Nyt kannattaa viimeistään herätä siihen tosiasiaan, että Facebookissa homoaktivistit saattavat tehdä nimettömiä ilmiantoja kirjoituksistasi, jotka koskevat aitoa avioliittoa, sukupuolia ja lapsen oikeuksia.
Ilmiannoissa vedotaan vihapuheen ja syrjinnän torjuntaan, ja Facebook saattaa mielivaltaisesti päättää, että olet rikkonut heidän yhteisönormejaan ja he poistavat kirjoituksesi ja langettavat sinulle 24 h:n tai pitemmän kirjoituskiellon.
Älä kuitenkaan lannistu tällaisesta mielivallasta ja kiusanteosta!
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/facebook-poisti-sukupuolten-biologista-perustaa-kasitelleen-paivityksen/
Ennustettu sananvapauden rajoittaminen on nyt!
21
114
Vastaukset
Nimettömiä tai nimellisiä ilmiantoja voi tehdä naamakirjassa kuka vaan. Tosin en ole ihan varma voiko tehdä nimettömänä.
usko.vainen kirjoitti:
Tiedätkö muita ketkä ovat tehneet?
En osaa nimetä yksittäisiä ihmisiä, jos sitä tarkoitat. Tiedätkö sinä?
usko.vainen kirjoitti:
Tiedätkö muita ketkä ovat tehneet?
Itse asiassa aloittajakaan ei tiedä, hän arvelee, että saattavat tehdä ja naamakirja saattaa poistella mielivaltaisesti...ihan sitä samaa keskusteluahan täälläkin ylläpidosta välillä käydään. Joku saattaa painella nappuloita ja ylläpito saattaa poistella aloituksia ja kommentteja mielivaltaisesta.....
Eerikatässämoi kirjoitti:
En osaa nimetä yksittäisiä ihmisiä, jos sitä tarkoitat. Tiedätkö sinä?
Nimiä ei tarvitsekaan sanoa.
usko.vainen kirjoitti:
Nimiä ei tarvitsekaan sanoa.
Miten voisikaan sanoa, ellei ole naamakirjan ylläpidossa?
Tiedätkö sinä ketään, joka on ilmiantanut jotain naamakirjassa?Eerikatässämoi kirjoitti:
Miten voisikaan sanoa, ellei ole naamakirjan ylläpidossa?
Tiedätkö sinä ketään, joka on ilmiantanut jotain naamakirjassa?Lopeta nimestä jankkaus kun niitä ei sinulta pyydetty 😉
usko.vainen kirjoitti:
Lopeta nimestä jankkaus kun niitä ei sinulta pyydetty 😉
Niin että taas siirryttiin jankkausosioon....ok....mukavaa keskustelua sinulle.
Niin että taas siirryttiin jankkausosioon....ok....mukavaa keskustelua sinulle.
Vaataa niin ei tarvitse jankata 😳
Et taida ymmärtää käsitettä "sananvapaus". Facebook omistaa Facebookin ja saa poistaa sieltä ihan mitä se haluaa. Jos/kun Facebook poistaa omistamaltaa alustalta ihan mitä vaan, sillä ei ole mitään tekemistä sananvapauden kanssa. Jos luulee, että sillä on jotain tekemistä sananvapauden kanssa tai sananvapauden rajoittamisen kanssa, pitää olla todella yksinkertainen.
Niinhän se on, että palvelun tarjoaja määrittelee säännöt ja toimintatavat ja käyttäjien on tyytyminen siihen. Omassa kodissaan voi määrätä itse, toisen kodissa määrää se toinen. Eikä valituslupaa ole myönnetty.
Niinhän se on, että palvelun tarjoaja määrittelee säännöt ja toimintatavat ja käyttäjien on tyytyminen siihen. Omassa kodissaan voi määrätä itse, toisen kodissa määrää se toinen. Eikä valituslupaa ole myönnetty.
Ja jos ei ymmärrä mitä "sananvapaus" tarkoittaa, niin kyllä varmasti on elämä netissä vaikeaa ja itkuisaa.
usko.vaiset ja kaltaisensa some-kouluun, niin some ja netti on meille kaikille (myös usko.vaisille) mukavampi paikka.
Hyvää syksyä Eerikatässämoille ja kaikille muillekin täyspäisille :)ticotiko kirjoitti:
Ja jos ei ymmärrä mitä "sananvapaus" tarkoittaa, niin kyllä varmasti on elämä netissä vaikeaa ja itkuisaa.
usko.vaiset ja kaltaisensa some-kouluun, niin some ja netti on meille kaikille (myös usko.vaisille) mukavampi paikka.
Hyvää syksyä Eerikatässämoille ja kaikille muillekin täyspäisille :)Hyvää syksyä myös sinulle :)
Tuo sananvapaus on sellainen asia, että välillä unohdetaan, että se sisältää myös vastuun niistä sanoista. Ja jos käyttää epäkurantteja sanoja epäkurantissa asiayhteydessä , voi hyvinkin seurata sanktio. Se on sitä sananvapautta.- Yksi.uskis
Olisiko mielipiteesi sama, jos Facebookissa sensuroitaisiin kaikki seksuaalisia vähemmistöjä ja heidän oikeuksiensa laajentumista kannattava keskustelu?
Nykyäänhän näitä vastustavat kristilliset ryhmät ovat itse vähemmistössä, joten tässä mielessä Facebookin versio sananvapaudesta ei suojele vähimmistöjä vaan enemmistön mielipiteitä.
Facebook on tietenkin yritys, jolla on oikeus toimia kuten katsoo parhaaksi, mutta minun mielestä sillä ei ole oikeutta harrastaa sensuuria Suomen kaltaisessa demokratiassa. Demokratian pohjana on kuitenkin sananvapaus ja myös uskonnonvapaus. Facebook siis rapauttaa demokratian perusteita Suomessa ja ehkä myös maailmanlaajuisesti tässä asiassa.
Minun mielestä millään yrityksellä ei pitäisi olla tälläistä valtaa. Suomen valtion pitäisi ryhtyä juridisiin yms. toimiin Facebookia vastaan. Demokratia, sananvapaus ja uskonnonvapaus voi vaikuttaa itsestäänselvyydeltä, mutta sitä se ei ole, jos joku yksittäinen maailmanlaajuisesti toimiva yritys saa tällä tavalla toimia demokratiaa vastaan. Yksi.uskis kirjoitti:
Olisiko mielipiteesi sama, jos Facebookissa sensuroitaisiin kaikki seksuaalisia vähemmistöjä ja heidän oikeuksiensa laajentumista kannattava keskustelu?
Nykyäänhän näitä vastustavat kristilliset ryhmät ovat itse vähemmistössä, joten tässä mielessä Facebookin versio sananvapaudesta ei suojele vähimmistöjä vaan enemmistön mielipiteitä.
Facebook on tietenkin yritys, jolla on oikeus toimia kuten katsoo parhaaksi, mutta minun mielestä sillä ei ole oikeutta harrastaa sensuuria Suomen kaltaisessa demokratiassa. Demokratian pohjana on kuitenkin sananvapaus ja myös uskonnonvapaus. Facebook siis rapauttaa demokratian perusteita Suomessa ja ehkä myös maailmanlaajuisesti tässä asiassa.
Minun mielestä millään yrityksellä ei pitäisi olla tälläistä valtaa. Suomen valtion pitäisi ryhtyä juridisiin yms. toimiin Facebookia vastaan. Demokratia, sananvapaus ja uskonnonvapaus voi vaikuttaa itsestäänselvyydeltä, mutta sitä se ei ole, jos joku yksittäinen maailmanlaajuisesti toimiva yritys saa tällä tavalla toimia demokratiaa vastaan."Facebook on tietenkin yritys, jolla on oikeus toimia kuten katsoo parhaaksi, mutta minun mielestä sillä ei ole oikeutta harrastaa sensuuria Suomen kaltaisessa demokratiassa."
Niin siis mitä mieltä olet? Ensin sanot, että Facebookilla on oikeus toimia kuten katsoo parhaaksi ja heti perään sanot että ei sittenkään ole.- en.ole.facessa
Yksi.uskis kirjoitti:
Minun mielestä millään yrityksellä ei pitäisi olla tälläistä valtaa. Suomen valtion pitäisi ryhtyä juridisiin yms. toimiin Facebookia vastaan. Demokratia, sananvapaus ja uskonnonvapaus voi vaikuttaa itsestäänselvyydeltä, mutta sitä se ei ole, jos joku yksittäinen maailmanlaajuisesti toimiva yritys saa tällä tavalla toimia demokratiaa vastaan.Hyvin kirjoitit ja asiaa!
En jaksa uskoa, että minun Facebooksivuani kukaan jaksaisi niin vakavissaan seurata tai tehdä ilmiantoja, mutta jos näin on, niin siitä vaan. Ehkä kannattaisi tarkistaa myös se mikroaatouuni.
...ja leivänpaahdin kans...alkaa olla jo joukkoilmianto....vaikuttaa ehkä paremmin niihin mielivaltaisiin poistoihin.
- murhahurma
Sulahulluus valtaa alaa: Nimilaki sallii lapselle vain ”juridiselle sukupuolelle vakiintuneet” nimet – Sukupuolivähemmistöt vastustavat: ”Vahvistaa sukupuolinormeja”
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 775160
- 764119
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2713865- 1353266
- 482984
Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi3902900- 232678
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192276- 482064
- 1111959