittävät mustamaalaan rehellisten yrittäjien maineen.

        Helsingissä käy todennäköisesti niin, että kilpailu tapahtuu Taksihelsingin, Gabonlinen ja keitä sitten tuleekin, välillä. Tuskin mitään isompia muutoksia taksaan pääsee tulemaan, tuntuvat korotukset karkottavat tehokkaasti matkustajat, toki liian halvallakaan ei kannata ajaa, joten nämä ”30% halvemmalla” ajavat voidaan unohtaa omaan mahdottomuuteensa.

        Nim. ”Kysynnäntasaaja” ei ole ilmeisesti ollut aiemmin alalla, koska ei tunne riittävästi alaa kirjoituksestaan päätellen. Toivotan kuitenkin hänet tervetulleeksi alalle yrittämään, totuus hhhänelle selviää, mikä se sitten onkin, ihan pian.

        Sinällään on oikein, että kukaan ei enään määrää yrittäjän perimää hintaa, eikä sitä, milloin yrittäjä työtään tekee. Pian näemme, miten taksialalla menee....


      • voivoivvvooovviiiiiii

        Itseasiassa mitä vi...tua täällä ylipäätään roikut ja nariset jää eläkkeelle kun kerran voit,vai etkö pysty edes paskalla käymään rauhassa tuijottamatta sitä saatanan toosaa että milloin se kyyti nasahtaa....sääälittävääää


      • Päivävuoromies
        voivoivvvooovviiiiiii kirjoitti:

        Itseasiassa mitä vi...tua täällä ylipäätään roikut ja nariset jää eläkkeelle kun kerran voit,vai etkö pysty edes paskalla käymään rauhassa tuijottamatta sitä saatanan toosaa että milloin se kyyti nasahtaa....sääälittävääää

        Pinna kireällä???

        Kyllä se siitä.....

        Eläkkeelle lähdöstä päätän ihan itse, älä ota aiheesta paiseita, tunnut muutenkin olevan kireä, kuin viulun kieli....

        Relaa vähän😀


      • kysynnäntasaaja
        Päivävuoromies kirjoitti:

        Aivan. Saapas nähdä, kuinka käy. Nämä sivutoimisuudesta haavelevat pitäkööt mielessään, että taksiala pitää sisällään kiinteät kulut ja muuttuvat kulut.

        Kiinteät kulut ovat melkoiset ja sivutoimenaan ajavan autoilijan on saatava nämä kulut sivutoimellaan kuitatuksi. Vielä, kun saat sen verran tuloja, että saat jopa taloudellista hyötyä ajoistasi, on hyvä juttu. Tunteja kertyykin sitten niin paljon, että et olekkaan enää sivutoiminen, vaan päätoiminen taksiautoilija. Tämä lisäksi muuttuvat kulut nousevat sitä mukaa, mitä enemmän ajat. Miksi et tekisi taksinajoa sivutoimisena toisen palveluksessa, saat palkkasi suoraan itsellesi ilman minkäänlaisia yrittäjän riskejä?

        Tilanne on sinällään erikoinen, vakituiset aikovat lopetella koko hommaa, tilapäiset ”isännät” haaveilevat lisätienesteistä. Miksi ihmeessä pitää olla itsenäinen yrittäjä, kun sivutointa on helpompikin tapa harjoittaa?

        Ruotsissa ala vapautui 1990. Alkuhässäkän jälkeen tuli muutama firma tilauskeskuksineen, jotka kilpailevat keskenään, eikä yhden auton ”villejä” yrittäjiä ainakaan suuremmissa kaupungeissa ole, vaan ovat näiden keskusten yhteenliittymissä. Kilpailu on pitänyt taksat suhtkoht kohtuullisina, eikä parhaiten pärjäävien firmojen keskinäisissä taksoissa ole suuria eroja. Toki on olemassa ryöstöfirmoja, jotka saattavat rahastaa Arlandan lentokenttäkeikasta jopa 1000 euroa. Nämä ovat poikkeustapauksia, jotka toki riittävät mustamaalaan rehellisten yrittäjien maineen.

        Helsingissä käy todennäköisesti niin, että kilpailu tapahtuu Taksihelsingin, Gabonlinen ja keitä sitten tuleekin, välillä. Tuskin mitään isompia muutoksia taksaan pääsee tulemaan, tuntuvat korotukset karkottavat tehokkaasti matkustajat, toki liian halvallakaan ei kannata ajaa, joten nämä ”30% halvemmalla” ajavat voidaan unohtaa omaan mahdottomuuteensa.

        Nim. ”Kysynnäntasaaja” ei ole ilmeisesti ollut aiemmin alalla, koska ei tunne riittävästi alaa kirjoituksestaan päätellen. Toivotan kuitenkin hänet tervetulleeksi alalle yrittämään, totuus hhhänelle selviää, mikä se sitten onkin, ihan pian.

        Sinällään on oikein, että kukaan ei enään määrää yrittäjän perimää hintaa, eikä sitä, milloin yrittäjä työtään tekee. Pian näemme, miten taksialalla menee....

        "Tilanne on sinällään erikoinen, vakituiset aikovat lopetella koko hommaa, tilapäiset ”isännät” haaveilevat lisätienesteistä. Miksi ihmeessä pitää olla itsenäinen yrittäjä, kun sivutointa on helpompikin tapa harjoittaa?"


        Ehkä nimim. Päivävuoromiehen pitäisi lukea vielä kerran kirjoitukseni ajatuksella läpi.

        Eli, kun minulla jo on toimiva osakeyhtiömuotoinen yritys voin liittää taksiajon
        mukaan nykyisen yritykseni toimintaan. Kiinteät kulut ovat jo joka tapauksessa toimivan yrityksen kuluina tälläkin hetkellä, taksitoiminta ei niitä enää paljon lisäisi. Muuttuvia kuluja tulee tietenkin, kun ajamaan lähtee, mutta nehän on otettava veloituksissa huomioon, ettei tappiolla ajele ja, jos ei kannata niin lopettaa taksin ajon.

        Minun elantoni ei ole taksin ajosta kiinni, mutta tarvittaessa sillä voi hankkia lisätienestejä, jos viitsii tinkiä vapaa ajastaan. Auton vakuutusmaksut nousevat ja taksamittarin yms. taksivarusteet joutuu hankkimaan ja hommaamaan taksiluvan, mutta lisäkulut eivät pitkässä juoksussa ole silti kovinkaan suuret .

        "Nim. ”Kysynnäntasaaja” ei ole ilmeisesti ollut aiemmin alalla, koska ei tunne riittävästi alaa kirjoituksestaan päätellen.
        Miksi et tekisi taksinajoa sivutoimisena toisen palveluksessa, saat palkkasi suoraan itsellesi ilman minkäänlaisia yrittäjän riskejä?"

        Oikeassa olet en ole ollut taksialalla, mutta olen kylläkin yrittäjä ja yrittäjänä tuntuisi oudolta lähteä välillä työntekijäksi jonkun toisen yritykseen, jos työn voi tehdä omassa yrityksessä.

        Taksiala muuttuu joka tapauksessa. Joku aloittaa joku lopettaa ja joku jää eläkkeelle. Luulenpa, että vajaan vuoden kuluttua olemme kaikki viisaampia....


      • onneayritykseen
        jasdherf kirjoitti:

        Kävisikö tässä nyt kummikin niin, että taksipalvelusta saatava korvaus nousee markkinoiden logiikalla sille tasolle, jolla se on kannattavaa. Joku syyhän siihen on ollut, että taksaa on pitänyt keinotekoisesti säännöstellä, ja nimenoman säännöstellä sitä yläpäätä.m
        Tai sitten käy niin, että taksi palveluna huononee, jolloin sitä voi tietenkin tarjota halvemmalla.Jos nyt itseäni ajattelen, voisin aivan hyvin ajaa 30% halvemmalla jos asiakkaita olisi jonossa koko päivän katkeattomana nauhana..

        Luuletko että ne asiakkaat tarjoutuvat juuri sinulle niiden tuhansien uusien tulevien taksareiden joukosta! Hehhehhhhh......


    • A_Siantuntija

      Tuhansia työttömiä ryhtyy työllistämään itsensä.
      Katsastettu auto ja maksukortti pääte riittää kalustoksi.
      Nykyhallituksen kaavailema muutos edesauttaa ryhtymistä yrittäjäksi kun tuet ei mene vaikka pikkasen tekee rahnaa.

      Läskimahat ja ahneus periytyy kyllä näille uusillekkin taksareille.
      Sitä ei lakimuutoksella voi poistaa.

      • LaihaTaksari

        ” Tuhansia työttömiä ryhtyy työllistämään itsensä.”

        Outoa, etteivät nämä ”tuhannet työttömät” ole hakeutuneet alan duuneihin, vaikka esim. helsingissä on useita taksikuskin työpaikkoja avoinna? Nytkö sitten tullaan, kun ihan yrittäjäksi on mahdollisuus päästä? Yrittäjyyskö on se kova juttu, luullaan, että nyt päästään isoihin rahoihin. No, yrittäjyys kannustaa, tervetuloa vaan tänne ahneiden läskimahojen porukkaan ahneeksi läskimahaksi. 👍


    • KeputHelvettiin

      On typerää kitistä jostain syrjäseutujen palveluista.

      Muuttakaa sinne missä palveluita on. Simppeliä.

      Erittäin hyvä että taksipalvelut loppuvat tälläisistä paikoista. Me helsinkiläiset ne taksimatkat olemme maksaneet meidän maksamilla teillä. Nyt se loppuu.

    • Kyytikiito

      Kannattaa avartaa maantietoa ja sivistää itseään väestötiedoilla vaikka katsomalla oheisesta linkistä Suomen kunnat joissa asutaan jokaisessa, sekä niissä jokaisessa on taksipalvelut.
      ...Vielä toistaiseksi...>>http://kuntakartta.org/

      • Kyytikiito

        Laita rasti kuntaruutuun, vie hiiri jonkun kunnan kohdalle näet tuloveroprosentin ko. kunnasta.
        Helsinkiin kaikki me muut emme halua emmekä edes mahdu, maksamme omassa kunnassamme verot ja palvelut...


      • LantaJussi
        Kyytikiito kirjoitti:

        Laita rasti kuntaruutuun, vie hiiri jonkun kunnan kohdalle näet tuloveroprosentin ko. kunnasta.
        Helsinkiin kaikki me muut emme halua emmekä edes mahdu, maksamme omassa kunnassamme verot ja palvelut...

        Juuri näin. Helsinkiläiset on unohtaneet, että helsingissä asuu vain n. 10% Suomen väestä, 90% asuu muualla, maaseutukylissä, pienemmissä kaupungeissa ja vähän suuremmissakin kaupungeissa satojen ja yli tyhannen kilometrin päässä helsingistä. Sitä paitsi, kuvitteletko, ettei sinne Helsinkiin ole takseja tulossa ajamaan? Luulen, että Helsingin ympäristökunnista lähtee suuri osa taksikannasta sinne Helsinkiin ajelemaan, eli kyllä teillä siellä autoja riittää, riittääköhän teille kaikille asiakkaita? 😁


      • Stadinpojke
        Kyytikiito kirjoitti:

        Laita rasti kuntaruutuun, vie hiiri jonkun kunnan kohdalle näet tuloveroprosentin ko. kunnasta.
        Helsinkiin kaikki me muut emme halua emmekä edes mahdu, maksamme omassa kunnassamme verot ja palvelut...

        Tarkoitit varmaan että Helsinkiläiset maksaa teidän palvelut?


    • Patsaatkaatuuuuu

      Suomessa Taksipalvelu alkaa 1.7.2018.

    • Kyytikiito

      Kilpailussa taksiasiakkaista pärjäävät ne joilla on palvelutaso ja hinta kohdallaan.
      Oman taksin ajajat voivat tinkiä omasta osuudesta asiakkaiden kalastelussa, palkkakuljettajia pitävät joutuvat tinkimään firman ja palkkakuljettajan osuuksista.
      Helsingissä on isot yhtiöt joiden pitää löytää autoilleen kuljettajat, nähtäväksi jää löytyykö kuljettajia ja mihin hintaan.
      Pienillä paikkakunnilla ajojen vähäisyyden vuoksi ei palkkakuljettajia ole sääntelyn aikanakaan ollut varaa palkata.
      Palkkakuljettajan osuus ajotuotosta on n.-60% , sisältää palkan ja lakisääteiset maksut.
      Sivutoimisena taksiyrittäjinä aloittaville tiedoksi, vakuutusmaksut ovat ammattimaiseen taksiliikenteeseen rekisteröidyillä ajoneuvoilla n. 4 kertaiset verrattuna yksityiskäyttöön rekisteröidyllä autolla.
      Jos meinaa ajaa muutakin kuin itsemaksavia, vaaditaan koulu ja esikoululaisten kuljetuksissa ja joissain jo sote kyydeissä oleviin ajoneuvoihin alkolukko, kuten myös taksamittariyhteydellä oleva maksupääte / tulostin, sekä sopimuksesta riippuen tilauskeskuslaitteisto.
      Pelkästään Käteisasiakkailla/itsemaksavilla ei tule toimeen kuin ehkä suurimmissa kaupungeissa, joissa kyllä tulee olemaan vapautuksen myötä "veristä" kilpailua asiakkaista.
      Maaseuduilla vähistä asiakkaista ei taida olla kovin monelle jaettavaksi asti.
      Siinä kriteerit tulevalle...
      Moni tietysti luulee taksiasiakasmarkkinoita kultakaivokseksi ja alkaa alalle lisääntyvästä yrittäjämäärästä riippumatta.
      Kuten olen todennut ensiryntäyksen jälkeen Suomessa tulee taksiautojen ja palveluntuottajien määrä laskemaan vapautuksesta n. parin vuoden kuluessa.
      Jokainen voi toki kokeilla, mutta kehoitan tutustumaan tarkasti alan kustannusrakenteeseen ensin...
      T. 38 vuotta alalla... Rikastumaan ei ole päässyt, eläneeksi on toki tullut, tili yrityksessä pyrii -0...

      • AlaltaVapautuva

        Se on just näin. Tottakai täällä kohta joku kertoo jotain muuta ja väittää sinun puhuvan potaskaa. Yleisöllä ei ole minkäänlaista käsitystä alasta, mitä nyt ovat istuneet takapenkillä pikkujoulu- vappu- ja uudenvuodenbileistä kännissä kotiin tullessaan. Luullaan taksia kultakaivokseksi.

        Minäkin olen ollut alalla 47 vuotta, eläkeikäisenä lopetan viimeistään 1.7.2018 mennessä alan vapautuessa. Vapautan itseni siis alalta. 😊

        Rikastumaan en minäkään ole päässyt, peruselintason asuntoineen olen hankkinut tekemällä pitkää päivää, sillä 8 tunnilla päivässä viisipäiväisellä viikolla ei tule toimeen. Yrittäminen vaatii paljon enemmän, eikä tunteja ja tuntipalkkaa kannata laskea, voi tulla itku.

        Tätä palstaa lukiessa ei voi kuin hymähdellä kirjoituksia, joissa uhotaan, että kyllä minä 30% halvemmalla ajan, kun tulen isännäksi sitten 1.7.2018. 🤑 Totuus taitaa olla kuitenkin tarua ihmeellisempää..... se totuus kyllä tulee kaikille uusille tiedoksi hyvin pian. 😄


      • AlaltaVapautuva

      • RunosmäenBussissaTuomas
        AlaltaVapautuva kirjoitti:

        ", eikä tunteja ja tuntipalkkaa kannata laskea"

        https://www.akt.fi/site/assets/files/2184/taksi_tes_2014-2017_nettiin_id_11809.pdf

        Voihan 12,53€
        Ylitöt 2 ekaa tuntia 50%
        Ylityöt sen jälkeen 100%
        Työt pyhäpäivinä 100%
        Pronteit kun ajoja on paljon ???%
        Kaiken päälle lomakorvaus 11,5%

        Runosmän nimimerkkikaappaaja Tuomas moniosaaja Busissa kääpiöhomo taas jättänyt lääkkeet ottamatta. Kuorma-auto keskustelussa tuli Tuomakselle taas kylmää kyytiä joten tämä yksinäinen tollo Runosmäeltä päätti tulla tänne laukomaan typeryyksiään.


      • HaluatkoSäTurpaanNekru

        Unohtui mainita että TES-palkasta kertominen saa aikaan raivokohtauksen, haukkumista ja copy/pastea


      • RunosmäenBussissaTuomas
        HaluatkoSäTurpaanNekru kirjoitti:

        Unohtui mainita että TES-palkasta kertominen saa aikaan raivokohtauksen, haukkumista ja copy/pastea

        140 cm turkulainen busissa idiootti ketä sinäkin luulet hakkaavasi? Niin joo, käteesi hakkaat ja huolella.


      • SähänKuoletKunMäSanon

        Sähän ootkin hauska poika

        Nimimerkkejä mm:

        12:28 RunosmäenBussissaTuomas

        12:26 ÄläValehtelePoika

        12:20 140cmBussissaTuomas

        12:17 TuomasVoiEiTaas

        Mikä raukkaa pelottaa, miksi spämmäät ja vaihtelet nimimerkkejä :)

        Tuleeko seuraavaksi viiden spämmin ketju eri nimillä :)


      • HauskaBussissa
        SähänKuoletKunMäSanon kirjoitti:

        Sähän ootkin hauska poika

        Nimimerkkejä mm:

        12:28 RunosmäenBussissaTuomas

        12:26 ÄläValehtelePoika

        12:20 140cmBussissaTuomas

        12:17 TuomasVoiEiTaas

        Mikä raukkaa pelottaa, miksi spämmäät ja vaihtelet nimimerkkejä :)

        Tuleeko seuraavaksi viiden spämmin ketju eri nimillä :)

        Bussissa
        24.10.2017 6:14
        Mites vastauksesi liittyy siihen että lehden mukaan puolet kuskeista saa yli 16,99€/h vaikka totuus on toinen...
        Lue ekasta aloituksesta kohta "Koitetaan pitää keskustelu palkoista asiallisena"

        Voi raukka pieni! Jotkut tekee semmosta työtä jossa on muutakin ajamista. esim pitkähkö runkolinja jossa pitkät purut ja lastaukset ja vielä muutama jakpaikka :)

        Ehkä AKT saa joskus kuljetusalalla päiväkohtaiset ylityöt kun päivä kestää 8-10 tuntia on palkka 50% ja sen jälkeen 100%

        Itsellänikin on 1-2 päivää viikossa töitä, päivän pituus 10-12h ja en saa PENNIÄKÄÄN ylitöitä, kiitos AKT:n... onneksi saatiin tän kuun alkuun 2c palkankorotus :D :D :D VOI VITTU mä sanon

        Muistutetaan (kuinkas monennen kerran tässäkin ketjussa) että navigaattori EI ole sama asia kuin paikallistuntemus

        https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9384093?locations=Varsinais-Suomi&professions=83&announced=1&leasing=0&&&&english=false&sort=1

        Copy/paste aiheuttanee kuskipulaa, taatusti tuon huumorimiehen spämmäyksiä mollissa tulee vielä lisääkin :)

        https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9384777?locations=Varsinais-Suomi&professions=83&announced=1&leasing=0&&&&english=false&sort=1

        Tällaista ilmoitettu tänään, ne "lisävuorot iltaisin" onkin varmaan tosi haluttuja

        "Työtä 37,5 h ma-pe klo 11-17:45 sekä toisinaan 1 iltavuoro, työaikapankki käytössä "

        Taisin 28.9 antaa linkin täysin vastaavaan ilmoituksen... Noh melkeen kuukauden jaksoi joku kuski kattoa noita "jälki-istuntoja" "toisinaan"

        Eli firma voi itseään syyttää jos on kuskipula, hoitais vuorot yms kuntoon niin porukka voisi viihtyäkin kuukautta pidemmän ajan :)

        Ei ole muuten legendaarinen Kimmon vihannes hakenut hetkeen kuskia, löysikö joku unelmatyöpaikan?

        Siten että se ylinopeus tapahtui työautolla. Tai siis epäilty ylinopeus ja tuomarin väärä lain tulkinta!

        AKT ei olisi auttanut vaikka lypsääkin vuodessa noin 500€

        AKT ei voi tuomiota muutta mutta ne voisi antaa oikeuasapua, mutta ei anna!

        Siksi sanon AKT:lle ei...

        Neljä vastausta peräkkäin, annatko seuraavaksi viisi?
        Liitto ei auta jos saat sakot 4km/h ylinopedesta joka ei ole rangaistava teko :)

        Liitto ei siis auta lakiasioissa, siis normeeleissa keisseissä jotka voi tulla eteen :)

        Ja työnantajan ohjeistus on että mieluiten ajetaan rajoitinta vasten (90km/h) koska aika on rahaa, firma ei saa rahaa ajasta vaan tehdystä työstä, pudotuspaikat yms. mutta mun tekemä jokainen sekunti maksaa firmalle


      • HauskaBussissa
        SähänKuoletKunMäSanon kirjoitti:

        Sähän ootkin hauska poika

        Nimimerkkejä mm:

        12:28 RunosmäenBussissaTuomas

        12:26 ÄläValehtelePoika

        12:20 140cmBussissaTuomas

        12:17 TuomasVoiEiTaas

        Mikä raukkaa pelottaa, miksi spämmäät ja vaihtelet nimimerkkejä :)

        Tuleeko seuraavaksi viiden spämmin ketju eri nimillä :)

        Noh ei se mitään, ehkä vielä joskus AKT saa palkat kohdilleen ja tuo 16,99€ on totta ilamn valtavia ylitöitä/yötöitä
        Siksi koska ylläpito päätti muutama vuotta sitten että ketjut ei saa olla enää ALOITUSJÄRJESTYKSESSÄ joka oli aika helvetin loogista. Ekana aloituettu keskustelu ekana, viimeisenä aloitettu viimeisimpänä. Järjys sama aina.

        Nyt voi tulla ekalla sivulle viesti tyyliin "myydään VW Golf 2001 hintaan 150.000 markkaa" ja joku vitsiniekka kommentoi että arvo korkeintaan 7000 markkaa nykyjään

        Älä valehtele tässä keissisä sakko tuli 4km/h ylinopedesta. Varmuusmähennyksen jälkeen se tekisi 1km/h ylinopeutta....

        Toki sakottajana oli nainen nimeltään Linda Jussilainen, ei poliisi vaan käräjäoikeuden tuomari Hyvinkäältä

        Oikeastaan ei voi. Perustuslaki takaa että sakotusrajat on kaikille samat. Viimeistään korkeimmassa oikeudessa tuollaiset sakot menee kumoon....

        Ei, rikesakkoasiosita et voi valittaa hovioikeuteen tai korkeimpaan!

        Ainut mahdollisuus no tuomion purkuhakemus korkeimpaan!

        Ja perustuslain tasa-arvo pykälän mukaan kaikki on lain edessä saman vertaisia. TS. sakotusrajat on kaikille samat.

        Miehet sen ymmärtää, esim käräjäoikeuden tuomari Pekka Määttä EI sakottanut 4km/h ylinopedesta mutta Nainen, aah, ne ihanat Naiset... Linda Jussilainen sakotti 4km/h ylinopeudesta, nyt on menossa siis prukuhakemus ja kantelu oikeuasiamiehelle Lindan tyttöilystä...

        Eli poliisihallituksen ohjeista sakotusrajoista tulee noudattaa, vaikka syntyisi naiseksi nimeltään Linda Jussilainen

        Perustuslaki takaa saman kohtelun kaikille.

        Poliisin tulee siis noudattaa poliisihallituksen ohjeistusta sakotusrajasta. Kuten myös esim tuomari Pekka Määttä tekee.... Naisille nuo asiat on vaikeita, kai sinäkin sitten nainen :
        Pidetään keskustalu asiallisena! Lue aloitus!

        aikka kuskien OIKEA tuntipalkak tai KTA olisi 16,99€ niin tuskin se häneen vaiktutaisi
        Miksi lehti kertoo tuntipalkan joka ei ole alan tuntipalkka, ei edes keskituntiansio vaan alan HUIPPUPALKKA jonka voi saada yötöillä ja/tai ylitöillä.

        Tuskin muiden alojen palkkaakaan sen mukaan on tossa lehdessa ilmoitetut mikä on MAKSIMIMI joka on mahdollista saada.

        Itsellä palkkaluokka 8-12 v (kortti ollut 9v) ja työistä noin 75% yötyötä, silti KTA vain 15,2€... se ei nouse vaikka tekisinkin enemmän töitä, paitsi jos ylitöiksi asti
        Ja YRITTÄKÄÄ pitää se keskustelu asiallisena, spämmäys, haukkuminen ja copy/paste ei auta asiaa.

        Lehdessä kerrotaan pakettiauton kuljettajan palkaksi 14,3€/h

        Kuitenkin TES palkka on tämän kuukauden KAHDEN CENTIN korotuksen jälkeen 12,84-13,63€ tunnissa... Ollaan siis jo vähän lähempänä totuutta mutta silti niin kaukana
        Kun joudutte/päädytte työttömäksi ja teettetöitä noin 40h kahteen viikkoon niin jomman kumman noidan kautta todellinen tuntipalkka on helposti yli 30€ kun jaetaan palkka tuki tehdyillä työtunneilla :)

        Kaiken lisäksi se on laillista
        Edelleen! Miten tuo liittyy tuntipalkkavertailuun? Noh siten että käyttämällä tukia laillsiesti hyödyksi voi päästä noin isoihin tuntiansioihin.

        Se 16,99€ on muuten MEDIAANIPALKKA eli puolet kuskeista tienaa sen tai enemmän (Keskituntiansio)

        Uskokoon ken tahtoo, totuus taitaa olla että alle 10% kuskeista saa noin isoa keskistuntiansiota
        Uskotko sinä todella että PUOLET kuseksita saa palkkaa (KTA) YLI 16,99€ kuten lehti väittää :)

        Aivan! Sitä mitänkin, kuten kerroin, ainoastaan työttömyyskassaa hyödyntämällä ja tekemällä osa-aikaista työtä voi tuollaisiin ansioihin päästä

        Kerro nyt rohkeasti omat KTA, ihan rehellisesti siis... alle 14€ kun noin pal mesoat?
        Koittakaa pitää se ksustalu asiallisena, kommentit tyyliin "Mites muuten helvein stokoman hullut päivät meni?" ei liity aloitukseen

        8 vuotta kuorma-autoa ajanut mies saa työpaikan, hän ajaa kuorma-autoa viisi kertaa viikossa kello 22:00-6:00

        Työviikko alkaa sunnuntaina 22:00 ja päätyy perjantaina 6:00

        Tunteja tulee kahteen viikkoon 80h

        Normituntipalkkaa tulee tolta ajalta 1094€
        Yölisää 218€
        Pyhälisää 54€

        Yhteensä 1366€

        1366€ / 80 tekee KTA:ksi 17,07€

        Ja lehden mukaan kuskeista yli puolet tienaa 16,99€/h... Uskokoon ken haluaa


      • Aivovauriolapsi
        AlaltaVapautuva kirjoitti:

        ", eikä tunteja ja tuntipalkkaa kannata laskea"

        https://www.akt.fi/site/assets/files/2184/taksi_tes_2014-2017_nettiin_id_11809.pdf

        Voihan 12,53€
        Ylitöt 2 ekaa tuntia 50%
        Ylityöt sen jälkeen 100%
        Työt pyhäpäivinä 100%
        Pronteit kun ajoja on paljon ???%
        Kaiken päälle lomakorvaus 11,5%

        Painu nyt jo helvettiin noiden laskelmiesi kanssa, joka saatanan aiheessa eri nimimerkillä käyt lässyttämässä saman. Vittu mikä idiootti. Ja miten vitussa meinaat että yrittäjä saisi lisät ja tuplapalkat? Vittu tätä sakkia täällä.


      • AlaltaJoVapautunut
        HaluatkoSäTurpaanNekru kirjoitti:

        Unohtui mainita että TES-palkasta kertominen saa aikaan raivokohtauksen, haukkumista ja copy/pastea

        Yrittäjällä ei ole tyehtosopimuksia. Ei peruspalkkaa, ei tuntipalkkaa, ei prosenttikorotuksia, ei niin mitään. Yrittäjän on ihan itse raavittava tien päältä elämisrahat, lisäksi on raavittava muös rahat laskuihin, siinä sitä riittää vielä monelle ihmettelemistä.


    • Tummuu

      Taksiala on jo kauan ollut ns.matala palkka-ala.

    • hetkivielä

      sain mitä hain sen jälkeen saatte keksiä omia sääntöjä vaikka loputtomiin

      • Sipikka

        Kato Annekin on heränny osakesalkku kainalossa...


      • eioleanne
        Sipikka kirjoitti:

        Kato Annekin on heränny osakesalkku kainalossa...

        lue se uudelleen


    • kpks

      Ottakaapa nyt huomioon kaikki alalle vapautuksen jälkeen aikovat että nykyiset taksarit yrittävät parhaan kykynsä mukaan antaa taksien ansiotasosta mahdollisimman negatiivisen kuvan, tuloja vähätellään ja kuluja paisutellaan. Eihän kukaan tervejärkinen taksiyritystä olisi vuosikymmeniä pyörittänyt jos se muka firman tili on aina /- 0 uskokoon ken tahtoo. Monella on yksityiskäytössä jo valmiiksi kriteerit täyttävä auto jolla voi taksikeikkaa tehdä ja kun päivystysvelvoite poistuu niin voi ajaa silloin kuin huvittaa. Kaikki toiminnasta aiheutuvat kuluthan mitä tulee voi vähentää verotuksessa . Jos ei kannata tai homma ei olekaan mukavaa niin sen voi lopettaa jos sille tuntuu.

      • ihmeellisiälässyttäjiä

        Taksiyrittäminen on aivan samanlaista kuin mikä tahansa muu mikroyrittäjyys.On tulot on kulut.Jos nämä ei ole balansissa niin homma ei toimi.Kannatta kokeilla ennenkuin tulee tänne länkyttämään.


      • voivoimeitäonnettomia
        ihmeellisiälässyttäjiä kirjoitti:

        Taksiyrittäminen on aivan samanlaista kuin mikä tahansa muu mikroyrittäjyys.On tulot on kulut.Jos nämä ei ole balansissa niin homma ei toimi.Kannatta kokeilla ennenkuin tulee tänne länkyttämään.

        Ei ole yhtään yrittäjää.Kaikki ajovälitysten renkejä.


      • Kyytikiito

        Taksi on siitä poikkeuksellinen muihin palveluyrityksiin verrattuna, että palvelu pitää olla silloin kun asiakkaan aikataulu sitä vaatii.
        Olen ennenkin täällä kirjoittanut ettei taksi voi antaa asiakkailleen aikoja kuten esim. parturi yms. jolloin saisi "päivyrin" täyteen ja hinnoitella ehkä hieman halvemmallakin.
        Kun esim. maaseudulla päivän kaikki viisi asiakasta tarvitsee kyydin klo 10.00 ehtii yksi taksi suorittaa viidestä yhden kyydin, muut neljä menee auttamattomasti ohi...
        Kalustoa ei ehkä kannata laittaa sen vuoksi lisää että saisi ajettua noista viidestä kyydistä myös toisen.
        Siinä se ero...


      • Kyytikiito

        Kuka estää luomasta systeemiä jossa voisin varata kyydin vaikkapa Naantalista Turun satamaan alkamaan 28.10 klo 19:30 ja kyydin Satamasta Naantaliin alkamaan 29.10 klo 19:15

        Sitten taasen kun joku muu varaisi kyydin Kaarinasta Naantaliin alkamaan 28.10 klo 18:40 niin reititysohjelma tajuaisi että tohon tulee todennäköisesti 10 minsan odotus joten on järkevintä että sama auto hoitaa ne molemmat

        Näin saadaan "kalenteri täyteen" ja ajot tyhjänä vähenee


      • TuomasRunosmäeltäTaas
        Kyytikiito kirjoitti:

        Kuka estää luomasta systeemiä jossa voisin varata kyydin vaikkapa Naantalista Turun satamaan alkamaan 28.10 klo 19:30 ja kyydin Satamasta Naantaliin alkamaan 29.10 klo 19:15

        Sitten taasen kun joku muu varaisi kyydin Kaarinasta Naantaliin alkamaan 28.10 klo 18:40 niin reititysohjelma tajuaisi että tohon tulee todennäköisesti 10 minsan odotus joten on järkevintä että sama auto hoitaa ne molemmat

        Näin saadaan "kalenteri täyteen" ja ajot tyhjänä vähenee

        Turkulainen nimimerkinkaappaaja Bussissa idiootti taas vauhdissa. Oko Runosmäen apteekki ollut kiinni kun on poika taas noin sekaisin?


      • hadwed

        Ei heillä riitä järki noin pitkälle, pitää valittaa nimimerkeistä ja haukkua muita.

        Eî heidän päähän mene että iltakeikat voikin mennä ihan erilaiseksi kun ne aamulla on ollut jos tuleekin yksi varaus joka saadaan hoidettua taas järkevämmin.

        Noh tottakai taksikuskit on tyytyväisiä nykytilanteeseen, seisotaan tolpalla tyhjänä ja palkka juoksee... Isännät siinä takkiin saa


      • Uhejdnjfn
        Kyytikiito kirjoitti:

        Taksi on siitä poikkeuksellinen muihin palveluyrityksiin verrattuna, että palvelu pitää olla silloin kun asiakkaan aikataulu sitä vaatii.
        Olen ennenkin täällä kirjoittanut ettei taksi voi antaa asiakkailleen aikoja kuten esim. parturi yms. jolloin saisi "päivyrin" täyteen ja hinnoitella ehkä hieman halvemmallakin.
        Kun esim. maaseudulla päivän kaikki viisi asiakasta tarvitsee kyydin klo 10.00 ehtii yksi taksi suorittaa viidestä yhden kyydin, muut neljä menee auttamattomasti ohi...
        Kalustoa ei ehkä kannata laittaa sen vuoksi lisää että saisi ajettua noista viidestä kyydistä myös toisen.
        Siinä se ero...

        Ehkä me kaikki ollaan lopulta tyytyväisiä aiitä että tulevaisuudessa näistä "heti paikalla" kyydistä saa veloittaa kunnon hinnan ja 7 euron siirrot 1/2 tunnin ventan jälkeen jäävät unholaan.


      • taksit_vapaaksi
        ihmeellisiälässyttäjiä kirjoitti:

        Taksiyrittäminen on aivan samanlaista kuin mikä tahansa muu mikroyrittäjyys.On tulot on kulut.Jos nämä ei ole balansissa niin homma ei toimi.Kannatta kokeilla ennenkuin tulee tänne länkyttämään.

        Enpä tiedä muuta yrittäjyyttä missä valtion toimesta pidetään huolta yrittäjän ansiotasosta. Onneksi tämä sairas touhu loppuu 1.7


      • 2.0tdiex200cdi
        taksit_vapaaksi kirjoitti:

        Enpä tiedä muuta yrittäjyyttä missä valtion toimesta pidetään huolta yrittäjän ansiotasosta. Onneksi tämä sairas touhu loppuu 1.7

        Valtion toimesta on pidetty huolta siitä, että hinnat pysyvät kurissa rajoittamalla autojen määrää. Tulevaisuudessa hinnoitellaan markkinaehtoisesti, joten hinnat luonnollisesti nousevat


      • taksiiii
        Kyytikiito kirjoitti:

        Kuka estää luomasta systeemiä jossa voisin varata kyydin vaikkapa Naantalista Turun satamaan alkamaan 28.10 klo 19:30 ja kyydin Satamasta Naantaliin alkamaan 29.10 klo 19:15

        Sitten taasen kun joku muu varaisi kyydin Kaarinasta Naantaliin alkamaan 28.10 klo 18:40 niin reititysohjelma tajuaisi että tohon tulee todennäköisesti 10 minsan odotus joten on järkevintä että sama auto hoitaa ne molemmat

        Näin saadaan "kalenteri täyteen" ja ajot tyhjänä vähenee

        No koitahan saada se ajokalenteri täyteen. Mistäs olit ajatellut saada noi keikat? Voisit ehkä tulla alalle jo nyt kuljettajana oikealle taksille niin näkisit. Ei sitä tarvitse odottaa 1.7.2018 asti. Kuljettajahan on töissä kun taksiauton käynnistää. Suutahan voi soittaa mutta realismi on realismi. Toivon että kouluttautuisit pian ja tulisit joukkoomme jo nyt niin ei sitten tulisi pettymystä kun oman aloitat. Asiakkaita kun ei voi pakottaa....


    • EläkeikäinenTaksari

      ”Ottakaapa nyt huomioon kaikki alalle vapautuksen jälkeen aikovat että nykyiset taksarit yrittävät parhaan kykynsä mukaan antaa taksien ansiotasosta mahdollisimman negatiivisen kuvan, tuloja vähätellään ja kuluja paisutellaan”

      Kannattaako vaihtaa 40 tuntinen työviikko 100 tuntiseksi saadakseen saman ansion?

      Tällaista on yrittäminen. Uskokaa pois. Nyt vapautuessa automäärä kasvaa räjähdysmäisesti, lisääntyvätkö asiakkaat? Tietää sitä, että olet entistä enemmän duunissa ja leipäsi kapenee. Itse en jää enää tuon jälkeen alalle, vaan eläkeikäisenä siirryn oloneuvokseksi. Nuorempia alalle jääviä tilanne hieman huolestuttaa....

      • Junioristadi

        Näitä jeesustelevia faareja täällä riittää.....Ei varmaan haittaa yhtään vaikka ala kokeekin nuorennus leikkauksen vaikka asiakkaan näkökulmasta ajatellen.Nykyään kun alkaa olla jo että nää kuljetettavat ja kuljettajat ovat hyvin usein syntyneet molemmat sotaajalla.


      • Sipikka
        Junioristadi kirjoitti:

        Näitä jeesustelevia faareja täällä riittää.....Ei varmaan haittaa yhtään vaikka ala kokeekin nuorennus leikkauksen vaikka asiakkaan näkökulmasta ajatellen.Nykyään kun alkaa olla jo että nää kuljetettavat ja kuljettajat ovat hyvin usein syntyneet molemmat sotaajalla.

        Juniorille tsadiin tiedoksi, alalle on saanut tulla tällähetkelläkin kuka tahansa kriteerit täyttävä, ei ole vaan jostain syystä kiinnostanut kovinmontaa nuorta valvoa yötöissä, juhlapyhänä, pyhänä, arkena, kesät talvet nälkäpalkalla.
        Sääntely on ollut vain ja nimenomaan yksin asiakkaan etujen suojelemiseksi.

        Nykypäivänä monella muullakin alalla uudet nuoret "insinjöörit" tulevat ja pyyhkäisevät piirrustuslaudan tyhjäksi, sen jälkeen kaikki onkin persiillään kunnes kaivetaan ne vanhat piirrustukset takaisin...


        Taksialan uudistuksessa tulee käymään juurikin näin !


      • hullun_hommaa
        Sipikka kirjoitti:

        Juniorille tsadiin tiedoksi, alalle on saanut tulla tällähetkelläkin kuka tahansa kriteerit täyttävä, ei ole vaan jostain syystä kiinnostanut kovinmontaa nuorta valvoa yötöissä, juhlapyhänä, pyhänä, arkena, kesät talvet nälkäpalkalla.
        Sääntely on ollut vain ja nimenomaan yksin asiakkaan etujen suojelemiseksi.

        Nykypäivänä monella muullakin alalla uudet nuoret "insinjöörit" tulevat ja pyyhkäisevät piirrustuslaudan tyhjäksi, sen jälkeen kaikki onkin persiillään kunnes kaivetaan ne vanhat piirrustukset takaisin...


        Taksialan uudistuksessa tulee käymään juurikin näin !

        Luin tänään jostain paikallislehdestä trafin näkemyksen taksien
        hinnoittelusta. Trafi seuraa ansioiden kehitystä ja jotain ostoskorin
        hintoja? Jos näiden suhde taksien hintoihin on väärä, antaa trafi
        esityksen ylähinnaksi. Lopuksi todettiin että, ylähintojen saaminen
        käyttöön kestää vähintään neljä kuukautta, joten ensi kesänä
        taksimatka maksaa maltaita. Sen jälkeen palataan normaaliin
        käytäntöön, joten mikä järki tässä oli muu kuin saada taksit suurten
        firmojen omistukseen?


      • EläkeikäinenTaksari
        Junioristadi kirjoitti:

        Näitä jeesustelevia faareja täällä riittää.....Ei varmaan haittaa yhtään vaikka ala kokeekin nuorennus leikkauksen vaikka asiakkaan näkökulmasta ajatellen.Nykyään kun alkaa olla jo että nää kuljetettavat ja kuljettajat ovat hyvin usein syntyneet molemmat sotaajalla.

        Se se vaan on sillä lailla, että -70 ja -80 luvuilla taksiala vielä elätti melkoisen mukavasti. Alamäki alkoi oikeastaan v.90 alkaneeseen lamaan, sen jälkeen on taksiala mennyt pelkkää alamäkeä. Juuri laman alla oli Helsingissä vara-autokokeilu, eli jokainen taksiautoilija sai halutessaan rekisteröidä yksityisautonsa taksiksi ja ajaa sillä päivävuoroja arkisin. Kun nämä autot tulivat tolpille, ei kenellekkään, siis EI KENELLEKKÄÄN riittänyt ajoja siten, että pärjäisi. Näin vara-autokokeilu lopetettiin ennen aikojaan kannattamattomana.

        1.7.18 jälkeen jokainen luvanhaltija saa ottaa käyttöönsä niin monta autoa, kuin haluaa. Uskon, että teissä nuoremmissa on joitakuita, jotka todella haluavat. Me ”sota-ajalla” syntyneet tiedämme, mitä tulee tapahtumaan, te ”junioritkin”tulette te sen huomaamaan kantapään kautta. Sitä kun ei viitti uskoa vanhempia ja kokeneempia, vaan on tehtävä samat virheet, tai jopa pahemmat virheet vapautumisen jälkeen ja sitten ihmetellään, miten tää näin meni.

        Jokainen ymmärtää, jos on grillikioskeja joka korttelissa, kaikille ei riitä asiakkaita. Näin myös, jos takseja on joka tolppa ja kadunkulma täysi, ei taksinkäyttäjiä riitä kaikille, ei ne asiakkaat lisäänny, jos autojen määrä lisääntyykin.

        Ei kukaan tule istumaan taksikuskina tyhjän panttina ilman tuloja, tämä on varma. Ala ei ole kiinnostanut enää aikoihin kunnon rehtejä suomalaisia, mamut on ainoat, jos hekään, ajavat vielä taksia.

        Joten ottakaa nyt juniorit järki käteen ja ajatelkaa nyt asioita vähän pidemmälle.

        Terveisin ”sota-ajalla” syntynyt taksari.

        P.S. Eläkeikäni on 63v. Milloin mahdankaan olla syntynyt?


      • kusetettuko
        hullun_hommaa kirjoitti:

        Luin tänään jostain paikallislehdestä trafin näkemyksen taksien
        hinnoittelusta. Trafi seuraa ansioiden kehitystä ja jotain ostoskorin
        hintoja? Jos näiden suhde taksien hintoihin on väärä, antaa trafi
        esityksen ylähinnaksi. Lopuksi todettiin että, ylähintojen saaminen
        käyttöön kestää vähintään neljä kuukautta, joten ensi kesänä
        taksimatka maksaa maltaita. Sen jälkeen palataan normaaliin
        käytäntöön, joten mikä järki tässä oli muu kuin saada taksit suurten
        firmojen omistukseen?

        Niinpä. Se usko markkinoihin hinnanmäärittäjänä on hävinnyt taivaan tuuliin jo ennen koko liberalisointia. Johan STM ehti ehdottamaan jossain että esim Kelakyyteihin pitäisi saada joku lain takaama hintakatto ja Trafi alkaa siis valvomaan taksihintoja jonkun taksi-indeksin mukaan.
        Eli halvempia taksihintoja tullaan saamaan sillä keinolla kun lisätään autojen määrää ja pidetään yhteiskunnan taholta hinnat säänneltyinä .
        Tää sipiläinen markkinatalous on kyl aika mielenkiintoista.


      • kiitosfraaseista
        EläkeikäinenTaksari kirjoitti:

        Se se vaan on sillä lailla, että -70 ja -80 luvuilla taksiala vielä elätti melkoisen mukavasti. Alamäki alkoi oikeastaan v.90 alkaneeseen lamaan, sen jälkeen on taksiala mennyt pelkkää alamäkeä. Juuri laman alla oli Helsingissä vara-autokokeilu, eli jokainen taksiautoilija sai halutessaan rekisteröidä yksityisautonsa taksiksi ja ajaa sillä päivävuoroja arkisin. Kun nämä autot tulivat tolpille, ei kenellekkään, siis EI KENELLEKKÄÄN riittänyt ajoja siten, että pärjäisi. Näin vara-autokokeilu lopetettiin ennen aikojaan kannattamattomana.

        1.7.18 jälkeen jokainen luvanhaltija saa ottaa käyttöönsä niin monta autoa, kuin haluaa. Uskon, että teissä nuoremmissa on joitakuita, jotka todella haluavat. Me ”sota-ajalla” syntyneet tiedämme, mitä tulee tapahtumaan, te ”junioritkin”tulette te sen huomaamaan kantapään kautta. Sitä kun ei viitti uskoa vanhempia ja kokeneempia, vaan on tehtävä samat virheet, tai jopa pahemmat virheet vapautumisen jälkeen ja sitten ihmetellään, miten tää näin meni.

        Jokainen ymmärtää, jos on grillikioskeja joka korttelissa, kaikille ei riitä asiakkaita. Näin myös, jos takseja on joka tolppa ja kadunkulma täysi, ei taksinkäyttäjiä riitä kaikille, ei ne asiakkaat lisäänny, jos autojen määrä lisääntyykin.

        Ei kukaan tule istumaan taksikuskina tyhjän panttina ilman tuloja, tämä on varma. Ala ei ole kiinnostanut enää aikoihin kunnon rehtejä suomalaisia, mamut on ainoat, jos hekään, ajavat vielä taksia.

        Joten ottakaa nyt juniorit järki käteen ja ajatelkaa nyt asioita vähän pidemmälle.

        Terveisin ”sota-ajalla” syntynyt taksari.

        P.S. Eläkeikäni on 63v. Milloin mahdankaan olla syntynyt?

        vaikka vapautuu en aja kuhan metsälän mellastaminen loppuu loput voi ajaa hyvillä mielin


      • 57v
        EläkeikäinenTaksari kirjoitti:

        Se se vaan on sillä lailla, että -70 ja -80 luvuilla taksiala vielä elätti melkoisen mukavasti. Alamäki alkoi oikeastaan v.90 alkaneeseen lamaan, sen jälkeen on taksiala mennyt pelkkää alamäkeä. Juuri laman alla oli Helsingissä vara-autokokeilu, eli jokainen taksiautoilija sai halutessaan rekisteröidä yksityisautonsa taksiksi ja ajaa sillä päivävuoroja arkisin. Kun nämä autot tulivat tolpille, ei kenellekkään, siis EI KENELLEKKÄÄN riittänyt ajoja siten, että pärjäisi. Näin vara-autokokeilu lopetettiin ennen aikojaan kannattamattomana.

        1.7.18 jälkeen jokainen luvanhaltija saa ottaa käyttöönsä niin monta autoa, kuin haluaa. Uskon, että teissä nuoremmissa on joitakuita, jotka todella haluavat. Me ”sota-ajalla” syntyneet tiedämme, mitä tulee tapahtumaan, te ”junioritkin”tulette te sen huomaamaan kantapään kautta. Sitä kun ei viitti uskoa vanhempia ja kokeneempia, vaan on tehtävä samat virheet, tai jopa pahemmat virheet vapautumisen jälkeen ja sitten ihmetellään, miten tää näin meni.

        Jokainen ymmärtää, jos on grillikioskeja joka korttelissa, kaikille ei riitä asiakkaita. Näin myös, jos takseja on joka tolppa ja kadunkulma täysi, ei taksinkäyttäjiä riitä kaikille, ei ne asiakkaat lisäänny, jos autojen määrä lisääntyykin.

        Ei kukaan tule istumaan taksikuskina tyhjän panttina ilman tuloja, tämä on varma. Ala ei ole kiinnostanut enää aikoihin kunnon rehtejä suomalaisia, mamut on ainoat, jos hekään, ajavat vielä taksia.

        Joten ottakaa nyt juniorit järki käteen ja ajatelkaa nyt asioita vähän pidemmälle.

        Terveisin ”sota-ajalla” syntynyt taksari.

        P.S. Eläkeikäni on 63v. Milloin mahdankaan olla syntynyt?

        Se vaan on sillä lailla, että -70 ja -80 luvuilla taksiala vielä elätti melkoisen mukavasti. Alamäki alkoi oikeastaan v.90 alkaneeseen lamaan, sen jälkeen on taksiala mennyt pelkkää alamäkeä.
        -> alamäki johtui siitä, että takseihin alkoi tulla muistilla varustettuja mittareita jolloin verottajan kusettaminen vaikeutui
        Juuri laman alla oli Helsingissä vara-autokokeilu, eli jokainen taksiautoilija sai halutessaan rekisteröidä yksityisautonsa taksiksi ja ajaa sillä päivävuoroja arkisin
        -> tämä väite ei todellakaan pidä paikkaansa. Taksilupajärjestelmä ei tuntenut mitään vara-auto järjestelmää
        Jokainen ymmärtää, jos on grillikioskeja joka korttelissa, kaikille ei riitä asiakkaita.
        -> juuri näin eli grillikioskit elävät ja kuolevat markkinatalouden ehdoille toisin kuin taksit (loiset) ketkä haluavat sääntelyä turvatakseen elinkeinonsa, sairasta

        Lopuksi vielä niin kyllä taksit vieläkin pimittävät tulojaan verottajalta. Voisin tähän listata kikkoja miten, mutta en jaksa koska vihdoinkin tämä monopoli näyttäisi olevan purkautumassa.

        35v alalla ollut


      • Vara-autokokeilu
        57v kirjoitti:

        Se vaan on sillä lailla, että -70 ja -80 luvuilla taksiala vielä elätti melkoisen mukavasti. Alamäki alkoi oikeastaan v.90 alkaneeseen lamaan, sen jälkeen on taksiala mennyt pelkkää alamäkeä.
        -> alamäki johtui siitä, että takseihin alkoi tulla muistilla varustettuja mittareita jolloin verottajan kusettaminen vaikeutui
        Juuri laman alla oli Helsingissä vara-autokokeilu, eli jokainen taksiautoilija sai halutessaan rekisteröidä yksityisautonsa taksiksi ja ajaa sillä päivävuoroja arkisin
        -> tämä väite ei todellakaan pidä paikkaansa. Taksilupajärjestelmä ei tuntenut mitään vara-auto järjestelmää
        Jokainen ymmärtää, jos on grillikioskeja joka korttelissa, kaikille ei riitä asiakkaita.
        -> juuri näin eli grillikioskit elävät ja kuolevat markkinatalouden ehdoille toisin kuin taksit (loiset) ketkä haluavat sääntelyä turvatakseen elinkeinonsa, sairasta

        Lopuksi vielä niin kyllä taksit vieläkin pimittävät tulojaan verottajalta. Voisin tähän listata kikkoja miten, mutta en jaksa koska vihdoinkin tämä monopoli näyttäisi olevan purkautumassa.

        35v alalla ollut

        ” Juuri laman alla oli Helsingissä vara-autokokeilu, eli jokainen taksiautoilija sai halutessaan rekisteröidä yksityisautonsa taksiksi ja ajaa sillä päivävuoroja arkisin
        -> tämä väite ei todellakaan pidä paikkaansa. Taksilupajärjestelmä ei tuntenut mitään vara-auto järjestelmää ”

        Kannattaisi ottaa asioista hieman selvää. Vara-autokokeilu toimi nimenomaan helsingissä vuonna 1990 ja kesti puolisen vuotta. Vara-autoja oli ajossa parisensataa.

        Varmaankin stadissa ajaneet muistavat tämän?


      • MuistanTuonAjan
        Vara-autokokeilu kirjoitti:

        ” Juuri laman alla oli Helsingissä vara-autokokeilu, eli jokainen taksiautoilija sai halutessaan rekisteröidä yksityisautonsa taksiksi ja ajaa sillä päivävuoroja arkisin
        -> tämä väite ei todellakaan pidä paikkaansa. Taksilupajärjestelmä ei tuntenut mitään vara-auto järjestelmää ”

        Kannattaisi ottaa asioista hieman selvää. Vara-autokokeilu toimi nimenomaan helsingissä vuonna 1990 ja kesti puolisen vuotta. Vara-autoja oli ajossa parisensataa.

        Varmaankin stadissa ajaneet muistavat tämän?

        Kokeilu lopetettiin ennenaikaisesti (piti kestää kevääseen), koska autoja oli yksiselitteisesti liikaa, ei riittänyt keikkaa.

        Tulemme näkemään saman tilanteen sitten syksymmällä, kun uudet autoilijat ovat ajossa.


    • Kokoomuus

      Juuri näin .Tulevaisuudessa voitot kääri ne jotka itse eivät aja yhtään itse.Kuljettajat ajavat pienellä palkalla.

      • Kyytikiito

        Sipilällä on jostain kumman syystä "liikaa sukulaisia", jokaisessa lakiuudistuksessa tai valtion hankkeessa törmätään Sipilän sukuun.
        Sipilän veli on Keskipohjanmaalla olevassa sote uudistuksessa vammaispalvelukyytikeskuksesessa pääosakkaana, joka on perustettu v. 2016 ja tälle annettu avustusta maakuntaliitolta, jossa päättäjänänä Soiten(päättävä elin) avustuksen antajana Keskipohjanmaan terveyskeskusjärjestön päättävänänä elimenä, Soiten Toimitusjohtaja Ilkka Luoma.
        hä'nellä on Soiten toimitusjohtajan rooli...
        tällä hetkellä hän on hakkeutunut pohjoispohjanmaan sairaanhoitopiirin johtavaksi lääkäriksi.
        Alkoiko edellisessä paikassa tehdyt töppäilyt ja omaan pesään pelaaminen polttelemaan, kun pitää virkaa hakea toisaalta.
        Ilkka lopetti Tohiolammin maakunnan uusimman sairaalan, ja muutti Kokkolaan, nyt alkoi taas tekemiset poltteleen perseen alla, kun pitää paikkakuntaa ja maakuntaa vaihtaa.
        Soitren kyytikeskuksen avuststuket 6000 euroa hyväksynyt Luoma on alustra asti kannattanut avustuksen saanutta kyytikeskusta toiminnan jatkamiseksi, vaikka ko. kyytikeskuksen toiminta ei ole missään vaiheessa toiminut millään tavalla.
        Nyt on edetty jo kolme kuukautta, eikä kyytikeskus (600euron)avustuksista huolimatta ole saanut toimintaansa millään sopimuksen edellyttämälle tasolle.
        Soite harkitsee sopimussakkojen tai hinnanalennuksen vaatimista.
        Mikään muu ei tule kyseeseen kuin sopimuksen purku.
        Tilaukset ei toimi( pakettikuljetussovelluksen kautta) ei ole saatu henkilöliikenteeseen soveltuvaa tilausovellusta aikaan.
        Edelleen keskuksella on kävelevien tilauksissa kriteereinä inva-auto, jolloin haetaan väärää kalustoa käveleville.
        Lisäksi sähköinen laskutus ei toimi, vaan, Soitelta kehoitetaan autoilijoita laskuttamaan paperisella laskutuksella, ainakin marraskuu, ehkäpä joulukuukin...
        Kuskaa sukkaan, jos 600 euroa avustusta tälle annettu...
        Ja haetaan 500 tuhannen säästöjä 80 auton kustannuksista...


    • Kyytikiito

      Kyytikeskusta (speys) tuetaan yhteiskunnan rahoilla 600 000€.
      Taksimatkoista haetaan em. järjestelyillä 500 000€ säästöjä...

    • KOMMENTSIJA

      noh EIPÄHÄN TARVITSE MENNÄ KLO 2 YÖLLÄ AJAMAAN SAIRASTA MUMMOA SAIRAALAAN, JOTA KULJETUSTA AMBULANSSI EI SUOSTU OTTMAAN

    • LAPINTAKSARI

      Kyllä se kuulkaa näin on että tää meidän edunvalvoja TAKSILIITTO on täysin "hampaaton" eli sieltä löytyy syntipukit taksialan alamäkeen. Isoliksaiset johtajat ja toimitsijat vaihtoon ja niistäkin puolet mäkeen.
      Liiton päivillä vaan taputellaan toisten suurille puheille mutta mitään konkreettista ei saada aikaan. Ainoastaan näitä muka kovan neuvottelun tuloksena saavutettuja "torjuntavoittoja", niinkuin eräs "hotapulveriukko" eräillä päivillä Taksiliittoa koskeneeseen kritiikkiin joutui jotain vastaamaan.
      Vaikka korkeita vuosimaksuja itsekin aikanaan maksoin niin koin että mitään niitä maksuja vastaan en saanut!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe