Halloween 2017 marraskuu 4päivä

Halloween2017

Nonii ja pian ois taas aika pitää karmivat juhlat! No ihan ekaksi tänä vuonna 2017halloweenia voi juhlia monena päivänä itse juhlin halloweenia marraskuun 4päivä koska silloin on täällä Suomessa pyhäinpäivä ja yleensä halloween on pyhäinpäivänä.
Tänä vuonna olen jo aloittanut halloween jutut hyvissä ajoin ja olen myös tehnyt paljon itse koristeita ja koristeita on myös muilta vuosilta ja kaupasta ja netistä ostettu. Jos halusitte jotai vinkkejä tai muuten kiinnostaa miten voisi koristella kämppää nii voisin aloittaa jonkinlaisen halloween blogin tai sen tyyppisen ilmoittelisin siitä jos kiinnostaa??

23

525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14vuotiaas

      Minua kiinnostaisi halloween vinkit pidän kovasti halloweenistä ja minäkin juhlin neljäs päivä ensi kuuta. Tee blogi ja jos teet nii kerro sen nimi tääl uudet vinkit ois paikallaan!

    • naperooh

      minuakin kiinnostaisi blogi ja mäkin juhlin 4päivä koska silloin on pyhäinpäivä:)

    • halloweenintoilija

      ai mä aijon juhlia jo 27.10 koska en malta odottaa !! mutta kaipaisin kovasti vinkkejä , meille tulee kolme kaveria ja ollaan 13 vuotiaita :)

      • Halloween2017

        Okei yritän tehdä blogin ennen juhlia ne kerron siitä sitten tänään ehkä!


      • Halloween2017

        Nyt on vähän ongelmia blogin tekemisessä mutta jos tekisin Instagramin halloween aiheesta?


      • pottukukko

        osta pottuja ja syötä, ne kaverreiskas, ei muita tarjoiluja. Piste. Siinäpä ylläri. Korostan, ei muita tarjouluja.


    • Thriller666

      Joo tee instagram! Mulla on huomenna halloween bileet 13 vuotiaille tytöille😊

    • HemuHemuli

      Voiko karkki ja keppos kierrokselle mennä 28.10? Olen kuullut että voi mutta en ole varma :)

      • sikailija

        kyllä voi


      • batuach

        Typerä juhla koko halloween. lapset puetaan noidiksi. On paholaisen juhla. En suosittele että tulisitte oven taakse kolkuttelemaan.


      • pyhimysten_juhla-aatto

        Hallow tarkoittaa sanakirjan mukaan varjelus, pyhä, pyhimys, verbinä pyhittää. Kyseessä on pyhimysten juhla (vanha suomenkielinen nimi Kaikkien pyhien päivä), nykyinen engl. nimi all saint's day.

        Eli kun sieltä tulee halloween kolkuttelijoita, niin he vain juhlivat Paavi Gregorius III:n 700-luvulla asettaman määräyksen johdosta kristillistä halloweenia, mutta eivät juhli pakanallisia juhlia kuten suomalaista kekriä.
        Pakanallisia vastaavia vanhoja juhlia on suomessa kekri, ja muinaiskelttiläiset ovat viettäneet samhaita, mutta sana halloween on puhtaasti kristillistä alkuperää ja kyseessä kristillinen juhlapäivä.


    • pottukukko

      syöttäkää pottuja, ei muita siinäpä ylläri...

      • Setämiäs

        Mikä pottuhullu säkin oot?😂😂😂 Yleensä halloweeninä ei syödä pottuja🎃


    • megisjonne22

      heipss mä juhlin kanssa neljäs päivä mikä oiskaan parempi päivä halloweenille kuin lauantai? mutta olis kiva jos ilmottaisit ennen neljättä päivää siitä ig tilistä jos sul on mahollista tehä sellasta.

      • Biituniinu

        Sehän ilmoitti jo siitä insta tilistä??? Ja öö mieki juhlin mun poikaystävän ja kavereiden kaa halloweenii viikonloppuna.
        Mut niitä tarjottavat jutut on auki niin et ei tietoonsa mitä tarjotaan vieraille? Oisko kellään vinkkejä mut joo hauskaa halloweenii!


    • halloween2017

      noniin ig tili on tehty eli sen nimi on halloween.juhlat

    • halloween_meni_jo

      Halloweenia vietetään aina lokakuun lopussa, ei enää marraskuussa. Esim. facebookissa ja muualla somessa halloween-toivotukset kaikille ulkomaalaisille kavereille on jo lähetetty ja juhla on ohi.

      Eihän jouluakaan vietetä enää tammikuussa, vaikka joku ministeri päättäisi että Suomessa joulu on tammikuun 4. päivä. Ei sitä päätöstä tarvitse noudattaa, vaan jouluakin vietetään silloin kun oikeasti on joulu eikä byrokraattinen "suomi-joulu" tammikussa.

      • idiootittt

        no te taidatte olla vähä sekasin. tota halloween on kaikkien pyhienaatto!
        ja olen lukenut että suomessa voi juhlia sitä monena päivänä! ja halloweenii vietetään aina pyhäinpäivänä joka on amerikassa 31pv ja suomessa pyhäinpäivä osuu neljännelle päivälle:) että tarkistakaa kalenterit vaa vitun idiootit:)))


      • juhlapyhät_kalenterissa

        Tuohon kalenteriin on merkitty aidot luterilaiset juhlapyhät (ei suomalaisten työmarkkinajärjestöjen siirtelemät):
        https://www.wincalendar.com/Holiday-Calendar/November-2017
        4.11. on tuon mukaan tavallinen lauantai, ei kirkollista juhlapyhää. Sen sijaan tänään on pyhäpäivä jolloin periaattessa ei tarvitsisi mennä töihin tai kouluun.


    • kaikkien_pyhien_päivä

      " täällä Suomessa pyhäinpäivä ja yleensä halloween on pyhäinpäivänä."

      Halloween ei liity pyhäinpäivään yhtään mitenkään. Pyhäinpäivä ei edes ole kirkollinen juhlapyhä, eikä pyhäpäivä ollenkaan.

      Suomalainen pyhäinpäivä on tarkoitus olla yhdistelmä kahdesta eri kirkollisesta pyhästä, kaikkien pyhien päivä jota vietetään tänään 1.11. sekä myöhemmin marraskuussa kaikkien uskovien vainajien muistopäivä. Ne ovat kumpikin pyhäpäiviä. Pyhäinpäivä sen sijaan on Suomen valtiollinen juhla kuten itsenäisyyspäivä, eikä se ole pyhäpäivä sen enempää kuin itsenäisyyspäiväkään.
      Halloween on kaikkien pyhien päivän aatto ("all hallow's eve") 31.10.

      • lollll

        halloween kuuluu pyhäinpäivään sitä aina vietetään silloin että turha kinata siitä:) ja kaikki saa juhlii silloinku haluaa esim jotkut on juhlinu jo lokakuun puolivälis ja aikasemminki että mitä se muille kuuluu??? ja monet juhlii sitä 4.11:)


    • 99900

      Moii iha ekaks älkää kinatko! halloween on 4.11 joten tajuutteko sitä pystyy juhlii suomessa iha mite haluu että ;))))

      • epäpyhä_päivä

        Kaikkien pyhien päivä on 1.11. ja on ollut jo 700-luvulta lähtien. Sen sijaan sen enempää katolinen kuin luterilainen liturginen kalenterikaan eivät edes tunne sellaista juhlaa kuin "pyhäinpäivä", vaan 4.11. on ihan tavallinen arkilauantai eikä mikäänlainen juhlapäivä. Halloween on kaikkien pyhien päivän aatto, eikä sitä vietetä pyhäinpäivänä.

        2.11. eli tänään on toinen juhlapäivä, vainajien muistopäivä. Paitsi sellaisina vuosina jos se sattuu sunnuntaille, on vainajien muistopäivä 3.11. Vainajien muistopäivää on juhlittu 1100-luvulta lähtien ja se on kirkollinen juhlapyhä.

        Suomessa työmarkkinajärjestöt alkoivat 1950-luvun alussa vaatia, että juhannus siirretään lähimmälle lauantaille ja myös nämä syksyn kaksi juhlapäivää yhdistetään yhdeksi "pyhäinpäiväksi" joka siirrettään lauantaille, jotta työntekijät eivät saisi vapaapäiviä keskellä viikkoa. Asiasta neuvoteltiin lakimuutos ja presidentti Paasikivi hyväksyi lakimuutoksen ilman eduskuntaäänestystä vuonna 1953. Kyseinen 1955 käyttöön otettu lakimuutos vain ei ole edelleenkään lainvoimainen, koska tuollaisia kalenterimuutoksia ja kirkkolain muutoksia ei ole lain mukaan pystynyt Suomessa tekemään ilman eduskuntaäänestystä.

        Lisäksi Paasikivi ei ole sellainen uskonnollinen auktoriteetti joka voisi paavin tavoin päättää, mikä kristinuskossa on pyhää ja mikä ei. Edelleenkin siis sekä katolisen, ortodoksisen että luterilaisen kirkkokunnan mukaan 24.6. on pyhäpäivä (juhannus) ja muut päivät siitä ympäriltä ovat tavallisia arkipäiviä, eivät pyhäpäiviä tai juhlapäiviä. Myös sellaista juhlapäivää kuin "pyhäinpäivä" ei ole missään kristillisessä kirkkokunnassa olemassakaan, vaan kyseessä on työmarkkinajärjestöjen juhla, jota tavallisen kansalaisen ja työntekijän tai koululaisen ei ole mitään syytä juhlia.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe