Lääkärin mielestä bentsoja ei tarvita

Sairaanhoitaja33

Olen sairastanut paniikkihäiriötä 18 vuotiaasta asti, silloin heti iskettiin fluoksetiini päälle. Vasta noin 5v sitten ssri lääkkeen teho alkoi hiipua, Ja ahdistusoireita alkoi ilmetä.
Tähän kylkeen sitten lisättiin Opamox 15mgX0.5-1 ja terkan tädit on ollu hyvinkin tarkkoja jos reseptin uusintaa oon pyytänyt ennen noin 1.5 kk aiemmasta. Wtf. Tästä opamox määrästä ei kuulemma luisuta ettei tule riippuvuutta. Hämmentävää kuinka paljon suurempi kiinnostus esim helsingin kaupungin terveydenhoidolla on minun mahdollista riippuvuuttani kohtaan, kuin sitä että olen 26v sairastanut paniikihäiriötä, ja hoidoksi on riittänyt lääkärin mukasn resepti ja seurantasoitto(omasta toimestani). Välttämättä tulee ajatus, että olisinpa enemmän sekaisin niin saisin apua joskus.

5

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • d9fhcy57rhg

      Paniikkihäiriö nimistä sairautta ei ole olemassa, joten sitä ei voi sairastaa. Paniikkikohtaukset taas ovat normaalia ihmisreagoimisesta stressaaviin elämäntilanteisiin.

      Jos saat paniikkikohtauksia, kannattaa selvittää mistä panikoiminen johtuu ja pyrkiä mahdollisuuksien mukaan eliminoimaan elämästä kyseinen stressin aiheuttaja. Jos tämä ei jostain syystä onnistu, seuraava taktiikka on opetella sietämään stressitekijää. Se vaatii aiheen käsittelyä ja aikaa.

      Mitä tulee rauhoittaviin ja muihin huumausaineisiin, joita psykiatria promoaa, koko systeemi on tekopyhä. SSRI:t koukuttavat samassa merkityksessä kuin bentsodiatsepiinit, joten bentsopelottelulle ei ole tuosta näkökulmasta pohjaa. Lääkärit ja psykiatrit ovat usein tietämättömiä aiheesta, mutta valitettavasti heillä on valta päättää. Reseptilait tulisi kumota kokonaan, jotta moisesta pelleilystä päästäisiin. Jokaisella kansalaisella tulee olla vapaus päättää itse mitä suuhunsa laittavat. Oli se haitallista tai hyödyllistä.

      • harkitsen_itse

        Kyllä jokaisella kansalaisella on oikeus päättää, mitä suuhunsa laittaa.

        Itse syön bentsoja ja myös muita lääkkeitä. Ei niitä kukaan minulle tyrkytä, mutta käyn lääkärillä noin kerran vuodessa ja hän kirjoittaa reseptit. En edes ota kaikkea apteekista, vaan ainoastaan päivittäiseen tarpeeseen.


      • Lässyblässyn

        Taas yksi bentsoriippuvainen julistamassa kuinka lääkkeet ovat pahasta, mutta bentsot ovatkin hyvästä.


      • harkitsen_itse
        Lässyblässyn kirjoitti:

        Taas yksi bentsoriippuvainen julistamassa kuinka lääkkeet ovat pahasta, mutta bentsot ovatkin hyvästä.

        Mitä väliä riippuvuudella, kun ikää on lähes sata vuotta? Olisivat vittu ammattiauttajat auttaneet ettei olisi tarvinnut syödä lääkkeitä. meillähän kun on se toimiva Hae Apua -automaatti.

        En sanonut, että lääkkeet ovat pahasta. Lääkkeitä otetaan tarpeeseen. Niin bentsoja kuin muitakin lääkkeitä. Bentsot tasaavat niitä pahan olon tuskallisimpia huippuja ja ovat monelle tarpeeseen. Lisäksi niillä ei ole ollut sivuvaikutuksia kuten kymmenillä muilla oli, joten sitä kerran jos toisenkin kokeilun jälkeen siirryttiin takaisin bentsoihin.


      • d9fhcy57rhg
        Lässyblässyn kirjoitti:

        Taas yksi bentsoriippuvainen julistamassa kuinka lääkkeet ovat pahasta, mutta bentsot ovatkin hyvästä.

        Mitä tarkoitat tässä yhteydessä lääkkeillä, jos kerta bentsodiatsepiineja et ilmeisesti sellaiseksi laske?

        Entä ketä taas tarkoitat bentsoriippuvaisella? Mitä riippuvaisuus edes on? Miten sellainen määriteltäisiin? Että tykkää käyttää bentsoja? Henkilökohtaisesti tykkään jalkapallosta. Olenko siis jalkapalloriippuvainen? Jos mielestäsi olen, onko se huono asia? Mitä yrität ylipäänsä viestiä sillä, että on riippuvainen jostain?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2024
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1730
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1167
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      2
      1134
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      132
      1078
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      976
    Aihe