Uusin tekniikanmaailmaa kertoo asian perinpohjin.
Tfsi ja tsi on aivan sama moottori.
Tfsi merkintää käytetään audeissa,muissa konsernin merkeissä käytetään tsi.
Mutta öljyn kulutus ongelma on todellinen jokaisessa kyseisessä moottorissa.
Ja kulutus vain pahenee mikäli moottoreita ei korjata.
Lukekaa uusin tm.
Ei jää mitään selitettävää julleille.
Asiaa öljyn kulutuksesta.
178
10690
Vastaukset
- Kaikki.löytyy.tm.lehdest
Maahantuoja kertoo että vuoden 2011 jälkeen öljyn kulutus ongelmia ei olisi ollut.
Moottorikorjaamot ja asiakkaat kertovat toisin.- vwskodaudiwiki
TM kertoo myös näin
- Ullatus
vwskodaudiwiki kirjoitti:
TM kertoo myös näin
Yllätys että huijarikonsernin edustajakin valehtelee.
- Anonyymi
Niitä öljyn kulutus ongelmia on vielä 2021 vuosimallin autoissa. Tämä ongelma on kaikissa moottoreissa myös dieseleissä. Dieseleissä on lisäksi se huijausohjelma. Se on nykyisin hieman erilainen kuin ennen. Se on vaikeasti huomattavissa.
- KaikkiToimiiSamoin
Ja noita ongelmia oli vuosina 2009-2011!!!
Lopullinen virhe tapahtui kun omista ei korjaa autoaan ja pilaa sen käyttämällä väärää halpaa öljyä.
VW on tullut hyvin vastaan noissa korjauksissa jos auton huoltohistoria on kunnossa.
Alkuun noissa on saanut taatusti taistella maahantuojan kanssa, kuten aina alkuun ennen kuin tehdas tekee oikeat päätökset. - Lue.tekniikanmaailma
SUUNNITTELU VIRHE ON SYYPÄÄ.
JA 2011 ETEENPÄIN OLEVISSA TSI MOOTTOREISSA ON MYÖSKIN LIIAN PIENET ÖLJYREIÄT.
NÄIN KERTOO MOOTTORIKORJAAMOT JOTKA OVAT MOOTTOREITA KORJANNEET..
MAAHANTUOJA VALEHTELEE TAAS.
LUO HÖNÖ UUSIN TM JA POISTU TÄÄLTÄ JAUHAMASTA TÄYTTÄ PASKAA.- ÄLÄ.PULLERO.SELITÄ
Kuule pullejantteri.
ONGELMA KOSKI VAIN 1.8 litran ja 2 litran EA888 moottreita. Niissä oli 2011 vuoteen saakka liian pienet öljyreiät.
EI KOSKE MUITA MOOTTORITYYPPEJÄ.
Lue itse se Tekniikan Maailma vaikka kirjastossa, niin ettet valehtele asioita. - lueTMVWuutisetskoda
ÄLÄ.PULLERO.SELITÄ kirjoitti:
Kuule pullejantteri.
ONGELMA KOSKI VAIN 1.8 litran ja 2 litran EA888 moottreita. Niissä oli 2011 vuoteen saakka liian pienet öljyreiät.
EI KOSKE MUITA MOOTTORITYYPPEJÄ.
Lue itse se Tekniikan Maailma vaikka kirjastossa, niin ettet valehtele asioita.Ja samassa jutussa kerrotaan myös uusia olevan korjattu koneistamoissa....
- hetsjm
Kyllä noissa kaikissa on ongelmia ollu, enemmän tai vielä enemmän.
- Avemies
ÄLÄ.PULLERO.SELITÄ kirjoitti:
Kuule pullejantteri.
ONGELMA KOSKI VAIN 1.8 litran ja 2 litran EA888 moottreita. Niissä oli 2011 vuoteen saakka liian pienet öljyreiät.
EI KOSKE MUITA MOOTTORITYYPPEJÄ.
Lue itse se Tekniikan Maailma vaikka kirjastossa, niin ettet valehtele asioita.Ainakin vuoden 2017 kaikissa moottoreissa on tuo ongelma. Tämä koskee myös dieseleitä. Niissä on lisäksi se huijaussofta, johon ei ole toimivaa korjausta. Tämä tarkoittaa, että Skodan dieselit joutuu paalattavaksi ennen ekaa katsastusta.
Toyotan autoissa ei ole ollut mitään vikoja, sillä Toyota on viattomuudestaan kuuluisa, sekä kestävyydestä ja pitkäikäisyydestä tunnettu. - öljyäjasaastettaVW
Avemies kirjoitti:
Ainakin vuoden 2017 kaikissa moottoreissa on tuo ongelma. Tämä koskee myös dieseleitä. Niissä on lisäksi se huijaussofta, johon ei ole toimivaa korjausta. Tämä tarkoittaa, että Skodan dieselit joutuu paalattavaksi ennen ekaa katsastusta.
Toyotan autoissa ei ole ollut mitään vikoja, sillä Toyota on viattomuudestaan kuuluisa, sekä kestävyydestä ja pitkäikäisyydestä tunnettu.VW aamut menee pajalla
- Asialinjalla
Ihme kun vw myönteinen tekniikanmaailma teki noinkin kattavan selvityksen tfsi js tsi moottoreiden öljyn kulutuksesta.
Kunhan tuo juttu tulee koko kansan tietoon,niin enpä isse haluaisi olla vag autojen huoltopäällikkönä.
Luulen että puhelimet soi tiuhaan.- Suomalainenautoilija
Eihän se huoltopäällikön vika ole, jos tehdas tekee paskaa. Ja täytyyhän tehtaan antaa myös ohjeet siitä, että miten valittajiin reagoidaan, koska tehtaan virheiden korjaukset eivät voi jäädä maahantuojan vastuulle.
Mutta suomalaisia auton ostajia ihmettelen. Viat ovat olleet vuosikausia tiedossa ja silti vaan ostetaan ko. automerkkejä. Tuntuu kuin masokistisesti haluttaisiin itselle vaikeuksia tyyliin "ihmiset moittii VW-konsernin autojen laatua, mutta minäpä en usko". "Ei perkele, ihmisten puheet pitivät sittenkin paikkansa".
Ei kukaan toinen ole niin tyhmä kuin suomalainen auton ostaja. Autoilu on maassa kallista, mutta suomalainenpa haluaa, että se olisi vieläkin kalliimpaa, joten ostaa suden. Tahallaan, tieten tahtoen. Uskomatonta. - uutenatoimiihyvin
Suomalainenautoilija kirjoitti:
Eihän se huoltopäällikön vika ole, jos tehdas tekee paskaa. Ja täytyyhän tehtaan antaa myös ohjeet siitä, että miten valittajiin reagoidaan, koska tehtaan virheiden korjaukset eivät voi jäädä maahantuojan vastuulle.
Mutta suomalaisia auton ostajia ihmettelen. Viat ovat olleet vuosikausia tiedossa ja silti vaan ostetaan ko. automerkkejä. Tuntuu kuin masokistisesti haluttaisiin itselle vaikeuksia tyyliin "ihmiset moittii VW-konsernin autojen laatua, mutta minäpä en usko". "Ei perkele, ihmisten puheet pitivät sittenkin paikkansa".
Ei kukaan toinen ole niin tyhmä kuin suomalainen auton ostaja. Autoilu on maassa kallista, mutta suomalainenpa haluaa, että se olisi vieläkin kalliimpaa, joten ostaa suden. Tahallaan, tieten tahtoen. Uskomatonta.Tuskin kukaan tietoisesti sutta ostaa, suurimmalla osalla autot toimivat (riittävän) moitteettomasti. Lisäksi aika moni noista tunnetuista ongelmista/tyyppivioista ei kosketa auton ensimmäistä omistajaa kun harva uutena auton ostava ajaa sillä kovin montaa vuotta ja mahdolliset viat menevät vielä takuuseen. Esim. tuo viitattu öljynkulutusongelma tulee esiin usein vasta kun kilsoja alkaa olla takana n. 100 tkm.
- salaliittoteoria
"Ihme kun vw myönteinen tekniikanmaailma teki noinkin kattavan selvityksen tfsi js tsi moottoreiden öljyn kulutuksesta."
Vai oikein vw myönteinen! Mistähän tuollainen käsitys on syntynyt? Jos myönteisyyden mittarina pidetään merkkiä koskevien artikkelien määrää, TM on ollut Toyotalle myönteisin. Jos taas mainonnan määrää, Volvo on ollut myönteisin TM:lle. Jos taas mittarina on merkin vertailumenestys, vihjailut puolueellisuuteen ovat silkkaa vainoharhaa. Autoista puhuttaessa kokonaisuutena paras menestyy aina parhaiten. Yksittäisellä hyvällä ominaisuudella ei vertailutestejä voiteta! - öljyähaiseesaasteVW
Suomalainenautoilija kirjoitti:
Eihän se huoltopäällikön vika ole, jos tehdas tekee paskaa. Ja täytyyhän tehtaan antaa myös ohjeet siitä, että miten valittajiin reagoidaan, koska tehtaan virheiden korjaukset eivät voi jäädä maahantuojan vastuulle.
Mutta suomalaisia auton ostajia ihmettelen. Viat ovat olleet vuosikausia tiedossa ja silti vaan ostetaan ko. automerkkejä. Tuntuu kuin masokistisesti haluttaisiin itselle vaikeuksia tyyliin "ihmiset moittii VW-konsernin autojen laatua, mutta minäpä en usko". "Ei perkele, ihmisten puheet pitivät sittenkin paikkansa".
Ei kukaan toinen ole niin tyhmä kuin suomalainen auton ostaja. Autoilu on maassa kallista, mutta suomalainenpa haluaa, että se olisi vieläkin kalliimpaa, joten ostaa suden. Tahallaan, tieten tahtoen. Uskomatonta.Harkittua toimintaa ison volyymin varjolla?
osa tuotannosta tehdään huonoa jotta jälkimarkkinat tuo rahaa?
Jotenkin Saksa varmaan siunaa toiminnan kun EU.n määrääjä on.
Onko Suomessa enään lainvoimaista kuluttajansuojaa kun tehdasviat maksaa kuluttaja?
- Ongelmaton
Ja kun Skoda-palstalla ollaan, niin lainaus ko. lehden pääkirjoituksesta:
" Myös Skoda on käyttänyt ongelmavuosien TFSI-moottoreita. Se on kaikessa hiljaisuudessa sopinut korjauksista asiakkaiden kanssa. Niinpä Skodan maine autona ja asiakaspalvelijana on säilynyt hyvänä.
Siinä on muille toimijoille hyvä esimerkki noudatettavaksi."- Eikorjata
Tsi ja tfsi on sama moottori.ja skodan omistajia jotka lisäilevät öljy päivittäin löytyy tuhansittain
- Erinomainen.juttu
Kyseinen ongelma koskee myös 1.2 ja 1.4 tsi moottoreita.
Tuulilasin ketonenhan yritti selvitellä tsi moottoreiden öljy kulutus ongelmia jo vuosia sitten.
Erinomaista että tekniikanmaailman jutun jälkeen ei jää selittelyille sijaa.
Alkaa pian vag autojen korjaamoiden huoltopäälliköillä olla tuliset oltavat,luulen mä- vagilainen
Hyvä että asioita tutkitaan ja julkistetaan. Usein se volkkarin huoltoneuvoja on se viimeinen joka "tietää" tämäntyyppisistä ongelmista. Lisäksi tarjoavat kalliita remontteja ongelmiin, jotka on korjattavissa viidessä minuutissa hyvin pienellä osaamisella.
Itsellä on ollut useampi 1.4 vagilainen, ajettu >150tkm, eikä ole kertaakaan ilmennyt tarvetta lisätä öljyä edes 30.000 km lonkkuvaihtovälillä. Joten eipäs yleistetä liikaa. - vaihteeksi_oikeaa_tietoa
"Kyseinen ongelma koskee myös 1.2 ja 1.4 tsi moottoreita."
Kyseinen ongelma (liian pienet reijät öljyrenkaissa) nimenomaan ei koske muita kuin 1,8- ja 2,0-litraisia ja vain vuosina 2009-2011 valmistettuja TSFI ja TSI-moottoreita.
Suurin osa myydyistä TSI-moottoreista on 1,4- ja 1,2-litraisia. Niissä oli jakoketjuongelmia, mutta ne on korjattu veloituksetta 7 vuoden ikään saakka jos huoltohistoria on kunnossa. Jakoketjuistakin luovuttiin jo vuosia sitten. - avemies
vagilainen kirjoitti:
Hyvä että asioita tutkitaan ja julkistetaan. Usein se volkkarin huoltoneuvoja on se viimeinen joka "tietää" tämäntyyppisistä ongelmista. Lisäksi tarjoavat kalliita remontteja ongelmiin, jotka on korjattavissa viidessä minuutissa hyvin pienellä osaamisella.
Itsellä on ollut useampi 1.4 vagilainen, ajettu >150tkm, eikä ole kertaakaan ilmennyt tarvetta lisätä öljyä edes 30.000 km lonkkuvaihtovälillä. Joten eipäs yleistetä liikaa.Myös 1.0,1.2 ja1.4l moottoreissa on ollut tuota öljynsyönti ongelmaa. lisäksi noissa on ollut jakopää ongelmia. Tämä koskee myös niitä mitkä ovat hihnallisia. Niitä jakohihnan katkeamisia on ollut sangen paljon.
- Selitykset.ei.auta
Entisen tdi golfin
vaihdoin uudempaan 1.4 golfiin ja TSI laatua todellakin sain, heti uutena alkoi ajotietokone ilmoitteleen häiriötilasta. No, tämä korjaantui uudella päivityksellä. Seuraavaksi alkoi se öljynkulutus, ensin ajattelin sen olevan normaalia. Kulutus kumminkin lisääntyi jatkuvasti, enkä itse pitänyt sitä normaalina, vaikka Laakkonen muuta väitti. Kuulemma uudella autolla normaalia, osat sopeutuvat ajan kanssa, jep !
Sen verran autoista ymmärrän, että tassä ei nyt kaikki ollut kohdallaan, mutta ajetaan kun on takuu ja sanovat itsestään paranevan.
Ahdinhan sitten kypsyi, enään ei väitetty mitään vaan uskoivat olevan ihan oikea vika. Sitä savua tuli uudesta autosta enemmän kun vaarin vanhasta traktorista kyntöhommissa.
Jakopää laitettin sitten 50 000km kohdalla. Olen kyllä kehunut nyky volkkareiden laatua, P...SKAA ovat.
Tämäkin auto on varmaan viettänyt enemmän aikaa korjaamolla, kun omassa tallissa. Yritän päästä eroon, jos jollekin kelpaa.
Löytäisi vaikka vähän ajetun neloskoppasen TDI Golffin, sillä ainakin ajelisi huoletta muutaman satatuhatta.
Jos uudet volkkarit todellakin on tällaisia, vaihdan merkkiä tai kuljen taksilla.- Suomalainenautoilija
Niin, miksi et heti eka auton jälkeen vaihtanut merkkiä?
Itse olen elämässäni tehnyt virheen jos toisenkin ja maksanut oppirahoja. Mutta en heti muista yhtään kertaa, milloin olisin TOISTANUT jo kerran kokeilemani virheen.
- Justjustjootsi
Golffaaja
10.9.2014 12:32
Uutena ostettu 1.2tsi 105hv ajettu tällä hetkellä 22t/km .Öljyä lisätty tällä erää 1L noin 8 t km ajon jälkeen ja 16 t jälkeen 1L.Nyt mittatikku on noin puolessa välissä joten tuntuu siltä että vielä pitää litra lisätä ennen kuin 30t/ 2v tulee täyteen .Miten teillä muilla vastaavaan koneen käyttäjillä.Onko 1L/10 tuh/km normi kututus VW koneelle. - Pirkkatuotteille.ei
Taas yksi hyvä syy ajella Mersuilla.
- ei-rahallista
Eihän tuolla ole mitään rahallista merkitystä jos auto muuten toimii oikein
- Hinnatputoo
Tämän testin jälkeen voi olla että käytettyjen vaggineiden myynti vaikeutuu huomattavasti.
Eikä nuo epäonnistuneet pakokaasupäästö korjauksetkaan hyväksi ole.- skeidaromut
Kuka noita skeidoja enää kohta huolii? Meidän talouteen ei tule ikinä yhtäkään vaginamobiilia.
- Toyota_Hybrid1
miksi ihmiset edes ostatte noita vagin romuja? nehän on aivan romuja uudesta lähtien, tämä vw öljynkulutusongelma on ollut esillä 2000 luvun alusta lähtien ja ongelma vaan pahentunut kokoajan. maksatte turhaan lisäysöljyistä 25€/litra koska moottoreissa on suunnitteluvirheitä! ei moottori vie öljyä yhtään kunnossaolevana. ostakaa vain parasta kuten itsekkin tein, Toyota Hybrid, maantiekulutus alle 3l/100km bensiiniä eikä ole vikoja, kaikki kulut niin halpaa että on kuin laittaisi rahaa pankkiin. huvikseni kävin koeajamassa skoda kodiakin ja toivon todellakin ettei kukaan ihminen maailmassa erehdy sellaista meluisaa, halvanoloista lantakärriä ostamaan saatikka ilmaiseksi ottamaan! todella surkealaatuinen kaikinpuolin!
- TotuusSattuuQC
"huvikseni kävin koeajamassa skoda kodiakin ja toivon todellakin ettei kukaan ihminen maailmassa erehdy sellaista meluisaa, halvanoloista lantakärriä ostamaan saatikka ilmaiseksi ottamaan! todella surkealaatuinen kaikinpuolin!"
Alkupuolen kirjoituksestasi saattoi vielä ymmärtää jonkun mielipiteenä mutta kun päästiin tuohon osuuteen Skodan koeajosta niin kyllä se kaikki uskottavuus kirjoittajan mielenterveyteen romahti kerralla.
- Ocuman
mullakin oli skoda octavia 2016 ja 1.8TSI moottorilla, öljynkulutuksen huomasin jo 842km ajettuna jolloin varoitusvalo syttyi, öljyä saikin lisätä säännöllisesti ja 12400km ajettuna öljynkulutus olikin jo 2,5l/1000km. Helkama-auto tarjosi korvauksena litran lisäysöljy pullon ja avaimenperän ja kehoitti lisäämään öljyä tarvittaessa, ei puhettakaan moottorin korjauksesta tai muustakaan korvauksesta. mitä teen?
- Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto
Mulla on Skoda Octavia 1.8TSI -moottorilla, ja öljyä kuluu noin 1litra/10.000km. Mutta tämä onkin vuoden 2013 mallia, ja männänrenkaat ovat leveämmät. Lisäksi määräaikaishuollossa tehtiin Forte-käsittely. Puhdas moottori kuluttaa vähemmän polttoainetta.
- Ocu1.8TS1.132kW.Webasto
Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto kirjoitti:
Mulla on Skoda Octavia 1.8TSI -moottorilla, ja öljyä kuluu noin 1litra/10.000km. Mutta tämä onkin vuoden 2013 mallia, ja männänrenkaat ovat leveämmät. Lisäksi määräaikaishuollossa tehtiin Forte-käsittely. Puhdas moottori kuluttaa vähemmän polttoainetta.
no vitsi vitsi. öljyä menee skodani moottorissa 3,2l/1000km:lle. kyllähän se kalliiksi tulee ja noloa lisätä öljyä kokoajan.
- Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto
Ocu1.8TS1.132kW.Webasto kirjoitti:
no vitsi vitsi. öljyä menee skodani moottorissa 3,2l/1000km:lle. kyllähän se kalliiksi tulee ja noloa lisätä öljyä kokoajan.
Kummalla se Skoda on? Sinulla vai minulla?
- Anonyymi
Ocu1.8TS1.132kW.Webasto kirjoitti:
no vitsi vitsi. öljyä menee skodani moottorissa 3,2l/1000km:lle. kyllähän se kalliiksi tulee ja noloa lisätä öljyä kokoajan.
Ei tuo paljon öljyä kuluta. Normi öljyn kulutus on tuolle moottorityypille 5l/1000km. Jotkut voi viedä jopa10l/1000km. Toyota kuluttaa öljyä 0,1l/15000km. Siinä on pieni ero, mutta Toyota on maailman paras automerkki.
- hämmästyin
En oikein ole uskonut tuota volkkareitten öljyn syöntiä, mutta kesällä kun Rovaniemen leirintäalueella naapuri kaivoi ennen lähtöään takaloosterista öljykanisterin, nosti konepellin ylös ja alkoi lorottamaan sitä öljyä volkkarin moottoriin. Minusta se auto oli uudehko passat. Siis kesken lomareissun pitää öljyä lisätä. Itse ei koskaan ole moiseen operaatioon tarvinnut ryhtyä kesken matkan enkä koskaan ole kuljettanut öljyä mukanani. Siinä kyllä katosi usko volkkariin laatuautona saman tien.
- tsihelvettiöljytVWskoda
http://www.moottorihiomo.fi/moottorin-oljynkulutus.html
Korjauttaa tuolla ammattilaisilla kun ovat puolueettomia asiantuntijoita.
Ja kuluttajansuojaan sitten asia muhimaan - ostajasyyllinenVW
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/tyhjakayntiaanesta-raastupaan-volkswagenin-dieselhuijauksen-taustat-avautuvat/
Huijaukseen tottunut yrityskulttuuri.
Eikös siinä jo ostajakin tue rikollista toimintaa kun kaikki on yleisessä tiedossa?- Käsitteet_kohdalleen
Ostajaa on vaikea syyttää. Eihän hölmöys sinällään ole mikään rikos. Häpeä se kyllä on.
- turboskoda
Käsitteet_kohdalleen kirjoitti:
Ostajaa on vaikea syyttää. Eihän hölmöys sinällään ole mikään rikos. Häpeä se kyllä on.
Kylläpäs sitä ollaan nyt niin näsäviisasta niin näsäviisasta. Jatkossa meitä hölmöjä tulee olemaan vieläkin enemmän, joten siitähän revit..
- hehnr
turboskoda kirjoitti:
Kylläpäs sitä ollaan nyt niin näsäviisasta niin näsäviisasta. Jatkossa meitä hölmöjä tulee olemaan vieläkin enemmän, joten siitähän revit..
Meinaatko ostaa toisenkin auton tuolta huijauskonsernilta?
- seatVWskodaudisama
Ja ei kuin ostamaan VW täystuho kulkineita
- Sulatto.kutsuu
Vanha vaggine ei oikein kelpaa enää vaihdossa.
jätteitä
20.10.2017 9:08
http://m.iltalehti.fi/autouutiset/201710192200472258_oa.shtml
Sama koskee myös 1.2 1.4 ja 1.8 tsi skodia.
Noista vaaditaan kuitit myös jakopää remontista,sama koskee myös dsg laatikolla varustettuja skodia- AikuistenOikeasti
Eikö sulla ressukalla ollut edes syyslomaa?
- Hermotko.riekaleina
No voi voi..mites pikku skoda palleroisella..et varmaan ymmärrä että joidenkin täytyy töitä tehdä.
Mutta työttömän innollahan tällä selittelet.pahempi asia on se ettei sulla oo enää selitettävää.viimeaikaisia uuutisia ei edes paatuneinkaan julli ilkeä selitellä.- AikuistenOikeasti
Mistähän löytyy työnantaja, joka Sinun tekemisistäsi saa lisäarvoa...
- jakokejutuhoVWaudi
AikuistenOikeasti kirjoitti:
Mistähän löytyy työnantaja, joka Sinun tekemisistäsi saa lisäarvoa...
Pörhöllä töitä riittää VW
- uusimmat
ILTALEHTI on autoilijan uusi Raamattu ,virsikirja ja käsikirja.
- Uusiokäyttöä
Niinkös se olikin.en tiedä,mutta lue uusin tekniikanmaailma.
- skodajokke
Aikaisemmin tämän palstan kriitikoiden mielestä TM:n jutut olivat maksettuja. Nyt sitten oikein kehotetaan lukemaan tarkasti TM:ää..haha..
- öljyä.lisää
Miksi sitä nyt julistetaan kaiken kansan tietoisuuteen, kun ei se vika koske kaikkia autoja, vain VW-konsernin suunnitteluviallisia. Oliko niitä tuplasti enemmän kuin Toyotan valmistamia, vai miten se meni?
- Totuus.julki
"LUO HÖNÖ UUSIN TM JA POISTU TÄÄLTÄ JAUHAMASTA TÄYTTÄ PASKAA."
Capsloc päällä luomassa uusinta TM:ää! Hönöttäjä on hermostunut! - Hyvävelihoitaa
Kylläpä panttasi TM tätä juttua vuositolkulla. Öljynkulutus ja muut ongelmat ovat olleet yleisesti tiedossa jo vuosikausia.
TM päätti julkaista jutun nyt, kun suunnitteluvikaisten moottorieden (tai ainakin valtaosan niistä) tehdastakuut ovat päättyneet.
Maksavien asiakkaiden eli suunnitteluperäisten ongelmien kanssa taistelevien VW-omistajien edut jäivät maksavan mainostajan etujen jalkoihin.
Jakopää- ja DSG-vikaisten tehdastakuita on ilmeisesti vielä voimassa niin paljon, et näistä asioista ei vielä voi tehdä juttua TM:ään. Testivoittoja ja tekstimainontaa kyllä noille vikapommeille on vuosien mittaan jaeltu ihan kiitettävästi.- dsglisätakuuusaVW
Usassa ei mene VW pilailut läpi.
pitkät takuut jysähtää tai ajetaan rapakon taakse saksan herrat...
- kaarlokuuskuus
VW = kansanauto. Kuuleman mukaan kansa tietää. Ihan viisaaksi ei voi sanoa kansaa, joka heittää rahojaan vessanpöntöstä alas.
- SurkeatÄänestäjät
No jos tälläisen hallituksen on suomeen äänestänyt kansa niin mitä se kertoo älykkyydestä? Porukka on kuin joku maissilapset pohjanmaalta....
- tyhjä.pääkö
SurkeatÄänestäjät kirjoitti:
No jos tälläisen hallituksen on suomeen äänestänyt kansa niin mitä se kertoo älykkyydestä? Porukka on kuin joku maissilapset pohjanmaalta....
No se nyt ainakin kertoo älykkyydestä tai oikeastaan sen puutteesta ,jos kuvittelee että hallitus on äänestämällä muodostettu.
- Sarkasmi.sakari
tyhjä.pääkö kirjoitti:
No se nyt ainakin kertoo älykkyydestä tai oikeastaan sen puutteesta ,jos kuvittelee että hallitus on äänestämällä muodostettu.
Jos ei äänestä, voi olla hakusessa sekin, mistä äänestetään...
karmeeta luettavaa miten vw on huijannut ihmisiä koko 2000 luvun. selvät suunnittelu, materiaali ja valmistusvirheet maksatetaan asiakkailla väittäen itsetehdyiksi vioiksi! hullua, suorastaan sairasta on vw touhu!
- tää.on.tätä
Autokauppiaat vaativat autoaan vaihtoon tuovalta kuitteja moottorirempasta tai hyvitys on mitätön. Nettiautosta katsoin, ettei yhdessäkään liikkeissä myynnissä olevassa ongelmasarjan autossa ollut mitään mainintaa tehdystä moottorirempasta. Kusetusta ja rahastusta entisen omistajan kustannuksella vai mistä on kysymys.
- Anal-logiaa
Katsoithan kaikki muutkin myytävät autot? Oliko rempat mainittu? Valokuvat merkkikorjaamon laskuista?
Vai oliko yhteystiedot lisä-infoa varten? Niinhän se olikin. - miksei.kukaan.soita
Anal-logiaa kirjoitti:
Katsoithan kaikki muutkin myytävät autot? Oliko rempat mainittu? Valokuvat merkkikorjaamon laskuista?
Vai oliko yhteystiedot lisä-infoa varten? Niinhän se olikin.Kyllä kaikki nippelitieto ja namiskukkelit on kopioitu hyvin tarkkaan jostakin uusien autojen varustesivustoilta mutta tärkeää tietoa remontista ei sinun mielestäsi kannata edes mainita. Onnea vaan öljypolttimoiden myyntiin.
- mikä.puristaa
Anal-logiaa kirjoitti:
Katsoithan kaikki muutkin myytävät autot? Oliko rempat mainittu? Valokuvat merkkikorjaamon laskuista?
Vai oliko yhteystiedot lisä-infoa varten? Niinhän se olikin.Romahtiko häkin sisällön arvo?
- Anal-logiaa
miksei.kukaan.soita kirjoitti:
Kyllä kaikki nippelitieto ja namiskukkelit on kopioitu hyvin tarkkaan jostakin uusien autojen varustesivustoilta mutta tärkeää tietoa remontista ei sinun mielestäsi kannata edes mainita. Onnea vaan öljypolttimoiden myyntiin.
Mainitaanko kaikissa auto-ilmoissa kaikki remontit, joiden jälkeen auto on kunnossa (ainakin toistaiseksi)? En tiennytkään alan olevan näin avointa. Lieneekö kyseessä joku Kaveriks-ketjun uskovaisen johtoryhmän opinkappale... ;)
Toki hyvä jos näin muissa paitsi Volkkarin paska-moottoreiden kyseessä ollen...
- SurkeaLehti
Itsellä ikäloppu museo audi jokapäiväsessä ajossa eikä vie yhtään sen enempää öljyä kuin aiemmatkaan automerkit...tosin autohan on jo vuodelta -99....Mitskussa jo 353tuhatta...ja bensakone.Ei vuoda mistään vai pitäiskös? Minä ajan niin lukekaa te lapset tm:ää sillä aikaa.
- efwwfwf
Aja sinä se haiseva katiskasi vaikka järveen. Paalausikäiset autot pitäisi poistaa liikenteestä.
- 85-mallin_audi
85-mallin audi oli vähiten öljyä kuluttava mitä olen omistanut
Mutta se moottori kävi kuin dieseli
- Kaikkien.harmi
Ongelma.jätteitä
20.10.2017 9:08
http://m.iltalehti.fi/autouutiset/201710192200472258_oa.shtml
Sama koskee myös 1.2 1.4 ja 1.8 tsi skodia.
Noista vaaditaan kuitit myös jakopää remontista,sama koskee myös dsg laatikolla varustettuja skodia - vaaaaag
Kokemuksia on kolmesta 1.4 TSI -koneesta alkaen vuosimallista 2011. Yksikään ei ole syönyt öljyä yhtään.
- Sarkasmi.sakari
Ei myöskään oma 1.2 TSI vm. 2012 syö. Mutta eipä sitä myöskään TM tai muut lähteet väitä. Jullinjuntti lisää omiaan. On täpinöissään, kun TM:n julkaisi "kriittistä faktaa". Tosin aiemmin TM on ollut epäluotettava Volkkarin mainosjulkaisu. Nyt miellyttää... ;)
- viestiketjutuhoVW
Sarkasmi.sakari kirjoitti:
Ei myöskään oma 1.2 TSI vm. 2012 syö. Mutta eipä sitä myöskään TM tai muut lähteet väitä. Jullinjuntti lisää omiaan. On täpinöissään, kun TM:n julkaisi "kriittistä faktaa". Tosin aiemmin TM on ollut epäluotettava Volkkarin mainosjulkaisu. Nyt miellyttää... ;)
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/salainen-kirje-paljastui-nain-volkswagen-korvaa-jakoketjuvikoja/e9bus6pM
vw kone syö jopa ketjua... - Moottori.räjähti
Tiesuola syö sitten heikkolaatuiset jakopäänhihnapyörät.
- saksanpolitiikkaVWaudi
Moottori.räjähti kirjoitti:
Tiesuola syö sitten heikkolaatuiset jakopäänhihnapyörät.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001893713.html
eikös vasikään ollut uutinen että uutta golfia puoleen hintaan-paniikki on VW konsernilla
Suomalainen maksaa tuplahintaa vieläkin - Ainavievät
Ne ovat todennäköisesti seuraavan omistaja murheita. Ei meidänkään skooda uutena vienyt vielä paljon (jonkin verran kyllä)
- Kajuuttakin.homeessa
Hieno homma..öljy varmaan lisäätyi..ja jakopäät ja turbot kesti ajaa miljoona kilometriä..
Mites ovet..nekin oli varmaan kuivat..
RUAAH RUAAH.HIHIIHII.RÖHÖÖÖ.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19504.msg480900;topicseen#new - Öljyämeni.paljon
Ihmettelimmekin kun meillä oli vähän aikaa octavia 1.4 tsi koneella, niin vähän väliä sai olla öljyä lisäämässä. 90 luvulla omistin laatikko Ladan eikä sekään vienyt tuollaista määrää . Kun mainitsin asiasta merkkihuollossa, kysymys väistettiin tai mutistiin vain jotain, että aina moottorit öljyä vie..... kyllä kismitti. Nyt se ocu on jonkun muun harmina.
- epäonnitahallisuusVW
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/vihaiset-vw-omistajat-keksivat-bisneksen-kauppaavat-tarroja/5369444#gs.hzqswZo
Olisko tarrojen aika Suomessakin?- skodajokke
Siitä vaan laitat sen tarran kotteroosi, niin voimme kaikki nauraa sinulle..haha..
- VWkostoskodaudi
Eikös se hitler kehittämisen laittanut alulle kuplan suhteen
Eli kyllä se hitlerinkosto on osuva nimi VW tehdasvika autoille
- seatVWaudiskodaöljyt
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/jakoketju/
eikö öljynsyöntivikaan ole kuluttajavirastolla ohjeita?- tuleehitmanit
Kuluttajavirasto ei uskalla ryppyillä isolle firmalle?
- Sulatto.kutsuu
jos sattuu omistamaan päästöhuijaus skodan öljysyöpöllä moottorilla,dsg laatikolla ja ruosteisilla ovilla,on talouden tuho varmaa..
Silloin voi olla skodistilla todella vaikeaa.
Jopa sadat skodistit käyneet itsemurhan partaalla - "Pelkoa, ahdistusta, itseinhoa ja katkeruutta" - Pelkoa.ja.ahdistusta
Enimmillään vaihtoon tarjotun bensiiniturbolla varustetun TSI- tai TFSI-auton hinnasta on lähtenyt pois jopa 9000 euroa, ”kun autokauppias on kuullut, mistä moottorista on kysymys”, Tekniikan Maailma kirjoittaa. "
https://www.is.fi/autot/art-2000005419402.html
Autokauppias suostuu ottamaan tuollasen TSI skodan suunnilleen ilmaiseksi halliinsa. Jorma kyllä ostaa sen sitten lähes uuden hinnalta sieltä...- hönöhönöhönöhönö
Edelleenkin se tarkoittaa vain noita 1.8 tai 2 litran moottoreita.
- mainosrahaloppu
Miten se TM uskalsi tutkia asian?
- seatVWskodaudisama
Vieläkö siinä on VW mainoksia?
- Kaikki.tsi.t.kuluttaa
moottorikoneistamot ovat korjanneet myös myöhemmän mallisarjan tsi moottoreita joissa on leveämmät männänrenkaat,mutta näissäkin on olleet liian pienet öljy reiät.
Jolainen voi lukea tämän uusimmasta tekniikanmaailmasta.
Tuloo käytettyjen vag autojen jobbareille ankia talvi.
Päästöhuijaus korjaukset tuskin asiaa auttaa- politiikkavieVWskoda
Ilmankos susuki hylkäs yhteistyön-olis kaatunut VW mukana..tais tulla jostain japaniin tietoa?
- Oikeat.osoitteet
Sulatto tai autopurkaamo.
- Ajettu.satonnia
En kyllä korjauta öljysyöppöä skodaaniverrattuna,ajan halvalla öljyllä ja lisäilen niin kaun k jotenkin rallattaa.autoni on 1.4 tsi skoda.
Vm 2012
En maksa yli puolet auton hinnasta maksavaa korjausta,ja luulen että turbokin jo loppu.- pbnrpw
Kannattaa tuossa vaiheessa tosiaan itse ajaa se paaliin asti. Kukaan ei halua ostaa noita.
- huijauskonserni
Häkki heiluu konsertnin pomoille.
Volkswagen-pomo Oliver Schmidt on tuomittu seitsemäksi vuodeksi vankilaan osuudestaan autonvalmistajan diesel-skandaalissa.
Lisäksi yhdysvaltalaistuomari määräsi Schmidtin maksamaan 400 000 dollarin eli reilun 350 000 euron sakot.
Schmidt johti vuosina 2012–2015 Yhdysvalloissa Volkswagenin toimistoa, jonka tarkoitus on huijata autot näyttämään siltä, että ne ovat yhteensopivia paikallisten säädösten kanssa. Hän tunnusti elokuussa syyllisyytensä petokseen ja ympäristölainsäädännön rikkomiseen.
Volkswagen myönsi vuonna 2015 huijanneensa diesel-autojensa päästömittauksissa. Päästömanipulointi koski maailmanlaajuisesti noin 11 miljoonaa autoa.- noxipoxit
Ja nyt pakujenkin valmistus keskeytetty, syynä jälleen NOx.
- rikollisorganisaatio
noxipoxit kirjoitti:
Ja nyt pakujenkin valmistus keskeytetty, syynä jälleen NOx.
Ei tuo moniongelmainen konserni saa hommia sujumaan lakien ja asetusten mukaan.
Öljynkulutusongelman ovat myöntäneet:
- Autolehdet, jopa itse TM
- Jopa itse VW
Öljynkulutusongelman kiistävät:
- Palstan trolli
Sama koskee myös DSG:n ongelmia, päästöhuijausohjelmistoa... Vain trolli väittää totuutta vastaan.- someVWjyrää
Trolli voi olla VW palkattu-suosittua toimintaa maailmalla se
- våwsojv
Ei voi mitään, mutta ongelmia VW:lla riittää. Sitä faktaa ei trollien ininä voi peittää.
- dlvbvde
Korjaamoille tämä on hyvä bisnes, noihin VW konsernin autoihin tarjotaan vaihtomoottoreita ja erityisiä öljynkulutukseen liitytyviä korjauksia.
- tietoaonkoVWskoda
Ja Usassa vaihdetaan moottorit tehtaan laskuun arvatenkin.
onko näin? - onkokorruptio
Suomessa ei ole oikeusturvaa kun on kyseessä VW tehdasvika
- jouluvikaaVWskoda
VW Joulut yhtä juhlaa
- öljyrahaaVWaudi
Perheiltä menee Joulurahat kun mäntiä laitetaan kuntoon
- öljypoltinVWskodaudi
öljyä palaa-eikös se ole jo syy valmistajan vastuuseen kun tulee lisää saastetta
- ruostekkin.kuplii
Enimmillään vaihtoon tarjotun bensiiniturbolla varustetun TSI- tai TFSI-auton hinnasta on lähtenyt pois jopa 9000 euroa, ”kun autokauppias on kuullut, mistä moottorista on kysymys”, Tekniikan Maailma kirjoittaa. "
https://www.is.fi/autot/art-2000005419402.html
Autokauppias suostuu ottamaan tuollasen TSI skodan suunnilleen ilmaiseksi halliinsa. Jorma kyllä ostaa sen sitten lähes uuden hinnalta sieltä... - seataudiskodaVWsama
Mitä opimme
ÄLÄ OSTA JOS ET SAA KIATAKUUTA VW TUOTTEESEEN- kiatakuuVWhynyskoda
Ostolakko mulla VW tuotteisiin
Kia takuu ilman KM rajaa niin voin palata VW tuotteen pariin - VaikeaMerkki-
kiatakuuVWhynyskoda kirjoitti:
Ostolakko mulla VW tuotteisiin
Kia takuu ilman KM rajaa niin voin palata VW tuotteen pariinEntä koska voit palata peruskouluun opettelemaan kirjoittamista?
- Kokeilkaa.auttaako.yhtää
LR_
6.9.2017 9:36
87t ajetussa 1.4 tsi 2013 kolmos ocussa auttoi kun vaihtoi öljyksi Valvolinen loppuunajettujen autojen Valvoline Maxlife 5w40. Nesteen city proota taisi mennä lähemmäksi litra tuhannella mutta Maxlifeä enää muutama dl. Testattu kerran myös öljyn sekaan kaadettava tiivisteiden eheytysaine ja vaikutus oli suunnilleen sama kuin Maxlifellä.mutta eihän tuo öljyn kulutus ollut kovinkaan mieleinen asia.- LisääKatu-uskottavuutta
Oletko ajatellut opiskella kirjallista ilmaisua?
- seataudiskodaVWsama
LisääKatu-uskottavuutta kirjoitti:
Oletko ajatellut opiskella kirjallista ilmaisua?
Olisko VW pitänyt aatella kestävää moottoria eikä jälkimarkkinoille tuottavaa toimintaa-varmaan maakohtaisesti miettinyt mitä laitetaan menemään?
Virhevastuu maksattaa asiakkaalle VW korjauskulut! Suomessa näin
Pitäs pokottaa takaisinostot ja uusille VW autoille kia takuu. - saasteVWskodaudiseat
seataudiskodaVWsama kirjoitti:
Olisko VW pitänyt aatella kestävää moottoria eikä jälkimarkkinoille tuottavaa toimintaa-varmaan maakohtaisesti miettinyt mitä laitetaan menemään?
Virhevastuu maksattaa asiakkaalle VW korjauskulut! Suomessa näin
Pitäs pokottaa takaisinostot ja uusille VW autoille kia takuu.Lienee saastekartelli eri merkkien kesken euroopassa estää kunnon rytäkän-mersukin lopettaa Usassa diesel myynnin.
- Olet.oikeassa
Juurikin näin
- usassajosekinonVW
TM on VW turma
nyt menee korjuuseen miljoonia VW autoja turvavöiden takia?- sikakonserni
No yrittävät korjata vian nippusiteellä. Turvallisuudesta viis.
- kehujanroolitVWaudi
VW kehuja lomilla vai muuten vapautettu vain olemaan
- powrighj
VWn palkkaama trolli on palannut kehumaan Skodaa.
siihen vielä tämä uusin skandaali, vw heikentänyt tahallisesti teräksen laatua vuodesta 1998 lähtien. varmaankaan ei yksikään asiakkaille myyty auto täytä kolariturvallisuus minimiä.
- oktomurskeVWaudi
Eikös se oktomurskekohussa huomattu jakopään metallilaadun olevan heikko?
- Välttäkää
Huijarikonsernin romuissa ei pysy öljyt eikä edes turvavyöt kiinni.
- vikaaenitenVWtuotteet
seuraavaa ootellessa
- öljysyöpötauditVWskoda
EA888 eli 2.0 ja 1.8 TSI tai TFSI moottoreissa (generaatio 2) oli ongelma vuodesta 2009 aina toukokuuhun 2011 asti. Täysin sama moottori oli sekå Audeissa, VWssä, Skodassa ja Seatissa. Uusin artikkeli aiheesta on tämä http://www.autobild.de/artikel/audi-hoher-oelverbrauch-tfsi-motoren-5738703.html ja tästä http://wildmotoren.markuswild.de/index.php?PID=News löytyy myös hyvä kuvaus ongelmasta (firma Saksassa korjaa näitä). Ongelma on siis väärin suunniteltu männänrengas, jonka öljykanavat tukkeutuu ja moottori alkaa polttaa sylinterissä öljyä. Moottori, katalysaattori, pakoputki, turbo, EGR ja imukanavat karstoittuu. Korjaus on leveämpien männänrenkaiden vaihto, jonka vuoksi myös männät pitää vaihtaa. Eli täysin valmistajasta johtuva vika. Asiakkaan ei kuuluisi maksaa mitään korjauksesta, koska korjattuna moottori ei ole paremmassa kunnossa vaan ainoastaan siinä kunnossa missä sen olisi alunperinkin pitänyt olla. Jotkut ovat saaneet korjauksen ilamiseksi, jotkut ovat joutuneet maksamaan. Asia vaatii selitystä myös Kuluttajansuojaorganisaatioile, jotta asian todellinen luonne selviää.
V
lukijan kirjoitus apu-lehdestä - äläostaVWtuotetta
Tekniikan Maailma 19/2017 selvitti ongelman syyn. Siirrytty öljyrenkaan leveydessä 2 mm:stä 1,5 mm:iin ja öljyrenkaissa liian pienet pyöreät reiät. Varsinkin ajettaessa öljyillä pitkään (long-life öljy), kertyy öljyrenkaisiin karstaa, joka tukkii nuo reiät. Tällöin renkaan sylinterin pinnalta kaapima öljy ei pääse näistä reijistä ja sitten männän reijistä putoamaan takaisin öljypohjaan. Lisäksi, kun on menty noin kapeisiin öljyrenkaisiin, on sylinterin hoonausurien kulma sylinterin pituusssuuntaan nähden liian pieni ja näin öljyä myös kulkeutuu palotilaan eli auto polttaa öljyä kuin vanha auto. Lisäksi kitkan pienentämiseksi nykymoottoreilla on männänrenkaat painavat pienemmällä voimalla sylinteriä vasten. Korjaus merkkikorjaamolla 6000-7000e miinus VAG vastaantulo riippuu kiukkuisuudestasi. Korjaus moottorikoneistamossa 3000-3500e. Jännää, miten mainostetaan uusia autoja ympäristöystävällisyydellä, mutta sallitaan öljynkulutus 0,5-1 litra / 1000km. Ennen omaa autoani ihmettelin appeni vanhaa BMW1500 v.62, joka 23-vuotiaana säi 1L/1000km. Nykyään näytetään sallivan sama uusilla autoilla.
lainattu apu lehdestä lukijan kirjoitus
TM totesi vielä että uusiakin korjattu koneistamoilla!- komparatiivit
Huono, huonompi, Skoda/VW.
- rakentamaan
Ostin uutena Seat ibizan 1.8 Sdi (ilman turboa) 68 hv. Muutama tuhat kilometriä ajettuani aloin ihmetellä uuden auton öljynkulutusta ja poikkesin vw seat huoltoon, Huoltomiehet sanoivat kulutuksen olevan normaalia ja loppuvan kun männät hioutuvat sylinterin seinämiin ja tiivistävät koneistuskarkeat pinnat. Näin ei koskaan tapahtunut vaikka lisäsin valvolinen max laiffiakin moottoriin. Joku jossakin palstalla puhui öljyn loiskelevyjen puutteesta k.o. moottorimallissa, en tiedä enempää asiasta, mutta vw konsernin tuotteita olen tuon kokemuksen jälkeen vältellyt. Oli muuten ainoa auto joka on uutena öljyä vienyt ,vaikka ranskalaisiakin on omistuksessa ollut. Hyvä asia autossa oli alhainen dieselin kulutus 4.3l/ 100 km.
- huijaus-konserni
VW huijarit aina sanovat että viat ja muut huijaukset on vain normaalia. Onhan se vokkeloiden normaalia toki.
- öljysyöpötauditVW
Mites ne päästöt kun öljy haihtuu valtoimenaan?
- VW-saasteromut
Noihan on oikeestaan 2-tahti koneita, miten tosiaan menee päästötesteistä läpi kun polttaa 1-2% öljyseosta?
- tdiarvonalennusVWaudi
VW-saasteromut kirjoitti:
Noihan on oikeestaan 2-tahti koneita, miten tosiaan menee päästötesteistä läpi kun polttaa 1-2% öljyseosta?
Niin miten katsastuslaitteet ei huomaa öljynsyöntiä?
- TSIkuluttaapaljonTFSIVW
Valmistaja korvaa kaikki kulut nykyään?
jossakin luki että jo vuosimallin 2007 TSI ja Tfsi moottorissa oli tuota samaa vikaa!
tais olla taloussanomien uutinen- huijausVWjyrääaudi
mahtaa olla tuottoisaa toimintaa VW konsernilla?
- öljyautoVWaudiskoda
https://www.lapinkansa.fi/ulkomaat/eu-haluaa-suojella-kuluttajaa-ryhmakanteella-se-on-valtava-vallankumous-200871732
avaimia ongelmien selvittämiseen
EU on hyvä juttu. Kerta kaikkiaan.
- seataudiskodaVWsamaTDI
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/201808132201126138_oa.shtml
ja tdi arvo mennyttä - Ja-Kauppa-Käy
Ihmeellistä vaan, meidän, eikä lastemme Octavioissa ole ollut mitään vikoja.
4 on toiminut virheettä omassa omistuksessa 3v ja 60 000 -80 000 km
Täyden autoedun työsuhdeautoissa 1 vika per auto
Ajettu 3 v 140 000 km vain kosmeettinen vika, lampunpesin ei laskeutunut aina reikäänsä, reikää hiottiin 3 kertaa suuremmaksia.
Toisessa skodassa vain ERG venttiili, 160 000 km / 4 vuoden aikana. ERG meni jossai 110 000 km
Jos olis huono auto, miksi sitä niin hurjasti ostetaan.,,,,,,,,,, kysyn vaan- liisihuoltoVWautot
Ei se merkkiliike kerro sulle vaikka siellä olis männät vaihdettu kun viet huoltoon
Ketonenkin aikanaan kyseealaisti sen että asiakas ei tiedä mitä hänen autolle tehdään - ollaansuomessaVW
liisihuoltoVWautot kirjoitti:
Ei se merkkiliike kerro sulle vaikka siellä olis männät vaihdettu kun viet huoltoon
Ketonenkin aikanaan kyseealaisti sen että asiakas ei tiedä mitä hänen autolle tehdäänNäin se menee
onko laillista?
- kekkosenhuoletVW
.erkeleen tunarit
- öljyautoVWaudiskoda
Jokos tarraVWautoja lisää liikkeiden pihalla?
- Muuten.melko.nihkeää
Saattas ruveta korvauksia tulee.
- vanhempimalliVWskoda
FSI myös kuuluu olevan öljysyöppö
pitääkö paikkansa?- TARKISTA.jakopääkin
Skodista tuota ruskeaa mönjää näyttää löytyvän monista eri paikoista.
Mainitsen muutamia.
Venttiili kopan alta ja öljypumpustakin.
Jakopään koteloista (tiesuola syövyttää huokoiset hihnapyörät)
Ovista ja koteloista (veden sekaista ruostetta) - Awinkawink
Myös skodistin housujen takapuolelta ja pääkopan sisältä tarkemmissa tutkimuksissa.
- sulaa_bakeliittia
Awinkawink kirjoitti:
Myös skodistin housujen takapuolelta ja pääkopan sisältä tarkemmissa tutkimuksissa.
Skodisti on itsekin usein ruskeaa mönjää.
- Nyt.kaikkien.tiedossa
Kyseinen ongelma koskee myös 1.2 ja 1.4 tsi moottoreita.
Tuulilasin ketonenhan yritti selvitellä tsi moottoreiden öljy kulutus ongelmia jo vuosia sitten.
Erinomaista että tekniikanmaailman jutun jälkeen ei jää selittelyille sijaa.
Alkaa pian vag autojen korjaamoiden huoltopäälliköillä olla tuliset oltavat,luulen mä- googlaavaan
EU uusi ryhmäkannelaki
- TM19kautta2017
Voisiko TM tehdä vielä työtä ja seurata miten öljynkukutusasia etenee?
Maksaako omistajat korjaukset vai miten asiat on.
Ja onko TDI autoissa sama syy kuin TSI sekä TFsi VW autoissa - mainostulot
TM19kautta2017 kirjoitti:
Voisiko TM tehdä vielä työtä ja seurata miten öljynkukutusasia etenee?
Maksaako omistajat korjaukset vai miten asiat on.
Ja onko TDI autoissa sama syy kuin TSI sekä TFsi VW autoissaTuskin voi autojournalistit kauheasti tuon konsernin edesottamuksia kritisoida tässä maassa...
- blitzkrieg
Hitlerin perustama huijauskonserni. Mitä muuta voi odottaa?
- Anonyymi
ryhmäkanneoikeus on olemassa nyt EU
- Anonyymi
Hienoa että öljy maistuu! Siitä ei kannata huolestua.
- Anonyymi
TM kertoo ja tutkii
turvavyöt meni valmistajan korvattavaksia-kuinka öljynsyönti? - Anonyymi
ei syö kuin TDI
- Anonyymi
miksi myydään tehdasvika autoja suomessa?
- Anonyymi
Ei ole myyty 10 vuoteen. Ja ongelma koski vain pientä osaa autoja. Vanhoissa tollot ovat alkaneet säästää öljyn laadussa ja siksi ongelmia voi vanhemmiten tulla, kenen vika?
- Anonyymi
TM 19/2017
- Anonyymi
Spämmillä onneen kun Toyotassa korkkaa kansi ja ruoste syö korin.
- Anonyymi
nyt on todettu että volkwagenin hybriditkin kuluttavat todellisuudessa 8.6 litraa/sata,km
onko mitään järkeä edes myydä moisia bensarosvoja..
vieneekö öljyä myös
- Anonyymi
kts. moottorihiomo
- Anonyymi
mumssiskodaVWaudiseat
- Anonyymi
Itsellä oli Octavia 1.8 TSI vm. 2013. Vaihdoin sen uudempaan, kun sillä oli ajettu n. 140tkm. Ei siinä yksilössä ainakaan ollut mitään öljynkulutusongelmaa.
- Anonyymi
Tiedottajakin hädissään kertoi ettei kaikissa ole vikaa. En kyllä ala koekaniiniksi, ettei jää mustapekka käteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedottajakin hädissään kertoi ettei kaikissa ole vikaa. En kyllä ala koekaniiniksi, ettei jää mustapekka käteen.
Mikä tiedottaja? Tuo oli oma kokemus.
- Anonyymi
kivaa
- Anonyymi
noo muutama tonni sinne tänne-lapset voi olla syömättä ja pukematta pari vuotta
perheautoko? - Anonyymi
moottorihiomo
- Anonyymi
Juu. Juu. Tietotoimisto kertoo. Skodat ovat parhaimmasta päästä autoja siis kestävyydeltään.
Varmasti auton kuin auton saa rikkoutumaan väärällä käytöllä. Ei suoriteta kunnollista sisäänajoa saatikka suoriteta öljynvaihtoja.
Kyllä auton öljyä saa kulumaan ..- Anonyymi
Niinpä, mutta kuinka ne vikavaakenit vaan ovat niin persoja öljylle. Ei minunkaan ole tarvinnut öljyä lisätä muihin kuin Volkkariin. Mobil-kanisteri oli aina mukana. Onnistuin myymään pois ennen isoa huoltoa. Kyllä helpotti!
- Anonyymi
kts. moottorihiomo
- Anonyymi
Ikuisia harmeja
- Anonyymi
mumssia
- Anonyymi
Ei noihin wölkkäreihin tartte koskaan tehdä öljynvaihtoa, kun öljyt vaihtuu jo kokonaan muutaman tuhannen ajon jälkeen. Kannattaa hitsata oljypoistotroppu umpeen..
hahhhaaaaaaaaaaa
Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap162158Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842098- 1011387
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101256Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461178Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663811173Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249886Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173864- 69845
- 63844