Hyvä ystäväni osti pitkällisten pohdiskelujen jälkeen Skoda Superb Combi 4x4 2.0 TSI DSG 280 hv -ajoneuvon.
Ja mikä auto se onkaan: valmistaja ilmoittaa 0-100 km/h 5,8 s, mutta oikeasti auto menee sataseen 5,3 sekunnissa. Sen voi jokainen tarkistaa ranskalaisen ZePerfs-sivuston keräämistä autolehdistön mittauksista.
Auto on kerta kaikkiaan fantastinen. Hiljainen, tilava ja mukava auto, johon tuplarattaat menevät leikiten. Ja tarvittaessa isukille jää polkimessa vähän pelivaraa, ettei ainakaan Bemareiden ja Mersujen jaloissa tarvitse pyöriä ;)
Skodan tykki on puhunut
42
6279
Vastaukset
- skootaneljäpyörääjaloota
Entä se rukkasen kuva siellä keulassa, eikö se hävetä?
- HOLlSTl74.91
Nyt varovaisia kannanottoja ettei keskustelua poisteta!
Tässä on samalla hyvä muistuttaa että käyttäisitte syyskeleillä ajovaloja. Jos ette osaa käyttää autonne ajovaloja niin hankkikaa Skoda, Skodassa ajovalotkin toimivat automaattisesti.- täysin_paskat_valot_ske
Ei ne toimi. Venäläisiä led-valoja posahtelee tämän tästä, ja ajovaloumpiot harittaa mihin sattuu, sitäpaitsi skodan valot on skeidavalot, jotka on kuin hiilet, äärimmäisen surkea valoteho, koskee myös skeidaxenoneita.
- öljykirnut_
HAHAHAHAAAAA kiitos hyvistä nauruista, *reps* skoota on meluava itälavetti, joka on vieläpä pirun huonosti tehty ja ruma, vailla minkäänlaista brändistatusta.
Kehut kyllä menee kaikille kuin vesipisarat hanhen selästä, ei uppoo edes entisiin stalinisteihin enää.
Skeida on näyttänyt todellisen luontonsa.... vai että tykki, empä ole ennen kuullut itäauto skootasta käytettävän tuommoista sanaa, POMMI on tuttuakin tutumpi sana kun kyse on vw konsernin sötöstyksistä.
- Purist
Kuinkas monella teistä oli se perheauto, joka kiihtyy 0-100 km/h 5,3 sekunnissa?
Superb jää sekunnin varttimaililla uusimmalle BMW M3:lle, mikä on kai hyväksyttävissä, kun miettii tilaa ja mukavuutta. Ei ole kilpailijaa tälle autolle suhteessa hintaan.- ZKODA
minulla on Toyota Auris ja luotettavasti todistettu maailman nopein katulaillinen auto, mitatut arvot 0-100km/h 1.2s ja huiput 558km/h. on uskomattoman vakaa ja hiljainen ajaa yli 400km/h nopeuksissakin. olen perehtynyt alustan geometriaan ja olen ratkaissut ongelmat millä pito saadaan tiehen. jipppiiiii olen jälleen nopein, pois alta pappa skodailijat tai mä jyrään yli.
- Irkfnfkfkfkf
Tosin saa tuosta suorituskyvystä sitten maksaakin ferrarimaisina korjauskuluina. Moottori ja vaihteisto uusiksi aina muutaman GP:n välein.
- ZKODA
on se ihme miten laiskoilla autoilla skodailijat edes viitsivät ajaa, miksi autonne ei kulje mihinkään? kyllä on paljon ollut tehomallin skodailijoita viivalla mutta eihän ne raakit pärjää ollenkaan, jäävät öljysavuineen liikennevaloihin aivan kuin paikalleen kun minä Toyotallani lähden äänettömästi ja vakaasti liikkeelle :) miksi ette osta kunnon autoa joka liikahtaa :)?
- JaTämäOnFakta
Vähän kiirettä yläpäässä ZKODAlla.
- OCU1
JaTämäOnFakta kirjoitti:
Vähän kiirettä yläpäässä ZKODAlla.
isä osti auton osti. skoota ostaviat 1.8tsi. 2017 vuosmallii. öljyä kuluttaa 3 litraa tonnille ja isä noituu hirveesti. turvavyöt on hommeessa. haisee ihan itäautolle, venäjällä on valmistettu. muikkurysäks isä sitä sannoo. vikatikki ol kuulemma, isä sano.
- Sköntsänrimpulat
Jaa 5,3sekuntia ei ole mikään tykin auton kiihtyvyys vaan aika perus noilla tehoilla. Audi a4 2.0tfis ilmoitettu 5,8sek meni testissä 5,18sekuntia sataseen ja siinä vain 252hv. Minulla on A45amg vm 2014 ja siinä 2 litrainen kone ja neliveto vakiona 360 hv ja 450nm. Paperilla 4,6sekuntia sataseen mutta testattu 4,2sekuntia. Se on mielestäni jo ihan ripeä kauppakassi muttei nyt mikään urheiluauto sentään. 600hv virotetyllä GTR:llä olen ajanut ja se oli aidosti nopea. Sellaiseen en kyllä omaa a45 mersuani vaihtaisi ikinä on se gtr sen verran tekeleen olonen sitten muuten. Skodaa en näe autona oli se millä koneella tahansa.
- Ogd59b
Karmaiseva rengasmelu on ainakin ollut kaikissa niissä super bee takseissa joihin olen joutunut, ja ikkunat suhisee. Iso takajalkatila kyllä, siitä respiktiä.
- ikuinen_itäauto
kyllä on aloittajan ystävä ostanut häpeällisen kippanan. skoda on uutenakin VAIN skeida
- IhanOkLuku
Aika kova arvo tuo 5,3s Ei menneet aikoinaan edes ralliautot tuohon. Audi Quattro oli varmaan ensimmäinen kova kiihtyjä. Sen jälkeen tulivat isoilla turboilla olevat Rallycross-autot, jotka menivätkin sitten 2 sekkaan 0-100km/h. Esim. Alamäen Peugeot tai Porsche. Perheautolle silti kova kiihtyvyys viitosella alkava luku nykypäivänäkin.
- Htcoupe
Neliovinen paska
- Nelivetopitääolla
Joo no ihan ripeä perheauto ja lyö toki monet tehokkaammatkin 0-100 ajassa. Itsellä on A4tfsi quattro 2017 eli juuri tuo ilmoitettu 5,8sek 0-100löytyy ja testeissä ajettu nopeammin. Mutta tiedättekös mihin näiden vag autojen hyvä 0-100 aika perustuu? Jarru pohjaan ja kierrokset korkealle jolla luodaan nopea lähtö ja vaihteisto lyö todella nopeasti uutta sisään. Vaihteisto on todella hyvin välitetty juuri tuohon 0-100 välille ja tätä auttaa toki tautisen hyvä neliveto. Esim 80 eteenpäin nuo ei enää lähde niin hyvin kun 0-100 aika antaa odottaa. Tämän sanon omasta kokemuksesta. Hyviä autoja kyllä mutta tuo hyvä 0-100 aika ei kerro nyt ihan suoraan sitä kuinka tehokkaalta auto oikeasti tuntuu sen nopean hyväpitoisen nelivetostartin jälkeen. Mielestäni ovat sitten vain vähän tehokkaampia perheautoja eikä mitään repivää kiihtyvyyttä isoilla nopeuksilla kannata odottaa. Nelivedolla toki jo jättää talvirenkailla suurimman osan vajaavetoisista kun ei talvirenkaat pidä edes kuivalla jos tehoa löytyy puhumattakaan märästä tiestä/lumesta. Tehokkaat vajaavetoautot on suomessa aika turhia jo tuon n.6kk talvirengaskauden takia.
- Siinäoneroa
Esim bmw M5 vanha romu 400hv jotain vuosimallia 2000 on 0-100 paperilla muistaakseni 5,3sekuntia eli smar kuin sköndä. Kun ajat M5 vanhalla romulla huomaatvsen olevankin paljon nopeampi alkulähdön jälkeen. Esim 80-120 se on nopean tuntunen oikeestikkin.
- TSI2012
mulla on ikävä hitukkia eli ukkiani, adolf hitleriä.
- skootaekana
Oli tiellä vaikka kuinka pitkä jono tahansa, niin aina on Skoda ensimmäisenä.
On se vaan kumma auto.- OCU1
on skodissa todella vahva moottori kun vetää perässään kilometrien pituista jonoa.
- Jonoksi.asti
ENSIMÄISENÄ SULATOSSA.
http://m.iltalehti.fi/autouutiset/201710192200472258_oa.shtml
Sama koskee myös 1.2 1.4 ja 1.8 tsi skodia.
Noista vaaditaan kuitit myös jakopää remontista,sama koskee myös dsg laatikolla varustettuja skodia - En.ole.ropotti
Minulla on oikeasti esittelyautona 2012 hankittu, 2011 mallin etuveto 2,0 Superb, lastutettu 260 heppaiseksi 2015. Ensimmäinen auto jonka olen omistanut näin pitkään ja johon en ole vielä kyllästynyt. Ja tähän ikään noita eri merkkisiä kotiloita on muuten ollut melkoinen määrä.
- Ainoa vika 150 tkm mennessä on ollut 110-120 tkm lukemilla vaihdetut sytytyspuolat ja kertaalleen úusittu akku - sikäli kun jälkiasennetun Eberin murheita ei lasketa. Normi määräaikaishuoltojen lisäksi ei ole ollut tarvetta pienimpiinkään korjauksiin. Suurin huollon yhteydessä tehty korjaus on takajarrulevyjen uusinta.
- Parhaat vakiovalot (xenonit) mitä missään omistamassani autossa on ollut, lisävaloja en tähän kaipaa.
- Hiljainen, kitkoilla yllättäen jopa hiljaisempi kuin kesäkumeilla. Suhinat puuttuvat täysin ja edelleen.
- 10-15 tkm lukemilla saa lisätä ½ litraa öljyä, joten ei voine sanoa vievän sitä kohtuuttomasti
- Mahtavan hyvät sisätilat ja penkit. Mahtuu isompikin kuski ja silti taakse jää tilaa ruhtinaallisesti.
- Todella kivat varusteet valoautomatiikasta ajotietokoneeseen ja kaikkea pikkukivaa siltä väliltä. Mikä parasta, kaikki toimii edelleen.
- Laadukas soitin /radio hyvälaatuisine kaiuttimineen
- varsin kohtuullinen bensankulutus noinkin isoksi autoksi
- DSG toimii edelleen kuin uuten (tätä ei varmaan olisi pitänyt sanoa, kop-kop..)
Huonoa?
- Takahelmat joutunut maalauttamaan, kun maali ei kestänyt takapyörien nostamaa hiekkaa ja pikkukiveä.
- Muuta huonoa en keksi..
- Eiku perhana, on yksi vika sittenkin. Kierroslukumittarin neulan valo pimeni vuosi sitten. - Ocu1.8TS1.132kW.Webast0
melkoisiksi pommeiksi noi skodat on osoittautunut.
- Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto
Mitä ongelmia sinulla on ollut? Itselläni on samanlainen auto. Minä olen Skodaani erittäin tyytyväinen. Siksi olisi kiva kuulla ongelmistasi. Mutta älä valehtele.
- TuoOnHyväValinta
Viisas autoista ymmärtävä mies ostaa juuri tuollaisen auton. Mies ottaa auton vielä maltillisella rengastuksella 17", koska jokainen voi todeta tämän maan tiestön kunnon.
Tällä hetkellä uusista autoista löytyy muutama tähän kategoriaan menevä biili. Aikuisen miehen maku on mukavuus, suorituskyky ja tilat kiedottuna pakettiin, joka ei huuda junttimaista leveilyntarvetta, vaan palvelee asiansa huomaamatta ja kustannustehokkaasti.- Kariniemi
Hiiret eivät halua herättää huomiota. Työpaikan dressman-mies ilmoittautuu?
- OCU1
Ohhoh..huhhuh miten nopea perheauto. Varmasti laadukasta kyytiä.
- TuoOnHyväValinta
Paras ja nopein tällä hetkellä myytävistä Skodista. Kaikki ominaisuudet tikissä!
- OCU1
TuoOnHyväValinta kirjoitti:
Paras ja nopein tällä hetkellä myytävistä Skodista. Kaikki ominaisuudet tikissä!
Kestääkö niissä laatikot valtavaa vääntöä?
- hehhehhee
Eipä ihme, että on niin helppo kyykyttää Audeja liikennevaloissa uudella Ocu 1,4 TSI:llä
Uusien autojen tiedot alla:
Audi A4 1,4 TFSI
Kiihtyvyys 0-100 km/h 8,7 s
Skoda Octavia 1,4 TSI
Kiihtyvyys 0-100 km/h 8,1 s - ALMEERA
Onhan se skoda sellanen PIRKKA volkkari.
- PirkanParhaatSkoda
Niin on. 😁
- Ennakkoluuloton
Muutama vuosi kyseisen auton ratin takana L&K varustetasolla, olen entinen Audikuski joten voin vain todeta että se on kuin A6 mutta 25k edullisempi ja myös nopeampi. Todella hyvä kompromissi, on tilaa, leluja sekä suorituskykyä. Parasta on esp sport-toiminto eli talvella mennään melkein kuin takavetoisella. Tein maltillisen softapäivityksen 370 hv/500Nm ja 0-200 km/h about 20s. Ihan kivasti kulkee keskikulutuksen ollessa helposti alle 9 L/100 km ja onhan se välillä kiva kiusata 3x enemmän Porschestaan maksaneita...
- Briljantcars
Tottahan se on, että Skoda on erinomainen auto. Erittäin hyvät kokemukseni riittävät minun vakuuttamiseksi. Aivan sama mitä pikku tero täällä kertoilee.
- elkniwa
Zepervs on varmasti joku skodalaisten fantasiapalsta jonne ei kunnon länsiautoilijan kannata mennä. Siellä varmasti jaetaan tarinoita siitä kun joku porukasta on unissaan nähnyt ostavansa uuden rs itäauton ja miten se sitten kiihtyikään sekunnissa sataseen jonka jälkeen moottori laski öljyt alleen, samalla saman teki myös tämä uneksija ja luuli onneton sitä vielä orkasmiksi. No voihan se olla lähimpänä sitä mihin itäautoilija pääsee, ainakaan naisista ei ole tungosta.
- anal-logiaa
Varmasti?
Ulkomaailma on vaarallinen, sinne ei kannata mennä, älä tutustu siihen. Näinkö äitisi opettaa?
- Tirskistä
Pesäpalloräpylä on hieno merkki.
- XD-tyyppi
Sen, että ostaa skodan, ymmärtää vielä jotenkin, jos tekee pikaisen harkitsemattoman päätöksen, ja kaikkihan me teemme virheitä.
Mutta että "osti pitkällisten pohdiskelujen jälkeen".... siis pohti syvällisesti, ja SILTI osti huojuvan kapean itäkipan.... ei hyvää päivää XD XD - olenpas_minä_utelias
Miten joku voi käyttää aikaa niinkin triviaalin asian kuin autohankinnan pohdiskeluun?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k364992Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,322693Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1911632Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611419Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1381361Varo sisältöpaljastuksia! Tämän naisen bachelor-Joonas valitsi - Oliko valittu Monica vai Vivianna?
Joonaksella on kaksi naista jäljellä. Mutta valitsiko bachelor kahdesta naisesta Monican vai Viviannan? Oliko mielestäsi241140- 1831133
Trump - otan Gasan haltuun nyt
USA miehittää Gazan alueen ja rakentaa siitä uuden upean alueen aurikoiseen Israeliin. Väkivaltainen alkuperäisväestö h264943Kemettikö lommauttaa
Kemettikö lommauttaa, kuulinpahan vain. Toivottavasti nyt kuitenkin murheenryynit ,tupakoivat laiskimukset poistetaan.24913- 196824