Uusin saksalainen huijaus

luottamus.meni

Tänään tuli julki joku saksalainen tilasto, jossa VAG:n kulkuneuvot olivat pärjänneet hyvin. Jutussa kyllä mainittiin, että kyse 1-3-vuotiaista autoista, joita meillä ei tarvitse katsastaa lainkaan, tuskin Saksassakaan. Ja meilläkin siirrytään uuteen katsastusrytmiin ensi keväänä, jolloin välit harvenevat alle 10-vuotiailla autoilla.
Tuon saksalaistilaston täytyy olla vaihtoehtoinen fakta eli huijaus niinkuin monet muutkin totuudet ovat olleet kyseisen konsernin tuotteiden osalta viime aikoina. Ehkä samalla myös hukkuvan viimeinen hätähuuto.
Em tilaston kärkipaikalla ollut Porsche on mm Ruotsin hinaustilastojen kärjessä aika pahoine vikoineen, vaikka siellä se lienee enimmäkseen kesäkosla.
Harmillista, ettei saksalaisiin voi enää luottaa missään, vaikka tekevätkin hyviä autoja ajo-ominaisuuksiltaan.

6

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saksalainen huijaa aina. sakut huijasi maailman väestöä jo toisen maailmansodan aikaan ja sama huijaus jatkuu edelleen. kuraa suolletaan kansalle ajoneuvojen muodossa joilla ei tee sitten yhtään mitään. varsinkin vw konsernin tekeleet.... no ei tarvii varmaan enää edes kertoa :D

• KylläHaiseeTuokinTilasto

No onpa taas kuksmanneilta surkea myynninlisäys yritys. Ei pure ainakaan minuun, mutta johonkin kusetettavaan kylläkin.

• tieto_lisää_tuskaasi

Saksassa katsastetaan taksit ja vuokra-autot joka vuosi! Yksityisten henkilöautot katsastetaan samoin välein kuin Suomessa. Riittävästi aineistoa tuota tilastoa varten.

• vedätys

Tuskin Porschen lukumäärät takseissa ja vuokra-autoissa ovat tilastollisesti merkittäviä, joten pelkkä vedätys tälläkin kertaa.

• 345345

Jokainen ymmärtää että katsastustilasto ja auton luotettavuus ynnä tyyppiviat ei oikei korreloi, paitsi jos tyyppiviat on jarruissa, pyöräntuennnassa tai päästöissä.

Katsastus kertoo paljolti omistajan huolellisuudesta.

• tyyppi.vika

Ja tilastothan sen kertovat todellakin: VAG-autoissa yleisimmät hylkäyssyyt ovat juuri alustan viat ja päästöongelmat, usein myös käyttöjarru.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6082
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      347
      5470
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2737
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      102
      1982
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1738
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1601
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1474
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1433
    Aihe