Elikkä ajoin rattijuopomuksen toissapäivänä ja koska alaikäinen olen asia menee käräjille, millaista rangaistusta olisi odotettavissa? Ensikertalainen olen ja tapahtumaaika/-matka oli yöllä kahden aikaan noin 5km matka ja ajo-olosuhteet olivat hyvät?
Kaduttaa kyllä ihan vitusti, vaikka ajamiselle olikin ''edellytys'', läheisen tilanteen vuoksi. Niin ei olisi rattiin pitänyt lähteä.
Rattijuopumus rangaistus :(
12
283
Vastaukset
- hyrgfd
Kerrotko tarkemmin, miten ihmeessä läheisesi tilanne sinun mielestäsi muodosti "edellytyksen" ajaa humalassa?
- 8k7ujhng
Aloituksessa ei, tavalliseen tapaan, ole lähellekään tarpeeksi tietoa kysymykseen vastaamiseksi. Aloita nyt vaikka promilleista ja aiemmasta rikostaustastasi, niin joku voi ehkä oikeuskäytännöstä hakea vertailukohtaa ja arvata.
- 8k7ujhng
Mjaa, ensikertalaisuus mainittiinkin jo. No promillet silti ratkaisevat paljon.
- poika17vv
Noin 1.0 promillea oli veressä
- wqwqww
Millä vempeleellä ajoit ?
- poika17vv
A1, ajo-oikeus on.
- valistunuttaarvailua
Täysi-ikäiselle ensikertalaiselle yhden promillen rattijuopumuksesta meillä päin tuomittaisiin noin 55 päiväsakkoa. Juniori saa neljänneksen alennusta, joten valistunut arvaukseni olisi siinä 40 päiväsakon huitteilla. Ajokieltoa 4 - 5 kk.
- poika17vv
Kiitos infosta
- IkävääMutTotta
Ei pidä unohtaa, että varsinaisen ajokortin saanti siirtyy mahdollisesti vuodella eteenpäin ?
- poika17vv
Kaverilla ei siirtynyt ratista eikä myöskään kahdella muulla kaverilla törkeistä liikenneturvallisuuden vaarantamisista. Semmoisen käsityksen olen heiltä saanut, että siirtyy jos ajaa ajoneuvoa ajo-oikeutetta?
- jurristi
Laissa kerrrotaan, että ajokorttilupaa ei myönnetä sille, joka on ajokiellossa. Kuten valistunut arvaaja kertoi, niin yleensä ajokiellon pituus on moottoripyöräkortilla ajetulla rattijuopumuksella n. 4-5 kuukautta.
Jos aloittaja olisi A1 kortilla ajanutkin kännissä autoa, niin vanhan säännön mukaan siitä olisi seurannut vuoden karenssi, mutta laki muuttui v. 2015, jolloin vuoden karenssi poistettiin. - Poika17vv
Syyttäjä vaati rangaistukseksi vähintään 5kk ajokieltoa ja 55 päiväsakkoa. Oli kovemmat kun odotin, mutta 2vk päästä selviää millä mennään eteenpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821369Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661164Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1991154Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2111151Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68906Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍128871Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755