Vakava pimeän pelko ja vainoharhaisuus

OutoMies3

Hei!

Mulla on tosi pienestä asti ollut todella vilkas mielikuvitus ja oon aina pelännyt pimeää ja esim.varjoja. Aina illalla tuntuu siltä että jokainen varjo näyttää päältä, kädeltä tai joltain muulta mukavalta. Asiaa ei auta, että netissä näkemäni kuvat esim.kauhuelokuvista ovat piirtyneet mieleeni valokuvan tarkasti. (No shit) erityisen pelottavana koen kaunan. Se jotenkin vaan tuntuu kummittelevan kaikkialla ja on vaan niin pelottava. Oon ihan hermoraunioina aina illalla, niin oisko jotakin keinoja millä pimeästä ja vaikka siitä kaunasta sais vähemmän pelottavia asioita. :D

3

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minunnimenionpekka

Laita/hommaa kannettava kone ja laita minimi näytönkirkkaudella sopivalla voluumilla jotain sellasta pyörimään mikä ei varmasti promilleekaan pelota. Tiätty joku tabletti telineelläkin ajais saman asian, mutta nuit läppäreitä nyt saa alle 50€ käytettynä. Toinen järkyttävältä tuntuva ratkasu, jos ei mitään kauheeta valonheitintä oo makkarin ikkunas eessä ala nukkumaan verhot/kaihtimet auki. Näillä konsteilla itseltä ilta/yö vainot häipyneet lähes kokonaan.

• ViattomiaKiusataan

Vältä IL ja IS, niin pelot vähenee. Valitettavasti nämä lehdet yrittävät pelotella ihmisiä työkseen:(

• helinäkeijupuussa

Tuo pimeän pelko juontuu mielestäni siitä, että pelkää tapahtuvan jotakin odottamatonta mihin ei ole valmistautunut ja johon pelkää ettei kykene toimimaan -pakenemaan tai hyökkäämään vaan jähmettyisi paniikista puolustuskyvyttömänä paikoilleen. Varjojen pelko tapauksessasi liittyy ihmisiin kuten kuvaat näkemiäsi pelottavia varjoja. Luottaisin kyllä siihen, että pystyt hädän yllättäessä toimimaan ja tiedät miten toimia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      30
      3888
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1869
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1324
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1256
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      67
      1135
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      981
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      901
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      356
      868
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      851
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      841
    Aihe