Skoda nousi kakkoseksi lokakuussa

OikeataFaktaa

30

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • japanilaiset_hiipuu
      • LoppuiLähellä

        Konsernin yksitoista automerkkiä vastaan Toyota ja vain 2.500 autoa enemmän. Niinkö?
        Naurettavaa. Konsernin loppu on todella lähellä.


      • nappikauppias.tojo
        LoppuiLähellä kirjoitti:

        Konsernin yksitoista automerkkiä vastaan Toyota ja vain 2.500 autoa enemmän. Niinkö?
        Naurettavaa. Konsernin loppu on todella lähellä.

        Eikun konsernia on ostettu 2.500 enemmän kuin kaikkia japskeja yhteensä.

        Tojoon nähden VW on reilut kaksi kertaa isompi.


      • Rautalankaa
        LoppuiLähellä kirjoitti:

        Konsernin yksitoista automerkkiä vastaan Toyota ja vain 2.500 autoa enemmän. Niinkö?
        Naurettavaa. Konsernin loppu on todella lähellä.

        No otetaan sitten Tojo ja Lexus, markkinasosuus 13.6%, 20679 autoa.
        Skoda ja VW, markkinaosuus 20.0%, 13378 autoa.

        Eroa 7301 autoa.

        Toivotavasti helpotti?


      • luvun_korjaaja
        Rautalankaa kirjoitti:

        No otetaan sitten Tojo ja Lexus, markkinasosuus 13.6%, 20679 autoa.
        Skoda ja VW, markkinaosuus 20.0%, 13378 autoa.

        Eroa 7301 autoa.

        Toivotavasti helpotti?

        Sulla vaihtoi nuo kappalemääräiset luvut paikkaa!
        Oikeat luvut ovat Volkswagen Skoda=20679 ja Toyota Lexus=13378, ero VW:n ja Skodan hyväksi 7301 autoa.
        Saa siinä muutaman mukahybridin myydä ennenkuin puntit on edes tasan!


    • Hieno.homma

      HIENOA TOYOTA..TAAS OMILLA LUVUILLAAN..
      TOYOTA TULEE OLEMAAN TÄMÄN VUODEN YLIVOIMAINEN YKKÖNEN..UPEAA..

      Toyotan hybridit menevät kaupaksi kuin häkä.
      Öljynpolttimot sakkaa kauttalinjan..

      Rekisteröintitilastot sisältävät myös leasingautot, vuokraamokäyttöön rekisteröidyt autot ja autoliikkeiden omiin nimiin rekisteröidyt ajoneuvot

      • SelittelynMakua

        Olisi hyvä palata maanpinnalle: Tojon markkinaosuus reilu 13%, Lexuksen 0.3%.

        Yhteneväisellä tekniikalla varustettujen WV:n, Audin, Skodan ja Seatin kokonaismarkkinaosuus yli 26%.

        Mitä merkitystä on sillä, mihin käyttöön auto menee? Tänä vuonna 3041 Tojoa on mennyt mainitsemaasi yhteisökäyttöön, samoin 4429 Skodaa. Kyllä liisareiden ottajilla on normaalisti vapaus valita vaikkapa Skodan tai Tojon välilläkin. Ja mieleisempi näistä voittaa.


    • Uusiokäyttöä
      • Hiirulaiselle

        Ai meinaatko, että kommenttisi "Sama koskee myös 1.2 1.4 ja 1.8 tsi skodia." leviää kulovalkean tavoin suolipalstalta ja romahduttaa Skodan myynnin :-D :- D :-D


      • Sarkasmi.sakari
        Hiirulaiselle kirjoitti:

        Ai meinaatko, että kommenttisi "Sama koskee myös 1.2 1.4 ja 1.8 tsi skodia." leviää kulovalkean tavoin suolipalstalta ja romahduttaa Skodan myynnin :-D :- D :-D

        Se meinaa just sitä. Jos ei Skodan myynti romahda huomenna, se romahtaa ensi kuussa ja jos ei silloinkaan, niin kyllä se romahtaa. Niin se vain on. Jatkuva samojen viestien toistaminen kertoo äärettömän varmasta luottamuksesta lopputulokseen. Kaikesta on faktaa.

        "Lopussa on Voitto", luki Berliinin raunioiden viimeisissä pystyyn jääneissä seinissäkin, kun Aatu jo teki henkilökohtaisen ratkaisun...


    • yökastelija.ostoksillako

      Skodan markkinaosuus 10,1 %. Aika hyvin automerkille, jota kukaan ei osta, joka on jatkuvasti alennusmyynnissä, joka on kallis, joka on halpa, joka on täysin venäläinen, joka on kakkoslaatua, joka ei kestä, jossa ei ole vaikuttavaa takuuta....

      Niin, aika hyvin autolle, jota ei ole olemassa Suomi24-rinnakkaistodellisuudessa.

      • TosiaTotuuksia

        Pahoin pelkään, että totuudenjulkistajien ja trollien (=yhteensä siis kaksi tyyppiä) toimeliaisuus tällä palstalla tulee taas lisääntymään.

        Tosin ei pelkkä samojen copy/pastettujen vanhojen - useimmiten suomi24-palstalta haettujen - "totuuksien" tunkeminen jokaiseen ketjuun vaadi kovinkaan kummoisia älynlahjoja. Naurunalaiseksi reaalimaailmassa niillä joutuu.


    • transportterimiäs

      Toyota siellä näkyi olevan kukkulan kuningas aivan omalla tuhatluvullaan kun ei sinne ollut muilla asiaa, kun ei sitä "VW:n autoa" ollut autoalan tiedoituskeskus vieläkään huomioinut vaikka ole asian ottanut esille lukuisat kerrat. Skodan menestys on täysin ymmärrettävä. Ongelmien ostaminen tulee näin halvemmaksi kuin hitlerin kostoon sortuminen. Sehän näkyikin jo ottaneen miinusta yli 20 prozenttia, kun Toyota dominoi niin monella malllla.

      • Sarkasmi.sakari

        Muitta eihän Skoda kelpaa enää edes eläkeläisille! Volkkari on sentään länsiauto. Niinhän se oli?

        Tämä ei ole Toyota-palsta. Sinänsä tuo "ongelmien ostaminen halvemmalla" on mielenkiintoinen peruste Skodan menestykseen. Suoraan rinnakkaistodellisuuden syövereistä.


    • Moppikaupiaat.häpeää

      Liisinki kippoihin ei nuo ongelmat hirveästi vaikuta,sama hinta joka kk,vei öljyä vaikka kuinka paljon ja hajosi mikä tahansa.

      Sitten sulatto kutsuu..

      Rekisteröintitilastot sisältävät myös leasingautot, vuokraamokäyttöön rekisteröidyt autot ja autoliikkeiden omiin nimiin rekisteröidyt ajoneuvot

      • aivotonajattelija

        Niinpä niin ,tietenkin jos kerran on rekisteröity. Ei kai sillä ole merkitystä, mihin käyttöön on rekisteröity, vai pitäisikö jättää huomioimatta itse itselleen ostetut ja maksetut autot "vääristämästä" tilastoa?


      • Tosielämässä

        Jos olisit työssä, huomaisit kuinka liisareista keskustellaan kahvipöydissä. Kokemuksia kuunnellaan ja suosiota ohjaavat hyvät kokemukset malleista oman tarpeen ohella. Siksi Skoda on ykkönen. Ei siellä jämähdetä itsepäisesti historiaan, jos vuosia sitten jollain moottorityypillä on ollutkin ongelmia. Auton luotettavuus on yhtä tärkeää kuin taksikuskienkin työkalulla. Jotka muuten ei takuulla elinkeinonsa takeeksi hankkisi kuvailemaasi epäluotettavaa "kippoa".


      • mitäänentiedä
        Tosielämässä kirjoitti:

        Jos olisit työssä, huomaisit kuinka liisareista keskustellaan kahvipöydissä. Kokemuksia kuunnellaan ja suosiota ohjaavat hyvät kokemukset malleista oman tarpeen ohella. Siksi Skoda on ykkönen. Ei siellä jämähdetä itsepäisesti historiaan, jos vuosia sitten jollain moottorityypillä on ollutkin ongelmia. Auton luotettavuus on yhtä tärkeää kuin taksikuskienkin työkalulla. Jotka muuten ei takuulla elinkeinonsa takeeksi hankkisi kuvailemaasi epäluotettavaa "kippoa".

        Autoista en mitään tiedä mutta käyppä lukaisemassa luotettavuustutkimus (AutoBild). Sieltä se epäluotettavin "kippo" selviää autoista tietämättömälle.


      • Kuhakysyn
        mitäänentiedä kirjoitti:

        Autoista en mitään tiedä mutta käyppä lukaisemassa luotettavuustutkimus (AutoBild). Sieltä se epäluotettavin "kippo" selviää autoista tietämättömälle.

        Oliko se "tutkimus" kyseessä, jossa takuun pituudesta saa pisteitä?


    • ToyotaOnKuningas

      oyota oli ylivoimisesti ostetuin auto lokakuussa. Lukema on aivan omalla tyhatluvulla muhin verrattuna. Toyotaa ostettiin 277 autoa enemmän kuin toiseksi tullutta tsekkiläistä ritsaa. Saksalainen ostajien ongelma oli vasta kolmantena.

      Toyotia ostettiin lokakuussa 1.148 autoa. Koko vuonna Toyotia on myyty peräti 13.093 autoa. Se on todella kova lukema. Markkinaosuus on peräti 13,3 %. Toyotan myynti on noussut viime vuoteen verrattuna peräti 22 %. Toyotan johtoasema autojen myynnissä verrattuna kakkoseen on tämän päivän kovin uutinen. Toyotia on myyty peräti 2.250 autoa enemmän tänä vuonna kuin toisena olevaa ritsaa. Se on päivän uutinen.

      Nyt katsotaan mikä lehti kirjoittaa tuon uutisen sijasta traktorien rekisteröintimääristä. Sitten vedetään johtopäätöksiä.

      • Vääräpalsta

        Peräti uutinen. :D


    • Ei nämä trollit enää uskalla edes lukea niitä listojaan. Varmaan aloittaja mietti moneen kertaan jaksaako enää höpitä, vaisu kirjoitusasu kielii jatkuvasta pettymisesestä kun todellisuus ei noudata omaa maailmankuvaa.

      Lyhyesti:
      Toyota TAAS merkkiykkönen, Qasqhai TAAS malliykkönen.

      • ana.lysaattori

        Ja mitenkähän tuo on ristiriidassa aloittajan SKODA-palstalle linkkaaman Kauppalehden artikkelin kanssa? Miten siitä artikkelista huokui pettymys kun suurin muutos rekisteröinneissä oli juuri Skodan nousu kakkossijalle? Tarkemmat tiedot löytyy sieltä Trafin rekisteröintitilastoista, joista Autoalan Tiedotuskeskuksenkin Excel on laadittu.


      • Asiateksteistä

        Jotkut vaan kirjoittelee pelkistetysti OIKEAT faktat, ilman provosointia ja perustellen ne linkeillä. Niitä faktoja ei tarvitse enää epäillä ja tarkistaa tai käydä itse peukuttamassa eli ovat palstan järkevintä antia.


      • Tarkastajantarkastaja

        Uusi kuvaus, kirjoitettu 17.10.2017 klo 15:40. Kauanko mahtaa kestää, että röllit copy pastaavat tämän skoda-palstalle?

        Mutta missä on se kuvaus?


      • ana.lysaattori kirjoitti:

        Ja mitenkähän tuo on ristiriidassa aloittajan SKODA-palstalle linkkaaman Kauppalehden artikkelin kanssa? Miten siitä artikkelista huokui pettymys kun suurin muutos rekisteröinneissä oli juuri Skodan nousu kakkossijalle? Tarkemmat tiedot löytyy sieltä Trafin rekisteröintitilastoista, joista Autoalan Tiedotuskeskuksenkin Excel on laadittu.

        En ole kyseenalaistanut Kauppalehden juttua. Sen sijaan huomaan, että te trollit olette olette jo pitkään perääntyneet. Kun aiemmin puhuttiin markkinajohtajasta, niin sitten toitotettiin täysin näennäistä käsitettä "suosituin malli". Kun sekään ei pidä paikkaansa, kehutaan että "on joku huonompikin".

        Näyttää siltä, että kehuja pitää saada kiintiön verran, vaikkei todelliset luvut niitä tarjoa. Erityisen säälittävä oli Seatin pikkuauton yhdistäminen Skodaan konsernin kautta. Mielestäni Ateca on parempi kuin Kodiaq. Ja laita nyt vielä Porschen suorituskykyarvot Ocu RS:ään "kun on samat omistajat konsernilla" niin saadaan taas "rakentavia keskusteluja".

        Kun menet tuolle linjalle, kannattaa myös selvittää muidenkin merkkien omistuspohja ja tehdä niistä "laskelmia", tosin ehkä ei kannata koska ne ei tue trollin agendaa.


      • FartBurstingFacts
        FactChecking kirjoitti:

        En ole kyseenalaistanut Kauppalehden juttua. Sen sijaan huomaan, että te trollit olette olette jo pitkään perääntyneet. Kun aiemmin puhuttiin markkinajohtajasta, niin sitten toitotettiin täysin näennäistä käsitettä "suosituin malli". Kun sekään ei pidä paikkaansa, kehutaan että "on joku huonompikin".

        Näyttää siltä, että kehuja pitää saada kiintiön verran, vaikkei todelliset luvut niitä tarjoa. Erityisen säälittävä oli Seatin pikkuauton yhdistäminen Skodaan konsernin kautta. Mielestäni Ateca on parempi kuin Kodiaq. Ja laita nyt vielä Porschen suorituskykyarvot Ocu RS:ään "kun on samat omistajat konsernilla" niin saadaan taas "rakentavia keskusteluja".

        Kun menet tuolle linjalle, kannattaa myös selvittää muidenkin merkkien omistuspohja ja tehdä niistä "laskelmia", tosin ehkä ei kannata koska ne ei tue trollin agendaa.

        Toki "on joku huonompikin", jos Skoda on toiseksi myydyin automerkki 10,1 % osuudella. Minkälaista "kehumista" tähän tarvitaan?

        Ja ei, älä Sinä peräänny taas kysymään, "mitä tarkoittaa myydyin?". Kauppakirjoja ei ole esittää, kun niitä kuitenkin kyselet. Lueskele sinä vain Trafin avointa dataa. :)


    • vw on aivan marginaalinen autopaja Toyotaan verrattuna. eikai siellä ole kuin puolentusina työntekijöitä. vw korjaamo/varaosapalvelu ja moottoriöljyjen jälkimarkkinointi on suomessa kuten koko Euroopassa todella suuri työllistäjä, 99% koko vw liikevaihto tulee sieltä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

      Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      263
      6613
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

      ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      215
      6179
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

      Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      38
      5630
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

      No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      148
      4959
    5. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      26
      3762
    6. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

      Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      185
      3689
    7. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      131
      3435
    8. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

      Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      33
      3133
    9. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

      Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      322
      2749
    10. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

      sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      31
      2612
    Aihe