potilasvahinko huijausta?

potilasvahinko

Potilasvahinko tuntuu täysin huijaukselta. Olen laittanut 3 kertaa valituksen ja joka kerta kielteinen päätös, paitsi en ole vienyt lautakuntaan asioita. Kohdallani on tehty todisteellisesti hoitovirheitä, minkä lääkäri myönsi, mutta ei laittanut sitä lausuntoon. Potilasvahinko ei tutki asioita
ollenkaan potilaan kertomuksilta.
Täydellistä laiminlyöntiä ja turha
paikka. Tyly palvelu. Onneksi ovat
Valvira ja Avi. Onko tämä
potilasvahinko paikka yhteydessä
lääkäreihin ja puolustaa ku se heidän
mainetta ja ettei korvauksia tarvitsisi
maksaa? Miksi lääkäri kollegat
suojelevat toisiaan?

48

1267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valivalivali

      Olet tehnyt 3 kertaa potilasvahinkoilmoituksen?
      Eri hoidoista/toimenpiteistä?
      Miksiköhän ne ei vastaa...

    • Ei_ole_maksuautomaatti

      Korvattavista potilasvahingoista on melko tiukat kriteerit. Kannattaa tutustua PVK:n nettisivuihin (pvk.fi) ja lukea sieltä esimerkkejä ja tulkintoja. Korvauksia saa vain pienestä osasta valituksia ja korvauksetkin on pieniä.

    • potilasvahinko

      Samoista asioista. Minä en usko tähän paikkaan ollenkaan. En usko, että kukaan sieltä mitään saa, huijausta. Avi, Valvira, kuluttajaviranomainen ovat luotettavampia. Avihin olen jo tehnyt yhden valtuksen, mutta päätöstä ei vielä ole tullut, kohta puoli vuotta mennyt.

    • potilasvahinko

      Eikä raha korvaa mitään, vaan haen oikeutta itselleni tuhotusta kasvosta, jonka suomalaiset pl tyrinneet.

      • Tulkintakysymyksiä

        Jos leikkauksen lopputulos ei miellytä, siitä ei saa korvausta potilasvahinkona jos leikkaus on tehty kaikkea huolellisuutta noudattaen ja tavanomaisella leikkaustekniikalla.


    • äitykkä

      Eihän lääkärit niin rehellisiä ole,että virheistään lausuntoja antaisi.Suomessa eritoten ei toinekaan lääkäri kirjoita mitä on löytänyt.Tädiltäni katkaistiin suuri jänne jalasta polvileikkauksen yhteydessä ja hän jäi pyörätuoliin sen jälkeen loppu elämäkseen.Lääkäri Ortonissa kertoi että tästähän on jänne katkaistu,mutta ei pystytty enää korjaamaan.Leikkaus tehtiin Siilinjärvellä.

    • potilasvahinko

      Hoitovirhe käytetty virheellisiä metodeita.

      • otatostaselvä

        ???


    • kohien

      Jo pelkästään konsultaatio saattaisi olla monelle itsetutkiskelun paikka, koska odotukset voivat olla niin suuret, että silloin tavallaan torjuu kaikki riskit, vaikka lääkäri kertoisi ne aivan selvästi ja totuudenmukaisesti. Sen vuoksi olisi parempi pyytää konsultaation mukaan joku luottohenkilö tai nauhoittaa koko keskustelu, jotta siihen voisi syventyä myöhemmin oikein harkinnan kanssa ennenkuin tekee mitään päätöstä leikkaukseen menosta. Ja olisihan siitä apua myös silloin kun päätyy valittamaan lopputuloksesta.

      Ylipäätään plastiikkakirurgian alue on potilasvahinkojen harmaata aluetta, eikä aivan aiheetta, sillä kuka niitä jaksaa vääntää, jos ainoa mihin voi vedota on potilaan oma käsitys kärsimästään vahingosta, etenkin jos jo lähtökohtaisesti ongelma ollut olemassa ja kun välttämättä tosiaan puolueetonkaan asiantuntija ei jälkikäteen pysty sanomaan, että onko lääkäri epäonnistunut vai onko potilaalla olleet vain epärealistiset odotukset. Sen vuoksi olisi potilaaksi aikovan oma etu pyrkiä varautumaan mahdollisen epäonnistumisen varalta, mutta kuinka moni laittaa tikkua ristiin sen eteen, vaikka olisi kuinka ulkonäkösensitiivisestä leikkauksesta kyse.

    • potilasvahinko

      Ei kannata kirjoitella, kun ei tiedä toisten tapauksista. Odotukset olivat juuri ne, mitä minulle kerrottiin. Lääkärien kertomukset ja tulokset kaukana toisistaan. Kohdallani on käytetty myös metodeita, mitä ei olisi saanut käyttää. Virheitä on tehty ja paljon. Olen viimeisestä leikkauksesta tehnyt valituksen sairaalan johtajalle ja vienyt tapauksen Aviin. Sairaalasta neuvottiin myös tekemään potilasvahinkoon, sanoivat että saisin varmasti korvauksia asiattoman näköisestä tuloksesta ja toiminnallisesta haitasta. Julkisella puolella minua on yritetty auttaa tuloksetta kevyimmillä toimenpiteillä. Kasvo on nyt se mikä on, ei voi enää mitään. Pahimmat tapaukseni ovat sattuneet Seinäjoen ja Tampereen alueella yksityisillä. Kohdallani on kyse ollut pienestä kosmeettisesta haitasta, josta tuli suuri ja toiminnallinen haitta. Olen käynyt muuallakin toimenpiteessä, mutta ongelma ei ollut näin paha, mitä se on nyt. Olisi pitänyt katkaista itse kierre, jos olisin tämän tiennyt, mutta olin nuori ja tyhmä ja lääkärit lupasivat aina parempaa.

      • kohien

        "Olisi pitänyt katkaista itse kierre, jos olisin tämän tiennyt, mutta olin nuori ja tyhmä ja lääkärit lupasivat aina parempaa."
        Onko sinulla sitten osoittaa, mitä olette alunperin keskustelleet riskeistä konsultaatiossa?


      • kohien
        kohien kirjoitti:

        "Olisi pitänyt katkaista itse kierre, jos olisin tämän tiennyt, mutta olin nuori ja tyhmä ja lääkärit lupasivat aina parempaa."
        Onko sinulla sitten osoittaa, mitä olette alunperin keskustelleet riskeistä konsultaatiossa?

        Ja sitten tuo valituskin, laatiiko sen itse vai käyttääkö jotakuta ammattilaista apuna.


      • potilasvahinko

        Mitä vikiset ? Minulla on dokumentit, mitä on luvattu konsultaatiossa. Papereista näkyy, ettei riskeistä ole mitään.


      • kohien
        potilasvahinko kirjoitti:

        Mitä vikiset ? Minulla on dokumentit, mitä on luvattu konsultaatiossa. Papereista näkyy, ettei riskeistä ole mitään.

        Olen kommentoinut yleisesti, mutta mikä instanssi on tämä Potilasvahinko, josta olet kertonut, ettei ota huomioon potilaiden kertomuksia.


      • potilasvahinko

        No, tämä on minun kokemukseni. Asioita ei tutkittu minun papereiden pohjalta, jossa yritin selittää kuvineen ja mitä lääkäri kertoi, mutta hän ei merkinnyt sitä lausuntoon. Se on sellaista vääntämistä ja kääntämistä näiden asioiden parissa. Kaikki sen tietävät, jotka valituksia on yrittänyt tehdä, tiedän muitakin. Minun olisi pitänyt viedä lautakuntaan asiat, mitä en ole tehnyt.


      • kohien
        potilasvahinko kirjoitti:

        No, tämä on minun kokemukseni. Asioita ei tutkittu minun papereiden pohjalta, jossa yritin selittää kuvineen ja mitä lääkäri kertoi, mutta hän ei merkinnyt sitä lausuntoon. Se on sellaista vääntämistä ja kääntämistä näiden asioiden parissa. Kaikki sen tietävät, jotka valituksia on yrittänyt tehdä, tiedän muitakin. Minun olisi pitänyt viedä lautakuntaan asiat, mitä en ole tehnyt.

        Juuri tuota halusinkin selventää. Olet siis ilmeisesti tehnyt ilmoituksen Potilasvakuutuskeskukseen ja siitä ratkaisusta olisi voinut valittaa Potilasvahinkolautakuntaan, vai kuinka?


      • potilasvahinko

        Kyllä, potilasvahinkolautakuntaan ja viimeinen käräjäoikeus. Ovat vain niin pitkiä ja vaikeita juttuja.


      • kohien
        potilasvahinko kirjoitti:

        Kyllä, potilasvahinkolautakuntaan ja viimeinen käräjäoikeus. Ovat vain niin pitkiä ja vaikeita juttuja.

        Potilasvahinkolautakuntaan valittaminen ei pitäisi olla vaikea, koska lautakunnassa joutuvat tekemään itse selvitystä asiassa samallatavoin kuin hallintoasiassa, eikä valittaja siten joudu varsinaisesti näyttämään toteen kuten riideltäessä käräjäoikeudessa, vaan periaatteessa riittää, että antaa selvityksen tapahtuneesta ja vaatii korvausta, mutta silti kannattaa keskustella esimerkiksi potilasasiamiehen kanssa, ettei mitään oleellista jää huomioimatta.

        www.pvltk.fi/content/fi/1/10005/Etusivu.html

        "Asian käsittely perustuu lautakunnan saamaan ja hankkimaan kirjalliseen selvitykseen. Potilasvahinkolautakunta hankkii asian ratkaisemiseksi tarpeelliset selvitykset ja vastineet sen jälkeen, kun ratkaisusuosituksen tai lausunnon pyytäjältä on saatu riittävät tiedot tapahtuneesta."

        "Asian käsittely lautakunnassa on maksutonta."


        Potilasvahinkolaki on toki aiheellista kahlata läpi: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1986/19860585


    • ammattitaidotontahommaa

      Hoitovirhe on myös se, ettei riskeistä kerrota tai ongelmista mitä voi seurata. Lääkärikään ei aina välttämättä tiedä toimenpiteiden ongelmista. Aika ammattitaidotonta.

    • ammattitaidotontahommaa

      ja kyllä se on tällä alalla oman edun tavoittelua, ei auttamisen halua. Kehoa ei pitäisi koskaan mennä leikkelemään plastiikkakirurgille, siitä ei synny kuin fiasko, niin kuin joku tuolla kirjoittikin.

    • plastiikkakirurgiasta1

      Vittuun koko plastiikkakirurgia sanon minä. Kyllä luonnollinen on aina luonnollista, eikä mikään kirurgin veitsi saa kun arpia ja epäluonnotonta aikaan. Olen katsonut yhden dokumentin, jossa epäonnistuneita leikkauksia ja toimenpiteitä. Yhden naisenkin naama oli poltettu laserilla, aivan järkyttävää. Siinä varoitettiin, että nämä tyypit ovat todellisia valehtelijoita. Frendien näyttelijä Cortney Cox, Kaunareiden Hunter tylo ja monta muuta entistä kaunotarta tuhonnut plastiikkakirurgialla kauniin ulkonäkönsä. Jennifer Aniston, Jennifer Lopez ym julkkiset, jotka ovat luonnollisia ja ikääntyvät luonnollisesti ovat edelleen kaunottaria.

      • Luonnoton

        Kyllä Jennifer Aniston on kuuluisa leikkauksistaan. Esim. nenää operoitu ainakin kahdesti. Lopputulos on toki luonnollinen, mutta kyllä hän varmaan aika toisenlaiselta nyt näyttäisi ilman leikkauksia. Mutta Jenkeissä rikkailla on varaa kunnon kirurgiaan, jota siellä myös on tarjolla, ja koska kysyntä on niin kova, kirurgien ammattitaito kasvaa aivan eri tahtia kuin täällä meillä.


    • plastiikkakirurgiasta1

      minusta hänen nenäänsä ei ole leikattu, myös varjostuksilla saa kavennettua nenää.

    • plastiikkakirurgiasta1

      Täytyy korjata, luin yhden uutisen, jossa on myöntänyt käynneensä kaksi kertaa nenäleikkauksessa, mutta ilmeisesti joku pieni operaatio, sillä nenä hyvin luonnollinen, eikä eroa paljon entisestään. Mitään muuta hänelle ei olla tehty.

    • jälkeenpäinkirjaillaan
    • ei.aina.lääkärin.vika

      Potilasvahinkokorvausta ei saa, jos esim leikkauskomplikaatio ei ole seurausta huolimattomuudesta, vaan se katsotaan luonnolliseksi leikkaustoimenpiteen riskeihin sisältyväksi. Esim leikkaushaava tulehtuu tai vuotaa tavallista runsaammin, vaikka on hoidettu oikein. Huonosta tuurista ei saa korvausta, tehdyistä virheistäkin vain jos seurauksista on tullut potilaalle rahallista menetystä. Ei ole lääkärien vika vaan vakuutusyhtiön, jolta rahat menee kun korvataan. On vain vedetty tällaiset linjaukset. En usko että lääkärit erityisesti haluaisivat pitää vakuutusyhtiöiden puolia, eihän korvaus ole heiltä pois. Itse olen kokenut, että ulkopuolisen arvion saaminen on silti hyvä asia, helpottaa vaikkei rahaa tulekaan. Ja oma lääkärini kyllä kirjoitti korvausta puoltavan lausunnon, se ei vain tuonut korvausta. Käyn samalla lääkärillä edelleen.

    • Expl

      Varmaan tiedät, että jokainen yksityisesti hoitava lääkäri on velvoitettu maksamaan potilasvakuutusta. Suomessa nimenomaan potilasvakuutuksen olemassa olo on tehnyt mahdolliseksi arvioittaa hoitotulosta vakuutusyhtiöllä joutumatta itse maksamaan selvittelystä. Jos hoidossa on tapahtunut jotain potilaan kannalta kotuutonta, vakuutuksen asiantuntijat ulkopuolisena institutiona arvioivat tilanteen ja antavat korjausehdotuksen.
      Käräjäoikeuteen mennessä on hyvä tietää potilasvakuutuksen mielipide, jolloin voi arvioida sen riskin, että joutuisi itse maksamaan oikeudenkäynninkin.
      Korjaavassa plastiikkakirurgiassa näitä tapauksia on vähemmän, koska hoitoon on lääketieteelliset syyt ja epäonnistumista arvioidaan enemmän toiminnallisen tuloksen kuin ulkonäön kannalta.
      Ongelmat ovatkin pääosin esteettisen kirurgian arvioinnissa. Siellä ne keskittyvät syntyneeseen ulkonäköhaittaan, jonka analysointiin ei ole kunnon kriteerejä. Niinpä joudutaan tyytymään sen selvittämiseen mitä ja miten on tehty luvatun ulkonäkötuloksen saavuttamiseksi. Selvissä leikkauskomplikaatioissa ratkaisu on helppo. Tarkka tieto mitä todella on tapahtunut ei löydy kuitenkaan usein leikkauskertomuksista tai sairaalan dokumenteista, koska samasta leikkauksesta eri tekijöillä on erillainen kädenjälki. Tyytyväisyys tulokseen riippuu eniten potilaan odotuksista. Näissä epäselvissä tapauksissa vakuutus joutuu kysymään asiantuntijalta, oliko toimenpide tehty niinkuin kokenut plastiikkakisurgi olisi tehnyt. Usein on vaikea sanoa siihen että ei, kun dokumenteissa kerrotaan tehdyn juuri niinkuin itsekin olisin sen tehnyt.
      Näissä tapauksissa toinen tie asian selvittämiseen on kuluttajaviranomainen. Hän arvioi tilannetta sen perusteella mitä on luvattu ja mitä on saatu. Jos siinä on huomattava epäsuhta joutuu lääkäri tai laitos korvausvastuuseen. Myöskään kuluttajaviranomaisella ei ole keinoa ulkonäköhaitan vakavuuden arviointiin, ainoastaan sen arviointiin saatiinko mitä luvattiin.
      Kuluttajaviranomaisen kannalta on tärkeä tietää kerrottiinko toimenpiteen riskeistä.
      Itse hävisin oikeudessa jutun, kun en pystynyt todistamaan, että olin antanut potilaalle esitteen, jossa kerrottiin rintaimplantin kapselikomplikaation mahdollisuudesta eikä vastaanotolla ollut hoitajakaan tajunnut sanoa, että se annettiin kaikille potilaille.. Olisin sen voittanut seuraavassa oikeusasteessa, mutta en vienyt asiaa sinne, koska mielestäni se olisi vaarantanut hänen mielenterveytensä.
      Haluan korostaa sen keskustelun tärkeyttä, mikä tapahtuu plastiikkakirurgisi ja sinun välillä ennen leikkausta. Sinä ratkaiset mitä tehdään, mutta sinulla tulee olla riittävä tieto ratkaisua varten.
      Potilasvakuutus on kaikkien kannalta hyvä.
      Leikkaukseen ei pidä mennä kuin lammas teuraaksi. Esteettisessä hoidossa kaikki on potilaan vastuulla.

      • Sexpl

        Arvostan sitä, että kerrot ammattilaisena oman kokemuksesi valitusjutusta. Läpinäkyvyys on näinä aikoina tärkeämpää kuin koskaan ennen. Sekä kollegiaalisuuden että kuluttajan näkökulmasta on tärkeää kuulla myös ammattilaisen näkemyksiä näihin asioihin.


      • jdhfsdjh

        "Itse hävisin oikeudessa jutun, kun en pystynyt todistamaan, että olin antanut potilaalle esitteen, jossa kerrottiin rintaimplantin kapselikomplikaation mahdollisuudesta eikä vastaanotolla ollut hoitajakaan tajunnut sanoa, että se annettiin kaikille potilaille.. Olisin sen voittanut seuraavassa oikeusasteessa, mutta en vienyt asiaa sinne, koska mielestäni se olisi vaarantanut hänen mielenterveytensä. "

        Mitäköhän se lääkärietiikka nyt oikeasti sanoo tämmöisestä julkiselle foorumille kirjoittelusta.


      • töihinpoispalstalta

        samaa ihmettelen, eikö kenelläkään ole oikeaa tekemistä


      • Eräspotilas

        "Mitäköhän se lääkärietiikka nyt oikeasti sanoo tämmöisestä julkiselle foorumille kirjoittelusta."

        Olisiko siis parempi että asiakkaat saisi kaikessa rauhassa keskenään haukkua kaikki suomalaiset lääkärit, eikä asiallista tietoa saisi mistään. Epäilen vaan että nimimerkki Expl vielä jossain vaiheessa kyllästyy tuulimyllyjä vastaan taistelemiseen ja lopettaa palstan lukemisen ja ainakin vastaamisen viesteihin. Olen kuullut muutamalta plastiikkakirurgilta etteivät halua lukea nettipalstoja koska niillä vain haukutaan lääkäreitä.


      • jdhfsdjh
        Eräspotilas kirjoitti:

        "Mitäköhän se lääkärietiikka nyt oikeasti sanoo tämmöisestä julkiselle foorumille kirjoittelusta."

        Olisiko siis parempi että asiakkaat saisi kaikessa rauhassa keskenään haukkua kaikki suomalaiset lääkärit, eikä asiallista tietoa saisi mistään. Epäilen vaan että nimimerkki Expl vielä jossain vaiheessa kyllästyy tuulimyllyjä vastaan taistelemiseen ja lopettaa palstan lukemisen ja ainakin vastaamisen viesteihin. Olen kuullut muutamalta plastiikkakirurgilta etteivät halua lukea nettipalstoja koska niillä vain haukutaan lääkäreitä.

        Osui nyt vain kohdalle tämä ketju ja ällistyin siitä, että kirjoittaja antaa ymmärtää olevansa potilaita operoinut kirurgi, mitä kyllä vahvasti epäilen, koska näemmä viisveisaa entisten potilaidensa oikeussuojasta, sillä käsittääkseni lääkärikunnalla on varsin tiukat ohjeet tämäntyyppisten ulostulojen suhteen, vaikka sinänsä täysin ymmärrettävää, että lääkärit ovat myös yksityishenkilöitä siinä missä me muutkin ja harkintakyky voi pettää syystä tai toisesta kenellä tahansa.


      • Sexpl

        Totta kai lääkäri voi kertoa potilastapauksista ilman nimiä.
        Samoin muidenkin alojen ammattilaiset (psykiatrit, opettajat, lastensuojelu) voivat kertoa tapauksista yleisellä tasolla.


      • jdhfsdjh
        Sexpl kirjoitti:

        Totta kai lääkäri voi kertoa potilastapauksista ilman nimiä.
        Samoin muidenkin alojen ammattilaiset (psykiatrit, opettajat, lastensuojelu) voivat kertoa tapauksista yleisellä tasolla.

        On lääkärikunnan eettisten periaatteiden vastaista kommentoida hoidettavana olleen potilaan mielenterveyden tilaa silloin kun itse on ollut oikeudenkäynnin vastapuolena, koska on jäävi arvioimaan. Sitäpaitsi kyseisenkaltaisia oikeustapauksia taitaa olla meillä sen verran harvakseltaan, että potilaan nimikin selvitettävissä.


      • Sexpl

        Kuluttajaviranomaiselle mielestäsi tehdään valituksia "harvakseltaan"?
        I rest my case.


      • jdhfsdjh
        Sexpl kirjoitti:

        Kuluttajaviranomaiselle mielestäsi tehdään valituksia "harvakseltaan"?
        I rest my case.

        Oikeudessa häviämisestä tuossa oli kirjoittajan mukaan kyse ja niitä tosiaan olettaisin olevan melkolailla harvakseltaan.
        Pitää tietysti ottaa huomioon, että riitajuttu tuomioistuimessa ei perusta hoitosuhdetta yhtä vähän kuin jos lääkäri kohtaa entisen potilaansa muualla, eikä sen vuoksi voi mennä arvioimaan henkistä kuin muutakaan tilaa vedoten siihen että ko. henkilö ollut joskus aiemmin hänellä hoidettavana, koska diagnosointi vaatii potilaan suostumuksen.


      • t4edythfdtredy

        Ai jaaha, tämä yksi lyhyt kommenttiko katkaisi kamelin selän. Kun lääkäri lipsautti hävinneensä oikeusjutun niin heti alkoi älämölö koko kommentoinnista. En minä ainakaan pystyisi yrittämälläkään löytämään tuossa mainittua potilasta nimineen - eikä edes kiinnostakaan.


      • jdhfsdjh
        t4edythfdtredy kirjoitti:

        Ai jaaha, tämä yksi lyhyt kommenttiko katkaisi kamelin selän. Kun lääkäri lipsautti hävinneensä oikeusjutun niin heti alkoi älämölö koko kommentoinnista. En minä ainakaan pystyisi yrittämälläkään löytämään tuossa mainittua potilasta nimineen - eikä edes kiinnostakaan.

        Koko case kuulostaa keksityltä, sillä ei noilla mainituilla perustella sen paremmin voiteta kuin hävitäkään.


    • äölkjhgfdsa

      Hyvä kirjoitus tuo vahinkoja ei myönnetä ja niitä jopa peitellään. Sellaista kieroa hommaa.

    • hähhh

      Olisi voittanut seuraavassa oikeusasteessa? Mistä tietää, jos sitä ei koskaan edes käyty??

    • DoNotComplain

      Tässä on hyvä tajuta se simppeli juttu, että sen jälkeen kun ihminen tekee päätöksen hakeutua esteettiseen toimenpiteeseen, vastuu on hänellä itsellään.

      Kenenkään ei ole pakko käydä näissä, ja aina toimenpiteeseen mennessään ihminen ottaa jonkinasteisen riskin.

      Käyn itse säännöllisesti pistoshoidoissa. Minulla on implantit. Olen aina tajunnut, että nämä ovat omia valintojani. Jos rintaimplanttini kapseloituvat tai huulitäytteeni aiheuttaa ongelmia, syy on minun. Kukaan ei minua pakota näihin hoitoihin.

      Suurin osa tällä palstalla marisevista naisista on uusavuttomia oman elämänsä objekteja.

      Tehkää päätöksiä ja kantakaa päätöksistänne vastuu. Aikuiset ihmiset.

    • Expl

      Onpa raikas ja selväpäinen mielipide asiaan. Niin se lopulta on. Plastiikkakirurgi tekee lupaamansa toimenpiteen, mutta yksilöeroista johtuen täyttä varmuutta lopputuloksesta ei voi antaa. Siksi ensimmäinen vastaanottokäynti on hyvin tärkeä. Suurin osa esteettisistä leikkauksista tuo hyväksyttävän tuloksen, mutta aika harvoin leikkauksen jälkeen potilas oikein hyppää peilin edessä ja sanoo, että juuri tätä minä halusin. Yleensä tulos on aina vähän odottamaton. On erittäin vaikea hahmottaa tarkasti leikkauksen tuoma muutos. Vastaanotolla sen ymmärtämistä voi auttaa 3D kuvauksen ja kuvan korjauksen avulla.
      Onneksi esteettiseen hoitoon tulevat ovat yleensä hyväkuntoisia ja vakavat komplikaatiot ovat harvinaisia.

    • Anonyymi

      Minulle tehtiin 2016 otsankohotus vaikka piti olla yläluomien leikkaus, lääkäri kieltäytyi tekemästä pelkkää luomileikkausta sanoi että otsankohotuksella saadaan pysyvä tulos. Minulle esiteltiin 3 endotine koukkua mitkä laitetaan nostamaan otsa uuteen kohtaan, nämä ovat oikein tehdyt. Ohimoille tulevista 10 cm haavoista ei puhuttu mitään. Otsa valahti takaisin 4 kk jälkeen. Toisen lääkärin arviossa kyse ei ole edes tähystysleikkauksesta vaan lähellä täydellistä avausta. Painostettiin leikkaukseen ja annettiin puutteellista informaatiota. Olen tehnyt pvk:lle vahinkoilmoituksen. Leikkaava lääkäri kyllä tietää virheensä ja on mennyt kaikkia neljää käyntiäni hänen luonaan muokkaamaan omakantaani niin että siellä on virheellistä tietoa, hän siis jälkikäteen muokannut tietoja omaksi parhaakseen. Suutuin niin paljon että tein rikosilmoituksen, onneksi minulla oli tulostettuna oikeat teksti jotka olen lähettänyt pvk:lle, Valviraan sekä myös nämä hänen muokkaamansa tekstit, omakannasta näkyy että kaikkia 4 käyntiä lääkäri muokannut. Tietosuojavaltuutettu kehoitti tekemään rikosilmoituksen. Asia on nyt kesken

      • Anonyymi

        Huh... Toivon , että kirurgi joutuu vastuuseen tuo on törkeää.


    • Anonyymi

      Valitettavasti pvk on täysi vitsi. Potilaalla ei ole mitään turvaa. Kirurgi saa tehdä minkälaista jälkeä tahansa, pilata toisen kasvot, ja mitään korvauksia et saa. Kadun leikkaustani lopun ikääni, rumat arvet kasvoissani.

    • Anonyymi

      Jos ette saa oikeutta, voitte aina kertoa tarinanne lääkärin nimen kanssa. Siten autatte lääkäriä skarppaamaan ja annatte muille potilaille kallisarvoista tietoa.

      • Anonyymi

        Ylläpito poistaa viestit joissa on nimeltä mainiten moitittu jotain lääkäriä.


    • Anonyymi

      Kannattaa matkustaa ulkomaille hoitoon jos vain mahdollista, Suomen kalliita hintoja on turha maksaa siinä uskossa että potilasturvallisuus olisi jotenkin huippua tai että virheet korvattaisiin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4995
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1255
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe