Olen yrittäjä, joka maksaa verot ennakkoon, kuten monet. Alkusyksystä bisnes on lähtenyt hyvin käyntiin, ja ennusteeni mukaan tuloni koko vuodelta ovat 20-25 tonnin luokkaa (n. 10 000 € toki tienasin tammi-syyskuussa sivutoimisena yrittäjänä kun olin työtön). Verokortti -palvelun mukaan olisi näin ollen velkaa n. 8 000 € ennakkoveroja, mutta en halua vielä maksaa noin paljon veroja. Minulla on nimittäin n. 10 000 € velkaa eri luottokorteilla ja lainoissa. Olen päättänyt siis aliarvioida tuloni yrittäjyydestä vapauttaakseni rahaa lainojen ja luottokorttien nopeaan lyhentämiseen. Maksan toki tämän vuoden puolella vielä jotain ennakkoveroja. Hyvällä tuurilla ja järjellisellä rahankäytöllä voin olla tämän kuvion mukaan TÄYSIN vapaa turhista kulutusvelasta jo ensi helmikuussa. Sitten säästän joka vuosi tietyn summan, joten kun veropäätös ja jäännösverolaput tulevat ensi syksyllä, on mistä maksaa jäännösverot vuodelta 2017. Siinä on naurettavan pieni korko - 0,5 %. Paljon halvempi kuin luottokorttien korot ja kulut. Jo nyt 3:lta luottokortilta ja yhdeltä kulutuslainalta kertyy huimat 83 € / kk. En tiedä, onko tämä täysin järkevä suunnitelma, mutta olen halunnut niin pitkään päästä eroon veloista, ja nyt mahdollisuus tarjoutui. Toisaalta tuntuu huonolta "huijata" verottaja, mutta toisaalta tuntuisi vielä pahemmalta jatkaa huijata itseäni maksamalla 83 € / kk pelkkä kuluissa ja koroissa. Mitä mieltä muut ovat? Ovatko muut tehneet saman tai vastaavan?
Päätin maksaa vähemmän veroja lyhentääkseni lainat
velallinen_yrittäjä
1
147
Vastaukset
- verosuunnittelua
Olen melkein joka vuosi aliarvioinut palkkatulojani, jolloin tulee sitten mätkyjä seur vuoden loppupuolella. En pode siitä huonoa omatuntoa,saahan verottaja rahat multa kumminkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 994900
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.2401989- 831620
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401180Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.3321146Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051100- 501089
Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en1471057- 1111029
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os85974