Yleensä kukaan ei vastaa

vihannesmaa

....kun kommentoin jotain keskustelua. Ei pelkästään suomi24:ssä, vaan muuallakin.

Minulla on mielipiteitä, mutta en hauku ketään. Enkä kinaa. Siinäkö syy? On turhauttavaa kommentoida mitään, kun kukaan ei reagoi siihen millään tavoin.

Olenkohan minä olemassakaan? Pitää tarkistaa peilistä, vieläkö sieltä katsoo kuva, vai olenko haihtunut olemattomiin.

71

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No miltäs siellä peilissä näytti?

      Minuakin varmaan jotkut ovat luulleet näkymättömäksi, koska minulle on silloin tällöin tullut kehoituksia katsoa peiliin.
      Olen sitten katsonut ja ihmetellyt miksi piti katsoa, kun ihan sama pärstä sieltä aina katsoo vastaan, ei sen rumempi tai nätimpi kuin ennenkään.

      • Kas noin.
        Minulla on omat fanittajani, jotka vastaavat minulle lähes aina.
        Johtuen siitä, että kirjoitan aina samalla nikillä, niin minut huomataan.


      • monenlaista
        Tellukka kirjoitti:

        Kas noin.
        Minulla on omat fanittajani, jotka vastaavat minulle lähes aina.
        Johtuen siitä, että kirjoitan aina samalla nikillä, niin minut huomataan.

        Tosi tyhmä ei edes huomaa et muut pitävät tyhmänä 😩


      • monenlaista kirjoitti:

        Tosi tyhmä ei edes huomaa et muut pitävät tyhmänä 😩

        Ketkä muut?


      • monenlaista
        korppis kirjoitti:

        Ketkä muut?

        Sinun lisäksi kaikki muut 😀


      • monenlaista kirjoitti:

        Tosi tyhmä ei edes huomaa et muut pitävät tyhmänä 😩

        Jäähän se varmaan teiltä helposti huomaamatta.
        Te ettekös olekin ne, joista toinen sanelee ja toinen (se vähän älykkäämpi) kirjoittaa, koska teitä vaikuttaa olevan siellä ainakin kaksi, kun monikossa ...


      • monenlaista
        monenlaista kirjoitti:

        Sinun lisäksi kaikki muut 😀

        Sinua lukuunottamatta kaikki muut. 😀


      • monenlaista kirjoitti:

        Sinun lisäksi kaikki muut 😀

        No enhän minäkään ...


      • monenlaista kirjoitti:

        Sinun lisäksi kaikki muut 😀

        Älä yleistä.


    • Rekisteröidy, laita kuvasi profiiliin. Sinut huomataan alat saamaan vastauksia.

      • mitäpä.tuosta

        Ei kannata olla liian utelias. Yleensä yksi rekisteröityminen luulisi riittävän.


      • mitäpä.tuosta kirjoitti:

        Ei kannata olla liian utelias. Yleensä yksi rekisteröityminen luulisi riittävän.

        Mitä tarkoitat?


      • korppis kirjoitti:

        Mitä tarkoitat?

        Tässä on yksi esimerkki siitä, että ei välttämättä saa vastausta vaikka on rekisteröitynyt ja valokuvalla varustettu 🤔


    • kylmätotuus

      Minäpä vastaan aloitukseesi, jonka aiheen luulisin kiinnostavan toisiakin, kuin vain minua täällä suomi24:ssä.

      Turhan usein käy niin, että asiallinenkin aloitus muuttuu pelkäksi kinasteluksi ja itse aihe peittyy riitelyn alle.
      Onneksi jotkin kirjoittajat pysyttelevät sitkeästi aiheessa, eivätkä lähde mukaan riitoihin.

      Olen vakuuttunut siitä, että mielipiteet, jotka myös perustellaan, huomataan ja niihin vastataan.

      Jatka vaan kommentointia omalla riidattomalla tavallasi, niin tulosta syntyy.
      Tsemppiä!

      Meitä riitelijöitä on täällä jo luvattoman monta.

    • ei.käännynnäinen

      Et ole ongelmasi kanssa yksin. Minä olen omalla kohdallani päätynyt siihen, että kirjoitan tekstejä jotka eivät tarvitse vastausta.

      • vihannesmaa

        Sinä siis jaksat keskustella vain itsesi kanssa?

        Minä en sitä varten viitsi kirjoittaa tänne. Itsensä kanssa voi keskustella muutenkin. Jos kirjoitan tänne, kirjoitan nimenomaan, jotta tulisi vuorovaikutusta toisten kanssa.


    • Luulevat varmaan että olet kuka vain, laita profiilisi esiin, ja jatka sinnikkäästi, niin minä tein.

      • vihannesmaa

        En välitä esitellä itseäni. Olen mieluummin kuka vain.

        Keskustelunaiheet ovat minulle tärkeitä ja se keskustelu sinänsä. Ei se, että keskustelu päätyy keskustelijoiden ruotimiseksi.


    • maissiiii

      Ollos huoleti. Kyllä jokainen joka tänne kirjoittaa on olemassa ja vielä aika vahvasti,
      eihän tänne olemattomat saa tekstiä edes aikaiseksi.
      Kun sulla on mielipide, niin kyllä se luetaan ja huomataan, mutta aina ei osaa tai taida kommentoida, ei löydä sanoja. Tai voi olla samaa mieltä esim. .Juu, juu samaa mieltä...

      Yksi hyvä konsti saada vastaus, on esittää kysymys, ehkä silloin joku innostuu vastaamaan.
      Solkkaat vaan rohkeesti sekaan, kyllä tänne mahtuu...

      Toisaalta tuskin kenenkään olemassaolo on tällä palstalla saamastaan vastauksesta tai kommentista kiinni. Jos vielä sattuu olemaan huono keskustelija niin kuin minä olen. niin raapasee vaan kommenttinsa ja menee muihin hommiinsa. Turhautunut en ole täällä koskaan.

      Mukavahan on tänne kirjoitella ja jos sattuu olemaan hyvä aloitus niin tulee asiaa jopa hetken mietittyä.

      Seuraavan kerran kun huomaan vihannesmaan täällä, niin arvaa mitä, keksin kommentin sulle vaikka mistä.

      • vihannesmaa

        Joo, mutta voin olla jokin muu kuin vihannesmaa. Tai sitten en ole. Samassa ketjussa samalla nimmarilla, kuka niitä kaikkia edes muistaa. Ei nää jutut mitään Finlandia -ehdokkaita ole.


      • maissiiii
        vihannesmaa kirjoitti:

        Joo, mutta voin olla jokin muu kuin vihannesmaa. Tai sitten en ole. Samassa ketjussa samalla nimmarilla, kuka niitä kaikkia edes muistaa. Ei nää jutut mitään Finlandia -ehdokkaita ole.

        Ei haittaa, mutta vihannesmaa olisi ihan hyvä nimmari.

        Vai ei muka Finlandia - ehdokkaita, voi pahus, aina olen kuvitellut, että täällä kaikilla jutuilla on korkeat tavoitteet. Onkohan joku jo antanut periksi ja luopunut tavoitteistaan. Surku.


    • staka

      Jotkut laskevat "suosionsa" vastausten määrällä. Aika omituista, ainakin täällä, koska pitkät ketjut ovat pääosin muuttuneet ennen pitkää muutaman ärhäkän nikin sanasodaksi. Luojan kiitos - jos täällä pääsisi toistensa paidoista nappeja riepomaan johan olisi hullunmylly. Eipä tämä palsta kaukana hullunmyllystä ole muutenkaan. Aika-ajoin edes sana hullunmylly ei riitä...

      Kommentoin harvoin, mutta jos vastauksia aina (!) asialliseen tekstiini ei tule, niin en ainakaan itseäni syyttele, pikemminkin tuntuu kivalta. Siksi että olen asetellut sanaseni siihen malliin että siihen ei ole mitään lisättävää eikä pois otettavaa. Riitelemään en ala kenenkään kanssa.

    • Heikunkeikku

      Kun aloin tälle palstalle kirjoittamaan, tunsin olevani täysin läpinäkyvä.
      Kyllä ja jep, se harmitti, koska toki tahtoo, että joku noteeraa.
      Joku aika siinä vierähti, että aloin kommentteja saamaan. Olin ilahtunut tietysti.
      Koska kirjotan aina tällä samalla nimimerkillä, niin se ehkä myöskin oli osasyynä, että minulle alettiin vastailemaan.
      Suosittelen, että käyttäisit samaa nimimerkkiä, että se sitä kautta tulisi tutuksi.

      • vihannesmaa

        Miksi minun pitäisi tulla tutuksi?


    • Otat mallia ulkonäöstäni, niin suosiosi on taattu.

      • kylmätotuus

        Olemuksesi on hellyttävä.
        Mahdatko olla sukua Röllille?
        Minä suorastaan rakastan Rölliä ja hänen kauniita laulujaan.

        Tässä yksi niistä. Sen myötä hyvää yötä kaikille!

        https://www.youtube.com/watch?v=CqmrRrDiNG4


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Olemuksesi on hellyttävä.
        Mahdatko olla sukua Röllille?
        Minä suorastaan rakastan Rölliä ja hänen kauniita laulujaan.

        Tässä yksi niistä. Sen myötä hyvää yötä kaikille!

        https://www.youtube.com/watch?v=CqmrRrDiNG4

        Öiteelöitä! Rölli on minun serkkuni, hyvin arvattu. :))


    • Näkyy olevan ketjussa suurin osa sellaisia, joille kukaan ei ole vastannut. Ei se oikein keskustelulle näytä, vaan kommentoinille aloitukseen, yksi kommentti ja töks.

      Vastaisin mielelläni vaikka jokaiselle, mutta nähtävästi se katsotaan sellaiseksi, että:
      """"Jotkut laskevat "suosionsa" vastausten määrällä. Aika omituista, ainakin täällä, koska pitkät ketjut ovat pääosin muuttuneet ennen pitkää muutaman ärhäkän nikin sanasodaksi.""""
      Eikä siitä mitään keskustelua varmaan tulisi siltikään, jos vastaisin, kun pelätään sitä "sanasotaa".
      Kunhan nyt vaan jokainen yksinään mutisee jotain ...

      • Niin ja joku/jotkut näyttävän laskevan Sinun kommenttiesi määrää.


    • Harvoin minullekaan vastataan, vaan mitäpä se haittaa, kun olen kotonakin joutunut yksikseni puhumaan. On sentään joku jolle puhuu, vaikkei puhumaton vastaakaan.
      Täällä sitten kirjoittelee.

      Toisaalta kun johonkin heittoon vastaa, ja selittää taudinkuvan mahdollisimman tarkasti, niin ehkä kyselijän tiedonjano tulee tyydytetyksi, kun ei hän enää asiaan palaa.

      • Nyt vastaan itselleni, ja muutan hieman tekstiäni epäselvyyksien välttämiseksi.
        Eli "täällä sitten kirjoittelen."


    • maissiiii

      Yksi kommentti ja töks...

      Tässä tämän aamun kommenttini.
      keskustelkaahan te joilla on tärkeää asiaa, höpisevä vain jonon jatkona...

      Ai niin, laitan toki vielä jotain renkutuksiin
      silmiin katson ihaniin...

      • Taikuritässä

        Vastaamisesta. Jos tekee ketjualoituksen, odottavatko kirjoittajat, että joka kommenttiin vastaa aloittaja. Olen ollut lukevinani, että ei hyvä, jos vastaa ja sitten, jos odottaa, että, mihin ketju lähtee ja sitten vasta tulee mukaan, ei sekään hyvä. Eihän kaikki aiheet kiinnosta tietenkään kaikkia.
        En ole ennustajaeukko, mutta kyllä omakin arvio menee kiinnostavuuden
        puolesta välillä metsiin. Jos on ollut kova kähinä jossain, niin ajattelen, että laitanpa kesyn ketjun ja ihmiset voivat rauhoittua. En ole vip, mutten ole vipparikaan.
        Joskus on näin, että jos tekee niin tai näin, kaikk' menee väärinpäin.
        -3, heinät huurteessa.


      • kylmätotuus
        Taikuritässä kirjoitti:

        Vastaamisesta. Jos tekee ketjualoituksen, odottavatko kirjoittajat, että joka kommenttiin vastaa aloittaja. Olen ollut lukevinani, että ei hyvä, jos vastaa ja sitten, jos odottaa, että, mihin ketju lähtee ja sitten vasta tulee mukaan, ei sekään hyvä. Eihän kaikki aiheet kiinnosta tietenkään kaikkia.
        En ole ennustajaeukko, mutta kyllä omakin arvio menee kiinnostavuuden
        puolesta välillä metsiin. Jos on ollut kova kähinä jossain, niin ajattelen, että laitanpa kesyn ketjun ja ihmiset voivat rauhoittua. En ole vip, mutten ole vipparikaan.
        Joskus on näin, että jos tekee niin tai näin, kaikk' menee väärinpäin.
        -3, heinät huurteessa.

        Ei aloittajan tarvitse jokaiseen kommenttiin vastata. Olisi kuitenkin toivottavaa, että hän osallistuisi keskusteluun ketjun edetessä, eikä kokonaan poistuisi paikalta.

        Ei keskustelijoidenkaan ole syytä työntää nokkaansa joka kommenttiin, jos ei ole mitään asiallista sanottavaa.

        On totta, että tekipä niin tai näin, se ei kaikkille kelpaa.

        Jokainen tietysti toimii tavalla, joka on omasta mielestä oikea.

        2 ja aurinko paistaa.


      • kylmätotuus
        kylmätotuus kirjoitti:

        Ei aloittajan tarvitse jokaiseen kommenttiin vastata. Olisi kuitenkin toivottavaa, että hän osallistuisi keskusteluun ketjun edetessä, eikä kokonaan poistuisi paikalta.

        Ei keskustelijoidenkaan ole syytä työntää nokkaansa joka kommenttiin, jos ei ole mitään asiallista sanottavaa.

        On totta, että tekipä niin tai näin, se ei kaikkille kelpaa.

        Jokainen tietysti toimii tavalla, joka on omasta mielestä oikea.

        2 ja aurinko paistaa.

        Ae nii.
        Pitänöö vielä ilimottoo, että minä ite tiällä kirjottelen, vaekka onnii vasta iltapäevä.

        Kohta mään kaapoelle, kuha ensi syön jottae.
        Illemmalla aattelin käävä saanassa.

        Riittääkö tää nyt vakkuuttammaa eppäelijät, että minä oun toellakkii minä.


      • pompep
        Taikuritässä kirjoitti:

        Vastaamisesta. Jos tekee ketjualoituksen, odottavatko kirjoittajat, että joka kommenttiin vastaa aloittaja. Olen ollut lukevinani, että ei hyvä, jos vastaa ja sitten, jos odottaa, että, mihin ketju lähtee ja sitten vasta tulee mukaan, ei sekään hyvä. Eihän kaikki aiheet kiinnosta tietenkään kaikkia.
        En ole ennustajaeukko, mutta kyllä omakin arvio menee kiinnostavuuden
        puolesta välillä metsiin. Jos on ollut kova kähinä jossain, niin ajattelen, että laitanpa kesyn ketjun ja ihmiset voivat rauhoittua. En ole vip, mutten ole vipparikaan.
        Joskus on näin, että jos tekee niin tai näin, kaikk' menee väärinpäin.
        -3, heinät huurteessa.

        Aloitus on vain keskustelun avaus ja aloittajan kuuluisi olla sen jälkeen yksi keskusteluun osallistujista muiden joukossa, sillä tuskin sitä hyvällä katsottaisiin, jos joku kommentoijista kävisi kuittaamassa ketjussa aina jokaiselle vuoronperään tai ehkä herättäisi vain ihmetystä, että onpas siinä innokas, kunnes ennenpitkää alkaisi ärsyttämään, niin että parempi aloittajan on kommentoida silloin kun on jotain mielipiteen tapaista, eikä ladella pelkkiä palstantäytteitä muodon vuoksi.


    • RonaldoPalkittiin

      Keskustelu on mennyt vastaanväittämiseksi. Se ei tällä palstalla _vielä_ näy niin voimakkaasti kuin muilla, nuorison palstoilla.
      Kuulemma peruskoulussa on jo opetusaihe väittely.

      En tarkoita noita Tellukan näppäriä huomautuksia vaan oikeita vastaanvänkäämisiä.

      • Kuipers

        Mielestäni tellukalta ei ole tullut mitään näppäriä vastauksia, vaan naiivia jankutusta johon keskustelut turehtyvät. Ei kukaan järkevä viitsi vastata kymmentä kertaa yhdelle hörhölle, joka pyörittää sanoja eri järjestykseen ja kysyy ja kysyy ja kysyy.


      • nonot

        Älkää nyt vaan palstahäirikköä millään jalustalle nostako.


      • ei.mitään.väittelyä

        Mun mielestä täällä ei ole kuin yksi vastaanväittäjä ja se on Tellukka.


      • RonaldoPalkittiin

        Jäipä sanottua, että on myös paljon sellaisia, jotka eivät siedä eri mieltä olevia.
        Sekin on nykyajan tyyli.

        Suomi oli aikaisemmin mesta, jossa oli tilaa kaikille oli poliittinen kanta mikä vaan. Kokkareista sosialisteihin.
        Nyt on tullut sosialismin muoto, joka ei siedä lainkaan vastapuolta. Pienimuotoisena näkyy esim. vastaviestien himokkaana poistamisina. Siitä on lyhyt matka ihmistenkin lynkkaamiseen, johon sosialistit maailmalla ovat historiassa osoittaneet valtavan innokkuutensa.


      • Boaaring
        RonaldoPalkittiin kirjoitti:

        Jäipä sanottua, että on myös paljon sellaisia, jotka eivät siedä eri mieltä olevia.
        Sekin on nykyajan tyyli.

        Suomi oli aikaisemmin mesta, jossa oli tilaa kaikille oli poliittinen kanta mikä vaan. Kokkareista sosialisteihin.
        Nyt on tullut sosialismin muoto, joka ei siedä lainkaan vastapuolta. Pienimuotoisena näkyy esim. vastaviestien himokkaana poistamisina. Siitä on lyhyt matka ihmistenkin lynkkaamiseen, johon sosialistit maailmalla ovat historiassa osoittaneet valtavan innokkuutensa.

        On myös niitä jotka ovat kaikesta eri mieltä, kuten Tellukka. Onko se normaalia? Mitä?


      • Sivustaseurannut
        Boaaring kirjoitti:

        On myös niitä jotka ovat kaikesta eri mieltä, kuten Tellukka. Onko se normaalia? Mitä?

        Se on käsittänyt koko keskustelupalstan väärin ja pitäisi bannata.


      • RonaldoPalkittiin

        Tämä palsta ei ole elämäni ykkösasia, mutta sen verran kuin olen nähnyt tellukan viestejä, niin niissä on ollut "näppäriä huomautuksia", että hei tämäkin pointti on.

        Toki, kuten yllä sanoin, joillekin hän on se sietämätön, murhattava eri mieltä oleva.
        Kuvaavia on mm. nuo bannauspuheet ja "keskustelun tyrehdyttäminen".

        Historian havinasta tulee mieleen sosialistinen Natsi-Saksa. Ensin kiellettiin juutalaisten puheet, sitten lehdet ja sitten alkoikin jengin niittäminen.


      • mieli-pide
        RonaldoPalkittiin kirjoitti:

        Tämä palsta ei ole elämäni ykkösasia, mutta sen verran kuin olen nähnyt tellukan viestejä, niin niissä on ollut "näppäriä huomautuksia", että hei tämäkin pointti on.

        Toki, kuten yllä sanoin, joillekin hän on se sietämätön, murhattava eri mieltä oleva.
        Kuvaavia on mm. nuo bannauspuheet ja "keskustelun tyrehdyttäminen".

        Historian havinasta tulee mieleen sosialistinen Natsi-Saksa. Ensin kiellettiin juutalaisten puheet, sitten lehdet ja sitten alkoikin jengin niittäminen.

        Mun mielestä Tikkulan voisi laittaa aikakapseliin pois täältä rikkomasta keskusteluja, siinä hyötyisivät sekä suomalaiset että ruotsalaiset kun päästäisiin eroon.


      • mieli-pide
        mieli-pide kirjoitti:

        Mun mielestä Tikkulan voisi laittaa aikakapseliin pois täältä rikkomasta keskusteluja, siinä hyötyisivät sekä suomalaiset että ruotsalaiset kun päästäisiin eroon.

        Tellukka muuttui tikkulaksi, melko osuva nickname hänelle.


      • KohtuusKaikessa
        RonaldoPalkittiin kirjoitti:

        Tämä palsta ei ole elämäni ykkösasia, mutta sen verran kuin olen nähnyt tellukan viestejä, niin niissä on ollut "näppäriä huomautuksia", että hei tämäkin pointti on.

        Toki, kuten yllä sanoin, joillekin hän on se sietämätön, murhattava eri mieltä oleva.
        Kuvaavia on mm. nuo bannauspuheet ja "keskustelun tyrehdyttäminen".

        Historian havinasta tulee mieleen sosialistinen Natsi-Saksa. Ensin kiellettiin juutalaisten puheet, sitten lehdet ja sitten alkoikin jengin niittäminen.

        Mielestäni Tellukan palstalla saamaan kritiikkiin vertaaminen natsien juutalaisiin kohdistuvaan vainoon on yliampuvaa. Joko olet tollukka itse tai pähkähullu.


      • määniinluulen

        eipä ketään jäisi kaipaamaan vaikka tollukka, hunksukka, korpukka ja palovamma joutuisivat uuniin. niistä tehdyt saippuat voisi laittaa kärkkäiselle nyt ale 0,99 euroa


      • Riitikko
        määniinluulen kirjoitti:

        eipä ketään jäisi kaipaamaan vaikka tollukka, hunksukka, korpukka ja palovamma joutuisivat uuniin. niistä tehdyt saippuat voisi laittaa kärkkäiselle nyt ale 0,99 euroa

        Hyvä kannanotto ja silmiinpistävää että on vain yksi miespuolinen kirjoittaja vaikka täällä ollaan kritisoitu kaikkea heidän tekemisiään.


    • kumpi

      Minä olen "kuka vain" ja kaik meni väärinpäin, vaan onni on oikein ja nuttu on nurin vaikka sen purin.

      • pienet.purot

        Aika usein näyttää ketjut nykyisin menevän kahden nimmarin keskinäiseen chattailuun, sanoisinko vänkäämiseen, jankkaamiseen. Ei siihen sitten viitsi mitään väliin mennä sanomaan, yrittää vain etsiä toisen ketjun.


      • Kuipers
        pienet.purot kirjoitti:

        Aika usein näyttää ketjut nykyisin menevän kahden nimmarin keskinäiseen chattailuun, sanoisinko vänkäämiseen, jankkaamiseen. Ei siihen sitten viitsi mitään väliin mennä sanomaan, yrittää vain etsiä toisen ketjun.

        Samaa mieltä ja näiden kahden nimmarin vänkääminen pilaa koko hyvin alkaneen keskustelun. Avauksen tehneen on ikävä seurata, kun keskustelu menee aidanseipäistä jankkaamiseksi.


      • ei.mitään.väittelyä
        Kuipers kirjoitti:

        Samaa mieltä ja näiden kahden nimmarin vänkääminen pilaa koko hyvin alkaneen keskustelun. Avauksen tehneen on ikävä seurata, kun keskustelu menee aidanseipäistä jankkaamiseksi.

        Eihän tellukka osaakaan mitään keskustella vaan toistaa jotain pikkulapsi tason juttuja. Ja toistaa. Ja vääntää.


    • Ei.ihassama.mutta

      Ei minua häiritse vaikka kukaan ei ota kantaa kirjoitukseeni. Kirjoittaminen on tapa purkaa tunteitaan. Kun kirjoittaa, yksi asia lähtee mielen päältä. Eri asia jos kysyy jotain, mitä ei tiedä, vertaistukea. Silloin tietenkin odottaa vastauksia.

    • lollolol

      Aloittajan kannattaisi ehkä kitkeä välillä, jos ei aio pitää luonnontilaisena.

      Mutta harkitsen nyt Haavistoa, periaatteessa lienee sama, ja lienee kuitenkin riittävän viriili.

    • RealistiN

      Täällähän on taidettu mainita rekisteröitymättömien olevan hajuttomia ja mauttomia?
      ... no itse en ainakaan haisevista pahemmin perusta, sopivasti maukkaista kyllä, en kuitenkaan liian kirpeistä tai happamista.

      Jos viesti on selkeä ja hyvin perusteltu, eikä siinä ole selkeää kysymystä, niin harvemmin tulee kommentteja, ellei sitten muodostu riidaksi ja vänkkäämiseksi. Samaa mieltähän ei saa olla, sillä sehän on heti jonkun mielestä takamuksen nuolentaa ja aiemmin kirjoitettua.

      Olemassa olosi on selvästi totta, sillä olethan saanut paljon vastauksia ;)

      terveisin yx hajuton ja mauton ;)

    • kokemusta.on

      Rekisteröityminen ei välttämättä muuta asiaa, päinvastoin.

      En tarkoita tätä palstaa, vaan yhtä muuta, en nyt viitsi mainita, mutta kirjoittajia yhdistää yksi asia. Se palsta on muutettu maahanmuuttovastustuspalstaksi ja jos ei ole puolesta eikä vastaan, joutuu boikottiin. Sinne olen rekisteröitynyt eikä minulle vastaa kukaan, kun en ole sen enempää yltiörasisti kuin kritiikitön punavihreäkään.

      Rekisteröityminen siis voi leimata eikä välttämättä kannata.

      Asiallisia keskustelufoorumeita ei taida enää olla.

    • Jorma Etto tietää (miksi täällä ei vastailla)

      "Suomalainen on sellainen, joka vastaa kun ei kysytä,
      kysyy kun ei vastata, ei vastaa kun kysytään,"..))

      Vastaan nyt kuitenkin, suomalaisena. Muista en tiedä, mutta itse olen sellainen, joka mieluiten keskustelee tunnistettavan henkilön kanssa. Niin minä teen livessäkin. Ei niin että arvottaisin heidät tuntemattomia "paremmiksi"vaan koska se tuntuu luontevammalta. Kun tuntee hiukan toisen tapoja ja luonnetta on helppo virittäytyä tutulle aaltopituudelle.

      Tietysti tuntemattomankin kanssa voi syntyä hyvä vuorovaikutus, mutta jos hän kirjoittaa eri nimimerkeillä, vastaus jää jotenkin ilmaan leijumaan. "Naamaa" ei laita muistiin...

      • Mikä_milloinkin

        Naama voi jäädä mieleen myös negatiivisesti ja keskustelu mennä asiattomuuksiin.

        Minä juttelen oikeassa elämässä mielelläni tuntemattomien kanssa. Juttelen hetken ja sitten menen muualle. Ei minulla ole tarvetta tietää jokaisen henkilön tarinaa. Juttelu kenen tahansa täysjärkisen ja selvän ihmisen kanssa virkistää.

        Mielestäni ei ole tarpeen laittaa mieleen nimimerkkejä. Täällä luen viestit, en katso kuka ne on kirjoittanut kuin poikkeustapauksessa.


      • matilda_177

        Suomalainen ei tunnetusti puhu vieraille. Ei edes netissä, jossa ihmistä ei voi tunnistaa, vaikka hän olisi rekisteröitynytkin. Tämä väite on tullut taas kerran tässä ketjussa todistetuksi oikeaksi.


      • Olen samaa mieltä tuosta asiasta.
        Toki vastaan muillekin, jos kommentti herättää vastauksen.
        Se vaan on niin, että joskus jää miettimään, kun nikki vaihtuu kesken kaiken, että olikohan tuo nyt sama ihminen, jonka olettaa jatkavan keskustelua, vai onko joku toinen. Jää niinkuin keskustelun suhteen hämmentyneeksi.


      • Mikä_milloinkin kirjoitti:

        Naama voi jäädä mieleen myös negatiivisesti ja keskustelu mennä asiattomuuksiin.

        Minä juttelen oikeassa elämässä mielelläni tuntemattomien kanssa. Juttelen hetken ja sitten menen muualle. Ei minulla ole tarvetta tietää jokaisen henkilön tarinaa. Juttelu kenen tahansa täysjärkisen ja selvän ihmisen kanssa virkistää.

        Mielestäni ei ole tarpeen laittaa mieleen nimimerkkejä. Täällä luen viestit, en katso kuka ne on kirjoittanut kuin poikkeustapauksessa.

        Aivan, naama voi jäädä muistiin myös silloin, kun juttu ei oikein luista tai tulee haukutuksi heti kättelyssä kuten täällä voi joskus käydä..))
        Sellaista kai harvemmin tapahtuu livessä. Ystävällisessä hengessä kai sitä tuntemattoman kanssa jutellaan jos yleensä jutellaan...


      • eppu2 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä tuosta asiasta.
        Toki vastaan muillekin, jos kommentti herättää vastauksen.
        Se vaan on niin, että joskus jää miettimään, kun nikki vaihtuu kesken kaiken, että olikohan tuo nyt sama ihminen, jonka olettaa jatkavan keskustelua, vai onko joku toinen. Jää niinkuin keskustelun suhteen hämmentyneeksi.

        No tuo se juuri hämmentää välillä, eppu2, ettei tiedä jatkuuko juttu saman vai eri ihmisen kanssa, Etenkin tässä nykyisessä formaatissa, kun viestit pakkaavat muutenkin mennä väärään osoitteeseen... No. Eipä tuo niin vaarallista taida olla...


      • matilda_177 kirjoitti:

        Suomalainen ei tunnetusti puhu vieraille. Ei edes netissä, jossa ihmistä ei voi tunnistaa, vaikka hän olisi rekisteröitynytkin. Tämä väite on tullut taas kerran tässä ketjussa todistetuksi oikeaksi.

        Niin, Matillda - 177. Oliskohan tuo seuraava sukupolvi jo vähän "amerikkalaistunut" ? Ainakin kännykkään puhuvat hyvin vilkkaasti, intiimiäkin asioita, bussissa ja junissa..))


      • Mikä_milloinkin
        demeter1 kirjoitti:

        Niin, Matillda - 177. Oliskohan tuo seuraava sukupolvi jo vähän "amerikkalaistunut" ? Ainakin kännykkään puhuvat hyvin vilkkaasti, intiimiäkin asioita, bussissa ja junissa..))

        Minua ihmetyttää vuodesta toiseen lähijunissa, miten ensin huudetaan puhelimeen/ tutulle vieruskaverille intiimejä asioita kaikkien kuultavaksi puoli tuntia (en välttämättä haluaisi tietää niitä) ja sitten kun ängetään ulos sieltä ikkunapaikalta, niin ei saada suuta auki, että sanottaisiin pahimmille jalkojen ja laukkujen levittelijöille, että anteeksi, mutta haluaisin jäädä junasta/ en mahdu tästä tai muuta vastaavaa. Ei sen luulisi olevan niin vaikeaa. Ja sitten kun toiset antavat tilaa, niin kyllä minulta ainakin tulee kiitos ihan luonnostaan.

        Oudot ihmiset ovat harvoin sen vaarallisempia kuin mitä olen itsekään.

        Mitä pahaa tapahtuu, jos avaa suun? Kertokaahan, kun olen sitä pohtinut enkä ole saanut mieleeni vastausta kysymykseeni.


      • Mikä_milloinkin kirjoitti:

        Minua ihmetyttää vuodesta toiseen lähijunissa, miten ensin huudetaan puhelimeen/ tutulle vieruskaverille intiimejä asioita kaikkien kuultavaksi puoli tuntia (en välttämättä haluaisi tietää niitä) ja sitten kun ängetään ulos sieltä ikkunapaikalta, niin ei saada suuta auki, että sanottaisiin pahimmille jalkojen ja laukkujen levittelijöille, että anteeksi, mutta haluaisin jäädä junasta/ en mahdu tästä tai muuta vastaavaa. Ei sen luulisi olevan niin vaikeaa. Ja sitten kun toiset antavat tilaa, niin kyllä minulta ainakin tulee kiitos ihan luonnostaan.

        Oudot ihmiset ovat harvoin sen vaarallisempia kuin mitä olen itsekään.

        Mitä pahaa tapahtuu, jos avaa suun? Kertokaahan, kun olen sitä pohtinut enkä ole saanut mieleeni vastausta kysymykseeni.

        Toisinaan kauppareissula tai kävelylenkilläni saatan ruveta juttelemaan jollekin.
        Koskaan en ole saanut töykeää vastausta, näyttää, että useimmat ilahtuu, kun muutaman sanan vaihtaa. (säästä, eläimistä, liikenteestä, ostoksista)
        Ei se mitään tähtitiedettä tarvitse olla.
        Tosin kai johtuu siitäkin, että olen koko työelämäni ollut tekemisissä alituiseen vaihtuvien ihmisten kanssa.


      • Mikä_milloinkin kirjoitti:

        Minua ihmetyttää vuodesta toiseen lähijunissa, miten ensin huudetaan puhelimeen/ tutulle vieruskaverille intiimejä asioita kaikkien kuultavaksi puoli tuntia (en välttämättä haluaisi tietää niitä) ja sitten kun ängetään ulos sieltä ikkunapaikalta, niin ei saada suuta auki, että sanottaisiin pahimmille jalkojen ja laukkujen levittelijöille, että anteeksi, mutta haluaisin jäädä junasta/ en mahdu tästä tai muuta vastaavaa. Ei sen luulisi olevan niin vaikeaa. Ja sitten kun toiset antavat tilaa, niin kyllä minulta ainakin tulee kiitos ihan luonnostaan.

        Oudot ihmiset ovat harvoin sen vaarallisempia kuin mitä olen itsekään.

        Mitä pahaa tapahtuu, jos avaa suun? Kertokaahan, kun olen sitä pohtinut enkä ole saanut mieleeni vastausta kysymykseeni.

        Samoilla linjoilla olen junamatkustajana, Mikä-milloinkin. Jos toinen matkustaja on varannut kaksi paikkaa itseään ja laukkuaan varten, kysyn kyllä aina voisinko istua laukun paikalle, jos/kun muualla ei ole tilaa. Ei siitä yleensä ole suututtu.
        Ehkä matkustajien havaintokyky ei ole parhaimmillaan junassa tai bussissa. Monet kai kokevat silloin olevansa "vapaalla"...
        Kehäradan liikenteessä - jota itse käytän - on lopetettu lipunmyynti, mutta tilalla on kaksi vartijaa (!). He kyllä pyrkivät huomauttamaan, jos "sikailee" humalassa, pitää mekkalaa tai asettaa jalkansa vastapäiselle penkille. Samoin he puuttuvat junassa kerjäämiseen, mikä on myös yleistynyt. Etenkin maahanmuuttajat harrastavat sitä.
        Alkuun ajattelin, että vartijoiden palkkaaminen on jonkinlaista ylireagointia, mutta enää en ajattele niin. Vaikka en kovin usein matkusta, joka reissulla vartijoille on riittänyt töitä - jos siis tavoitteena pidetään rauhaa, siisteyttä ja yleistä viihtyvyyttä.

        "Normaalilta" näyttävien matkustajien kanssa pitäisi kyllä pärjätä, mutta on myös sellaisia, joilla on selvästi jokin häiriö päällä: humalatila, psyykenlääkitys tai muuta. Silloin kyllä katson mielelläni muualle ja yritän pysyä näkymättömänä..))


    • pirremiinapa

      Aneeksi, jos en ole vastannut :(

    • Numero näkyy olevan 1690 en ole vastannut tai lukenut, on anteeksi pyynnön paikka.

      Ei kuitenkaan kauan sitten kun vastasin, hän kiitti ja miksi vastasin näkyi että hän oli nuori.

    • tietolaarin.reikä

      Kyllä minä kommentoin, jos ymmärrän mistä on kysymys. Tietämykseni ei kata kaiken maailman asioita. Ei todellakaan. En vaivaudu hakemaan wikistä vastauksia ja muotoilla niitä omikseni.
      Olen myös kokolailla unohtanut kaiken opiskelemani.
      Eli lyhyesti; tiedän vain omat asiani eikä niistä juurikaan löydy vastauksia.

    • Tota joo...
      en minäkään tiedä oikeestaan mitään mistään eikä vvk. Olen unohtanut enemmän kuin mitä keskivertoihminen on koskaan elämänsä aikana oppinut. En jaksa avata linkkejä enkä hakea mitään tietoa, koska se on niin vaivalloista. Tietoni ovat todellakin rajoitetut ja en välitä kartuttaa niitä.
      Kommentoin kyllä, vaikka ymmärrykseni ei riittäisikään. Mielipide minulla on vaikka en sitä osaa perustella mitenkään se kun nyt vain on.
      Tervetuloa ikävyys.
      :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe