Uusin katsastustilasto: Toyota taas paras

TaasParasAinaParas

Trafin tilasto viime vuodelta, eli hylkäysprosentit automerkeittäin:

Toyota 9,2
Audi 12,4
Skoda 16,6
Volkswagen 17,1
Volvo 18,3
Ford 19,7
Nissan 21,4
Mercedes-Benz 22,1
Opel 23,7

Repikää taas siitä.

35

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OCU1

      ei pärjännyt skoda taaskaan. montako vuotta skoda on ollut isovikaisin auto?

      • HOLISTI74.91

        taitaa olla jo 14 vuosi peräkkäin. luotettavuusbrändin viimeinen.


    • Ylisanatloppu

      On kyllä voittajan helppo hymyillä.
      VW:t leviää kuin elanto, Skodat leviää, Fordit leviää, Opelit leviää...
      Elämä on kuin pelkkää star trekkiä --- tosin Toyotalla oltiin jo perillä ja saunakin oli lämmin kun perille avaruusaluksella ehdittiin sanoi Helsingin Sanomille Enterprisen kapteeni James T. Kirk
      Oli kuulemma vakuuttavaa menoa.

    • HolistinKyykkäys

      Muilla ajetaan, Toyota seisoo huolloissa ja parkkipaikalla, tämähän on jo todettu aiemminkin.
      Toyota käytetään aina katsastushuollossa, eikä katsuri hylkää ruosteesta.
      Ja siten kun nuo luvut katsotaan syittäin, niin 90% muiden merkkien hylsyistä on kuskin laiskuudesta kiinni, eli huonot renkaat, päästöt jne...
      Toyota on vaan niin huono ajaa ettei kukaan työkseen ajava halua kipeää selkää ja kurjaa hutera kyytiä.

      • leiman.haussa

        Kyllä, tästä on jauhettu aiemminkin. Saksalaisautojen hylkäyssyyt ovat tilaston mukaan liikenneturvallisuuden kannalta vakavia, kuten alustan ja jarrujen viat. Toyotilla ei esiinny yleensä tiettyä vikatyyppiä lainkaan, joka kertoo autojen hyvästä laadusta.
        Päästöjen nousukin yli raja-arvojen kertoo auton heikosta teknisestä laadusta, johon haltija ei voi paljoa vaikuttaa.
        Ja kertoohan tuop tilasto senkin, että Skoda on laadukkain VAG-Groupin autoista.


      • HolistiKyykmaninVääntö
        leiman.haussa kirjoitti:

        Kyllä, tästä on jauhettu aiemminkin. Saksalaisautojen hylkäyssyyt ovat tilaston mukaan liikenneturvallisuuden kannalta vakavia, kuten alustan ja jarrujen viat. Toyotilla ei esiinny yleensä tiettyä vikatyyppiä lainkaan, joka kertoo autojen hyvästä laadusta.
        Päästöjen nousukin yli raja-arvojen kertoo auton heikosta teknisestä laadusta, johon haltija ei voi paljoa vaikuttaa.
        Ja kertoohan tuop tilasto senkin, että Skoda on laadukkain VAG-Groupin autoista.

        Hehee, vai vakavia vikoja jos joku koiranluu on hiukan väljä tai kässäri puoltaa. Toyotassa on noita alustaongelmia vähintäänkin yhtä paljon. Kannattaa lukea listaukset ihan avoimesti ettet nolaa itseäsi enempää.


      • Tero.katsastaa.huoletta
        HolistiKyykmaninVääntö kirjoitti:

        Hehee, vai vakavia vikoja jos joku koiranluu on hiukan väljä tai kässäri puoltaa. Toyotassa on noita alustaongelmia vähintäänkin yhtä paljon. Kannattaa lukea listaukset ihan avoimesti ettet nolaa itseäsi enempää.

        Trafin 2016 julkaistusta tilastosta on selvästi luettavissa, että vuoden 2013 kaikki yleisimmät Toyotan mallit: ei yhtään useimmin hylkäyksen syynä olevaa vikaa.
        Lähes kaikki VW-mallit: yleisimmät syyt renkaat, vanteet, akseliston viat ja käyttöjarru sekä obd-testin viat. Ei siis ole kyse koiranluista tai käsijarrusta.
        Samanlainen vikaesiintymien suma on myös vuoden 2010 VW-autoissa eli Toyotan autoissa ei mitään yleisvikaa.
        Periaatteessa autohan pitää olla aina katsastuskunnossa jo käyttäjän ja muiden tienkäyttäjien turvallisuudenkin takia.


    • olkoon.paras

      Mitkä olivat eri merkkien vuotuiset ajokilometrit? Kuljettajien ikä?

    • Näin_aina

      Kuten aina ennenkin, katsastustilasto kertoo enemmän auton omistajasta kuin autosta.
      Tojoterolle on ykkösasia saada leima ensi yrittämällä ja sehän onnistuu kun auto huolletaan ennen katsastusta. Kaikki tojon omistajat tekevät niin. Muitten merkkien omistajat eivät välitä aiheesta tuon taivaallista vaan hakevat vikalistan katsastajalta ja korjauttavat viat jos niitä sattuu olemaan.

      • menikö.oikein

        Koville ottaa kun Toyota dominoi. Selitykset idiootilla ovat jo hiekkalaatikkotasolla kun harmittaa niin paljon ettei edes yritä keksiä perusteluja typerille väittämilleen. No se on hänen murheensa ja ongelmansa. Miksi me Toyotan omistajat alkaisimme niitä miettimään kun meillä on syvä mielenrauha eikä ole kylmä rinki peräaukon ympärillä pekona jakopään tai dsg-laatikon porsismisesta ja huijarin uhriksi joutumisesta?


      • meissä_on_se_ero

        Vahvistan. Kaikki tuntemani Toyotan omistajat toimivat juuri noin ja heitä on sattuneesta syystä paljon,
        Itselläni ei ole Toyotaa, eikä tulisi mieleenkään käyttää autoa huollossa juuri ennen katsastusta ellei 1½-2 vuoden välein sattuva määräaikaishuolto osu juuri samaoihin aikoihin. Harvoin osuu. On paljon halvempaa hakea katsastajalta vikalista kuin viedä auto huoltoon saatteella, että katsokaa tarvitseeko jotain korjata katsastusta ajatellen. On nimittäin aivan päivänselvää, että korjaamot vaihtavat osia varmuuden vuoksi jos niille antaa vapaat kädet määritellä mitä pitäisi uusia. Katsastusmies tietää kuitenkin parhaiten mitä on syytä korjata jotta liikenneturvallisuus säilyy. Jälkitarkastus maksaa vain 25€.


    • ankeinen2

      Katsastuspäivä, Teron vuoden kohokohta.

      • kerralla.läpi

        Kyllä siihen joutuukin näkemään vaivaa ja kiertämään monet purkamot halvimpia osia etsiessä.


    • Silminnäkijävaan

      Kaverilla on toyota. Aina hakee romuttamoilta varaosia, jos on autossa korjattavaa, ja sitten huollattaa auton aina huollossa ennen katsastusta, että saisi katsastuskonttorilla leiman ensiyrittämällä. Kovasti näkee vaivaa leiman eteen.

      • HänYksiMiljoonassta

        No, hänhän se sitten nuo tilastot ratkaisee. Eihän ne nyt muuten olisi noin hyviä jos kaverisi ei tekisi noin.


    • KyykmanFaktanSotkijat

      Missä linkki aloituksen listaan?

      • LaitaLinkitÄläValehtele

        Paraskin linkin pyytäjä. Sinun valheissasi kun sitä linkkiä ei ole koskaan, koska valheeseen ei voi olla linkkiä.

        Suomen suosituimpien automerkkien hylkäysprosentit katsastuksessa 2016
        Toyota 9,2
        Audi 12,4
        Skoda 16,6
        Volkswagen 17,1
        Volvo 18,3
        Ford 19,7
        Nissan 21,4
        Mercedes-Benz 22,1
        Opel 23,7

        Lähde: Trafi

        https://www.hs.fi/autot/art-2000005058925.html


    • HuippuLaatuunLisääLaatua

      Onhan tuo Toyotalta hirveä saavutus. Joka vuosi vain sijoitusten määrä eri vuosina käyttöön otetuissa autoissa vain kasvaa kärkikymmenikössä, 2015 niitä oli 42 sijaa, nyt tässä viimeisimmässä 47 sijaa. Hurjan korkea laatu vain nousee.

      "Toyota keräsi 47 paikkaa kärkikymmenikössä. Se tarkoittaa, että joka vuosi keskimäärin neljä Toyotan mallia oli hyvien autojen listalla."

      https://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-analyysi-toyota-suomen-katsastustilastojen-ylivoimaisesti-viattomin-toisessa-aaripaassa-amerikkalaiset-italiaiset-ranskalaiset-merkit/

      A-katsastuksen vuoden 2015 tilastoissa Toyotalla on yhteensä 42 autoa top-10 sijoituksissa.

      https://www.a-katsastus.fi/vikatilasto

    • Mauttomin

      Laadukas auto. Menee paikasta A paikkaan B kuten polkupyörä kunhan jaksaa polkea.
      Muuten en kyllä arvosta kyseistä merkkiä. Ajettavuus, kuormankantokyky, moottorin ominaisuudet (vääntö), muovisuus. Nelivetoisissa lähes aina huonoin etenijä (RAV) kun eri vertailuja lukenut. Luulisi näin suuren valmistajan pystyvän parempaan ominaisuuksien puolesta. Sopii niille joita autot ei kiinnosta- harmaa ja mauton. Sisätilojen mitoitukset tehty aasialaisten koon mukaan (155cm).

      • VarmaOnVarma

        Ei millään muulla asialla ole väliä kuin kestävyydellä ja luotettavuudella. Ne tuovat sen kuuluisan mielenrauhan autoiluun, ei mene aikaa ja energiaa turhaan. Ja kaikki merkit eli tavallisen palkansaajan ostettavissa olevat ovat riittävän suorituskykyisiä, tilavia ja muuten arkiajoon käypäsiä pelejä, mutta vain yksi on luotettavin ja kestävin ja näin on ollut vuosikymmenet. Siksi Toyota on viisaan autoilijan valinta, varmaa autoilua ilman ylimääräisiä kuluja ja huolia. Siinä se on!


      • oppirahat_maksettu
        VarmaOnVarma kirjoitti:

        Ei millään muulla asialla ole väliä kuin kestävyydellä ja luotettavuudella. Ne tuovat sen kuuluisan mielenrauhan autoiluun, ei mene aikaa ja energiaa turhaan. Ja kaikki merkit eli tavallisen palkansaajan ostettavissa olevat ovat riittävän suorituskykyisiä, tilavia ja muuten arkiajoon käypäsiä pelejä, mutta vain yksi on luotettavin ja kestävin ja näin on ollut vuosikymmenet. Siksi Toyota on viisaan autoilijan valinta, varmaa autoilua ilman ylimääräisiä kuluja ja huolia. Siinä se on!

        VarmaOnVarma hyväksyisi neliskulmaiset pyörätkin jos kestävyys ja luotettavuus olisi huippua. Millään muulla asialla kun ei ole väliä kuin kestävyydellä ja luotettavuudella.
        Monikymmenvuotisella kokemuksella auton käytöstä ja omistamisesta sanoisin, että kaikissa kokemissani automerkeissä luotettavuus on ollut riittävä vielä yli puoli miljoonaa kilometriä ajettuinakin, mutta ominaisuuksissa on ollut merkittävimmät erot.
        Toyota on ollut pettymys myös luotettavuusmielessä. Tämä jälkimmäinen, Avensis 2,2 D-4D, oli varsinainen pohjanoteeraus. Neljän vuoden ja hiukan yli 100000km:n jälkeen moottori meni uusiksi kun vuotavaa kannentiivistettä ei kuulemma voinut korjata. Onneksi oli jatkettu takuu, eikä vika jättänyt tielle. Sähköisen käsijarrun jumittuminen päälle vieraalla paikkakunnalla johti matkan kesksytymiseen ja hinurin tilaamiseen. Parin tonnin korjaus meni omasta pussista.


    • Toyotavarmuutta

      Toyota on merkki henkilöille joilla on jalat tukevasti maassa eikä ole tarveta peniksen jatkeelle. Liikenteessä on helppo todeta, minkä merkkisten autojen omistajilla on paineita ohitella ottamalla käsittämättömiä riskejä. Kulkeeko tietyt automerkit ja idiotismi käsi kädessä liikenteessä?

    • Heilfanaatikot

      Ok. Tojota on kärjessä. Sitten on kolme Vag tuotetta, jotka ovar muka täysiä paskoja Sitten tulee muut, joiden kuntoa ei voi enää millään laatusanalla enää mainita.
      Ei tuo ero ykkösen ja kakkosen välillä ole suuri. Näköjään viattomassa tojossakin on vikoja. Fanaattinen hehkutus jatkuu....

      • kakkoslaatua.pukkaa

        Onhan siinä oikeasti aika iso ero. Audeissa on hylkäyksen aiheuttaneita vikoja yli 30 prosenttia enemmän, Skodissa ja Volkkareissa lähes kaksinkertainen määrä kuin Toyotissa. Selvästi kakkoslaatua saksalaisella suunnittelulla.


    • harkinnassatojo

      Laadusta ei kannata puhua katsastustilastoja katsottaessa. Viattomuudesta voidaan puhua tai vähemmän ajetun auton vähemmistä vioista. Tojon laatu on mitä on, sen taas vertailutestit osoittaa. Onnea kuitenkin hyvästä saavutuksesta. Ei huono, sanoisi Jormakin.
      Ehdolla perheen kolmosautoksi, Ykkös tai kakkosautoksi siitä ei ole, ainakaan meille.

    • laadukas.ja.luotettava

      " Tojon laatu on mitä on, sen taas vertailutestit osoittaa."
      AutoBildin laatu ja luotettavuusvertailussa Toyota on tullut ykköseksi jo 7 (seitsemän) kertaa. Ei siihen ole yksikään muu merkki vielä yltänyt, eikä päässyt lähellekään. Miten se on selitettävissä jos mielestäsi" laatu on, mitä on"? Vai Volkkariako tarkoitit kun se on viimeisenä samassa laatu- ja luotettavuusvertailussa?

      • casaadaadasdsdd

        Niin Autobild on laatu lehti, täynnä aitoa faktaa kuten testi jossa mukana keskikokoiset farmariautot.Jos Toyota on niin huono kuin testissä oli ei kestävyydellä ole mitään väliä jos auto muuten on noin HUONO.


      • katsurin.ylistämä
        casaadaadasdsdd kirjoitti:

        Niin Autobild on laatu lehti, täynnä aitoa faktaa kuten testi jossa mukana keskikokoiset farmariautot.Jos Toyota on niin huono kuin testissä oli ei kestävyydellä ole mitään väliä jos auto muuten on noin HUONO.

        Mikä siinä oli huonoa? Eihän siinä verrattu muuta kuin käyttöominaisuuksia jotka kaikki ovat enemmän tai vähemmän makuasioita ja kiinni käyttötarpeesta. Minulle ainakin kestävyys, laaatu ja luotettavuus ovat ne kolme tärkeintä ominaisuutta niinkuin valtaosalle ostajista, josta tietenkin on seurauksena paras arvon säilyminen kun ei tarvitse peljätä mitään tsi tai dsg-pommia jotka kulkevat kiertopalkintoina markkinoilla, jos nyt jatkossa kelpaavat kellekkään huijatuksi tulemisen pelosssa. Minulle ei riitä mikään laatumielikuva vaan pitää olla koettua pitkäaikaista todellista laatua jota ei tarvitse koko aikaa olla korjaamassa jota tulisi parempaan kuntoon ja vielä maksaa siitä.


    • AinaParas

      Toyota on aina paras. Aina.

      • edellä.muita

        Niin ja nyt vielä tuli se ladattava hybridi, pelkällä sähköllä 70 kilsaa ja latausaikakin vain pari tuntia omastakin pistokkeeesta! Yhdistetty kulutus vain vaivaiset 1l /100km


    • P.e.n.t.t.i

      Ottaen huomioon kuinka yksinkertaista tekniikkaa Tojo sisältää, on sen hylkäysprosentti tosi suuri.

    • Tätä.päivää

      Heippa kollo! Kansanautovalmistajalle rullaketjunkin valmistaminen oli ylivoimaisen monimutkaista tekniikkaa ja huijaamallakin yritettiin selvitä hengissä surkein tuloksin

    • yllättynyt

      Katsastustilasto kertoo vain mitkä autot ovat tarkastettu ja korjattu ennen katsastusta ja mitkä eivät, noin keskimäärin. Mitkään tahot eivät Suomessa toteuta kestotestejä autoille. Oikea tapa tehdä kestotesti on ottaa vaikkapa viisi eniten myytyä autoa/merkkiä hintaluokassaan ja ajaa niillä 500000km sekä kirjata kaikki huollot ja korjaukset ylös.

      • Longfault

        Suomennettuna siis ne vikaisat käy vaan valohoidossa marmoripajalla?


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe