Päälaellaan on

ö-Öö

Siis tiedotus tasoristeysonnettomuudesta.

Erittäin ikävä tapaus, sitä ei kukaan voi kieltää. Mua vaan vituttaa tiedotus "Juna ajoi päälle". Kun juna nyt menee kiskojaan, auto ajoi sen alle. Tasoristeykset on tietenkin perseestä, niitä vaan on. Ite nuorena ajeli autolla sellaisista useinkin. Vaan, se nyt vaan on niin, ei junan alle kande ajaa, toiseksi jää.

Surullinen tapaus, toivottavasti etenkin tasoristeysongelmalle tehdään jatkossa jotakin. Ja toivottavasti tiedotus tästä raaseporin turmasta muutuu asianmukaiseksi.

Meinaan vaan, ei se junakuski kenenkään päälle ajanut, autokuski ajoi junan alle. Hitto, nyt koitetaan syyllistää ihmistä, joka ei yhtään mitenkään ois voinut ite vaikuttaa estävästi onnettomuuteen. Intin autokuski se auton junan alle ajoi.

=DW=

35

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiettävästi Poliisiamme käskettiin esiintymään asiassa typeryksinä.
      Kuten niin monasti ennenkin.
      Parasta-aikaa he re-konstruoivat onnettomuuden, saadakseen talteen videon.
      Toivottavasti he sitten kiertovat ylemmilleen, mistä Juna on tullut ja minne-päin puolustus-voimien ajo-neuvo oli menossa.
      Muuta järkeväähän ei tutkinnasta voi irrota.
      MASI:n nuorta kuljettajaa käy sääliksi.
      Syytteeseenkin ihan laitettiin.
      Vaikka hän teki sen mitä oli käsketty.
      Tässä on riski että saamme Suomeen taas sotien aikaisen, syyttömien oikeuden-käynnin.
      Ties vaikka korjaisivat pari huonetta Sörkan vankilassakin.
      Toivottavasti ei ihan Nurnbergiä kuitenkaan.
      -
      Jos fillaristi ajaa Stadissa mummon kumoon ja mummo kuolee, ei siitä kukaan nosta meteliä.
      Ei ainakaan jos fillaristi on auto-koulua käymätön, viher-vasemmistolainen opiskelija.
      Ja tahtuma-paikkana on keino-tekoinen pyörä-tie.

      H.

    • Eikös tuo ole sitä "normaalia" uutisointia ? "Huono keli aiheutti useita onnettomuuksia" jne.
      Ja eiköhän tuon onnettomuuden pysty ihan arkijärjellä hahmottamaan oikeanlaisesti. Autonkuljettaja tuosta syyniin joutuu ja tasoristeyksien turvallisuuteen tullaan "kiinnittämään huomiota", otaksun.

      • "demeter1"

        "MASI:n nuorta kuljettajaa käy sääliksi."

        Kuten niin monta muutakin lapsosta.
        Kaikkia lapsosia ei laiteta syytteeseen raiskauksestakaan.
        Vaikka he tiesivät mitä tekivät.
        Heitä ei ohjannut kukaan.


        H.


    • Surua.ei.voi.väistää

      Pasin kuljettaja oli todennäköisesti 21 vee puolustusvoimien kalle rovanperä tai kimi räikkönen suuressa luulossaan, että hän on nopeampi kuin juna.

      Seuraukset olivat kuten kaikki uutisointia katsoneet tietävät, kuolleita, vammautuneita, loukkaantuneita... On sata selvää, että pasin kuljettaja oli syyllinen ja hänet tuomittava kolmesta taposta kustakin viideksi vuodeksi vankeuteen, eli puremaan vettä, leipää, pettua ja korppujauhoja noin 15 vuoden ajan.

      Erityisesti minua kiinnostaa vain ja ainoastaan, kuka oli se kiskobussissa kuollut henkilö? Konduktööri joka lensi päin näyteikkunaa eli tuulilasia. Loispummimummo tai ukki matkalla Hankoon vai joku räkänokka nenä kiinni puhelimessa kun äkkitörmäys tapahtui?

      • "Surua.ei.voi.väistää"

        Minä olen tietoisesti jutuissani saastainen.
        Koska minä olen aina oikeassa ja rehellinen.
        -
        Älä sinä yritä matkia.
        Väärin-ymmärtäjänä et ymmärrä mitä lapsille teet.

        H.


      • huokausta

        Minä, minä, minä.


      • Rauha-muistolleen

        "Palstalainenhan" siellä kuoli, junassa siis. Ikäisekseen palstalainen.

        "Raaseporin tragediassa junassa kuollut henkilö on syntynyt 1950-luvulla. Poliisin mukaan mies menehtyi sairauskohtaukseen.
        Poliisi epäilee turma-auton kuljettajaa liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja kuoleman- ja vammantuottamuksista.
        Kuljettaja ei loukkaantunut vakavasti onnettomuudessa, sillä törmäys osui ajoneuvon takaosaan, jossa muut varusmiehet istuivat.
        Junassa kuollut henkilö menehtyi poliisin mukaan sairauskohtaukseen. Poliisin mukaan kohtauksella on ajallinen yhteys törmäykseen."


      • Surullinen tapaus. Pyydän anteeksi koko sukuni puolesta. Isoisäni oli 1900-luvun alussa työnjohtajana tuolla ratatyömaalla, olisi pitänyt jättää koko rata rakentamatta. Sukuni on kotoisin tuolta Degeröstä, ainakin kuusi sukupolvea taaksepäin. Kamala tapaus tuo onnettomuus, ja monta muuta.


    • fghgfhgfh

      Juu vaikuttaa näiltä näitsä kuskeilta jotka vain röyhistää rintaa kun tiukka tilanne tai vähältä piti tilanne.
      Varmaankin vain posottanut suoraan läpi kun tuollainen risteys tänäpäivänä jo monelle vieras ja osata varoa.

      • Jospa.olikin

        Jos olikin niin että juna koukkasi, näin väitti kerran romani vastaavassa tapauksessa.


      • romaanit.oikeassa

        Kyllä koukkasi. Eihän se ollut edes juna. Se oli Kisko-Bussi nimeltään, kesärenkaat alla tosin, oli liukunut niin kauan.


    • Berneri jo loihe lausumaan, että tasoristeysten muuttaminen on kallista ja siksi etenee hitaasti. Arvovalinta kai tuokin.
      Junassa kuollut sai sairauskohtauksen.

      • "eppu2"

        Berner edustaa rehellisesti äänestäjiään.

        H.


    • Kovaa oli kyyti aikoinaan kuorma-autojen avolavalla. Eli istuttiin lavan pohjalla vierivieressä selkä menosuuntaan ja nojattiin takana istuvien polviin . Jos ei kaikki mahtuneet istumaan niin tilaa tuli kun kuski kiihdytti ja äkkijarrutti, porukka liukui kohti hyttiä ja tilaa tuli. Kuskit ajoivat kovaa ja mielellään vielä etsivät tiestä epätasaisuuksia ihan vaan rytkyttääkseen lavalla olevaa "massaa".

      Näin Turun kasarmilla 1970. Poikani oli autokomppaniassa 1992, vauhdikasta oli kyyti ollut silloinkin hänen kertomansa mukaan. Tiedä sitten mikä on nykykäytäntö?

      • "kolavankotka"

        Mites nyky-aikaan?

        h.


    • ö-Öö

      Lisäys

      Noh, tiedotusta ainakin YLE.llä nytkorjattu.

      Mutta sellanen. Kun ajoin ajokorttia aikanaan, opetettiin tasoristeyksiäkin, niitten ylittämistä oikein treenattiinkin. Noh, radio kiinni, ikkuna auki, kattelee kummallekin puolelle pari kertaa, sitten ajaa yli. Toi ihan oikeesti oli autokouluun kuuluva asia.

      Sekin oli autokoulussa. Jos auto sammuu kiskoille, sitä pitää koittaa siirtää starttimoottorilla pois kiskoilta. Siis näitä asioita ainakin aikoinaan opetettiin autokoulussa.

      Aika paljon käy sääliks intin autokuskia, mutta, oma tekonsa. Enenpi käy kyllä sääliks uhreja. Autokuskilla, kuin junakuskilla, muillakin kuskeilla vastuunsa. Mutta, miten voi oikeastaan olla vastuussa ihmisten kuolemista tai loukkaantumista käytännössä. Et mitenkään.

      =DW=

      • henrjii

        joo jaa, tääläpäin on sellainen tasoristeys, että jos juna ajaa
        ylinopeutta ei traktorilla ole mitään mahdollisuutta ylittää tasoristeystä, vaikka juna ei vielä näkyisi kaarteen takaa.
        Ollaan kyllä vissiin korjaamassa kyseitä paikkaa


      • Muistan hyvin autokoulun opetukset. Ja käytännössä kesämokillemme mennessä jouduimme aina ylittämään kaksikin tasoristeystä, joten kokemusta kertyi niiden ylittämisestä.

        Ihan elävässä elämässä, kotikaupungissani, olen nähnyt, miten auto koukkasi lasketun puomin sivuitse ylikäytävän yli, punaisen valon palaessa. Kaikkien päässä ei vaan lamppu syty! Siinä kohdassa on nykyään silta, jonka alta katu kulkee, liian monta onnettomuutta.

        Tähän onnettomuuteen en ota kantaa. Onnettomuustutkintalautakunta antaa selvityksen aikanaan. Poikien perheiden suru on suuri, siihen ei tuo helpotusta mikään.


    • Salanikki

      Kuvissa näkyi, että tasoristeysmerkit olivat kiinni tolpissa, jotka olivat koko matkalla varustettu yhtenäisellä keltaisella heijastinteipillä ( joita en ole missään muualla nähnytkään ).
      Pystyssä oleva tolppa näyttää pimeässä ja lumisateessa nopeasti katsottuna puomeilla varustetun tasoristeyksen pystyssä olevilta puomeilta eli "kulku todnäk vapaa".

    • EiHyväksyttävää

      Tasa-arvo toimi huonosti. Kaikki loukaantunet ja kuolleet olivat miehiä.
      Miksi tasa-arvovaltuutettu ei ole antanut asiasta jyrkän tuomitsevaa lausuntoaan? Miksi aina joukkokuolemissa ja -loukkaantumisissa mies on yliedustettu kärsijänä?

      • hevosmieskilta

        Kuinka voit heittää herjaa näin vakavan onnettomuuden yhteydessä? Millainen ihminen oikein olet? Minusta ainoastaan typerä.


    • mimmimum-..mi

      Tasoristeysonnettomuudesta minulla on senverran kokemusta....että olen ollut junassa joka ajoi tasoristeyksessä autoon ja henkilöön....kumpikaan ei siitä selvinnyt hengissä....juna oli pikänaikaa radalla ...odotettiin...ja odotettiin...ilmassa hirveä bensan katku....ihmiset menivät ulos .. heitä varotettiin sytyttämästä tupakkia...Vaunu jossa olin oli jotain neljäs...Uutisista sitten kuulin ja luin....vanha kirkkoherra .. paikkakuntalainen joka oli kymmenet kerrat ylittänyt tasoristeyksen siinä menehtyi...tuttu maisema...näkyvyys hyvä...kesä keli...

      • Kyllä varmaan on pitkän aikaa surullinen olo.
        Kerran osuin kolaripaikalle, vähän auttelinkin. Koko illan pesin käsiäni, ihan pakonomaisesti, ennenkuin järkytys meni ohi. Kyseinen henkilö ei selvinnyt.


      • mimmimum-..mi

        Tuli se mieleeni ... mutta sitten kun kuulin että kyseessä oli niin iäkäs ihminen.....ajattelin ensin että joku nuori rämäpää se varmaan oli....vaikka yhtä arvokas ihmishenki tietenkin kyseessä....


    • Sotahullutsuohon

      Sotaleikkien surullinen päätös muutamalle. Väsyneenä, kylmettyneenä, withutuskäyrä tapissa kuka vain tekee vääriä ja huonoja päätöksiä ja valintoja. S-tanan tomppelit ja aivoituksiltaan vajaat kärräävät aivopesujensa uhrit pimeään metsään rypemään ja muka opettelemaan sotimista. Käsittämättömän sairasta tällä vuosituhannella.

      • Pimeään-rypemään

        Seuraa mitä tuolla itärajan takana tapahtuu. Ryssä on käynyt sotaa jatkuvasti yli 70 vuotta rajoillansa. Milloin ketäkin vastaan. Baltit on jatkuvasti huolissaan Puuttinin touhuista ja NATOkin on lisännyt sotaharjoituksiaan.
        Meillä oli sodan aikana paljon maaseudulla kasvaneita miehiä jotka oli tottunee liikkumaan ja yöpymään talvisissa savottametsissä. Paksu hanki, sukset ja kova pakkanen ja yöpyminen metsässä ei ollut mikään outo ympäristö sen ajan miesväelle ja osin naisillekkaan. Työn perässä siellä mentiin ja totuttiin.
        Niitä taitoja tarvittiin sitten sodassa.

        Näille nykyisille varusmiehille tulee hiki matkalla kun ne menee sotkuun munkkikahville,
        jos eivät ole saaneet vapautusta palveluksesta henkisten ongelmien takia!
        Ja ainahan voi pelata kotona pleikkarilla virtuaalisotapelejä ja tilata vaikka pitsan kun alkaa hiukomaan.


      • Nukuyöllä-helpottaa

        Joillakin nykyajan varusmiehistä on hyvä kunto, joillakin ei. Tarinat entisistä ajoista eivät muuta perusjuttua miksikään: kuka hemmetin hullu haluaa mennä pyssyn ruuaksi eturintamaan. Ennen ajatusmaailma oli erilainen; herranpelko ja auktoriteettien vääränlainen kunnioittaminen oli vielä vallalla.

        Meillä on paljon tienaavat päättäjät ja muut pomot, herrat ja narrit joitten pitää palkkansa vastineeksi hoidella hommansa niin hyvin, ettei mikään vieras valtio ole uhka, Putleri sen enempää kuin kukaan muukaan. Ryssittelijöille joiden asenne ja ajatusmaailma on keskiajalta kotoisin sellainen mahdollisuus on tietysti mahdoton.


      • hevosmieskilta

        "sotahullutsuohon"

        Enpä tiennytkään, että tästä ikäluokasta löytyy sivareita. Vai oletko ns. "B-mies", eli sellainen latvastaan laho, jotka vapautettiin asepalveluksesta?


      • Revisiitä

        Silloin kun olin nuori, varusmiesiässä, ei vielä laskettu naisia armeijaan. Olisin luultavasti mennyt jos se olisi ollut mahdollista. Menin sen sijaan naimisiin ja avioliittoon ja sain lapsia, joitten 'kasvattaminen' ja ohjaaminen tosiaankin teki meikäflikasta sivarin. "Latvastaan lahot" eivät kasva, muutu ja kehity elämän aikana miksikään ja sama koskee armeijassa aivopestyjä.


    • maissiiii

      Surullinen tapaus, onnettomuuksia sattuu. Ei voi muuta toivoa kuin jaksamista kaikille osallisille.

      Pistää silmään vai korvaanko sattuu, että heti kun tuollainen onnettomuus tapahtuu,
      niin huudetaan yhteiskuntaa, kun ei ole tehty sitä, ei tätä.

      Ei koskaan kysytä, hei mikä on yksilön vastuu.
      Tässäkin tilanteessa, kuljettajan ajatus karkasi, eipä vaan ollut liikenteessä mukana. Ilmeisesti meni vain letkan perässä, vai miten lienee.
      Kuitenkin se, joka istuu ratin takana kantaa vastuunsa, (tälläisessä tilanteessa kantaa murhetta tapauksesta koko loppuelämänsä, ja se on surullinen taakka nuorelle ihmiselle), hän oli huolimaton ja ajattelematon, eipä ollut ajatus mukana.

      Säännöissä sanotaan, että raideliikenteelle annettava esteetön kulku vartioimattomassa tasoristeyksessä.

      Satoi lunta, huono näkyvyys lieventäviä tekijöitä, mutta eivät poista kuljettajan vastuuta. Tarvittaessa pysähdytään vaikkei pakko olisikaan.

      Kerran toimittaja kysyi eräältä veturinkuljettajalta, miten hän ajaa tasoristeykseen, tämä vastasi, että valo-ohjatussakin tasoristeyksessä varmistan molempiin suuntiin ja pysähdyn. Jotkut ehkä vilahtavat valo-ohjatustakin henkensä uhalla, että ehdinpäs ennen junaa.

      • Sanovat, että saattueessa oli kolme kuorma-autoa ja tämä ajoi ensimmäisenä.
        Jos tuo kuljettaja hengissä selviää ja sanoivat loukkaantuneiden tilan olevan vakaa, syvästi sääliksi käy häntä. Vasta parikymppinen nuori, aikamoinen on taakka kannettavaksi.
        Puhumattakaan menehtyneiden omaisista.


      • Aivopestyjä

        "Yksilön vastuuta" on ihan turha vinkua kun on kyse siitä laitoksesta joka ei kasvata ja ohjaa yksilölliseen ajatteluun. Pyssyn ruuan ei tarvitse ajatella ollenkaan, se on niitten pointti.


      • maissiiii
        Aivopestyjä kirjoitti:

        "Yksilön vastuuta" on ihan turha vinkua kun on kyse siitä laitoksesta joka ei kasvata ja ohjaa yksilölliseen ajatteluun. Pyssyn ruuan ei tarvitse ajatella ollenkaan, se on niitten pointti.

        Jokainen, joka ratin taakse asettuu on vastuukoulutuksensa saanut autokoulussa, eikös se kouluta vastuuseen ja yksilölliseen ajatteluun ja opeta ottamaan muut huomioon liikenteessä.
        Sen lisäksi armeija kouluttaa omiaan, mutta koskaan onnettomuus ja vahinko ei tule kello kaulassa.


      • Revisiitä

        Olen käynyt autokoulun aikuisena, olin jo 40. Autokoulun ope sanoi, että on hienoa ja ihanaa että on välillä aikuinen ihminen opettelemassa, koska aikuinen tahtoo no. ensin oppia asiat ja vasta sitten saada kortin. Kun nuori on opettelemassa aihetta, hän haluaa vain saada kortin mahdollisimman nopeasti, opeista ja tiedoista viis, siis.

        Valitettavasti varusmiesalokkaat kuuluvat jälkimmäiseen ryhmään; niiin kiire elämään ettei ehdi omaksumaan niitä tärkeimpiä juttuja jotka pitävät elossa.


    • himsf

      runsas puusto ja sumuinen sohjokeli hämärämaisemissa - eikö ledlampuilla ja stop-merkillä saisi pakollista pysähtymistä aikaan - vihreä maastoväritys junassa - eikö sen valokiilojakaan näkynyt -
      -miksei junissa voi olla keulassa katolla -huomiovaloa
      - surullinen juttu .niin kuin muutkin onnettomuudet missä menehtyy ja vammautuu ihmisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. No Purra missäs ne työpaikat ovat?

      Niinhän sinä väitit, että sinun puuhasi lisäävät 100 000 uutta työpaikkaa. Oliskohan jo aika myöntää että olet ollut vää
      Maailman menoa
      332
      2101
    2. VOIKO MITÄÄN MIELIPUOLISEMPAA ENÄÄ EHDOTTAA?

      NATO:n pääsihteeri Mark Rutte ja EU:n Kaja Kallas ehdottavat että euroopan maiden eläkevarat ja Terveydenhoito varat käy
      Maailman menoa
      321
      1340
    3. MTV: Harvinainen haastattelu: Peltsi paljastaa Osmon elämästä julkkiksena: "Aika paljon tullut..."

      Ihanat Peltsi ja Osmo . Tällä isällä ja pojalla on kyllä erityisen lämmin suhde. Isä ja poika kertovat väleistään ja pa
      Perhe
      6
      993
    4. Mitä haluat minusta

      Jos olet varattu?
      Ikävä
      68
      953
    5. Tiedän meidän molempien pitävän toisistamme

      Siitä huolimatta näen tuhat eri vaihtoehtoa siitä, mikä menee pieleen yhteydenoton jälkeen. En kiusaa, härnää tai lupaa
      Ikävä
      33
      945
    6. Sofiallako rakkaus rakoilee? Missä rillirakas?

      Ukkeli taisi saada tarpeekseen Sofiasta ja lähti vaimon ja vauvan luo.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      924
    7. Oletko vielä

      Kiinnostunut minusta vai onko tunteet lopahtaneet 🤔
      Ikävä
      51
      902
    8. Voi kun tietäisin mitä

      Sinä olet. Ajattelen sinut hyvin helläksi ja välittäväksi. Siihen rakastuin. Mutta sitten se toinen puoli, miksi?
      Ikävä
      51
      828
    9. Huomaatko että

      Olen kiinnostunut seksielämästäsi. Mitä uskot sen taustalla olevan?
      Ikävä
      110
      794
    10. Kerro yksi positiivinen kokemus kaivatusta

      Voi tunnistaa. Jos ei ole positiivista, voi kertoa negatiivisen. Ne ehkä jää mieleen paremmin.
      Ikävä
      35
      746
    Aihe