Ulosoton taulukkomaksut ?

jokukummamaksu

Olen ollut nyt muutaman vuoden ulosotossa ja tiettävästi ulosoton taulukkomaksut poistuu kun uo:ta on kestänyt yhtä mittaa 2 vuotta. Minulla ne näkyy edelleen kuitissa nimikkeellä "Ulosottomaksut yhteensä", noh olen olettanut että tämä on vain tuolla "tietoteknillisistä" syistä ja sen joka tapauksessa joku maksaa (?) eikä se lopulta kuulu enää minun maksuihin VAIKKA se on kyllä lisätty aina jäännössaldoon.

Noh, eilen tuli uusi asia vireille ja maksukehoitus laskuineen uo:sta ja siinä oli tuo samainen "Ulosottomaksu" erittelyrivillä ja tämä todellakin sisältyy tähän laskuun, eräpäivä 31.10

Kysynykin nyt että onko tuo "Ulosottomaksu" jotenkin eri asia mitä kuitissa mikä tulee palkan ulosmittauksesta ? Eikö taulukkomaksut olekaan poistuneet ??? Vai otetaanko taulukkomaksu aina kerran kun uusi asia tulee, ei kai sentään ?

Onkohan kenelläkään ihan konkreettista tietoa ennekun otan yhteyttä asiaata uo:hon.

16

4415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokukummamaksu

      Ja tämäpä selvisi, maksu peritään jos maksan laskun itse eli siitä ei ole tehty vielä ulosmittausta. Taulukkomaksujen vapautus koskee vain toistuvaistulon ulosmittausta.

      Hassu juttu sinänsä, jätän tuon maksamatta niin säästän 84e, uo kuitenkin sen tilittää palkasta parin kuukauden kuluessa..

      • candycrash

        Miten on jos itse maksaa saman summan kun palkasta menisi niin poistuuko taulukkomaksut siinäkin tapauksessa? Mistään ei oikein ole saanut vastausta, uo nainenkin puhui vain toistuvaistulosta mutta ei antanut selkeää vastausta?


      • jokukummamaksu
        candycrash kirjoitti:

        Miten on jos itse maksaa saman summan kun palkasta menisi niin poistuuko taulukkomaksut siinäkin tapauksessa? Mistään ei oikein ole saanut vastausta, uo nainenkin puhui vain toistuvaistulosta mutta ei antanut selkeää vastausta?

        Enpä osaa itsekään tuohon 100% varmasti sanoa mutta kyllä se mun mielestä poistuu, sehän on kuin onkin toistuvaistuloa/maksua.


    • 4353545

      Ulosottomaksu poistuu ainoastaan toistuvaistulon ulosmittauksesta. Jäännössaldoon ulosottomaksu jää näkyviin, koska jos haluat maksaa saldon ylimääräisenä suorituksena nollille, joudut maksamaan ulosottomaksun. Sama koskee myös uusia vireilletuloja ja niiden mukana tulevaa laskua - jos maksat sen laskun, joudut maksamaan ulosottomaksun.

      Katso kuitista sitä erittelyosaa jossa näkyy mihin se suoritus kohdistettiin (korot, pääoma, jne). Kun ulosottomaksu poistuu, siinä erittelyssä ei enää ulosottomaksua näy.

      • 468888

        Nimenomaan erittelyssä edelleen näkyy se taulukkomaksu mutta ei niissä listoissa mitkä on kuitissa ensimäisenä. Ennen tuota 2 vuotta tuolla lukee "Ulosottomaksulle käytetty rahamäärä", nyt ei enää, erittelyssä on edelleen "Ulosottomaksut yhteensä"


      • 43554343

        No joo, sitä nimenomaan tarkoitin. Jos sitä "Ulosottomaksulle käytettyä rahamäärää" ei enää näy, taulukkomaksut on poistuneet. Siellä edelleen näkyy loppusaldoa vastaava ulosottomaksu, jonka joudut maksamaan jos haluat maksaa ylimääräisenä suorituksena kerralla sen pois.


      • mistänäistätietää
        43554343 kirjoitti:

        No joo, sitä nimenomaan tarkoitin. Jos sitä "Ulosottomaksulle käytettyä rahamäärää" ei enää näy, taulukkomaksut on poistuneet. Siellä edelleen näkyy loppusaldoa vastaava ulosottomaksu, jonka joudut maksamaan jos haluat maksaa ylimääräisenä suorituksena kerralla sen pois.

        Paitsi eläkeläinen joka aikoo sen maksaa pois?
        Niinkö?


    • Poistuukyllä

      Taulukkomaksujen kuuluu loppua 18kk kuluttua, jos olet yhtäjaksoisesti maksanut. Ei väliä onko palkastasi pidätetty ulosoton toimesta, tai maksanut ITSE maksusuunnitelmaa. Minulta ei ollut poistunut ko.maksut ja odottelen nyt valtiolta palautusta. Tämä asia kannattaa tarkistaa koska järjestelmä ei näemmä ole aukoton. VARSINKAAN jos maksat itse maksusuunnitelmaa. Sinänsä aika hanurista koska monilla useita velkojia, ja ehkä voimat vähissä tällaiseen touhuun. Itsekin vasta ns.loppusuoralla jaksoin perehtyä asiaan joka oli painanut mieltä liki 9 vuotta.

      • 547457

        2v ja sitten poistuu. Varma tieto


      • Niin mikä on taulukkomaksu? En ole koskaan kuullutkaan.


      • jjwjsnjnbsjwnbss

        Jos sinua se oikeasti kiinnostaisi, olisit jo googlannut.


      • Mistä tämän sait selvitettyä? Itse taistellut UO miehen kanssa ja väittää että jos on maksusuunnitelma eivät poista taulukko maksua. Kehen voin ottaa yhteyttä? Olen maksanut jo 10 vuotta ja summaa noin 55000 euroa näitä maksuja.


      • Anonyymi
        Rhexcon kirjoitti:

        Mistä tämän sait selvitettyä? Itse taistellut UO miehen kanssa ja väittää että jos on maksusuunnitelma eivät poista taulukko maksua. Kehen voin ottaa yhteyttä? Olen maksanut jo 10 vuotta ja summaa noin 55000 euroa näitä maksuja.

        Lakihan sen sanooo, esim. finlex:

        "Sen jälkeen kun velalliselta on peritty toistuvaistulon ulosmittauksessa edeltäneen kahden vuoden aikana taulukkomaksuja yhteensä vähintään 18 kuukauden ajalta, taulukkomaksun perintää ei jatketa. Jos toistuvaistulon ulosmittaus alkaa uudestaan ennen kuin vuosi on kulunut maksuttoman perinnän päättymisestä, taulukkomaksua ei peritä uudessakaan asiassa. Jos vuosi on kulunut maksuttomasta perinnästä, taulukkomaksua peritään seuraavilta 12 kuukaudelta. (8.6.2006/470)

        Ulosottomiehen päätöksellä taulukkomaksu tai osa siitä voidaan jättää perimättä, jos velallinen on suorittanut kertymään nähden huomattavan määrän taulukkomaksuja. Taulukkomaksu tai muu ulosottomaksu voidaan lisäksi jättää kokonaan tai osittain perimättä, jos siihen on perusteltu syy tai jos maksun periminen olisi kohtuutonta. Tässä momentissa tarkoitettuun päätökseen ei saa hakea muutosta. (8.6.2006/470)"


        Huomio kohta "Ulosottomiehen päätöksellä..", tämä on vähän veteen pidetty viiva, eli uo voi toimia miten haluaa ?


      • Anonyymi

        Miten asia lopulta selvisi? Millä pykällä hyväksyivät sen, että itse noudattanut maksusuunnitelmaa, eikä vedonneet siihen, ettei ole ulosmitattu suoraan palkasta.


    • Anonyymi

      Velkoka on turha kenenkään maksella, sähköpotkulaudoilla varsinkaan ei saa ajella kevyenliinenteenväyllillå.... odotamme nyt sitten päätöksiä hallitukselta että maksetaanko mitään velkoja ollenkaan vai laitekaanke mellakat pystyyn pankkiireja vastaan, kuten Ranskassa.

      • Anonyymi

        Maksa nyt vaan kiltisti ne velat. Mistään mellakoista Suomessa on aivan turha unelmoida.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe