Kirkkojärvi uusiksi!

Espoon kannattaisi kaivaa Kirkkojärvi auki. Saataisiin hieno luonnovesikylpylä tyhjään paikkaan.
Tulvavesi voitaisiin säilö sinne , eikä nousisi Turunväylälle.
Tekojärven rannoille voi rakentaa taloja ja saadaan haluttuja veronmaksukykyisiä asukkaita.
Juna kulkee läheltä samoin moottoritie ja Kehä3.
Kesäisin lähistöllä olevat koulut ja opistot ovat käyttämättöminä.
Niitä voitaisiin käyttää leirikouluina ja oppilaat voisivat huuhtoa hiet tekojärvessä

21

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Espoonnorppa

      Kyllä Kirkkojärvi tänään oli siinä mallissa, että ainakin kahlaaminen onnistuu.

      • Ajatelkaa, virkistyskeskus keskellä Espoota? Paikasta saa varsinaisen turistihoukuttimen ja pienellä rahalla.


    • Kantaasukki

      Asiaa on pohdittu vuosikymmenet. Mutta ihan pikkurahalla tuosta ei järveä tehdä. Ruoppaaminen ja pohjan kaivaminen sun muun tekeminen ja rakentaminen maksaa aika lailla.
      Melkein luulen että taidan kuolla vanhuuteen ennenkuin moinen ihme tapahtuu.

    • Oletko oikeasti nyt lukiossa oppilaana?

      • Lukio on suoritettu! Ei siellä koko elämää olla.


      • Lukiolaislikkoja kirjoitti:

        Lukio on suoritettu! Ei siellä koko elämää olla.

        Kiinnostavia kommentteja sulla vaan.


      • jormalaiset kirjoitti:

        Kiinnostavia kommentteja sulla vaan.

        Kehotan kaikkia, jotka ovat lukiossa ja joutuvat pakkoruotsin uhreiksi joko satsaamaan ruotsiin, jos pystyy käyttämään ruotsia jossain. Tämän jälkeen voi hakeutua ruotsinkieliseen jatko-opiskeluun. Muutoin ruotsi on suomenkieliselle turha kieli. Kannattaa satsata saksaan, espanjaan tai venäjään. Noilla kielillä voi saada hyvän työpaikan. Ruotsia hyvin osaavia on paljon!


      • Lukiolaislikkoja kirjoitti:

        Lukio on suoritettu! Ei siellä koko elämää olla.

        Mitä puuhailette nyt Lukion jälkeen?
        YV käy myös.


      • jormalaiset kirjoitti:

        Mitä puuhailette nyt Lukion jälkeen?
        YV käy myös.

        Kirjoitellaan Suomi24 palstalle. Verovapaita lahjuksia tulee, ettei muuta kannata juuri tehdä. Shellin lahjakortteja on niin paljon, että pitää antaa Bemarille kyytiä ympäri Suomen.


    • VeiVei

      Järvi on ollut siin ä jääkauden jälkeen tuhansia vuosia j a tulee siihen uudestaan kun saa tilaisuuden. Pitäisi jättää rakentamatta asuntoja ja teitä järveen.

    • Uhgj

      Huipputyperää on ollut rakentaa moottoritie keskelle järveä. Ja sitten vielä golf-kenttä!

      Kuin lähtisi ruotsinlaivalla syysmyrskyiselle merelle etuvisiiri auki ja luottaisi siihen, että vesi ei ole ennenkään sisään tulvinut.
      Luonto ottaa omansa takaisin, kun saa tilaisuuden.

      Toivottavasti Espoon metrossa ei ole otettu tyhmiä riskejä.

      • Lukiolaislikkoja

        Järven yli rakennetaan yleensä silta.. espoossa se rakennetaan järven pohjaan ja ympärille vallit.


      • metrosukellustunneliksi

        Se on kyllä totta, ja talot myös järven pohjaan. Onhan niissä kellarikerros pitämässä pahimmat vedet poissa.
        Ja kotiin pääsee saappaissa sekä sukelluspuvussa, jonka taloyhtiöt voi hommata.
        Mutta se metro, se onkin pahempi juttu. Se on nyt kiertävinään vesialueet, mutta ei ottanut huomioon matinkylää, jossa jo luonnostaan sataa vettä käytäville, vaikka alue onkin edes jonkin matkan päässä merestä.


      • metrosukellustunneliksi kirjoitti:

        Se on kyllä totta, ja talot myös järven pohjaan. Onhan niissä kellarikerros pitämässä pahimmat vedet poissa.
        Ja kotiin pääsee saappaissa sekä sukelluspuvussa, jonka taloyhtiöt voi hommata.
        Mutta se metro, se onkin pahempi juttu. Se on nyt kiertävinään vesialueet, mutta ei ottanut huomioon matinkylää, jossa jo luonnostaan sataa vettä käytäville, vaikka alue onkin edes jonkin matkan päässä merestä.

        Me luulemme, että stadilaiset insinöörit ovat tahallaan katkaisseet turkulaisilta autoilijoilta pääsyn Stadiin. Metron suunnittelijat ovat samoilla linjoilla kohti Turkua ei enää raiteilla kuljeta. Toivovat Turusta vain tyhjiä Pendolinoja!


      • ei.turkulaisia.tänne
        Lukiolaislikkoja kirjoitti:

        Me luulemme, että stadilaiset insinöörit ovat tahallaan katkaisseet turkulaisilta autoilijoilta pääsyn Stadiin. Metron suunnittelijat ovat samoilla linjoilla kohti Turkua ei enää raiteilla kuljeta. Toivovat Turusta vain tyhjiä Pendolinoja!

        Se on melko todennäköistä, koska miksi Turusta pitäisi päästä tulemaan stadiin? Ei niitä tänne muuallekaan tarvita, turkulaiset voivat pysyä ikuisesti Turussansa.
        Pendolinot voi lähettää tosiaan tyhjänä takaisin, eikä paluuta. Pendolinoja voi sitten testata metrotunnelissa, josko kulkisivat sitten siellä.


      • Lukiolaislikkoja kirjoitti:

        Me luulemme, että stadilaiset insinöörit ovat tahallaan katkaisseet turkulaisilta autoilijoilta pääsyn Stadiin. Metron suunnittelijat ovat samoilla linjoilla kohti Turkua ei enää raiteilla kuljeta. Toivovat Turusta vain tyhjiä Pendolinoja!

        Eikös tunnin juna ole tulossa?


    • Kungsvägen

      Kirkkojärven ohi pääsi keskiajalla kulkemaan jalat kuivina vanhaa Kuninkaantietä pitkin.
      Silloin tiet osattiin rakentaa kuivalle maalle.

      Lieneekö vanha linjaus vielä olemassa? Kysyn sitä näin turkulaisena ja siltä varalta että uudempaa linjausta ei saada kaivettua esiin järven pohjasta.

      • Kuninkaantie kulkee tuossa Kirkkojärven kohdalla Bembölen läpi.
        Bemböle on Espoon paikannimistä ainut, jota ei ole suomennettu.
        Ilmeisesti siihen jäivät turkulaiset joita ei päästetty Stadiin.
        Bemböle=Hölmölä!


      • Anonyymi

        Kuninkaantien vanha linjaus kulki ”Kirkkojärven” länsipuolella olevan harjun päällä, siinä olleiden vanhojen maatalojen pihapiirien sivuitse - nykyisin golf-kentän huoltorakennusten nurkalta kohti Ikeaa.

        1970-luvulla sitä kautta pääsi vielä pyöräilemään. Ensin Bemböleen ja sitten Aurora Karamzinin kartanon maiden kautta kohti Lähderantaa.

        Kuninkaantie on suurelta osin hävitetty teiden ja suurten liittymien alle Bembölen länsipuolella. Näin Espoossa.


    • Anonyymi

      Kannattaisi ehkä miettiä.

    • Anonyymi

      Hyvä ehdotus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe