Kysymys johon vastausta

rilitpäähän

Pyytäisin nyt palstan todellisilta asioista tietäviltä.
Taustaa, yli 3 vuotta sitten keski-ikäinen, pienituloinen- mutta keskiverto onnellinen nainen tapasi ns mukavan miehen- hänkin keski-ikäinen, mutta vielä pienempituloinen.
Kumpikin asuneet koko ajan virallisesti eri kaupungeissa- alkuun mies majaili naisen kotona kuukausimääriä, nainen kustansi kaiken, ruuan, polttoaineet miehelle autoon, (sekin osoittautui myöhemmin jonkun kolmannen henkilön autoksi.)
Mies on alusta asti ollut rajaton käyttäytymiseltään. Nainen ei alkuun ymmärtänyt mitä ilmiö oli, ja oli hämmentynyt kun mies tunki jatkuvasti hänen kotiinsa- tarkasti roskapussitkin. Kantoi luvatta kaikenlaista sälää ja tavaroitaan naisen kotiin. Naisesta tuntui vaikealta, työntekokin häiriintyi vähiin jäävien yöunien takia- mies kun ei millään olisi ymmärtänyt lähteä, tai pysyä poissa naisen työviikkojen aikana.
Naiselle ei lopulta jäänyt muita vaihtoehtoja kuin aika-ajoin yksinkertaisesti laittaa kännykkänsä kiinni, olla avaamatta oveaan, jos halusi olla rauhassa omassa kodissaan, mistä on- ennen miestä ja hänen aikanaankin, kokonaan maksanut kaikki kulut- niiden miehen autoilun kulujen lisäksi.
Naisen työ pitää hänet kaupungissa, jossa on vuosia asunut.
Mies haluaisi elää kuten alusta asti, nainen ei jaksa kertakaikkiaan enää olla maksuihmisenä yksin kahden ihmisen asioissa, ja joutua olemaan koko ajan pakosti "tavoitettavissa", kun kyseessä ei ole mikään varsinainen parisuhde.
Eikä jaksa sitä kiukuttelua ja ilmapiirin kiristämistä, mitä naisen jokaikisestä oman rauhan ottamisesta tai sen yrityksestä seuraa. Mies ei kuule kuten sanotaan, tilannetta. Vaan vänkää ja intää, että nainen "tekee, on, jne- tahallaan". Naisen tarkoitus ei ole ketään loukata, hän ei petä, ei hänellä ole mitään kummoisia vanhojakaan ns luurankojakaan kaapeissaan- vaan hänen työnsä, vaikka mitenkin huonommin palkattu, on tärkeää hänestä ja vie voimia.
Hiljattain mies oli sanojensa mukaan saamassa auton, joka naisen pitäisi laittaa omiin vakuutuksiinsa, jne. Nainen ei ole hankkimassa autoa. Ei semmoisia vuosikuluja enää muun menoerän päälle mitä autonpitäminen toisi!
Mies on aiemminkin koettanut puuttua naisen omien rahojen käyttöön, ja on joitain kertoja ihan kummallisesti tullut väliin kun nainen on ollut ostamassa välttämättömiä asioita kotiinsa- esimerkkinä patja, tosi huonon tilalle. siis tullut siihen väliin ja "esiintynyt ostajana" jota siis mies ei alun perinkään, ole ollut. Kassalle onkin ollut yllätys kun nainen on kaivanut kuvettaan, ja kertonut mihin tarkoitukseen tuote on tulossa- että itselleen, kotiinsa.

Miehellä on asunto. Tilava kaksio. siellä on kumminkin vain kulkureitit, sillä koko huusholli jo kylpyhuonettakin myöten, alkaa täyttyä kerrostuvasta tavarasta. Kaikenlaisesta lähinnä käytetystä, kodin ja ihmisen tavarasta- vaatteista, kattiloita, kirveenteriä, esitteitä, lehtiä, irjoja,koriste-esineitä, muuta työkalua, kenkiä, ihan mitä tahansa sälää.
Mies muka vie sinne ja toimittaa tuonne tavaroita- mutta- ne silti lukumääräisesti lisääntyvät ja pinoutuvat, hänen kotiinsa- jossa siis ei voi enää peseytyäkään, koska kylppäriin ei mahdu peseytymään.
On nainen sanonut asiasta, mutta tilanne muuttuu vain huonompaan suuntaan.

On jopa toivonut jotakin ratkaisua eteenpäin. Kyllä kaksi aikuista vapaata ihmistä VOISI asua yhdessä- jopa pienemmin kustannuksin. Nainen ihmettelee, miksi mies pitää niin tiukan kontrollin, kun ei kerran halua mitään normaalia yhteisasumista, tai elämää.
siinä ainakin mies oikeasti näkisi jokaikinen arki-ilta, mihin kaikkeen naisen aika menee- jäisivät ne kiukuttelut.
Naisen työvuorot osuvat milloin mitenkin, on mara-alan työnantajalla- eikä voi toivoakaan, että työ säännöllistyisi.

Mitä tässä oli järkevintä? Hälytyskellot soivat, kun tuo autoasia tuli esille. Naisella ei ole enää itsemääräämisoikeuttakaan! Ja se joka vie tuon asian, elää ihan eri paikkakunnalla!
Onko miehen mitenkään mahdollista suostua kuuntelemaan, ja keskustelemaan tilanteen selkiyttämiseksi? onko nainen todellakin niin tyhmä, ja heikko- että miehen on joka asiassa "härdellöitävä" hänen elämässään? Olematta asuinpari/aviopuoliso- mikään, itseasiassa noin teknisesti.

28

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poiuytrddfg

      Ma en ainakaan tahan osaa vastata,

    • Naiselle tuntuisi olevan raha tärkeintä ja oma rauha joten lopettaisi sitten suhteen kerran kun ei ole kyentyväinen .

      • rillitpäähän

        Aloittaja tässä vielä. Ei ole raha tärkein. Vai onkin yleinen ajattelumalli, että nainen maksaa- vaikkei mies, kruunupää, asu edes samassa pitäjässä!
        se minulle on tärkeää, että olisi harmoninen yhteiselo- mutta kuten luit, miehelle se EI sovi! Häärää toisen ihmisen elämässä, määrääjänä, ulkoapäin.
        Sitä minä tässä pidän kummallisena.

        Toki, jos ilman noin vajaan tonnin palkkaani tulen toimeen, kun maksan monta asiaa, niin jätän vaikka työni karenssin kanssa, että alulle pääsemme- kodissa johon kaksi- toistan, kaksi- mahtuu elämään.


      • rillitpäähän kirjoitti:

        Aloittaja tässä vielä. Ei ole raha tärkein. Vai onkin yleinen ajattelumalli, että nainen maksaa- vaikkei mies, kruunupää, asu edes samassa pitäjässä!
        se minulle on tärkeää, että olisi harmoninen yhteiselo- mutta kuten luit, miehelle se EI sovi! Häärää toisen ihmisen elämässä, määrääjänä, ulkoapäin.
        Sitä minä tässä pidän kummallisena.

        Toki, jos ilman noin vajaan tonnin palkkaani tulen toimeen, kun maksan monta asiaa, niin jätän vaikka työni karenssin kanssa, että alulle pääsemme- kodissa johon kaksi- toistan, kaksi- mahtuu elämään.

        Eihän se ole hölmö joka pyytää vaan se joka maksaa...eikä tässä ole ainoastaan kyse rahasta.


      • Mahtaakohan olla miellyttäjä luonne tämä nainen?


      • rillitpäähän
        Metsäfilosofi kirjoitti:

        Mahtaakohan olla miellyttäjä luonne tämä nainen?

        Ja yhä, täh? Pyysin asiallisia neuvoja tilanteeseen. on tulossa viikonloppu, se minusta pimein ajanjakso viikosta. Poistunko kotoani, kännykkäni kiinni, että saan ajatella ja elää kuten on ok- vai suositteletteko että vastaan puhelimeen- oletuksella että toisella olisi jotakin asiaakin, eikä vain kontrollijuttua, ja semmoista yleistä mollaamista.
        Ottaako taaskaan huomioon viikonlopun lyhyitä työvuoroja? Maanantaina olen töissä ollut ne lähimmät kolme vuotta ja yli totaalisesti poikki, itku herkillä. Yleensä kaava päätyy siihen, että mies huutaa oikein urakalla minulle juuri viikonlopun lopuksi. Potkii autoa, tms tavaroihin kajoamista, ja heittelyä.
        Hätätilaa varten on jo uusi puhelinliittymä olemassa- josta hän ei tiedä. Vahtinut useita krt elämääni, siten etten edes ole ennen huomaamista tiennyt olevan paikkakunnalla. olenkin nauranut että onpa ihmeesti kytättävää- kun joko olen töissä, asioilla, kaupassa, kirjastossa, tai kotona lemmikkini kanssa. Jopa neulonkin siellä joskus- jopa tunteja, iloiten silloin ihan pienistä rauhallisista hetkistä.
        Kyllä se on hölmö, joka liikaa pyytää. Aikuisista ihmisistä kun on kyse. Joku yhteisten asioiden puolitys on hyvä juttu, SOVITTUJEN. En edes itsekään ajattele että kaikilla on varaa mihin tahansa. En edes esitä saati järjestä semmoisia mihin kummallakin ei ole varaa. Jos itse ehdotan, niin sen kulut toki maksan.
        Yhteisasuminen ja erillinen tili jonne kumpikin hoitaa x summan, mikä on yhdessä laskettu- ihan ok.


      • rillitpäähän kirjoitti:

        Ja yhä, täh? Pyysin asiallisia neuvoja tilanteeseen. on tulossa viikonloppu, se minusta pimein ajanjakso viikosta. Poistunko kotoani, kännykkäni kiinni, että saan ajatella ja elää kuten on ok- vai suositteletteko että vastaan puhelimeen- oletuksella että toisella olisi jotakin asiaakin, eikä vain kontrollijuttua, ja semmoista yleistä mollaamista.
        Ottaako taaskaan huomioon viikonlopun lyhyitä työvuoroja? Maanantaina olen töissä ollut ne lähimmät kolme vuotta ja yli totaalisesti poikki, itku herkillä. Yleensä kaava päätyy siihen, että mies huutaa oikein urakalla minulle juuri viikonlopun lopuksi. Potkii autoa, tms tavaroihin kajoamista, ja heittelyä.
        Hätätilaa varten on jo uusi puhelinliittymä olemassa- josta hän ei tiedä. Vahtinut useita krt elämääni, siten etten edes ole ennen huomaamista tiennyt olevan paikkakunnalla. olenkin nauranut että onpa ihmeesti kytättävää- kun joko olen töissä, asioilla, kaupassa, kirjastossa, tai kotona lemmikkini kanssa. Jopa neulonkin siellä joskus- jopa tunteja, iloiten silloin ihan pienistä rauhallisista hetkistä.
        Kyllä se on hölmö, joka liikaa pyytää. Aikuisista ihmisistä kun on kyse. Joku yhteisten asioiden puolitys on hyvä juttu, SOVITTUJEN. En edes itsekään ajattele että kaikilla on varaa mihin tahansa. En edes esitä saati järjestä semmoisia mihin kummallakin ei ole varaa. Jos itse ehdotan, niin sen kulut toki maksan.
        Yhteisasuminen ja erillinen tili jonne kumpikin hoitaa x summan, mikä on yhdessä laskettu- ihan ok.

        Onko tuollaisessa elämässä mitään järkeä mielestäsi? Ukkosi ei arvosta ja sinä miellytät...Tuohan kuulostaa siltä että olet ansassa. Eikä tuo tule muuttumaan mutta oletko sinä valmis muuttumaan ja jatkamaan uudella asenteella...siitähän tässä on kyse?


      • Voi_kuule
        rillitpäähän kirjoitti:

        Ja yhä, täh? Pyysin asiallisia neuvoja tilanteeseen. on tulossa viikonloppu, se minusta pimein ajanjakso viikosta. Poistunko kotoani, kännykkäni kiinni, että saan ajatella ja elää kuten on ok- vai suositteletteko että vastaan puhelimeen- oletuksella että toisella olisi jotakin asiaakin, eikä vain kontrollijuttua, ja semmoista yleistä mollaamista.
        Ottaako taaskaan huomioon viikonlopun lyhyitä työvuoroja? Maanantaina olen töissä ollut ne lähimmät kolme vuotta ja yli totaalisesti poikki, itku herkillä. Yleensä kaava päätyy siihen, että mies huutaa oikein urakalla minulle juuri viikonlopun lopuksi. Potkii autoa, tms tavaroihin kajoamista, ja heittelyä.
        Hätätilaa varten on jo uusi puhelinliittymä olemassa- josta hän ei tiedä. Vahtinut useita krt elämääni, siten etten edes ole ennen huomaamista tiennyt olevan paikkakunnalla. olenkin nauranut että onpa ihmeesti kytättävää- kun joko olen töissä, asioilla, kaupassa, kirjastossa, tai kotona lemmikkini kanssa. Jopa neulonkin siellä joskus- jopa tunteja, iloiten silloin ihan pienistä rauhallisista hetkistä.
        Kyllä se on hölmö, joka liikaa pyytää. Aikuisista ihmisistä kun on kyse. Joku yhteisten asioiden puolitys on hyvä juttu, SOVITTUJEN. En edes itsekään ajattele että kaikilla on varaa mihin tahansa. En edes esitä saati järjestä semmoisia mihin kummallakin ei ole varaa. Jos itse ehdotan, niin sen kulut toki maksan.
        Yhteisasuminen ja erillinen tili jonne kumpikin hoitaa x summan, mikä on yhdessä laskettu- ihan ok.

        "Ja yhä, täh? Pyysin asiallisia neuvoja tilanteeseen. on tulossa viikonloppu, se minusta pimein ajanjakso viikosta. "
        Voi kuule, jos mies on narsisti, niin nyt on tiukan harkinnan paikka.
        Riippuu vähän siitä kuinka tärkeä palanen olet hänen suunnitelmissaan, kuinka hänestä voit yleensä päästä eroon. Täällä henkilöitä, jotka vuosiakin kamppailleet irtipääsystä. Narsistit ovat huonoja lähtemään.
        Onko kaveri niin impulsiivinen, että on vaarana fyysinen väkivalta?

        Tarinasi ei kerro, miksi ihmeessä olet lähtenyt maksamaan yhtään mitään hänelle itselleen kuuluvaa maksua hänen omista menoistaan. Tarinan ei myöskään kerro, miksi kaveri nojaa sinuun noin voimakkaasti.

        Jotekin tuosta kuitenkin aukeaa sinunkin suunnitelmasi. Noinhan sitä luulisi, että elämä voisi mennä, mutta nyt kuulostaa kyllä siltä että sinulla on hyväksikäyttäjä kimpussasi. Ei taida järkipuhe mennä perille? Oletko yrittänyt?
        Kysy kerran ja selkeästi, ja jos miestä ei kiinnosta niin tee erosuunnitelma. Tai jos tulokset ovat liian epämääräisiä, niin katso totuutta silmiin ja myönnä, että hän ei ole se oikea sinulle.

        Mikä hänessä vetää? Onko hyvännäköinen?


      • Mikä_hemm
        rillitpäähän kirjoitti:

        Ja yhä, täh? Pyysin asiallisia neuvoja tilanteeseen. on tulossa viikonloppu, se minusta pimein ajanjakso viikosta. Poistunko kotoani, kännykkäni kiinni, että saan ajatella ja elää kuten on ok- vai suositteletteko että vastaan puhelimeen- oletuksella että toisella olisi jotakin asiaakin, eikä vain kontrollijuttua, ja semmoista yleistä mollaamista.
        Ottaako taaskaan huomioon viikonlopun lyhyitä työvuoroja? Maanantaina olen töissä ollut ne lähimmät kolme vuotta ja yli totaalisesti poikki, itku herkillä. Yleensä kaava päätyy siihen, että mies huutaa oikein urakalla minulle juuri viikonlopun lopuksi. Potkii autoa, tms tavaroihin kajoamista, ja heittelyä.
        Hätätilaa varten on jo uusi puhelinliittymä olemassa- josta hän ei tiedä. Vahtinut useita krt elämääni, siten etten edes ole ennen huomaamista tiennyt olevan paikkakunnalla. olenkin nauranut että onpa ihmeesti kytättävää- kun joko olen töissä, asioilla, kaupassa, kirjastossa, tai kotona lemmikkini kanssa. Jopa neulonkin siellä joskus- jopa tunteja, iloiten silloin ihan pienistä rauhallisista hetkistä.
        Kyllä se on hölmö, joka liikaa pyytää. Aikuisista ihmisistä kun on kyse. Joku yhteisten asioiden puolitys on hyvä juttu, SOVITTUJEN. En edes itsekään ajattele että kaikilla on varaa mihin tahansa. En edes esitä saati järjestä semmoisia mihin kummallakin ei ole varaa. Jos itse ehdotan, niin sen kulut toki maksan.
        Yhteisasuminen ja erillinen tili jonne kumpikin hoitaa x summan, mikä on yhdessä laskettu- ihan ok.

        "Yhteisasuminen ja erillinen tili jonne kumpikin hoitaa x summan, mikä on yhdessä laskettu- ihan ok. "
        Mikä hemmetin pakkomielle naisilla on nykyään tunkea rahansa huijareille. Melkein väkisin tungetaan että ota nyt, ota.


      • rillitpäähän
        Metsäfilosofi kirjoitti:

        Onko tuollaisessa elämässä mitään järkeä mielestäsi? Ukkosi ei arvosta ja sinä miellytät...Tuohan kuulostaa siltä että olet ansassa. Eikä tuo tule muuttumaan mutta oletko sinä valmis muuttumaan ja jatkamaan uudella asenteella...siitähän tässä on kyse?

        Ei ole mieheni. Vaan eri paikkakunnalla virallisesti asuva ihminen- jolla on tyylinä ilman etukäteissuunnittelua/kysymistä/lupaa tunkea kotiini, viikonloppuuni, asioihini... Tavalla, joka viittaisi lähinnä holhoukseen, avioliittoon, kaikentietämiseen/-osaamiseen, yli toisen päättämiseen, jne.
        Tavoitettavuuteni pitää olla hänelle satalasissa. Ed viikonloppuna änkesi luokseni maasstoon, jonne olin ihan vasiten mennyt iloitsemaan luonnonrauhasta. Kännykkäliittymän, jonka olen hankkinut varalle- huom- itse, ilmoittamisessakin eri tahoille ja selittelyssä, on oma hommansa. Tämä henkilö muuten painostaa minua vastaamaan puhelimeen, soittamalla jatkuvasti kunnes vastaan.
        Tänään yksi lyhyempi työvuoro... Kunpa saisin sen tehdä, ilman ongelmia. Ei ymmärrä työvuorojeni aikoja- itsestäni normaalia että työt tehdään, kun ovat.
        Jossain vaiheessa vei luvatta kotini toisen avaimen. Sain perityksi pois, enkä päästä ihmistä enää varastoihin, ym kun kantanut aiemmin sinne tavaraa, joka ei kuulu sen kummemmin yleisiin tiloihinkaan, kuin ole minun tavaroitani. Kodissani on yhä sinne kuulumattomia. Valtaosan pakkasin jätesäkkeihin jo yli 2 v sitten, ja annoin kehotuksen poistaa roju joka ei ole omiani, eikä minun itse kotiini tuomia.
        Lähinnä minua kiinnostaa, mikä tämmöisissä takiais-ilmiöissä on taustana. En ole aiemmin elämässäni törmännyt moiseen.
        Mietin joskus, annako jotenkin sanallisesti luvan tuollaiseen kaikkeen toimintaan. Sukkailuunkin, kontrolliin- että enkö osaa elää elämääni?
        Mutta itse olen hankkinut asuntoni, tehnyt työt ja sopimukset, kaksi aikuista lastakin on olemassa ihan normaalista kahden duunarin muinaisesta liitosta.
        Lemmikkini hoidan itse.
        Tosiasia on, että odotan työvuoroa ilolla- en iltaa. Minun pitäisi olla esimerkiksi tarvittaessa työtoverin, ja työnantajan tavoitettavissa, ja on muutama tunti aikaa antaa heille- kuten toiselle lapsistanikin, jos niin nyt päätän, käyttämättömän uuden liittymän numero, ilmoittaa se useille muillekin tahoille. Ja jos näin teen, arvaan, ettei ongelmat lopu... Todennäköisesti hankaloituu.


      • rillitpäähän kirjoitti:

        Ei ole mieheni. Vaan eri paikkakunnalla virallisesti asuva ihminen- jolla on tyylinä ilman etukäteissuunnittelua/kysymistä/lupaa tunkea kotiini, viikonloppuuni, asioihini... Tavalla, joka viittaisi lähinnä holhoukseen, avioliittoon, kaikentietämiseen/-osaamiseen, yli toisen päättämiseen, jne.
        Tavoitettavuuteni pitää olla hänelle satalasissa. Ed viikonloppuna änkesi luokseni maasstoon, jonne olin ihan vasiten mennyt iloitsemaan luonnonrauhasta. Kännykkäliittymän, jonka olen hankkinut varalle- huom- itse, ilmoittamisessakin eri tahoille ja selittelyssä, on oma hommansa. Tämä henkilö muuten painostaa minua vastaamaan puhelimeen, soittamalla jatkuvasti kunnes vastaan.
        Tänään yksi lyhyempi työvuoro... Kunpa saisin sen tehdä, ilman ongelmia. Ei ymmärrä työvuorojeni aikoja- itsestäni normaalia että työt tehdään, kun ovat.
        Jossain vaiheessa vei luvatta kotini toisen avaimen. Sain perityksi pois, enkä päästä ihmistä enää varastoihin, ym kun kantanut aiemmin sinne tavaraa, joka ei kuulu sen kummemmin yleisiin tiloihinkaan, kuin ole minun tavaroitani. Kodissani on yhä sinne kuulumattomia. Valtaosan pakkasin jätesäkkeihin jo yli 2 v sitten, ja annoin kehotuksen poistaa roju joka ei ole omiani, eikä minun itse kotiini tuomia.
        Lähinnä minua kiinnostaa, mikä tämmöisissä takiais-ilmiöissä on taustana. En ole aiemmin elämässäni törmännyt moiseen.
        Mietin joskus, annako jotenkin sanallisesti luvan tuollaiseen kaikkeen toimintaan. Sukkailuunkin, kontrolliin- että enkö osaa elää elämääni?
        Mutta itse olen hankkinut asuntoni, tehnyt työt ja sopimukset, kaksi aikuista lastakin on olemassa ihan normaalista kahden duunarin muinaisesta liitosta.
        Lemmikkini hoidan itse.
        Tosiasia on, että odotan työvuoroa ilolla- en iltaa. Minun pitäisi olla esimerkiksi tarvittaessa työtoverin, ja työnantajan tavoitettavissa, ja on muutama tunti aikaa antaa heille- kuten toiselle lapsistanikin, jos niin nyt päätän, käyttämättömän uuden liittymän numero, ilmoittaa se useille muillekin tahoille. Ja jos näin teen, arvaan, ettei ongelmat lopu... Todennäköisesti hankaloituu.

        Haluaisit selvennyksen mikä tässä kaverissa mättää mutta ymmärrätkö itseäsi miksi sitten siedät tuollaista? Joko laitat homman loppumaan (lähestymiskielto) tai jatkat tuota . Ihan on oma valinta eikä siihen toisen diagnosoiminen tuo minkäänlaista helpotusta.


      • Fybuybu8
        Metsäfilosofi kirjoitti:

        Haluaisit selvennyksen mikä tässä kaverissa mättää mutta ymmärrätkö itseäsi miksi sitten siedät tuollaista? Joko laitat homman loppumaan (lähestymiskielto) tai jatkat tuota . Ihan on oma valinta eikä siihen toisen diagnosoiminen tuo minkäänlaista helpotusta.

        "Jotekin tuosta kuitenkin aukeaa sinunkin suunnitelmasi. Noinhan sitä luulisi, että elämä voisi mennä, mutta nyt kuulostaa kyllä siltä että sinulla on hyväksikäyttäjä kimpussasi. Ei taida järkipuhe mennä perille? Oletko yrittänyt?
        Kysy kerran ja selkeästi, ja jos miestä ei kiinnosta niin tee erosuunnitelma. Tai jos tulokset ovat liian epämääräisiä, niin katso totuutta silmiin ja myönnä, että hän ei ole se oikea sinulle.

        Mikä hänessä vetää? Onko hyvännäköinen? "

        Metsäfilosofi puhuu suoraan ja aloittaja haluaisi pehmeämpiä vastauksia.

        Metsäfilosofin ohje tilanteisiin on selvä ja sama kuin avioero / avoerokursseilla . Täytyy näet yksinkertaistaa se tilanne kaikkineen ja miettiä kuin insinööri prosessikaaviossa, mitkä ovat käytännössä vaihtoehdot.

        Tilanne => 1) ero, ilman suuria tunteita, koska ne pahentavat, jopa lähestysmiskielto
        2) alistuminen siihen, että entintn käytös jatkuu, ilmeisesti ei ole edes mitään takeita, että mies muuttuisi.

        Ei sinun pidä lähteä auton vakuutusten kanssa enempiin ongelmiin. Ties mitä tapahtuu. Jos olisi avioliitto, silloin jo asianajaja olisi otettava selvittämään, mutta se on kallista. Oikeusapu voisi olle halvempaa.

        Joku ihmeellinen luonnehäiriö taustalla, veikkaisin. Kurja homma, että tällainen vetää täysillä roolia, jossa vastuu kaikista hänen ongelmistaan on muilla ihmisillä. En minäkään tiedä, miten siinä voi toimia, koska on niin änkyrä, ettei usko yhtään mitään. Iltse käsitän aivan helposti sen, että parisuhteessakaan ei voi päsmäröidä, asunto pitää saada kuntoon, siis ne rojut ym. En voi ymmärtää ihmistä, jolla himmentyy kaikki normaali kanssakäyminen muiden kanssa, siis vaikka ei ota 10 vuoteen yhteyttä kotiinsa. Missä vaiheessa pää menee näin sekaisin?

        Minulle on ihan helppoa ymmärtää ainakin jonkin ajan päästä, että vanhempi polvi tietää, ihan varmasti sen, miten vaikeista elämäntilanteista selvitään, jos tyyppi ei usko ja jatkaa tuota menoa, jotain "hakusessa"? Pitkittäminen voi olla ongelma siinäkin, ettei häntä saada hoitoon, kun näyttää olevan parisuhde.


    • kjhgfcxdfg

      Ei kai tuossa mitään epäselvää ole tavoitteesta: miehelle kenkää pinkinmiten. Kyseessä ei ole parisuhde vaan naisen hyväksikäyttö ja alistaminen. Lähteekö mies käskemällä? Todennäköisesti ei, eli ilmoitus miehelle että tämä oli tässä, lukko uudelleen sarjoitukseen ja äijälle päivämäärä ja kellonaika koska saa hakea oven takaa tavaransa. Jos on oikein hankala tyyppi niin voi olla että joutuu muuttamaan ja salaamaan yhteystietonsa.

      • Riittääkö_

        Riittääkö sarjoitus jo mies vaanii joka mahdollisessa paikassa?


      • HyhHyyhh
        Riittääkö_ kirjoitti:

        Riittääkö sarjoitus jo mies vaanii joka mahdollisessa paikassa?

        Tarvitaan laillinen apu. Lähestymiskielto. Sinun pitää kertoa ongelma avussa, jonkun pitää tietää ongelman olemassa olo. Jos toimit yksin, olet tomppeli.


      • Ei_jaksa_teitä_tyhmiä

        Vain kanamainen nainen jättää iakien sopimisen varaan tyypin kanssa, jota ei saa uskomaan mitään.

        Vedotaan siihen, että hoitosuhde menee pilalle, mikä helvetin hoitosuhde? Siis parisuhde vai hoitosuhde? Terkkari on hoitopaikka, ei parisuhde. Toki paria hoidetaan, mutta siinä on terveen järjen rajat. Tuore iskettu "kanamainen nainen", joka pelkää, ettei saa ketään on häsnäämässä ja pilaa koko tuon luonnetyypin toiveen paranemisesta. Tiedä sitten parantuuko luonnehäiriö, ainakin pahimmat mokat karisisi jos se saataisiin keskustelemaan asioita, nyt ei saada, kun lämmitä kättä on aina joka välissä kummallisesti tyrkyllä. Kaikki on pielessä, homma jatkunut tällaisena akuuttina jo 8 kk, siis todella kallista valvottaa ihmsiä jne.


    • Kysytkö_sitä

      " onko nainen todellakin niin tyhmä, ja heikko- että miehen on joka asiassa "härdellöitävä" hänen elämässään? "
      Kysytkö sitä täältä palstalta? Itsellesi sinun pitäisi moinen kysymys asettaa.
      "Nainen ihmettelee, miksi mies pitää niin tiukan kontrollin, kun ei kerran halua mitään normaalia yhteisasumista, tai elämää."
      Täällä ja nainen ihmettelee, miksi kukaan antaa moisten miesten pitää tiukkaa kontrollia, tai yleensä kontrollia ollenkaan. Minulla yksi tai kaksi hiukan vähä-älyistä kaveria, joilla itseään fiksummat miehet.. mutta ne miehet ovat sitä aikuisten oikeasti ja ovat luotettavia. Noita osuu harvemman kohdalle, että kannattaa olla tarkkana. Itse en päästä ketään mestaroimaan minun elämääni, en ikinä. Ehkä sitten, jos tulen vanhana muistisairaaksi ja joudun ottamaan edunvalvojan, mutta en ennen.

      • Tuo_kys

        "Onko miehen mitenkään mahdollista suostua kuuntelemaan, ja keskustelemaan tilanteen selkiyttämiseksi? "
        Tuo kysymys kuulostaa siltä että täällä on etsittävä kristallipallo ja katsottava siitä. Miten täällä kukaan voisi tietää moista. Kyllä osa miehistä keskustelee, osa ei. Jos ja kun olet hyväksikäytön kohteena niin mies käyttää keskustelun sinun ympäripuhumiseen. Mutta kuulostaa siltä, että miehellä on jalka jo niin syvällä sinun ovenraossasi, että ei ehkä edes ymmärrä mitä keskusteltavaa teillä on. Hänen suunnitelmansahan on ilmeisesti jonkinlainen liiketoiminta, jossa sinulla on oma osuutensa. Jos kaveri myy autoja, niin hän ei voi niitä omissa nimissään myydä montaa, joten niiden on oltava muiden nimillä.


      • TiiviistiAsiaa
        Tuo_kys kirjoitti:

        "Onko miehen mitenkään mahdollista suostua kuuntelemaan, ja keskustelemaan tilanteen selkiyttämiseksi? "
        Tuo kysymys kuulostaa siltä että täällä on etsittävä kristallipallo ja katsottava siitä. Miten täällä kukaan voisi tietää moista. Kyllä osa miehistä keskustelee, osa ei. Jos ja kun olet hyväksikäytön kohteena niin mies käyttää keskustelun sinun ympäripuhumiseen. Mutta kuulostaa siltä, että miehellä on jalka jo niin syvällä sinun ovenraossasi, että ei ehkä edes ymmärrä mitä keskusteltavaa teillä on. Hänen suunnitelmansahan on ilmeisesti jonkinlainen liiketoiminta, jossa sinulla on oma osuutensa. Jos kaveri myy autoja, niin hän ei voi niitä omissa nimissään myydä montaa, joten niiden on oltava muiden nimillä.

        Sinä puhut siihen tyyliin, että myös toinen nainen piti tiukasti kiinni tästä tyypistä, kun joku siitä on varoittanut. Röks, kaikki ovat niin tyhmiä. Jättäkää tuollaiset heput, niin joku hoitoväki voi päästä edes hoitamaan, nyt jotkut suojaavat kaikkea ja estävät hoidot. Näin on voinut hoito estyä jopa 10 vuotta, sitten tulee tuoreelta joku samansukupuolinen edelleen lisää häsnäämään. Pitäkää sotku, kun hoito estetään muka jollain.


    • AinoaViisas

      Helppo homma! Ukko pellolle! Jos ei lähde sovinnolla tai lähestymiskielto päälle! Perustelu: parisuhde on kahden sopimusja sen voi molempi osapuoli lopettaa lopullisesti aina milloin jompi kumpi haluaa. Siihen ei tarvitse toisen suostumusta. Mahdolliset velat ja lainat eivät voi olla syy, että toinen osapuoli saa piätä toista kynsin-hampain. Kylmästi - Ukko pellolle!

      • Tyjnfuhe

        Parisuhdetta aina joku kilpailija täällä valittaa, ettei se ole mitään. Se kyllä on mitään, vaikka lapsiakaan ei olisi. Siihen tarvitaan laillinen apu.

        Kahden sopimus on oikea kuvaus. Ukkoa ei ehkä saa pelolle tuolla ohjeella, siihen tarvitaan laillisuusneuvota. En tiedä oikein mikä akuuttiin antaisi apua, mutta oikeusapu on olemassa, yksi mahdollisuus on terveysviranomainen ja holhoukseen hakeminen.

        Luulen, että vikittelijä kehitti aloituksen itse, mutta totta jutussa on jotain osia olemassa. Ko. kilpailijan tyyli on tulla julkiselle saitille kysymään. Normaalisti tällaiset asiat voisi kysyä tarvittaessa mm. vanhemmilta, kun tarvitaan joku toimeenpanokaveri ja tukea päätösten tekoon.


    • Jotaintuttua

      Mitään toivoa normaalista tai edes paremmasta ei ole. Yhteen muuttaminen luultavasti vain parantaisi miehen valta-asemaa.

      Ammatti ihminen osaisi varmasti kertoa minkälaisesta luonnehäiriöstä tuossa on kysymys.

      Juokse karkuun ja kovaa!!!!!!!!!

    • rillitpäähän

      Kuulumiset. Laitoin välejä jäähylle. Pyysin miettimään haluaako elää tasa-arvoista normaalia ihmissuhdetta.
      Yhä, tapaamme osan viikonlopuista, mutta sittenpä olenkin saanut kuulla kummia.
      -työni on huono. Jotain muuta pitäisi olla, tai ilman työtä minun.
      -auto minun pitäisi edelleen ottaa. en halua vieläkään ristikseni- monensadan euron menoerää per vuosi.
      ei edelleenkään hyväksy mitään minun arkeni tavallisia kontakteja- että ylipäätään puhun työkaverieni(naisia!)kanssa-
      jne muita outouksia.

      • No_niin_

        No niin. Pistää sinut miettimään miten huono oletkaan...! Että käyttäisit "jäähyajan" itsesi parantamiseen hänelle sopivammaksi. Kävi käsiksi isoihin asioihin, joita ei niin vain näinä päivinä muutetakaan. Kun olet tarpeeksi maassa puutteinesi päivinesi, olet valmis lopulta ottamaan hänet takaisin että saisit häneltä luvan hengittää edes...
        Sellaisia ne ovat. Tismalleen samat toimintatavat.
        Yleensä ainoa apu on siinä, että välit kokonaan poikki. Muuten ne syövät itsetunnon keneltä tahansa tavalla tai toisella. Oikea tapa löytyy varmasti jokaista varten.
        Hylkää se hirviö.


      • voihanmooses
        No_niin_ kirjoitti:

        No niin. Pistää sinut miettimään miten huono oletkaan...! Että käyttäisit "jäähyajan" itsesi parantamiseen hänelle sopivammaksi. Kävi käsiksi isoihin asioihin, joita ei niin vain näinä päivinä muutetakaan. Kun olet tarpeeksi maassa puutteinesi päivinesi, olet valmis lopulta ottamaan hänet takaisin että saisit häneltä luvan hengittää edes...
        Sellaisia ne ovat. Tismalleen samat toimintatavat.
        Yleensä ainoa apu on siinä, että välit kokonaan poikki. Muuten ne syövät itsetunnon keneltä tahansa tavalla tai toisella. Oikea tapa löytyy varmasti jokaista varten.
        Hylkää se hirviö.

        Pistää pohtimaan syvästi, että mitä tuorillitpäähän oikein hakee tuollaisesta suhteesta? Mitä kummaa miehessä on sellaista, jota hän janoaa jopa typeryyteen asti? Arvauksia tai tietoa kehiin, niin paremmin ymmärrämme tuonkaltaisia naisia.


      • Niinpä_

        "Mitä kummaa miehessä on sellaista, jota hän janoaa jopa typeryyteen asti? "
        Niinpä. Mutta meillä naisilla on usein taipumus yksiavioisuuteen ja syvä tarve olla jollekin se oikea löytää itselleen se oikea. Randomina pyöriminen on monelle täysin mahdoton ajatus.
        Väärään mieheen haksahtaminen on ikävämpi juttu. Haksahtamisestahan on kyse kun narsistiin jää koukkuun. Sellaisen myöntäminen itselle (jota itseä ehkä sisimmässään arvostaa kovasti) on kova paikka.
        Mutta tapauksen rillit olisi hyvä nähdä asia nyt kirkkaammin ja pistää tuo tapaus kokonaan pois elämästään, tavalla tai toisella.
        Olisi oltava valmis ottamaan vastaan se toisiasia, että narsisti kääntää jätetyksi tulemisen ympäri...
        Vakninkin sanoo, että narsistin jättäminen on valtava mentaalinen ponnistus.
        Suosittelen lukemaan tämän huolella. Narsistin uhri löytää tästä itsensä ponnistelemasta näiden kuvioiden keskellä...
        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html

        "Narsistin jättämiseksi vaaditaan valtavia mentaalisia ponnistuksia, ja fyysinen erottautuminen on niistä vain ensimmäinen (ja vähiten tärkeä) askel. "

        "Synnyttämällä pelätyn hylkäämistapahtuman itse, narsisti voi valehdella itselleen uskottavasti. "Hän ei hylännyt minua, vaan minä jätin hänet. Tilanne oli minun hallussani. Se oli minun tekoseni, ja niinpä minua ei oikeasti hylätty, eihän?" Ajan oloon narsisti omaksuu tämän "virallisen totuuden". Hän saattaa sanoa: "Minä hylkäsin hänet emotionaalisesti ja seksuaalisesti jo paljon ennen kuin hän lähti"."

        "Joskus me erehdymme luulemaan syyllisyyttä ja huonoa omaatuntoa rakkaudeksi."
        Narsisti järjestää urhilleen molemmat lähes vaivattomasti.

        "Narsistin maailmassa hyväksytyksi tai hoivatuksi tuleminen (puhumattakaan rakastetuksi tulemisesta) on vierasta kieltä. Sillä ei ole merkitystä."


      • FRNFINE

        "Pistää pohtimaan syvästi, että mitä tuorillitpäähän oikein hakee tuollaisesta suhteesta? Mitä kummaa miehessä on sellaista, jota hän janoaa jopa typeryyteen asti? Arvauksia tai tietoa kehiin, niin paremmin ymmärrämme tuonkaltaisia naisia. "

        Uskon juttua, koska rillit päähän on kai joku menestynyt, oikeaoppinen, joka seuraa tarkasti parisuhdepalstoja naistenlehdissä. Sanon tuon sen vuoksi, että rillit päähän -aloittajalla on itsellä asiat työn ja ammatin suhteen hyvin, mutta miesvalinnassa on jotain häikkää, hän alistuu mihin torveloon vaan, sitten kysyy julkisesti täällä, kun tämä ei ole tapa hoitaa asioita.

        Ukko pitäisi saada pellolle, kolmas henkilö joka haluaa tutuille ilmineerata tilannetta, tulee tänne väsäämään aloitusta, jossa on jotain. Osa on poimittu vaikka toisten ihmisten tilanteista.

        Hän on vain sellainen, jolla ei ole yksityissähköpostia lähettää viestiä sukulaille, hänellä on vain työnantajan kännykkä, ei voi lähettää tekstaria tutuille vanhemmille. Hän on vaan sosiaalipornoilija, jonka koko elämä on 24/7 täällä saitilla. Vähän selkarangaton hoito ja kohtalo sekaisin olevalla ukkelilla on ollut. Se ei tietenkään ole mitenkään helppoa, mutta umpioiminen tekee todella huonoa tulosta kaikesta.

        MIes ei parannu tällä, hän on joku flegnaattinen vääristelijä, joka tarvitsee hoitoa. Naiset tunki selittämään, että kaikki on hyvin, uhkailtuna kai, mitään yhteyksiä ei ole ulkomaailmaan, johan siinä voi uhkailla ja tehdä hankalan elämän. Jos olisi alunperin säilytettu soisaalinen verkosto, se suodattaisi ja sitä kautta pahimmat mokat tulisivat esiin, tulisi ohjeita vanhemmilta ihmisiltä, jotka tietävät vastaavia tapauksia.

        Tämä kahden naisen epäloogisuus tekee ukkelille tilaa jatkaa vouhkaamistaan. Itse en toimi koskaan näin, paitsi seurusteluni alkuvaiheessa, meillä oli välillä tulla ero. Nyt toimin aina niin, että olen valmis eroamaan, jos toinen ei usko mitä sanotaan. Jotkut asiat on jäyhille ukoille kovin vaikeita, ellei siitä ole muuta haittaa, en ryhdy tappelemaan enää jostain hatun väristä tai sellaisesta.


    • Hjkkk

      Tuo mies on läpimätä. Jätä hänet, pistä suhde poikki. Suosituksen on: ei keskusteluja, ei selittelyjä, ei jäähyjä ja katkoja, vaan kerrasta ja kokonaan poikki. Ja no contact päälle. Unohda pohdinnat siitä onko mies narsisti. Mitä sillä on väliä, onko vai ei, kusipää ja hyväksikäyttäjä hän kumminkin on, täysi paskaläjä, joka ei rakasta eikä arvosta sinua . Mitä tuollaisella miehellä tekee? Roskiin vain!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      1
      1136
    Aihe