Monet tuntemani vanhemmat ihmiset sanovat;

Responsible-thats-it

Kun nuoriso ei ole töissä eikä kanna mitään vastuuta mistään, niin se masentuu koska vastuuntunnoton elämä hajottaa ihmisen, se on ihmisenä olemista vastaan.

13

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkkiäkuvatuksia

      Eihän näitä nykyajan pentuja enää kasvateta.

      • JooJooJooJooJo

        Ja jälki on sen näköistä. Menevät 18v eläkkeelle tekemättä elämänsä aikana mitään hyödyllistä.
        Toki psykitarit auttavat heitä siinä aika paljon.


    • voivittunyttaas

      Ootte aika idiootteja, jos oikeesti luulette noin, ettekä vaan trollaa.

      • voivittunyttaas

        Tai no aloittajalla on pointti, mutta noi vastaukset ei oo mistään kotosin.


      • voivittunyttaas
        voivittunyttaas kirjoitti:

        Tai no aloittajalla on pointti, mutta noi vastaukset ei oo mistään kotosin.

        Millä tavalla sinä elätät itsesi ? Naapureiden vai omilla rahoilla ?


      • näinonpäässytkäymään
        voivittunyttaas kirjoitti:

        Millä tavalla sinä elätät itsesi ? Naapureiden vai omilla rahoilla ?

        Tällä hetkellä naapureiden rahoilla, jotta voisin palata työelämään ja kuntoutua masennuksen ja psykoosin jäljiltä. Olen myös avoimessa yliopistossa lukemassa alaa, jolle aion pyrkiä ensi vuonna, kunhan masennus ja äänet hellittäis. Ja ei, mulla ei ole päihdetaustaa, vaan paloin ihan loppuun peruskoulussa jatkuvan kiusaamisen ja masennuksen sekä lukihäiriön takia.

        Piti hoitaa koulu ysi puolen keskiarvolla eikä olla kenenkään elätettävänä, kun ovet ois auki kaikkialle, mutta masentuneena, oikeasti sairaana siis, kaikki on paljon kuormittavampaa, kun jo valmiiksi kokee ittensä niin riittämättömäksi ja haluis vaan kuolla, että jatkuva paha olo loppuis.


      • Kaikki_hyvin
        näinonpäässytkäymään kirjoitti:

        Tällä hetkellä naapureiden rahoilla, jotta voisin palata työelämään ja kuntoutua masennuksen ja psykoosin jäljiltä. Olen myös avoimessa yliopistossa lukemassa alaa, jolle aion pyrkiä ensi vuonna, kunhan masennus ja äänet hellittäis. Ja ei, mulla ei ole päihdetaustaa, vaan paloin ihan loppuun peruskoulussa jatkuvan kiusaamisen ja masennuksen sekä lukihäiriön takia.

        Piti hoitaa koulu ysi puolen keskiarvolla eikä olla kenenkään elätettävänä, kun ovet ois auki kaikkialle, mutta masentuneena, oikeasti sairaana siis, kaikki on paljon kuormittavampaa, kun jo valmiiksi kokee ittensä niin riittämättömäksi ja haluis vaan kuolla, että jatkuva paha olo loppuis.

        Enemmistö minunkin tunteneista masentuneista haluaisi takaisin työelämään.


    • kentiesnäinon

      Edellisellä sukupolvella kaikilla riitti töitä ja merkitystä elämässä. Sitten yhtäkkiä seuraavalla sukupolvella onkin kaikki valmiina tarjottimella. Sanotaan että ihmiskunta adaptoituu kaikkeen, mutta yksi sukupolvi ei todellakaan ole riittävä väli. Aivot ovat vielä virittyneitä aktiivisuuteen ja merkityksellisyyteen, jota ei sitten koskaan tullutkaan.

      Toinen syy tietysti on, että nykyinen yhteiskunnan taloudellinen malli törmää yhteen realiteettien kanssa. Nykyisessä mallissa on entistä vaikeampaa rakentaa omaa elämää ja taloudellista tulevaisuutta automaation takia, joka vähentää työpaikkoja riippumatta koulutuksen tasosta. Tuloksena on elämänlaajuinen henkinen vankeus. Jossain vaiheessa nykyinen globaali yhteiskuntajärjestelmä tulee muuttumaan pakon edessä sopivammaksi näiden realiteettien kanssa, mutta siinäkin käydään luultavasti ensin pohjalla kantapään, sotien ja orwellismin kautta.

    • niinhän-se-on

      eihän mikään ole helpompaa kuin valittaa koko ajan kaikesta ja syyttää omasta saamattomuudesta muita...

      voi vittu...

      valtakunnan ykkösloiset lisäävät veronmaksajien vastuita mahdollistamalla lisäloisten syntymisen..

      kysymys on puhtaasta vallankäytöstä, jonka voittaja on lopultakin veronmaksajat.

      Jossakin vaiheessa pannaan kova kovaa vastaan ja vahvempi voittaa...

    • VitunDuunit

      Itse olen työelämässä ja olen ollut masiksessa jo varmaan noin viisi vuotta. Ehkä jopa enemmän. Yksi syy tilaani johtuu juuri tuosta duunipaikasta joka on pelkkiä ääliöitä täynnä. On tosi kiva kuulla joka päivä olevansa se ja sama.

    • Kaikki_hyvin

      Suurin osa tuntemistani masentuneista ei ole mitään nuoria, vaan työelämässä olleita ja siinä loppuun palaneita. Osa on työttömäksi jääneitä ja osa jo eläkkeellä.

      Aloittaja jatkaa yksinäistä taisteluaan sitä vastaan mitä kuvittelee masennuksen olevan, mutta ei ymmärrä siitä mitään.

      • Olet-oikeassa___

        Elämä on 99%:sti omissa käsissä !

        Sinustakin vcoi tulla vcielä ihan töyspäinen kun jatkat itsenäistymistä.

        Ps. ala huolehtiin itsestäsi ja lähimmäisistäsi, niin paranet tuossa tuokiossa !


    • VoiNytVttu

      No olisiko vanhempien sitten kannattanut opettaa vastuuntuntoisuutta eikä istua perseellään ja katselaa telkkaria päivät pitkät?

      Mistä luulet, että lapsi imee oppinsa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      397
      4022
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      218
      1994
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1500
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      155
      1335
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      991
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      61
      973
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      125
      937
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe