Media, kirjoittaja Juha82 ja suvaitsevaisto

Pohdiskelevaäijä

Mulla tuli mieleen ottaa käsittelyyn nämä.
Täällä palstoilla pyörii semmonen kommentoija kuin Juha82.
Hän kommentoi paljon ja muuallaki sosiaalisessa mediassa.
On totta se, että hän voi olla suorasanainen ja sanoo kipeät asiat suoraan, mutta valitettavasti hän on usein oikeassa.
Media ja suvaitsevaisto ovat myös oikeassa.
Kritiikki ei ole nimittäin ainoastaan maahanmuuttoon liittyvää, kun ne kritisoi perussuomalaisia.
Moni meistä ei vain uskalla avautua asioista.
Tuo Juha82 on siinä mielessä rohkea tyyppi.
Aika moni on vain hiljaa eikä tee mitään.
Itseasiassa sosiaalisessa mediassa pälyily ja kirjoittaminen on eduksi Suomen valtiolle, vaikkei esim toi Juha82-nimimerkkiä käyttävä ole millään tavoin poliitikko, mutta hän on omalla tapaa kyllä vahva mielipidevaikuttaja.
Pääeliitti on hyvin tärkeässä asemassa, kun ne pitää yllä maamme vakautta.
Se on elinehto, ettei synny Suomeen mitään äärioikeistotoimintaa.
Mm perussuomalaisiin liittyy myös semmonen haitallinen puoli, josta harvoin mainitaan mikä on hyvin matalat verot.
Ne kannattaa hyvin matalia veroja.
Se on hyvin haitallista.
Eräs tunnettu Nivalainen kirjoittaja Nivala-lehdessä kirjoitti tästä kerran todella hyvän kolumnin, kuinka hyvin matalat verot ovat tuhoisa tie jos siihen menhään.
Yksi pointti minkä oon huomannut on se, että hyvin moni persumielinen kutsuu meitä nimikkeellä kommunisti.
Se ei pidä paikkaansa, ei välttämättä kaikkien kohdalla.
Päämedia kyllä yleensä tuomitsee myös kommunistisen ajattelun.
Siitä paljon huonoja esimerkkejä maailmalla.

20

1250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säälittävää

Onko kipeästi sanottu, jos sanoo että kirjoitat tässä itse itsellesi? Helposti tunnistettavissa kirjoitustyylisi...

• itseitsellen

vähän samaa ajattelin

• suvakitvittuun

juu samaa ajattelin itse. Kuka sen kissan hännän nostaa jos ei kissa!? Haitta maahanmuuttajat ym. voi painua hevon*ittuun!

• silimienvälliin

Olipa vihasta puhetta! Ootappa, kohta on polliisi rappusilla. Tuo kasikakkonenhan on täysi turhake.

• röhröhröh

Kenen ovella? Ei ainakkan minun,

• aionäänestää

"Itseasiassa sosiaalisessa mediassa pälyily ja kirjoittaminen on eduksi Suomen valtiolle, vaikkei esim toi Juha82-nimimerkkiä käyttävä ole millään tavoin poliitikko, mutta hän on omalla tapaa kyllä vahva mielipidevaikuttaja."

JUha82 Niinistön pallille aikanaan.

• Kammamigockså

Eikö kaveri kuulu pikemminkin haaviston porukoihin?

• Anonyymi
        Kammamigockså kirjoitti:

Eikö kaveri kuulu pikemminkin haaviston porukoihin?

joskus vihreistä pidin mut aloin tajuta että ei se ole niin hyvä puolue välttämättä koska kun siihe liittyy riskejä että enpä lähtis äänestään mut pakko sannoo että näin heikolla päällä kuin mulla on niin en ole saanu aikaiseksi äänestettyä että joskus vuonna mummo ja muumio oon viimeks äänestäny ja se oli joku kepupoliitikko 2000-luvul jota äänestin ja kyl jos äänestään menisin niin äänestäisin keskustalaista mut on menny toi oma elämä niin heikoksi tai se on aina sitä ollu ihan syntymästä asti että omassa ruumiissa en ole tuntenut omaa itseäni oikein että iha syntymästä asti on ollu henkisiä ja varmaan myös neurologisia ongelmia että viisvuotiaana todettiin hahamotushäiriö, motorisia ongelmia ja älyllistä kömpelyyttä mut kouluissa se ei estäny hyvää sukseeta oppiaineissa että esim ammattikoulussa 3.9 oli keskiarvo kun 5/5 oli korkein arvosana että mm matematiikka , englanti, ruotsi, äikkä ja liikunta oli amiksessa vahavat oppiaineet mull mutta toki ammattikoulu ei ole lukio että jos lukiossa oisin ollunna niin keskiarvo tod näk ei ois ollu yhtä hyvä.

Niin että palaanpa vielä tuohon kommenttiis jossa mainittit että pekka haaviston porukoihin niin empä pitkään aikaan mut en kiistä sitä että vihreä siirtymä lisää työpaikkoja mut noissa tuulimyllyjutuissa pitäs olla joku maalaisjärki että ei siin ole oikein ennää mittää tolokkua ku niitä rakennetaan joissain kunnissa ja kaupungeissa ihan simona että se on luonnonraiskaamista lähinnä ja suhteellisuuventaju loistaa poissaolollaan. ja sitten vihreistä aika moni valittaa maanviljelijöistä mut kohta meil ei oo kotimaista ruokaa ennää jos liha ja maitoa aletaan vähentää että minä aion kyllä syyä lihaa ja juua maitoo niin kauan kuin elän että kansalaisilla on oikeus juua maitoo ja syyä lihaa näin o!Ja jos 30 rosenttia jätetään luonnontilaan metsää niin ei ole viisasta tuokaan vihreitten esitys että kyllä kepulaisilla on tässäki asiassa paras vaihtoehto. Metsää pitää aina hoitaa eikä jättää luonnontilaan ja metsänhoijossa parasta on minusta harventamishakkuu-menetelmä.

ja persut mitä siihen sanois no kai niille pitää antaa mahollisuus mut toki tää nykyhallitus leikannu lähinnä vain duunareilta ja lapsiperheiltä mut on totta että demarihallitus viimeks marinin aikakauvella otti iha liikaa velekaa mut toki osittain sen selitti korona ja putinin pirulainen että putin on semmonen äkänen pikku-ukko jonka nenää sais vääntää solomuun ja aina naama pokerilla ja suupieliä mutristelee mokomakin veijari. mut empä äänestäis persuja koska siihe liittyy riskejä että taitaa olla vain rikkaitten puolue.

Suomesa tosin tuo äänestäminen on menny sitä rattaa että välillä demarihallitus, välillä kepu , välillä kokoomus vallassa että se on vaihdellu paljon tuo kuvio jota pijän ihan luonnollisen loogisena tuota kuviota koska välillä pithää leikata ja välillä elvyttää että jos rahhoo on enempi valtionkirstussa niin kyl sitä voi jonku verran polttaaki kuha ei liikaa että tolokkua pitäs aina olla sillä en minäkään omassa talouvessa tuhlaa kaikkia rahojani että kyl siinä järkee pitää olla aina että rahhaa pittää olla ns pahan päivän varalle vaikka jotkut talousgurut sannoo että pitäs polttaa rahhaa vaan että se tekkee kuulemma hyvvää valtiontalouvelle jos ihmiset käyttäs rahaa enemmä että on kai siinäki oma pointtinsa mut emmä lähtis ainakaan polttaa kaikkia rahojani.

viestin lähettäjä Juha pohjola

• onkoTeikäläisiä

Onko kukaan nivalainen nähnyt ikinä tätä tyyppiä Nivalassa? https://ylilauta.org/tubetus/37745178

Juha82:en entinen profiilikuva youtubessa.

Tyyppi sanoo että on juossu Nivalan historian parhaimman ajan 100m juoksussa.

• 11ja13

Nyt ymmärrän, siis Helinä Marjamaa!

• Anonyymi
        11ja13 kirjoitti:

Nyt ymmärrän, siis Helinä Marjamaa!

joo helinän tiiän hänellä on itteasiassa kovempi tulos kuin minulla ku mun enkka on 11.30 sähköajalla mutta juoksin kyllä lujemppaa treeneissä että kerran sähköajanotolla juoksin satasen matkan vähän alle 11 sekuntia mutta sanotaanko näin suoraan että toi pääkoppani on aina ollu huonoin osa ropastani että se on aina ollu kovin henkisesti heikko että ihan syntymästä asti pääkoppani on ollu heikko&poissaoleva ja kaikenlaisia minäkuva-ongelmiakin ja traumoja kun oon ollu hylkiö monissa eri paikoissa että kohdeltu mua hylkiönä että aiheesta kiusatuksituleminen voi käyvvä jokainen lukemassa että esim mun eräällä lähisukulaisella kävi sama kuvio kiun mulla että joutu kiusatuksi (henkinen väkivalta ) niin hän passivoitui eli mökittyi kotiinsa neljän seinän sissään että osa kiusatuista passivoituu kiusaamisen seurauksesta mut se on yksilöllistä kun toiset entiset kiusatut pystyy siitä selviytyyn, kun taas toiset ei.

niin että älysin lopettaa noi pikajuoksujutut jo hyvin nuorena kun koin ettei kannata se kun ei ole mahdollisuuksia pärjätä suuremmin kun tota pääkoppaa jumitti kilpailuissa niin paljon että ainoastaan tuolla treeneissä kulki lujaa mut kilpailuissa ei kulukenu lujjaa että potentiaalia oli tuolla nopeuspuolella että aina ollu nopeat jalat jotka nopiat jalat periny äidiltäni että hän tyttösenä 13 vuotiaana juoksi 12.20 käsiajanotolla lenkkitossut jalassa ilman mitään suurempaa treenaamista että pyhäjärven opettajat oli ollu iha äimän käkenä että miten toi voi olla mahdollista mutta kun pikajuoksussa ei ratkaise ainoastaan nopeat geenit vaan pitää olla kokonaispaketti kunnossa niin kun mun kohalla toi piä eli pääkoppa ei toiminu kisatilanteissa niin koin että ei järkkee ennää kilpatasolla kilipailla.

terveisin juha Pohjola

• enolenähnyt

Juha on hyvä tyyppi!
      Puolustaa muita, joita netissä sorretaan.
      Ja on harrastanut pikajuoksua. Tuloksista en tiedä mitään.
      mutta tietää kyllä mistä puhuu.

• voemahaton

no mitäs juha muuta? Älä puhu itsellesi ;)

• Tietätietän

Hyvä alotus Juha 82

• MottiMattioon

Jos Nivalassa juoksee 100 metriä, vaikka kuin nopeasti, mihin suuntaan tahansa, on kuitenkin edelleen Nivalassa. MOT?

• pillupallipulli

mot mot mot`?
      onks tää nyt sitä "sometusta"?
      pitää "somettaa" äks niiku dee

• Anonyymi

Kirjoittaako Juha82 vielä suomi24 sessa?

• Anonyymi

Ihan varmasti kirjoittaa vielä.
        Tai ainakin luulen niin :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan varmasti kirjoittaa vielä.
        Tai ainakin luulen niin :D

kyllä kirijoitain vielä nykyäänki mutta koettanu pyssyy musa-aiheissa ja mukavimmissa aiheissa kun tota iha vitusti ahisttaa nykymaailman politiikka että suoraan sanoen näin lievänä skitsofreenikkona ihan pelottaa välillä että esim pelko että Venäjä hyökkää Suomeen tai syttyy joskus suomen sisällissota pian että mä en oo ymmärtäny koskaan sitä kun ihimiset sotii ympäri maailmaa rahan ja politiikan takia että siinä ei mittään järkeä ja iha hullua tommone.

Punaiset vs valkoiset asetelma oli aikoinaan sisällissojassa mut jos oisin osunu siihe aikakauteen niin en olis ollu kummankaan puolella eikä mun heikoilla hermoilla mä en pystyis lähtteen mihinkään sotaan milloinkaan, en nyt enkä tulevaisuudessa että jos Suomeen syttyis jonain päivänä sotatila niin se tarkoittais iha 100% varmasti sitä että mun elämä loppuis.

terveisin Juha pohjola

• Anonyymi

oon kokenu elämässäni niin paljon pahaa (esim isäni veli surmattiin metsään vuonna 1974 jonka takia isä sai traumat ja jotka verenperintönä minulle ja veljelleni) ja kun mua kiusattiin 10 vuoden ajan joka päivä kaikissa kouluissa että pijettiin hylkiönä joka aiheutti mm fyysisen sairauden eli paniikkihäiriön ja lievän skitsofrenian sekä vakavan masennuksen ja ahdistuksen sekä traumatisoituneen mielen ja kun olen ollut niin näkymätön ja mitäänsanomaton koko ikäni kaikissa paikoissa niin sosiaalinen media on ollu pieni ilo elämässäni että sen kautta luonu muutaman pitkäaikaisen ystävyyssuhteenkin ihan että ruotsin puolella on eräs ruottalainen jolla on suomalainen äiti jonka kaa päivittäin kirjotellaan sähköpostitse.

Tämä aloituspostaus on mun oma postaus mikä johtuu siitä kun tuona hetkenä koin niin valtaisaa mitättömyyden, arvottomuuden tunnetta niin vakavassa masennustilassa kirjoitin sitten itsestäni postauksen.

viestin lähettäjä Juha pohjola

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      502
      3992
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2996
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      279
      2208
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      457
      2075
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1394
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1313
    7. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1188
    8. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      81
      1085
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      61
      1079
    10. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      1048
    Aihe