Venäjän vallankumous ja juutalaiset

VenäjänVallankumous100v

Venäjän nk. Lokakuun vallankumouksesta tulee kuluneeksi 100 vuotta. Venäjän vallankumouksen "ansiosta" myös me, Suomi, saimme itsenäisyyden.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Venäjän_vallankumous :

"Venäjän vallankumous (ven. Русская революция, Russkaja revoljutsija) on yhteisnimitys kahdelle Venäjällä vuonna 1917 tapahtuneelle vallankumoukselle, helmikuun vallankumoukselle ja lokakuun vallankumoukselle, joissa Venäjän keisarikunta kaatui. Helmikuun vallankumouksessa valta siirtyi väliaikaiselle hallitukselle ja lokakuun vallankumouksessa lopulta bolševikeille, jotka perustivat Venäjän neuvostotasavallan."

https://www.youtube.com/watch?v=JO5-hM6xKt4

https://fi.wikipedia.org/wiki/Bolševikit :

"Bolševikit (ven. большевики; voidaan kirjoittaa myös bolsevikit[1]) oli Vladimir Leninin johtama ryhmä Venäjän sosiaalidemokraattisessa työväenpuolueessa ja sittemmin oma puolueensa. Sosiaalidemokraattien toinen ryhmä tunnettiin nimellä menševikit. Sanat tulevat venäjän enemmistöä (bolšinstvo) ja vähemmistöä (menšinstvo) tarkoittavista sanoista.[2]

Bolševismi oli kommunismin leniniläinen haara varsinkin venäjällä 1900-luvun alussa.[3]"
...

"Virallisesti bolševikit erosivat sosiaalidemokraateista ja muodostivat oman puolueen helmikuun vallankumouksen jälkeen toukokuussa 1917.[7] Marraskuun 1917 lokakuun vallankumouksen jälkeen bolševikit muuttivat maaliskuussa 1918 puolueen nimen muotoon Venäjän kommunistinen puolue (bolševikit)[8], jolloin myös puolueen jäseniä alettiin kutsua kommunisteiksi.
Alkuaikojen bolševikkeihin kuului paljon juutalaisia, joita oli noin 16 % ja huomattavasti enemmän Venäjän tukemissa naapurivaltioiden kommunistisissa liikkeissä.[9]

Neuvostoliiton muodostamisen myötä nimeksi muuttui vuonna 1925 Yleisliittolainen kommunistinen puolue (bolševikit)[10] ja 1952 Neuvostoliiton kommunistinen puolue."

Voimme siis tietyssä mielessä osoittaa kiitoksemme itsenäisyydestämme myös Venäjän juutalaisille bolshevikeille... Samoille, jotka suurelta osaltaan olivat vaikuttamassa sittemmin myös itsenäisen, sosialistisen Israelin valtion syntyyn, keväällä 1948.
.

26

1143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ProletaariPatriotitar

      Kopioi linkki Venäjän vallankumouksesta kokonaan. S24 johdattaa osalinkin väärälle, jollekin ruotsalaiselle sivulle. "Kiusa se on pienikin kiusa".
      .

    • LauluVenäjänLipulle

      Laulu Venäjän lipulle, "Kansalaissodan kenraaleille":
      https://www.youtube.com/watch?v=jUKQIlHu3tk

      Älkää juutalaiset ahistuko. Mutta oliko ihan pakko ampua tsaari?

      Ehkä fari.g valistaa meitä sosialismin voittokululle elintärkeiden likvidointien välttämättömyydestä? Kuten kuvissa näkyy, täytyi samalla keikalla likvidoida myös muutamat "sivulliset".
      .

      • KTS--

        Arvostan Soffiinan historiallista katsausta jossa ei peitellä myöskään juutalaiskomissaarien ja muiden bolshevikkien rikoksia ihmiskuntaa vastaan.

        HYVÄ!


      • VenäjäPahanImperiumi

        Venäläiset Putin-natsit yrittävät ohjailla suomalaiset juutalaisvihamielisiile syrjäpoluille.

        Venäjä on pahuuden pimeä imperiumi.


    • Aloittaja_

      voisi miettiä miten kyseisen ateistisen opin edustajat liittyvät juutalaiseen uskontoon, joka sattuu olemaan palstan aiheena.

      Kannattaisi myös käyttää lähteinä historiankirjoja. Niistä voidaan lukea, että juutalaisten osuus Venäjän vallankumouksessa vastasi juutalaisten osuutta koko väestöstä. Palstarasisti tietysti arvostaa edustamaasi tavoitteellista juutalaisvihaa.

      • TavoitteellinenTotuus

        On rasismia väittää minun edustavan tavoitteellista juutalaisvihaa, mutta ole hyvä, nimittele munua miten tahdot, olenhan vain kristitty,. eläin.

        Ja olen kaikki iskut lukemattomat kerrat juutalaiaisiltakin vastaanottanut.

        Ainoastaan kerron totuuden ääneen. Eivätkö tekonne kestä valkeutta? Ne olivat teidän omia tekojanne, joihin Talmud teitä suorastaan kehoittaa!


      • TavoitteellinenTotuus kirjoitti:

        On rasismia väittää minun edustavan tavoitteellista juutalaisvihaa, mutta ole hyvä, nimittele munua miten tahdot, olenhan vain kristitty,. eläin.

        Ja olen kaikki iskut lukemattomat kerrat juutalaiaisiltakin vastaanottanut.

        Ainoastaan kerron totuuden ääneen. Eivätkö tekonne kestä valkeutta? Ne olivat teidän omia tekojanne, joihin Talmud teitä suorastaan kehoittaa!

        Pakottaako joku olemaan kristitty eläin ?


      • TaasMuaVainotaan
        fari.g kirjoitti:

        Pakottaako joku olemaan kristitty eläin ?

        Joo, kyllä. Jeesus pakottaa. Tää on ihan kamalaa. Ei rauhaa, yötä, päivää. Aina juutalaiset kimpussa!

        Matteus 10:24-33
        24 Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi, eikä palvelija parempi isäntäänsä.
        25 Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!
        26 Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mitä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
        27 Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.
        28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
        29 Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
        30 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.
        31 Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.
        32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
        .


      • Jos_olisit
        TavoitteellinenTotuus kirjoitti:

        On rasismia väittää minun edustavan tavoitteellista juutalaisvihaa, mutta ole hyvä, nimittele munua miten tahdot, olenhan vain kristitty,. eläin.

        Ja olen kaikki iskut lukemattomat kerrat juutalaiaisiltakin vastaanottanut.

        Ainoastaan kerron totuuden ääneen. Eivätkö tekonne kestä valkeutta? Ne olivat teidän omia tekojanne, joihin Talmud teitä suorastaan kehoittaa!

        osannut lukea, niin olisit huomannut, että rasismisyytökset menevät ihan eri osoitteeseen. Mutta voithan sinä leikkiä marttyyriä.

        Mitähän tekoja minun pitäisi kestää? Talmud ei kehoita tapakritittyä mihinkään. Yritä nyt ymmärtää edes sellainen perusasia.

        Kehoitan kuitenkin hankkimaan kirjastokortin. Kirjastos saa lainata ihan ilmaiseksi luotettavia kirjoja. Bolsevikkijuutalainen on yksi keskeinen antisemitistinen päähänpinttymä. Se on käsitelty tällä palstalla moneen kertaan.

        Ylimielisyydestäsi sinun kannattaa luopua. Kuvitelmiesi mukaan olet totuudenkertoja tuoden valkeutta. Samalla tarinoit täyttä hölynpölyä.

        Nyt jätän sinut taas puhisemaan itseksesi.


      • Orja-lautturienVenäjä

        Putin-Duginilaiset natsiaatteiden kaappihiplarit yrittävät ujuttaa venäläisten juutalaisvihaa Suomeen.

        Ei kannata liittyä Venäjän, tuon ikuisen luuserin orja-lautturiksi.


      • hölmönlukuja
        TavoitteellinenTotuus kirjoitti:

        On rasismia väittää minun edustavan tavoitteellista juutalaisvihaa, mutta ole hyvä, nimittele munua miten tahdot, olenhan vain kristitty,. eläin.

        Ja olen kaikki iskut lukemattomat kerrat juutalaiaisiltakin vastaanottanut.

        Ainoastaan kerron totuuden ääneen. Eivätkö tekonne kestä valkeutta? Ne olivat teidän omia tekojanne, joihin Talmud teitä suorastaan kehoittaa!

        juutalaiskommunistit eivät lue eivätkä ota oppia talmudista vaan muista teoksista, hölmö!


      • edddddswwwwwwwww

        Alkuaikojen juutalaisten osuus oli paljon yli heidän osuudestaan väestöstä.Myöhemmin isovenäläiset saivat enemmän valtaa puhdistusten ja vainojen avulla.


      • HölmöTyhmäKristittytär

        Tosin tämä foorumi on kirjattu aihepiirin "Uskonnot" alle, mutta juutalaisuus ei ole yksin uskonto vaan myös kulttuuri. Kaikki juutalaiset, jos edes suurin osakaan on uskonnollisia juutalaisia. Maailmalla heistä kaikki eivät välttämättä edes kuulu synagogaan. Juutalaisissa on paljon ateisteja. Esim. aikoinaan kibbutzit, joilla esim. itse työskentelin, eivät olleet uskonnollisia, eikä niillä esim. sytytetty sapattikynttilöitä, ne olivat sosialistisia, ateistisia kibbutzeja.

        Juutalaisuus ei edellytä uskonnollista vakaumusta, vaan juutalaisuus periytyy ensisijaisesti äitilinjan kautta, oli ateisti tai hassidi. Et näytä itse tuntevan juutalaisuutta.

        Aloituksen lainaukset ovat suoraan (juutalaisen perustaman internetin) wikipedia-sivustolta, joka on siis erehtymätön. Mainitun wikipedian kirjoittaja on siis itse vastuussa kirjoittamastaan ja muille, kuten kristityille esittämästä höpöhistoriasta. Juutalaiset eivät siis olleet bolshevikeja, kuten wikipedia väittä? On siis valhetta, että mm. vallankumouksen eräs johtohahmoista, Trotski olisi ollut juutalainen? Harras luterilainenhan hän! Ptshyi! Saa kivittää! "Hävetkää, kristityt, hävetkää! Ptshyi! Hävetkää murhaajat, valehtelijat, hävetkää antisemitisti-kritityt!"

        Huomaan, että et kuitenkaan edellä reagoinut todellisiin, naapurikansamme vastaisiin valheviesteihin, jotka seurasivat asiallista aloitustani, kirjoituksiin, jotka ajavat ikuista juutalaisten agendaa hyökätä mm. ortodoksikristillistä Venäjää vastaan.

        Ainakin tässä juutalaisen foorumin ketjussa tuo viha on silmiinpistävää, toisin kuin aloituksessani väittämäsi "antisemitistinen päähänpinttymäni", joka väite siis on henkilöä ja asiaa kohtaan esittämääsi valhetta. Itse aina ilmaisen oman uskonnollisen ja etnisen taustani, joten oletan että ne muut, jotka eivät tätä juutalaisuusfoorumilla itse selkeästi ilmaise, ovat siis Suomen juutalaisia kirjoittajia tai ainakin pyrkivät esiintymään heinä. samalla valehdellen aloittajan poliittisen vakaumuksen. Valehteluhan teiltä käy.

        Vastoin, kuten muuan teistä kirjoittaa / esittää olkiukon: juutalaiset kommunistitkin ovat kyllä (juutalaisen uskonnon ja) kulttuurin kautta imeneet vihamieliset asenteensa Talmudin antikristillisistä valheväittämistä. Talmudia lukevat kyllä monet muutkin kuin yksin hartaat juutalaisuskontoiset.
        .


      • edddddddwswswsww
        HölmöTyhmäKristittytär kirjoitti:

        Tosin tämä foorumi on kirjattu aihepiirin "Uskonnot" alle, mutta juutalaisuus ei ole yksin uskonto vaan myös kulttuuri. Kaikki juutalaiset, jos edes suurin osakaan on uskonnollisia juutalaisia. Maailmalla heistä kaikki eivät välttämättä edes kuulu synagogaan. Juutalaisissa on paljon ateisteja. Esim. aikoinaan kibbutzit, joilla esim. itse työskentelin, eivät olleet uskonnollisia, eikä niillä esim. sytytetty sapattikynttilöitä, ne olivat sosialistisia, ateistisia kibbutzeja.

        Juutalaisuus ei edellytä uskonnollista vakaumusta, vaan juutalaisuus periytyy ensisijaisesti äitilinjan kautta, oli ateisti tai hassidi. Et näytä itse tuntevan juutalaisuutta.

        Aloituksen lainaukset ovat suoraan (juutalaisen perustaman internetin) wikipedia-sivustolta, joka on siis erehtymätön. Mainitun wikipedian kirjoittaja on siis itse vastuussa kirjoittamastaan ja muille, kuten kristityille esittämästä höpöhistoriasta. Juutalaiset eivät siis olleet bolshevikeja, kuten wikipedia väittä? On siis valhetta, että mm. vallankumouksen eräs johtohahmoista, Trotski olisi ollut juutalainen? Harras luterilainenhan hän! Ptshyi! Saa kivittää! "Hävetkää, kristityt, hävetkää! Ptshyi! Hävetkää murhaajat, valehtelijat, hävetkää antisemitisti-kritityt!"

        Huomaan, että et kuitenkaan edellä reagoinut todellisiin, naapurikansamme vastaisiin valheviesteihin, jotka seurasivat asiallista aloitustani, kirjoituksiin, jotka ajavat ikuista juutalaisten agendaa hyökätä mm. ortodoksikristillistä Venäjää vastaan.

        Ainakin tässä juutalaisen foorumin ketjussa tuo viha on silmiinpistävää, toisin kuin aloituksessani väittämäsi "antisemitistinen päähänpinttymäni", joka väite siis on henkilöä ja asiaa kohtaan esittämääsi valhetta. Itse aina ilmaisen oman uskonnollisen ja etnisen taustani, joten oletan että ne muut, jotka eivät tätä juutalaisuusfoorumilla itse selkeästi ilmaise, ovat siis Suomen juutalaisia kirjoittajia tai ainakin pyrkivät esiintymään heinä. samalla valehdellen aloittajan poliittisen vakaumuksen. Valehteluhan teiltä käy.

        Vastoin, kuten muuan teistä kirjoittaa / esittää olkiukon: juutalaiset kommunistitkin ovat kyllä (juutalaisen uskonnon ja) kulttuurin kautta imeneet vihamieliset asenteensa Talmudin antikristillisistä valheväittämistä. Talmudia lukevat kyllä monet muutkin kuin yksin hartaat juutalaisuskontoiset.
        .

        Olkiukolle: Kommunistit eivät edelleenkään lue eivätkä ole lukeneet Talmudin teoksia. He eivät olleet eivätkä ole uskonnollisia. Kukahan se valehtelee? Minkä takia? Antisemitismin ja natsismin takia.Natsikortti vedetty hahahah itse vedit sen heti esille hihasta.


      • NaziksiHaukuttuJuutKrisu
        edddddddwswswsww kirjoitti:

        Olkiukolle: Kommunistit eivät edelleenkään lue eivätkä ole lukeneet Talmudin teoksia. He eivät olleet eivätkä ole uskonnollisia. Kukahan se valehtelee? Minkä takia? Antisemitismin ja natsismin takia.Natsikortti vedetty hahahah itse vedit sen heti esille hihasta.

        Itsessäni on mm. juutalaista verta.

        Huomaan nyt selvästi missä hengessä Suomen juutalaiset ja nk. Israelin ystävät kirjoittavat ja kohtelevat kristittyjä. Ei tuu enää kaveria. Tämä foorumi sai aikaan lopullisen päätöksen. En sano yhdessä hetkessä yhtä ja jo kohta toista. Pysyn nyt kaukana teistä molemmista.

        Kuka tahansa voi lukea Talmudia. Tälläkin foorumilla muutamakin ei-juutalainen on sitä lukenut ja lainaa sitä. En ole itse kommunisti mutta olen lukenut monia kommunistienkin kirjoittamia kirjoja. Olen lukenut Talmudia. Mein Kamph on jäänyt lukematta.

        Ihmiset jotka yleensäkin harrastavat lukemista, lukevat laajalla skaalalla.

        Edelleen väität minua natsiksi. Nuorena tyttönä, Israelissa asuessani, totuin juutalaisten natsisyytöksiin, olihan minulla vaaleat hiukset ja siniharmaat silmät. Sain huutoja ja kiviä päälleni, pahempaakin.

        No. Näihin kuviin, näihin tunnelmiin. Pysykäämme itse kukin sanojemme ja tekojemme takana.
        .


    • Ja mikä on Isän nimi, tiedätkö sen sanoa ?

      • RuSSoOnNatsiSika

        Russonatsin Isä on saastainen Putin ja hänen roistokoplansa.


      • EpäpyhäVenäjä

        Venäläisen natsin kolminainen epäpyhyys tiivistyy kolmessa sanassa Vladimir-Valehtelu-Varastelu


      • VenäjääKunnioittava
        RuSSoOnNatsiSika kirjoitti:

        Russonatsin Isä on saastainen Putin ja hänen roistokoplansa.

        Natsismi eli kansallissosialismi on vasemmistoaate, sosialismia. NL / Venäjä on aina ollut ruotsalais-saksalaisen rasismin ja fasismin vastustaja.

        Edellinen suvakki siis valehtelee niin että korvat soi.

        Natsismin toivat muinais-Saksan alueelle Euroopassa ensimmäisellä vuosituhannella mellaastaneet gootit eli ruotsalaiset. Natsismi on siis ruotsalaineen aate joka elää edelleen. Mm. Suomessa tämä "paremnan kansan kolmas valtakunta (tre kronor)" tunnetaaan nimellä Ankdammen, eli Ankkalami.


    • oipoi

      Venäjän historia: jo sata vuotta pelkkää taantumusta. Ei ihme että ryntäilevät peltipipo päässä ympäri naapurustoa.

    • Presidentti Putinin Saksan kielen opettaja Pietarissa oli Ukrainassa syntynyt juutalaistaustainen nainen nimeltään Jyditzkaja Berliner.

      Hän on sanonut haastattalussa, että Putin oli vakavamielinen ja kurinalainen oppilas ja vaikka hänellä oli paini- harrastuksensa, hän aina tiesi vastaukset kysymyksiin, osasi läksynsä.

      Berliner oli muuttanut Israeliin, jossa hän oli toiminut Ilmavoimien palveluksessa. Myöhemmin hän oli tunnistanut Putinin television kautta, ollen nyt jo yli yhdeksänkymmenen vuoden ikäinen.

      Kun presidentti Putin tuli tulossa vierailulle Israeliin, Berliner oli pyytänyt mahdollisuutta saada tavata entinen oppilaansa. Tapaaminen järjestyi . Berliner oli mukana yhteisissä tilaisuuksissa ja heillä oli myös kahdenkeskinen teehetki.
      Putin toi hänelle lahjoja. Hän oli myös varannut Tel Avivista kaksi asuntoa, joista Berliner sai valita toisen itselleen, kumman halusi. Hän oli valinnut pienemmän.

      Kerrottakoon vielä, että Venäjä on vahvistanut tiedon opettajasta, mutta asunnon ostoon he eivät olleet ottaneet kantaa.

      Kertoohan tämä jotain presidentti Putinin luonteesta ihmisenä, ainakin minun mielestäni, ja se mitä näen ei ole ala-arvoista, vaan ihailtavaa. Nostaisin hattua, jos sellainen olis', nyt vain nyökkään hyväksyvästi hymyillen.

    • Venäjä meni Krimille. Sen voi nähdä kahdella tavalla.

      Joko valloituspyrkimyksenä, tai sitten niin, että Hitlerin unelma rakentaa moottoritie Krimille ja tehdä siitä saksalaisten lomaparatiisi, ei sitten toteutunut, kuten eivät muutkaan Hitlerin unelmat, loppupeleissä.

      • KunniaRyssille

        Ukrainan hallitus on fasistinen, juontaa ystävyydestä natsisaksan kanssa. Tähän ukrainalaiseen natsismiin on viime vuosina liittynyt rankka venäläisvähemmistön vainot. Mutta tämähän on tämän foorumin ryssänvihaakjien mielestä ihan siunattu asia! Mm. erään venäläiäisäidin pikkulapsen ihanat ukrainalaiset naulitsivat ristille äidien silmien eteen ja kun lapsi sitten kituen kuoli, ampuivat äitiä päähän. Tässä eräitä syitä Venäjän toimiin itä-Ukrainan venäläisalueilla. Ukraina ei ansaitse mitään armoa. Mutta: "Kuolema ryssille!" julistaa suomenjuutalainen foorumi!


      • Kylläpä kesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe