kerrostalo kylpyhuoneen korkea lattia

tsumppi

Kävin tänään 1990 rakennetun kerrostaloasunnon näytöllä.
Kylpyhuoneen ja vessan lattiat olivat n.10cm korkeammalla kuin muiden huoneiden.
Minkäköhän ihmeen takia? Huoneisto oli juuri asianmukaisesti remontoitu myös kylpyhuoneiden osalta:

https://img42.com/qH9Nv

4

1966

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • byggamaxi

Tuon aikainen elementti kylpyhuone, tuohon aikaan välipohja oli ohut ontelolaatta 265 ja siksi tuohon elementtikylppärriin tuli korkea kynnys, nykyään uusimmissa taloissa on paksumpi välipohja ja kynnystä ei ole, näitä on bygattu paljon vantaalla ja ympäri uuttamaata 80-90 luvulla.

• helpointa_niin

Ihan rakennusteknisistä syistä. On ensin valettu läpeensä koko holvi samaan tasoon, sitten valettu kylppäriin pintavalu jossa on mm. lattialämmityskaapelit.

• lööui

Kuvassa on tyypillinen 80-90 luvun peltiseinäinen elementtikylppäri ja ei niissä mitään lattialämmitystä ollut, kokeusero johtuu juurikin tuon välipohjan paksuudesta kun valmiselementti laitettiin niin tuli kynnys ja ei siellä mitään valettu kun ontelolaattaa yleisemmin välipohjat, no ehkä pintavalu mutta se oli niin ohut.
      Matinkylässä asuin vastaavassa.

• laivamatkan_tunnelmaa

Jep, välipohja varmaankin identtistä ontelolaattaa kauttaaltaan ja KPH on peltirakenteinen elementti, ns. ruåtsinlaivakylppäri. Lattian kaadot viemärivedot ontelolaatan päällä tekevät kynnyksestä aika korkean ja alkup. muovimaton korvaaminen laatoituksella tekee vielä sentin korotuksen - enemmänkin, jos lattiaan lisätään lämmitys.

Wanhoissa taloissa KPH yleensä paikalla rakennettu, joten ei isoa kynnystä. Sama juttu uusissa, joissa mahd. KPH elementti pudotetaan monttuun, joka saadaan aikaan käyttämällä KPH:n kohdalla ohuempaa ontelolaattaa. Myös paikalla rakennettavia kylppäreitä tehdään niin, että viemärien vaakavedot ja kallistusvalut tehdään ohuen ontelolaatan päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3724
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3385
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2691
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2358
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1849
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1749
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      184
      1712
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      384
      1437
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1357
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1178
    Aihe