Aurinkopaneeli

Paneelinkiinnitys

Tilasin SW-Energia Soft paneelin.

Mietin millaiset kiinnikkeet siihen laittaisin. Ajattelin jonkinlaisia pieniä kiinnityslenkkejä, joihin voi sitten laittaa kuminauhat tai remmit paneelin siirtelyä varten . Olisiko ehdotuksia?

11

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seppomartti

      Pehmeitä olen nähnyt kiinnitettävän tarranauhalla biminin tai sprayhoodin katolle. Käynee myös luukkutallin katolle. Itse käytin ohuita naruja kiinnitykseen kun jätin veneen pitkäaikaisesti. Heikkotehoinen pehmeä piti akkulatauksen yllä.

      • nepparikiinnitys

        Omassa veneessä käytin nepparikiinnitystä, kun 3 vuotta sitten laitoin ohuet taipuisat paneelit sprayhoodin katolle. Hyvin pysyneet kovissa tuulissa ja on helppo irrottaa. Ebay.de:ssä on iso valikoima eri merkkisiä, edullisia paneeleita. Valmistusmaa taitaa olla Kiina.


    • Mökkimerellä

      Millaisia kokemuksia teillä on kyseisestä yrityksestä? Onko luotettava toimija?

      • seppomartti

        Tällainen pehmeä ja jopa isolla säteellä rullattava paneeli ei ollut kovin vahva. Pinnalla oleva ohut muovikalvo repesi. Lataa tosin sen jäkeenkin muttei varmaan sovi mekaaniseen rasitukseen kuten päällä käveltäväksi.
        Kovat ohuen levyn päälle tehdyt alle 10cm/m taipuvat paneelit ovat päälle astuttavia ja ja veneen kannelle parempia


    • Tarranauhalla kiinnitin aavistuksen kaarella kannen päälle. Hyvin on pysynyt. Sen sijaan koiran tassuttelua ohut filmipinta ei tunnu kestävän.

    • seppomartti

      Tee koirastasi rukkaset. Niin minäkin tein.

      • eienääsaimaalle

        Teki mieli tehdä , Nuijamaan passintarkastuksessa kanavalla raahasivat ison koiran veneeseen mikä välittömästi hyppäsi paneelin päälle raapien liukasta paneelia niin pirusti , kyllä vit..ti !


      • seppomartti

        joku haluaa käyttää nimimerkkiäni kehoittamalla tekemään koirasta rukkasia. Ei kiusanteko ole ensimmäinen kerta. Ilmeisesti siitä saa jotain sairaalloiista tyydytystä.
        Koiran ja kissan omistajana voin vakuuttaa, että eron hetki on ollut aina vaikea. Ei tule rukkaset mieleen.


      • eienääsaimaalle
        seppomartti kirjoitti:

        joku haluaa käyttää nimimerkkiäni kehoittamalla tekemään koirasta rukkasia. Ei kiusanteko ole ensimmäinen kerta. Ilmeisesti siitä saa jotain sairaalloiista tyydytystä.
        Koiran ja kissan omistajana voin vakuuttaa, että eron hetki on ollut aina vaikea. Ei tule rukkaset mieleen.

        Koirista pitävänä jäi tekemättä , niistä koiran omistajista kertokoon passintarkastuspaikan nimi olennaisen.


      • timppa01
        seppomartti kirjoitti:

        joku haluaa käyttää nimimerkkiäni kehoittamalla tekemään koirasta rukkasia. Ei kiusanteko ole ensimmäinen kerta. Ilmeisesti siitä saa jotain sairaalloiista tyydytystä.
        Koiran ja kissan omistajana voin vakuuttaa, että eron hetki on ollut aina vaikea. Ei tule rukkaset mieleen.

        minä jo ehdin ihmetellä kommenttia joka ei ollut ollenkaan tyylisi mukainen.Hyvä että selitys löytyi.


      • seppomartti kirjoitti:

        joku haluaa käyttää nimimerkkiäni kehoittamalla tekemään koirasta rukkasia. Ei kiusanteko ole ensimmäinen kerta. Ilmeisesti siitä saa jotain sairaalloiista tyydytystä.
        Koiran ja kissan omistajana voin vakuuttaa, että eron hetki on ollut aina vaikea. Ei tule rukkaset mieleen.

        Rekisteröi nimimerkkisi ensi tilassa, ennenkuin "kaverisi" tekee sen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe