Aurinkopaneeli

Paneelinkiinnitys

Tilasin SW-Energia Soft paneelin.

Mietin millaiset kiinnikkeet siihen laittaisin. Ajattelin jonkinlaisia pieniä kiinnityslenkkejä, joihin voi sitten laittaa kuminauhat tai remmit paneelin siirtelyä varten . Olisiko ehdotuksia?

11

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seppomartti

      Pehmeitä olen nähnyt kiinnitettävän tarranauhalla biminin tai sprayhoodin katolle. Käynee myös luukkutallin katolle. Itse käytin ohuita naruja kiinnitykseen kun jätin veneen pitkäaikaisesti. Heikkotehoinen pehmeä piti akkulatauksen yllä.

      • nepparikiinnitys

        Omassa veneessä käytin nepparikiinnitystä, kun 3 vuotta sitten laitoin ohuet taipuisat paneelit sprayhoodin katolle. Hyvin pysyneet kovissa tuulissa ja on helppo irrottaa. Ebay.de:ssä on iso valikoima eri merkkisiä, edullisia paneeleita. Valmistusmaa taitaa olla Kiina.


    • Mökkimerellä

      Millaisia kokemuksia teillä on kyseisestä yrityksestä? Onko luotettava toimija?

      • seppomartti

        Tällainen pehmeä ja jopa isolla säteellä rullattava paneeli ei ollut kovin vahva. Pinnalla oleva ohut muovikalvo repesi. Lataa tosin sen jäkeenkin muttei varmaan sovi mekaaniseen rasitukseen kuten päällä käveltäväksi.
        Kovat ohuen levyn päälle tehdyt alle 10cm/m taipuvat paneelit ovat päälle astuttavia ja ja veneen kannelle parempia


    • Tarranauhalla kiinnitin aavistuksen kaarella kannen päälle. Hyvin on pysynyt. Sen sijaan koiran tassuttelua ohut filmipinta ei tunnu kestävän.

    • seppomartti

      Tee koirastasi rukkaset. Niin minäkin tein.

      • eienääsaimaalle

        Teki mieli tehdä , Nuijamaan passintarkastuksessa kanavalla raahasivat ison koiran veneeseen mikä välittömästi hyppäsi paneelin päälle raapien liukasta paneelia niin pirusti , kyllä vit..ti !


      • seppomartti

        joku haluaa käyttää nimimerkkiäni kehoittamalla tekemään koirasta rukkasia. Ei kiusanteko ole ensimmäinen kerta. Ilmeisesti siitä saa jotain sairaalloiista tyydytystä.
        Koiran ja kissan omistajana voin vakuuttaa, että eron hetki on ollut aina vaikea. Ei tule rukkaset mieleen.


      • eienääsaimaalle
        seppomartti kirjoitti:

        joku haluaa käyttää nimimerkkiäni kehoittamalla tekemään koirasta rukkasia. Ei kiusanteko ole ensimmäinen kerta. Ilmeisesti siitä saa jotain sairaalloiista tyydytystä.
        Koiran ja kissan omistajana voin vakuuttaa, että eron hetki on ollut aina vaikea. Ei tule rukkaset mieleen.

        Koirista pitävänä jäi tekemättä , niistä koiran omistajista kertokoon passintarkastuspaikan nimi olennaisen.


      • timppa01
        seppomartti kirjoitti:

        joku haluaa käyttää nimimerkkiäni kehoittamalla tekemään koirasta rukkasia. Ei kiusanteko ole ensimmäinen kerta. Ilmeisesti siitä saa jotain sairaalloiista tyydytystä.
        Koiran ja kissan omistajana voin vakuuttaa, että eron hetki on ollut aina vaikea. Ei tule rukkaset mieleen.

        minä jo ehdin ihmetellä kommenttia joka ei ollut ollenkaan tyylisi mukainen.Hyvä että selitys löytyi.


      • seppomartti kirjoitti:

        joku haluaa käyttää nimimerkkiäni kehoittamalla tekemään koirasta rukkasia. Ei kiusanteko ole ensimmäinen kerta. Ilmeisesti siitä saa jotain sairaalloiista tyydytystä.
        Koiran ja kissan omistajana voin vakuuttaa, että eron hetki on ollut aina vaikea. Ei tule rukkaset mieleen.

        Rekisteröi nimimerkkisi ensi tilassa, ennenkuin "kaverisi" tekee sen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe