Milloin sataa ensilumen?

Rasse.liekassa

Veikkauksia lumentulosta. Oma epäulykseni on se että lunta tulee ekan jerran vadta joukluussa

11

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sataasattaa

      Liekan ensilumi satttaa 7.11. voipihhaa se sattaa aikasemminnii tai myöhemminnii.

    • KyImis_

      Veikkaan ensilumen ajankohdaksi 13.11.2017

    • DeMaari

      Tänä vuonna sataa mustaa lunta rassejen mieliksi. Ja bemarit ja mersut maalaraan teboililla tankkauksen yhteydessä violeteiksi.

      • alalawe

        Kiitos SDP:n meillä on EUR 9,- päivätöitä

        aikanaan hallituksessa oli SDP ja työ ministerinä SDPn Ihalainev, joka työministerinhkeruudella räätälöitsi mitä erilaisimpia työpaja toimia työttömilke. esim. lumenluonti lapiolla
        kiittäen tätä SDP silloista työministeriä saamme nykyhallituksen puitteissa nauttia töstä SDPn perimästä työttömien aktivointimallista.

        Aktivointimalli laajenee työttömät pääsevät lunta lapioimaan sataisi vaihteekisi lunta ei vettä lumenluonti on hyvää kuntoilua satai paljon lapissa jopa 14 cm.


    • HävisitteTaas

      Tämän syksyn ensilumi Lieksassa 26.10. n. klo 07,30 alkaen.
      Klo 20 mennessä lunta on jo ainakin 5 senttiä.
      Voitan tämän vedon varmasti. Ilmoitan myöhemmin miten voitte toimittaa voittosumman minulle.

    • talavenperkele

      Varmaan sataa ensilumen ennen seuraavaa juhannista!

    • talvitaasyllättiautot

      23.10 vähintään sentti pitää olla,kun aamu valkenee.

      • vetoa.en.lyö

        Olet oikeassa.Suomen Ilmatieteen laitoksen määritelmän mukaan ensilumi on satanut, kun aamukahdeksalta (kesäaikaan yhdeksältä) säähavaintoasemalla havaitaan maassa vähintään yhden senttimetrin lumikerros.
        Hyvähän sitä on ennustella noita lähipäiviä kun on jo säätiedot ja yöpakkaset tiedossa.


    • Tänä yönä satoi lunta muttei jäänyt maahan.

      • HulluMies-IhanHullu

        Sellaista sattuu. Muistan muutaman vuoden takaa tapauksen Ruunaalla ja Huittisissa, jossa olen asunut jo kolmatta vuotta kesäkuun puolivälistä alkaen.
        Siellä ja täällä lumi satoi tyypillisesti jääden noin puolentoista metrin korkeudelle maasta. Hetken päästä se nousi puuhun ja lähti lentoon. Ei siis jäänyt maahan.
        Tuli muuten mieleeni, että olen asunut myös Australiassa ja USA.ssasassassa, Mitsikaniinin osavaltiossa ja siellä Keskilännen seutuvilla jossa minulla oli suuri farmi. Lopuksi menin Alabamaamaan sairaanhoitajaksi. Siellä tapasin tämänpähän Santran siskon, josta lauletaan jossakin laulussa, jotta jos sinä oot mänössä Santran siskon luo jne. Se laulaja on joku Kotti Mäkken.
        Kaikki tämä edellä kerrottu siis vain yhden kuukauden aikana.
        Tämmöstä vähän normaalimpaa nyt tällä kertaa.


    • en.ymmärrä.miksi

      Yläkarjala -lehdessä oli arvauskilpailu siitä, milloin Nurmekseen sataa ensilumi. Lumi tulikin hyvin varhain lokakuun puolivälissä ja lumisadetta seuraavana päivänä arvauskirjeet ja -kortit tarkastettiin. Minun arvaukseni oli kaikkein lähin, koska kirjoitin korttiin, että ”ensilumi satoi eilen”. Arvaukseni oli päivälleen oikein, mutta en saanut jostakin syystä luvattua palkintoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe