Eristäytymisestä

CB1975

Otsikon mukainen sisältö.
Olisin äärettömän kiitollinen yhdestäkin asiallisesta vastauksesta.
Olen siis ollut 12 ( kaksitoista ) vuotta eristäytyneenä yksin kotona ja haluaisin luonnnollisestkin katkaista tämä kierteen.
Taustatietoina voisin mainita: valmistuin yliopistosta ( tämä ei suinkaan ole itseisarvo ) , kävin kolme vuotta psykoterapiassa, peruslääkkeet kokeiltu; ssri, srni, mao-estäjät, rauhoittavat, unilääkkeet etc., viisitoista vuotiaana duuniin. Säännöllistä liikuntaa harrastin aina.Päihteiden käyttö hallinnassa.

12 vuotta sitten tosiaan tapahtui jotain ( ? ). Masennuin tosi heavysti ja irtisanoin kaikki liittymät, enkä pitänyt lainkaan yhteyttä ystäviini, enkä sukulaisiini. Ainoat kontaktia ihmisiin ovat siis 75 v. äitini ja 85 Enoni. Puhelimitse. Olen kuitenkin vasta 40v.

Asun pienessä yksiössä ja olen todella huolissani mielenterveydestäni. Muutama asia erityisesti: kavahdan kaikkia ääniä - esim. rappusiivousta ja postiluukun kolahdustasta. En siis käy ulkona kuin maksimillaan kerran viikossa ( lähikakuppaan matkaa n. 40metriä ). Pelkään siis lopullista romahtamista, sekoamista. Eli siis psykoosia.

Toinen asia on itsetuhoinen ajattelu. Se ei ole luonteeltaan mitään itsesäälistä, vaan kylmän rationaalista "insinööri"tyylistä ajattelua. Mikä on vielä pelottavampaa.

Jos Teillä on jotain vinkkejä asiaan liittyen, otan kiitollisuudella vastaan.

Olen siis kokeillut avantouinnista hypnoosiin ja nlp, mindfulnesin ja rentousharharjoitusten kautta meditaatioon ja juoksuun.

Ei toimi. Jotain teen väärin/en osaa.

4

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plööä

      terapiaan vaan.itsellä toimii lääkkeenä moneen vaivaan alkoholi,mutta sitä ei oikein voi suositella kaikille.

    • Hei,

      Saitkin jo hyvän neuvon, jossa suositeltiin terapiaa.

      Lisäksi on olemassa monenlaisia matalan kynnyksen auttavia tahoja, joissa voisit keskustella ajatuksistasi ja tuntemuksistasi. Ulkopuolinen tuki voi auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja se voi olla myös hyvä voimavara ja helpottaa jaksamista. Osa palveluista on sellaisia, joissa voi asioida kotoa käsin.

      Tässä muutamia vaihtoehtoja, joihin voisit halutessasi olla yhteydessä:

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saat halutessasi itsellesi tukihenkilön, jonka kanssa voit keskustella kahden kesken. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri.

      - Jos haluat keskustella tilanteestasi mieluummin soittamalla, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      - Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Lämpimin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • DOMINOIVADOMINOKEKSI

      Mun ongelma vai onko se muka ongelma on se, että haluan myös olla eristäytynyt.
      Se on myös noinkin, johtuvaa eristäytyneisyyteni on myös aiemmista elämässäni tapahtuneista hankalista asioista.
      Pohjimmainen syy voi olla kuitenki autistinen luonteeni. Olen ulkopuolinen, tunnen olevani ulkopuolinen jos kommunikoin ihmisten kanssa.
      Toisaalta en halua olla tekemisissä oikeastaan.
      Toisaalta ja toisaalta.
      Paljon tommosta toisaalta ja monenlaista perspektiiviä kun peilaa minun asioitani.
      Olen kyllä eristäytynyt. En tapaile ihmisiä. Jo vuodesta 1998 eristäydyin. Vielä vuosina 97 oli enemmä kontaktia ihmisiin. Useimmiten olin puhumaton ja arka, mut parin jäbän ja heijä siskon luona kävin usein ja niije kanssa tulin paremmin juttuun.
      Muutoin tunsin muualla olevani ulkopuolinen.
      Aina oon ollu risririitaisuuksien mies.
      Tää on seikka, joka mietityttää useita ihmisiä.
      NE ei pidä kaikki välttämättä mua rehellisenä, koska niitä hämmästyttää mun ristiriitaisuus.
      Mutta onko ristiriidassa joku ongelma?
      Onko aina jokin ongelma joka asiassa?
      Psykiatriassa on liikaa välillä ongelmia!
      Mitä jos ei tehtäs asioita aina liian monimutkaiseksi, jooko??!
      Huutomerkillä korostan tota mielipidettäni.
      Mitä jos annetaan kaikkien kukkien kukkia vapaana?
      Jokainen on omanlaisensa.
      Ei voi ketään pakottaa ja ohjata mihkään samaan muottiin.
      Kaikki eivät pysty meneen edes siihe määrättyyn muottiin.
      Se voi tietää niille onnettomuutta, huonovointisuutta.
      Psykiatria on toisaalta pirun tärkeä, toisaalta siinä tehhään kyllä paljon perusvirheitä.
      On toki olemassa myös tosi fiksujaki psykiatreja.
      Moni puhuu itsemurhasta.
      Mitä jos te itsarin ajattelijat luovutte sanasta nolla?
      Moni pitää itseään nollana, luuserina.
      Se johtuu varmasti siitä yleisestä höpinästä, mikä kohdistuu työtätekemättömiin.
      Vika on siis kiusaajisssa.
      Kiusaajat.
      Älkää vain tehkö itsemurhaa!
      Älkää uskoko niije puheisiin.
      Kukaan ei voi määrätä teitä.
      Jos ette jaksa tehä mitään, teillä on oikeus istua kotona.
      Mitään itsemurhia ei tarvita!

      • ELEKTRONIIKKAKOKKAAJA

        En tarkoittanu noita itsemurhakommentteja tän ketjun avaajalle vaan noin niinku oma kannanotto yleensä koko psykiatriasta ja otin tietty myös kantaa tohon eristäytymisteemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1665
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1525
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1434
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      45
      1401
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1268
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      9
      1147
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe