Nordea on siirtänyt vuosien varrella Puolaan työtehtäviä. Aamun tiedotustilaisuudessa kerrottiin, että Puolan Lodzissa olevassa operaatiokeskuksessa tehdään pankkitoimintoihin liittyviä tuki- ja taustatoimintoja, esimerkiksi manuaalisia maksuliikennekirjauksia, asiakkaan tunnistamiseen liittyvää työtä ja hoidetaan lainaprosessien dokumentointiin ja arkistointiin liittyviä tehtäviä.
Operaatiokeskuksessa on töissä yli 1500 ihmistä. Nordea tutkii jatkuvasti, voisiko se siirtää Puolan keskukseen lisää työtehtäviä.
– Kolikon kääntöpuoli on, mitä käy puolalaisille työkavereillemme kun yksinkertaisia tehtäviä automatisoidaan. Tämä ei ole välttämättä eettisesti kestävä ratkaisu.
Pankin ukitoimintoja on pyritty keskittämään yhteen paikkaan, ja Puolaa on pidetty hyvänä kohteena työvoiman saatavuuden ja matalamman kustannustason vuoksi.
TIESITKÖ ETTÄ PANKKIASIASI HOIDETAANKIN PUOLASSA ?
zlotytpyörivät
2
371
Vastaukset
- puhutkoropotinkanssa
Nordea aikoo vähentää yli 6000 työntekijää – ottaa käyttöön asiakaspalvelurobotin
- Hoidin.asian
Ei hoideta. Enää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1003447
- 623127
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342624- 802413
- 842386
- 962086
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402066Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221690- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil411647