Meinas mennä koko herneenpalko nenään eilen illalla. Tulin lentokentältä (helsinki-vantaa) hakemasta siskoani. Hän tuli kolmen kuukauden työmatkalta Kiinasta ja laukkuja oli suht.koht monta.
Taksikuski ei saanut takapuoltaan ylös penkiltä lentokentällä, eikä täällä kotipäässä, vaan me jouduttiin nostamaan ja kantamaan kaikki neljä isoa matkalaukkua autoon ja autosta..
Mutta kun saimme kaikki pois niin kyllä oli sitten aikaa nousta ja pistää tupakaksi.... suututti ja hänelle ehdimme antaa myös matkan jälkeen tipit....Onko tämä asiakaspalvelua Suomessa. Siskoni sanoi, että Kiinassa kyllä kannettin laukut lentotiskille asti...
taksikuskit
10
675
Vastaukset
- mutta
tämä suhari taisikin olla vaan "renki"
kyllä oman taksin omistajat suhtkoht hyvin palvelee. Tässä ehkä yksi syy suharin saamattomuuteen. - Kaija
Sehän on PALVELURAHAA!
- Ei mitään tippiä suomalaisi...
Ei tule mieleenkään suomentakseille antaa mitään ylimääräistä . He ovat hinnoitelleet kyllä itsensä siihen laskuun jo valmiiksi on aika kallista ajella taksilla .
Tietenkin jos on oikein ystävällinen ja palveleva taksi kyllä voin tippia antaa muttei sitä etukäteen anneta koskaan
Ulkomailla on hyvä palvelu menisivät otamaan esimerkkiä sieltä ,kohteliaasti avaavat oven ja laittavat laukut taksiin ja kohteessa perillä aina aukaisevat ovet ja nostavat kaikki pakaasit pois autosta ja usein vievät ovelle asti
Siellä aina tippiä maksetaan ja siellä myös palvelutoimii hyvin ja on ystävällistä ja asiallista käytös .
Suomi on sellainen juntturamaa vain että kaukana kaikesta sivistyksestä Ei mitään tippiä suomalaisi... kirjoitti:
Ei tule mieleenkään suomentakseille antaa mitään ylimääräistä . He ovat hinnoitelleet kyllä itsensä siihen laskuun jo valmiiksi on aika kallista ajella taksilla .
Tietenkin jos on oikein ystävällinen ja palveleva taksi kyllä voin tippia antaa muttei sitä etukäteen anneta koskaan
Ulkomailla on hyvä palvelu menisivät otamaan esimerkkiä sieltä ,kohteliaasti avaavat oven ja laittavat laukut taksiin ja kohteessa perillä aina aukaisevat ovet ja nostavat kaikki pakaasit pois autosta ja usein vievät ovelle asti
Siellä aina tippiä maksetaan ja siellä myös palvelutoimii hyvin ja on ystävällistä ja asiallista käytös .
Suomi on sellainen juntturamaa vain että kaukana kaikesta sivistyksestäOlisi kiva kuulla, mistä maasta puhut. Kertoisitko?
Tiedän monta maata, joihin en lähettäisi palvelualan ihmisiä opintomatkalle. Jossain saa valitettavasti vielä huonompaa palvelua kuin Suomessa noin yleisesti ottaen. Useimmiten kai palvelu riippuu yksilöstä, vaikka jossainpäin maailmaa hyvät tavat ovat vielä arvossaan. Sellaiseen haluan mielelläni lähteä lomalle.
- hessu51
Ongelmani on taksikuskien laskelmalisuus!
Käyn useaan kertaan vuodessa Suomessa laivalla,kotiin tullessa on usein aika paljonkin tavaraa,välillä on myös ollut lapsenlapset,rattaat ym mukana.
Ensimäinen ongelma on että taksikuski kysyy minne olen menossa,kun sitten sanon osoitteeni (noin 5-10 minuutin ajomatka Viking-terminaalilta)eivät lähiötaksit edes lähde ajamaan niin lähelle!
JOS onnistuu istuu kuski autossa,itse saan pakata tavarat ja rattaat ym takaluukkuun,perille tultaessa ottaa hän maksun ja jää istumaan autoon!
EN maksa siitä "palvelusta"!
Lisäksi täällä taksikuskit nykyään eivät edes puhu kunnolla ruotsia puhumattakaan siitä että löytäisivät esimerkiksi SAIRAALOITA ilman karttaa!
Hyvä puolikin on,jos olen illalla/yöllä tulossa jostain yksin sammuttaa useimmiten "tumma" taksikuski mittarin,perille päästyä hän haluaa tulla "kahville" josta kieltäydyn kertomalla että mieheni on kotona,olen säästänyt vuosien varrella aika monet taksirahat!- mittari-auto...
Kyllä riittää nois mimmesssä' joka lähtöön, -matka-
laukkuja on mukana,kun vuodeks ois reissuun menoss
vaikka usein miten ,täytyy olla kostyymiä,mistä vaihtaa,mieli-alan mukaan.
Ja näitä pakkilaatikoita sitten TAKSIn pitää "raijata"
eiköhän vois joskus miettii,ettei TAKSIKUSKIEN
tajuun mahdu,että nää "niuhot" leidit ovat painajainen
jos tullaan hiukankin "tuliais lastin" kanssa.
Tilatkaa seuraavan kerran vankkurit,kameli.tai se
palvelija aasi, niin ois kaikki reilassa ! - taxi kuski...... vai??
mittari-auto... kirjoitti:
Kyllä riittää nois mimmesssä' joka lähtöön, -matka-
laukkuja on mukana,kun vuodeks ois reissuun menoss
vaikka usein miten ,täytyy olla kostyymiä,mistä vaihtaa,mieli-alan mukaan.
Ja näitä pakkilaatikoita sitten TAKSIn pitää "raijata"
eiköhän vois joskus miettii,ettei TAKSIKUSKIEN
tajuun mahdu,että nää "niuhot" leidit ovat painajainen
jos tullaan hiukankin "tuliais lastin" kanssa.
Tilatkaa seuraavan kerran vankkurit,kameli.tai se
palvelija aasi, niin ois kaikki reilassa !mitäs välii sillä on onko matkatavaroita
paljon jos vaan sopivat kyytiin.
Nyt puhuttiin palvelu halukkuudesta,
Siinä saatiin taas esimerkki siitä, miten jotkut ihmiset ovat valinneet väärän alan.
Miksi ihmeessä annoit tippiä?
Itse anna sitä koskaan, ellen ole saanut asianmukaista palvelua.
Tiedän omastakin kokemuksesta,että sisaresi Kiinassa kokeman kaltaista palvelua saa joskus myös Euroopassa. - Tosin harvemmin lentoaseman tiskille saakka, mutta kyllä omatkin laukkuni on useimmiten nostettu suoraan kärryihin tai niistä pois. En muista vielä koskaan itse nostaneeni ainakaan isompia matkalaukkuja auton takakonttiin tai sieltä pois, vaan vähintäänkin sen on kuljettaja tehnyt.
En muuten muista myöskään koskaan nähneeni Helsingissä sataman tai lentoaseman taksijonossa kuljettajaa, joka ei olisi noussut pakkaamaan ihmisten laukkuja autoonsa.
On se vaan niin kummallista, että Suomessa me hämmästymme lähes aina kun saamme hyvää palvelua. Luulisi, että olemme jo sen verran sivistyneitä, että olisimme oppineet kohteliaasti palvelemaan ja ottamaan palvelua vastaan. Ulkomaalaiset arvioivat usein ko. maan sivistystasoa saamiensa palvelujen perusteella. Harmi, että joukossa on kuvaamasi kaltaisia
Itse huomaan aina iloisesti hämmästyneeni - varsinkin Suomessa, kun kuljettaja nousee autosta avaamaan ovea silloinkin kun mukana ei ole kantamuksia. Liikun vielä kohtuullisen rivakasti, enkä näyttäisi olevan avun tarpeessa. Herrasmiehiä on onneksi taksinkuljettajienkin joukossa ja ainakin minä iloitsen aina sellaisen kohdatessani. Luulisi tekevän istumatyötä tekevälle tekisi varmaan muutenkin hyvää nousta aina välillä ylös ja liikkua.
Kun seuraavan kerran törmäät törttöön taksikuskiin, ota taksin numero ylös ja tee hänestä valitus. Kerro kokemuksesi taksitarkastajalle; jos pyysit kuitin, voisit kertoa kokemastasi vieläkin. Jotkut kuuluvat kohtelevan jopa vanhuksia todella törkeästi.
PS:
Jos lähden itse omalla autollani kyyditsemään iäkkäämpää ihmistä tai lasta, avaan aina ensin hänelle oven ja autan turvavyönkin ennenkuin menen omalle paikalleni. Huomaan keskuslukituksen tultua käyttöön tapojeni hieman höltyneen nuorempien aikuisten ystävieni kanssa. Saadessani itse vastaavan palveluksen noteeraan sen aina positiivisesti.- pullukka
Hei
Ilmoitin jo taksintarkastajalle, ja myös ko. aikaan kuskille, että hehän ovat palveluammatissa.
Tippi tuli sen takia "vahingossa", että kun kyyti maksoi 28 ekua, niin siskoni antoi 30 ekua, ja sanoi että se on ok.
Olin itse kentällä töissä 6 vuotta ja huomasin kylläkin useinkin että taksikuski istui autossaan eikä noussut sieltä ylös..(vai nouseeko he muka pärstäkertoimen mukaan!!!!)
Sanoit, että olet hämmästynyt, jos kuski nousee ylös ja palvelee, mutta silti kerroit, ettet ole koskaan huomannut, etteikö kuski nousisi ylös... pullukka kirjoitti:
Hei
Ilmoitin jo taksintarkastajalle, ja myös ko. aikaan kuskille, että hehän ovat palveluammatissa.
Tippi tuli sen takia "vahingossa", että kun kyyti maksoi 28 ekua, niin siskoni antoi 30 ekua, ja sanoi että se on ok.
Olin itse kentällä töissä 6 vuotta ja huomasin kylläkin useinkin että taksikuski istui autossaan eikä noussut sieltä ylös..(vai nouseeko he muka pärstäkertoimen mukaan!!!!)
Sanoit, että olet hämmästynyt, jos kuski nousee ylös ja palvelee, mutta silti kerroit, ettet ole koskaan huomannut, etteikö kuski nousisi ylös...sekopäinen tyyppi. Mitähän se oikein kirjoitti? ;o
Tarkoitin, että matkalaukkujen kanssa liikkuessa kuljettajat ovat nousseet ylös, mutta muuten vain poikkeustapauksissa. - En pidä sitä omalla kohdallani tarpeellisenakaan.
Kuka tietää, ehkä asiakkaan käyttäytyminen saattaa vaikuttaa asiaan. Olen kuvitellut laukkujen nostamisen kuuluvan asiaan ja varsinkin jos niitä on useampia. Siksi olen seistä töröttänyt laukun/laukkujen vieressä tai laskenut sen maahan odottamaan ja lähtenyt viemään kärryjä paikoilleen.
Muuten, erityisen negatiivisia kokemuksia takseista minulla on ollut ainakin Tallinnassa, Sofiassa ja Istanbulissa. Turistien tosi raju rahastaminen myös ärsyttää ja näyttää laajenevan kaiken aikaa.
Joskus on myös hankalaa, jos taksikuskit eivät edes kunnolla hallitse ko. maan kieltä. Sellaiset taitavat lisääntyä Euroopassa sitä mukaa kun alan arvostus ja palkkaus heikkenevät.
Luulen, että Suomessa palvelu paranee, jos osaamme sitä tarvittaessa kohteliaasti pyytää ja valitamme kun on aihetta. Useimmat taksikuskithan ovat kuitenkin ihan mukavia! :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..2386812Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1245131Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1714879"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste663330Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1062944En koskaan tule sinulle tätä kertomaan
Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.652389Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan242243- 782072
Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen
Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?1391960odotatko vielä viestiä minulta...
Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan1391784