paljon liikkuu huhuja että vw/skoda alkaisi ostamaan moottorit Toyotalta. syyksi ilmoitetaan taitamattomuus, materiaali ja suunnitteluvirheet omassa konsernissa.
moottorit Toyotalta?
45
300
Vastaukset
- paskaahneenpalkka
Omat koneet on "kehitetty" käyttämään niin halpoja alihankintakomponentteja, ettei niistä saa enää luotettavaa. Sama tauti kuin Opelilla oli -90 luvulla. Siitä ei sitten osattu ottaa oppia.
- 0293
Mikäli totta, niin kysymys ei liity aloittajan arvioihin.
Kysymys on vain käsitteestä "suhteellinen etu".
Kokeilepa laittaa hakusanaksi! - KQLMEKAKARAAJARAKKIorig
Juu, pitää paikkansa. Kun konsernin moottoreiden huoltoväli on 30tkm rahaa ei tule sisään riittävästi. Varsinkin dieselpuolella käyttöikä on liian pitkä, ensimmäinen Toyotan toimittama moottori tulee olemaan 2.2d4d jonka elinkaari on riittävän lyhyt, harvoin yli 100tkm. Ottomoottoreiden lyhyt huoltoväli kiinnostaa myös.
Ja sitten faktaa väliin:
Nettiautossa on myynnissä 336 kpl tieliikennekelpoista 2.2 diesel-Toytoaa. Näistä taas 300 eli ~90% on ajettu vähintään 100 000 km.
- KanakoEnnenMunaa
Ja tähän ei mitenkään liity se, että Toyota ostaa itse diesel-moottorit BMW:ltä?
- ItsenäisyyttäSkodalle
Todellisuudessa Skodalle annetaan entistä enemmän tilaa uusien moottoreiden kehittämisessä. Syynä näyttävä konsernin sisäinen track-record ja suuri Tsekeissä sijaitseva konsernin R&D -keskus. Onhan merkillä vuosikymmeniä pidemmät perinteet kuin Volkkarilla eikä osaaminen unohtunut vaikka Isoveli välillä komensi tekemään niitä vähemmän onnistuneita takatuuppareita. Volkkari on pakkoraossakin, koska Skoda tuo viivan alle parhaan tuoton ja myynti kasvaa koko ajan määrällisestikin.
- KQLMEKAKARAAJARAKKIorig
Mitennii "vähemmän onnistuneita"?
Mb1000 oli markkinoille tullessaan varsin hyvin ajan hermolla. Toki etuvetoinen olisi tullut paaaljon aikaisemmin jos " isoveli" ei olisi pedannut Samaralle...
Kun Forman tuli viimein, se kelpasi sellaisenaan vw konsernille.
Toki työn laatu oli "vähän sinneppäin" noissa takatuuppareissa, tosin eipä se muillakaan sen aikaisilla valmistajilla kovin kummoista ollut vrt. Englesmannit. KQLMEKAKARAAJARAKKIorig kirjoitti:
Mitennii "vähemmän onnistuneita"?
Mb1000 oli markkinoille tullessaan varsin hyvin ajan hermolla. Toki etuvetoinen olisi tullut paaaljon aikaisemmin jos " isoveli" ei olisi pedannut Samaralle...
Kun Forman tuli viimein, se kelpasi sellaisenaan vw konsernille.
Toki työn laatu oli "vähän sinneppäin" noissa takatuuppareissa, tosin eipä se muillakaan sen aikaisilla valmistajilla kovin kummoista ollut vrt. Englesmannit.Ei ne nyt kovin onnistuneita olleet kun VW dumppasi kaiken pois
- KQLMEKAKARAAJARAKKIorig
FactChecking kirjoitti:
Ei ne nyt kovin onnistuneita olleet kun VW dumppasi kaiken pois
Alkuperäinen mini oli erittäin onnistunut, T ford, kupla, 115koppa mersu, 110 Scania, vasikannaikainen kortonki, roomalainen lyhyt miekka, ykkös koppa corolla etc... Miksihän niitä ei enää?
Mietippä sitä! KQLMEKAKARAAJARAKKIorig kirjoitti:
Alkuperäinen mini oli erittäin onnistunut, T ford, kupla, 115koppa mersu, 110 Scania, vasikannaikainen kortonki, roomalainen lyhyt miekka, ykkös koppa corolla etc... Miksihän niitä ei enää?
Mietippä sitä!Joo-o, nyt trolli vertaa noin 110 vuotta vanhaa autoa 80/90-luvun Skodaan. Epätoivoiseksi menee.
- KQLMEKAKARAAJARAKKIorig
FactChecking kirjoitti:
Joo-o, nyt trolli vertaa noin 110 vuotta vanhaa autoa 80/90-luvun Skodaan. Epätoivoiseksi menee.
Juu, hiuksiani(niitä vähiä mitä tämmösellä työttömällä vanhuuseläkeläisel)täällä revin😂
Kerroppas pulu joku 80 lukunen auto jota yhä tehdään. Ainii, kakkossarja transporter Brasiliassa mut sitä ei lasketa koska vw. - KQLMEKAKARAAJARAKKIorig
KQLMEKAKARAAJARAKKIorig kirjoitti:
Juu, hiuksiani(niitä vähiä mitä tämmösellä työttömällä vanhuuseläkeläisel)täällä revin😂
Kerroppas pulu joku 80 lukunen auto jota yhä tehdään. Ainii, kakkossarja transporter Brasiliassa mut sitä ei lasketa koska vw.Pikku vihje pulu😘 Tuo takatuuppari škoda on vanhempaa perua kun ykköskoppa corolla, vasikannahkanen kortonki on kieltämäti muutaman vuoden vanhempi.
Nulikka, olet nolo😝 - CheckFacting
Minkälaista jälkeä luulet syntyvän kun työntekijän palkka on n. 600€/kk. Oikein, Skodiahan sillä rahalla syntyy, monenlaatuisia, pääasiassa sekundaa. Vitsi.
- CostaDelSilencio
CheckFacting kirjoitti:
Minkälaista jälkeä luulet syntyvän kun työntekijän palkka on n. 600€/kk. Oikein, Skodiahan sillä rahalla syntyy, monenlaatuisia, pääasiassa sekundaa. Vitsi.
Vitsi? Eihän kriitikko vitsejä kerro, ei käytä hymiöitä, aina tosissaan.
Toiset kriitikot täällä kehuvat Tallinnaa/Viroa , koska halvemmalla huollot siellä. Minkähänlaista jälkeä siellä syntyy niillä palkoilla? En tiedä autonasentajan palkkaa Virossa, mutta et sinäkään Skodan palkkoja tiedä, kunhan bluffaat. :)
Sitä paitsi robotti on robotti myös Tsekissä. - tarkkanäköinen
KQLMEKAKARAAJARAKKIorig kirjoitti:
Pikku vihje pulu😘 Tuo takatuuppari škoda on vanhempaa perua kun ykköskoppa corolla, vasikannahkanen kortonki on kieltämäti muutaman vuoden vanhempi.
Nulikka, olet nolo😝Harvinaisen osuvasti kirjoitettu, kaiken lisäksi joka sana pitää paikkansa. Faktat voi näköjään kirjoittaa hauskasti Ei nuo tojotan omistajien kakarat autoista mitään ymmärrä , eikä tiedä, ne on aivopestyn isän tarinoiden lumoissa, manipulointi on valtavaa tälläisissä tojota perheissä.
- matalaa.osaamista
Toyotan osaaminen autonrakennuksessa on hyvin rajallinen. Dieselit on pakko ostaa BMW:ltä ja PSA:lta kun oma osaaminen ei riitä. Sen lisäksi on pakko ostaa pakut kokonaan PSAlta. Samoin pikkuauto tehdään tsekkifirman toimesta. Urheilullinen Tojo tulee Subarulta.
Tojo tekee itse vain matalan osaaamisen vaativia vanhanaikaisia vapari bensakoneita.- Näinonnäppylät
Skodan osaaminen autonrakennuksessa on hyvin rajallinen. Dieselit on pakko ostaa VW:ltä kun oma osaaminen ei riitä. Sen lisäksi on pakko ostaa alustat VW:ltä. Samoin pikkuauto on käytännössä SEAT Mii . "Urheilullinen" Skoda tulee VW:ltä.
Skoda tekee itse vain matalan osaaamisen vaativia tehtäviä kuten kokoonpanoa.
- KriittinenJorma
Mitäs Holisti tähän?
- toyotakestääeivikaa
Taro kesti isältä pojalle.
VW tojon koneella- KQLMEKAKARAAJARAKKIorig
Taro oli, tai on, yksi kaikkien aikojen vahvimpia autoja. Siitä kaikki kunnia Toyotalle.
Jk. Siinä ei ollut volkkaria kun logo, auto oli 1/1 Toyotan avolava, mikäsenyolise??? - KQLMEKAKARAAJARAKKIorig
KQLMEKAKARAAJARAKKIorig kirjoitti:
Taro oli, tai on, yksi kaikkien aikojen vahvimpia autoja. Siitä kaikki kunnia Toyotalle.
Jk. Siinä ei ollut volkkaria kun logo, auto oli 1/1 Toyotan avolava, mikäsenyolise???Hilux, juu😀
Aatamin aikuista tekniikkaa, isoruokanen karmea ajettava varsinkin nelikkona mutta pomminvarma työkalu. Ajamalla ei rikki saanut vaan pellit lahosivat😕
- Moottori.kestäisi
Sittenhän skoota hajoilisi enää koristaan ja kantavista rakenteistaan
- MeAutonomistajat
Edelleen kertauksena arvio Skodan ruostesuojauksesta: 4/5.
Eli viimeinenkin väite kumottu.
- surkein.huhu
Mikään valmistaja ei ole ikinä käyttänyt Tojon koneita eikä tule käyttämään. Eihän kopiosta kannata yrittää tehdä alkuperäistä.
- eikestäkäyttöäVWskoda
https://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Taro
käytännössä oli hilux..miksi VW halus locon keulaan? - KQLMEKAKARAAJARAKKIorig
eikestäkäyttöäVWskoda kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Taro
käytännössä oli hilux..miksi VW halus locon keulaan?Volkkarilla ei ollut tarjota avolavaa tuohon kokoluokkaan. Vastaava Citroën c1>Aygo
- VW_tekniikka_käytössä
Mikään valmistaja ei ole ikinä käyttänyt Skodan omia koneita eikä tule käyttämään. Eihän kopiosta kannata yrittää tehdä alkuperäistä.
- AikuistenOikeasti
Skoda valmistaa moottoreita konsernin yhteiseen käyttöön. Yhteiset moottorit eivät ole kopioita.
Aasiassa kopiointi on hyve ja kunnianosoitus... ;)
- 34534534
Näissä huhuissa ei ole mitään perää puoliin eikä toisiin.
Miksi sitäpaitsi on joillekin niin vaikea asia se että yritykset ostaa toisiltaan jotain minkä kehittämiseen tarvittavaa panostusta eivät näe oleellisena oman ydinbusineksen kannalta?
kaikkea voi kehittää eikä se kehitysmaa juuri mitään merkitse. Kyse on vain siitä nähdäänkö se parhaana vaihtoehtona odotettuihin hytyihin nähden.
Tojotin autoi Volkkaria ensimmäisten suorasuihkubensojen kanssa ja Tojotin ostaa dieseleitä bemarilta. Molemmat firmat näkevät tämän kannattavana busineksena. Sekä materialla että osaamisella ynnä ratkaisuilla tehdään ihan samalla tavalla kauppaa.
Aika lapsellista kuvitella että millään firmalla kyse olisi osaamisesta, ainakaan teknisestä. Kyse on pikemminkin johtamisen strategian osaamisesta. Osaamista saa rahalla. Näinhän mm. korealaiset ovat ostaneet riveihinsä muotoiluosaamista.
Koittakaahan edes yrittää ymmärtää miten buisnesta tehdään. Se ei todellakaan ole sitä illuusiota minkä minkä markkinointiosastot luovat.- KQLMEKAKARAAJARAKKIorig
Mitä alkuperäiseen aloitukseen tulee, ajatus on absurdi😃
Hybriditekniikassa toyota on edelläkävijä, siinä toki voisi olla...
Huhuja liikkuu, tosin toisinpäin, Toyota ostanee moottoritekniikkaa volkkarilta. - 345345345
Mistähän huhut on lähteneet?
Tojo ostaa dieselmoottoreita BMWltä ksoka bemari on aika kova luu niissä eikä pienen euroopan markkinoille kannata alkaa työstämään omia dieseleitä varsinkaan nyt kun kaikki haluaa niistä eroon imagosyistä.
AIka paljon alan julkaisuissa on lisäksi alettu katsella vaparibensojen perään tai ainakin isompiin koneisiin. Pienennksellä ei todellisessa ajossa olekaan saavutettu luvattuja etuja kulutuksen suhteen. Mitähän tekniikkaa tai osaamsita bensojen saralla Tojo mahtaisi volkkarilta haluta?
Varmasti on jotain asioita ja itseasiassa kaikki isot pelaajat ostavat toisiltaan ristiin patenttien käyttöoikeuksia. Se on useimmiten halvempaa kuin lyödää kymmeniä tai jopa satoja miljoonia kiertotien kehittämiseen. samalla voi ostaa sitten valmista tekniikkaakin.
Sitten kuviossa on tietysti komponenttivalmistajat mitkä kehittävät kaikkien kanssa tekniikkaa eteenpäin ja myyvät tekniikaa sitten kaikille muillekin, usein muutaman vuoden karenssin jälkeen. Joissakin tapauksissa ostetaan tietyn komponenttivalmistajan ratkaisu ihan markkinointimielessä. Brembo on yksi tällainen. On muitakin yhtä päteviä jarruvalmistajia mutta Brembon tekstit jarrusatuloissa saa autopojissa vipinää vaikka jarrut olisi käytännössä samaa tasoa kuin perusmallissa. Tämä on sitä tuotteen imagon rakentamista.
- ZKODA
juuri näin. itsekkin tulin parivuotta sitten autoilun eliittiin ja ostin Toyotan. kyllä on oikea huippuauto, siitä ei auto enää voi paremmaksi tulla. ennen minulla oli 2013vm skoda oktavia, kaikki särkyi mikä särkyä voi ja kori mätäni 43tkm ajettuna. sillä söhellyksellä ei ilonpäivää nähnyt! jos ei aja paljoa vuosittain, ei kaipaa edes välttäviä ajo-ominaisuuksia, eikä vaadi autolta kestävyyttä eikä luotettavuutta eikä yhtään mitään, ja tyytyy vain tavallista huonompaan autoon niin meneehän se skoda tai volkkarikin.
- Nisse.Niipperistä
Skeidat vaan nyt on skeidaa, ja sillä sipuli
- rest.in.peace
"Voitte kiittää trollipojua kaikesta kun vielä ehditte."
Niittääkö kuolema niin kovin jo Tojokansaa?
- vwvaitojota
Missäs taron voi huoltaa
Pörhollä vai tojoautossa?- eipörhölleseat
Eli VW taro viedään tojoautoon huoltoon kun tekniikka on toyotan omaa.
- Noturbo
Toyotan osaaminen vapareissa on erittäin vahvaa, joten ei ihme jos VW aikoo hankkia Toyotan koneita. Omat turbot kun ovat osoittautuneet epäluotettaviksi ja tulevaisuus on vapareiden ja hybridien ja nehän ovat Toyotan ydinosaamista.
- eikestäkäyttöäVWskoda
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/485605-asiantuntija-autoja-ei-enaa-suunnitella-20-vuoden-kayttoa-varten-nama-viat-voivat
ammattilaisen sanoin - VapariTojoRules
Vapari ja jalkopää ketjulla on aina ollut paras ja niin vaan käy, että pikkuturboista luovutaan ja valmistajat palaavat vapareihin. Toyota ei pikkuturbovöyhötykseen edes lähtenyt muuten kuin yhdellä koneella eli tuolla 1.2t-mallilla ja sekin korvataan vaparilla ensi vuonna kertoi autokauppias.
- joka.päivä.parempi
Miksi joku vaivautuu kirjoittamaan tällaisia juttuja täysin omasta päästään? bensavaparit kuolevat aivan samalla tavalla kuin vaparidieselit. Miksi edes haikailla tuollaisten surkeastivääntävien bensasyöppöjen perään? Itse vaihdoin TSI-koneeseen 10 vuotta sitten ja en näe mitään syytä miksi haluaisin vaparin. Mahtava vääntö ja pieni bensakulutus on turbomiehen käytössä joka päivä. Vaparivillet vinkuvat luotettavuusongelmista mutta enpä tiedä ensimmäistäkään turborikkoa tapahtuneen ystäväpiirissäni.
Minusta tuo vinkuminen johtuu vain siitä että jollakin tavalla on pakko puolustaa omaa aataminaikuista tekniikkaa ja kun kaikissa ominaisuuksissa turbo on ylivoimainen niin on pakko heiluttaa "aina-rikki2-korttia. Sori vaan, 10 vuotta ilman penninkään korjauksia. Ja joka päivä enemmän vääntöä ja vähemmän bensaa.
Repikää siitä vaparivillet. - Toyota_Hybrid1
joka.päivä.parempi kirjoitti:
Miksi joku vaivautuu kirjoittamaan tällaisia juttuja täysin omasta päästään? bensavaparit kuolevat aivan samalla tavalla kuin vaparidieselit. Miksi edes haikailla tuollaisten surkeastivääntävien bensasyöppöjen perään? Itse vaihdoin TSI-koneeseen 10 vuotta sitten ja en näe mitään syytä miksi haluaisin vaparin. Mahtava vääntö ja pieni bensakulutus on turbomiehen käytössä joka päivä. Vaparivillet vinkuvat luotettavuusongelmista mutta enpä tiedä ensimmäistäkään turborikkoa tapahtuneen ystäväpiirissäni.
Minusta tuo vinkuminen johtuu vain siitä että jollakin tavalla on pakko puolustaa omaa aataminaikuista tekniikkaa ja kun kaikissa ominaisuuksissa turbo on ylivoimainen niin on pakko heiluttaa "aina-rikki2-korttia. Sori vaan, 10 vuotta ilman penninkään korjauksia. Ja joka päivä enemmän vääntöä ja vähemmän bensaa.
Repikää siitä vaparivillet.hyvin osaat valehdella ja aivopestä ihmisiä. itselläni Toyota Hybrid ja kulutus maantieajossa alle 3l/100km, ja tankkaamalla mitattu. työkaverilla volkkarin 1.4TSI ja kulutus 9l/100km ja tankkaamalla mitattu, jonka myös Autobild on mitannut todelliseksi kulutukseksi. kumpiko siis kuluttaa enemmän? voin auttaa kertomalla että se isompi numero on matematiikan mukaan isompikulutteinen.
- tyhmä.väite
Tojon hybridit kuluttaa vähemmän kuin TSI. 3 litraa / 9 litraa on kuitenkin sellainen heitto että teet itsestäsi täysin naurunalaisen. Varsinkin kun et edes pysty mitenkään todentamaan väitteitäsi. Ymmärrät kai että kaikki normaalijärkiset pitävät nettiväitteitä ilman lähdetietoa nollan arvoisina. Eivät ihmiset tyhmiä ole.
Tässä kulutuslukemia perustelun kanssa:
Auris hybrid: 5,3
Golf TSI 1.0. 5,6
Ja golf on suorituskykyisempi jo 1.0 TSI-koneella, joten se on lähin vertailukohta. Golfista ei löydy tuon hitaampaa versiota. 1.4 on jo aivan eri maailmasta suorituskyvyn suhteen.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?powerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2014&power_s=114&power_e=116&powerunit=2 - HOLISTI74.91
tyhmä.väite kirjoitti:
Tojon hybridit kuluttaa vähemmän kuin TSI. 3 litraa / 9 litraa on kuitenkin sellainen heitto että teet itsestäsi täysin naurunalaisen. Varsinkin kun et edes pysty mitenkään todentamaan väitteitäsi. Ymmärrät kai että kaikki normaalijärkiset pitävät nettiväitteitä ilman lähdetietoa nollan arvoisina. Eivät ihmiset tyhmiä ole.
Tässä kulutuslukemia perustelun kanssa:
Auris hybrid: 5,3
Golf TSI 1.0. 5,6
Ja golf on suorituskykyisempi jo 1.0 TSI-koneella, joten se on lähin vertailukohta. Golfista ei löydy tuon hitaampaa versiota. 1.4 on jo aivan eri maailmasta suorituskyvyn suhteen.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?powerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2014&power_s=114&power_e=116&powerunit=2no sillälailla. meneppäs nyt kirjastoon ja etsippä lehtihyllyltä Autobild lehden numero 15/2016 ja aukaise sivu 26. siinä on taulukko jossa on kulutuslukemat mitattu todellisessa elämässä. vw 1.4tsi kulutus 9l/100km. vw 2.0tdi kulutus 8.11l/100km. oliko muuta?
- CHR9.9
HOLISTI74.91 kirjoitti:
no sillälailla. meneppäs nyt kirjastoon ja etsippä lehtihyllyltä Autobild lehden numero 15/2016 ja aukaise sivu 26. siinä on taulukko jossa on kulutuslukemat mitattu todellisessa elämässä. vw 1.4tsi kulutus 9l/100km. vw 2.0tdi kulutus 8.11l/100km. oliko muuta?
Ja missä olosuhteissa nuo kulutuslukemat saatiin ja kuinka pitkällä matkalla? Jokainen täysiopäinen tietää että tuollaisilla lukemilla ei ole mitään tekemistä kyseisten autojen keskikulutuksen kanssa,
TM testiisä Tojo C-HR vei motarilla 9.9 litraa satasaselle. Täysin todellinen lukema, mutta se ei kuitenkaan koko totuus vaan kulutus tietyssä tilanteessa.
- Toyotaman1
työkaveritkin ovat luopumassa skodista vika ja ruosteherkkyyden takia.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 261851
Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha221779Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1161745Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.701557Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?581425Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se191232Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan361145Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k101127- 111108
Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo361102