Helsingin ratsastustallit

Anniina

Heippa,
Olen muuttamassa Hkl.iin ja haluaisin jatkaa harrastusta. Löytyisikö siis hyvää ratsastustallia johon autotonkin pääsisi hyvin. Mukavaa olisi tietenkin jos tallin ilmapiiri olisi hyvä ja voisi tuntea itsensä muuksikin kuin rahapussiksi. Kiitos jos jaksatte vastata!

7

1428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voffel

Helsingissä sijaitsee monta ratsastuskoulua, Kilo, Tuomarinkylä jne. Kaikki tämän tyyppiset sellaisia, että hoitajat norkoilevat koko ajan kyttäämässä laittaessasi hevosta kuntoon. Ratsastin itse Kilossa ja ilmapiiri ei omasta mielestäni ollut mitenkään erityisen ystävällinen...
      Kannattaa hakea pienempiä talleja, ehkä ei ihan keskusta tuntumasta, mutta sieltä saat rahoillesi parempaa vastinetta.

• mirlo

Siis Tuomarinkylän ratsastuskoulusta puhun.. Ilmapiiri domiksessa on joskus ehkä hieman "outo", mutta eipä ole koskaan minulla kukaan hoitaja tullut kyräilemään, että mites sitä hevosta siellä nyt oikein laitetaa. Voi kyllä johtua siitäkin, että olen näitä hoitajatyttösiä vähän vanhempi, ehkeivät uskalla..?

Itse ratsastan ko. tallilla vain ratsastamisen takia. Ja se minulle riittääkin. Ei pahemmin kiinnosta sen enempää tallin kuvioihin sotkeutua, tarpeeksi siellä on ihmisiä ilman minuakin häärimässä.

PK seudun talleihin tutustuessa kannattaa käydä katselemassa ja ottaa vaikka irtotuntejakin ennen sen "oman" tallin valintaa. Ja totta toki on: pienemmillä talleilla on aina paljon kotoisempaa ja maanläheisempää.
        Voisit vaikka mennä katsomaan SRL:n sivuilta (www.ratsastus.fi), sieltä löytyy kaikki sen hyväksymät tallit linkit.

• mä vaa...

Suosittelen lämpimästi Vihdin ratsutallia. sinne on Helsingistä muistaakseni 35km eli matka on pitkä. Talli on kuitenkin srl:län valvoma ja opetus on hyvää. Ymmärrän että matka on liian pikä monelle, autottomalle varsinkin, mutta kannattaa käydä edes katsomassa! Ilmapiiriä olen huono arvostelemaan, mutta sanoisin että sekin on hyvä.
      En osaa linkittää (ainakaan kunnolla) mutta tässä on tallin nettiivujen ossa: www.vihdinratsutalli.fi

• jii

Leppävaaran ratsastuskoulu Espoossa. Todella hyvät kulkuyhteydet Helsingistä. Talllilla on mukava ilmapiiri, kaikenikäisiä ratsastajia ja hoitajia, opettajat ovat mukavia ja asiansa osaavia. Ainoa miinus on ryhmien koko, noin 10-11 henkeä.. Muuten todella kiva paikka.

• hebbahöberö

moi!!! oot siis ettimäs tallia.... lahnuksessa on 1 talli... Lahnuksen ratsastuskoulu... mä ite ratsastan siellä... mukatav opettajat ja hevoset... sunnuntaina opettaa ´´mökö´´ ja lauantaina mirkka... en tiedä muita... mökö on kivem,pi kuin mirkka, sen tiedän... lahnuksen ilmapiiri on vähän ´´likainen´´ koska heppoja ei kaikkia keretä hoitaa aina niin paljoa kun hevosia on jopa noin 48....

• jaa

Ei mitään järkeä hevoset menevät lahnuksessa persetoisessa kiinni... Ridasin siellä 2 vuotta ja en oppinut mitään,.... Kannattaa mennä ridaa johonkin yxäri tallille, koska siellä saa parempaa opetusta... Esim Ylästössä ´....

• ann|kaa
        jaa kirjoitti:

Ei mitään järkeä hevoset menevät lahnuksessa persetoisessa kiinni... Ridasin siellä 2 vuotta ja en oppinut mitään,.... Kannattaa mennä ridaa johonkin yxäri tallille, koska siellä saa parempaa opetusta... Esim Ylästössä ´....

no ei vitussa mennä perseet toisssa kii, paitsi alkeiskurssilla jolloin se voi olla hyväks. Lahnus on hyvä talli, ja jos se on SRL:n hyväksymä nii kait siellä hevosia hoidetaan. että turha tulla valittaa, enpä usko ettet oppinu ravaamaa kahes vuodes, ja tietenki yksäritallilta saa parempaa opetusta mutta niin helvetin kallista ku voi olla. Ja opettele kirjottamaa..turha sun on niitä tänne tulla haukkuu, lahnus on mahtava talli, ja siellä on muutakin ku hevosia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe