Millainen kamera vaellukselle

Pati_Koia

Millaista valokuvausvälineistöä olette mukana kuljettaneet vaellusreissuilla. Olen lähdössä Madeiralle patikoimaan vuoristoon ja siksi kyselen mm millainen objektiivi tuollaisessa maastossa ja maisemissa on käytännöllisin kun koko kuvaus arsenaalia sinne en kyllä lähde raahaamaan.

4

885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gtyuio

Joku "hyvälaatuinen pokkari". Hipseissä siksi, että vähän makuasia. Itse pidän hyvälaatuisena sellaista jossa on käsisäätöjä ja mieluummin nappien/rullien takana ja mieluusti etsin. Kirkkaana päivänä voi mennä hermot takanäytön kanssa kun ei tahdo nähdä siitä mitään.

• gtyuio

Joku "hyvälaatuinen pokkari". Hipseissä siksi, että vähän makuasia. Itse pidän hyvälaatuisena sellaista jossa on käsisäätöjä ja mieluummin nappien/rullien takana ja mieluusti etsin. Kirkkaana päivänä voi mennä hermot takanäytön kanssa kun ei tahdo nähdä siitä mitään.

• 5434337082

Itse kannan Canonin järkkäriä mukanani vaikka voisihan niitä fotoja ottaa kevyemmilläkin vekottimilla. Kyllä sitä runkoa jaksaa kantaa pitkilläkin reissuilla mukana ... toinen juttu on tietenkin ne objektiivit. Takavuosina tuli raahattua mukana niitä pitkiä/ painavia putkia, mutta vuosien mittaan on tullut se olo, että keskimääräiseen reissukuvaukseen sopii hyvin 35-55 mm (valovoimainen) ja 55-250 mm yleisputki. Pitempiä/ parempia objektiiveja käytän vain silloin, kun lähden asiakseen kuvaamaan.

• matkatar27

Kyllä minä olen kantanut painavaa Nikonin järkkäriäni ja siinä valovoimaista laajista. Kun runko painaa, haluaa kevyemmän objektiivin. Hyvä olkahihna on kätevä niin kamera ei paina.
      Sitä aina odottelee ja toivoo osuvansa paikkaan jossa kaikki valaistus, maisemat ym osuu niin kohdilleen että saaa loistokuvia, siksi ei viitsi kuljettaa "vaan" pokkaria mukana...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      190
      4373
    2. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      31
      3160
    3. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      30
      2864
    4. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      60
      2746
    5. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      67
      2733
    6. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      90
      2605
    7. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      14
      2341
    8. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      99
      2098
    9. Miksi eristäydyt?

Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      91
      1150
    10. Missä me nähtiin viimeksi nainen

Paikka ja siitä vähän kuvailua. Mitä kohtaamisessa tapahtui?
      Ikävä
      60
      1082
    Aihe