Renault vuoden sähkövikasin auto jälleen kerran

Error-sähköt

Rellussa ompi tunnelmaa kun sähkön sirinää joutuupi kuulemaan.

46

651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rellut

      Trollausta, se on volkkari joka ei tyydy edes sähkövikoihin, vaan on myös mekaanista moottorivikaa.

    • Jahtunnelmaakylon

      Ja tunnelma on pilalla kun renun kohtaa liikenteessä. Yöllä näkee kauheita painajaisia, että on joutunut renuun, eikä pääse pois, on ihan märkä hiestä kun herää.
      Lääkärit vain määrää syömään ranskanpastilleja lumelääkkeeksi, eihän ne tietenkään renukseen auta.
      Siinä renussako ei sitten ole mekaanisia vikoja? eikös jo se itse renun logo-merkki ole osoitus kieroutuneesta suunittelusta, ajatusmaailmasta, kas kun eivät ole laittaneet isoa hampparinkäyrää etupeltiin. Eihän sillä milläsillään väliä ole mitä siinä on, kunhan kalusto vain toimisi tarvittaessa, eikä olisi jatkuvan naurun ja pilkan alainen.
      Kyllähän se on aitojen hyymöri miesten ja kevytkenkäisten balleriinojen leikkikalu tämä Renault "auto". Mutta kuka sitä jaksaa koko elämäänsä nauraa samalle renulle? Naapuritkin tympääntyy, jos jatkuvalla syötöllä joutuvat renua tuijottamaan aamukahvia juodessaan.

      • tillittäjä

        Sinä se jaksat Renaulttia moittia. Olethan muistanut ottaa lääkkeet. Jos sinulla ei ole muuta annettavaa automerkistä niin voit alkaa sitä Raisuasi kiillottaa. Naapuri katselee Timanttista laatumerkkiä ikkunastaan aamukahvia juodessaan. Raisumies kiristelee ketjuja siinä omalla pihallaan ja miettii että lähteekö käymään vai ei. Jos vielä pakkastakin , niin mikäpä mukavempi lähteä liikenteeseen kun lämmin auto. Arevakin tuottaa sähköä usko tai älä. Ranskalaiset osaa hommansa.


      • Hajosikotojotasi
        tillittäjä kirjoitti:

        Sinä se jaksat Renaulttia moittia. Olethan muistanut ottaa lääkkeet. Jos sinulla ei ole muuta annettavaa automerkistä niin voit alkaa sitä Raisuasi kiillottaa. Naapuri katselee Timanttista laatumerkkiä ikkunastaan aamukahvia juodessaan. Raisumies kiristelee ketjuja siinä omalla pihallaan ja miettii että lähteekö käymään vai ei. Jos vielä pakkastakin , niin mikäpä mukavempi lähteä liikenteeseen kun lämmin auto. Arevakin tuottaa sähköä usko tai älä. Ranskalaiset osaa hommansa.

        Ei kaikista nillittäjistä pidä välittää, näkeehän sen jo tekstistä ettei kaveri käy kaikilla sylintereillä. Kirjoittelee tänne mukahauskoja horinoitaan päivästä toiseen, ei tuohon kannata lähteä mukaan. Noitä älyn jättiläisiä riittää joka lähtöön, koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee....


    • EiOleMuistanut

      Kun tuppaa tuo renus viemään muistin, mutta muistot säilyy hyvin.
      Mielestäni kenenkään ei pitäisi ilman omaa tahtoaan altistua renukselle, olla ns. passiivinen renuaja eli että joutuu näkemään renuamista, naapurissa, liikenteessä, työpaikalla jne. Esim. pitäisi olla oikeus mennä parvekkeelle näkemättä renua. Onko tutkittu kuinka paljon Suomessa passiivinen renuaminen aiheuttaa areva-renu-syndroomaa?, veikkaan, että kasvavassa määrin, monenlaisten Kalossien, Mengeleiden, Killuttimien vuoksi.

      • Selvääse

        Nämä yhden ja saman kaverin höpinöitä. Sivusta seuranneena, ei mitään uutta keksi kun renuamisen. Elämäänsä tympiintynyt jos renu saa mielen tolaltaan. Joku kyseli hänen sitä laatumerkkiään, niin siitä voi päätellä että raisumopopoika tai tojota tero asialla. Annetaan hänelle palstatilaa niin saa pahaa oloaan purkaa. Eikä suotta tuuleta huoneistoa kun parveke synkroomakin renun takia puskee päälle. Ne renut nyt lisääntyy parkkipaikoilla. Eikä tämä höpöttäjä asialle mahda mitään.


    • patonginpurija

      Mulla on 2004 Megane 1,6 bensa hatshbakki. Ajettu on jo liki parisataa tonnia. Öljyä menee noin 2 litraa vaihtovälillä, mutta aina katsastuksesta läpi päästöiltäänkin. Se homma on noissa Relluissa, että vaatii "tee ihan ite sähköt uusiksi"-kaverin. Olen itse pistänyt kaikki johdotukset, liittimet ja juotokset uusiksi. Osa oli niin heppoisia ja huonosti suojattuja sekä kolvijuotettuja että hirvitti. Kun nuo teki, mittaritaulun virtoja myöten, lakkasi kaikki turhat varotusvalo vilkutukset ja starttioikut. Alusta nivelet on toinen paska orkkiksena Relluissa. Ilmastointilaite Megane kakkosessa on paska, se ei kestä vaikka on uusi kompura ja letkustot laitettu ja manuaalisäätönen. Osat kannattaa ostaa harakiristä parempina esim. sakemannin tai ruottinpojan tekemänä. Pyörälaakerit ruottinpojan. Näillä on menty jo vioitta 4 vuotta ja 70 tkm. Auto oli 9 vuotias kun ostin ja ajettu 120 tkm. Kori oli klommoinen markettien hallissa käyntien takia mutta ruostetta ei ollut eikä ole vieläkään. Rellu on paras ostaa käyttynä koska uuden arvo laskee rajusti kute laskee Pösössä Sitikassa ja Fiiussa. Silloin saa hyvän aihon jos osaa itse laittaa sähkövedot ja muut paremmaksi. Jos ei osaa ei näitä kannata edes silloin ostaa.

      • EriKokemuksia

        Itselläni oli vuoden 2007 Megane II uutena ostettu kymmenisen vuotta, eikä se kaivannut mitään kuvailemasi kaltaisia operaatiota sähköihin. Paskaa ei löytynyt kuin pohjasta ja vähän kyljistäkin, jos ajeli maaseudulla.


      • rellut.kolisee

        Megane ykköstä on vieläki helpompi korjailla, kuin mk2:sta. Niitä vain ei enää tahdo löytyä käytettynä kovin paljon. Kakkosessa lampunvaihtoki tehty mahdollisiman hankalaksi.

        Moottori, ja kori ovat ykkös, ja kakkosrelluissa kestäviä, mutta alusta, ja sähköt passkoja !!
        Samoin vaihteisto on ykköskorisessa löysä. Sitä saa toki "jäykistettyä" vaihtamalla moottorin, ja vaihteiston tukikumit.


      • MeYksjaKaks

        Alustan osat eli siis nivelet ovat kulutustavaraa, eivät kestä kuten vaikka monen ihailemassa Toyotassa (muutenhan Toyotat ovat aika karmeita pelejä, ajettavuus ikävä, ajoasento myös). Mutta nuo sähköt....Taitaa olla niin, että joukossa on ollut maanantaikappaleita, itsellä omat kokemukset sähköistä ovat olleet hyviä eli ykkösessä ja kakkosessa ei sähköhäikkää lainkaan. Kaikki on pelanneet hyvin, ikkunat, lukot, viikset, valot....


      • rellut.kolisee
        MeYksjaKaks kirjoitti:

        Alustan osat eli siis nivelet ovat kulutustavaraa, eivät kestä kuten vaikka monen ihailemassa Toyotassa (muutenhan Toyotat ovat aika karmeita pelejä, ajettavuus ikävä, ajoasento myös). Mutta nuo sähköt....Taitaa olla niin, että joukossa on ollut maanantaikappaleita, itsellä omat kokemukset sähköistä ovat olleet hyviä eli ykkösessä ja kakkosessa ei sähköhäikkää lainkaan. Kaikki on pelanneet hyvin, ikkunat, lukot, viikset, valot....

        No juu, ei niissä sähköissä nyt mitään katastrofivikoja ole ollu, mitä nyt kuskin ikkuna ei toimi, ja "mystisiä" vikakoodeja ilmottelee joka kerta huolloissa, ja katsastuksessa. Lähtee kylläkin pois obd-vikakoodin nollauksella, mutta jos erehtyy viemään katsastukseen ilman nollausta, niin hylky tulee.

        Kaukosäätöinen keskuslukitus on relluissa mielestäni jopa parempi kuin monessa saksalaisissa. Toimii Siperian pakkasillakin,...


      • Rellurallia
        MeYksjaKaks kirjoitti:

        Alustan osat eli siis nivelet ovat kulutustavaraa, eivät kestä kuten vaikka monen ihailemassa Toyotassa (muutenhan Toyotat ovat aika karmeita pelejä, ajettavuus ikävä, ajoasento myös). Mutta nuo sähköt....Taitaa olla niin, että joukossa on ollut maanantaikappaleita, itsellä omat kokemukset sähköistä ovat olleet hyviä eli ykkösessä ja kakkosessa ei sähköhäikkää lainkaan. Kaikki on pelanneet hyvin, ikkunat, lukot, viikset, valot....

        Kuka nyt helvata Tojotalla ajaisi, en ikinä. Nyt alla 2007 Megane farkku ja tykkään, vaikka välillä joku helkutin varoitusvalo palaakin tai nivel uusitaan. Silti Rellu on mukava, tyylikäs, nautinnollinen ajaa, toisin kuin Tojotat. Miten on suomalaiset idiootteja että ostavat Tojotaa niin paljon? Muualla Etelä-Euroopassa ranskalaiset ovat ykkösiä. Meillä pitää kärsiä ja ajaa riisipuimurilla.


    • Semmosetsähköt

      Huvittaa kun kkaiken maailman hiirulaiset yrittää kehrätä juttua Renaultin huonoista sähköistä.
      Muutama isompi valmistaja raapii vielä päätään tulevaisuuden sähköautoa miettiessään. Renaultin on jo kaupassa.

      • namuvehe

        Ruskettuuko alusta laisinkaan rellukoissa, onko sinkkiä sekotettu valamossa pellin zekaan?


    • puurastaja

      Ei rusketu soratiellä korkeintaan harmaantuu. Johtuu siitä kivituhkasta. Sähköjä moittivat Renaulteissa. En minä ole itse havainnu vastaavia kymmenen vuoden Renutuksen aikana. Koleoksesta paloi takarekisterikilven valo. No olihan autolla ajettu kolmesataa tuhatta. Ei ensimmäistäkään ajovalolamppua tarvinnu uusii. Eniten kuluvia osia oli pyyhkijänsulat. Pitkät ajomatkat vuorokaudessa satoi tai paistoi. Pissapojannestettä vuoteen kului myös kymmeniä litroja. Sama se tässäkin Kadjarissa. Ei sitten muuta kun harvoin tankkaa. Kuluttaa erittäin vähän dieselii. Mutta hyvästi kulkee. Näille moittijoille suosittelen että rohkeasti vaan Renault omistajajsi. Hyndai vaihtuy Tammikuussa Honda Civikkiin. Prestige verrsioon. Saa vetokoukun asenettuu. Ei ole pakoputket keskellä autoa. Pitäs jaksaa vetää koneensa puolesta.

      • Valolleainaköyttöä

        En ole Rellua omistanut mutta eipä teettänyt parjattu Citikkakaan kalliita alusta- ja sähkötöitä mitä lupasivat, joku muutaman kympin osa kyllä vaihdettiin huollon yhteydessä.

        Sitä vaan meinasin että kyllä ne ajovalot kannattais uusia vaikka vuosittainkin, vaikkei hajoaisikaan. Voipi tulla 10-15% lisää valotehoa.


      • rellut.kolisee

        Tuossa aikaisemmin puhuin yli 15v vanhasta meganesta, jonka mittarissa n. 350 tuhatta km.
        Uudemmissa kadjareissa ym. on varmaan vähemmin sähkövikoja.


    • eikoskaannissania

      Kaksi vikaisinta autoa meni naimisiin. Rellu ja Nissan.

      • KarumpiTotuus

        Missä se toinen vikaisin on? (Vastaus: mielikuvituksessasi).


    • RenaultForever

      Ittelläni on ollut nyt useampi rellu peräkkäin ja rahat on toistaiseksi riittänyt. Ihan vaan tiedoksi, että paikkakunnan kovatuloisin verokalenterissa oli rellun merkkikorjaamon omistaja.

    • RoskaaRanskasta

      Huomautan vain, että järkevintä olisi suosia oikeita autoja. Renut joutaa jo unohtaa, maailma muuttuu ja kehitys kulkee eteenpäin omien lakiensa mukaan. Renut ovat jäänne kambrikaudelta, mikä sikäli on kiintoisaa, mutta ei edusta enää tätä päivää, kuin vain sekasähkölaakerimutaationa, mikä tietenkin on sekin, tämän lajin harrastajille kiintoisaa, värkkyytä ja ajankulua. Mutta eihän autoilu ole sitä, että rassataan sähköjä ja muita osia, ei ainakaan omalta kohdaltani ole sellaista, auto on käsitykseni mukaan kulkuväline, ei pala tai muu pulmapeli, mutta jos väkisi halutaan, niin kyllähän renusta saa paljon ajanvietettä, mutta ei se liity mitenkään itse asiaan eli että olisi sitä hyötyäkin eli vastinetta rahalle. Auton pitää palvella käyttäjäänsä, renun osalta on ymmärretty asia päinvastoin, mikä surkuhupaisaa.
      Harva ostaa auton, joka pitää itse rakentaa käyttökuntoon, ei huono tapa, mutta kertoo paljon renu laadusta. Kyllähän sen ymmärtää, että kuuma, pörröpäinen Celsius ryhmä suosii ranskalaista sekundaa, mutta se että isot raavaat miehet tähän sortuu, niin sitä voi pitää alentavana ja suoranaisena tyhmyytenä, koska onhan sitä parempaakin olemassa.

      • RoskaaJapanista

        Huomautan vain, että järkevintä olisi suosia oikeita autoja. Tojotat joutaa jo unohtaa, maailma muuttuu ja kehitys kulkee eteenpäin omien lakiensa mukaan. Tojotat ovat jäänne kambrikaudelta, mikä sikäli on kiintoisaa, mutta ei edusta enää tätä päivää, kuin vain sekasähkölaakerimutaationa, mikä tietenkin on sekin, tämän lajin harrastajille kiintoisaa, värkkyytä ja ajankulua. Mutta eihän autoilu ole sitä, että rassataan sähköjä ja muita osia, ei ainakaan omalta kohdaltani ole sellaista, auto on käsitykseni mukaan kulkuväline, ei pala tai muu pulmapeli, mutta jos väkisi halutaan, niin kyllähän tojotasta saa paljon ikävää ajanvietettä, mutta ei se liity mitenkään itse asiaan eli että olisi sitä hyötyäkin eli vastinetta rahalle. Auton pitää palvella käyttäjäänsä, tojotan osalta on ymmärretty asia päinvastoin, mikä surkuhupaisaa.
        Harva ostaa auton, joka pitää itse rakentaa käyttökuntoon (tai eihän sekään onnistu tojoatn kohdalla, kun alusta on paska niin eihän se korjaamisesta parane), ei huono tapa, mutta kertoo paljon tojota laadusta. Kyllähän sen ymmärtää, että kuuma, pörröpäinen Fahrenheit ryhmä suosii japanilasita sekundaa, mutta se että isot raavaat miehet tähän sortuu, niin sitä voi pitää alentavana ja suoranaisena tyhmyytenä, koska onhan sitä parempaakin olemassa.

        (Edellinen viesti korjattuna lääkkeiden nauttimisen jälkeen),.


    • puurastaja

      On ja ne maksaa. Mutta saako rahalle vastiketta se on pointti. Renaultissa saa. No jos nyt vielä mainitsen niin Sportagekkin on hyvä auto. Olis Hyundaikin ollut, mutta ikää oli jo liikaa ja tarjosivat välissä Hondaan euroja niin vaihtohan siitä tuli. Se tuo autokuume kun iskee niin hoitoon ei auta kun uusiminen. Kadjarista kun aika jättää se voi olla Koleos, ellei jo uutta mallia markkinoilla. Vertailu kohtia hyvä olla, niin tietää mistä kertoo. Ei tarvitse Esson Baarin juttuja uskoa. Toisesta korvasta sisää ja toisesta ulos. Tälle Renaulttiin pettyneelle voin suositella että älä usko kaikkee mitä kateelliset kertoo. Se tuo iso timantti sekoittaa heidän mielet. Poikamiehii niin mieli tekisi timanttii silitellä.😉🖒

    • SähköShokkiHoito

      Teillä "korjaaja" on ns. käänteinen korrelaatio, tautiluokituksena se luetaan renulus megane luokan keskivaikeisiin mieliala liikahduksiin. Valitettavasti tähän ei vielä ole keksitty muuta parannuskeinoa, "lääkettä" kuin japanilaisen musiikin ulkoinen ja sisäinen käyttö eli kansanomaisesti kuuntelu. Käynti valtuutetun Toyota kauppiaan luona voi myös rajoittaa hetkellisesti, tätä alunperin Kongon viidakosta peräisin olevaa taudin aiheuttajaa megaloitumasta muihin johdannaisiin. Voimakas sähköisku, niin eteen kuin myös takapäähän pudottaa yleensä maanpinnalle, ellei alemmaksikin.

      • KorjaanTaas

        Anteeksi jälleen kerran trollaukseni yllä, tautiluokituksenani on tojotus varistus luokan keskivaikea maanis-maahinen pahamieli tauti . Valitettavasti tähän ei vielä ole keksitty parannuskeinoa, ainoastaa oireisiin auttavaa"lääkettä", jota sitäkin pitää nauttia säännöllisesti mutta jonka hauan taas tojotan "luottavuus" estää lähes säännöllisesti.

        Siksi vaivaan teitä ja kirjoittelen välillä ihan mitä sattuu joten joudun lähettemään näitä korjausviestejä anteeksipyynnöksi. Onneksi myös luontaishoito kuten ranskalaisen musiikin, viinin ja juuston ulkoinen ja sisäinen käyttö eli kansanomaisesti kuuntelu auttaa oireisiin.

        Käynti valtuutetun Renault-Volvo kauppiaan luona voi myös rajoittaa hetkellisesti, tätä alunperin Burman viidakosta peräisin olevaa taudin aiheuttajaa aurisloitumasta muihin johdannaisiin. Voimakas sähköisku, niin eteen kuin myös takapäähän tojotan viallisesta persseenlämmittimestä sitten pudottaa yleensä maanpinnalle, ellei alemmaksikin.


    • Väittelytuomari

      Jos tämä runoilija lukisi kaiken kirjoittamansa roskan kymmenen vuoden päästä, olisikohan hän edelleen sitä mieltä, että oli fiksua ja hauskaa läppää?

    • HintaJaLaatuAnalyysi

      Vanha totuuus: rekisteröintitilasto kertoo lahjomattomasti, mitkä autot (tavisautot) ovat kestäviä ja järkeviä valintoja. Niitä ostetaan paljon. Heikkolaatuista autoa voidaan tietysti ostaa paljonkin, jos se on hinnoiteltu huomattavan edulliseksi kuten Lada aikoinaan.

      Mutta Ladan aika meni jo 30 vuotta sitten ohitse ja sen jälkeen kaikki hyvin myyneet merkit ovat olleet poikkeuksetta laadukkaita ja pitkäikäisiä. Renaultia ei ole kovin paljon myyty, johtopäätös on se, että laatu ei ole millään tavalla kohdallaan, vaikka hinnoittelukin on joskus ollut suhteellisen aggressiivista.

      • Hohjoijaa

        Höpöhöpö, ylläolevan kaltasiet typerät EssomPaarimMiästen perinneperustelut ne myyntitilastoja ohjaavat; ei autojen todellinen laatu. Mutta omasta tyhmyydestähän siinä kärsii kun ostaa auton muille eikä itselle.


      • DGC

        Ja noihin rekisteröintitilastoihin vaikuttaa siis ainoastaan auton valmistaneen merkin laatu? Ei esimerkiksi auton muut ominaisuudet, valikoima, hinnoittelu, mielikuvat, markkinointi, Essom Paarim Miästen mielipiteet ja niin edelleen.

        Minun mielestäni Toyota on kyllä hyvin laadukas auto. Varmasti järkivalinta. Ja minulle ei ole tullut koskaan mieleenkään ostaa sellaista. Kaksi viimeistä ostamaani autoa ovat Renaulteja. Miten se on mahdollista? Eikö laadukkuus ole juuri se juttu, jolla myydään autoja? Laatuhan näkyi myyntitilastoissa, eikö? Vaikka minä tiedän Toyotan laadukkaaksi? Olenko tyhmä? Vai voisiko olla mahdollista, että myös muut asiat vaikuttavat auton valintaan?


    • analisaattori

      Kyllä kansa tietää mikä on hyvä ja luotettava auto joka säilyttää parhaiten arvonsakin. Saa sen ,minkä ostaa ja maksaa. Eikä huijata. Siinä ne tärkeimmät kohtuuhinnalla.

      • KarumpiTotuus

        Kansa tietää, mitä sen halutaan tietävän. Kannattaa muistaa että puolet kansasta on keskimääräistä typerämpää porukkaa, eli sitä joka ajaa japanilaisella (umpityhmät jenkillä).


      • sivistys_ranskasta

        Hei cmoon! vai kansa tietää? Tyhmä kansa. Tätä pässiä kansaa vie poliitikot 6-0, ja alistutaan kaikkeen. Tyhmä kansa ostaa vuosikymmenestä toiseen Tohjoa (Toyota) vaikka järkevää se ei missään nimessä ole. Halvemmalla saisi Renaultin tai Peugeotin, jotka ovat mahtavia ajajan autoja. Joka päivä näkee kaduilla ja kaupoissa noita typeriä kansalaisia, taliaivoja, jotka kulkevat rähjäisessä tuulipuvussa tai toppatakissa ja harmaissa collegehousuissa ostamaan lenkkimakkaraa ja kaljaa. Jos heiltä kysyy vaikkapa milloin syttyi talvisota, he sanovat "ka en muista". Tuo kansanosa ostaa juuri Tohjoa, sille kelpaa paska.


      • JapsinOstanTaas

        Kyllä ja vastaus on kovaa käyttöä kestävä japanilainen pirssi. Ne vaan ovat vuosikymmenestä toiseen kestäviä, vailla mitään vakavia heikkouksia. Siksi niillä juuri ajavat ne taloutta ymmärtävät Esson Baarin miehet ja naiset eli ne, jotka tarvitsevat luotettavaa autoa työssään ja vapaa-ajan riennoissaan. Niissä japanilaisissa kun saa ylivoimaisesti parhaan vastineen rahalle ja mielenrauhan. Eikä ihan pieni juttu ole sekään, että naapurit ja kylänmiehet arvostavat japsiautoilijan järkikansalaiseksi eikä turhan haihattelijaksi tai hyväuskoiseksi euroauton ostajaksi.


      • DGC

        Yllättävän usein manitaan nuo naapurit ja kylänmiehet. Minä ostin auton itselleni. Mutta minä olenkin erikoisesti puketuva räiskyvä persoona joka ajattelee monesta asiasta hyvin eri tavalla. Voisin olettaa, että olen sinun mielestäsi sellainen turhan haihattelija. Jotenkin kuvittelen tällaisen järkikansalaisen jolla on standardiperhe, standarditalo ja Toyota naapureiden, perinteiden ja arvojen takia ja voit tietysti arvata, mitä minä ajattelen tällaisten ihmisten mielikuvituksesta ja järjenjuoksusta.

        Itse asiassa, tuo auto mikä minulla nyt on, täyttää kyllä kriteerin "vailla vakavia heikkouksia" ainakin sen verran mitä sitä nyt olen ehtinyt kokeilemaan. Lähtee käyntiin kun painaa nappia, eikä hirvitä viedä katsastukseen. Ei se mikään ikuinen ole ja onhan siinä vikoja, mutta se on ihan hyvä, vaikka ei Toyota olekaan. Talous voidaan ymmärtää monella tapaa, muista sellainenkin juttu, että kaikki eivät ole (ranskalaisten) autojen kanssa poropeukaloita ja kiitos Esson Baarin aktiivisen tiedottamisen, Renaultin saa käytettynä halvalla. Samoin varaosat ovat ihan naurettavan halpoja.

        Ja lopuksi: Toyota on oikein hyvä auto ja varmasti luotettava valinta ja jos pidät niistä, niin osta ihmeessä. Mutta se ei ole silti ainoa mahdollinen vaihtoehto.


      • DGC

        Lisäys: Jaa että umpityhmät jenkillä? Minulla oli Dodge 8 vuotta kakkosautona. Valitettavasti siitä piti luopua viime keväällä kun autolle ei ollut enää samaa käyttötarvetta ja täysi-ikäisyyden saavuttanut auto tarvitsi korjauksia, johon minä en pystynyt. Siitä käytiin pojan kanssa tässä taannoin lyhyt keskustelu:
        Poika: "Se oli hyvä auto".
        Minä: "Se oli hyvä auto".
        Pitihän sitä ymmärtää oman maansa tuotteena. Osittain se oli valitettavan vanhanaikainen, mutta toisaalta taas se oli loistava ajettava, riittävän kestävä ja luotettava, paljon mainettaan taloudellisempi ja tila-auto kun oli, tilat olivat vähintäänkin riittävät, sekä matkustajakäytössä että tavarankuljetuksessa. En suostu olemaan umpityhmä sillä perusteella, että rekisteriotteessa luki valmistusmaan kohdalla USA.

        Kyllä jaksaa tympiä tämä valmistusmaiden vastakkainasettelu. Onkohan oikeasti mitään maata, jossa tehdään autoja, jotka eivät ole miltään osin hyviä? Se on sitten valintakysymys, mitä ominaisuuksia haluaa painottaa auton valinnassa.


      • KarumpiTotuus
        JapsinOstanTaas kirjoitti:

        Kyllä ja vastaus on kovaa käyttöä kestävä japanilainen pirssi. Ne vaan ovat vuosikymmenestä toiseen kestäviä, vailla mitään vakavia heikkouksia. Siksi niillä juuri ajavat ne taloutta ymmärtävät Esson Baarin miehet ja naiset eli ne, jotka tarvitsevat luotettavaa autoa työssään ja vapaa-ajan riennoissaan. Niissä japanilaisissa kun saa ylivoimaisesti parhaan vastineen rahalle ja mielenrauhan. Eikä ihan pieni juttu ole sekään, että naapurit ja kylänmiehet arvostavat japsiautoilijan järkikansalaiseksi eikä turhan haihattelijaksi tai hyväuskoiseksi euroauton ostajaksi.

        Itseään voi näemmä pettää monella tavalla, kuten esim. ostamalla japanilaisen auton ja kuvittelemalla sitten tehneensä järkivalinnan....


      • KarumpiTotuus
        DGC kirjoitti:

        Lisäys: Jaa että umpityhmät jenkillä? Minulla oli Dodge 8 vuotta kakkosautona. Valitettavasti siitä piti luopua viime keväällä kun autolle ei ollut enää samaa käyttötarvetta ja täysi-ikäisyyden saavuttanut auto tarvitsi korjauksia, johon minä en pystynyt. Siitä käytiin pojan kanssa tässä taannoin lyhyt keskustelu:
        Poika: "Se oli hyvä auto".
        Minä: "Se oli hyvä auto".
        Pitihän sitä ymmärtää oman maansa tuotteena. Osittain se oli valitettavan vanhanaikainen, mutta toisaalta taas se oli loistava ajettava, riittävän kestävä ja luotettava, paljon mainettaan taloudellisempi ja tila-auto kun oli, tilat olivat vähintäänkin riittävät, sekä matkustajakäytössä että tavarankuljetuksessa. En suostu olemaan umpityhmä sillä perusteella, että rekisteriotteessa luki valmistusmaan kohdalla USA.

        Kyllä jaksaa tympiä tämä valmistusmaiden vastakkainasettelu. Onkohan oikeasti mitään maata, jossa tehdään autoja, jotka eivät ole miltään osin hyviä? Se on sitten valintakysymys, mitä ominaisuuksia haluaa painottaa auton valinnassa.

        Niinpä, tällä palstalla todella huomaa hyvin suomalaisten lähes "rasistiset" ennakkoluulot. Tälläkin palstalla löytyy sivukaupalla ranskalaisten ihmisten, ranskalaisten autojen ja ranskalaisilla ajavien sekä Ranskan haukkumista ja kommentteina on lähinnä "kätten taputusta" aj "hyvä läppä" huutoja, mutta annapa olla kun kerran maksat samalla mitalla japsiautoista ja mainitse ohimennen amerikkalaisilla ajavat samassa hengessä, niin eikö hei ilmaannu joku "sydänjuuria myöten" loukkaantunut kommentoija. Yhtääkkiä se ei ollukaan enää "hyvä läppä".


      • JapsitOsaa
        KarumpiTotuus kirjoitti:

        Itseään voi näemmä pettää monella tavalla, kuten esim. ostamalla japanilaisen auton ja kuvittelemalla sitten tehneensä järkivalinnan....

        Jos joku valitaan kylmällä järjellä, niin japsiauto. Aina luotettavaa , ei laatupoikkeamia, sopii Suomen talveen, ei ruostu, arvo säilyy....mitä muuta voi toivoa?


      • KualiaaksiNaurattajat

        Älä viitsi naarattaa, aina luotettava heh, heh, ei laatupoikkeamia, heh, heh, sopii Suomen talveen HEH, HEH, HEH, ei ruostu, HEH, HEH, HEH, arvo säilyy, HEH, HEH, . . mitä muuta voi toivoa? AUTOA eli ranskalaista.


      • DGC
        KarumpiTotuus kirjoitti:

        Niinpä, tällä palstalla todella huomaa hyvin suomalaisten lähes "rasistiset" ennakkoluulot. Tälläkin palstalla löytyy sivukaupalla ranskalaisten ihmisten, ranskalaisten autojen ja ranskalaisilla ajavien sekä Ranskan haukkumista ja kommentteina on lähinnä "kätten taputusta" aj "hyvä läppä" huutoja, mutta annapa olla kun kerran maksat samalla mitalla japsiautoista ja mainitse ohimennen amerikkalaisilla ajavat samassa hengessä, niin eikö hei ilmaannu joku "sydänjuuria myöten" loukkaantunut kommentoija. Yhtääkkiä se ei ollukaan enää "hyvä läppä".

        "Rasistista"on minun mielestäni vastata samalla mitalla. Miksei vaan voi myöntää, että ne japsit ja jenkit ovat nekin ihan hyviä autoja ja antaa asian olla. Onko huonoja autoja edes olemassa? Erilaisia kyllä, jokaisessa on puolensa. Minulla on nykyään toinen Renault, ehkä joskus kolmas. Eikä se tarkoita, että joku muu merkki olisi huono.


      • DGC
        JapsitOsaa kirjoitti:

        Jos joku valitaan kylmällä järjellä, niin japsiauto. Aina luotettavaa , ei laatupoikkeamia, sopii Suomen talveen, ei ruostu, arvo säilyy....mitä muuta voi toivoa?

        Jättäähän se moneenkin paikkaan toivomisen varaa. Minun kriteerini on tuo arvon säilyminen, haluan ostaa käytettynä halvalla aliarvostettuja autoja, jotka eivät muille kelpaa. Hyvin arvonsa säilyttävät ovat sitten joillekin muille. Jos sattuu tulemaan musta pekka käteen, se ei ainakaan ollut kallis.
        Eikä autoa osteta välttämättä kylmällä järjellä. Kun seuraavan kerran ajelet kylillä, laske huviksesi, kuinka moni vastaan tuleva auto on selkeästi tunteella ostettu.
        Laadulla on toki tekijänsä ja poikkeamia tulee joskus, toisille enemmän ja toisille vähemmän:

        Minulla oli Renault Clio, entinen parkkipaikkanaapuri ajeli toisen merkkisellä vastaavan kokoisella autolla. Hänen autollaan oli ajettu 160t, minun autollani 250t. Hänen autostaan meni ohjausvaihde hylkyyn ja vaihtoon. Koko raidetanko siis, ei pallonivelet. Minä selvisin sillä kertaa alapallonivelen vaihdolla.

        Kaverini osti pienen tila-auton, melko uusi ja hyväkuntoinen. Hänellä oli se viitisen vuotta. Sitten tuli tilanne, että 140t ajetun auton automaattivaihteistossa alkoi ilmetä käytöstä, jonka perusteella tuttu merkkikorjaaja neuvoi laittamaan auton äkkiä vaihtoon. Kaveri vaihtoi ymmärrettävästi saman mekkiseen, koska kokemukset edellisestä autosta olivat niin hyviä, siinä ei ollut koskaan mitään vikaa, muuta kuin että vaihteisto oli käyttöikänsä loppupäässä kovin pienillä kilometreillä. Vaihteisto ei ollut erään valmistajan huonossa maineessa oleva kaksoiskytkinvaihteisto, vaan toisen valmistajan tekemä robottivaihteisto.

        Tämän tyyppiset esimerkit saavat minut ajattelemaan, että pelkän merkin perusteella ei kannata maksaa autosta korkeampaa hintaa, varsinkin jos olettaa pärjäävänsä sen halvemman merkin ominaisuuksien ja omituisuuksien kanssa.


    • puurastaja

      Kansa tietää. Kaikissa on puutteita. Minäkin erimerkeillä ajan. Turha kitistä. Mutta kun Renault palstalla ollaan, niin Renu on hyvä auto. Jos olisin Kia tai Hyndai palstalla niin empä valittaisi. Enkä haukkuisi Renaultiikaan. Jos joku täällä tunteen omanmerkkinsä heikkouden niin älkää sitä Renuun purkaa. Renault on myös hyvän makuinen juhlajuoma. Ei välttämättä kaikille maistu.😁🖒.

    • HuonoMerkki

      Renu on kyllä ihan hyvä muuten, mutta merkki on liian paljastava, ei jätä mitään arvailujen varaan. Hyviä puolia renussa on paljon, esim. pakoputki on asennettu takapäähän, mikä poikkeuksellista yhdenmukaisuutta verrattuna muihin merkkeihin. Yleensähän heillä, ranskalaisilla on ihan omat "ruuvinsa ja muut keksinnöt" ja muumaailma saa myötäillä taitojensa mukaan, mikäli harhautuu näihin kapistuksiin. Hyvää toki löytyy muutakin, koska pakoputki on takana, eikä siis edessä, kuten voisi ranskalaisittain kuvitella, arvata, niin nyt tämä putki ei töki ketään persuksille törmäys tilanteissa, tästä on hyötyä erityisesti hienostopiireissä, joita Ranskassa on erityisen paljon. Pullon sisällöstä ei niin väliksi, kunhan etiketti vain on arvoa nostava ja jos rokotteet eivät ihan toimikkaan, niin perinteitä kuitenkin noudatetaan eli sutta ja sekundaa Ranskasta. Renu ylläpitää hyviä ranskalaisia perinteitä kuuluen vertailussa häntäpään parhaimistoon, jopa kaikista parhainpaan pohjasakkaan.
      En kävisi kuitenkaan renua liiaksi kehumaan, kaikissa kapistuksissa on omat heikkoutensa. Katiskassakin on reikiä ja kalaverkot ovat oikeita reikäpesiä, niinpä myös renussa on vielä reikäpäinen pakoputki toistaiseksi, sähköllä toimivia renuja suunitellaan. Arevan laitos ei vielä tosin sähköä tuota eli tulevaisuun on ns. auki monelta osin tämän kaikkinaisen tekniikan osalta ja voidaan tieteellisesti todeta, että hyvin, hyvin hataralla pohjalla viitaten maailman tilanteeseen, tähän ovat syypäitä monenlaiset idiootti renuajat ja turhan värkkääjät.

      • HuonoinMerkki

        Tojota on kyllä ihan hyvä muuten, mutta merkki on liian paljastava, ei jätä mitään arvailujen varaan. Hyviä puolia tojotassa on paljon, esim. pakoputki on asennettu takapäähän, mikä poikkeuksellista yhdenmukaisuutta verrattuna muihin merkkeihin. Yleensähän heillä, japanilaisilla on ihan omat "ruuvinsa ja muut keksinnöt" jossa jonkun nippelin virhe korjataan lisäämällä uusi nippeli ja muu maailma saa myötäillä taitojensa mukaan, mikäli harhautuu näihin kapistuksiin jos ei sitä ennen menetä henkeään esim. toimimattoman kaasuupolkimen takia. Hyvää toki löytyy muutakin, koska pakoputki on takana, eikä siis katolla viiden mutkan ja kolmen kiinnikkeen ja yhden propellin kera, kuten voisi japanilaisittain kuvitella, arvata, niin nyt tämä putki ei töki ketään persuksille törmäys tilanteissa, tästä on hyötyä erityisesti länsimaisten matkijapiireissä, joita Japanissa on erityisen paljon. Sakepullon sisällöstä ei niin väliksi, kunhan etiketti vain on arvoa nostava ja jos kulkuneuvot eivät ihan toimikkaan, niin perinteitä kuitenkin noudatetaan eli paperi- ja peltileluja Japanista. Tojoata ylläpitää hyviä japanilaisia perinteitä kuuluen vertailussa häntäpään takariviin, jopa kaikista huonoimpaan pohjasakkaan.
        En kävisi kuitenkaan tojoataa liiaksi kehumaan, kaikissa kapistuksissa on omat heikkoutensa. Katiskassakin on reikiä ja kalaverkot ovat oikeita reikäpesiä, niinpä myös tojotassa on vielä ruostereikäinen korirakenne toistaiseksi, täyssähköllä toimivia tojotoita vielä suunitellaan kunhan ensiksi saadaan räjähtäneet ydinvoimalat korjattua ja uhrit haudattua. Arevan laitos ei vielä tosin sähköä tuota eli tulevaisuun on ns. auki monelta osin tämän kaikkinaisen tekniikan osalta mutta onneksi tuo tekniikka ei sentään ole Japanista jossa nuo voimalat räjähtelevät ja tappavat henkilökuntaa tuon tuosta, tähän ovat syypäitä monenlaiset idiootti tojoajat ja turhan värkkääjät.


    • renaultisti

      Hyvä merkki Renault. Kyllä ilokseen ajelee. Mutta eipä siinä jokainen taaplaa tyylillään. Toiset tykkä Äidistä toiset Tyttärestä.

    • kusetuskos

      Aivan kannattaa sijoittaa jos on mania ehdottomasti saksalaiseen "laatuun".
      Tero Salosen Audi A5 seisoo turkulaisen autoliikkeen pihalla. Auton kylkeen on teipattu tarra, joka sanoo:

      ”Tämä Audi polttaa öljyä noin 4 l/1000 km. Koneremontti tulee maksamaan min. 6 500 e. Maahantuoja kieltäytyy korvaamasta valmistusvirhettä.”

      Salonen on aloittanut Facebookissa Öljynkulutus-yhteisön, jonka kautta hän on saanut sanojensa mukaan satoja yhteydenottoja samanlaisista ongelmista kärsiviltä Audin omistajilta. Tykkääjiä sivulla oli 29.5. aamulla 3 656 kappaletta. Tavoitteen on kerätä riittävästi ihmisiä, jotta asiasta voisi tehdä ryhmäkanteen.

      Salonen sanoo menevänsä asian kanssa ”niin pitkälle, kuin tarve vaatii”.

      ”En voi sietää tällaista epäoikeudenmukaisuutta!” Salonen sanoo.

      Mistä siis pähkinänkuoressa hänen mukaansa on kyse?

      ”Siitä, että VV-Auto Group ei halua kantaa vastuutaan valmistusvirheellisistä auton moottoreista”, Salonen sanoo.

      Salonen osti oman TFSI-moottorilla varustetun Audi A5:n 22.10.2010 raisiolaisesta autoliikkeestä. Hän huomasi, että auto syö ihmeellisen paljon öljyä. Autolla on nyt ajettu 110 000 kilometriä.

      Jupakasta uutisoineen Ylen mukaan öljyongelmassa on kyse vuosien 2008–2011 mallisten TFSI-moottorien tyyppiviasta. Auton moottorin männät tai männänrenkaat eivät toimi oikein.

      Salonen kysyi Turun Audi Centeristä, mitä vian korjaaminen maksaisi: vähintään 6 500 euroa.

      Maahantuoja ei halua osallistua kustannuksiin, vaikka Salosen mukaan kyseessä on valmistajasta johtuva vika.

      Salonen kertoo tarkastelleensa ensirekisteröintitilastoista, että ongelmista useimmiten kärsiviä, kyseisten vuosimallien TFSI-bensamoottorilla varustettuja Audi A4 ja Audi A5 -mallisia autoja on ensirekisteröity suomeen vajaat 5 000 kappaletta.

      Jo nyt hän on saanut satoja yhteydenottoja samoista ongelmista. Tämä viittaisi siihen, että kyseessä ei ole yksittäistapaus ja että prosentuaalisesti vikaa on monissa autoissa.

      Asiasta myös uutisoinut Ilta-Sanomat pyysi kommenttia asiaan auton maahantuojalta eli VV-Auto Group Oy:ltä. Maahantuojan mukaan kysymyksessä on yksittäisen asiakkaan tapaus.

      ”Siten emme voi kommentoida tapausta tarkemmin. Yleisesti voimme todeta, että vastaantulot edellyttävät muun muassa valmistajan huolto-ohjelman noudattamista. Tässä tapauksessa katsomme, että meillä on ollut perustellut syyt olla osallistumatta korjauskustannuksiin”, VV-Auto Group Oy:n viestintäpäällikkö Riitta Karjalainen sanoi IS:n mukaan.

      Salonen kertoo, että on huollattanut autoaan Audi-liikkeessä ohjeiden mukaan. Vika ei siis voi johtua virheellisesti tehdyistä huolloista.

      Salonen päätti esittää julkisesti kaksi kysymystä VV-Auto Group Oy:lle Facebookissa öljyongelman tiimoilta. Kysymykset kuuluivat tiivistettyinä:

      ”Jos Audi A5 2,0L TFSI vm. 2010 männät tai männänrenkaat eivät toimi kuin n.100 000 km, onko kyseessä valmistusvirhe?

      Ja:

      ”Miten perustelette, että nykyisen tai edellisen omistajan pitää maksaa em. korjauksesta euroakaan?”

      28.5. VV-Auto Groupilta vastattiin Saloselle. Seuraavassa suora lainaus yhtiön asiakaspalvelupäällikön sähköpostista, jonka Salonen välitti HS:lle:

      ”Esittämässänne mallissa öljynkulutuksen epäilyyn on ensisijaisena korjaustoimenpiteenä kampikammion huohottimen vaihtaminen ja moottorin ohjainlaitteen päivittäminen. Osaa mallisarjaan tämä toimenpide ei ole mahdollinen. Mikäli edellä mainittujen toimenpiteiden jälkeen öljynkulutus on korkea, niin autolle suoritetaan valmistajan ohjeiden mukainen öljynkulutustesti. Jos öljynkulutustestissä kulutus ylittää valmistajan ohjerajan 0,5L/1000km, niin auton moottori tarkistetaan ja tarvittaessa kunnostetaan.”

      Ja:

      ”Näihin korjauksiin jälleenmyyjillä on käytettävissä hyvät vastaantulot. Vastaantulot ovat aina tapauskohtaisia, ja niihin vaikuttavat muun muassa seuraavat asiat: virheen havaitsemisesta on ilmoitettu kohtuullisessa ajassa, auton käyttöikä, ajetut kilometrit ja valmistajan huolto-ohjelman noudattaminen. Vastaantulot saattavat olla myös erilaiset eri moottoreissa ja eri moottorin osissa.”

      Salonen ei ollut tyytyväinen vastuksiin.

      ”Mielestäni kysymykseni olivat hyvin selkeitä. Niihin tässä ei kuitenkaan todellisuudessa vastattu”, Salonen sanoo.
      Salosen mukaan ihmisille on Audi-huolloissa kerrottu, että öljynkulutus on normaalia kyseiselle mallille, vaikka se on ollut selkeästi valmistajan ilmoittaman maksimimäärän yläpuolella.

      Salonen kertoo, että autoliikkeet eivät halua ottaa vastaan viallista autoa vaihdossa – edes korjattuna.

      ”Autokeskus sanoi minulle suoraan, että emme ole ottamassa vastaan autoa, ja vaikka ottaisimmekin, niin vaihtohinta tulee olemaan tuhansia euroa pienempi mitä normaalisti’. Samantyylisiä vastuksia olen saanut kymmenissä eri liikkeissä Raision alueella.”

      Salosen mukaan monet ihmiset ovat ottaneet häneen yhteyttä nimenomaan yksityisviesteillä facebookissa tai sähköpostitse. He pelkäävät, että autoliikkeet eivät ota heidänkään autojaan vastaan vaihdossa, jos vika tulee autoliikkeiden tietoon.

      ”On ihmisiä, j

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe