Ulosotto,tarvittaessa työhön kutsuttava

petuniawwww

Sopimuksessa olen tarvittaessa työhön kutsuttava. alallani palkka maksetaan aina kahden viikon välein - siis säännöllisesti. Olen noin puolentoista vuoden ajan tehnyt kuitenkin jokaisella palkanmaksukaudella töitä ja tienannut vähintään 200e kuukaudessa, nykyään jo pitkän aikaa 500-1000 euroa kuukaudessa.

Ulosotto on kehottanut palkanlaskijaa maksamaan minulle suojaosuuteni n.30e/pvä ainoastaan työssäolopäiviltä, ei siis 30 päivää kuukaudessa. Onko tämä oikein??

8

290

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petuniawwww

Eikö kukaan tietäis?

• asfasf5

On tietenkin, miksei olisi ? Mutta noista tuloistahan ei kai mitään menee kn niin pienet?

• Kaikenvievät

Eihän suojaosuus ole yksin elävällä kuin pikkaisen yli 600e..eli kaikki ylimenevät saa viedä.
        Ja aloittajalle samalla tiedoksi..sinun suojaosuus on se minkä ilmoitin, se on ihan sama mitä he sopivat keskenään tuosta ylimenevästä.
        Katsoin tarkat osuudet:
        Velallinen yksin: 672,30 €

Velallinen
        1 elatuksen varassa: 913,50 €

Velallinen
        2 elatuksen varassa: 1154,70 €

Velallinen
        3 elatuksen varassa: 1395,90 €

• jkljoi76

"ylimenevät saa viedä"

No ei todellakaan, miksi et laittanut tietoa kun kerta kävit katsomassakin !?!?!??!

Ulosmitattava määrä:

1. Jos palkka on pienempi kuin suojaosuus, siitä ei ulosmitata mitään.

2. Jos palkka ylittää suojaosuuden, mutta on enintään kaksi kertaa suojaosuus, ulosmitataan suojaosuuden ylittävästä palkasta kaksi kolmasosaa (tulorajaulosmittaus 2/3 x (palkka – suojaosuus)).

3. Jos palkka on suurempi kuin kaksi kertaa suojaosuus, mutta enintään neljä kertaa suojaosuus, ulosmitataan nettopalkasta yksi kolmasosa (1/3).

4. Jos palkka on suurempi kuin neljä kertaa velallisen suojaosuuden määrä ulosmitataan yksi kolmasosa neljä kertaa velallisen suojaosuuden määrää vastaavasta palkanosasta ja lisäksi neljä viidesosaa sen ylittävästä palkanosasta. Palkasta ulosmitataan kuitenkin enintään puolet.

• Neviemitähaluaa

Voi kuule hyvä ihmininen, jos olet oikeasti ollut ulosoton kanssa tekemisissä, niin tiedät että he vievät yli suojaosuuden, tasan niin paljon kuin haluavat.
        Minulta on viety useasti yli suojaosuuden ja valittaessa on todettu, että sorry ehditty jo tilittää velallisille..minkäs teet? Mihin valitat? Mistä saat takaisin?
        Minulta vietiin ihan säännöllisesti pikkasen reilun 1000 euron palkasta n.400e..sitten jouduin käymään sossun luukulla, että vuokran sai maksettua.

• jkljoi76
        Neviemitähaluaa kirjoitti:

Voi kuule hyvä ihmininen, jos olet oikeasti ollut ulosoton kanssa tekemisissä, niin tiedät että he vievät yli suojaosuuden, tasan niin paljon kuin haluavat.
        Minulta on viety useasti yli suojaosuuden ja valittaessa on todettu, että sorry ehditty jo tilittää velallisille..minkäs teet? Mihin valitat? Mistä saat takaisin?
        Minulta vietiin ihan säännöllisesti pikkasen reilun 1000 euron palkasta n.400e..sitten jouduin käymään sossun luukulla, että vuokran sai maksettua.

Heh, no oletkin sitten varmaan ainoa jolle käynyt noin. Itse ollut ulosotossa 20v eikä ikinä ole käynyt noin, enkä ole kuullut että kenelekään muullekaan, toki yksittäisiä tilityksiä on joillekin erehdyksessä tehty mutta ne on korjattu.

• hyvätuuri

No sinä olet sitten ainoa kenet minä tunnen kenellä noin hyvin menee UO:n kanssa. Muilta on viety säästöt tililtä, otettu liikaa ja voivoteltu perään ja silti toistettu samaa useasti.
        Niin siis väität, että tuosta minun vähän reilusta tuhannen euron palkasta ei olisi saanut ulosmitata sitä reilua 400 euroa? Tuota kuitenkin jatkui hyvin vuoden päivät, niin pitkään kun sitä työtä tein.
        Itse sain tiedon, että suojaosuus on sen vähän vajaa 700 euroa ja muussa tapauksessa maksimi ulosmittaus on 2/3 palkasta. Eli kyllä minun ulostotto ihan lainmukaiselta kuulosti.
        Tasan yhden kerran palautti, kun oli liikaa ottanut..silloin jopa ihan itse otti yhtettä, eli ei ollut ehtinyt tilittää niitä eteenpäin.
        Enkä hirveästi leveilisi, että on ollut 20v UO:n piirissä..tämä on yhtä helvettiä, enkä kellekkään toivo samaa..itse teen kaikkeni päästäkseni pois, vaikka pitkään onkin jo ollut..

• jkljoi76
        hyvätuuri kirjoitti:

No sinä olet sitten ainoa kenet minä tunnen kenellä noin hyvin menee UO:n kanssa. Muilta on viety säästöt tililtä, otettu liikaa ja voivoteltu perään ja silti toistettu samaa useasti.
        Niin siis väität, että tuosta minun vähän reilusta tuhannen euron palkasta ei olisi saanut ulosmitata sitä reilua 400 euroa? Tuota kuitenkin jatkui hyvin vuoden päivät, niin pitkään kun sitä työtä tein.
        Itse sain tiedon, että suojaosuus on sen vähän vajaa 700 euroa ja muussa tapauksessa maksimi ulosmittaus on 2/3 palkasta. Eli kyllä minun ulostotto ihan lainmukaiselta kuulosti.
        Tasan yhden kerran palautti, kun oli liikaa ottanut..silloin jopa ihan itse otti yhtettä, eli ei ollut ehtinyt tilittää niitä eteenpäin.
        Enkä hirveästi leveilisi, että on ollut 20v UO:n piirissä..tämä on yhtä helvettiä, enkä kellekkään toivo samaa..itse teen kaikkeni päästäkseni pois, vaikka pitkään onkin jo ollut..

No en minä leveilekään asialla, ajattelin vaan sanoa aikamääreen että tulee selväksi kokemus asiasta. Ja tuo sun ongelmahan ei varmaankaan ole UO:n aiheuttamaa vaan työnanajasi tai sen palkanlaskijan joka ei osaa tehdä hommiaan ? Uo vaan tilittää rahat eteenpäin eikä ota muuhun kantaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2037
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79