1.2L moottori on susi

JussiVeee

Älkää ostako Qashqaita 1.2L moottorilla. Siinä on suunnitteluvirhe ja se jäätyy pakkasella. Nissan tulee vastaan tarjoamalla viimasuojaa.

Yleensäkään mitään autoa ei kannata ostaa ns. Alkaen-moottorilla. Eli moottorilla jota tarjotaan ko. autoon vain sen takia että saadaan vertailuihin alhainen "alkaen" hinta. Ne mallit ei ole tarkoitettu ostettaviksi.

74

28509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TätiHilkka

      Oli tämän päivän iltasanoma autot osastolla juttu ..meillä kävi samanlailla ,autolla ajettu alle 10000 .Vaihdoin spostia Nissanin kanssa ja taidanpa uusia jutun , ottaisin mielelläni vastaan 1200 e jonka ko henkilö oli saanut vedettyä tapauksen kuluttajariita juttuun ! Kun kyseessä oli tiedetty asia niin miksei sitten annettu viimasuojaa edes mukaan ja tiedänpä tapauksen että henkilö oli joutunut siitä maksamaan ! kun auto ei ollut vielä hyytynyt ...

      Muuten auto toiminut hyvin ja on hyvä ajettava

    • ZKODA

      ukillani vastaava qashkai ja ajettu 162tkm eikä ole ollut mitään vikoja. tosi hyvä ajaa, on pirteä ja pienikulutteinen, hiljainen moottoritielläkin ja todella lämmin auto pakkasillakin.

      • Kiirettäpitänyt

        Kannattaisiko ukkisi hommata esim. diesel jos kilometrejä tulee noin paljon? Qashqaihin tuo pikkuturbo ( 1.2 ) tuli vasta 2014 alussa saataville, joten max. 3,5 vuotta hänellä on voinut olla tuolla moottorilla Qashqai käytössä. Ehtinyt kuitenkin ajaa jo 162000 km.


      • qash
        Kiirettäpitänyt kirjoitti:

        Kannattaisiko ukkisi hommata esim. diesel jos kilometrejä tulee noin paljon? Qashqaihin tuo pikkuturbo ( 1.2 ) tuli vasta 2014 alussa saataville, joten max. 3,5 vuotta hänellä on voinut olla tuolla moottorilla Qashqai käytössä. Ehtinyt kuitenkin ajaa jo 162000 km.

        Ukkisi ajellut 46000km vuodessa?


      • halloturenki

        Pirteä !!!!!
        Minulla on 400 000km ajettu vanha passatti 74Kw ja sekin on tehokkaapi kuin ko. qashqai ei sillä pikkumoottorisella kannata moottoritielle mennä jää rekatkin ohittamatta.


      • Anonyymi

        Höpö juttu.


      • Anonyymi
        qash kirjoitti:

        Ukkisi ajellut 46000km vuodessa?

        Samperin pässit täällä morkkaa mututuntumalta autoja, mlla 1.2 besa jaollut 2015 alusta, ajettu toistasataa tuhatta eikä pienintäkään vikaa joten repikää siitä.


      • Anonyymi

        Enpä usko
        Ei se kine kestö noin paljoon.
        Vatsinkaan .ukinEi ajossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samperin pässit täällä morkkaa mututuntumalta autoja, mlla 1.2 besa jaollut 2015 alusta, ajettu toistasataa tuhatta eikä pienintäkään vikaa joten repikää siitä.

        mulla 120tkm ajettu pajalla. meni jako sekasin. takuu ei korvaa 16 malli. 1.2 turbo bensa


    • Nizmonomistaja

      Itselläni on vastaava auto. Kun peitätte välijäähdyttimen talveksi, niin ei ole ongelmia. Nimittäin se välijäähdytin viilentää turbolta tulevan ilman niin kylmäksi että se jäätyy.
      Itse oon peittäny välijäähyn talveksi niin ei ongelmia.
      Muuten on hyvä auto.

      • Nisukanomis

        Ja lämpenee huomattavasti nopeammin kun koneeseen menee lämpimämpää ilmaa. Testattu on.


      • TätiHilkka

        Eihän tässä olekaan kysymys siitä etteikö viimasuoja toimisi ,mutta jos auto hyytyy matkalla melko uutena ja tämä on tiedetty mutta ei kerrottu eikä annettu ko suojaa niin silloin se on tiedon salaamista ja siksi joku oli ymmärtänyt riitauttaa sen ..me emme sitä jaksaneet tehdä ja menetin töitä mutta en saanut mitään korvauksia vaan kiukkuiset huoltomiehen ja huonot vastaukset Nissanilta !


      • nizmonomistaja

        En tarkoita viimasuojaa vaan paffi suoraan välijäähdyttimen eteen.


      • Kassukankauppaanjättänyt

        Nii no joissakin nykyautoissa asia on toteutettu motin edessä olevalla automaattisesti säätyvällä säleiköllä, jos moottori kylmä niin säleikkö pysyy kiinni. Ei tarvii paffeja tai maskeja ripustella.


      • Anonyymi
        Kassukankauppaanjättänyt kirjoitti:

        Nii no joissakin nykyautoissa asia on toteutettu motin edessä olevalla automaattisesti säätyvällä säleiköllä, jos moottori kylmä niin säleikkö pysyy kiinni. Ei tarvii paffeja tai maskeja ripustella.

        Joo,361 Valmetissa löytyy sellainen säleikkö jonka saa hytistä kiskottua ylös tai alas aina tarpeen mukaan....liekö sellainen jossain vielä varusteena?


    • HOLISTI74.91

      susiko on? ettei vain karhu tai ilves? vai onko sittenkin näätä? oletkohan nähnyt oikein? näitkö sittenkin unta?

      • vai.että.Nissanilla

      • ruostekasoja

        Ranskis tekniikkaa nykyään Nissanit, viimeiset ritsat tehtiin 2007!


    • Suttakaikkiranskalainen

      Eiköhän se olisi parempi, jos noihin malleihin laitettaisi 1.8 ja 2.0 litraiset moottorit nokalle ja unohettais tyystin 1.2 litraset pölyimurinmoottorit. Tosin eihän ne propleemat oo moottorin koosta kiinni, kun autoa Ranskassa valmistetaan.

      • aitoa_itämaan_laatua

        Jeh, takaisin tuotantoon se kone, mistä menee sylinterit soikeiksi ja alkaa roima öljynkulutus. Virallisen meriselityksen mukaan "koska vaihdelaatikon pultit vedetty liian kireälle".

        Toki tämä tulee eteen vasta reilut 100 tkm ajettuna, jolloin autolla on jo ikääkin toistakymmentä vuotta -> ei iso tappio, kun ollaan joka tapauksessa parin tonnin hintaluokassa. Eikä datsunpapat osaa nettiä käyttää, joten ei asiasta ole paljoa huudeltu.


      • lajfdlaskndadasd
        aitoa_itämaan_laatua kirjoitti:

        Jeh, takaisin tuotantoon se kone, mistä menee sylinterit soikeiksi ja alkaa roima öljynkulutus. Virallisen meriselityksen mukaan "koska vaihdelaatikon pultit vedetty liian kireälle".

        Toki tämä tulee eteen vasta reilut 100 tkm ajettuna, jolloin autolla on jo ikääkin toistakymmentä vuotta -> ei iso tappio, kun ollaan joka tapauksessa parin tonnin hintaluokassa. Eikä datsunpapat osaa nettiä käyttää, joten ei asiasta ole paljoa huudeltu.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_MR_engine

        Moottorissa on ilmeisesti reippaasti kevennetty moottorinlohko. Tuon wikipedian mukaan se hakee oikean muotonsa vasta, kun kansi kiristetään paikalleen.

        Ehkä tuo vaihdelaatikon pulttien kiristäminen väärin, voi muuttaa lohkon muotoa, miksei myös ajan myötä tuleva jatkuva kuormitus.

        Kaikenlaisia keinoja sitä koitetaan säästämisen merkeissä...


      • 1069

        Tojo teettää myös autojaan Ranskassa, ja Englannissa, työn jälki on huonompaa kuin entiset japsien tekemät, ominaisuudet kyllä parantuneet, kuten Nissanissakin, ilmeisesti johtuen Saksan läheisyydestä, eli lähempänä tietoa, ja vakoilu mahdollisuutta.


      • Anonyymi

        Iso k o ne kulutaa liikaa ei pärjää kukutustesteussä olnekaan.


      • Anonyymi

        Sehän tää nykypäivän buumi on, millä viimeistään pilataan hyvätkin automallit lopullisesti, jos liiallisella elektroniikan käytöllä sitä ei ole onnistuttutekemään. Eli isoihin autoihin työnnetään liian pienet koneet. Sanoohan sen järkikin, ettei esim. Qasqain kokoisessa autossa tuollainen Micraan sopivan kokoine kone tule toimimaan, vaikka sitä jatkettaisiin turbolla miten tahansa.
        Eikä se bensakulutuksessakaan varmaan kauheita näy..?
        No, aika näyttää..
        Ex-muijalla on nykyään Dacia Logan farmari, missä on 898-kuutioinen moottori. Yks hyvä esimerkki kanssa, mikä tod näk tulee leviämään käsiin kanssa. Sinänsä vielä sivuaa nissaniakin kun molemmissa on renun tekniikkaa. Tai no daciahan on köyhien rellu.


    • välijäähdytinVW

      Pörhöllä vika tarttunu VW autoista..heh

    • werneriskaliini

      Tuollaiset pikkulitraiset ei kuulu Suomen talveen, moottorin pitäisi kehittää vähän ylilämpöäkin pakkasilla. Sama juttu kuin Keski-Eurooppaan tarkoitettuja ilmalämpöpumppuja myydään Suomessa. Tarkoitus on myydä autoja ja kaikkia tuodaan mitä ostetaan halvan hinnan takia.

      • analisaattori

        Kokemuksen karttuessa iän myötä olen kaikkiin autoihini merkistä riippumatta lhan maalaisjärkeä käyttäen peittänyt pahvilla osan syyläristä ilman ongelmia .


      • Anonyymi

        Noi litraiset pikkupumput toimii microissa, yariksissa ym pikkukirpuissa, mutta ei todellakaan missään katumaastureissa ym isoissa autoissa.


    • Karjalastatietoa

      Vuosi sitten ostettu nissan qashqai 1.2 tekna ,olin lukenut ao jäätymis ongelmasta , auto muuten OK , joten selvitin ao ongelmaa myyjän kanssa ,Hoiti maskin autoon marraskuussa2016
      ja vannoi että kyllä pärjäät näin ja takuu 3 vuotta hoitaa , jos jotain ongelmaa tulisi..
      Seurasin keskustelua asiasta ja mm tieto että Japanista insinöörit ovat tulossa Eurooppaan selvittämään jäätymis ongelmaa , No talvi meni ihan hyvin , nyt pari viikkoa sitten valot välätti päälle koelautaan , vein huoltoon , vaihtoivat akun ( takkuu) ja sovittiin että maskit. poistetaan ja nissanin ohjeiden mukainen mahdollisen ongelman poisto huolto tehdään ( takuu) .
      Eilen se tehtiin kolmisen tuntia se kesti . ( Sijais auto käytössäni ) Nyt ei maskeja ole ja huolto vakuutti ,ei tule ongelmia Suomen talvessa , uskon ja luotan että näin on ja onhan 2 vuotta viellä takuu voimassa. Eihän vois olla suosituin skodan kanssa ,jos ei nissaniin oltaisi tyytyväisiä ,etenkin eläkeläisiä näkee ao autoissa. Vaihto arvo säilyy myös ,siinä ykkönen ,useissa listoissa .
      En ole millään lailla suhteessa maahantuojaan tai myyjäliikkeeseen , kerron vain omaa kokemustani, Edellinen autokin oli nissan ( x-trail) siinäkin vaihtoarvo oli hyvä.

      • voivoivoiei

        Vai että ihan Japanista insinöörit tuli ,ranskalaista rapsakkaa konetta tutkimaan,hah hah haa........ onhan se tietysti katkera paikka kun auto ei olekaan made in japan vaan romaniassa vai puolassa halvalla kyhätty paska.Joka ei edes toimi talvella vaan hinurin lavalla korjaamon hallissa sulamassa.


    • vesikeskuslämmitys

      1.6 DIG-T:ssä pieni osa jäähdytysvedestä kiertää kaasuläppäkotelon kautta, eli talvella myös lämmittää sitä. Onkohan 1.2:ssa jätetty kyseinen kierto pois vai onko se alimitoitettu?

      • QQQQQ

        Kiertoa ei ole kaasuläpässä. Myös kaasuläppä eri asennossa kuin 1,6:ssa. Vesi jää näin ollen makaamaan siihen.


    • Qsamomies

      1,2 l Qashqailla ajettu 3,5 vuotta n. 120 000 km monesti yli -35C pakkasillakin Lapissa ilman ongelmia. Toki viimasuojat on. Noillakin säillä tarkenee vielä kohtuullisesti. Ainoat pikkuhäiriöt ovat olleet tutkista ja kameroista, jotka vesi- ja tietenkin räntäsateella antavat ylimääräisiä hälyytyksiä. Noilla keleillä tutkat voi sammuttaa. Pirteähkö kone kuluttaa siinä 7 l/100 km ympärillä menovettä.

      • Anonyymi

        Ajoin parikymmentätuhatta vuodessa työmatka-ajoa ja olin tosi tyytyväinen autoon. Ei mitään ongelmaa ja söi bensaa vain 5.8 litraa/100 km vaikka peräkärry perässä. Lämpöä riitti ja hyvä, turvallinen ja vähävikainen auto. Suosittelen.


    • Kakkai

      Joko on 1.2 litraiset hyytyneet tielle? Käsi ylös.

    • Seija63

      2014 1.2 Dig-T Qashqai jäätyi eilen -27c kelillä 50km ajettaessa. Huohotin meni jäähän, pullautti kampiakselin stefan irti. Öljyvalo ehti palaa noin 5 sekuntia ajossa.

      Auto hinurilla liikkeeseen ja tänään soitto Pörhöltä että auto käy mutta alakerran laakerit kolisee. Autolla ajettu 31tkm, mutta takuu on jo ummessa. Suosittelivat uutta puolimoottoria hintaan 5200e työt. Maahantuoja ei tule vastaan, koska auto on jo niin vanha.

      Lupasivat hyvittää vaihdossa tuollaisenaan 6500e. Tai vaihtaa päikseen 2009 malliseen 1.6 Visia Qashqaihin, jolla ajettu 280tkm.

      Kuulemma pyrkivät välttämään näitä 1.2 -moottorilla olevia Qashqaita vaihtoautorivissä viimeiseen asti.

      • nissanfanaatikko

        Tuohan on sama kone kuin Rellun Meganessa? Eli normaalia ranskalaista laatua, ei toimi Suomessa lainkaan.
        Yleensäkin Nissanin laatu romahti kun Renu tuli mukaan kuvioon. Pienet turbokoneet ja niiden viat, sähköviat ja ruoste...noista ei itsenäisen Nissanin kohdalla tarvinnut puhua, oikeat vanhat Nissanit oli legendaarisen laadukkaita ja lujia autoja, mutta Rellu pilasi vankan ja kestävän merkin.


      • Lacimies

        Älä luovuta, ota yhteys kuluttajansuojaan. Suomessa valmistajan vastuu ei pääty takuun loputtua (vaikka EU yrittää tätä nyt muuttaa). Ei ole mitään aikarajaa korvauksille, varsinkin kun on noin vähän ajettu. Kyse on selvästä valmistusvirheestä ja menee valmistajan piikkiin. Voit joutua maksamaan vähän sillä perusteella että autostasi tulee parempi kuin ennen remonttia.


      • Vg30
        Lacimies kirjoitti:

        Älä luovuta, ota yhteys kuluttajansuojaan. Suomessa valmistajan vastuu ei pääty takuun loputtua (vaikka EU yrittää tätä nyt muuttaa). Ei ole mitään aikarajaa korvauksille, varsinkin kun on noin vähän ajettu. Kyse on selvästä valmistusvirheestä ja menee valmistajan piikkiin. Voit joutua maksamaan vähän sillä perusteella että autostasi tulee parempi kuin ennen remonttia.

        Miksi Nissan liittoutui Renun kanssa? Menestyvä japsifirma sössi asiat menemällä patonkiautofirman kanssa kimppaan. Varmasti tämäkin 1.2 turbo on ranskalaisen inssin kytöstys.


      • trolliarmeijan_juoni

        Taitaa olla puppua, kuviteltu tarina? Ei Nissaneita hinurin kyydissä minnekään viedä, ne on euromerkit mitä kuskataan. Qashqait pelaa ja yksi emävalhe sulta lisäksi irtosi: Autoliikkeet kuulemma pyrkivät välttämään 1,2-koneista Qassua vaihdossa. Puppua! Qassut menee kaupaksi kivutta ja hinta säilyy uskomattoman hyvin. Aikoinaan joku Corolla piti hintansa, mutta nyt Qashqai. Muutaman tonnin välirahalla selviää kun tarjoaa liki 4-vuotiaankin Qashqain vaihdossa. Kesällä 2014 ostettu uutena 1,2-koneinen, ja nyt helmikuussa vaihtui facelifti alle.


      • QQQQQ
        Vg30 kirjoitti:

        Miksi Nissan liittoutui Renun kanssa? Menestyvä japsifirma sössi asiat menemällä patonkiautofirman kanssa kimppaan. Varmasti tämäkin 1.2 turbo on ranskalaisen inssin kytöstys.

        Renu oli ainoa joka oli valmis ostamaan pahoin velkaantuneen Nissanin osakkeita. Nissan oli hyvä ja luotettava kulkine, mutta valitettavasti jälkimarkkinat jäi liian pieneksi; Jos autot toimii kuin unelma, niin varaosakauppa ei käy. Ainoa pelastus olisi ollut merkkihuollot, mutta keskihintaisen auton huollattaminen merkkiliikkessä ei yleensä jatkunut kovin pitkälle... Ei välttämättä edes ensimmäistäkään huoltoa tehty merkkiliikkeessä. Se kuihduttaa lopullisesti jälkimarkkinat kun edes huolto-osat ei mene kaupaksi. Osittain voidaan sanoa että kuluttajan käyttäytyminen koitui itsenäisen Nissanin kohtaloksi.


      • Anonyymi
        nissanfanaatikko kirjoitti:

        Tuohan on sama kone kuin Rellun Meganessa? Eli normaalia ranskalaista laatua, ei toimi Suomessa lainkaan.
        Yleensäkin Nissanin laatu romahti kun Renu tuli mukaan kuvioon. Pienet turbokoneet ja niiden viat, sähköviat ja ruoste...noista ei itsenäisen Nissanin kohdalla tarvinnut puhua, oikeat vanhat Nissanit oli legendaarisen laadukkaita ja lujia autoja, mutta Rellu pilasi vankan ja kestävän merkin.

        Että renu ruostuu ja Nissan ei, Heh heh


    • EkaNissan

      Qassut tehdään Englannissa, Sunderlandin tehtaalla. Oikein videokin löytyy netistä. On tehty jo yli 3 miljoonaa. Se selittää eron Renaultin laatuun. Ottakaa arvostelijat asioista selvää ennen kuin levitätte väärää tietoa. Joku herkkäuskoisempi voi vaikka uskoa teitä. Auto on käynyt kaupaksi jo 10v todella hyvin. Suomessakin 3 parhaan joukossa mallitilastossa vuosikaudet. En usko että paskaa myydään Euroopan laajuisesti tuollaisia määriä. Omakohtaiset kokemukset alkoivat J11B versiolla tänä keväänä ja todella hyvältä tuntuu. Perheessä ollut 23 autoa, että jotain kokemustakin on.

      • MaahantuojaVastaa

        Nyt viimasuojat saa ilman kaikkiin qusqaihin,
        kun bensamallikin käy niin kylmänä.


      • Anonyymi
        MaahantuojaVastaa kirjoitti:

        Nyt viimasuojat saa ilman kaikkiin qusqaihin,
        kun bensamallikin käy niin kylmänä.

        Löytyy edestä!


    • Honda-

      Qashgai 1,2 turbo on öljysyöppö, minulla oli kaksi, manuaali ja automaatti, molemmat vei öljyä, tämä automaatti 3 litraa huoltovälillä. Maahantuoja ilmoitti, että 0,5l/ 1000km on normaali kulutus. Tänään vaihdoin merkkiä , ei enää Qashgaita.

      • Anonyymi

        Gashgai 1,2 2016 (ei turbo) moottori söi öljyä ja sitten hajosi. Oneksi autoliike maksoi laskun , oli kuulema aika iso. Tilalle tehdaskorjattu toinen moottori. Ei tule toista gashgaita. Auto ollut minulla vajaat 4 kk.


    • pulsaattori

      Nyt on tullu takaisinkutsu pulsariin koskien jäätymisongelmaa.
      Ittellä on pulsar mutta ei oo jäätyny kertaakaan.

    • Kasskass

      Onneksi ei tarvitse noilla rämisevillä pilkkilaatikoilla ajella, osuin vahingossa sivuille koska siskon 1.2tdig imee öljyä ja käryää palaneelle öljylle tyhjäkäynnillä. Luokaton viimeistely paistaa läpi kun ovipahvit, katto sekä hanskalokero rämisee ja vänkyröi ikkunoita sulkiessa, kumminkin 2016 malli 66t ajettu. Eipä noi kyllä kalliitakaan ole että siitä se suosio johtuu, ihan hyvän näköinen kauempaa mutta lähempää katsoessa maalin lakkaus hilseilee korin saumoissa.

      • Zkodalla

        Melkoisia rimpuloita ovat nissanit!


    • Datsuni

      Ei kannata ostaa niitä 1.2l. Itellä 1.6 DIG-T,ei jäädy,ei jää jalkoihin ja sisällä tarkenee kuin saunassa olisi. Maskipeitteitä ei tarvi tuohon Datsuniin laittaa...

    • Anonyymi

      Outoa tuo puhe öljynkulutuksesta. Ostin ensimmäisen Qashqain 2007 ja nyt on menossa neljäs vuoden 2016 malli. Viimeinen on sillä pienellä 1,2 l moottorilla, edelliset ykspilkkukuutosia. Jokaisen mittariin tuli noin 80000km, viimeisen mittarissa nyt 96000km. En tiedä öljyn kulumista koska en katsele mittatikkua. Luotan mittareihin. Kertaakaan näissä autoissa en ole lisännyt öljyä moottoriin. Huollot ajallaan. Ainoa ylimääräinen minkä vanhan ajan automiehenä olen teettänyt on ylimääräinen öljynvaihto heti uutena noin 5000km jälkeen.

      • Anonyymi

        Täällä 2014 vuoden malli ja vie öljyä noin 2l 15000km matkalla ja kulutus on nousussa.. Autolla ajettu 100 000km.. 70 000km kohdalla vaihdettii jakoketju takuuna kun rallatti niin paljon ja oli venynyt.. Tuulettimen moottori ja akku myös vaihdettu takuuna.. Laatu ei kovin vakuuta, mutta tielle ei ole kertaakaan jättänyt..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä 2014 vuoden malli ja vie öljyä noin 2l 15000km matkalla ja kulutus on nousussa.. Autolla ajettu 100 000km.. 70 000km kohdalla vaihdettii jakoketju takuuna kun rallatti niin paljon ja oli venynyt.. Tuulettimen moottori ja akku myös vaihdettu takuuna.. Laatu ei kovin vakuuta, mutta tielle ei ole kertaakaan jättänyt..

        Ranskalainen nettilehti tietää kertoa, että 2012-2016 1.2T:ssä (Rellut, Dacia, Nissan Juke&Quashqai&Pulsar) on ongelmana öljyn kulutus. Liittyy lehden mukaan jotenkin imusarjan liian kovaan alipaineeseen, jolloin imee öljyä männän renkaiden välistä sylinteriin ja palaa aiheuttaen pakoventtiilien Span-pinnoitteen tuhoutumisen, joka sitten tuhoaa koko koneen. Renault kiistää vastuunsa ja selittelee liian kovan öljyn kulutuksen olevan öljystä, moottorin iästä, kulunista ja öljyn laadusta johtuvia, ai niin, toki käyttäjää moitittiin koneen väärästä käyttötavasta.
        Öljyä, kun menee 1 litra per 1000 km. Minulla menee vasta 0.2 litraa per 1000 km mutta palaneen öljyn käryn huomaa varsinkin peruuttaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ranskalainen nettilehti tietää kertoa, että 2012-2016 1.2T:ssä (Rellut, Dacia, Nissan Juke&Quashqai&Pulsar) on ongelmana öljyn kulutus. Liittyy lehden mukaan jotenkin imusarjan liian kovaan alipaineeseen, jolloin imee öljyä männän renkaiden välistä sylinteriin ja palaa aiheuttaen pakoventtiilien Span-pinnoitteen tuhoutumisen, joka sitten tuhoaa koko koneen. Renault kiistää vastuunsa ja selittelee liian kovan öljyn kulutuksen olevan öljystä, moottorin iästä, kulunista ja öljyn laadusta johtuvia, ai niin, toki käyttäjää moitittiin koneen väärästä käyttötavasta.
        Öljyä, kun menee 1 litra per 1000 km. Minulla menee vasta 0.2 litraa per 1000 km mutta palaneen öljyn käryn huomaa varsinkin peruuttaessa.

        Unohtu linkki https://www.quechoisir.org/actualite-moteur-1-2-renault-400-000-voitures-en-danger-n67215/
        Minulla 2016 mallia 105000 km pulsar 1.2Tdig


      • Anonyymi

        Kuhan piruilevat. Mulla 1.2 ei syö yhtään öljyä. Kutentaas Mersuihin saa lisätä öljyä jatkuvasti.


      • Anonyymi

        Minulla on gashgai 2016 1,2 automaatti 100 km ajettu moottori piti vaihtaa. Liian pieni kone, onneksi autoliike se hoiti siihen Laakkosella toisen moottorin. En osta Gashgaita enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ranskalainen nettilehti tietää kertoa, että 2012-2016 1.2T:ssä (Rellut, Dacia, Nissan Juke&Quashqai&Pulsar) on ongelmana öljyn kulutus. Liittyy lehden mukaan jotenkin imusarjan liian kovaan alipaineeseen, jolloin imee öljyä männän renkaiden välistä sylinteriin ja palaa aiheuttaen pakoventtiilien Span-pinnoitteen tuhoutumisen, joka sitten tuhoaa koko koneen. Renault kiistää vastuunsa ja selittelee liian kovan öljyn kulutuksen olevan öljystä, moottorin iästä, kulunista ja öljyn laadusta johtuvia, ai niin, toki käyttäjää moitittiin koneen väärästä käyttötavasta.
        Öljyä, kun menee 1 litra per 1000 km. Minulla menee vasta 0.2 litraa per 1000 km mutta palaneen öljyn käryn huomaa varsinkin peruuttaessa.

        Dacia 900kuutioinen ei kuluta yhtään öljyä 20000km vaihtovälillä, ajettu 150tuhatta...


    • Anonyymi

      Aamulla oli jo moottori jäässä. Ei tahtonut startata ja piti lähteä polkupyörällä sotkemaan töihin.

    • Anonyymi

      Miten sitten jos onkin susi huuhkaja?

    • Anonyymi

      ai jäätyy?

      Onko VW tekemä moottori?

    • Anonyymi

      Aika surkeita motteja laittaneet Elf inssiröörit, onhan noita korjailtu autokeskuksessa!😅😅😅

    • Anonyymi

      Laittoivat takaisinkutsuna sellaisen muovilätkän välijäähdyttimen eteen, ei ole jäätynyt vielä pohjois-suomessa.

      Moottori alkoi syödä öljyä ja syylliseksi paljastui turbon paluuputken tiiviste (jos oikein käsitin).

      Peräkärryn vetämisestä ei oikein tykkää, joku alkaa haisemaan konepellin alla aivan kuin palaneelle kytkimelle vaikka autossa on cvt-vaihteisto.

    • Anonyymi

      Ostakaa heti se Qashqaille tarkoitettu viimasuoja, sitten talviongelmat loppuu. Minä ostin. 1.2 on huippuhyvä moottori!

    • Anonyymi

      Minulla 1.2 turbo vm.2018 täys susi viety lavetilla 4 kertaa huoltoon jättänyt tielle. 91000 km. Hajosi kone totaalisesti kierto kanki poikki kuulema tehdavika, nyt auto myyjä pelotteli että vaihdelaatikko kestää automaatti 90000-120000. Nyt Nissani ajettu 104000

    • Anonyymi

      Älkää ostako, allekirjoitan. Koko ajan ollut pikkuvikaa, ja nyt hajosi koko moottori jakopäänketjun hypättyä pois paikaltaan. Käytettyä moottoria vaihdettavaksi ei löydy, nyt etsinnässä ollut jo 6viikkoa, hinta-arvio vaihtoon lähtee 5000 eurosta.

    • Anonyymi

      Vm. 2015 Pulsar 1.2 dig-t:stä hävisi tehot kesken matkan (ei palanut hälyvaloa). Nilkutin huoltoon, ensidiagnoosi että yksi sylinteri kokonaan pois pelistä, lohkeama tms. siinä...palanen lähtenyt irti, arvioivat kamerakurkinnan jälkeen! Mitä muuta on hajalla, turbo? Niin outo homma. Ajettu 95000, vieläkä maahantuojan saisi ottamaan arvioidusta 3-4000 laskusta osan?

    • Anonyymi

      onko nissan hankkinut VW konsernin tekniikkaa?

    • Anonyymi

      MInä ostin gashgai 1,2 automaatti vm 2016 siitå hajosi 3 kk jälkeen mootori, Paska on. Onneksi autoliike maksoi korjausen.

    • Anonyymi

      No hyvä!

      Et kuitenkaan vielä ole oppinut, miten auton malli kirjoitetaan oikein!
      Pikku g ja pikku q ovat aivan eri kirjaimia ja ääntyvätkin eri lailla.
      Kannattaisi edes kerran viikossa lukaista sunnuntain hesari.
      Se on ilmaiseksi luettavissa kaikissa kirjastoissa.
      Vain siten on mahdollista oppia kirjoittamaan.

      • Anonyymi

        Täälläpäin kirjasto on sunnuntaisin kiinni.


    • Anonyymi

      Kumma juttu, että oli automerkki mikä tahansa, niin tänne tarjotaan pääasiassa nopeasti loppuun palavia, äärimmilleen viritettyjä, pikkumoottorilla olevia malleja.

      Yleensäkin liian pieniä moottoreita auton kokoon ja painoon nähden.

      Taannoin vertailin Australian markkinoita. Esimerkiksi täällä vapaasti hengittävän kutoskoneen tilalla on kolmipyttyinen 1.0 eco boost.

      Sitä ollaan niin olevinaan.

      • Anonyymi

        Kiittäkäämme siitä Brysselin viherpiipertäjiä, jotka ovat laatineet nämä EU:n päästörajat autoille.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe